bit 937 Posted May 14, 2020 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 14, 2020 Ovo je traktor godine: Ne zagađuje, a sve poslove odrađuje samostalno Elektrifikacija i autonomna vožnja stigli su i u segment poljoprivrednih radnih mašina. Iz Kalifornije, tačnije grada Livermorea, dolazi trenutno najnapredniji traktor na svetu. Ime mu je Monarch, a osim atraktivnog dizajna sa LED rasvetom, donosi i puno više. Ovo je električni i autonomni traktor, odnosno ''najpametniji traktor na svetu'' kako mu tepaju u sedištu kompanije. Konkretno, električni pogon donosi značajne prednosti. Pre svega, nema više zagađenja česticama koje se izbacuju sa izduvnim gasovima. Drugo polje u kome električni pogon koristi jeste ušteda. U američkim uslovima ovaj traktor dnevno štedi na gorivu oko 45 dolara. Red je pomenuti da raspolaže sa električnim pogonom snage 40 konja u kontinuiranom radu, odnosno do 70 KS u kratkotrajnom opterećenju. Podaci o obrtnom momentu nisu poznati, ali u kompaniji kažu da su vrednosti dvostruko veće nego na klasično pogonjenom traktoru. Autonomija rada električnog pogona je oko 10 sati, a po potrebi može da pruži generatorski rad i da deli električnu energiju poput male elektrane. A ono najbolje je da može samostalno da upravlja. Sistem autonomne vožnje je u potpunosti funkcionalan, a traktor ima sve tehnologije koje omogućavaju prepoznavanje prepreka. Takođe, njime je moguće upravljati mobilnom aplikacijom. I sada ono najbolje. Proizvođač kaže da je Monarch projektovan kako bi mogao da radi 20 godina. Osnovna cena je 50.000 dolara (oko 41.000 evra). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 7, 2022 Amiši imaju čelične točkove na traktorima, a razlog je neočekivan Iako su Amiši i Menoniti uspeli da odole porocima modernog doba, neke blagodati su si ipak priuštili. Izuzetak u kojem je dozvoljena upotreba modernih uređaja je poljoprivreda, odnosno obrada tla. Kako bi si olakšali obradu, odnosno povećali prinose, nejetko koriste poljoprivrednu mehanizaciju. Ali uz jednu drastičnu promenu, a to je korišćenje isključivo čeličnih točkova. Pogađate, za to postoji razlog i nije vezan za primarnu namenu. Naime, čelični točkovi su izuzetno neudobni za vožnju na tvrdoj podlozi, pa se time sprečava korišćenje traktora za transport ljudi. Za običnu vožnju su dozvoljena daleko jednostavnija sredstva koja koriste snagu korisnika (bicikl) ili pomoć životinje (zaprega). Ipak, poslednjih godina traktori su dobili gumene obloge na točkovima, da se asfalt ne bi uništio prilikom transporta poljoprivrednih proizvoda do mesta otkupa. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites