Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Renault Clio TCe 130 EDC

 

Najskuplji i najbolje opremljeni: Edition One - šta donosi limitirana serija koja vam daje pravo da se hvalite da ste među prvima kupili novog Clia?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg PitStop video: Test Renault Clio 1.5 dCi

 

Pogledajte koji je bolji za vožnju - dizel 1.5 ili benzinac 1.0 sa tri cilindra?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Renault Clio TCe100 Intense R.S. Line

 

Francuski adut B-segmenta je za 30 godina stigao do svoje 5. generacije i spreman je za nove tržišne uspehe:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Clio – 30 godina francuskog ljubimca

 

clio_1.jpg.f0ada8393d8bd215ca75bbba519dbc3c.jpg

 

Trideset godina evolucije dizajna i tehnologije, trideset godina ispunjavanja potreba aktivnih kupaca, trideset godina uživanja u životu. Ko danas može da kaže da još nije čuo za Clio? Gotovo svako ima priču, noviju ili stariju, sa onim koji već tri decenije prati vozače na dugim ili kraćim putovanjima.

Od prvog predstavljanja 1990. Clio je prodat u više od 15 miliona primeraka, čime je postao bestseler grupe Renault širom sveta.

Najčešće je nosio titulu omiljenog automobila Francuza, a na tronu B segmenta u Evropi se nalazi od 2013. Ali, osim uspeha na tržištu, Clio je postao simbol ljubavi čoveka prema avanturama, unutar Renaulta i izvan njega.

 

clio_2.jpg.81455eaf4ed6dd7c78aae4ecd0a6cb0c.jpg

 

Tokom godina, Renault je uspeo da sačuva DNK koji je njegov sjajni gradski automobil učinio tako uspešnim i danas nudi dosad najpotpuniju, petu generaciju Clija. Još moderniji, još dinamičniji, Clio V je preuzeo odlike četiri prethodne generacije koje su ispisale njegovu uspešnu priču.

Od prvog Clija je preuzeo „sve od velikih”. Kao i prvi Clio, Clio V je preuzeo tehnologije od vozila iz viših segmenata.
Od Clija II preuzeo je izuzetno visoke standarde kad je reč o prostranosti i udobnosti.
Kao i Clio III, pomerio je granice po pitanju utiska kvaliteta.
Od Clija IV je nasledio snažan dizajn koji je inspirisao celu paletu novih Renaultovih modela.
Aktuelni Clio V nastavlja tradiciju potpuno sigurnih vozila prilagođenih svom vremenu, što je i dokazao osvajanjem pet zvezdica na EuroNCAP testiranju.

 

clio_3.jpg.8cd61ef1422d8c98528cdec7c2050385.jpg

 

Danas Clio ide korak dalje i ispisuje novu stranicu svoje istorije ponudom inovativne tehnologije E-TECH hibrida. Ovom tehnologijom će učiniti svakodnevicu „električnom“ i, zahvaljujući naglašenoj svestranosti, prilagodiće se potrebama mobilnosti najšireg kruga kupaca.

Kako bi obeležio ovaj veliki jubilej, Renaultov digitalni tim je pokrenuo akciju pod nazivom #CLIOGENERATION. Princip je jednostavan: gotovo svako, ima svoju priču sa Clijom. Renault na svojim društvenim mrežama deli arhivske fotografije i videozapise, intervjue sa osobama koje su učestvovale u razvoju, i, pre svega, fantastične priče o Cliju koje je podelila naša zajednica. Komadiće njihovog (i Cliovog) života ćete pronaćina Instagramu, Facebooku i Twitteru.

 

clio_4.jpg.d314eb6cf9797067e48dcafac00eb63e.jpg

 

 

Više o  Priči o Cliju i Testiranju Clija V E-TECH Hibrid možete saznati od našeg razvojnog vozača Laurenta Hurgona i u promotivnom videu na prethodnim linkovima.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Renault Sport Clio RS III Cup


Stariji Clio, ali posebno dorađen od strane njih, šasija mu je prešla 120k kilometara, a motor i menjač su pre 15k kilometara reparirani u celosti.

Auto ima 215 konja, tj. podizanje sa fabričkih 197 je odrađeno od strane specijalista u Nemačkoj:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Renault Clio vs Captur

 

Uporedili smo novi Renault Clio i Captur, sa istim motorom, menjačem i paketom opreme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Renault Clio na gas

 

Verovali ili ne - jedan od najpopularnijih modela B segmenta postao je još isplativiji, bez da su cenu platile performanse:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carobsession.jpg CarObsession video: Test 2020. Renault Clio

 

Nije lako biti najprodavaniji u Evropi u bilo kom segmentu automobila, a posebno u onom gde je jedna od najjačih konkurencija.

Ni Fiesta ili Polo, već je Clio to uspeo i drži takvu poziciju već dugo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Renault Clio LPG

 

Dizelaši su najštedljiviji, benzinci najpovoljniji, hibridi najzanimljiviji ali uvek i najskuplji....tako da je najbolji onaj na plin, još kad je fabrička varijanta sa garancijom kao ovaj na testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Renault Clio Edition One

 

Novi Renault Clio okrenuo je novu stranicu u priči o najprodavanijem francuskom automobilom u svetu započetoj 1990. godine. Sa petom generacijom koja je stigla prošle godine, cilj mu je ostati najprodavaniji u segmentu. Na testu je verzija sa benzincem od 130 konja i visokim paketom opreme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test 2021. Renault Clio

 

Na prvi pogled izgleda kao da novi Clio nije mnogo drugačiji od starog. I da, ako se sudi samo po spoljašnosti nema tu mnogo velikih razlika.

Ali, ispod lima je sve drugačije, unutra je novo, moderno i puno najnovije tehnologije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg Automarket.hr video: Renault Clio TNG

 

Iako su električni i hibridni automobili budućnost, još uvek je najpovoljnija vožnja na plin. Novi Renault Clio sa fabrički ugrađenim plinom isproban je u ovom testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Renault Clio Hybrid

 

Novi Clio 5. generacije već smo vozili, ali sada nam je stigla njegova najjača verzija sa 140 hibridnih konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Renault Clio RS Trophy

 

Sa 250KS/360Nm, fabričke vrednosti su bile 220KS/280Nm iz 1.6 turbo-benzinca. Pogon je samo na prednjim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK test: Renault Clio TCe 100

 

clio 2021 022.jpg

 

Jedna po jedna, stigli smo do pete generacije subkompakta, koji zapravo uopšte nije više toliko sub-kompaktan već je daleko bliži onome što smo nekada nazivali ''golf'' klasom. Nova generacija donosi pregršt novosti koje su u većem broju slučajeva dobre, ali ih ima i koja se ne mogu tako okarakterisati. Nova, peta, generacija je predstavljena početkom 2019, dok smo mi imali priliku da se sa novim modelom bolje upoznamo tokom prvih promotivnih vožnji organizovanih u Sloveniji tokom jeseni 2019.

 

clio 2021 021.jpg clio 2021 020.jpg

 

Novi model je, već i vizuelno, postao još gabaritniji i daleko više nalik aktuelnim modelima, pre svega novom Meganu. Zapravo, iz pojedinih uglova, ukoliko baš niste veoma blizu, vrlo je teško proceniti da li je u pitanju Clio ili Megane. Iako je dizajn nove generacije svakako nešto što će pokušati da privuče kupce, enterijer bi trebalo da bude ono što će kupce ubediti da je Clio auto za njih. Što se tiče motorizacije, koliko smo željno iščekivali novu generaciju, toliko smo sa druge strane već bili svesni da je nova recesija jasno ukazala da će tržišna orijentacija Reno grupe rezultovati ukidanjem specijalizovanih i relativno maloserijskih modela. Nova generacija pogonskih agregata je izostavila postojeći 1.6 turbo benzinac, pa je bilo prilično jasno da će novi RS sasvim sigurno izostati iz ponude jer novi 1.3 turbo agregat teško da može da ponudi 200+ KS što je otprilike uobičajena cifra koju nude sportske varijante iz subkompakt segmenta.

 

clio 2021 019.jpg

 

Imajući u vidu aktuelna dešavanja na tržištu, sada je sasvim jasno da Renault sportski program više nema budućnost, tačnije više je nema u obliku u kome smo do sada imali priliku da ga iskusimo - francuski sportski modeli će u buduće morati da budu bar delimično, ako ne i potpuno električno pogonjeni. Šteta jer je peta generacija daleko mišićavija što bi uz RenaultSport tretman moglo postati nešto vrlo atraktivno i, kao i uvek, jako brzo. Kao što smo rekli peta generacija odaje utisak većeg automobila nego što je to bio prethodnik, međutim novi model je zapravo za 12mm kraći nego prethodnik, a visina karoserije je takođe niža. Novi model je sada dugačak 4.050mm, dok je visina 1.440mm. Širina je povećana za oko 50mm i sada iznosi 1.798mm. Međuosovinsko rastojanje je takođe smanjeno, ali za 6mm tako da sada iznosi 2.583mm, odnosno točkovi su pomereni ka samim krajevima karoserije.

 

clio 2021 018.jpg

 

Ovakve modifikacije karoserije su sada već uobičajene u ovoj klasi jer se maksimizuje putnički i prtljažni prostor, tako što se tanjim elementima enterijera i boljom organizacijom umanjuje efekat kraće karoserije, dok se širom karoserijom značajno povećava volumen. Spreda gledano, kao što smo rekli, sličnost sa Megane modelom je nedvosmislena. Nova prednja maska se produžava u nove farove koji će od ove generacije u serijskoj opremi biti Full LED sa, sada već karakterističnim Renault C profilom. Donji deo maske je takođe drugačiji u odnosu na prethodnika sa daleko izraženijom srednjom linijom koja jasno odvaja dve različite celine, koja kod RS Line opremljenih modela imaju ukrasnu lajsnu koja dodatno odvaja donji deo maske i obuhvata nova svetla za maglu. Bočno gledano, Clio uz nižu siluetu nudi prilično ''čistu'' liniju karoserije koja je uz hromiranu lajsnu koja oivičava staklene površine i u kombinaciji sa sakrivenim ručicom za otvaranja zadnjih vrata. Za Clio su u ponudi točkovi vrlo razumnih dimenzija, gde su početne opreme opremeljene sa 15'', bolje opreme sa 16'', dok najbolje opremljeni modeli imaju 17''.

 

clio 2021 017.jpg

 

Gledano od straga, zadnja svetlosna grupa je takođe potpuno nova i ponovo sa novim svetlosnim potpisom. Svetla su dobrim delom na poklopcu prtljažnika kako bi se postigao efekat šire karoserije.

 

clio 2021 016.jpg

 

Ukupno gledano, novi Clio je vrlo sličan prethodniku, a opet je dosta toga izmenjeno kako bi se dizajnom približio ostatku game, ali i kako bi se postigli zadati ciljevi postavljeni od strane konkurenata koji su takođe imali značajne pomake po pitanju efikasnijeg iskorišćenja karoserije. Sa petom generacijom, ovo je možda i ključna reč - efikasno. Naime velika količina rada je uložena upravo u pravcu da se iz raspoloživih dimenzija, kako spoljnjih, a tako i unutrašnjih, izvuče maksimum.

 

RS Line modeli će biti opremljeni posebnim elementima karoserije koji će pokušati da Clio učine sportskijim i, pre svega, atraktivnijim kupcima koji traže samo vizuelna unapređenja. Ovime se, opet, izlazi u susret velikoj većini kupaca kojima je od sportskog duha, kako sada tržište pokazuje, zapravo najpotrebniji taj vizuelni element, dok je sve ostalo ne samo višak, već i kontra produktivna komplikacija i povećanje troškova. Sa aktuelnim tržišnim kretanjima elektronika je postala značajan faktor pri kupovini do te mere da se veličina ekrana daleko više ceni nego udobnost sedišta ili način na koji vozač dobija informacije od vozila. U skladu sa time, prvi i najvažniji element kada je u pitanju peta generacija je mogućnost da info-zabavni sistem koristi 9.3'' ekran. Za ostale kupce na raspolaganju je 7'' ekran.

 

clio 2021 015.jpg

 

Nova generacija sistema nosi naziv Easy Link, koji je prilično unapređena verzija onoga što smo do sada nazivali R-Link. Novi sistem donosi bolji grafički sistem, primetno brži rad i odziv na dodir kao i veću rezoluciju ekrana. Kompatibilnost sa Android Auto i Apple CarPlay sistemima se podrazumeva. Kako to obično i biva, tek kada stigne nova generacija proizvoda, može se jasnije razumeti šta je evidentno bilo lošije od očekivanog. R-Link, ali i većina digitalizacije koja je bila ponuđena sa četvrtom generacijom su vrlo brzo izašli iz mode i povratak ka klasičnim komandama klima uređaja kao i smanjenju funkcija koje su dostupne kroz dodirivanje ekrana su takođe nešto što je tržište, ali i pojedini mediji, prepoznalo.

 

clio 2021 014.jpg

 

Ostatak elektronskih sistema, koji se brinu o bezbednosti vozača su automatsko kočenje u slučaju opasnosti, nadzor slepih uglova, adaptivni tempomat, automatsko dugo svetlo, prepoznavanje saobraćajnih znakova, pomoć pri parkiranju u vidu parking senzora, 360 kamere i sistema za automatsko parkiranje - Easy Park Assist.

 

clio 2021 013.jpg

 

Clio je sada dobio i ''Multi-Sense'' koji nudi Eco, Sport i MySense (iliti Perso, kako smo ga do sada znali u ''Multi-Sense'' opremljenim vozilima). Renault za najjače pakete opreme opciono nudi Bose paket ozvučenja koji devet zvučnika kojima asistira Bose vufer koji je integrisan u bočnu oblogu prtljažnika kako bi se očuvala korisna zapremina prtljažnika.

 

clio 2021 012.jpg

 

Novi multimedijalni sistem je primetno brži od prethodnih verzija, što je donekle i uobičajeno za računarske sisteme, ali je sa druge strane dosta truda uloženo da se grafički interfejs (UX, jelte) učini jednostavnijim i lakšim za rukovanje. Od izraženo šarenog R-Link otišli smo u drugu krajnjost ka simplifikovanim dizajnerskim rešenjima koja su ponovo rezultat atkuelnih ''feng šui'' trendova, ali se čini da je pomak ipak pozitivan, mada ne možemo sa sigurnošću da kažemo koliko je pomogao brži hardver i ekran više rezolucije, a koliko je zapravo dizajn od pomoći. Enterijer, uprkos tome što nije u prvom planu ovog poglavlja, je zapravo element na kome je Reno uložio mnogo truda kako bi ne samo povećao kvalitet, već kako bi i promućurnim trikovima ponudio istu ili bolju udobnost, a da pri tome obezbedi više prostora.

 

clio 2021 011.jpg

 

Novost su prekidači preuzetim iz Dacie, kojima se sada zamenjuje beskrajno pipanje ekrana za neke važne funkcije. Zanimljivo je kako je Reno iskoristio Dačiju kao test poligon za novosti, a onda ta rešenja stavio u svoje udarne modele. Naravno, osnova rešenja je Nissan GT-R gde je grupacija prvi put primenila avionski izgled prekidača. Novi upravljač je, po dimenzijama, daleko bolje procenjen, sa blago zaravnjenim donjim delom, a RS Line modeli se diče hrom elementima koji imaju jako dobar efekat vizuelno, ali i kada upravljate vozilom. Imajući u vidu da je upravljač nešto sa čime vozač u velikoj većini slučajeva isključivo i ima kontakt, ovo je jako dobar izbor u pogledu unapređenje subjektivnog osećaja vozača.

 

clio 2021 010.jpg

 

Novi dizajn sedišta je smanjio profil konstrukcije čime je ponuđeno više prostora za putnike na zadnjoj klupi, te je sada sedenje na zadnjoj klupi sasvim zadovoljavajuće čak i za odrasle. Jasno, imajući u vidu namenu subkompakt vozila, ali je sada moguće da sednu 4 umereno visoke muške osobe bez potrebe da neko mora ga gleda direktno u sopstvena kolena. U razumnijoj situaciji, gde je Clio porodični transporter deca do poznog puberteta mogu veoma komotno da sede pozadi.

 

clio 2021 09.jpg clio 2021 08.jpg

 

Materijali, bar u RS Line opremi, su vrlo korektni i primetno bolji nego ranije. Trend korišćenja piano lakirane plastike je evidentno prošao, tako da enterijer ima malo manje ''jeftin'' izgled. Doduše, ako sednete u neki aktuelniji Mercedes jeftina piano plastika je manje-više i dalje aktuelna, tako da ovde treba biti oprezan jer su mišljenja po ovom pitanju oprečna. Nama se dopada to što više ovakvih bravura nema.

 

clio 2021 07.jpg

 

Dosta detalja je unapređeno, što možda i nije tako lako primetiti u prvi mah. Plastika u oblogama vrata, kao i pojedini prekidači koje ne pritiskate često su takođe poboljšanog kvaliteta što je jasan signal da Reno pokušava da se distancira u odnosu na Dačiju čiji kvalitet takođe značajno napreduje. Kad smo kod tih sitnih elemenata moramo da primetimo da je start/stop dugme vrlo lepo urađeno, ali nam se taktilnost ovog tastera ne dopada. Posebno imajući u vidu njegov značaj, očekivali bi smo da je povratna informacija jasnija. Jasno, ovakve zamerke govore da nekih konkretnih zamerki nemamo i da se mahom okrećemo ka sitnicama, koje mogu i ne moraju biti bitne.

 

clio 2021 06.jpg

 

Prtljažnik je takođe povećan tako da je sada na raspolaganju 391l što je sasvim prihvatljiva zapremina čak i u kontekstu klase iznad.

 

clio 2021 05.jpg

 

Sada kada smo pobrojali unapređenja, vreme je da vidimo i kako se ona u svom zbiru subjektivno pretvaraju u celinu.

 

clio 2021 04.jpg

 

Prvo sedanje odmah daje do znanja da su sedišta dobra, ali i da je vozački prostor dobar. Ko prethodne generacije visoki vozači su imali dosta poteškoća da se smeste kao suvozači jer to sedište nije bilo podesivno po visini. To sada nije slučaj - sedenje čak i na suvozačkom mestu nije dovelo do toga da vam rukohvat stoji u visini očiju, već je to sada daleko bolja pozicija. Vozačka pozicija je, samim tim, daleko fleksibilnija i može ugostiti od vrlo niskih pa sve do vrlo (preko 2m) visokih osoba.

 

Nakon što se udobno smestite, skoro pa bešumni start TCe 100 motora će od vas zatražiti da pogledom potražite broj obrtaja motora kako bi potvrdili da možete da krenete. Ova tema će se nastaviti u svim ostalim režimima rada, tako da je akustična izolacija u kombinaciji sa evidentno vrlo tihim turbo benzincem sjajno podešena i nudi bezmalo bešumnu vožnju. Čak i pri 130 km/h, buka koju smo izmerili je primetno niža od nekih uobičajenih vrednosti i bolja je čak i od dizela veće zapremine koji se pri ovim brzinama vrlo malo naprežu.

 

clio 2021 03.jpg

 

Motor odlično vuče od najnižih obrtaja i u redovnom režimu rada do otprilike 3-3.500 obrtaja nudi dosta momenta što znači da će vozači sasvim prirodno menjati stepene prenosa nisko i time, nesvesno, držati potrošnju vrlo blizu kataloškim brojkama. Nama je potrošnja u gradu bila oko 6.5 litara, dok su na magistralnim deonicama brojke na bord kompjuteru često bile oko 4l. Potrošnja na autoputu je bila prilično slična onoj u gradskim uslovima, tako da smo tek nakon merenja performansi i prosečnu potrošnju popeli na 7l.

 

Ogibljenje je bilo odlično podešeno sa jasnim akcentom na udobnost, što mi izuzetno cenimo. Zanimljivo je da je Renault sa ovom generacijom Clia postigao upravo suprotno od onoga što smo primetili na Megane modelima - ovaj automobil se daleko manje naginje od Megana, a opet je primetno udobniji. Istovremeno, ne bi smo rekli da je išta manje ''poslušan'' te da ima više ili manje izraženo podupravljanje kada precenite svoje ili sposobnosti svoga vozila.

 

Preglednost, kao davno zaboravljena disciplina u modernoj automobilskoj industriji se ponovo pojavila te sa zadovoljstvom možemo da kažemo da je bočna i preglednost u nazad dosta poboljšana u odnosu na prethodni model. Zadnje staklo je i dalje vrlo malo, a zadnji nasloni glava ne poboljšavaju situaciju, ali u odnosu na prethodnika ovo je pozitivan pomak.

 

clio 2021 02.jpg

 

Cene novog Clia su i dalje prilično prihvatljive, tako da bazno opremljeni i motorizovani model i dalje možete kupiti za nešto malo više od 10.000€. Sa druge strane, malo bolja oprema i motorizacija će vas brzo pomeriti ka 15.000€ što je realnost današnjice gde isterati subkompakt automobil iz salona neretko traži skoro 20.000€, pogotovu ukoliko na njemu piše ''hibrid''. Čini se da smo, maltene juče, za taj novac mogli da kupimo limuzinu D segmenta. No, pošto ne možemo da ''dođemo juče'', da pokušamo da sumiramo šta Clio nudi kao paket. Rekli bi smo da je sada to fino izbalansirani paket koji pokušava da u oko 4m karoserije nudi mnogo više putničkog i prtljažnog prostora što će biti odličan izbor za kupce koji traže praktični i svestrani prevoz.

 

clio2021 01.jpg

 

Vrlo ekonomična vožnja u kombinaciji sa relativno niskim troškovima registracije svakako da prstom upiru upravo u TCe 90/100 verziju pogona koja se sada nudi i u LPG konverziji. Dizel modelima su dani odbrojani tako da njihova cena destimuliše kupce da uopšte o njima razmatraju. Novi cenovnik za naše tržište više u ponudi nema dizel pogonjene modele, već su na raspolaganju benzinske i LPG varijante, dok se od skora u ponudi nalaze i primetno skuplje E-Tech hibridne verzije.

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV: Renault Clio TCe 100 LPG

 

Renault je dobro odigrao nudeći fabricku LPG adaptaciju na svojim modelima Clio i Captur. 
Vozilo koje smo imali na raspolaganju je Clio TCe 100 LPG u opremi Intens. Ovaj gradski automobil jedan je od retkih na tržištu koji omogućava pravu uštedu novca od prvih kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Renault Clio E-Tech Edition Hibrid

 

Peta generacija Clia pod nazivom ''E-Tech Edition hibrid'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2021. Renault Clio E-Tech Hybrid

 

Do sada je hibridna tehnologija obično bila preskupa za supermini (B) segment, ali Renault je pokušao da pokaže drugačije, da hibridnu tehnologiju ''demokratizuje''. Clio hibrid je nešto skuplji od običnog Clia, ali francuski brend se nada da će vas ovde impresionirati ključna brojka - 4.4 litre potrošnje na 100 kilometara, plus što auto može da ide i samo na struju pod određenim uslovima.
 

Evropa sada ima najstrože svetske propise o emisijama koji zahtevaju prosek opsega od 95 grama/km za male automobile, što jednostavno nije moguće da proizvođač ispuni bez elektrifikacije velikog broja svojih motora. Pre 2020. godine na tržištu malih automobila bila je dostupna samo Toyota Yaris ''blagi hibrid'' i pregršt potpuno električnih modela koje je retko ko kupio jer su bili preskupi. Očigledan put ka smanjenju proseka emisija automobila B segmenta je pravljenje plug-in hibrida, kao što je već urađeno sa npr. Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Renault Zoe. Problem je što plug-in hibrid u ovom segmentu košta i preko 30.000 evra, a tržište očekuje da tako mali auto ipak plati jeftinije. Zbog toga se moraju naći druga rešenje i to je Renault uradio sa novim Cliom.

 

Kod novog Clia oznaka ''E-Tech'' ne znači plug-in hibrid (kao kod Captura ili Megana), već ovde znači da je u pitanju blagi hibrid. Renault je tako uradio kako bi Clio bio jeftiniji.

To je isto kao kod npr. Yarisa, jer iako su ''blagi'' hibridi u pitanju mogu raditi punom snagom i pokretati auto samo na struju. Kod Renault Clia E-Tech postoje dva kompaktna električna motora, jedan sa 48KS na zadnjem delu menjača, i jedan sa 20KS na prednjem delu menjača, zajedno sa četvorocilindričnim 1.6 atmosferskim benzincem sa 140 konjskih snaga. Menjač je naravno automatski, litijum-jonska baterija je od 1.2 kWh i nalazi se ispod poda gepeka.

 

Benzinski motor daje 144Nm, dok elektromotor generiše 205Nm, a HSG (visokonaponski pokretački generator, tj. veći alternator) daje dodatnih 50Nm. Rezultat je odlično ubrzanje - posebno pri brzinama između 80km/h-110 km/h gde baterija pomaže oštrijim odzivima na gas od konvencionalnih benzinskih ili dizel motora, omogućavajući ubrzanje u tom rasponu za 6.9 sekundi. Ipak, efikasnost je primarna namena ovog automobila, a Renault tvrdi da će Clio Hibrid moći da ide 80% gradskih putovanja samo na bateriju. Pored toga, automobil je u stanju da ide do brzine 38 km/h u potpuno električnom režimu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koga interesuje navedeni plug-in hibridni sklop u meganu ( na bazi istog 1,6, ali, u zbiru snage hibridnog sklopa sa 20 ks više), ima lep lest koji je radio i naš Perica Rajković iz FR. Vredi pročitati. Dosta može da se sazna o onome što nas (u nekom obliku ) sve možda čeka jednog dana.

https://autorepublika.com/2021/04/10/renault-megane-grandtour-e-tech-hybrid-plug-in-160-intens-prvo-pa-musko/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih voleo da neko objasni kako radi taj menjac u Renaultima E-Tech :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Renault Clio

 

Danas je na tržištu peta generacija Renaultovog uspešnog modela Clio. Nova generacija se nudi od modela sa hibridnim pogonom do verzije koja koristi benzin i plin (koja je na testu).

Paket opreme je Intens:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland: Renault Clio

 

E-Tech Hybrid - sve je to lepo, ali ide i sa većom cenom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Clio Lutecia

 

216891-renault lutecia 03.jpg

 

Kompanija Renault je predstavila novu specijalnu verziju pete generacije modela Clio.

Radi se o modelu Clio Lutecia Limited Edition, koji donosi bogatiju standardnu opremu i unikatne karakteristike dizajna. Promene eksterijera u odnosu na standardni Clio uključuju novu diamond metalik crnu boju karoserije, tamnija zadnja stakla, ukrasne elemente na rešetki hladnjaka i ventilacijskim otvorima u branicima, nove 17-inčne felne od legura i drugo.

 

216892-renault lutecia 02.jpg

 

Model Lutecia Limited Edition je baziran na Cliju S Edition kada je reč o opremi, a to znači da kupci dobijaju klima uređaj, unutrašnje ambijentalno osvetljenje i 7-inčni digitalni instrument klaster. Renault je unapredio specifikacije automobila sa 9.3-inčnim ekranom infotainment sistema i satelitskom navigacijom.

 

216893-renault lutecia 01.jpg

 

Kupci će takođe dobiti sistem aktivnog kočenja u hitnim situacijama, sistem držanja vozila u traci, sistem upozorenja na napuštanje trake te sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova. Takođe, specijalni Clio dolazi sa prednjim i zadnjim parking senzorima, kao i kamerom za pomoć pri kretanju unazad, koja je povezana s pomenutim infotainment ekranom osetljivim na dodir. Clio Lutecia je dostupan sa samo jednim motorom, a to je 1.0 trocilindrični benzinac, koji razvija 90KS i 160 Nm obrtnog momemta, a snaga se preko 6-stepenog manuelnog menjača prenosi na prednje točkove. Automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 12.2 sekunde. Clio Lutecia je dobio ime koje se u rimsko doba koristilo za Pariz (Lutetia).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve ljubitelje dizela B segmenta, najnoviji test Clia 1,5 DCI 100 6MT, sačinjen od strane našeg čuvenog Perice Rajkovića, uz napomenu da je Clio sa navedenim motorom u Srbiji dostupan počev od 16.790 evra ( za 700 evra više od LPG 100 i za 1.200 evra više od TCe 90, oba sa 1,0 c-cilindričnim motorima ).

 

Renault Clio 1.5 BluedCi/100 Evolution – Povratak na mala vrata

 

 

Renault Clio 1.5 BluedCi/100 Evolution – Povratak na mala vrata

Nakon što je napustio katalog krajem 2020. godine, Clio dizel ponovo je u ponudi. Ovoga puta isključivo s jednim 1.5 BluedCi/100, koji je zamenio verzije od 85 i 115 ks.

Vozači na duge staze biće zadovoljni, nakon što je postao čistiji, Clio dizel vratio se na scenu! Podsećanja radi, lansiran u aprilu 2019. godine, Clio je nepunih godinu dana kasnije kompletirao ponudu verzijom E-Tech Hybrid i 1.0 LPG, da bi krajem 2020. Renault povukao iz kataloga 1.5 BluedCi, u nemogućnosti da prođe zahtevne Euro 6D norme.

IMG_9718-780x470.jpg

 

Nakon što su mnogi gradovi najavili da zatvaraju vrata za dizel agregate bili smo ubeđeni da se s njim više nećemo sresti, no na opšte iznenađenje početkom ove godine neočekivano je vaskrsnuo! Doista samo jedna verzija od 100 ks, uparena isključivo s ručnim šestostepenim menjačem, koja uspešno prolazi zadate norme, bez tzv. malusa. Renault je u tom cilju morao izvršiti razna poboljšanja i podešavanja, te je tako izmenjenja kartografija motora, optimizovano funkcionisanje EGR ventila, modifikovana izduvna grana, sve kako bi na kraju nivo CO2 spao na 108 gr/km.

 

20220119_184244-780x470.jpg

 

Vrlo dobar rezultat, što dokazuje da se može kada se hoće, no pitanje je da li se isplati, jer ovaj Clio skuplji je u Srbiji od Clia 1.0 TCe 100 LPG (tečni naftni gas ili TNG) za 700 evra? Kažete nije mnogo, posebno jer je cena gasa u Srbiji ispod 100 dinara, dok za litar dizela treba i do 180 dinara. Da, ali Clio LPG u proseku troši oko 8,5-9 litara istog, dok se voženi Clio 1.5 BluedCi zadovoljava s nekih 5 litara dizela, tako da na kraju vožnja košta više-manje isto! Ostaje razlika u performansama i kupovnoj ceni, na kupcima je da procene šta im više odgovara…

20220121_120730-780x470.jpg

 

Clio koji sve zna
Dizel, koji dizel? Da ne beše laganog zakašnjenja od par sekundi, koliko je trebalo grejačima da „podgreju“ gorivo u hladno januarsko jutro, bogami bi se zapitao jesu li pogrešili u pres voznom parku i dali mi jedan benzinac? Nisu, iako sam se nećkao između ovog dizela i snažnijeg 1.3 TCe od 140 ks, koji je isto tako nedavno imao svoj „camme back“ (povratak). ...

 

https://autorepublika.com/2022/02/05/renault-clio-1-5-bluedci-100-evolution-povratak-na-mala-vrata/

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...