Jump to content
FAS Goran
Zwengele

Lancia Lybra 1.9 JTD / 2.0 20v / 1.8 16v - dimi, beli dim

Recommended Posts

Narode Pozdrav!

Moja lybra je posle zime pocela da baca mnogo dima koji je bio mnogo vise bele boje nego tamne. Potrosi mi litar ulja na 300 do 500 km zavisno od voznje.

Dim krece posle 1800 obrtaja sto mi je govorilo o turbini koju sam juce skinuo odneo u SELP TURBO SERVIS de su mi majstori rekli da je turbina kako treba i u skoro odlicnom stanju.

Interkuler smo pregledali i bio je prepun ulja sto je moje majstore upucivalo da je jedino turbina u pitanju.

Na cepu od ulja smo otvorili pod gasom u leru i duvalo je po recima majstora mizerno da bi posumnjao da je crko motor.

Ja se sad nalazim ni tamo ni vamo jer ne znam sta da radim a kamoli majstor koji je zbunjen zato sto kazu da je turbina ispravna, kolika je mogucnost da 3 coveka u tom turbo servisu pogrese do te mere jer kazu da se losa turbina vidi na oko.

Bilo kakvo misljenje je osim prodaje moje lybrice je dobrodoslo :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhvati sam osovinicu turbine i vidi koliko ima lufta i koliko je zauljena. Turbini kad odu ležajevi čuje se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krepo ti motor cim duva na cepu, sipci za ulje, iberlaufu... Nije to sad neki bauk, mogude je da su karike malo popustile a mozda su cilindri malo osteceni pa bi trebalo da se hulznuje. Sve u svemu turbina nema nikakve veze sa ovim simptomima.

Edited by chelic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se s chelicem, čim ti troši toliko ulja to je motor produvao.turbina nema veze s tim.Moj motor potroši 0,2l na 10 000km.Javi šta si uradio???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na osovini turbine moze da ode karika koja sprecava ulazak ulja iako nisu stradale biksne na kojima se vrti impeler. Ako su proveravali cistim pomeranjem osovine levo-desno nista o potrosnji ulja nisu mogli da primete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 martini

proveri kompresiju ako je dobra onda ili je odgovor od martinija ili su krepale gumice ventila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi bre gusare??? Moje misljenje je da nije lepo pogledana turbina, ili je do gumica-vodjica i sl. Inace potrosnja ulja je toliko velika da ja garantujem da moze odokativno da se ustanovi sta je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz narode problem nisam resio. Kod majstora sam bio i menjao dekli kako mi covek kaze najbezbolnije moguce resenje i na zalost nije to. Ostavicu kola jedan dan kod njega da ih pregleda. Gumice ventila mislim da nisu jer ne dimi kad se upali ni malo. Turbina je pregledana koliko ja sam ja video odokativno uz koriscenje neke lupe i pipalice... I sto je najvise cudno da nijedan od majstora mi nije merio kompresiju!!!! sto mi je jako cudno. Vec me i strah hvata sta bi sve moglo da bude i koliko bi moglo da me kosta.

i da zaboravio sam da navedem da mi je auto znatno izgubio na pocetnoj snazi misleci na nize obrtaje pa kad dostigne vecu turazu onda izbaci ogroman oblak crnog dima. a npr u trecoj samo bele boje dim ide

p.s. Sta mu je ta gumica vodjica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbinu odnesi negde na ozbiljan test. Ako nije ona izmeri ti kompresiju (znam da je to malo teze na jtd-u) batane, pa u zavisnosti od rezultata konstatuj dalje.

Jbg mogu biti karike, stubline, sicevi ventila, gumice, mozda dihtung glave negde probija na vecim pritiscima, itd...

Velika je to potrosnja ulja. Meni za 10000 km padne od malo ispod maksimuma do malo iznad sredine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, ne poznajem coveka, ali na osnovu svega gore napisanog pretpostavljam da je motor presao vecu kilometrazu. Sve ima svoj vek.

Dobra defektacija je pola zavrsenog posla. Ako je stvarno turbina "dobra" meri kompresiju, vadi dizne i po mogucstvu ubaciti mikro kameru i videti ostecenja u cilindrima i eventualna gomilanja ulja na celu klipa sto ukazuje da su karike ili klip osteceni.

Da ne filozofiram i smaram vas vise pozdrav u nadi da je ipak "turbina".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hipoteticki, ako je zaista za generalnu, sto se nadamo da nije, postavlja se pitanje isplativosti. Cujem kako ljudi govore da je isplativije uzeti polovan a dobar motor nego raditi generalnu na JTD-u.

Da li je to istina? Ima li neko u opste predstavu koliko izadje generalna za JTD?

Polovan motor moze da se nadje za 500-600 jura koliko cujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad kupujes polovan motor ne znas sta kupujes a kad uradis generalnu znas sta si uradio uglavnom je bolje uraditi generalnu nego kupiti neko biiip vece od svog... Cene su slicne za oba poduhvata...

a sto se tice cene polovnih motora sve preko 200 e je cisto bacanje para...

a generalna je od 500 do 700 zavisi od majstora... i delova...

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalna je sirok pojam, zavisi sta je crklo i sta se menja i normalno zavisi i od proizvodjaca delova. Za tebe generalna moze da izadje od 600e do 2000e bez problema...

Nego, jesi li pogledao kompresiju ili barem da li ti duva motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad kupujes polovan motor ne znas sta kupujes a kad uradis generalnu znas sta si uradio uglavnom je bolje uraditi generalnu nego kupiti neko biiip vece od svog... Cene su slicne za oba poduhvata...

a sto se tice cene polovnih motora sve preko 200 e je cisto bacanje para...

a generalna je od 500 do 700 zavisi od majstora... i delova...

Svi serviseri zastupaju ovu pricu, sto je i razumljivo. Ja ipak vise poverenja imam u polovan motor, drasticna je razlika u ceni u korist polovnog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje, kako proveriti polovan motor bez otvaranja? Ako su u njega nasuti svi moguci i nemoguci modifikatori islicne stvari, uz to napominjem da diagnostika ne moze da prikaze stanje cilindra karika i ostalih stvari. Svi smo skoro bili svedoci takve price gde je clan foruma kupio auto u svarsenom stanju i na kraju se ispostavi da mu je motor presao 100 miliona kilometara i da se samo unistio od muke.

Clan se zove gaginjo i sad ti meni woodoo objasni i sa serviserske i sa laicke strane kako moze da se utvrdi stanje polovnog motora za sat vremena i manje, bez otvaranja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel ti mozes da garantujes odredjenu kilometrazu posle uradjene generalne motora sa delovima iz AP sporta?! I sa tim delovima generalka je opet 2-3 puta skuplja od polovnog motora. Preporuka za kupovinu polovnog se odnosi na JTD jer su ti motori veoma pouzdani i sa 100 miliona kilometara i dalje traju, ne kupuje TDI.

U vezi Gaginja...ispade da kad god kupujemo polovan auto treba odmah da uradimo generalku za svaki slucaj. I kod novog motora moze da se desi da iz fabrike izadje felerican (opet, JTD veoma retko), a konkretno njegov auto je kostao na placu lizing kuce mnogo jeftinije nego sto ga je on kupio. Jbg, momak nije to znao. Taj auto je bio izakan jer mu je crkla i turbina i nije dobar za primer da li ugraditi polovan motor.

Kao i sve sto se kupuje polovno, cekas dok ne naidje nesto dobro, sto moze da se proveri, uostalom kod Fiata moze da se proveri kilometraza po podacima o kilometrazi iz ovlascenog servisa, sigurno je da ne bih kupio motor od nekog auta koji je mnogo presao.

Ako za cenu jedne kvalitetne generalke, sa originalnim delovima mozes da kupis 3,4 ili 5 polovnih JTD-a mislim da se rizik sigurno isplati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narode jos nisam radio nista jer je finansiska priroda problema malo jaca nego moja mogucnost njegovog resavanja, jer mi malo frka da ga otvorim a da nemam para da ga zavrsim. Ali mislim da cu ga definitivno otvoriti za koji dan jer me neizvesnost ubi!

Neko je pitao za kompresiju i duvanje: kompresija nije merena mislim i da je necu meriti kad cu ga vec otvoriti, a sto se tice duvanja jedan serviser sa foruma je konstatovao da je to jako slabo duvanje motora da bi on zakljucio da je crko motor totalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda da se motor kupi napolju? Kako sada to ide? I njega treba cariniti.

Da li je istina sto kazu da je i kod nas motor postalo samo rezervni deo? Jel to znaci da ce moci da se menja bez papira (saobracajne dozvole kao ranije)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...