Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Jedno zapažanje-lik ladno nestane kad se uđe u (sumnjive)  vode koje mu ne odgovaraju , i pojavi se posle izvesnog vremena  obavezno sa novom-promenjenom temom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlican ulov. Kakav je to sajt, jel neki od ovih placenih ili je mozda free?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko pazarite polovnjak od nepoznatih privatnih lica ili sa placeva gdje vam je pojedini model zapao za oko treba obratiti pažnju na sljedeće:

 

Unutrašnjost - Ako je kabina sterilno čista ko pogon za proizvodnju mikročipova, a volan i ručica mjenjača poderani kao da su čišćeni šmirglom šesticom za šporete znači da je auto jako često vožen i korišten. Ovo se obično prikriva nekom "custom" oblogom volana ili ručicom mjenjača. Ili ako je dubinski sređivan i opran ili je imao presvlake, u svakom slučaju fino je prešao...Naročito izbija oči ako su dugmići za prozore, klimu, radio i ostalo iskrzani i istrošeni, a sve ostalo kao ispod čekića...

 

Pogonski dio - Svaki taze opran i čist "da se sa njega može jesti" motor je razlog za sumnju. Zašto bi neko uopšte prao motor i rizikovao moguće probleme sa elektronikom osim ako nešto ne krije? Izuzetak su bolesno pedantni likovi i razni tuneri koji se javno hvale svojim zahvatima na pogonu, ali oni su druga priča...

 

Upravljač - Ako vam se auto svidi, svakako je preporuka da ga malo "prođirate" okolo zajedno sa prodavcem kako bi otkrili potencijalne nedostatke. Ako je auto "težak" na upravljanju i zanosi ako se pusti volan, to je možda znak da trap nije centriran i da je potrebno uraditi "špuru" kod vulkaizera, ali može značiti i da je trap pomjeren što sugeriše da je vozilo imalo udes....Gužvana šasija se jaaaako teško može vratiti u normalnu formu, tako da je takav auto veoma nezgodan, a pri većim brzinama i opasno nestabilan, pa je najbolje takav primjerak zaobići...Ovakve "uvrnute" automobile najčešće izdaju nejednako istrošeni pneumatici, što se vidi golim okom odmah.

 

Mjenjač  - Ukoliko je papučica kvačila tvrda da imate osjećaj kao da trenirate listove u teretani to je loš znak. Takođe teže ubacivanje u brzine i "proklizavanje" kvačila na usponu su znak da je set zreo za zamjenu. Trešenje, lupanje i jake vibracije prilikom startovanja, gašenja i naglim ubrzanjima mogu biti znaci potrošenog plivajućeg zamajca, što kod pojedinih modela može značiti "pripremi 700+ eura".

 

Kilometraža - Ovo je stavka koja se najviše mulja i prepravlja kod nas, tako da kada se zagrijete za pojedini model obavezno uzmite broj šasije vozila i provjerite ga u ovlaštenom servisu. Ukoliko se vlasnik nećka ili snebiva oko ovog podatka to je razlog za sumnju. Znam primjer kada se poznanik zagrijao za model u mint stanju, skoro bez packe sa oko 160k pređenih na satu, a i mehanički je bio dobar što je utvrđeno pregledom u servisu. Jedva smo čovjeka ubijedili da provjeri broj šasijeu ovlaštenom, nakon čega se ispostavilo da je zadnji servis bio u Austriji na pređenih 420k kilometara!!! A auto staro jedva šest godina...

 

Boja - Razlika u nijansi boje se uglavnom može primjetiti uglavnom na dnevnom svjetlu golim okom, jer fabričke metalik perla nijanse ne može naknadno da pogodi i smiksa ni udruženje akademskih slikara....To može značiti da je auto samo ogreban ili kvrcnut na parkingu pa popravljen, ali i da je se popeo na drvo ili letio u kanal sa njim. Obično detaljan pregled stručne osobe utvrdi da li je samo ogrebotina popravljena ili ima više kita od metala...

 

Sve ostale sitnice oko kuckanja, kvrckanja i sličnih zvukova se mogu lako otkriti u gotovo svakom boljem servisu i uglavnom mogu biti benigna i lako zamjenjiva.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19624719/alfa-romeo-147-19-jtdm-q2-velocce

Da zanemarimo što je lik nepismen (VELOCCE, dovoljno je samo pročitati ali ni to nije umeo ), piše da auto ima 196k km. Ja sam je prodao pre skoro 3 godine sa 207k km, oko 280k km je imala kad ju je prodavao prethodni vlasnik. A plac garantuje za sve .

re01.jpg re02.jpg re03.jpg re04.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/13/2022 at 2:55 PM, TheWickerMan said:
http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19624719/alfa-romeo-147-19-jtdm-q2-velocce

Da zanemarimo što je lik nepismen (VELOCCE, dovoljno je samo pročitati ali ni to nije umeo ), piše da auto ima 196k km. Ja sam je prodao pre skoro 3 godine sa 207k km, oko 280k km je imala kad ju je prodavao prethodni vlasnik. A plac garantuje za sve .

re01.jpg re02.jpg re03.jpg re04.jpg

Kažu likovi sa ovog auto placa da su napisali onako kako jeste, jer su ga dobili u zameni...bla bla bla i ostale naivne priče

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista cudno, nije jedina, ali ono sto pise na satu i nije bitno ako je auto dobar, ja ne bih imao problem da kupim jtd sa tom km, taman se razradio :)

Ja sam 156icu svojevremeno kupio sa simbolicnih 156 :) sto mi odmah bilo sumnjivo sto zbog brojke sto generalno zbog godina i toga sto je dizel iz IT, ali nije ni bitno auto extra sluzio iako je imala pravih 240k km i bila ocuvana kao da je stvarno imala 156k.

 

Italijanske tablice kad vidim na oglasu i ja po navici volim da proverim, cisto onako, mada u zadnje vreme kako je tamo uveden tehnicki pre izvoza mnogo je manje kola sa vracenom km, jedino ovi sto ne znaju za foru vrate km pa jos i slikaju tablice.

Skoro kolega uvezao kamion kiper iz IT, kaze ima 100.000km ali ne verujem da je prava km iako je stvarno lepo ocuvan kamion, reko sad cemo da proverimo, kad ono stvarno prava, na tehnickom pre 2 god. imao oko 90k a sad pred izvoz nesto malo ispod 100k. Taj prijatelj sto mu doterao kaze da je vlasnik talijan imao nekoliko kamiona i ovaj se vidi da je retko koristio.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam jednom uživo gledao Peugeot Bipper uvežen iz Italije, pitao gazdu za broj tablica, kao ne zna, negde među papirima ima. Kao da mu se javim kasnije pa će mi poslati. Javio se ja ali tablice nisam dobio, odmah mi je bilo jasno koliko je sati. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, ta mantra ako je auto dobar da nije bitna kilometraža je teška glupost. Jedno je ako je spušteno 50000km a drugo kad je ta cifra 10 puta veća.
Upravo kilometraža ima najveći uticaj na cenu. Nije isto 5 godine star auto sa 100000km i sa 500000km.
Zašto onda nije gore pomenuta Alfa oglašena na pravih 300000km , kad je izgled i stanje bitno? Pa zbog cene.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno da nije isto ali evo ti primer od prosle nedelje. 

Stigao je auto iz Oktobra 2015 sa 539k km u odlicnom estetskom i mehanickom stanju. 

Drugi takvi automobili sa 130k km prosecnih su oko 26000 na oglasima. 

Posto kazes da ne mogu da kostaju isto ajde nam onda reci koliko bi ti platio ovaj sa vise km? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, pogodjena sustina.

 

Kad gledas oglase preko bude drasticna razlika u ceni izmedju 150 i 300kkm, a kamoli vise, takodje kod automobila D, E segmenta vecina predje 300kkm prakticno bez vanrednih intervencija, tj. da nista nije menjano, tako da tu onda imas gomilu stvari koje su pri kraju zivotnog veka, a kostaju solidno da se u kvalitetu zamene, a kod 150kkm imas da se vozas jos dosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji, ali ko ti garantuje i za onaj od 100 ili 150k km da je top stanje mehanicki, kako ces to 100% utvrditi?

Ako mislite da za tako "malu" km nije mogao da se unisti auto varate se.... niko ne moze da zaviri u motor, da rasturi turbinu da vidi dal ima luftove i ostecenja, ne mozes znati da li trosi ulje, koliko su pohabani, delovi, sklopovi, kakvo je kvacilo, itd....sve se svodi na slobodnu procenu kupca ili majstora i event dijagnostiku za koju se toliko ljudi vezuju a koja u sustini opet ne moze mnogo toga da pokaze.

Znam automobile koji su presli i manje od 100k km a koji su unisteni u svakom smislu, tako da nema pravila. Isto tako znam i automobile koji su kupljeni u SRB sa ful istorijom pa opet zadali ljudima probleme. Morate shvatiti da je polovan auto polovan i da niko ne moze znati kako i koliko ce vas sluziti kao ni sta je u njemu, ni jedan majstor to ne moze da predvidi.

Slazem se da ne moze biti ista cena onog sa 300 i sa 100k km ali ne i uvek i cena ne diktira stanje vozila, taj sa 300k km koji je u ful stanju i vizuelnom i mehanickom i vlasnik zna kako ga je odrzavao i sta je sve ulozio u njega ga nece sigurno ceniti nista bitno manje od onog sa duplo manje km, bar ja ne bih, a isto tako i onaj sa pravih 150k km moze da zacepi cenu a da ti uvali krs,  tako da ni taj odnos cena-km nije relevantan.

Po meni nije bitno sta pise na satu ako je to u granicama normale za godine auta, tip motora i sam automobil uopste...Nije isto 300k km za neku ozbiljnu limuzinu i neki mali gradski auto, kao ni za benzinca ili dizelasa a opet to povlaci i kog benzinca i kog dizelasa. Npr. pomenuta 147ica mi uopste ne bi smietala sa tih 300k km jer je to za taj motor nista.

Ali dobro svako ima neki svoj rezon nego je problem sto se ljudi slepo hvataju nekih stvari koje cesto nista ne znace.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Ha Ha....

Po ko zna k9ji put cu se opet slatko nasmejati. 

Niste izgleda citali moje ranije postove gde sam napisao ko zna koliko puta i ulazio u sukob sa pojedincima koji imaju isto takvo misljenje a ne znaju da daju odgovor koliko nesto vredi. 

Vidis i ja sam masinac ali radim sa kolima evo 18 godina i garantujem,ali garantujem,da je bolje kupiti auto sa 250-300k  nego taj sa 150-180k. Sve potrosno je tu vec promenjeno a neretko i turbina i delovi trapa tj sve ono sto otprilke dlazi na toj manjoj kilometrazi. Pa sta miite zasto sva ta mladja kola sa aukcija imaju uglavnom upravo tu kilometrazu od oko 150-180k km? Pa resavaju ih se firme jer vec iz iskustva znaju da tu sad dolazi ulaganje. Sa tim kilometrima ih je 90% a samo manji broj je sa vise gde su prihvatili da uloze. 

Evo dva jako lepa primera gde sam prodao jedan auto sa 183k km drugaru i eno ga malo malo pa visi zbog sitnica kod majstora i pizdi a ranije je  uzimao kola i sa 250k i radio je samo redovan servis.

Evo brata rodjenog koji je usao u sedmu godinu voznje Mondea koji je kupio od mene sa 315k km i za svo ovo vreme zamenio je kuglu tocka od 2000 din i evo pre neki dan mu je procurio gornji cilindar kvacila sto ga je kostalo 10000 din i to je svo ulaganje za 80k km.  Nikakvo kvacilo,zamajac,turbina,trap ali nista od toga nije crklo svo to vreme jer je auto bio redovno servisiran i odrzavan preko.

Znaci,imajte vi slobodno svoju viziju i ja to postujem ali ako vas pitam koliko nesto vredi kad vec znate sta valja onda je valjda i red da mi odgovorite. 

Jos jednom da ponovim pitanje...koliko vredi ovaj auto u odnosu na one sa navodnih 130k km a koji ima 539k km ako su oni oko 26k € a pritom i ovaj izgleda fenomenalno i mehanicki je odlican? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...