Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Nije kraj za Wankel motor? / Mazda RX-7

Recommended Posts

mazda%20rx8%20spirit%20111.jpg
 

Mazda je prestala da proizvodi rotacioni motor - sa proizvodnje linije u Hirošimi sišao je poslednji automobil Mazda RX-8

Mazda je ostala jedina koja se još bavila proizvodnjom i kontinuiranim razvojem Wankel motora, odnosno rotacionog motora, za serijski automobil. Bila je to borba duga više od 45 godina, ali teški ekonomski uslovi na tržištu, ekologija, relativno skupa proizvodnja i još uvek ne do kraja rešeni tehnički problemi kod Wankel motora rezultirali su konačnim krajem za serijsku proizvodnju tog motora.

 

mazda_rx-8_09_14.jpg
 

Mazda je jedina ustrajala na razvoju i usavršavanju tog motora, pa je ostala u potpunosti usamljena u tim nastojanjima. Od 2003. godine Mazda je jedina na svetu proizvodila serijski automobil pokretan Wankel, odnosno rotacionim, motorom. Bio je to model Mazda RX-8.

 

mazda_rx-8_09_16.jpg
 

Prošle nedelje sa proizvodne trake u Hirošimi sišao je poslednji serijski proizvedeni automobil Mazda RX-8 pokretan rotacionim motorom. To je sada definitivno i kraj za kontroverznu konstrukciju Wankel motora. To je zaista veoma tužna vest za ljubitelje rotacionog, odnosno Wankel motora. Mazda je krajem 2010. godine obustavila prodaju na nemačkom tržištu automobila RX-8 koji koristi Wankel motor. Razlog tom nepopularnom potezu je ekologija i novi sve oštriji zakoni i norme o izduvnim gasovima (Euro 5), a koje Wankel motor na sadašnjem stepenu razvoja ne može da ispuni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahahaha pa ja sam pre jedno nedelju dve citao negde na netu da pripremaju novu generaciju ovog motora :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motori Feliksa Wankela su od samog početka imali problem sa habanjem rotirajućih delova - komora za sagorevanje, velikom potrošnjom i bukom, ali su zato imali dobar obrtni momenat i specifičnu snagu ...

Mnoge loše osobine ni danas nisu otklonjene iako je ideja revolucionarna: da se sagorevanjem dobije rotaciono kretanje, bez gubitaka u pretvaranju translatornog kretanja klipova u rotaciono radilice.

wankel.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pripremali novu genaraciju dok nisu videli nove Euro norme. Najveću muku su imali sa potrošnjom ulja a zatim i goriva. Motor je bio male mase i dimenzija i velike specifične snage, ali eko problemi i pored upornosti Mazde (NSU se povukao, Mercedes experimentisao) najverovatnije ulazi u istoriju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam negde procenat snage iz zapremine roto motora i obocnog rednog,neuporedivo veca snaga,pri istoj zapremini je bila na stani roto motra :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda ne odustaje od Wankel motora

 

mazda%20rx8%20spirit%20111.jpg
 

Mazda je prilikom predstavljanja nove generacije modela 6 na moskovskom auto salonu potvrdila da namerava da nastavi sa razvojem i ugradnjom rotacionih, odnosno Wankel motora u svoje buduće modele. Naime, Mazdin šef Takashi Yamanouchi je u intervjuu, koji je dao u Moskvi, potvrdio da će se sledeća generacija rotacionog motora ugrađivati u novi model sa hibridnim pogonom gde će benzinac poslužiti kao tzv. range-extender, odnosno generator električne energije. Takođe, Yamanouchi je potvrdio i da Japanci nameravaju da koriste ovaj motor u budućim sportskim modelima, odnosno da će se razvoj ove tehnologije svakako nastaviti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Novi Mazdin rotacioni motor za dve godine
 
mazda_rx-8_09_14.jpg
 
Japanska Mazda je prestala da proizvodi svoje poznate rotacione motore 2012. godine, ali već je tada najavila da će uskoro tržištu ponuditi novu generaciju efikasnih agregata. Sudeći po najnovijim izveštajima, izgleda da nećemo morati dugo da čekamo na novu tehnološku revoluciju – stiže već za dve godine. Pojedini izvori, naime, tvrde da će novi motor nositi naziv 16X, a nudiće jače performanse i nižu potrošnju od svog prethodnika. Malo toga je poznato o budućem agregatu, ali navodno će razvijati veći obrtni moment, a istovremeno trošiti manje ulja pri većem broju obrtaja. Novi motor bi trebalo da debituje u sasvim novom modelu, ali na žalost, za sada ne postoje naznake o kom automobilu se radi. Ipak, dosadašnji izveštaji kažu da kompanija radi na hidrogensko-električnom vozilu kome bi za produženje dometa služio upravo novi rotacioni motor.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stiže nova Mazda RX-7

 

mazda%20rx7.jpg

 

Britanski Autocar piše da Mazda priprema novi sportski coupe sa rotacionom motorom koji bi mogao da se pojavi 2015. ili 2016. godine.

Radi se o novoj Mazdi RX-7 koja se najavljuje kao lagani i agilni dvosed, mada zvanično automobil tek treba da dobije zeleno svetlo. Ipak, Britanaci prenose nezvanične informacije da su i auto i novi rotacioni motor u razvoju, kao i to da bi taj motor trebalo da ima oko 250KS.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nova Mazda RX-7 dolazi 2015. ili 2016. godine

 

mazda%20rx7.jpg

 

Mada se već godinama priča o nasledniku modela RX-8, sada se pojavljuju nove informacije koje se odnose na ovaj model. Navodno je reč o modelu RX-7 koji će imati rotacioni motor sa dva ili tri rotora. Očekuje se da će zapremina motora iznositi 1.2, a trebao bi da razvija 250KS (186 kW). Pretpostavka je da će masa vozila iznositi oko 1.270 kg, a da bi na tržištu trebalo da se pojavi sledeće godine, ili najkasnije 2016. uz očekivanu cenu od oko 30.000 dolara.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Novi Mazdin sportski model sa rotacionom motorom stiže 2017. godine

 

mazda%20rx.jpg

 

Mazda razvija novi sportski automobil sa rotacionom motorom koji će u njihovoj ponudi naslediti modele RX-7 i RX-8. Očekuje se da će se ovaj novitet pojaviti tokom 2017. godine kada Mazda obeležava i 50-godišnjicu modela Cosmo Sport, njihovog prvog automobila sa Wankel rotacionim motorom. Automobil bi trebalo da karakterišu Kodo dizajnerski rečnik i SkyActiv tehnologija, produžena platforma nove Mazde MX-5, motor sa oko 300KS, manuelni ili automatski menjač i zadnji pogon.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mazdin sportista sa rotacionim motorom za 2017.

 

mazda%20rx.jpg

 

Mazda razvija novi sportski automobil sa rotacionom motorom koji će u njihovoj ponudi naslediti modele RX-7 i RX-8. Očekuje se da će se ovaj novitet pojaviti u maju 2017. godine kada Mazda obeležava i 50-godišnjicu modela Cosmo Sport, njihovog prvog automobila sa Wankel rotacionim motorom. Automobil (mogući nazivi su RX-7 i RX-9) bi trebalo da karakterišu Kodo dizajnerski rečnik i SkyActiv tehnologija, značajno modifikovana platforma Mazde RX-8, rotacioni motor sa turbom i sa oko 455KS, kao i zadnji pogon.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mazda RX-9, povratak rotacionog motora?

 

mazda%20rx9.jpg

 

Prema pisanju australijskog Motoringa, a koji se poziva na insajdere iz Mazde, ta japanska marka ima veoma zanimljive planove za obeležavanje važnih godišnjica, poput 50 godina od predstavljanja prvog Mazdinog modela sa rotacionim motorom, Cosmo Sports. Ljubitelji Mazde znaju da je taj model predstavljen 1967. godine, što znači da Mazda za 2017. priprema nešto posebno. Za 2017. je, tako, najavljen koncept sa rotacionim motorom, čiji razvoj traje već duži niz godina. Po svemu sudeći, taj koncept će biti dugo očekivani nastavak priče o Mazdinim RX modelima, što znači da bi jubilarni automobil mogao da dobije naziv RX-9 i da bude radikalno sportskog karaktera. To, međutim, nije sve, jer će isti taj koncept prerasti u serijski model i to tokom četvorogodišnjeg perioda. Naime, Mazda je za 2020. takođe najavila nastavak priče o modelu sa rotacionim motorom, što u prevodu znači, serijska proizvodnja.

 

Mazda trenutno radi na usavršavanju koncepta rotacionog motora, a što se najviše odnosi na ispravljanje glavnih nedostataka ovog pogonskog sistema. Tako će u budućem modelu motor biti opremljen "dvofaznim" turbo punjačem - pri nižim obrtajima za pokretanje turbine biće zadužen električni sistem, a na višim će turbina raditi u klasičnom režimu na izduvne gasove. Izvesno je da bi u priču mogla da se upletu i hibridna pogonska rešenja. Ciljana snaga buduće sportske Mazde je 455KS. Osim novim motorom, posebna pažnja biće posvećena i uštedi u kilogramima. Ukratko, sjajne vesti za ljubitelje Mazde, rotacionih motora, ali i svih kojima su sportski automobili prirasli srcu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ipak ništa od nove Mazde RX

 

mazda%20rx9.jpg

 

Ne tako davno bilo je reči o glasinama, koje su, tako je bar izgledalo, bile bazirane na stvarnim namerama i planovima japanske Mazde. Ti planov su, tako se pričalo, predviđali povratak penzionisane RX porodice modela, a sa njom i reinkarnaciju rotacionog wankel motora. Vesti o povratku sportskog RX-a u Mazdinu ponudu su odjeknule širom automobilskog sveta, a reakcije javnosti bile su uglavnom veoma pozitivne. Pokazalo se, međutim, da između želja javnosti i želja same kompanije postoje bitne razlike.

 

Kompanija, naime, želi da zarađuje a razvoj i prodaja skupog sportskog automobila u malim izdanjima nije najbolji put do sigurnog profita. U Mazdi smatraju da je aktuelna gama efikasno pokrila sve ključne tržišne segmente, a sredstva i trud koje bi trebalo uložiti u razvoj novog RX-a Mazda će zato usmeriti na usavršavanje postojećih modela u ponudi. ''Naš plan je da povećamo prihode prodajom velikoserijskih modela, a da bismo u tome uspeli moramo stalno da ih poboljšavamo i radimo na usavršavanju postojećih i novih tehnologija. Automobil poput RX-a nije deo planova koji se tiču budućih modela'', rekao je izvršni direktor Mazde, Masamichi Kogai.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Mazda RX stiže 2017. godine

 

mazda%20r%206789.jpg

 
Nakon što je prošlog meseca na Salonu automobila u Tokiju predstavila svoj RX-VISION koncept koji pokreće novi rotacioni motor, Mazda je najavila da će 2017. godine proslaviti pedesetu godišnjicu tih motora i ujedno predstaviti proizvodni RX model sa ''SKYACTIV-R'' tehnologijom. Mazda je navodno počela sa testiranjem 16X hibridnog turbo rotacijskog motora sa više od 455 konjskih snaga. Automobil će imati dvostruko kvačilo na zadnjoj osovini kako bi se obezbedila optimalna raspodela težine. Priča se i o turbo sistemu koji bi se koristio pri manjem broju obrtaja.
 

mazda%20r%2099.jpg

 
Sada kada je rad na novoj Miati završen, veruje se da će Mazda fokus i resurse preusmeriti na razvoj novog RX modela, pa će se on najverovatnije na tržištu pojaviti 2017. godine pod imenom ''RX-9''. Proizvodna verzija navodno će za 200 mm biti kraća od RX-VISION koncepta, sa težinom manjom od 1.400 kg, zahvaljujući upotrebi aluminijuma i karbonskih vlakana u njegovoj izradi.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo rotacioni motor za novu Mazdu RX?

 

mazda%20r%209.jpg

 
Iz Mazde stiže konkretnija najava ugradnje turbo punjača uz novu generaciju rotacionog, odnosno Wankel motora koji bi trebalo da pokreće novi RX.
Naime, Mazda nam je s predstavljanjem modela RX-Vision, na prošlogodišnjem tokijskom auto salonu, najavila skori dolazak novog RX-a, a zatim je stigla i vest o nastavku rada na sledećoj generaciji rotacionog motora bez ikakvih dodatnih informacija o samom pogonskom agregatu. Sada je jedan od vodećih ljudi zaslužnih za njegov razvoj, Tetsushi Marutani, razjasnio priču. Marutani veruje da je rotacionom motoru potrebno više obrtnog momenta pri nižem broju obrtaja pa bi upravo tu turbo punjač bio od najveće koristi. To naravno nije potvrda da će novi motor biti opremljen turbo punjačem, ali je jasan znak da u Mazdi ozbiljno istražuju takvu mogućnost.


Marutani nije želeo da otkriva tehničke detalje, ali neki raniji izveštaji su nagoveštavali na to da bi ovaj pogonski sklop trebalo da ima zapreminu od 1,6 litara (2 x 0.8 l) i snagu od oko 300 kW, odnosno nešto više od 400KS. Očekuje se da bi revitalizacija linije RX trebalo da usledi sledeće godine na pedesetu godišnjicu Mazdine upotrebe rotacionog motora ili 2020. kada će Mazda proslaviti svoj stoti rođendan. Naime, Marutani je potvrdio da će te godišnjice biti obeležene lansiranjem novih tehnologija, uključujući nove motore, menjače, pogon na sva četiri točka i sl.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda RX-9 dolazi 2020. godine

 

mazda%20rx%2011.jpg

 

Dugo očekivana Mazda RX-9 sa rotacionim motorom će biti lansirana 2020. godine, odlučio je odbor japanske marke. Po australijskim medijima, prototip RX-9 će debitovati na automobilskom bijenaleu u Tokiju sledeće godine, dok će serijska verzija premijeru imati na istom salonu automobila, ali 2019. Lansiranje 2020. godine će se poklopiti sa proslavom stogodišnjice kompanije. Nade da će se pojaviti naslednik obožavanog RX-7 i RX-8, podgrejane su kada se pojavio RX Vision koncept u Tokiju prošle godine. Od tada, Mazda nije otkrivala svoje karte, ali je zaštitila naziv RX-9 i odoborila dizajn, inženjering i proizvodnju.

 

Očekuje se da će stajling serijskog RX-9 biti manje radikalan u odnosu na RX-Vision koncept, ali će deliti osnovne smernice poput proporcija u vidu duge haube i kratkog ''repa'', uz nešto manju ukupnu dužinu. Anfas će više podsećati na korporativno dizajnersko rešenje koje krasi Mazdin portfolio, sa višom linijom haube, da bi se bilo u skladu s pravilima za zaštitu pešaka. Naravno, silueta će zadržati nizak i elegantan profil. Nova generacija SKYACTIV-R rotacionog motora će biti rešenje iz koncepta, što znači da je reč o 1.6-litarskom agregatu sa dva rotora (800 ccm svaki) i turbo punjačem. Motor će isporučivati oko 400 konja, što je izuzetna vrednost, ako se u obzir uzme da će automobil imati masu od manje od 1.300 kilograma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...