Jump to content
FAS Goran
Vujadin

Lancia Kappa 2.0T 16v - problem sa klimom

Recommended Posts

Dobar dan!

Imam dvostruki problem sa navedenim autom:

1. U voznji sa upaljenom klimom se ponekad desi da volan zablokira tj. dolazi do prestanka rada motora u voznji. Posle ponovnog startovanja sve je u najboljem redu. Verovatno nije neki specijalan problem ali zna u voznji da bude vrlo iritantno.

2. Prilikom startovanja motora dok auto stoji u mestu duze vreme, akumulator naglo izgubi na voltazi pa ne moze da upali, gde opet sumnjam na klimu da povlaci taj deo jer se cesto pali sama od sebe prilikom davanja prvog kontakta. Tu ne verujem da je do akumulatora problem jer je relativno skoro menjan. Napominjem da su mi se oba problema pojavila u relativno kratkom vremenskom roku pa su problemi mozda i povezani jedan sa drugim.

Bilo koji savet ili pomoc bi mi znacio. :help:

Hvala unapred!

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri zategnutost kaiša, i njegovo stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posebni su remeni za alternator i servo-klimu na tom motoru. Proveri svakako zategnutost a takodje i kako puni alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecina problema iz gornje poruke je resena, medjutim imam jos jedan malecni problem:

Naime posto sam tek uradio veliki servis i tom prilikom majstor je primetio da se pri davanju kontakta i dalje ponekad klima upali sama od sebe i pritom pomenuo da postoji neka opcija da se klikom na neka dva dugmeta to deaktivira tj. da ne pali klimu prilikom starta. Moje pitanje je koliko je ovo tacno, a ako je tacno, koja su to dva dugmeta ili ako nije tacno sta dalje preduzimati? Menjani su svi moguci kajsevi, alnaser je komplet remontovan, a i alternator dobro puni tako da te stavke nisu sigurno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi!Da neotvaram novu temu napisat cu ovdje.Ne pali mi se kompresor klime,ustvari ni nemam plina u sistemu moram ju napunit ali mi se ne pali kompresor dok stavim na nizu temperaturu pa me zanima dal ga nece opce palit jer nema plina ili je neki drugi kvar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hvala,reko da pitam prije nego napunim klimu da nebi moro skidat nesto kompresor pa ce mi plin otic na ljetovanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napunis probaš pa ako ne radi zamolis ih da ponovno izvuku i dođeš za par dana kad sredis Šta ne valja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dali bi jos mogo negdje biti kvar da ju nece upalit,neki senzor ili nesto,neka logika mi govori da bi trebo ukljucit remenicu bez obzira na plin dok se stavi na nizu temperaturu ili se varam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mom iskustvu je to prvi razlog zašto ne pali kompresor,  nakon toga se razmišlja o ostalim stvarima.  Pali li se lampica na klimi kad ju upalis? Ako pali onda ispitivacem provjeri na kablovima na kompresoru dolazi li do njega plus.

 

Možda climatronic ne radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoze kompresor da se uključi ako nema plina(gasa)postoji presostat koji nedozvoljava uključenje kompresora ako je pritisak manji od 2 bar-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dok stavim na auto mod i na onu zadnju temp ispod 18c pali mi ventilator na max i smijer zraka samo da puse na gornje zracnike i stavlja klapnu da vuce zrak iz kabine auta ali ne ukljuciva remenicu da bi se kompresor vrtio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta nije da se remenica stalno vrti a samo se kompresor ukljuci i pruži otpor?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mislim elektro magnet na remenici da spoji kompresor.A koja bi to lampica trebala svijetlit za klimu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tipki.

Normalno da ne pali , fali vjerojatno plina i automatski ne možeš. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kojoj tipki,onoj (auto) gdje se i pali grijanje ili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam sledeci problem. Auto sam kupio od bivseg vlasnika koji je bio u posedu dve godine, i klimu nije punio niti koristio za hladjenje. Ja sam pre dve nedelje odvezo auto na punjenje klime i proveru curenja. Nigde nije curila, i napunjeno je oko 800gr gasa. Posle punjenja kod majstora sam upalio klimu, i tek posle drndanja nekolicine dugmadi na panelu klima uredjaja, upalio se kompresor i poceo da hladi. za veoma kratko vreme je hladio jako dobro. Posle toga povremeno sam ukljucivao klimu na hladjenje, medjutim svaki put je iziskivalo da ispritiskam bukvalno svu dugmad, dok krene da hladi. Medjutim, od pre par dana(dve nedelje posle punjenja), klima nece uopste da hladi. Kad stavim FULL AUTO i postavim temperaturu 18c recimo, ubrza ventilator na maksimum i uopste ne ukljucuje kompresor. Isto se desava i kada ja biram brzinu ventilatora ili zatvoreni tok vazduha ili uzimanje od spolja. Pokusavao sam da stavim i na AUTO LOW ,takodje ubrza ventilator na maksimum i ne pali kompresor. Da li se neko susretao sa tim problemima do sada? ili mozda postoji neki nacin da aktiviram kompresor?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reostat? Meni je palio samo najjacu brzinu ventulatora a ne i prvu, koja se aktivira ranije. 

Malo je cudno sto sve dugmice ispritisaks, da li to 'ne sacekas tj nestrpljivo klikces' dok se sama u nekom momentu 'ne probudi' ili mislis da ims neku 'skrivenu sekvencu ili mod' pod kojom radi? 

Pitam sa aspekta da joj malo duze vremena treba da pocne da radi generalno (kompresor mozda u problemu) i vec pomenut reostat (pali samo najvecu brzinu ventilatora) ili mislis da klima generalno ne reaguje na standardnu proceduru paljenja? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da klima ne radi kad bi trebala. Pre par dana sam isao na put i uopste nije htela da se ukljuci da hladi, vec samo duvao ventilator. ventilator radi na svim brzinama, i  prati svaku promenu brzina koje zadam. ima 5 brzina. ne znam na koji nacin moze kompresor da se proveri? kad je majstor punio klimu, prethodno je proverio da li curi, i nigde nije curela. kod majstora se kompresor startovao posle minut recimo, ukljucivanja na najnizu vrednost i krenuo da hladi. od pre par dana nece uopste da ukljuci hladjenje. razumljivo bi mi bilo da mu treba recimo minut dva dok krene da hladi. Na onom meracu struje tacno vidim kad se kompresor upali. na leru se to oseti na obrtajima i oseti se vibracija na pocetku i krece leden vazduh. Juce sam se popodne ponovo zezao, pokusavao sam sve kombinacije dugmadi, temperatura, odvoren tok vazduha , zatvoren, i uopste nije htelo da krene.  da li, kad se klima stavi na LOW, ispod minimalne temperature na uredjaju, ona treba da poce da hladi bez obzira na to koja je temperatura napolju?

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri da nije ostala opet bez freona. Nece kompresor raditi ako nema sta da 'obrne', a kako je sve cesce prestajala sa radom, cini mi se da je do toga. Po ovim vrucinama, sigurno bi palila klimu bilo da si je stavio na 20 ili 25C. 

 

Ja bih oterao kola opet u taj servis, nesto mislim da nije do komandi vec nesto u samoj klimi: freon, reostat, kompresor. 

 

Kada pricamo o brzini ventilatora, nisam mislio na komande u autu, vec sam ventilator klime, koji bi trebao imati 2 brzine i zavise jel crkao reostat ili ne. A te komande o kojima pricas su iz kabine i pokrecu ventilator kabine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, UrosKostic said:

...svaki put je iziskivalo da ispritiskam bukvalno svu dugmad, dok krene da hladi

Pogledaj:

Lancia Kappa - kako se pravilno koristi klima?

 

Pogledaj sada, nakon spajanja tema, i sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Videćeš tako i ovo:

On 4/8/2013 at 11:05 PM, Martini said:

Ako ti je podeseno da stoji na Auto Econ modu ne bi trebalo da pali kompresor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, procitao sam, i to sam u sustini i ja mislio. prosto zadas temperaturu, i klima radi. medjutim, pogledao sam juce i danas gomilu videa na youtube, i svi savetuju da se proveli lamela kompresora. ja sam proverio i moja je toliko masna i prljava i rukom sam je jedva pomerio milimetar. dok na snimcima moze slobodno da se okrece, dok auto ne radi.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...