Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kako je upropašćen Nirburgring

Recommended Posts

Nemački proizvođači u borbi za kupovinu Nirburgringa

 

bmw%20m5%20ring%20taxi.jpg

 

Svaki set špijunskih fotografija, svaki odvozan ''rekordni krug'', svaki ozbiljniji test karakteristika automobila se sprovodi na Nurbirgring stazi. Zeleni Pakao je postao referenca za svakog proizvođača koji se upušta u oštru borbu za preuzimanja trona u segmentu. Stoga ne čudi što se pojavljuju izveštaji da nemački proizvođači automobila ne kriju interesovanje za kupovinu legendarne staze, koja se u poslednje vreme nalazi u bezmalo očajnom finansijskom stanju i neophodan joj je novi bogati vlasnik.

 

Loše investicije i dug kao zaostavština prethodnih vlasnika su doveli kompleks do ruba bankrotstva, gde nisu pomogla ni održavanja trkačkih vikenda brojnih trkačkih serija, od 24 časa Nurburgringa do Formule 1. Polaganje ponuda na kompleks je bio otvoren krajem maja meseca. Sve zaintresovane strane su imale vremena do 12. juna da izkažu svoje interesovanje za kupovinu Nurburgring kompleksa. A kompleks nimalo nije bez sadržaja i sastoji se od stare trkačke staze duge preko 20 km, dograđenog novog dela F1 staze, Motorsport Resort-a i Congress&Motorsport hotela.

 

Ranije špekulacije su sugerisale da bi jedan od budućih vlasnika mogao biti i sam Bernie Ecclestone, vlasnik prava na F1, dok je veliko intresovanje izrazio i nemački ADAC automobilski lub, koji igra važnu lobističku ulogu oko Hockenheimring trkačke staze. Međutim, možda najinteresantnije ponuđače predstavljaju Daimler, BMW i VW Grupa, potonja koja je već sada vlasnik Nardo kružne staze u Italiji, koju je Porsche, sada divizija VW-a, kupio neposredno pre preuzimanja od strane volfsburške kompanije. 

Ne treba posebno naglašavati šta bi kupovina tako istorijski značajne trkačke staze značila za jednu nemačku automobilsku kompaniju i njen imidž.

 



 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ADAC zainteresovan za kupovinu Nirburgringa

 

alfa%204c%2021.jpg

 

Čuvena nemačka staza kojoj je poslednjih godina pretio bankrot zbog nagomilanih finansijskih dugovanja, na putu je da dobije novog vlasnika. Kako piše Frankfurter algemajne cajtung, za kupovinu je zainteresovan Nemački auto-klub, ADAC, koji je vladi već predao neobavezujuću ponudu za preuzimanje Nirburgringa. ADAC, koji se često dovodi u vezu sa drugom nemačkom F1 stazom, Hokenhajmom, priskočio je u pomoć kako bi se u julu 2013. na Niburgringu održala trka Formule 1 za Veliku nagradu Nemačke. Nemački dnevnik procenjuje vrednost staze i pratećih objekata na oko 100 miliona evra.  ''Očekujemo da će nam neobavezujuća ponuda za kupovinu omogućiti pristup podacima o finansijama, a onda ćemo odlučiti šta i kako dalje'', izjavio je predstavnik za medije ADAC-a, Lars Soutschka. Pre ADAC-a, spekulisalo se da bi novi vlasnik Nirburgringa mogao da postane Bernie Ecclestone.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Protest za spas Nirburgringa

 

107456-nirburgring.jpg

 

U subotu se na Nirburgringu okupilo oko 1.500 fanova ove staze, sa zajedničkim ciljem - protestanti su od nemačke vlade zahtevali da ne prodaje čuvenu pistu.

''Legende nisu na prodaju'', ''Sačuvajte je, ne prodajte je'', samo su neki od transparenata koje su demonstranti istakli na subotnjem okupljanju. Skup su putem Facebooka organizovali vozači trka, Sabine Schmitz, poznata pod nadimkom ''Kraljica Nirburgringa'' i Christian Menzel.

 

Nemačka vlada, koja je preuzela brigu o Nirburgringu nakon što je krajem jula 2012. kompanija odgovorna za legendarni objekat proglašena nesolventnom, u potrazi je za novim vlasnikom staze već više od godinu dana. Iako su se u javnosti kao mogući kupci pominjali prvi čovek Formule 1, Bernie Ecclestone, i nemački auto-klub, ADAC, prodaja nije realizovana, a sudbina staze uprkos njenoj velikoj popularnosti i dalje je neizvesna. Osim što se koristi za mnoga takmičenja, Nirburgring je omiljena staza vozača amatera, s obzirom da je često otvorena za javnost. Takođe, to je pista na kojoj proizvođači automobila testiraju svoje nove modele pre njihove serijske proizvodnje, ali i staza na kojoj se različiti konkurentski modeli sportskih automobila nadmeću koji od njih će ostvariti bolji rezultat.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Nirburgring prelazi u američke ruke?

 

nirburgring.jpg

 

Jedna od staza koju ne treba posebno predstavljati u proteklih nekoliko godina je u medijima ne samo zbog svojih fantastičnih izazova već i zbog finansijskih teškoća u kojima se nalazi, a usled čega joj je pretilo zatvaranje. Tokom proteklih meseci vodili su se razgovori i pregovori sa potencijalnim ulagačima, a što je takođe pokrenulo brojne rasprave. Po nekim mišljenjima, prelazak staze u privatne ruke takođe nije idealno rešenje.

Kako bilo, čini se da je na pomolu rešenje finansijske krize slavnog ''Ring''-a. Nemački mediji prenose informacije o ulasku američkih investitora u pregovore, tačnije čini se da će Nirburgring preći u ruke konzorcijuma HIG Capital, koji je predao ponudu nemačkim regulatornim telima. Ameri navodno nisu spremni poštovati inicijalnu cenu istaknutu od strane nemačkih institucija, a koja kaže da je 'Ring vredan 125 miliona evra. Umesto toga američki konzorcijum je spreman izdvojiti 60 od 70 miliona evra. Nemačka vlada od budućeg investitora i vlasnika, a navodno je za kupovinu F1 staze i pratećih objekata zainteresovano ukupno 10 kupaca, zatražila da slavni Ring i dalje ostavi dostupnim javnosti.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nirburgring ipak ostaje u nemačkim rukama

 

nirbugring%202014.jpg

 

Vruća tema u svetu automobila je ovih dana, ili tačnije nedelja, poznata nemačka staza Nirburgring. Da budemo precizniji, aktuelna staza samo je deo paketa jer ceo kompleks uključuje i slavni Nordschleife, kao i prateće objekte i infrastrukturu. Ceo taj paket već neko vreme pokušava pronaći kupca/investitora koji će posrnuli autodrom iščupati iz rastućih dugova i gubitaka.

Nedavno je bilo reči o namerama američkog konzorcijuma HIG Capital da postane većinski vlasnik kompleksa Nirburgring, ali po svemu sudeći staza ipak neće promeniti nacionalnost vlasnika. Poslednje informacije iz Nemačke kažu da će novi vlasnici biti firma Capricorn, poznati proizvođač i dobavljač rezervnih delova za motore sa fabrikom u blizini staze. Nemački mediji tvrde da je vrednost ugovora sklopljenog između nemačke vlade i Capricorna oko 100 miliona evra, ali do zvanične potvrde ipak treba sačekati sa slavljem. Šta slavimo? Spas staze, naravno. Pod uslovom da ista i dalje ostane dostupna javnosti i turistima, što je bila jedna od ključnih stavki u prodajnom ugovoru koji su sastavile nemačke vlasti.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Rus kupio Nirburgring

 

89318-nirburgring%2011.jpg

 

Kako prenosi B92, nemački mediji izveštavaju da je staza Nirburgrinig, koja je od marta bila u vlasništvu grupe Capricorn, prodata ruskom biznismenu Viktoru Haritoninu. Kada je posle nekoliko godina neizvesnosti početkom 2014. Nirburgring dobio novog vlasnika, činilo se da će staza biti u sigurnim rukama. Proizvođač automobilskih delova Capricorn imao je i pre toga tesne poslovne veze sa Nirburgringom, jer je od 350 zaposlenih u kompaniji, njih 100 radilo u testno-proizvodnom centru tog proizvođača koji se nalazi u objektu u okviru staze.

Međutim, stvari se nisu razvijale prema očekivanju. Capricorn, koji je posedovao 2/3 vlasništva nad stazom suočio se sa problemima u poslovanju zbog čega nije bio u stanju da ispuni finansijske obaveze prema prethodnom vlasniku Nirburgringa. Jedini izlaz bilo u prodaji staze, koja je, kako piše nemački ekonomski nedeljnik Wirtschafts Woche, prešla u ruke ruskog milijardera Viktora Haritonina. Za sada je nepoznato kakva će biti sudbina staze pod novim vlasnikom, ko će i pod kojim uslovima moći da je koristi, ali veruje se da će zadržati dosadašnje funkcije.

 

Osim za automobilske trke, Nirburgring se koristi i za potrebe vozača-amatera koji žele da oprobaju vozačke veštine i performanse svojih četvorotočkaša i motocikala, a značajan deo poslovanja povezan je sa testiranjem novih modela proizvođača automobila iz čitavog sveta. Prodaja se za sada smatra pozitivnim signalom za zaposlene i korisnike, jer je Haritonin već uplatio zaostalu, drugu ratu duga prethodnog vlasnika, kao i treću koja još nije dospala na naplatu.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Nirburgring zabranjuje postavljanje brzinskih rekorda

 

sudar%20n.jpg

 

Kako prenosi B92, menadžment trkačke staze na kojoj najveći broj proizvođača testira svoje nove modele i beleži vremena koja su referentna u automobilskoj industriji, zabraniće merenje brzinskih rekorda iz bezbednosnih razloga.
Povod za ovakvu odluku je nesreća koja se dogodila krajem marta, tokom trke VLN Endurance šampionata, kada je automobil izleteo sa staze, preleteo preko zaštitne ograde i usmrtio jednog gledaoca. Ubrzo posle nesreće, rukovodstvo Nirburgringa postavilo je ograničenje brzine na krivini Flugplatz, na kojoj se dogodila tragedija. Od tada, uvedena su ograničenja i na drugim sektorima staze gde se postižu velike brzine. Menadžment je saopštio da će zabrana beleženja brzinskih rekorda biti ozvaničena krajem godine, ali su proizvođači automobila već obavešteni da zbog ograničenja brzine neće moći da mere rekordna vremena, čak i ako su zakupili celu pistu za testiranje. Jedna od prvih ''žrtava'' ove zabrane je švedski proizvođač super-sportskih automobila, Koenigsegg, koji je najavio da će pokušati da postavi rekord staze sa svojim modelom One:1, ali su zbog odluke čelnika Nirburgringa ti planovi trenutno zamrznuti.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili još efikasnije i košta 0 evra - zabraniti pristup publici na tih par krivina.

 

A, oni izgleda odlučili da tako voziš stazom, upinješ što bolje možeš i umeš...i onda naletiš na znak tipa 70...pa kad prođeš tu krivinu opet pun gas...pa, onda opet znak 70 (ili koliko već).

Realno, ko će da kontroliše brzinu kojom su vozači prošli? Niko.

Samo će ti znakovi džabe da stoje sa aspekta smanjivanja brzine jer niko nije lud da usporava...ali, ako se slučajno opet dogodi kakva slična nesreća na tim mestima, uprava staze će moći sa sebe da skine odgovornost jer će kazati ''pa eto, mi smo postavili znak, šta 'oćete''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro to sam i ja mislio kad sam rekao prosiriti bezbednosnu zonu, nisam mislio da prave zone za izletanje, ako ide 300km/h, treba zona od kilometar :D Nego lepo pregraditi taj deo da publika ne moze tamo da dodje, jeste da je zeleni pakao, ali znaju se koje su problematicne krivine. Mislim ajd i da je ogranicenje za javnost, ali zabraniti testove onima koji zakupe stazu :turned:  Pa sledece jedino da smisle lezeceg policajca pa i da ovi na trci moraju da usporavaju :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nirburgring ipak otvara vrata za brzinske rekorde?

 

Nurburgring%20sudar.jpg

 
Kako prenosi B92, iako je rukovodstvo nemačke trkačke staze nedavno najavilo da će zabraniti merenje brzinskih rekorda iz bezbednosnih razloga, izgleda da su u međuvremenu promenili mišljenje. To bi moglo da obraduje švedskog proizvođača super-sportskih automobila, Koenigsegg, koji planira da postavi rekord staze sa svojim modelom One:1.
Na prvobitnu odluku o zabrani uticali su brojni incidenti na stazi, a povod je bila nesreća koja se dogodila krajem marta tokom trke VLN Endurance šampionata, kada je automobil izleteo sa staze, preleteo preko zaštitne ograde i usmrtio jednog posmatrača iz publike. Ipak, kako prenosi magazin Road & Track pozivajući se na ''izvor iz auto-industrije'', vlasnici Nirburgringa se predomišljaju i spremni su da dozvole proizvođačima automobila da nastave da obaraju brzinske rekorde staze. Isti izvor tvrdi da čelnici staze pripremaju saopštenje kojim će se ozvaničiti odluku o ukidanju zabrane. Jedna od prvih ''žrtava'' zabrane bio je švedski Koenigsegg, koji je najavio da će pokušati da postavi novi rekord staze sa svojim modelom One:1, ali su ti planovi trenutno zamrznuti. Vlasnik aktuelnog rekorda staze za produkcijske modele je Porsche 918 Spyder koji je zabeležio vreme 6 minuta 57 sekundi.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograničenje maksimalne brzine na Nirburgringu

 

nirburgring%20porsche.jpg

 
Na stazi Nirburgring uvedeno je privremeno ograničenje brzine od 200 km/h i 250 km/h na nekoliko sektora. Naime, na tim delovima staze postoji mogućnost da bi vozila pri postizanju velikih brzina mogla poleteti. U martu (2015.) desila se velika nesreća u kojoj je automobil poleteo sa staze i usmrtio gledaoca. Nakon nesreće tim nemačkih stručnjaka je analizirao bezbednosne aspekte staze i zaključio dao brzinu treba ograničiti na 200 km/h i 250 km/h na nekoliko sektora na kojima vozila mogu poleteti.
 

nirburgring%20o.jpg

 
Ovakva odluka potpuno je nerazumljiva obzirom da se na ovoj stazi ispituju krajnji limiti super sportskih vozila. Ograničenje brzine direktno će se odraziti na postavljanje najbržih vremena za jedan krug, a trenutni rekord kruga drži Porsche 918 Spyder u konkurenciji ''street-legal'' automobila koji, dok su ograničenja na snazi, (verovatno) nikad neće biti oboren. Ograničenje maksimalne brzine nije se dopalo Koenigseggu koji je uveren da bi njihov super automobila One 1 sa 1.341KS s lakoćom oborio postojeći rekord Porschea i to kako kažu za najmanje 10 sekundi. Ali, da bi to i ostvarili proračuni pokazuju da bi morali voziti brzinom 298 km/h tamo gde je ograničene 200 km/h. Vlasnici staze i dalje insistiraju na odluci da ograničenje brzine ostaje na snazi, bilo na njoj istovremeno 40 vozila ili samo jedno.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nirburgring ukida ograničenje brzine

 

sudar%20n.jpg

 
Kako piše Mojauto, menadžment Nirburgring staze je objavio da će početi da se primenjuju nova pravila, među kojima je i ukidanje zabrane postavljanja rekordnih krugova koja važi od sredina juna ove godine. Nakon fatalne nesreće tokom VLN Endurance šampionata ranije ove godine, sredinom juna je doneta odluka da se zabrane pokušaji brzinskih rekorda, međutim ta zabrana će uskoro biti ukinuta. Na spisku promena koje će uskoro biti uvedene je 16 stavki koje nažalost i dalje nisu dostupne javnosti, a izvršni direktor Karsten Šumaher je saopštio da će delovi staze ''Quiddelbacher Hohe'' i ''Flugplatz'' biti značajno izmenjeni između novembra 2015. i marta 1016. godine. ''Na osnovu detaljnog istraživanja odlučili smo da obnovimo 500 metara površine Flugplatz dela staze gde ćemo popraviti pet ispupčenja koja su se pojavila nakon višegodišnje upotrebe'', objasnio je Šumaher.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nirburgring podiže rampu, očekujte nove rekorde

 

89318-nirburgring%2011.jpg

 

Kako prenosi B92, čelnici legendarne nemačke trkačke staze odlučili su da ukinu brzinska ograničenja na toj pisti koja su uvedena u leto 2015. nakon teške nesreće u kojoj je stradao jedan gledalac.

 

sudar%20n.jpg

 

Osim piste na kojoj se održavaju trke automobila i mesta gde svoje vozačke veštine mogu da isprobaju čak i amateri na sopstvenim ili iznajmljenim vozilama, Nirburgring je poznat i kao lokacija na kojoj većina kompanija testira nove modele automobila. To je i idelana staza za odmeravanje snaga među proizvođačima sportskih automobila koji na Nirburgringu žele da potvrde vozne karakteristike i brzinu svojih modela. Rezultati koje automobili zabeleže ostaju zapisani u istoriji, a mnoge auto-kompanije ih koriste u marketinške svrhe kako bi potencijalne kupce ubedile da je njihov model bolji od konkurencije. Međutim, nakon teškog incidenta iz 2015, rukovodstvo Nirburgringa privremeno je zabranilo postavljenje brzinskih rekorda i ograničilo brzinu na pojedinim deonicama, iz bezbednosnih razloga. Povod za ovakvu odluku je nesreća koja se dogodila krajem marta prošle godine, tokom trke VLN Endurance šampionata, kada je automobil izleteo sa staze, preleteo preko zaštitne ograde i usmrtio jednog gledaoca:

 

 

Zabranu su svojevremeno kritikovali mnogi, a naročito vozači trka koji su smatrali da se time obesmišljavaju automobilska trkačka takmičenja na Nirburgringu. U međuvremenu, menadžment staze najavio je izmene koje će doprineti poboljšanju bezbednosti i omogućiti da se na toj pisti ponovo voze rekordni krugovi. Radovi su izvedeni na pojedinim sekcijama piste tokom zime. Neki delovi su ponovo asfaltirani i dodate su bolje zaštitne ograde. Zahvaljujući ovim unapređenjima, 2. aprila će se održati prva VLN trka u 2016. i to bez brzinskih ograničenja. Osim toga, proizvođači automobila sada ponovo mogu da rentiraju stazu kako bi izmerili najbolja vremena svojih četvorotočkaša, na veliku radost automobilskih fanova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nirburgring je sada 99 odsto u rukama ruskog milijardera

 

nirburgring%202016.jpg

 

Kako prenosi Mojauto, ruski tajkun Viktor Haritonin je pre dve godine kupio udeo od 80 odsto u stazi Nirburgring, da bi nedavno povećao svoj udeo na 99 odsto. Simbolično, 1 odsto akcija ostao je u rukama nemačke kompanije ''GetSpeed''. Ambiciozni Harapin je akcije počeo da kupuje 2014. godine kada je staza ''Nurburgring Nordschleife'' bila u velikim finansijskim problemima i kada je postojala mogućnost da se ''zeleni pakao'' zatvori za sva vremena. Procenjuje se da je ruski bogataš uložio između 70 i 100 miliona evra, a za novac je, pored 20 km staze, dobio i hangare, hotele, izložbene i koncertne dvorane, karting centar, restorane, bioskope... Takođe, predstavnici novog vlasnika staze su najavili da će se Nirburgring već od naredne godine vratiti u kalendar trka Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 najbržih serijskih američkih automobila na Nirburgringu

 

dodge%20acr%20111.jpg

 

Davno je prošlo vreme kada su američki automobili bili brzi samo na pravcu. Nove želje kupaca u SAD naterale su tvorce sportskih modela da se istim prilagode. Meka za testove sportskih automobila, iliti kako ga je svojevremeno nazvao Džeki Stjuart, ''Zeleni pakao'', ostaje nezaobilazna stavka u biografiji bilo kog sportskog automobila. Ovo su 10 najbržih serijskih američkih automobila na Nirburgringu:

 

1. Dodge Viper ACR - vreme 7:12.13

2. Chevrolet Camaro ZL1 1LE - 7:16.04

3. Corvette ZR1 - 7:19.63

4. Corvette Z06 - 7:22.68

5. Chevrolet Camaro ZL1 - 7:29.6

6. Chevrolet Camaro Z/28 - 7:37.4

7. Cadillac CTS-V - 7:59

8. Corvette - 7:59

9. Dodge Viper SRT-10 - 7:59

10. Ford Focus RS - 8:06.20

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ulaže 3 milijarde dolara u repliku Nirburgringa

 

176683-nirburgring.jpg

 

Japanski gigant Toyota planira veliku investiciju u novi test kompleks koji će biti imitacija nemačke legendarne staze Nirburgring. Kako prenose lokalni mediji, Toyota će izgraditi kompleks u Aičiju na ostrvu Honšu, a sadržaće 11 test staza, od koje će jedna da bude replika legendarnog ''Zelenog pakla'', Nordšlajfe staze u zapadnoj Nemačkoj na kojoj skoro svi proizvođači automobila testiraju svoje modele. Ipak, to neće biti identična kopija. Za razliku Nordšlajfea na Nirburgringu, koji je dug 20.7 kilometara, Toyotina verzija će biti duga tek 5.3 km, ali će sadržati kombinaciju krivina i promene uspona kao u Nemačkoj.

Cilj staze će biti testiranje upravljanja i sposobnosti kočenja novih automobila u teškim uslovima kako bi se ispunili svetski pravilnici. Spekuliše se da će Toyota investirati skoro 3 milijarde dolara, ali se ističe da je to potreban trošak za kompaniju jer trenutni test kompleksi su popunjeni dok japanski gigant planira nove modele na alternativne vrste pogona. Većina od 11 staza u planiranom kompleksu će biti rezervisano za razvoj automobila na električni pogon. Toyoton ''Nirburgring'' bi trebalo da bude završen do 2023. godine, a imaće oko 3.300 zaposlenih. Kasnije će biti zaposleno dodatnih 550 radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...