Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

cesto kad vidim talijanske table proverim i km, neretko su lazne ove sa oglasa mada u zadnje vreme sve je vise pravih km...kolega uvezao neki kamion iz IT, model iz 2002 sa 100k km u koje nije naravno verovao iako je kamion nestvrno dobro ocuvan za jedno radno vozilo, ali kad smo ga proverili ispalo je stvarno ta km, prosle god radjen teh. imao 95k valjda

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da mnogi spominju "propisno" održavanje, ovlašćene servise i sl. i kao, to je vrlo važno kao odabir za kupovinu auta.

A ja mislim da automobil koji nije udaran, vožen normalno (ne mislim na način vožnje već na pređenu km) do svoje 10. godine neće imati ništa da održava, jednom godišnje menja ulje (do 30 000 km) i potrošni delovi (kočioni sistem) i jednom u tom periodu svi kaiševi i zatezači. Tada je već auto spreman za drugu zamenu tih istih kaiševa (oko 250 - 300 000 km) ali sa dodatkom da se sve zapušilo (kod dizela egr, usisna grana, pitanje je na koji način radi turbo, kvačilo itd.) a kod benzinaca je verovatno već spremno za "osvežavanje" karikama u najboljem slučaju.

Tada su već i amortizeri spremni za zamenu, bez obzira na stanje u kakvom se nalaze, luftovi počinju da se pojavljuju u volanu, trapovima, creva i cevi postaju porozna itd. 

To su kola, koja su jednostavno za otpad ili za Balkan.

Ova priča, kao 300 000 km, nije ništa, to može još da se vozi je toliko glupa da je to neverovatno. Da, može da se vozi, pa ljudi i danas voze yuga i keca, ali to ne znači da su to dobra i ispravna kola.

To što je naš standard loš, pa moramo da vozimo kola od 250 + hiljada km, to je neka druga priča, ali da su to dobra kola, nisu i ne treba lagati sebe.

I naravno, da su bolja kola od 150 000 km od kola koja su prešla 300 000 km, (ista kola. slični uslovi eksloatacije) to samo može da izjavi neko ko ili je lud ili glup ili laže (sebe, pre svega pa i druge). 

A niko ne spominje čvrstinu školjke - šasije tog auta, koji se ugiba kad skrećeš, koji se ugiba kada se natovari, izloženost suncu, kiši (čak i kada je garažiran, nekada pada kiša kada se voziš, pa ako više voziš, verovatno voziš i zimi, po snegu, ideš na zimovanje, leti na letovanje itd a sve to utiče na čvrstinu nosećeg materijala, svih creva (-10/15 do + 30/35 stepeni)).

Svaki automobil ima servisne intervale koje je propisao proizvođač i oni su vrlo jasni. Ja sam za fiat tražio predviđene servisne intervencije za 7 godina i prosečno pređenu km od 15 000 km godišnje. Za tih 7 godina održavanje košta oko 1100€ u ovlašćenom servisu i to je to, tu su sve intervencije predviđene planom proizvođača (svećice ja mislim na 30000 km, kočioni diskovi na 60 000 i pločice, remeni i zatezači na 120 000 km ili 5 godina - nisam sad siguran, nije me ni briga, oni o tome vode računa) i to je to.

Meni je bitno da imam pomoć na putu (Fiat) u tih 7 godina, da automobil upali svaki put kad sednem u njega i da me odveze tamo gde sam pošao. Posle toga, prelazi u drugi režim (vozi žena po kraju) pa me briga i da stane negde (uzgred, osigurao sam ženu, ne menjam joj kočnice i kočiona creva :) )

I tako voze i ljudi na zapadu, izvozaju dok ne dođe do neke tačke gde već sve počinje da se kvari (a sve već počne da se kvari posle 10 godina, pa da je u garaži stajao i tek povremeno vožen) i prodaje se. Ako je manje prešao, nije udaran i lepo je očuvan, skup je, a ako je dobro vožen i nije mnogo pažen, jeftiniji je. Ovde završava 95% lomova i tek 5% dobrih auta i to je cela filozofija. 

Problem je što preprodavci pokušavaju da te lomove predstave kao "dobra" kola u kojima još ima "života". 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro nije bas realno naici cesto na automobile sa 400+k km ja sam to stvarno jako jako retko vidjao, mozda par komada, mahom su cifre oko ili malo preko 300 kad ovako pogledas preko tablica ili kad naletis na originalan oglas preko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mišić ne razumem... 

Prodaju dve Kije, jedna ok, kupljena kod nas, druga havarisana/izgorela...

 

Da li imas informacije/slike ili bilo sta sto bi potkrepilo to da je prva Kija koja je cela i kupljena kod nas havarisana i sastavljana od vise Kija?
Cini mi se da insinuiras da su to upravo uradili... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf 7 1,6TDI 2019 cisto u uvid koliko prelaze ta mlada kola kupljena sa licitacija a od firmi. 

Od fizickih lica su drasticno skuplja i sa manje km tako da nema jeftino i sa malo km. 

Ovde se km ne mogu dirati jer jos nije provaljeno kako se to radi. 

 

IMG-5d3ab29dcd03dc43cc00301a6f18c8b1-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva jadno dizajnirana tabla :cry:

 

Ima jeftino od privatnog lica i sa normalnom km samo moras da lovis tj visis po oglasima vrlo cesto

Kad kazem jeftino mislim na to da se uklope svi troskovi i da ostane neka pristojna zarada

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, andreja.micovic said:

@Mišić ne razumem... 

Prodaju dve Kije, jedna ok, kupljena kod nas, druga havarisana/izgorela...

 

Da li imas informacije/slike ili bilo sta sto bi potkrepilo to da je prva Kija koja je cela i kupljena kod nas havarisana i sastavljana od vise Kija?
Cini mi se da insinuiras da su to upravo uradili... 

Radi se o dva različita naloga, jedan prodaje sređene automobile a drugi je auto otpod. 

Za konkretnu Kiu nemam dokaz sem što joj nisu najbolje namestili prednji branik. Inače bio sam na placu pre par meseci da gledam drugi automobil. Preko telefona mi je rečeno za neko sitno cesanje zbog koga je rađeno levo krilo ali da se ništa ne primeti. Naravno nije rekao da je komplet farban, menjan hladnjak, hauba, vrata (između sajtne i vrata je mogla ruka da prođe) instrument tabla stoji ukuseno i krcka (verovatno je airbeg iskočio pa je i ona menjana). Pređoh 300km bezveze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i na licitacijama kola od firmi sa malim i umerenim kilometražama, ali ne jeftinih. S' tim što ta sa baš malom kilometražom jako teško i retko završe kod nas.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze se proveriti prilicno lako u ovlascenom ili preko osiguranja. 

100% sam uveren da je vozilo iz totalne stete. Da je zakona, takva vozila ne bi smela na ulicu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mišić E to je druga stvar.
 

Vidis, takav auto stavis ovde i napises tipa da si isao/video/probao, zatim ostavis komentar kao ovaj gore da je auto lupan/farban, da je pakovan... I tako mozemo pomoci jedni drugima. 

 

Ima na ovoj temi kolega koji vodi racuna da nas obavesti koji auto ne valja iz Babusnice, a auto nit video nit probao sem na PA. 

 

Opet, to sto si napisao, tako uglavnom posluje veliki broj auto placeva i preprodavaca koji samo dovuku auto sa slepa i mali malo brisne i usisa ;) 
Jbg, treba filtrirati sve i proveravati...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, andreja.micovic said:

Ima na ovoj temi kolega koji vodi racuna da nas obavesti koji auto ne valja iz Babusnice

Moram javno da kritikujem kolegu! Vec duze vreme nemamo apdejt o situaciji u siroj okolini Babusnice, Vlasotinca i Gadzinog Hana. Pitaju se ljudi i ovde u Solunu, da li je sve u redu ili su se ipak pomirili oko medju!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...