Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

To je ono o cemu ja odavno pricam, vecina tih placeva ili firmi, prodavaca kako god koji prodaju mlada kola ih mahom uzimaju osetecena, da li mehanicki ili fizicki nebitno ali na takvim kolima je najveca zarada, ima izuzetaka naravno...pritom takva kola su uglavnom jeftinija ovde nego tamo najjeftiniji na oglasima koji nije ostecen, pa ko je tu lud i gde je onda zarada ako je auto bio top stanje??

Vise puta su mi ljudi trazili da im preko nadjem mlad auto tipa 5-7god star i kad im kazem cenu takvog auta a pritom je to najniza cena tamo na oglasima oni misle da sam lud jer takav isti auto se kod nas moze kupiti za tipa 2000 manje :) Onda im objasnis da je mozda taj kod nas bio lupan i sl. pa sredjen oni kao skontaju ali idalje su u fazonu ipak 2000  nije malo sta me briga ako je bio lupan i ako je dobro uradjen, sto opet pije vodu ali koliko je majstora kod nas a pre svega prodavaca koji ce da plate da se uradi top i vrati na fabrciko stanje (poput onih rusa ili kineza po YT koji rastave auto u svaki detalj po svakom varu i punktu, razvuku na fabricke mere i sve to vrate u nulu), to mnogo kosta i to retko koji plac ili prodavac hoce da plati jer nema racunice.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj drugar je tako za sebe 2x kupovao auta sa nekim ostecenjem iz Svice, oba puta Renault
Prvom je bio razbijen far i branik, drugom vozaceva vrata. Prvog je vozao 4-5 godina i prodao, a pre dve godine kupio ovog sa razbijenim vratima i voza ga jos uvek. Njegova logika je da su kod nas limari i farbari jeftini, sredis i vozas i dobijes bolji auto nego na placu kod nas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tu logike. Ja sam pre 4-5 godina kupio Pandu uvezenu iz Švajcarske. Bilo joj je oštećeno desno krilo i oboje desnih vrata (ta strana je farbana kompletna). Nakupilo se tu još nekih sitnica za sređivanje, ali ništa strašno. Taj auto je imao pravih 58.000 km, unutra bukvalno nov, motor i menjač perfektni, rđe nigde, svako dugme radi, dynamic oprema. Taj auto dan danas vozim i uvek kažem nikada bolji auto nisam imao :-) mada nisam nešto sklon čestom menjanju automobila.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Sheriff said:

Ima tu logike. Ja sam pre 4-5 godina kupio Pandu uvezenu iz Švajcarske. Bilo joj je oštećeno desno krilo i oboje desnih vrata (ta strana je farbana kompletna). 

 

mnogi nasi ljudi, a i Bugari a i Rumuni i vecina koja se bave automobilima ili fizicka lika koja hoce da kupe nesto takvo, slicno razmisljaju, tako da je velika potraznja al

medjutim tu uglavnom ima modela sa mehanickim kvarom a koje retko ko kod nasih hoce da kupe, recimo oni VTI motori, hrpa ih je

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok je kad su neka manja ostecenja u pitanju ali takva kola nisu drasticno jeftinija od neostecenih dok recimo oa koja su solidno slupana i cesto nisu u voznom stanju to se vec kupuje znacajno jeftinije pa je tu racunica ali treba to napraviti kako treba i da sluzi narednih xx godina sto se kod nas uglavnom ne radi. Mozda sam pisao ovde ili na drugom forumu kad je drugar gledao auto star 2-3 god sa malo km, sve ok spolja uradjeno ali kad smo pogledali odozdo auto je tako aljkavo uradjen, razvlacen, varen, zamazan da je ono bruka, skontali smo da je bio odvaljen u prednji desni kraj a umalo je ne pogledasmo na dizalici uz konstataciju mlad auto sta moze da mu fali jer se od spolja nije sumnjalo na havariju. Ista prica sa jednim automtakodje mladim sa malo km, vidim krov farban u crno, pitam sto, kaze iz estetskih razloga da izgleda kao panorama :) kasnije iz nekih drugih izvora saznasmo da je bio prevrtan, placen nesto tipa 2000e tada se prodavao za preko 5000 sto su bile regularne cene tih modela u oglasima kod nas.

Da ne zaboravim jedan plac kod KV isto se radnja desava pre 10ak godina, gledamo auto za caletovog drugara, zadjemo na jedan plac vidim ja pola kola mi sumnjivo, nekako musavo vidi se da nesto radjeno, u tome stize brza posta kombi, izvlace vrata, krila, haubu ne znam sta sve, snimam ja gde idu i podjem malo za njima, posebno dvoriste iza placa sa garazom a u njoj 3 auta koja ne prepoznajes jer je sve skinuto napred i jos 2-3 napolju slupana solidno, par decaka radi oko kola, brusi, sece, vari, smirgla

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se kaze, porodicna manufaktura :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora se proceniti da li je nešto isplativo ili ne, ali sigurno se mogu naći primerci bez teških strukturnih oštećenja ili što bi se reklo "odvaljenih od života". Cena popravki, naročito u Švajcarskoj, je tolika da to često prevazilazi vrednost vozila, a pri tome oštećenje ne mora biti uopšte veliko, jer je satnica enormna, a delovi preskupi, jer prosečan Švajcarac ne ide po otpadima da traži delove, nego ode u servis, dobije predračun, pa računa. Ako je auto bio nešto stariji (5 I više godina) i vlasnik nije imao kasko, doviđenja, prodaje se veoma jeftino ili ide u kobasice. Ne isplati se to popravljati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itekako moze biti ocuvan auto a 15 godina star, sta je tu cudno, za nase pojmove je vecina njihovih kola top, nekim kolima samo treba malo vise paznje u smislu poliranja, dubinskog i sl. i stvarno zablistaju u punom sjaju, imao sam par kola koja su sa te strane bila zapostavljena, ali kad se operu, ispoliraju, ociste unutra bila su stvarno top ocuvana a imao sam neretko kola koja bukvalno ne moraju ni da se usisaju mogla su odmah na oglas. U CH sve to prilicno kosta, kod njih i obicno pranje i usisavanje u perionici kosta solidno a kamoli nesto vise tipa poliranje, dubinsko, zafarbavanje sitnica, itd. zato su im kola neretko zapostavljena sa te strane posebno kad planiraju da ih prodaju onda ih i ne usisavaju mesecima :) ali to ne znaci da su unistena

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj thp motor od 150 konja uglavnom se zna da je los i izbegava se a posebno sto je jak pa nema prodju u narodu, to se kupovalo samo novo i teralo dok se ne pokvari, mnogo ih je na oglasima sa problemom u radu, sa pokidanim lancem i sl. stvarima....slicna je prica i za vti motore samo sto je njih mnogo vise jer su malo bolji od thp i ima ga u vise modela koji su popularni u narodu ali i njih kupuju uglavnom oni koji nisu upuceni u problematiku. Kod tih pezoa i citroena jedino vrede motori 1.4 8v sa 75 konja i 1.6 16v sa 109 konja i to su PSA motori i bas dobri sve ostalo zali boze sto se benzinaca tice.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima boljih mesta za proveru kao npr Targa Scan aplikacija i sl gde mozete da vidite i marku, model automobila i sl 

Prodavci cesto imaju neke IT tablice sa malom Km, ali bez ostalih podataka pa ih kace na automobile za slikanje. Ti kao proveris, vidis malu KM i upecas se... 

Ako stoje "?" na mestu marke, modela itd, onda je bolje da ne racunate na proveru preko tablica. 

22 minutes ago, Grafit said:

Uvek volim da proverim km:

 

sa 252540 na 180000.jpg

 

Screenshot_20220916-010452.png

Screenshot_20220916-010522.png

Edited by Dale

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, OMP said:

Taj thp motor od 150 konja uglavnom se zna da je los i izbegava se a posebno sto je jak pa nema prodju u narodu, to se kupovalo samo novo i teralo dok se ne pokvari, mnogo ih je na oglasima sa problemom u radu, sa pokidanim lancem i sl. stvarima....slicna je prica i za vti motore samo sto je njih mnogo vise jer su malo bolji od thp i ima ga u vise modela koji su popularni u narodu ali i njih kupuju uglavnom oni koji nisu upuceni u problematiku. Kod tih pezoa i citroena jedino vrede motori 1.4 8v sa 75 konja i 1.6 16v sa 109 konja i to su PSA motori i bas dobri sve ostalo zali boze sto se benzinaca tice.

Postoji i 1.4 16v sa 90 konja. Taj posedujem, cist PSA motor na kais. :) Taj motor je takodje odlican.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno svaki jeftin koji pristojno izgleda, u ono vreme kad se kupovao auto za oko 4,5k se kupovao do 6 god starosti a danas je to i 15g star auto, mozes da promenis kaiseve lance i sve opet ce nesto da zeza, nisi promenio radilicu ili bregastu, dihtunge primera radi, lezajeve, vodenu pumpu niko nije spomenuo nigde mozda ikad.  Ispod 5 godina auto ne vredi preko 5k evra kakav god on bio. Primera radi platis auto od 100 000, 150 000  platio si ga jer ti je takav status i imas lufta sledece godine da ga prodas za ne vise od 75 000e , 3ce godine to vec pada na 25k , 20k evra itd. - to mu otprilike vec dodje na 75 000km ako se prelazi 25k godisnje sto je neki maksimum (taj auto je najverovatnije superautomobil i nece preci toliko ali ajde primer) , da ima manje km na satu cena bi se popela na mozda oko 30k dakle to je 3ca godina i ulazi u 4tu pa ti vidi gde je on posle 5te godine ,sprzen ko licna iako ne izgleda tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako gledas njegovu realnu km servise itd.? to italijanski softver neki ? odakle on vuce podatke i kolko su ispravni? Danas u ovo moderno vreme sta je istina a sta laz je nemoguce utvrditi jer mnogo toga ima. Verujem da u vreme uvodjenja tog sistema pisane su vece zbog spustanja te neke kataloske cene ili provizije na ugovor o kupoprodaji i sl. a opet i kontra... sad sta je tu to sumnjam da iko zna ko nije 100% vlasnik. Cak i taj kad ostavi auto u servis na vise dana nema pojma sta su mu u servisu uradili a u to vreme nije bilo nekih kontrola ,kamera i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam iskreno , tablice je mogao da stavi sa koga god, opet nasi putevi i njihovi razlika nebo i zemlja, stvarno ne bih znao kolko ti podatci znace, znace donekle ali neverujem da je to bas presudno kolko dodjes probas vidis, auto koji nema probne tablice ili nije registrovan se nemoze probati i to je ono nezgodno ima negde gde moze naravno ali u malom procentu i tih par km ne znaci nista ako su klipovi stakleni recimo .... ma kupovina polovnjaka je ... ufff ne usudjujem se da kupim a moracu pre ili kasnije.

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto te djulijete ne gotivim valjda estetika, prednja vuca, taj auto mora na kardan punim gasom da bi me obradovao ;) 159tku koju sam gledao isto, lepa je ali nema zadnje vuce i niske su bas bas a onda sam video nissan pathfinder kako dobro veliko 4x4 vozilo za trotoare taman

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Dale said:

 

Screenshot_20220916-010522.png

 

samo da napomenem, ovo je km na zadnjem tehnickom, od njega je mogao da predje jos 20-30 kkm

i generalno, ovo je malo smanjivanje, 80% auta kod nas su preko 300 000km

 

tako da km ne vredi ni gledati, gledati stanje auta, da je sto bolje i to je to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...