Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW E30 M3 vs Mercedes-Benz 190E 2.3-16

Recommended Posts

Mercedes 190E 2.5-16V EVO II na prodaju za 279.000 dolara

 

148971-mercedes%20190%2011.jpg

 

Da je bolje uložiti novac u kupovinu nekog kultnog, retkog automobila nego u zlato dokazuje i ovaj primer iz Kalifornije. Super redak Mercedes 190E 2.5-16V EVO II iz 1991. godine osvanuo je na eBayu i to po ceni od čak 279.000 dolara! Mada se ovaj homologacijski redak primerak Mercedesa 190 nikada nije prodavao u Sjedinjenim Državama, a koji je proizveden u tek 502 primerka, fanova očigledno ima i preko bare. Konkretni primerak najbrutalnijeg Baby Benza je jedan od najboljih preostalih, proizveden je 345. po redu, prešao je tek 17.578 kilometra i prodaje ga prvi vlasnik.

 

148972-mercedes%20190%20111.jpg

 

Ispod poklopca se nalazi kultni Cosworthov 2.5 litarski atmosferski četvorocilindraš koji postiže 235KS i koji je uparen sa 5-stepenim ručnim menjačem.

 

148970-mercedes%20190%201.jpg

 

Do 100 km/h iz stanja mirovanja stiže za 7.1 sekundu i ide do 250 km/h, što ga je činilo najbržom limuzinom svog vremena. Po pitanju izgleda EVO II je naoružan ratničkim ukrasima u vidu plastičnih proširenja i velikog zadnjeg spojlera pa izgleda kao da je spreman za DTM trku.

 

148973-mercedes%20190%201111.jpg

 

E sad, cena... Vlasnika je auto 1991. u Nemačkoj koštao 119.700 tadašnjih maraka, što je za ono vreme bio veoma visok iznos. Do nedavno cene u oglasima u Evropi kretale su se od 80 do 120 hiljada evra, da bi za tih nekoliko primeraka koji se prodaju širom sveta do danas porasle od 180 do čak 335 hiljada evra! Vlasnik američkog primerka takođe je tu negde sa cenom. Takođe, ne treba sumnjati ni to da će cena ovog kultnog Mercedesa i dalje samo rasti... Nekada dobro ulaganje, danas se pokazuje punim pogotkom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes 190E Evo II sa 1.375 pređenih km

 

152973-mercedes%20190%201.jpg

 

Silverstone Auctions najavljuje da će 3. septembra na aukciji u Francuskoj na prodaju ponuditi i 26 godina star Mercedes 190E Evo II, koji je do sada prešao tek 855 milja (1.375 km).

 

152974-mercedes%20190%20111.jpg

 

Naravno, radi se o izuzetno očuvanom primerku, i to 452. od ukupno 502 proizvedena primerka.

 

152976-mercedes%20190%201111.jpg

 

Automobil pokreće motor sa 173kW/235KS, do 100 km/h stiže za 7.1 sekundu, a može do 250 km/h.

 

152975-mercedes%20190%2011.jpg

 

Silverstone Auctions procenjuje da će ovaj sportski sedan u metalik crnoj boji na aukciji postići cenu od 180.000 do 220.000 funti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes 190 E Evolution II

 

159375-mercedes%20190%201.jpg

 

RM Sotheby’s će sledećeg meseca na aukciji u Arizoni na prodaju ponuditi odlično očuvani primerak Mercedesa 190 E Evolution II.

 

159377-mercedes%20190%20111.jpg

 

Radi se o jednom od samo 502 napravljena primerka, pri čemu je ovaj konkretni automobil star 26 godina, ali je do sada prešao samo 3.160 milja (5.084 km).

 

159376-mercedes%20190%2011.jpg

 

Pod haubom je 2.5 litarski motor koji je tjunirao Cosworth, pa raspolaže sa 175 kW/225KS.

 

159378-mercedes%20190%201111.jpg

 

Za sada nije saopštena procena o ceni koju bi ovaj automobil trebalo da postigne na pomenutoj aukciji koja će se održati 19. i 20. januara, ali neki slični primerci su ranije menjali vlasnike za više od 200.000 američkih dolara.

 

159379-mercedes%20190%2011111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M3 E30 - klasik koji je večan

 

162016-bmw%20e30%201.jpg

 

Ne postoji mnogo modela iz serije 3 koji mogu da privuku pažnju kao M3 E30, dok su mnogi njihovi modeli i dalje u jako dobrom stanju, gotovo 30. godina od njihovog rođenja.

 

162017-bmw%20e30%2011.jpg

 

Spreman da nastupi na događaju Silverstone Auctions, u Stonli parku i britanskom gradu Koventriju, procenjuje se da će ovaj model BMW M3 promeniti vlasnika za cifru između 30 i 35.000 funti, što je daleko više od originalne cene koja je u to vreme kada je automobil bio potpuno nov iznosila zavidnih 26.000 funti.

 

162018-bmw%20e30%20111.jpg

 

Originalno kupljen u Nemačkoj, automobil je zatim deceniju kasnije prebačen u Veliku Britaniju, gde je promenio pet različitih vlasnika, pre nego što je prodavac došao u njegov posed. Iz aukcijske kuće za model tvrde da je otkupljen od jednog irskog kolekcionara 2012. godine i da je od tada korišćen kao svakodnevno prevozno sredstvo, a na njegovom odometru se nalazi 180.000 pređenih kilometara.

 

162019-bmw%20e30%201111.jpg

 

U ponudi sa ovim klasičnim BMW M3 modelom, ali po drugačijem dogovoru, dolaze dva kompleta točkova, jedan od njih je kreirala kompanija Hartage i poseduju zimske gume, dok je drugi set marke Cecotto BBS. Dodatno, dostupan je i rezervni motor zajedno sa menjačem, koji takođe mogu biti uključeni, za određenu cifru, naravno. Uz ovaj model dolaze i personalizovane tablice koje su uključene u cenu.

 

162020-bmw%20e30%2011111.jpg

 

Automobil ne samo da izgleda spremno za ulice, već je takođe i legalan za vožnju, a dolazi zajedno sa svežom registracijom i obavljenim tehničkim pregledom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolji BMW E30 karavan na svetu

 

168204-bmw%20e30%201.jpg

 

BMW nikada nije napravio E30 M3 karavan, ali to ne znači da ga ne možete dobiti na svom parkingu.

 

168206-bmw%20e30%20111.jpg

 

Automobil koji vidite na fotografijama, svoj je život započeo kao 325ix Touring model, pre nego što se transplantacija dogodila. Donor je bio model BMW E46 M3 iz 2002. godine i dao je svoj S54 motor sa šest cilindara u liniji, tjuniran od strane kompanije Kassel Performance.

 

168205-bmw%20e30%2011.jpg

 

Takođe, karoserija je dobila potpuno novu opremu, da bi automobil izgledao kao E30 M3 karavan, a ona uključuje prednje i zadnje branike, zajedno sa parom četvrtastih panela naručenih iz Eurostop USA i kompletom sistema vešanja modela E30 M3.

 

168208-bmw%20e30%2011111.jpg 168207-bmw%20e30%201111.jpg

 

Šasija je takođe modifikovana kompletom amortizera kako bi sve održavala pod kontrolom, dok se na njoj mogu naći i restaurairane, sudeći prema prodavcu, BBS felne sa obmotane Toyo R888R gumama. Jedina fotografija enterijera prikazue M-Technik postave na sedištima i panelima vrata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neprocenjivi Mercedes 190E Evo dobija novo izdanje

 

168604-mercedes%20190%201.jpg

 

Sa 1.8 miliona napravljenih jedinica, Mercedes 190 je sveprisutan model bez ikakve sumnje. Ovi modeli su obeležili istoriju autoindustrije i definitivno kreirali sliku ulica i parkinga prethodnih nekoliko decenija. Sa svojom istrajnošću, velikom elegancijom i motorima koji su u mogućnosti da obrnu nekoliko krugova oko sveta, kao još neke generacije ovog izvanrednog proizvođača, modeli 190 ni danas ne prestaju da budu aktuelni na tržištu polovnjaka, dok svakako, čak i nakon toliko mnogo godina, predstavljaju izbor luksuznog, komfornog automobila koji svakako zaslužuje epitet klasika.

 

meecedes%20190%2011.jpg

 

Evolution modeli 190 serije, sa druge strane, dobili su svega 502 jedinice ikada kreirane za homologacione svrhe. Stoga, šta je ovaj proizvođač automobila učinio, onda kada su ljubitelji ovog sportskog serijala poželeli da vide još jedan njegov model u akciji? Kreira novi, naravno. A, upravo to je urađeno u slučaju vozila koje vidite na fotografijama u galeriji. Mercedes-Benz Classic započeo je svoj život kao standardni 190 model sa baznom podlogom svog izgleda i performansi, koje su naknadno prilagođene Evolution II specifikacijama i trkačkim standardima Group A takmičenja.

 

168606-mercedes%20190%201111.jpg

 

Zaveštanje nemačkog proizvođača u ovoj diviziji kreirano je isključivo u svrhe ovog trkačkog događaja, koji će se održati slede nedelje na Zolder stazi u Belgiji, gde će ljubitelji moći da vide izbliza, a možda čak i provozaju ovaj neverovatni model, ukoliko lepo zamole, naravno.

 

168605-mercedes%20190%20111.jpg

 

Suparnik originalnom M3 modelu, automobil 190E 2.3-16 kompanije Daimler, poseduje četvorotaktni motor zapremine 2.3 litre i cilindrima u liniji, kreiran od strane Cosworth kompanije sa četiri ventila na glavama cilindara kako bi dodao 16 ventila i 185KS, ali to je bio samo početak. Kasnije je verzija sa 2.5 litara proizvodila 200KS, dok su Evolution modeli daleko okorelji, a Evo II je najekstremnija verzija od svih, sa svojih 235KS i opremom za karoseriju koja uključuje široke rubove i veliko zadnje krilo radi mnogo bolje aerodinamike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW 316i E30 iz 1991. sa 3.613 km

 

bmw%20316%201.jpg

 

Vremeplov verovatno ne postoji ali nas primerci kao što je ovaj BMW 316i E30 vraćaju u stara dobra vremena. Jedina prava mana mu je cena. Većina nas ponekad poželi da se vrati u prošlost, bar kada su automobili u pitanju. Kad god se nađe neki savršeno očuvani primerak, teško je ne zastati pored njega i bar na tren ne poželeti da se baš takav nađe u našem vlasništvu.

 

bmw%20316%2011.jpg

 

Ovo je jedan od takvih slučajeva, savršeno očuvan i bukvalno nov BMW E30 iz 1991. godine, od prvog vlasnika i sa pravih 2.245 milja, odnosno 3.613 kilometara.

 

bmw%20316%20111.jpg

 

Ipak, ima par začkoljica. Prva je što je auto u Velikoj Britaniji sa pogrešnim volanom, druga je što je to 316i Lux sa četvorostepenim menjačem. Sam motor od 102 KS za naše pojmove i nije toliko preslab, mada bi Englezi voleli da je u pitanju bar neki 325i ili 320is, a najbolje bi bilo da je M3.

 

bmw%20316%201111.jpg

 

Mi se ne bismo bunili da posedujemo, sa ove distance slobodno možemo da kažemo biser autoindustrije. Tu nastaje još jedan problem - auto ide na aukciju, a očekivana cena za ovaj E30 je između 12 i 15 hiljada funti, odnosno između 16 i 20 hiljada evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petrolicious Petrolicious video: 1985. BMW 316 E30 Kako izgleda vlasništvo nad ovim autom kada je star 30+ godina

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW E30 sa Hondinim motorom

 

178331-bmw m3 1.jpg

 

Zakleti ljubitelji BMW-a verovatno neće biti oduševljeni kad vide Hondin agregat u klasičnoj Seriji 3 (E30), međutim ovaj projekat je mnogo više od obične transplantacije motora. Kao prvo, agregat koji dolazi iz Honde S2000, je postavljen gotovo centralno, odnosno iza prednje osovine. Osim što je u međuvremenu dodao mehanički kompresor, sadašnji vlasnik je promenio i injektore, kao i upravljačku jedinicu motora. Iako su ove modifikacije dovoljne za oko 450 KS, vlasnik tvrdi da je mapa motora trenutno podešena za pouzdanost, pa motor proizvodi oko 365 KS. Kako bi se sigurno zaustavio, ovaj E30 sada ima veći kočioni sistem iz novije generacije modela M3 Evo (E36). Zahvaljujući vrlo laganim, od fiberglasa izrađenim, panelima karoserije od modela M3, ovaj E30 je težak samo 970 kg.

 

178332-bmw m3 11.jpg

 

Kako stvari već idu sa trkačkim automobilima, i ovaj je opremljen sigurnosnim kavezom, trkačkim upravljačem i sedištem, a i protiv požarnim sistemom. Prodavac navodi da je automobil u solidnom stanju za svoje godine, ali da ima nekoliko pukotina na karoseriji, kao i da poklopac motora zahteva malo pažnje. Automobil se nalazi u Velikoj Britaniji, i vlasnik traži 15.000 funti, kako bi mogao da finansira svoj sledeći projekat koji uključuje Toyotin 2JZ agregat i karoseriju od M3 (E46).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se Mercedes koji je Niki Lauda vozio u Trci šampiona 1984. godine

 

lauda 1.jpg

 

Mercedes 190 E 2.3-16 koji je vozio proslavljeni austrijski vozač Formule 1 Niki Lauda na Trci šampiona na Nirburgringu 1984. godine ponuđen je na prodaju.

 

lauda 11.jpg

 

Kako bi se proslavilo otvaranje nove staze Nirburgring, održani su brojni promotivni događaji tokom vikenda sredinom maja 1984. godine. Kompanija Mercedes je to iskoristila za promociju svog novog automobila pa je upriličila revijanu trku u kojoj su učestvovale legende iz nekoliko generacija Formule 1. Među njima su bili Ayrton Senna i Alain Prost kao jedini vozači bez titule šampiona sveta. Tada nisu ni slutili šta će im budućnost doneti.

 

 

Trka šampiona je održana kako bi se promovisao Mercedes-Benz 190 E 2.3-16, ali i kako bi fanovi saznali ko bi bio najbolji vozač sveta ako bi svi koristili iste automobile. Automobili su bili uglavnom u fabričkom stanju uz minimalne pripreme za trku, ali su ipak privukli pažnju javnosti. Ayrton Senna je osvojio prvo mesto, a odmah iza njega je bio Niki Lauda. Ipak, ono što je važnije, Mercedesov tada novi model je postao hit. Tinejdžeri su ukrašavali zidove svojih soba posterima ovog automobila, vozači su ih imali u svojim garažama, a nemački proizvođač je beležio odlične prodajne rezultate.

 

 

Automobil koji je vozio Lauda je sada ponuđen na prodaju, u savršenom je stanju i na sebi ima originalne nalepnice. Prešao je tek malu kilometražu, a u unutrašnjosti su i dalje specijalna sportska sedišta.

 

lauda 111.jpg

 

Motor isporučuje 185KS, a zbog stanja u kojem se nalazi nema razloga da ne pruži jednako uzbuđenje kakvo je Lauda osetio pre 34 godine. Očekuje se da će biti prodat po ceni između 140.000 i 230.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes190E koji je pripadao Jamesu Brownu

 

179759-mercedes 190 1.jpg

 

''Kralj soula'' James Brown je 1992. godine kupio Mercedes 190E. Kako bi automobil bio upečatljiv, odlučio je da postavi personalizovane registarske oznake na kojima je pisalo ''Sex Machine'', što je naziv njegovog velikog hita iz 1970. godine.

Zanimljivo je da je James ovaj automobil vozio sve do svoje smrti 2006. godine, nakon čega je automobil završio u muzeju posvećenom njegovom životu. Ipak, kompanija MotoExotica koja se bavi prodajom polovnih automobila je odlučila da otkupi pomenuti Mercedes i da ga ovih dana ponudi javnosti.

 

179760-mercedes 190 11.jpg

 

Cena nije poznata i dobija se na upit. ''Ovaj automobil nije samo deo automobilske istorije, već je i deo muzičke istorije'', ističu u ''AutoExotici''. Ispod poklopca se nalazi 2.3 litarski motor od 130KS uparen sa ručnim menjačem. Nije poznat tačan broj kilometara, ali u opisu se kaže da je, s obzirom na starost automobila, brojka izuzetno niska. ''Kupite automobil, ubacite CD Jamesa Browna i uživajte'', kaže se na kraju ovog oglasa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 150.000 evra možete postati vlasnik unikatnog Mercedesa 190

 

180776-mercedes 190 11.jpg

 

Vrh ponude Mercedesa 190E po mnogima je 2.5-16V EVO II koji je proizveden u 502 primerka, a danas mu cene lete u nebo (nedavno je jedan prodat za 279.000 dolara). Ipak, ako želite još ređi primerak - evo rešenja. Na ''Fast Classics''u je ovih dana osvanuo jedinstveni Brabus 3.6S Lightweight. Reč je o modelu koji je prvi put predstavljen kao prototip 1988. godine. Kodno ime je bilo 190E 3.6S.

 

180775-mercedes 190 1.jpg

 

U kompaniji su želeli da pomere granice pa tako automobil nije imao klimu, zvučnu izolaciju ni zadnju klupu.

 

180777-mercedes 190 111.jpg

 

Iako je reč o fantastičnom konceptu, kupci Brabusa su navodno tražili da se ipak ugradi klima i vrati zadnja klupa. Vlasnici su odlučili da udovolje tim željama pa je tako od pomenutog prototipa nastao prvi Brabus 190E 3.6-24 (bez dodatka ''Lightweight''). Iako se mislilo da ''Lightweight'' verzija nikad neće zaživeti, 2008. godine PR Brabusa Sven Gramm odlučuje da oživi legendu. Kao baza je uzet 190E 2.6E koji je u sledećih 10 meseci dorađivan. Zapremina motora je povećana na 3.6L a snaga je 286KS - dovoljno da potera Brabus 3.6S Lightweight do stotke za 6.3 sekundi i do maksimalnih 254 km/h! To je brže i od ikone - modela Evo II! Za odlično držanje na putu se brinu Bilstein amortizeri i Eibach opruge.

 

180778-mercedes 190 1111.jpg

 

Baš kao i na originalnom prototipu, zadnje klupe nema budući da je sve podređeno performansama. Jedinstveni primerak sada traži novog vlasnika. Cena je očekivano prilično visoka i iznosi 150 hiljada evra, što i ne čudi s obzirom na to da kupac dobija ekskluzivni model vrhunskih performansi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilner BMW M3 E30 sa motorom iz BMW-a M3 E36

 

187047-vilner m3 1.jpg

 

Bugarski dizajn studio Vilner opet privlači pažnju zanimljivom kreacijom, a u pitanju je modifikovani 1990. BMW M3 E30 u upadljivoj Imola Red II boji.

 

187048-vilner m3 11.jpg

 

U paketu su između ostalog paneli sa Evolution II verzije, 18-inčni BBS točkovi, Sparco sedišta sa kariranim dezenom, kožni Momo volan, zaštitini kavez (zadnja sedišta su izbačena)...

 

vilner m3 111.jpg

 

Pod haubom ovog 1.200 kg teškog automobila je sada smešten 3.2 litarski šestocilindrični motor iz BMW-a M3 E36, sa 317KS i 350 Nm, uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem.

 

vilner m3 1111.jpg vilner m3 11111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: 1987. Mercedes 190E 2.3-16

 

Brzi Mercedes pre nego je AMG postao deo Mercedesa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II sa samo 13.126 km

 

197245-mercedes 190 004.jpg

 

U Nemačkoj se prodaje najsnažnije izdanje drumske verzije Mercedesovog odgovora na BMW M3 (E30), a 147. od 500 proizvedenih primeraka je u vlasništvu nemačkog preduzetnika i trkača Hansa Jurgena Tiemanna i prešao je samo 13.126 kilometara.

 

197247-mercedes 190 003.jpg

 

Tiemann za izvanredno očuvani primerak traži 299.000 evra. Budući srećni vlasnik će zauzvrat dobiti legendarni automobil koji se proizvodio samo 1990. i 1991. godine, a napravljen je prvenstveno zbog učešća u tadašnjem DTM šampionatu (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) u kojem je njegovo trkačko izdanje 1992. godine iza sebe ostavilo ostatak ''divlje horde''.

 

197246-mercedes 190 002.jpg

 

Mercedes 190 E 2.5-16v Evo II je premijerno predstavljen 1990. godine na Sajmu automobila u Ženevi. Dorađen 2.5 litarski četovrocilindarski motor iza kojeg stoji britanska kompanija Cosworth raspolaže sa 235 konjskih snaga pri 7.200 obr/min, što je dovoljno za 250 km/h, a prenos snage na zadnju osovinu se obavlja posredstvom ručnog 5-stepenog menjača koji ''potpisuje'' Getrag.

 

197248-mercedes 190 001.jpg

 

Pored specifičnih karoserijskih elemenata i šireg traga točkova, Mercedes je Evo II standardno isporučivao s mehaničkom ograničenom blokadom diferencijala, ''dog-leg'' šemom hoda ručice menjača, direktnijim upravljačkim sistemom, podesivim oslanjanjem i kapacitetnijim kočnicama ispod ojačanih i olakšanih 17-inčnih felni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...