Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kako je upropašćen Nirburgring

Recommended Posts

nirburgring.jpg

Nirburgring, automobilska staza koja je poznata u čitavom svetu, verovatno će već krajem meseca morati da proglasi stečaj. Nirburgring je tako potonuo u megalomanskim planovima tamošnje vlade.

Još od otvaranja 1927. staza je ulivala strahopoštovanje vozačima: ne samo zbog njenog zlokobnog ''severnog zavoja'', nego i zbog velike visinske razlike staze provedene kroz obronke Ajfela od nekih 300 metara pa je i legendarni Džeki Stjuart ovu stazu zvao ''zelenim paklom''. Nirburgring ne dopušta greške – dug je spisak nesreća na ovoj stazi koja traži samo najbolje vozače. Ali baš zato ni trke nisu prestajale, a za posetioce je odlazak na Nirburgring uvek bio poseban doživljaj.

Pokrajinskoj vladi Rajnland-Pfalca socijaldemokratskog premijera Kurta Beka se to učinilo kao garancija i za poslovni uspeh ove sportske legende, smeštene zapravo u dubokoj provinciji, prilično daleko od bilo kog većeg grada. Tim više što je Nirburgring i u Nemačkoj imao konkurenciju – Formula 1 se naizmenično vozi na Hokenhajmringu u pokrajini Baden-Virtemberg, a i odgovorni na Zaksennringu na istoku Nemačke bi rado da dovedu najbolje vozače sveta na svoju pistu. Zato se vlada u Majncu odlučila na veliki projekat kako bi posetioci Nirburgringa ostavili još više novca. Tako je 2007. započet projekat pod nazivom Nirburgring 2009. prema kojem je trebalo da nastanu zabavni park, VIP lože, luksuzni hotel, nova tribina... Uređena pista je otvorena u roku – makar niti izdaleka nisu bile gotove sve zgrade koje je trebalo da budu sagrađene.

Problem je naravno bio – novac. Pokrajinski političar je javnost uveravao kako će sve troškove snositi privatni investitor – ali je on odustao od projekta. Tako se dogodilo da je u taj projekat otišlo oko 350 miliona eura novca državnih obveznika, ali ni to nije bio kraj skandalu koji je već koštao položaja pokrajinskog ministra finansija (i predsednika nadzornog odbora Nirburgring GmbH) Ingolfa Dojbela. Ubrzo potom, u decembru 2009. je otpušten i poslovođa Nirburgringa Valter Kafic.

nirburgring%2011.jpg

Ko zna šta se sve tu zbivalo

Jer u potrazi za novcem i investitorima očigledno je da su se odgovorni upuštali u vratolomne poduhvate daleko od granica dozvoljenog. Tu je bilo i 95 miliona evra (pokrajinskog novca) koji je otišao u Lihtenštajn kako bi se pred nepoznatim partnerima iz Dubaija dokazala kredibilnost pokrajine i čitav niz sumnjivih poslovnih poteza koje još uvek pokušava da razjasni državno tužilaštvo. Ali što je još gore – većina objekata iz projekta Nirburgring 2009. ipak su bili izgrađeni – da bi bili prazni…

Jer velika investicija u pistu smeštenu u dubokoj provinciji nije mogla da se pokrije prihodima od trke Formule 1 koja će trajati – sa treningom i svim ostalim, jedva nedelju dana i to eventualno svake dve godine. Na Nirburgringu su se održavale i druge trke, od kamiona pa do motocikala, a tamo se održava i poznati rok-festival „Rock am Ring“, ali već i temeljna poslovna računica je bila promašena. Jer publika koja dolazi u Ajfel – na trku ili na koncert, retko odlazi u luksuzni hotel ili u ložu sa čašom šampanjca u ruci. Po pravilu, tamo se odlazi u društvu, u kamp-kućicama sa dovoljno piva i kobasicama za roštilj.

Sad je kriva – Evropa

Sve u svemu, Nirburgring je uporno knjižio gubitke i pokrajin Rajnland-Pfalc koja je vlasnik 90 odsto tog sportskog hrama, uvek je iznova morala iz budžeta da puni rupu u blagajni Nirburgringa. Jer tu je još uvek kredit od 330 miliona evra (opet pokrajinske) banke za Investicije i strukturne radove (ISB), koji mora da se otplaćuje iako je zakupaca na Nirburgringu sve manje.

Poslednji ekser u kovčeg Nirburgringa je stigao iz Brisela. Evropskoj komisiji je već dugo bila sumnjiva ta velika investicija pokrajine u sportski poligon – koji je zapravo, kao i sama Formula 1, izložen zakonima slobodnog tržišta. Utoliko je iz Evropske komisije stigla u Majnc zabrana da pokrajina opet, i ovog meseca, Nirburgringu GmbH pomogne sa još 13 miliona evra.

Možemo samo da se nadamo da stečaj nije i kraj, nego možda tek novi početak za Nirburgring. U toj pokrajini je projekt već veliki skandal, makar pokrajinski predsednik vlade Kurt Bek još uvek ne želi da preuzima ne samo finansijsku nego ni političku odgovornost za megalomanski projekt „usred nedođije“. On i nakon odluke Brisela krivi Evropsku komisiju koja je navodno „isprva pokazivala naklonost“ novoj pomoći i koja ovom zabranom „smanjuje mogućnost delovanja pokrajine Rajnland-Pfalc“.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekleston spašava posrnuli Nirburgring

59868-f1%20ekleston.jpg

Finansijska situacija na jednoj od najboljih trkačkih staza na svetu već duže vreme nije blistava, a ako Nemci žele da zadrže glavu iznad vode, potrebno im je 13 miliona eura za servisiranje obaveza do kraja godine. Nirburgring je u stvari već bankrotirao, ali slamku spasa ponudio je prvi čovek Formule 1, Berni Ekleston.

Ekleston nije otkrio šta tačno planira da učini, ali je priznao da je spreman da se odrekne naknade za održavanje najvećeg oktanskog ludila na ''Ringu'', što bi organizatorima moglo da uštedi 20-ak miliona eura. Takođe je istakao da je spreman da snosi sve troškove, ali i da ubere sve plodove ukoliko uspe da spasi Nirburgring.

Kako sada stvari stoje, Zeleni pakao bi mogao u celini ili delimično da bude prodat kako bi se namirili poverioci, a sudeći po pisanju stranih medija, Eklestonov pojas za spasavanje je možda došao prekasno kako bi legendarnu stazu izvukao iz čeljusti likvidacije.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eklston kupuje Nirburgring?

berni%20eklston.jpg

Šef Formule 1 Berni Eklston ozbiljno razmatra kupovinu posrnule staze Nirburgring, navode ovih dana nemački mediji.

Citirajući Eklstonov nedavni intervju, izvori navode da nije želeo da govori o ceni koju je spreman da plati za gran pri stazu čija budućnost visi u vazduhu nakon ulaska u postupak stečaja prošle nedelje. Ipak, poznato je da 81-godišnji milioner neće pristati da organizuje trku o svom trošku, ni da odustane od kotizacije za 2013. godinu.

Pre nekoliko dana objavljena je vest da postoji još jedan plan za spas Nirburgringa, a to je otkup od strane uprave budući da njegovi dugovi prelaze vrednost same staze. Šef Nurburgring Automotive GmbH-a Jorg Lindner je izjavio: ''osmislili smo koncept trke Formule 1 na Nirburgringu za čije ostvarenje nije potrebna finansijaka podrška od strane države''.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Srbiju ! Mislim da je isplativije i manje ce da kosta ! :laughing:

Ni jedno, ni drugo nije tacno :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka vlada daje 265 miliona eura za spas Nirburgringa

jaguar%20xj%20taxi.jpg

Legendarna nemačka staza u potpunom je bankrotu. Spasavanje ove staze postalo je glavna tema nakon što je Evropska Unija odbila da pomogne da Nordschleife ostane u životu. Nakon niza glasina i špekulacija da će stazu spasiti Bernie Ecclestone, Nirburgring iz problema izvlači nemačka vlada koja je odlučila da rukovodstvu Nirburgringa obezbedi 265 miliona eura kako bi Nordschleife mogao dalje da funkcioniše. Nirburgring je spasen, bar na kratko. Legendarna nemačka staza koja je omiljeno test mesto brojnim svetskim proizvođačima automobila ipak neće biti potpuno zatvorena i to zahvaljujući nemačkoj vladi koja je obezbedila finansijska sredstva za nastavak funkcionisanja ove staze.

Taj novac bi trebalo da posluži za otplatu zajma koji ova staza ima. Uprkos protivljenju nekoliko političara kojima je ovakav potez ilegalan prema evropskom zakonu, pomoć Nirburgringu je odobrena.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nürburgring Nordschleife povećao cene za 2013. godinu

89318-nirburgring%2011.jpg

Nemačka firma Nürburgring GmbH, koja upravlja istoimenom trkačkom stazom i njenim severnim ogrankom, famoznim Nordschleifeom, objavila je novi cenovnik usluga za narednu sezonu.

Cena jednog kruga ''Zelenog pakla'' nije se menjala, ali sve ostale su blago povećane. Tako je za četiri kruga potrebno izdvojiti dva, za devet krugova četiri, a za 25 krugova devet eura više nego ove godine. Sezonska karta, koja posetiocima omogućava korišćenje 20.8-kilometarske staze tokom cele godine, poskupela je za 95 eura.

Cene popularnih atrakcija, a tu pre svega mislimo na legendarni BMW Ring-Taxi, koji ordinira Nordschleifeom još od 1986. godine, nisu se menjale. Podsetimo, jedan krug u najbržem taksiju na svetu košta 216 eura. Kurs drifta stoji 197 eura, dok je za paket koji uključuje kurs drifta i vožnju spretnosti potrebno izdvojiti 298 eura po osobi. Kurs sigurne vožnje košta 140 eura.

Najam automobila, a na raspolaganju su Suzuki Swift Sport i Volkswagen Scirocco Cup+, košta 99, odnosno 139 eura po krugu.

Nürburgring Nordschleife, cenovnik za 2013. godinu:

- 1 krug: 26 eura

- 4 kruga: 97 eura

- 9 krugova: 202 eura

- 25 krugova: 499 eura

- sezonska karta: 1.445 eura

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolko ono beše Navak?

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispasce da sam bezobrazan i da ne postujem neke vrednosti ali moram da kazem da je to u sustini GLOBALIZACIJA. Danas se novac poreskih obveznika svih drzava trosi na bezvezne stvari i "projekte" kao sto je i ovaj i onda se svi "ugrade" a sustina uopste nije bitna! Naravno, jeftinije bi bilo napraviti novu stazu nego platiti dugove postojece. Upita li se neko kako su ti dugovi nastali ako postoji toliki priliv novca, sto od strane stalnih prihoda, sto od strane drzave i donacija!? Mi imamo i kod nas takve "firme". Neko je pomenuo NAVAK. Ista ce situacija da bude sa njom. Dok se bude mogao "prati" novac radice, kada prestane procice kao i Nirburgring. Imamo mi jos raznoraznih primera kod nas, npr. JAT, aerodrom u Nisu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome ti pričam. Jedna od najpoznatijih trkačkih staza na svetu ima cene kao Navak.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je za saobracajnu policiju bila potrebna obuka vozaca motora presretaca, Navak je dao toliko visoku cenu da je MUP za manje para iznajmio stazu u Grckoj, platio put vozacima i smestaj u hotelu dole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se Nirburgring

nirburgring.jpg

Već nekoliko godina je poznato da slavni Nirburgring ima finansijskih poteškoća, a nedavno je u medije procurela vest da je staza ponuđena na prodaju. Iako u Meku za auto entuzijaste gotovo svakodnevno dolaze novi timovi i profesionalci, ali i bogati avanturisti, kako bi isprobali svoje automobile, određena politička pitanja negativno su se odrazila na njenu ekonomsku situaciju.

Nedavno je imenovan i likvidator, Jens Lieser, koji je objasnio da se prodaje celokupni kompleks, što znači da potencijalni kupac može dobiti F1 Gran pri stazu, popularni Nordschleife i sve njegove delove, poput muzeja oronulog rollercoaster-a. Ipak, ostaje da se vidi da li će Nirburgring zaista biti prodat kao celina ili će pojedini delovi biti predati različitim vlasnicima.

Ova promena će naravno značajno uticati na budućnost same staze, a mogla bi imati posledice i po brojne motosport timove koje tamo obavljaju testiranja. Osnovan je i svojevrsni pokret kome je cilj očuvati pristupačnu prirodu slavne staze. Njezinu lepotu možete pogledati u priloženom videu.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ove nedelje počela aukcija legendarnog Nirburgringa

 

nirburgring.jpg

 

Kao što je najavljeno, slavna staza Nirburgring se prodaje, a od ove nedelje pa do 12. juna, svako zainteresovan može da učestvuje u aukciji. Sama staza će i dalje ostati u vlasništvu Nemačke vlade, pa će budući vlasnik kompleksa koji se nalazi u okviru popularne trkačke staze morati da bude spreman na određene kompromise. Prvi i najvažniji uslov je da staza ostane otvorena za opštu javnost što i jeste jedna od glavnih odlika ove meke za zaljubljenike auto-moto sporta.

Nemačka vlada je povodom početka aukcije izjavila da ceo kompleks Nirburgringa sa svim svojim dodatnim sadržajima zapošljava oko 300 radnika i ostvaruje godišnju zaradu od čak 60 miliona evra. Nažalost, ni ovakva zarada nije bila dovoljna za održavanje staze pošto su nakupljeni dugovi Nirburgringa iznosili čak 600 miliona evra. Predviđa se da će novi vlasnik morati da plati oko 130 miliona evra kako bi preuzeo slavnu Nirburgring stazu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michael Schumacher, Nico Rosberg, Bernd Schneider, Bernd Mayländer i Karl Wendlinger u Mercedes AMG-ima na Nordschleife-u

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eklston razmišlja da kupi Nirburgring
 
berni%20eklston.jpg
 
Prvi čovek Formule 1 Berni Eklston rekao je da razmišlja da otkupi stazu Nirburgring u Nemačkoj, koja je u velikim finansijskim problemima. Na toj stazi će se ovog vikenda održati trka za Veliku nagradu Nemačke, ali je to odobreno tek pošto je Eklston prihvatio manju nadoknadu za prava na održavanje trke. Upravnici staze već su tražili investitore koji bi otkupili ceo kompleks.
''Ako to uradim, to bi značilo da je budućnost Velike nagrade Nemačke obezbeđena'', rekao je Eklston u intervjuu koji će list ''Velt'' objaviti u subotnjem izdanju.  
Staza se nalazi u zapadnom delu Nemčke, u brdim Ajfel. Osim raznih moto sportova, tu se održavaju rok festival i drugi koncerti.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlasnik Red Bulla namerava da kupi i Nirburgring?
 
nirburgring.jpg
 
Popularni “Ring”, koji je već duže vreme u finansijskim problemima, mogao bi brzo da nađe novog vlasnika. Za sada se zna za 4 zainteresovana kupca. Jedan od njih je i Bernie Ecclestone koji je već u vlasničkim odnosima staze Paul Ricard ali i staze u Istanbulu gde se vozi VN Turske. Drugi, od ranije poznati kupac je sadašnji šef staze Jorg Linder, a zajedno sa njim je poznato da je i ADAC zainteresovan da kupi stazu, s tim da je ovo malo verovatno.
Pred ovaj vikend, saznalo se i za kupca koji bi mogao biti najbolje rešenje sa posrnuli Nirburgring: Dieter Mateschitz, vlasnik kompanije Red Bull. On je već vlasnik jedne, nekadašnje Formula 1 staze: A1 Ringa u Austriji. Nakon što je kupio A1 Ring, potpuno ga je srušio i napravio potpuno novu stazu. Danas se na njoj veoma uspešno održavaju brojne trke, mada ne i Formula 1.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...