Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW E30 M3 vs Mercedes-Benz 190E 2.3-16

Recommended Posts

Na prodaju Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II

 

mercedes 190 003.jpg

 

Na popularnom sajtu za polovnjake ''Bring a Trailer'' ove nedelje je krenula aukcija za kultni Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II. Reč je o modelu iz 1990. godine koji je prvih 29 godina imao samo jednog vlasnika, a koga je trenutni vlasnik kupio u oktobru prošle godine. Sada će, čini se, pokušati da na njemu zaradi priličnu sumu. U doba elektrifikacija i downsizinga ovakvi kultni modeli uvek su traženi pa će pravi kolekcionari biti spremni da iskeširaju značajne iznose.

 

mercedes 190 002.jpg

 

Konkretni primerak ispod poklopca krije 2.5 litarski Cosworthov četvorocilindarski motor, a na satu je 135.000 kilometara. Lakiran je u plavo-crnu boju (zvanični naziv Blue-Black metallic) i postavljen na 17-inčne naplatke. Tu je i Evo II zadnji spojler, dok se za odlično držanje na putu brine dodatno spušteno oslanjanje.

 

mercedes 190 001.jpg

 

Sa slika je vidljivo da je automobil u besprekornom stanju, kako spolja tako i u unutrašnjosti u kojoj se ističu Recaro sportska kožna sedišta. Osim što je vizuelno u odličnom stanju, automobil ima i nedavno servisiran motor od 235 KS uz koje sprint do stotke traje sasvim pristojnih 7.1 sekundu. Jasno, kupac ovde osim imena plaća i za današnje pojave nezamisliv osećaj povezanosti sa automobilom, a ta cena nije mala što potvrđuju i trenutne brojke. Prodavac je odlučio da model proda po principu ''onlajn'' aukcije gde se kupci nadmeću u digitalnom okruženju. Trenutno najveća ponuda iznosi 115.000 dolara, a budući da aukcija završava za tri dana prodajna cena bi na kraju mogla da bude još veća.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II proslavio 30. rođendan

 

Mercedes 190 05.jpg

 

Mercedes je model 190 / 190E (fabričke oznake W201) predstavio u novembru 1982. godine, a zvali su ga i ''Baby Benz'', budući da se radilo o tada najmanjem automobilu nemačke marke (dužina 445 cm). 

 

Mercedes 190 04.jpg

 

Mercedes je vremenom naravno proširivao ponudu ovog modela pa je tako u martu 1990. godine na sajmu automobila u Ženevi prikazan i sportski Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II, što znači da je ovog meseca proslavio svoj 30. rođendan.

 

mercedes 190e 04.jpg

 

Automobil se isticao aero body kit-om (sa drugačijim branicima, proširenjima blatobrana i upadljivim zadnjim spojlerom), kao i šestokrakim alu točkovima od 17 inča i 2,5 litarskim motorom sa 173 kW/235KS. To je bilo dovoljno za maksimalnih 250 km/h, dok je ubrzanje od 0-100 km/h iznosilo 7.1 sekundu.

 

197245-mercedes 190 03.jpg 197247-mercedes 190 02.jpg

 

Njegova proizvodnja se završila u maju 1990. godine, do kada je Mercedes (ručno) napravio 502 primerka (cena po komadu je iznosila 115.260 tadašnjih nemačkih maraka).

 

197248-mercedes 190 01.jpg

 

Proizvodnja standardnog Mercedesa 190 je inače okončana 13. aprila 1993. godine, a naslednik je došao u vidu Mercedesa C klase (W202). Ukupno je za nešto više od 10 godina proizvedeno 1.879.629 komada Mercedesa 190 (W201).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M3 Evo II iz 1988. godine ide na aukciju

 

204414-bmw m3 03.jpg

 

BMW M3 Evo II E30 iz 1988. godine pojaviće se na aukciji u ponedeljak, 29. juna i on predstavlja pravi dragulj u svetu kolekcionara. BMW M3 generacije E30 smatra se jednim od najboljih M automobila ikada, a cene su u porastu poslednjih godina. Nakon uvođenja ''redovnog'' E30 M3, BMW je predstavio Evolution I ubrzo nakon toga, a u martu 1988. godine, lansirao je Evolution II, zajedno sa mnoštvom nadogradnji.

 

204415-bmw m3 02.jpg

 

Budući da je ovo Evolution II, pokreće ga četvorocilindrični atmosferski motor sa 217 KS, koji je povezan sa petostepenim ručnim menjačem. Nadogradnje su nastale u obliku izmenjenog Bosch sistema, upravljanja motorom, novih klipova, lakšeg zamajca i efikasnijeg usisa vazduha. Automobil je takođe došao sa većim felnama od 16x7.5 inča sa gumama 225/45.

 

204416-bmw m3 01.jpg

 

Mnoštvo vizuelnih promena takođe izdvaja M3 Evolution II, uključujući tanje staklo i lakše branike. Automobil je proveo mnogo godina u rukama nemačkih vlasnika, pre nego što je sredinom 1990-ih izvežen u Veliku Britaniju. Motor je preuređen pre oko 4.800 km i, sve skupa, automobil ima pređenih 202.165 km na satu. Iako je to puno, automobil ima opsežnu dokumentovanu istoriju servisa i čini se da su o njemu dobro brinuli. Ne zna se kolika će početna cena ovog retkog auta biti na aukciji, ali stručnjaci smatraju da će on dostići prilično finu cifru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju još jedan Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II

 

mercedes 190e 3.jpg

 

Svaki put kada se jedan od tek 500 proizvedenih Mercedesa 190E 2.5-16 Evolution II pojavi u prodaji sve je skuplji, a zainteresovanih kupaca je sve više. Posebno ako je u očuvanom originalnom stanju. Naime 1990. u maloj seriji je sa traka sišla ograničena količina drumske verzije DTM monstruma potrebnih za homologaciju. Konkretni primerak upravo sada nudi kuća Gooding & Company.

O ovom automobilu fanovi sve podatke već znaju napamet ako ih probudite i usred noći: atmosferski 2.5 četvorocilindraš je nastao u saradnji sa Cosworthom, dok je za EVO II u svemu prste imao i AMG te ga je oplemenio AMG Powerpackom što obezbeđuje 232 KS pri visokih 7200 obrtaja i 245 Nm. Pre 30 godina od ovih podataka je zastajao dah, a još više od EVO II paketa sa proširenjima i velikim spojlerom kao krajem priče koja je započela sa Mercedesom 190 2.3-16.

 

mercedes 190e 2.jpg

 

Konkretni primerak je kao 105. sišao sa trake i isporučen je nov u Japan. Sadašnji vlasnik iz Kalifornije koji ga prodaje kupio ga je u Nemačkoj pre pet godina, a auto je do sada za 30 godina sakupio tek 10.030 originalnih kilometara. Auto je prošao i turu osvežavanja kod specijalista u Mercedes Classic Centru u Kaliforniji gde je temeljno sređen do fabričkog stanja i pokazuje vrlo malo znakova korišćenja.

 

mercedes 190e 1.jpg

 

Prodavac očekuje da će postići cenu između 225.000 i 275.000 dolara, a nakon tri dana u ponudi za ovaj retki Mercedes trenutno najveća ponuda je 190.000 dolara...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious: Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II

 

Tokom proizvodnje 190 ''compact'' limuzine, Mercedes ih je napravio skoro 2 miliona komada. Ali, u okviru ta dva miliona napravljenih Mercedesa 190 tu su i oni koje su vozili npr. taksisti u Maroku koji su imali neki ''mrtvi'' dizel ispod haube i od opreme skoro ništa...pa sve do specijalnih verzija za potrebe homologacije u trkačim šampionatima sa Cosworth i AMG motorima, i posebnim aero paketima.

Od svih tih ultimativna varijanta je 2.5-16 EVO II:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious: 1990. BMW E30 M3 Sport Evolution

 

Krajem 80-tih i početkom 90-tih nije bilo jačeg evropskog šampionata touring automobila od DTM-a. Automobili sa tada najnovijom tehnologijom, mnoštvo talentovanih vozača i realno dosta para koje su fabrike ulagale u svoje timove. Dva najveća rivala su bili BMW i Mercedes. Ne može da se kaže da je neko od njih dominirao, već da su obe fabrike bile dominantne u odnosu na ostale, tj. nije se znalo ko će biti brži, ali se znalo da će to biti ili BMW ili Mercedes. Tokom godina takmičenja oba auta su unapređivana i stigla do svojih Evolution verzija - Mercedes 190E Evolution II, i BMW E30 M3 Sport Evolution.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Mercedes 190E 2.3-16

 

Najpoželjnija verzija ovog Mercedes klasika:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju savršeni Mercedes AMG 190E 2.5-16 Evolution II

 

217455-mercedes 190 03.jpg

 

Oni koji traže uzbudljive i legendarne Mercedesove modele imaju sjajnu priliku da poseduju fantastičan model. Radi se o modelu Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II koji predstavlja homologacijski specijal i koji će biti prodat na SpeedArt aukciji. Ovo je izuzetno važan automobil za Mercedes jer se borio sa BMW-om M3 Evolution II tokom senzacionalnog utrkivanja u DTM-u devedesetih godina. Ovaj drumski sedan je rezultat procesa homologacije trkačkih automobila. DTM bitke između Mercedesa i BMW-a iz osamdesetih i devedesetih su legendarne. Mercedes-Benz 190E 2.3-16 je bio prvi nemački sportski sedan na tržištu koji je kupcima obećavao zabavnu vožnju i praktičnost. BMW je želeo deo kolača te je razvio M3. Nakon toga su se ta dva modela takmičila ne samo da osvoje kupce, nego i titule u nemačkom DTM-u. Rivalstvo je trajalo godinama.

 

217456-mercedes 190 02.jpg

 

Sada se na aukciji našlo Mercedesovo ''oružje'' za DTM, a to je Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II iz 1990. godine, a nudi se po ceni od 475.000 dolara. Njegov 2.5 16v četvorocilindrični motor razvija 232KS i 245 Nm obrtnog momenta i uparen je sa petostepenim menjačem.

 

217457-mercedes 190 01.jpg

 

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno 6.7 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 250 km/h. U unutrašnjosti su kožom presvučena Recaro sedišta, a poseduje set 17-inčnih felni od legura. Automobil je prešao nešto više od 18.000 km. Radikalni body kit je dizajnirao profesor Richard Eppler sa Univerziteta u Štutgartu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju trkački AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II

 

mercedes 190 amg 03.jpg

 

Reč je o automobilu proizvedenom 1992. godine za DTM šampionat, koji je u sjajnom stanju.

Trkačka priča modela Mercedes 190 E počinje ranih osamdesetih u Grupi B, gde je nemačka kompanija planirala da ga koristi. Kada je to postalo preopasno, zbog čega je FIA ukinula kategoriju, Mercedes je takođe okončao svoje motosport ambicije u slučaju ovog automobila. Međutim, iako je projekat zvanično ukinut, grupa inženjera je nastavila da razvija trkačku verziju automobila. Dozvoljeno im je da rade na projektu pod krinkom rada na verziji visokih performansi modela 190 E namenjenoj drumu, koja je kasnije korišćena u jednokratnoj promociji i to na trci Nurburgring Race of Champions koju je osvojio tada mladi Ayrton Senna.

 

mercedse 190 amg 02.jpg

 

Automobil se prodavao dobro da bi se zadovoljili homologacijski propisi za FIA Grupu 1, a 2.3 litarska verzija sa Cosworthovim motorom na kojoj su Mercedesovi inženjeri i dalje tiho radili završila je u rukama AMG-a koji je u to još uvek bio odvojen. Do 1986. godine je model 190 E bio opasan igrač u DTM-u, a u međuvremenu je oslabio Mercedesov stav da se fokusira na trke. Međutim, nešto kasnije se pokazalo da 2.3 motor nema dovoljno snage, konkurencija ga je nadmašila, pa je Mercedes zatražio od Coswortha 2.5 litarski motor koji je iznedrio Evolution I, a zatim i Evolution II.

 

mercedes 190 amg 01.jpg

 

Taj 2.5 četvorocilindrični motor se nalazi u modelu AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II ponuđenom na prodaju, a razvija 368 KS i 300 Nm obrtnog momenta. Bilo je to značajno povećanje snage u odnosu na Evolution I, ali pravi trik Evolutiona II su bila ''divlja'' aerodinamička poboljšanja. Toliko su bila eksptremna da su iz BMW-a rekli da su ''zakoni aerodinamike različiti u Minhenu i Štutgartu''. ''Ako to zadnje krilo funkcioniše, moraćemo da redizajniramo naš vazdušni tunel'', poručili su iz BMW-a. I zaista, BMW je redizajnirao svoj vazdušni tunel, a model 190 E 2.5-16 Evolution II je osvojio svoju prvu titulu 1992. godine u rukama Klausa Ludwiga. Ovaj automobil je vozio Bernd Schneider, koji je takođe vozio Formulu 1 i Le Man, završio je treći te godine, a zatim i 1993. godine.

Automobil će biti prodat na aukciji kuće RM Sotheby's, koja je zakazana za 20. maj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...