Jump to content
FAS Goran
Ivan

Citroen DS5 / C5 / DS7 Crossback / DS Automobiles

Recommended Posts

Stiže i DS 3 Crossback

 

172753-ds3%201.jpg

 

Nakon promocije modela DS 7 Crossback, grupacija PSA planira da proširi paletu proizvoda brenda DS Automobiles. Jedan od njih je i DS 3 Crossback, sa kojim bi DS Automobiles između ostalog konkurisao Miniju Countryman i Audiju Q2, pri čemu će automobil koristiti Peugeotovu CMP platformu.

 

172754-ds3%2011.jpg

 

Kako stvari sada stoje, DS 3 Crossback bi trebalo da se pojavi tokom sledeće godine, a nešto kasnije stiže i električna varijanta. DS 3 Crossback će naravno imati viši klirens u odnosu na obični DS3 hatch, ali 4x4 pogon po svemu sudeći neće biti dostupan ni kao opcija. Od motora između ostalog možemo očekivati benzinski PureTech, kao i novi 1.5 dizelski BlueHDi. Pomenuta električna verzija će sa jednim punjenejm baterija od 50 kWh imati autonomiju od oko 450 km. Što se unutrašnjosti tiče, pominju se ''avangardni dizajn'' i ''francuski stil'', ali pre svega visok kvalitet. Na kraju, najavljuju se i brojne opcije koje se tiču personalizacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Citroen sedan stiže 2019. ili 2020. godine

 

175308-citroen c.jpg

 

Iz Citroena stižu najave da će tokom 2019. ili eventualno 2020. godine na tržište lansirati novi sedan, koji će predstavljati zamenu za nekadašnje modele C5 (ukinut prošle godine) i C6 (izbačen iz ponude još 2012. godine). Dakle, očekuje nas veliki sedan čiji spoljašnji izgled će velikim delom biti inspirisan Cxperience conceptom sa poslednjeg sajma automobila u Parizu, uz moderno dizajniranu i prostranu unutrašnjost koja će putnicima nuditi vrhunska udobnost. Naravno, podrazumevaju se veliki ekran osetljiv na dodir, kao i brojni bezbednosni i sistemi asistencije vozaču. U Citroenu pre svega ciljaju na kineske kupce budući da je Kina drugo najveće tržište za ovu marku, pri čemu je tamo potražnja za limuzinama i dalje dovoljno velika kako bi se ostvario profit. Podsećanja radi, pomenuti the ''Cxperience concept'' je dugačak 485 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 300 cm. Ostaje da se vidi koji motori će biti u ponudi, a očekuje se da će se kupcima nuditi i plug-in hibridna verzija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen ne odustaje od naslednika modela C5

 

153899-citroen e 11.jpg

 

Iz Citroena su najavili da će sa modelom koji će nastaviti tamo gde je stao C5 ponuditi nova i zanimljiva rešenja koja u D segmentu još niko nije ponudio. ''Modelom koji će naslediti Citroen C5, možda i C6, prekidamo veze sa ustaljenim rešenjima koja se već godinama nude uz modele iz D segmenta, a glavni ''krivac'' za sve je filozofija na kojoj je stvoren C4 Cactus'', izjavila je direktorka Citroena Linda Jackson. Uz svesnost da se poslovne limuzine koje previše odstupaju od tradicionalnih formi nikada nisu previše dobro prodavale, Jackson je naglasila da i ne očekuju da će njihova nova ekstravagantna limuzina biti među glavnim nosiocima prodaje, jer u Citroenu za takve stvari na raspolaganju imaju nekoliko drugih aktuelnih modela kojima će se uskoro priključiti još potencijalnih ''bestselera''. Konceptnim (hibridnim) modelom CXperience Citroen je već pokazao kako bi u osnovi trebalo da izgleda njihova nova velika limuzina, a napredni ''deux chevron'' bi u prodajne salone trebalo da stigne u prvim godinama naredne decenije.

 

Izgled novog C4 zavisi od uspeha C4 Cactus

 

175585-citroen c4.jpg

 

Francuski Citroen nedavno je najavio povratak hečbeka C4 za nekoliko godina, ali on bi lako mogao da naginje ka C4 Cactusu jer će kompanija spojiti ova dva modela u jedan.

Kada je Citroen osvežio C4 Cactus, okončao je proizvodnju konvencionalnog C4, ali njegov povratak neće proširiti ponudu kompanije u C segmentu već će i dalje imati samo jednog predstavnika kao konkurenta Peugeotu 308, Ford Focusu i VW Golfu. C4 Cactus je izabran ispred C4 da se bori na tržištu ovih godina zbog drugačijeg pozicioniranja Citroena u odnosu na druge brendove, jer Cactus je imao jaču bazu za to. Otkako se pojavio na tržištu 2014. nadmašio je klasični C4 u prodaji. Citroen je već počeo razvoj novog modela C klase, a da li će se zvati C4 ili C4 Cactus zavisi od rezultata prodaje potonjeg. ''Ukoliko automobil zabeleži uspeh, ime Cactus bi moglo postati ikona'', kaže direktor Citroena Gzavije Pežo. Nije mogao da otkrije ni da li će novi model zadržati Cactusov blago povišeni klirens koji naginje ka SUV klasi, ali je naglasio da je restilizacijom namerno učinjeno da izgleda što manje kao SUV. ''Morali smo ukloniti neke oznake SUV jer je postao previše nalik na C3 Aircross. Želeli smo da više izgleda kao hečbek, ali naše istraživanje je pokazalo da su kupci krosovera takođe zainteresovani i za ovaj automobil'', dodao je Pežo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj proizvodnje za DS4 i DS5

 

ds 4 601.jpg

 

PSA premium brend DS je potvrdio da će u maju u fabrikama Mulhouse i Sochaux u Francuskoj prestati sa proizvodnjom modela DS4 i DS5. Zajedno sa regularnim DS4, prestaje i proizvodnja modela DS4 Crossback. Podsećanja radi, u pitanju je (pro)terenska varijanta sa povišenim klirensom (+30 mm), dodatnim zaštitnim elementima koju automobilu daju robusniji izgled, kao i sa većim alu točkovima.

 

ds 4 6.jpg

 

DS5 neće dobiti naslednika, dok bi zamena za DS4 trebalo da stigne za nekoliko godina, i to u vidu novog premium modela C segmenta, kao rivala Mercedesu A klase i Audiju A3.

 

ds5 1.jpg

 

U evropskoj ponudi DS brenda ostaju DS3, DS3 Cabrio i DS7 Crossback, a uskoro će im se pridružiti i novi manji crossover DS3 Crossback.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: DS7 Crossback 2.0 BlueHDi Perfomance Line +

 

ds7 cross.jpg

 

Zamišljen kao luksuzni izdanak Citroena, brend DS je do pojavljivanja DS7 već godinama bez i jednog pravog noviteta. Gotova stvar, pored ovog prestižnog SUV ubrzo dolazi još nekoliko sasvim novih modela.

Već dve godine prisutan na kineskom tržištu, DS6 se najzad dostupan i u Evropi, ali pod imenom DS7!? Da li zbog izvesnih stilskih i tehničkih razlika, ili mesta proizvodnje (Mulhouse u FR), nebitno je, znatno je važnije da se brend najzad dočepao jednog novog modela, i to u veoma traženom segmentu. Njegove ambicije su ogromne, konkurisati ni manje ni više do SUV u premijum segmentu, tipa Mercedes GLA, Audi Q3, Volvo V40, Range Rover Evoque, Jaguaru E-Pace...! Zapravo DS7 je negde u međukategoriji, skromnim spoljašnjim dimenzijama (4.57 m) nadmeće se sa gore navedenim modelima, no opštom prezentacijom i nivoom luksuza kojim odiše, lako može parirati jednom Audiju Q5 ili Volvou XC60 .

 

ds7_501.jpg

 

''Malo morgen'' reći će neko, ipak ostaje činjenica da grupacija PSA nikada do sada nije uložila toliko ambicija i truda u jedan model. Primera radi, od svog dobavljača Faurecija tražili su unutrašnje obloge vrata kao kod Mercedesa Classe S, a od kompanije Plastic Omnium prednju masku i branik kvaliteta Audia Q5. Još bolje, u unutrašnjosti jednog DS7 koristi se u proseku 25-30 m2 kože (oko pet krava), što je 2-3 tri puta više nego li kod većine konkurenata. I to ne bilo koje, već isključivo od nemačkog specijaliste Badera, koji odkupljuje kožu od uzgajivača goveda čuvanih bez bodljikave žice (ostavlja ožiljke). Nivo proizvodnje je podignut na rang koji ni jedan model PSA do sada nije imao, pa su recimo zazori na vratima smanjeni za trećinu.

 

ds7_502.jpg

 

Umesto klasičnih spojeva, karoserija se sada povezuje eksluzivnom tehnologijom ''zavarivanje/lepak'', koja obezbeđuje za 25% veću krutost i bolju akustičnu izolaciju O upotrebljenoj tehnolologiji biće još reči malo kasnije, ali mogu reći, briga za detalje i globalni kvalitet impresionirali su sve koji su imali bliski susret sa ovim šarmantnim Francuzom. Šik "A la France", inagurisan od strane predsednika Francuske Emmanuela Macrona, koji je imao tu čast da se odmah nakon izbora, povodom tradicionalne vojne parade 14 jula 2017 god, provoza Jelisejskim poljima. Tada još u fazi prototipa, DS7 je započeo komercijalizaciju u Francuskoj početkom marta ove godine, po ceni između 31.200 i 48.900 evra.

 

ds7_3.jpg

 

Dobro, nakon ovog podužeg uvoda da vidimo šta to revolucionarno donosi auto industriji ovaj elegantni SUV? Ako ćemo iskreno ništa posebno, ukoliko to nije briga za detalje i kvalitet izrade. Opšte forme vozila su potpuno svakidašnje, izuzmemo li dominantnu prednju masku, posebno kada je uokvirena obiljem hroma. U našem slučaju zamenjena je crnom plastikom, pošto se se radi o verziji sa akcentom na sport, nazvanoj Perfomance Line. Pažnju svakako privlači i svetlosna grupa, iz više razloga. Kao prvo jer pretenduje da nasledi slavu Citroena DS iz 1967. godine, koji je prvi na svetu ugradio ''autodirectionel'' farove, sposobne da se zaokreću u krivinama. Ovde je to podignuto na jedan znatno viši, high-tech nivo, Full Led svetla sastavljena su od 250 elektronskih komponenti (dioda). Podeljena su u tri pokretne jedinice, plus principijalni xenon far, koje pivotiraju za 180° nakon aktivacije kontakta, što ostavlja upečatljiv utisak na okolinu i ego vlasnika. U vezi svetla još samo napomena da postoji šest automatskih modova osvetljenja (parking, grad, izvan grada, auto put, kiša/sneg i maksimalna snaga), a da jačina svetlosnog snopa varira između 200 i 500 metara, kao i njegova širina. Profil deluje prilično skladno, da ne kažem elegantno, dok je zadnji deo masivan, moćan.

 

ds7_503.jpg

 

Zadnjica je lepo zaobljena, sa na prvi pogled integrisanom duplom izduvnom granom u braniku (lažna, prava je ispod), u estetskom smislu potpomognut je i ovde atraktivnom svetlosnom grupom, direktno preuzetom iz koncepta E-Tense (3D Full LED). Šlag na tortu su elegantni pokazivači pravca napred, pozadi i na retrovizorima, sa ''trčećim'' diodama koje se pale u nizu. Opšti utisak pojačan je orginalnim aluminijumskim naplacima koji idu i do 20 cola, no sve je to šala u poređenju sa onim što nas čeka u unutrašnjosti.

 

ds7_rs11.jpg

 

BCBG (izgovara se ''be-se-be-že'') za neupućene je skraćenica iz francuskog jezika koja označava osobu sa stilom i ponašanjem bliskim francuskoj buržoaziji. Znači sve sa ukusom, ali na visokom nivou, nedostupnom običnoj ''raji''. Tako je i sa ovim DS7, stvar je ukusa da li će vam se njegova unutrašnjost dopasti ili ne, činjenica je međutim da nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Dobro, nakon ''svemirskog'' enterijera DS5, kao i masovne numerizacije Peugeota 3008 i Citroena C5 Aircross (nedavno sam imao priliku smestiti se u kinesku verziju), nisam ni očekivao da ću se ovde sresti sa klasičnom školom dizajna. Luksuzni kokpit je izraz koji možda najbolje dočarava enterijer, gde se ukrštaju dva sveta, moderni numerički sa kvalitetnim prirodnim materijalima; kožom, drvetom, brušenim aluminijumom..., pa čak i kristalima.

 

ds7_4.jpg

 

Visoka moda na četiri točka, izražena kroz pet ambijenata, nazvanim po elitnim pariskim četvrtima; Bastille, Rivoli, Faubourg, Opera i Perfomanse Line (voženi), za one koji preferiraju sport. Svaki od nabrojenih ima sopstveni šarm i identitet, no svima je zajednička arhitektura komandne table. Kao i kod gore navedenih modela grupacije PSA, centralna konzola od bezmalo pola metra širine, odvaja vozača i suvozača. Na njoj je evidento ručica menjača, ali i komande za podizače stakla, tako da je vratima ostao samo rukohvat. Pozicija istih zahteva vremena za daptiranje, na svu sreću sve ostalo je tamo gde smo navikli da bude, ali u numeričkom izdanju. 
 

ds7_504.jpg

 

Odmah do njega je centralni ekran, velike rezolucije i dimenzija od čitavih 12.3 inča. Služi uglavnom za multimedija, navigaciju i audio sistem (i to ne bilo koji već vrhunski Focal sa 14 zvučnika), kao i određene funkcije u vezi podešavanja šasije i motora. U DS-u nisu ponovili grešku Citroena, sve bitnije funkcije izvedene su ispod njega, tako da je dovoljno samo lako pipnuti senzore. Kažem senzore a ne i prekidače, što se odnosi i na svetla na plafonu. Ima i ''dugmića'', ili bolje rečeno točkića, za recimo jačinu zvuka na konzoli i još dva manja na upravljaču, izrađena od sitnih kristala prošaranih gumom, što ostavlja poseban efekat pod prstima.

 

ds7_505.jpg

 

ds7_rs19.jpgds7_rs20.jpg

 

Ostavljen sam sebi u podzemnom parkinku ispod Champs-Elysées, otkrivam polako neophodne komande, ipak nikako da nađem i glavnu stvar. Dugme za startovanje motora. Sa ključem veličine kokošijeg jajeta mogu da se slikam, on i onako ostaje u džepu. Napokon, već u panici da me vreme skroz pregazilo, krajičkom oka spazih to dugme na gornjem delu centralne konzole, iznad koga je elegantan časovnik francuske firme B.R.M. Po ugledu na spoljašnja svetla i ovaj se zarotira za 180°, svaki put po paljenju i gašenju motora. Slabo veštačko svetlo u parkingu aktivira ekran za "noćno izviđanje", odnosno infra crvenu kameru, pa tako ispred očiju imam figuru čoveka koji se pribižava, uokvirenu žutim kadrom. Prozvođač navodi kako funkcioniše do 100 metara daljine, i mogu Vam reći da sam isključivo zbog nje obavio noćnu test vožnju u šumi nadomak Pariza. Izlaskom na dnevno svetlo, uživam gladeći kvalitenu prevrnutu kožu aklantara, koja pokriva čitavu centralnu konsolu i većinu unutrašnjosti. U ovoj verziji je crna, odnosno tamno siva ukoliko više volite, dok je kod ostalih enterijer obložen sjajnom i svetlom, sa ''pletenicom'' po sredini (već viđeno kod ostalih modela DS). Za upravljačem se osećam dobro, iako bi ovaj mogao biti za nijansu deblji, sa odličnim osloncem za laktove. Sedišta su dovoljno široka i za znatno korpulentnije putnike od moje malenkosti, plus su opremljena svim mogućim podešavanjima (uz doplatu i sa masažom)

 

ds7_506.jpg

 

Ručica automatskog menjača mi je poznata od ranije, za neupučene dugmetom sa leve strane se odblokira, a lakim pritiskom ili povlačenjem naviše postavlja u željenu poziciju. Postoji i manuelni mod, kada se prelazi mogu vršiti ručicama pored upravljača. O utiscima sa vožnje odmah nakon predstavljanja zadnjih sedišta, tek neznatno neudobnijih od prednjih. Na stranu što se naslon podešava električnom komandom na vratima, više me je impresionirao raspoloživ prostor, posebno uzevši u obzir skromne spoljašnje dimenzije. Dobra širina i odsustvo tunela na podu dozvoljavaju smeštaj i treće osobe, iako izražen naslon za lakat u sredini žulja leđa. Ni prtljažnik nije razočarao, naprotiv, sa 555 litara zapremine jedan je od prostranijih u segmentu. Podrazumeva se da poseduje policu koja ga deli na dva nivoa, kako bi se obaranjem naslona (ručice na bokovima) ostvarila potpuno ravna površina. Verovatno nije neophodno istaći da poseduje električnu asistenciju, odnosno da se otvara i zatvara jednostavnim podvlačenjem stopala ispod branika.

 

ds7_508.jpg

 

Zbog nedostatka resursa podvozje DS7 manje je ''noble'' (plemenito) od pojedinih premium modela. Platformu deli sa kim drugim do Peugeotom 3008 i 5008, s tim da je ovde produžena za 55 mm. Ova je bez realnih zamerki, ipak DS7 je na neki način izdao svog dalekog pretka DS (kod nas popularno nazvan Ajkula), upotrebom klasičnog ogibljenja. Iako su amorizeri elektronski kontrolisani, kako bi se povećala udobnost, definitivno Citroen je sahranio hidropneumatsko ogibljenje. Šteta !! To ne znači da je konfor vožnje doveden u pitanje, daleko od toga, zahvaljujući kameri koja čita put do 25 m ispred vozila (sistem nazvan Active Scan Suspension), amortizeri se u deliću sekunde adaptiraju stanju puta. Verujte mi na reč, sve savršeno funkcionše, "ležeći policajci" u ovom modu su čista formalnost. Prilikom dinamičnije vožnje evidento je da DS7 snažno "pumpa", što se uspešno koriguje izborom druga dva moda funkcionisanja; Normal i Sport. Osim što poslednji navedeni ukruti vozilo, deluje na upravljanje i odziv na gas, uz znatno grlatiji zvuk. Ukoliko ste posumnjali da nije prirodan, pogodili ste, reprodukuju ga gore navedeni Focal zvučnici. Zabavno, ali pomalo naporno nakon duže vožnje, šteta je što se u modu Sport ne može voziti sa prirodnim zvukom motora (barem meni nije pošlo za rukom...).

 

ds7_rs12.jpg

 

Jer vozna dinamika je za jedno veliko ''vauuuu'', uprkos povišenom klirensu od 19 cm, DS7 se vozi kao jedna dobro vaspitana sportska limuzina (multi-link pozadi). U tom cilju snebdeven je još jednim elektronskim dispozitivom (Connected Pilot), nešto kao poluautomatskim pilotom. Opet zahvaljujući brojnim senzorima i radaru, održava zadatu brzinu vozila, koči i ubrzava i uz to savršenom prati konfiguraciju puta. Reaguje pri brzini od 0 - 180 km/h, što znači da može samostalno zaustaviti i pokrenuti vozilo, ali se ruke ne smeju skinuti sa upravljača duže od 15 sec. Nakon toga, zvučni signal vas opominje da ih stavite, a ukoliko ga ni tada ne poslušate, sistem se samostalno isključuje. Isprobao sam njegovu efikasnost više puta, ostavljajući ga da samostalno upravlja vozilom i po desetak kilometara. Jedan drugi dispozitiv, nazvan Driver Attention Monitoring, nažalost nisam mogao testirati, za tako nešto morao sam se... uspavati! Naime, na gornjem delu upravljača nalazi se infra crvena kamera (okrenuta ka vozaču), u paru sa još jednom ispod retrovizora, koje konstantno nadgledaju vozača i put. Prva posmatra njegove oči, treptaje i položaj glave, a druga reakciju vozača u odnosu na put, kako bi ga alarmirali ukoliko ''zaključe'' da se uspavao.

 

ds7_9.jpg

 

I dok se pojedini konkurenti mogu pohvaliti sa po šest i vše cilindara, DS7 se mora zadovoljiti jednim jedinim benzinskim blokom 1.6 od 180 i 225 KS, odnosno sa dva dizela. Prvi je novi 1.5 BlueHDi/130 a drugi dobro poznati 2.0 BlueHDi od 180 KS. Mi smo se družili sa poslednjim, koji nema nikavih problema se 1.535 kg teškim vozilom. Bez imalo sumnje ovo je motor koji mu najbolje "leži", posebno jer je nivo buke koju oslobađa prigušen odličnom izolacijom. Voženi primerak posedovao je lisnata bočna stakla (opcija od 250 evra za slabije završne nivoe), tako da se jedino priliko snažnih ubrzanja može čuti tipično dizel brektanje. Hmmm, opet dizel, reči ce neko, u vreme kada svi strahujemo od štetnih izduvnih gasovima i kada ovima preti proterivanje iz gradova. Da, samo BlueHDi je jedan od najčistih dizela na tržištu, opremjen modulom SCR (Selective Catalytic Reduction) koji ubrizgava Adblue tečnost, transformišući tako azotni oksid u vodenu paru i azot, plus filterom na izduvne gasove (zadržava 99.9 % istih). Bilo kako bilo, njegovih 180 KS i 400 Nm u savršenom su skladu sa osmostepenim automatskim menjačem, japanske firme AISIN (ručni nije predviđen uz ovaj blok). Kao što se može voziti nežno i vrhovima prstiju, DS7 se po želji začas pretvori i perfomantni SUV, sa samo prednjom vučom. 

 

Na 4x4 hibridnu verziju moraćemo da sačekamo do 2019 godine, opet zasnovanu na benzinskom 1.6/200 KS, potpomognutu sa dva električna motora, ukupne snage 107 KS (po jedan na svaku osovinu). Podrazumeva se da će se puniti i spoljašnjim izvorom energije, te će biti sposoban da prevali pedesetak kilometara samo na struju. No vratimo se opet našem dizelu, prijatnom u svakom pogledu. Bez sumnje ogromna zasluga pripada spomenutom menjaču, sposobnom da u deliću sekunde iz osme pređe u četvrtu brzinu! Na auto putu omogučuje nizak režim rada (samo 2.000 o/min pri brzini od 150 km/h) i potrošnju koja ne prelazi 7 litara. Ukoliko uračunamo i nekih 9-9.5 litara u gradskoj vožnji, prosečna zabeležena stabilizovala se na 7.6 litara.

 

ds7_10.jpg

 

Početna cena za ovaj motor iznosi u Francuskoj 41.400 evra (31.200 evra uz 1.5 BlueHDi/130), za završni nivo So Chic. Ima ih ukupno pet, kao i navedenih ambijenata, te se tako voženi Perfomance Line + prodaje po ceni od 46.200 evra. U ovu sumu je uračunato bezmalo sve što sam naveo u tekstu i vidite na fotografijama, što ga stavlja u gotovo istu ravan sa Audijem Q3 TDI 184 Quattro, znatno manjim i slabije opremljenim, ali sa integralnim pogonom. Veći Q5 TDI 190 S, isto tako slabije opremljen, skuplji je Francuskoj za dobrih 10.000 evra, pa tako gledajući ispada da je DS7 ''bonne affaire'' (dobra afera). U neku ruku i jeste, jer iako ne donosi ništa revolucionarno u segment, poseduje brojne argumente. Odgovorni su međutim veoma oprezni sa procenama prodaje (koliko puta li su samo bili preveliki optimisti...), zbog čega se spominje cifra od skromnih 40.000 primera godišnje, za čitavo evropsko tržište. Skromno, posebno ukoliko se zna da se Audi Q5 prodao prošle godine u preko 250.000 jedinica. Budimo realni,DS je mlada marka, kojoj će trebati još dosta vremena pre nego uspe da se nadmeće sa nemačkom premijum trojkom. Posebno dok na scenu ne stupe novi modeli, pošto aktuelni DS4 i DS5 krajem godine završavaju prilično bledu karijeru. DS se zato trudi i obećava u periodu od 6 narednih godina isto toliko modela. Prvi nakon ''sedmice'' biće znatno manji SUV od nekih 4.1 m kao potencijalni konkurent Audiju Q2 i Miniju Countryman.

 

ds7_510.jpg

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

DS 3 Crossback: novi renderi mogućeg izgleda

 

ds3 3.jpg

 

Nakon promocije modela DS 7 Crossback, grupacija PSA planira da proširi paletu crossovera brenda DS Automobiles. Jedan od njih je i DS 3 Crossback, dužine oko 425 cm, sa kojim bi DS Automobiles između ostalog konkurisao Miniju Countryman i Audiju Q2, pri čemu će možda koristiti novu malu CMP platformu. Kako stvari sada stoje, DS 3 Crossback bi mogao da se pojavi krajem ove ili u prvoj polovini sledeće godine, a tokom 2020. godine stiže i električna varijanta.

 

ds3 33.jpg

 

DS 3 Crossback će naravno imati viši klirens u odnosu na obični DS3 hatch, ali 4x4 pogon po svemu sudeći neće biti dostupan ni kao opcija. Od motora između ostalog možemo očekivati benzinski 1.2L, kao i novi dizelski 1.5L. Pomenuta električna verzija (sa 84 kW/114KS) će sa jednim punjenjem baterija od 50 kWh imati autonomiju od oko 450 km. Što se unutrašnjosti tiče, pominju se ''avangardni dizajn'' i ''francuski stil'', ali pre svega visok kvalitet. Najavljuju se i brojne opcije koje se tiču personalizacije, a po pisanju nemačkog Auto Bilda cene bi trebalo da startuju od oko 19.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen novi DS concept

 

178803-ds 1.jpg

 

DS je objavio nekoliko teaser slika i kraći najavni video svog novog koncept vozila DSX E.Tense koji bi javnosti mogao da bude predstavljen na predstojećem sajmu u Pekingu.

 

178825-ds x 11.jpg

 

Za sada nema mnogo informacija, ali je šef dizajna Thierry Metroz nagovestio da se ovde radi o potpuno električnom vozulu sa fokusom na performansama.

 

178804-ds 11.jpg

 

Novi koncept ne najavljuje konkretno neki novi DS model, već buduću tehnologiju i dizajnerski rečnik ovog francuskog brenda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen DS Cabrio ide na aukciju

 

179115-ds 1111.jpg

 

Francuzi su bili zaduženi za kreiranje nekih od najlepših automobila i najbolje dizajniranih linija koje su ikada izašle na svetske ulice.

 

179112-ds 1.jpg

 

Međutim, samo je nekoliko njih ostalo zapamćeno i voljeno dan-danas kao legendarni Citroën DS. Ovo je zaista jedan spektakularan primerak autoindustrije, a sada se nalazi na aukcijskoj prodaji koja će biti održana sledećeg meseca u Monaku.

 

179113-ds 11.jpg

 

Iako je sada postao potpuno samostalan brend, Citroën je proizvodio originalni DS od 1955. do 1975. godine. Tokom ovog perioda od dve decenije, ova linija dobila je gotovo 1.5 miliona primeraka. Sa druge strane, svega 1.365 jedinica kreirano je u kabriolet varijanti, kao ova koju vidite u galeriji.

 

179114-ds 111.jpg

 

Ova francuska marka nije proizvodila ove kabriolete, a umesto toga se opredelila za saradnju sa pariskim kreatorom karoserija, Henrijem Čapronom, koji nije samo oslobodio automobile njihovog krova, već im je modifikovao segmente oko vrata i zadnjeg dela. Ovaj posebni primerak kreiran je 1969. godine, sa daleko moćnijim DS 21 specifikacijama, dok je kasnije 1983. godine, opremljen novijim DY motorom. Nakon većeg dela svog života, provedenog u Francuskoj i Velikoj Britaniji, ovaj model je dobio svoj dan i potpuno je restauriran u Berlinu. Ovaj proces je, prema tvrdnjama, koštao preko 85.000 evra, ostavivši kabriolet u beloj boji karoserije sa crnim, kožnim enterijerom putničke kabine.

 

ds 11111.jpg

 

Ukoliko ste zadivljeni isto koliko i mi, onda ste u dobrom društvu, jer je ovaj automobil poznat kao ''boginja'', a ujedno je smatran jednim od najlepših svih vremena. Zapravo, moćna kasta od oko dvadeset vodećih dizajnera autoindustrije, uključujući Giorgeta Giugiara, Iana Kaluma i Leonarda Fioravantija, imenovala je ovaj model najlepšim i dodala mu krunu pokraj imena. Primerak koji će sledećeg meseca biti prodat na aukciji definitivno spada u ovu grupu najlepših ikada kreiranih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DS 2025 - samo elektrifikovani modeli

 

179477-ds e tense.jpg

 

Marka DS, koja posluje u sastavu PSA grupe, saopštila je da će svi njeni novi modeli od 2025. godine imati samo električne ili hibridne pogone i da će na Sajmu automobila u Parizu u oktobru prezentovati svoje prvo vozilo na baterije. ''Naša ambicija je veoma jasna: DS treba da bude među globalnim liderima u elektrifikovanim vozilima u svom tržištu'', saopštio je direktor ove marke Iv Bonefon. DS će biti prva PSA marka koja će lansirati potpuno električne i plag-in hibridne modele, što je strategija čiji je cilj učvršćivanje ove marke kao vrhunske ponude u grupaciji. Model DS 7 sa benzinsko električnim pogonom naći će se u prodaji krajem sledeće godine. Premijera potpuno električnog modela biće upriličena u Parizu na jesen, a za sada nije saopšteno više detelja. Mediji spekulišu da bi to mogao da bude DS 3 Crossback, koji će zameniti DS 3 hečbek. PSA je za sada ponudio samo ograničen broj električnih ili elektrifikovanih modela, ali se sprema da značajno proširi ovu ponudu kako bi ispunio stroge standarde u vezi sa emisijama CO2 koji stupaju na snagu 2020. godine. Budući PSA modeli koristiće CMP arhitekuru za manje modele ili EMP2 platformu, pogodnu za veće modele, koje mogu da prihvate različite tipove pogona, uključujući električne ili hibridne. PSA planira da ponudi 40 elektrifikovanih modela širom sveta do 2025. godine u okviru svojih pet marki - Peugeot, Citroen, Opel, Vauxall i DS, saopšteno je iz ove grupacije u januaru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i DS 8

 

ds8 1.jpg

 

Još pre tri godine su pojedini francuski mediji pisali da PSA grupacija priprema novi luksuzni model za DS Automobiles, a najnovije informacije o tome prenosi britanski magazin Auto Express. Pre svega, to bi trebalo da bude ''spektakularni'' model DS 8 koji će kupcima biti ponuđen 2020. godine, kada će Francuzi obeležiti i 65 godina od pojavljivanja originalnog Citroena DS.

 

ds8 11.jpg

 

Britanski magazin piše da će umesto tradicionalne trovolumenske forme budući DS 8 dobiti formu fastbacka. Navodno se može očekivati radikalniji izgled (inspirisan i DS 7 Crossbackom), uz lukuzni i komforni enterijer, sve kako bi DS 8 konkurisao nemačkim modelima, poput BMW-a Serije 5. DS 8 će koristiti EMP2 platformu, dok će se u gami motora naći 2.0 litarski BlueHDi dizelaši 1.6 litarski PureTech benzinci. Takođe, u ponudi će biti i plug-in hybrid verzija koja će imati samo prednji pogon, a biće u mogućnosti da se kreće i samo na struju (do 65 km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska diplomatija u Londonu će se voziti u DS7 Crossbacku

 

ds 7 crossback.jpg

Obnavljanje voznog parka i podsticanje vlastite industrije

 

Ambasador Francuske u Velikoj Britaniji Jean-Pierre Jouyet se sastao sa Alain Descatom, direktorom DS Automobiles za V. Britaniju kako bi preuzeo ključeve novih vozila. I to ne bilo kakvih,  francuska ambasada će se od sada voziti u DS 7 Crossback Ultra Prestige verziji, koji dolazi s PureTech benzincem od 225KS. Diplomatija, kao i ostali ljubitelji ove mlade francuske marke moraće još da se strpe do električnih modela, tačnije 2025. godine, a do tada će glavnu priču voditi E-Tense 4x4 verzija ovog premium crossovera od čak - 300KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prestala proizvodnja modela DS4 i DS5

 

ds 4 601.jpg

 

Kao što je i najavio u martu, PSA premium brend DS je sada u fabrikama Mulhouse i Sochaux u Francuskoj prestao sa proizvodnjom modela DS4 i DS5. Zajedno sa regularnim DS4, prestala je i proizvodnja modela DS4 Crossback. Podsećanja radi, u pitanju je (pro)terenska varijanta sa povišenim klirensom (+ 30 mm), dodatnim zaštitnim elementima koju automobilu daju robusniji izgled, kao i sa većim alu točkovima.

 

ds 4 6.jpg

 

DS4 je inače prošle godine u Evropi prodat u 11.746 primeraka, a DS5 je našao još manje kupaca - 5.738.

 

ds5 1.jpg

 

U evropskoj ponudi DS brenda ostaju DS3, DS3 Cabrio i DS7 Crossback, a uskoro će im se pridružiti i novi manji crossover DS3 Crossback (biće dostupan i u električnoj verziji).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...