Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Onda znaš da ako se nešto promeni sa novim delom da je to sigurno bolje. 

Pritom bude i originalan deo za razliku od Srbije gde se uglavnom ugradjuju zamenski delovi sumnjivog kvaliteta. 

Ovo kod nas nema nikakvu kontrolu kvaliteta i kad kupis amortizer ili set kvacila to traje drasticno manje nego sto bi trebalo. 

Sve pisem na licnom iskustvu i tako sam kupio set kvacila za Audi A4  i prodao auto s osmehom na licu a potrajalo je citavih 20k km kad me je zvao lik da me pita jel sam stvarno menjao a stavio sam sve novo a taman mu je istekla garancija tako da je opet morao da stavlja novo. 

Pre neki dan majstor kaze da amortizeri ne da su losi nego je katastrofa a prednjaci Monroe .

Srbija gde se salje skart od delova. 

Doslo vreme da i delove moras da znas koje da uzmes a sto je najgore zbog korone ih je sve manje i manje. Zato i poskupljuju. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam dosta primera gde su ljudi nova kola od pocetka sami odrzavali jer im je ovl. servis bio skup (sto realno i jeste posebno za jeftina kola jos te deru i za stvari koje nisu neophodne) tako da dzabe kupujes auto koji je kupljen nov u SRB kad nema servisnu od ovl. a ako i ima neku od lokalnog servisera ta knjizica moze biti fals ili nerelevantna.

Pre xx godina sam sa drugarom jurio auto kupljen u SRB, samo to je hteo, zalepio se za jedan GP tad star 5-6god, sa nekih 60-70k km na satu, kao vlasnik kupio cerki ona nece vise da vozi, servisna nema, zagubio je negde inace je ful odrzavan casna rec, cena naravno medju vecim tad u oglasima, da bi se ispostavilo da je auto bio odvaljen napred.

Drugi primer seat ibica 2012 god. tada 4 god stara, top stanje, ful servisna, bla, bla, na satu 50ak k km, sve lepo spolja, vozi se lepo, da bi se ispostavilo da je isto odvaljena bila, cela desna strana i prednji kraj sto se videlo tek na dizalici kad je iskusan majstor zagledao a ovaj se umalo nije zeznuo da je kupi bez provere na dizalici. Posle nekoliko dana ta ibica nekom prodata.

Treci primer, corsa mislim isto 2012. god, malo km, cena jaka ali kupljena nova u SRB, ful knjizica, lepo izgleda sve ali krov crn farban, sto je crn, kaze vlasnik volim panoramu pa sam ga uradio u crno da deluje, dobro reko sto farba pored silnih folija, kad ti dosadi skines ili kad prodas nekom se ne svidja, kaze ne farba je zakon, kakve folije to se pohaba, odlepi, bla, bla. Auto bio kroviran sto saznajemo od lika koji je kupio taj auto pa ga vratio posle par dana.

I na kraju drugar kao kupi top auto, sve ful, malo km, svi majstori to potvrdili, odrzavan u ovl. sve provereno, vozio ga par meseci i na AP mu raspadne turbina (1.6hdi) steta 700-800e.

Koliko njih tako kupi kao mlad i auto sa malo km a da ga nije detaljno ni proverio, i to nesto sto je lakse proverljivo nego stanje motora i komponenti, tako da nema ni tu pravila da ako je mlad sa malo km da  je i ok.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

U potpunosti razumem stavove ljudi koji se bave preprodajom polovnih automobila. U Srbiji se kupovina polovnjaka svela na to da je najbitnije naći prodavca ili auto po preporuci.
Ja sam neke preprodavce, pa i Duleta preporučivao mojim prijateljima.
Opet kažem, polovnjak je mačka u džaku, prodavac je onaj koji je tu mačku spakovao.
Vodeći se logikom da je auto od 300000km bolji od onog od 150000km, jer je sve na njemu zamenjeno itd, nije mi jasnu zašto se onda taj isti od 300000-500000km oglašava na 180000km?
Lično sad kad bih otišao da kupim polovnjaka od 180000 km pitao bih prodavca dal može da mi nađe neki od 300000km, em sve zamenjeno em jeftiniji, zar ne? Verovatno će mi reći da je taj od 180000km ustvari prešao 300000km, sve zamenjeno, jbg, prave servisne istorije nema, negde se zagubila, al zbog reklame, da bi ga ljudi zvali je spuštena kilometraža i ja onda treba da budem veverica i da mu poverujem na reč i odem kući sav sretan lupajući se petama u dupe jer sam prošao ekstra.
Nekako za iste novce bi pre uzeo taj od 150000km koga čekaju svi problemi i uredna servisna ili znam istoriju auta, sa foruma, od prijatelja, nego onaj od 150000km koji je je dobar na reč prodavaca i malo doštelovana kilomrtraža zbog reklame.

Kao što OMP i drugi pišu, uvek ima loših primeraka, i biće, i sa malom kilometražom i sa velikom, al isto tako ima i dobrih. Nego mi je nekako lakše kad znam da je prešao pravih 150000km.

U prošle dve godine, kupljene dve Honde u familiji, obe kupljene od prvih vlasnika sa pravom kilometražom i kupljene u Srbiji. Bile su u oglasima skuplje od onih bez istorije i iz inostranstva, i to kad se pogleda da služe besprekorno i znam kad sednem u njih i na satu prava kilometraža a u pretencu proverena servisna knjižica, tih par stotina evra više što je dato više se isplatilo, ne samo materijalno već i psihički. Namerno se tražilo isključivo kupljeno u Srbiji i sa proverenim istorijom, a bogami i čekalo se. Ono što je zanimljivo ni za jednu nismo mogli da spustimo ni jedna evro cenu, za jednu smo tri meseca čekali da se vlasnik nakani da je proda, mesec dana nudil razne cifre, i na kraju je ipak plaćena koliko je čovek tražio.
Moj brat ima SX4 , 2011 godište, kupljen u Srbiji nov, prešao pravih 160000km, od prvog dana uredna servisna, sve rađeno po propisanim intervalima, ima potencijalnih kupaca poprilično, samo da kaže cifru, jel treba da mu kažem da ga proda odmah jer ga čekaju problemi, a da je onaj od 300000km bolji, kako Dule kaže.
U svakoj zemlji gde je standard dobar da možete priuštiti nov auto ili polovan u garanciji, ovakve teme su bespotrebne. Na žalost, mi smo daleko od njih. Oni se rešavaju automobila sa odličnih 300ili 500000km preko licitacija, otpada, preprodavaca itd.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dule prica stvari koje mu odgovaraju, a svoj narativ gradi na izuzecima od pravila.

Pa evo taj mondeo sa 315kkm, to nije nikakva retkost da 300kkm i vise nema ulaganja u mehaniku automobila D ili E segmenta, nekad bude manje nekad evo i 400kkm bez jacih ulaganja. Znaci da na 150kkm nije nista menjano, vec je sve i dalje fabricki, tako da pada u vodu glupost da je bolje auto sa 150kkm nego sa 300kkm. Znam i ja automobile koji su presli po 400-500kkk a da je skoro sve i dalje fabrika, ali znaci nije bilo tog menjanja i ulaganja na famoznih 150kkm.

Naravno da se automobil moze unistiti za jako kratko vreme, ali ako pricamo o automobilima istog segmenta, pogotovo visokog, pa jos ako je uredno odrzavan i normalno koriscen onda je itekako bolje uzeti auto sa 150kkm nego sa 300kkm. Svako ko se iole razume u automobile, a pogotovo da ima neko obimnije iskustvo mora to da zna.

Dakle nemam ja nista protiv kilometraze, pa uvek i sam kazem gledaj stanje, ali je smatram glupost ponavljati da je bolje 300 od 150. Pa evo npr taj mondeo sto je odlican bio na 300, a i sad na blizu 400, zar nije bio jos bolji na 150kkm.
Nadjes 10 takvih mondea od 150kkm i 300kkm, ako gledas samo najbolje primerke onda ce najbolji od 150kkm biti bolji od 300kkm, a ako gledas najgore ista prica...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bolje 300 nego 150 jer ima tu stvari koje ne mozes zameniti, menjaju se potrosne stvari ali nisu menjani, hipoteticki pricam, lezajevi, klipovi, ventili, nije predihtovan motor itd. a to moze da iznenadi na 300k km sto u 99% slucajeva nece iznenaditi na 150k km opet kazem ako pricamo hipoteticki i pod normalnim okolnostima voznje i odrzavanja auta, jar kao sto sam rekao moze unistiti motor i za par desetina hiljada km. Tako da stav bolje sa 300 nego sa 150 nije relan jer zavisi od mnogo faktora koje ne znamo.

Takodje bitan faktor je i o kom motoru pricamo kao i samom vozilu. Kao sto sam vec rekao za jtd se ne bih mnogo mislio sta god da pise na satu. Isto i kod benzinaca postoje motori koji stradaju na malim km i oni koji dosta prelaze, tu vec unapred kupac moze da se informise.

Sam kvalitet auta, kvlitet lima, materijala, plastike, neki se sam od sebe potrosi koliko god ga cuvao za manje od 100k km, kod nekih se to vidi na 150 a neki su kao novi i posle 250, opet uz adekvatno cuvanje i odrzavanje.

Ja bih isto pre kupio auto sa pravih 150 i ful istorijom, nego isti takav sa 300 i isto ful istorijom.

Sve u svemu tesko je reci sta je bolje jer ima tu mnogo faktora u igri, tek kad 100% sagledas sve te uslove i cinjenice mozes ispravno presuditi ali naravno sve to ne mozes da znas i sagledas bez obzira na svo poznavanje tematike, dostupne dokumentacije, poznavanje vlasnika, itd. to moze da olaksa ali ne i da bude siguran pogodak dobre kupovine.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, knezevic76 said:

Nego mi je nekako lakše kad znam da je prešao pravih 150000km.

I ovako se 90% kupaca upeca jer znaju da su prevareni ali ipak je na satu malo kilometara pa sta bude bude. 

Vagenovac ocigledno hoce da nam kaze da  na nekim kolima cak ni kvacilo nije promenjeno na 300-400k km. Sad vi skontajte koliko u tome ima istine jer se zna da plivajuci zamajac retko koji izdrzi vise od 250k km i da se uglavnom menjaju na oko 200k km. Uostalom imate pisanje o zamajcu na svim forumima i svuda pise ovako ali onda se nadje vagenovac i pise o 300-400k km a on veoma iskusan sa kolima nam savetuje sta je bolje a promenio je koliko automobila za 10 godina? Ja sam za to vreme imao jedno 300-400 ako ne i vise i znam kako se koje kvacilo ili trap ili turbina ili bilo sta drugo ponasalo na tim i tim kilometrima. 

Tu je razlika a ovo pominjanje da mi trfovci tako razmisljamo je na nivou deteta od 4 da maksimalnih 5 godina jer,zamislite,i mi smo ljudi i ponesto znamo i prenosimo realne cinjenice. 

Imam dosta kola sad koja imaju ospod 200k km ali uopste me ne dotice takva kilometraza nego gledam auto. Manite se kilometara i gledajte kola jer svaki ce preci pola miliona pa navise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dule je presao 30-40kkm za 10 godina, a ja 300-400kkm, ali je on veoma iskusan da nam savetuje kako se ponasa auto sa koliko km, pritom retko sa kojim autom predje vise od par kilometara.

 

Ja sam sa svakim autom koji sam imao u zadnjih 10 godina presao vise kilometara zasebno nego ti sa svim automobilima u zadnjih 10 godina, da ne kazem sto sam sa nekim automobilima presao i mnogo vise od 100kkm, da ne kazem sto su neki bili novi ili od prvog vlasnika sa pravim km pa itekako znam kako se ponasa auto sa 50, 150 i 250kkm.

 

Dule izgleda nikad nije cuo za slucaj da nekome nekad kvacilo/zamajac izdrzi 300kkm, a toliko je po svojim recima iskusan. Zna da se na automobilima od preprodavaca uglavnom menja na oko 200kkm, ali se nije setio da zamensko kvacilo/zamajac ne traje ni blizu kao fabricko, pa recimo ako je fabricko zamenjeno na 150-200kkm onda ce to zamensko biti na samrti taman na tih 250-300kkm...

 

Ja mnogo bolje od tebe znam razliku kako se ponasa kvacilo/turbina/trap na 50/150/250kkm na istom automobilu, a ti mozes da poredis samo razlicite automobile koje ne znas kako su vozeni niti odrzavani...

 

Jos se nisam osvrnuo na deo gde se ti cudis da se firme resavaju automobila od 150-180kkm po tvojim navodima, a moze se naci da firme prodaju automobile i od 70-80kkm, kao i od 250kkm, nije im magicna granica famoznih 150kkm, vec uglavnom kada se zavrsi period amortizacije onda ih prodaju i uzimaju novi automobil na koji ce odbijati porez...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U voznom parku imamo Focus 2014 i C max 2013. Focus 250000 km, C max 310000 km, oba sa još uvek fabričkim setom kvačila. Ajd što je još uvek iz prve ugradnje, nego nemaju nikakve naznake da će uskoro da bace kašiku . Kvačilo mekano kao duša, menjač šalta kao kroz puter.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspravlja se o nekim totalno glupim stvarima koje niko od nas ne moze da zna niti je neko to pravilo, kakvo crkavanje kvacila na 200k i sl. na osnovu kog uzorka i cega se tako nesto zakljucuje??? Pre svega zavisi od samog seta kvacila, od konstrukcije sistema kvacila, od toga ko i kako vozi auto itd. znaci nista od toga nije niti mora biti isto kod svakog auta, naravno da ima automobila sa preko 300k km sa prvim setom kvacila a i neko na 100k km moze da sjebe kvacilo, onda se vracamo na pricu da ima  i ovakvih i onakovih automobila i stvarno ova prica nema nikakvog smisla bez obzira ko je koliko automobla vozio, prodao, probao, posedovao, pravilo je da nema pravila i dzabe polemika na ovu temu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi znamo da na tim automobilima na kojima je menjano kvačilo na 200k km su garantovano imali 200k km? Eno moja stara 5-ica sa fabričkim kvačilo, fabričkim diskovima, skoro pa sve fabricko na trapovima, menjana jedna opruga i prednji amortizeri iskljucivo zbog nabadanja dobre rupe i pucanja te opruge. Opruga stavljena polovna, amorti reparirani. Sve se to dešavalo pre 5-6 godina i od tad prešao 100k km. Auto sa pravih 250k km sad, uvezen 2010.god sa 110k km. Rodja kupio nov i jedini vlasnik bio… na novom golfu imam isto ~250k i skoro sve fabricko na trapu, originalni diskovi na njemu…
I onda kad naidjemo na oglasu na auto na kom je sve izmenjano ima 200k km jer su na 150k morali sve da menjaju?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg ne vredi a to sam vec x puta ustanovio. 

Itje moj da li ga voim iliga prodajem jer ja sm imo 50 Fiata Stilo i svaki sa razlicitom kilometrazom i znam  kako se koji ponasa sa nekim kilometrima. Znaci,ne moram da ga vozim a sa svojih 1000 i nesto prodatih ne moze meni jedan vagenovac da prica bajke  jer i njegova prica moze da bude pojedinacan slucaj a za 10 godina to jeste pojedinacan slucaj jer je promenio 3-4 auta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sto vam onda smetaju kola sa 250k km kad nikome nista ne crkava na 300k km? 

Za prosecnog srbina to je 5 godina voznje bez ulaganja. 

Jel se zapitate vi to uopste? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko nije rekao da mu smetaju kola od 250-300kkm već smetaju pošteni preprodavci sociolozi koji kola do 250-300kkm cene kao da su 150kkm, a nekad te tvrdnje potkrepe vraćanjem km na 150-180kkm i klasične prevare istih, kao i ubeđivanje da je auto bolji što je više prešao kao da ovde nema nikog pismenog i sa svojim formiranim mišljenjem i iskustvom...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/17/2022 at 12:00 AM, Dule 021 said:

Pa naravno da nije isto ali evo ti primer od prosle nedelje. 

Stigao je auto iz Oktobra 2015 sa 539k km u odlicnom estetskom i mehanickom stanju. 

Drugi takvi automobili sa 130k km prosecnih su oko 26000 na oglasima. 

Posto kazes da ne mogu da kostaju isto ajde nam onda reci koliko bi ti platio ovaj sa vise km? 

 

 

oko 26 na oglasima, prodaju se dakle za 24-25

 

Onaj sa pola miliona km bi platio plafon 20h eur, a dobra cena bi bila 18-19

 

5h eur razlike bi svesno računao za extra održavanje i popravke u toku eksploatacije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/17/2022 at 6:41 PM, totti said:

U voznom parku imamo Focus 2014 i C max 2013. Focus 250000 km, C max 310000 km, oba sa još uvek fabričkim setom kvačila. Ajd što je još uvek iz prve ugradnje, nego nemaju nikakve naznake da će uskoro da bace kašiku emoji3.png. Kvačilo mekano kao duša, menjač šalta kao kroz puter.

Evo ja promenio fabricki zamajac na 350.000, moglo je da se tera lagano, nije bilo ama bas nikakvih vibracija, nego je poceo da se cuje sve cesce i cesce. Fun fact - Dule je uvezao auto :D doduse pre skoro 5 godina kad je bio na 300.000. Dule, nije hejt, da ne shvatis pogresno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa opet da se ponovim.

Zasto onda iskuljucivo trazite jola sa oko 150k km kad eto i na 250-300k sad ispadne da nemate ulaganja a ako prosecan srbin predje 10k km godisnje ispadne da bi bio miran jos ko zna koliko bez ulaganja.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...