Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Nije kraj za Wankel motor? / Mazda RX-7

Recommended Posts

Mazda potvrdila sportski model s Wankel motorom

 

181086-mazda rx.jpg

 

Na sreću fanova širom sveta, Wankel motor se ipak vraća na tržište, nakon pauze koja traje od 2012. godine i penzionisanja Mazde RX-8, navodno je reč o Mazdi RX-9 koja će biti predstavljena 2019. godine, a baziraće se na konceptu RX-Vision. Za razliku od pomalo nedorečenog modela RX-8, novi RX-9 će se ugledati na legendarnu Mazdu RX-7, koja je proslavila kombinaciju sportskog coupea i Wankel motora, a upravo ove godine slavi 40. rođendan. Prema dosadašnjim najavama, premijera Mazde RX-9 je planirana za salon automobila u Ženevi u martu 2019. godine. Dizajnerski će se oslanjati na koncept RX-Vision, a koncepcijski će se razlikovati od legendarnog modela RX-7.

 

Naime, za razliku od dosadašnje prakse, Wankel motor neće biti pokretač adrenalina u sportskom modelu, nego će biti sastavni deo hibridnog pogonskog sklopa. Wankel motor će se koristiti za povećanje dometa (range extender). Biće spojen direktno na elektromotor, koji će u tom režimu raditi kao generator pa će se na taj način omogućiti vožnja i s potpuno praznim baterijama. Mazda je ambiciozno najavila da će druga generacija Wankel motora omogućiti efikasnost od čak 56 posto, što je rezultat vredan svake pohvale, a Japanci tvrde i da će problemi s velikom potrošnjom ulja i goriva biti rešeni upotrebom novih materijala. Ipak, bez obzira na hibridnu tehnologiju povratak Wankela će obradovati mnoge, a Mazda RX-9 biće čistokrvni sportista, koji težište u potpunosti stavlja na performanse. Prodaja Mazde RX-9 bi trebalo da krene krajem 2019. ili početkom 2020. godine, a o cenama je još previše rano da se priča.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda potvrdila povratak Wankel motora! Međutim...

 

mazda logo.jpg

 

Mazda vraća Wankel motor, ali ''malo'' drugačije nego što smo očekivali…

Mazda je iskoristila priliku da na Sajmu automobila u Parizu potvrdi planove za Wankel ''range extender'' u svojim budućim električnim vozilima. Wankel agregat koji služi kao generator struje. Japanski proizvođač je naveo da radi na dva EV-a, od kojih će jedan karakterisati mali, lagani, i gotovo nečujni Wankel agregat za punjenje baterije tokom vožnje. Mazda takođe tvrdi da bi taj Wankel mogao da radi na tečni naftni gas (TNG), pored benzina. Za sada još nije objavljeni kada možemo da očekujemo bilo koji od ova dva EV-a. Mazdin zvaničnik je ranije ove godine otkrio prve detalje, i rekao da novi Wankel agregat ne bi trebalo da zauzima više mesta od para kutija za cipele. On je uz to nagovestio da će taj EV koristiti platformu naredne generacije Mazde 3, kao i da će to vozila najverovatnije biti SUV. Mazda je već pokazala električni automobil sa Wankel generatorom - Mazda 2 RE Range Extender koncept pokazan 2013. godine. Ovaj koncept koristi 0.33 litarski Wankel sa jednim rotorom, koji uz pun rezervoar goriva može da pruži dodatnih 179 km autonomije.

 

106304-mazda demio 11.jpg

 

Nažalost, Mazda nema šta da kaže u vezi Wankel motora u sportskom automobilu, bilo kao primarnom pogonu ili produživaču autonomije vozila. Mazda je najavila da će svaki model u njenoj liniji biti elektrifikovan do 2030. godine. Ovo je deo plana japanskog proizvođača da postigne smanjenje nivoa štetnih emisija od 90% do 2050. godine, u poređenju sa 2010. godinom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Mazdi daju sve od sebe kako bi jednog dana ponudili novi RX model

 

mazda r 6789.jpg

 

Prvi čovek Mazde kaže da taj japanski proizvođač daje sve od sebe kako bi jednog dana ponudio kupcima neki novi RX model. Kada je Mazda početkom oktobra zvanično najavila povratak rotacionog (vankel) motora, bio je to istovremeno i radostan ali i tužan trenutak za fanove ovog specifičnog pogonskog agregata. Radostan, zato što su se glasine da japanska kompanija sprema potpuno novi rotacioni motor najzad obistinile, a tužan jer taj motor neće biti upotrebljen kao pogonska jedinica nekog novog sportskog modela.

 

Naime, jedan od zaštitnih znakova Mazde ne vraća se na scenu kao glavni pogonski agregat, već kao generator električne energije - rotacioni motor će dopunjavati bateriju kako bi povećao autonomiju elektrifikovanog modela u kojem se nalazi. Osim toga, novi rotacioni motor je napravljen tako da ga pokreće tečni naftni gas (LPG), a debitovaće u električnoj Mazdi 2020. godine. Tako su već u startu ugašene nade fanova da će uskoro videti novi RX model sa rotacionom pogonskom jedinicom. Ipak, ako je suditi prema izjavi izvršnog direktora Mazde, san o jednim takvom automobilu je dalje živ. ''Trenutno nismo u takvom poslovnom okruženju da bismo ovog trenutka mogli da započnemo razvoj i proizvodnju sportskog modela koji bi bio pogonjen rotacionim motorom. Jedan od mojih zadataka je da stvorim okruženje u kome ćemo moći da san o takvom automobilu pretočimo u stvarnost, što neće uopšte biti lako'', kaže prvi čovek kompanije Akira Marumoto. U međuvremenu, u Mazdi su fokusirani na povećanje prodaje na jednom od najvažnijih svetskih tržišta, u SAD gde planiraju da godišnje prodaju 400.000 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mArr3tcypKf2r2nWjQtngnITo5_ko74tTt5 Petrolicious video: 2002. Mazda RX-7 Spirit R

 

Tokom 90-tih i ranih 2000-tih godina, japanski automobili su ostvarivali dominantan uticaj u svetu sportski, dorađivanih automobila. Nisu bili skupi u Evropi za kupiti, pružali su odličnu i kvalitetnu osnovu za dalje unapređivanje, a bili su potpuno različiti od onoga što su vozili roditelji tadašnjih klinaca koji su ulazili u svet automobila. Skyline GT-R, Toyota Supra, Mazda RX-7 su bili modeli koji su najviše uspeha imali. Taj period neki zovu ''Gran Turismo era'' zbog nesumnjivog uticaja koje su japanske igrice imale na decu širom sveta. Aaron Backx je bio jedan od klinaca koji su u to vreme odrastali, postajali ljudi, a njegov omiljeni auto je bila Mazda RX-7:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazdin rotacioni motor se vraća u velikom stilu

 

mazda vision 11111.jpg

 

Ljubitelji Mazdinog rotacionog motora sa nestrpljenjem očekuju potvrdu njegovog povratka na scenu. Zbog sve oštrijih ekoloških normi i trenda povećanja ekonomičnosti izgledalo je da će zauvek ostati u istoriji. Međutim, Mazda već neko vreme razvija tehnologiju u kojoj će bitnu ulogu imati upravo rotacioni motor. Iako je prvobitno planirano da omogući autonomiju hibridnog vozila, novi tehnološki ravoj mu donosi znatno širu ulogu.

Direktor Mazde Ičiro Hirose je na ženesvkom auto-salonu, prilikom promocije novog krosovera CX-30, potvrdio da je hibridni rotacioni agregat razvijen do tog nivoa da može da se prodaje na bilo kom tržištu, čak i na onim gde su ekološke norme najrigoroznije. Hirose je uporedio ovu tehnologiju sa onom iz Toyote Prius, čiji univerzalni hibridni pogon ne samo da proizvodi struju, nego i direktno pokreće točkove kada je potrebno. Ova tehnologija pod nazivom XEV bi mogla da se nađe u produkcijskim modelima u Australiji i Japanu u narednih nekoliko godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda dobija rotacioni motor sa turbopunjačem

 

166085-mazda rx9.jpg

 

Mazda je ove godine zaštitila patent na motor koji se opisuje kao rotacioni sa turbopunjačem. Već mesecima se spekuliše o povratku čuvenog Mazdinog motora, a očekuje se da bude deo električnog sistema kod naslednika modela RX-7 i RX-8. Mazda je prethodnih godina iskazivala želju za povratak čuvenih sportskih modela, a kada se priča o njima ne može da se zaobiđe ''Venkel'' program. ''Još uvek razvijamo rotacione motore za sportske automobile. Tehnologija napreduje, ali ako takav model lansiramo kasnije, moraćemo da dodamo još tehnologije, kao što su autonomna vožnja, elektrifikacija'', rekao je svojevremeno direktor razvoja Mazde Kijoši Fudživara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda ce i nova Mazda 6 biti na zadnji pogon, verovatno pokusavaju da naprave plaformu koja ce biti rentabilnija za RX-9 i veca od Miate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda razvija sportski automobil RX-9

 

196346-mazda rx9.jpg

 

Japanski magazin Motor Magazine objavio je da Mazda razvija sportski automobil RX-9, a svoje tvrdnje bazira na podacima o patentu. Patent pod nazivom ''Vehicle Shock Absorption Structure'' prikazuje platformu koje trenutno nema u Mazdinoj ponudi hatchbacka, limuzina i SUV-ova. Sve ukazuje na to da kompanija razvija naslednika sportskog modela RX-8 sa rotacionim motorom. U izveštaju se navodi prisustvo dvostrukih poprečnih ramena te masivnog prednjeg mosta koji ukazuje na to da je motor smešten napred centralno. S obzirom na to da je prostor za motor veoma mali, moguće je da Mazda razvija novi kompaktni rotacioni motor održavajući tradiciju koju su započeli legendarni modeli RX-7 i RX-8.

 

U izradi se koristi plastika ojačana ugljeničnim vlaknima i aluminijum jer je prioritet smanjiti težinu. Izvor iz Mazde je otkrio da će RX-9 zaista koristiti novorazvijenu platformu koja se neće koristiti za ostatak ponude. Mazda je ranije ove godine osigurala patent za novi tip turbopunjača dizajniranog za rotacioni motor s ciljem poboljšanja efikasnosti usisa, pefromansi te sprečavanja ulaska čađi i vode u komore za sagorevanje. Šef Mazdinog dizajna Ikuo Maeda je ranije potvrdio za Autocar da se razmišlja o produkcijskoj verziji koncepta RX-Vision iz 2015. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda najavila povratak rotacionog motora

 

mazda cosmo.jpg

 

Mazda je i zvanično potvrdila da će nova generacija Vankel (rotacionog) motora, premijerno biti predstavljena krajem ove nedelje. Naime, na društvenim mrežama je jedno odeljenje kompanije Mazda podelilo fotografiju prvog modela sa Vankel ageregatom, Cosmo Coupe iz 1967. godine. Pored tog modela, na slici se vidi i novi logo za ''Sedmu generaciju Vankela'' i fraza ''rotacioni motor će učiniti svet još lepšim''. Na sajmu automobila u Tokiju 2017. godine, šef kompanije Mazda, Mitsuo Hitomi, najavio je planove za povratak Vankel agregata. On je naveo i da će taj agregat biti znatno tiši od alternativa.

 

Mazda nije proizvodila automobil sa Vankel agregatom još od 2012. godine. Međutim, koncept Mazda RX-Vision iz 2015. godine je imala takav pogonski sklop. Ostaje da se vidi koliko je rotacioni motor usavršen. Kasnije je potvrđeno i da će taj motor debitovati 2019. godine, ali kao asistencija standardnom agregatu. Zahvaljujući njemu, vozila će imati veću autonomiju. Na pitanje da li ćemo uskoro videti automobil samo sa rotacionim agregatom, nema preciznog odgovora. Mazda se poslednjih godina orijentisala na razvoj Skyactiv-X benzinskih agregata. Oni se sada nalaze na modelima Mazda3 i Mazda CX-30.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda RX-9 sa elektrifikovanim pogonom

 

198670-mazda rx9.jpg

 

Nastavljaju da kruže glasine o novoj Mazdi RX-9 najavljenom još 2015. konceptom RX-Vision. Očekuje se da dolazak RX-9 vrati i čuveni Vankelov (Wankel) rotacioni motor, ali kao deo elektrifikovanog pogona popularnog sportskog modela, prenosi B92. Novi rotacioni motor će debitovati u električnom krosoveru MX-30, ali se najavljuje da će ga Mazda koristiti i sa drugim oblicima pogona, poput hibrida i gorivih ćelija. ''Univerzalni rotacioni motor je primarno rešenje za električnu tehnologiju. Njegovim korišćenjem na razne načine možemo da povećamo ekonomičnost. Želimo da sportski automobil ima smisao'', rekao je direktor razvojnog odeljenja Mazde Ihiro Hirose. Mazda nije koristila rotacioni motor u svojim modelima još od 2012. i gašenja RX-8.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

driving.ca.jpg Driving.ca video: 1985. Mazda RX-7 Turbo

 

Prvi Turbo RX-7 kojih je ukupno napravljeno jedva oko 2.000 komada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda RX-9 za 2021. godinu

 

198670-mazda rx9.jpg

 

U svetlu novih dešavanja sa dizel i benzinskim motorima i ''najezdom'' električnih, izgleda da za wankel motor nema mesta u Mazdinom programu. Da li će eventualno zaživeti u sistemu za produženje dometa (REX), još ćemo videti, ali definitivno, japanski koncern sve ''misli i molitve'' stavlja na novi motor Skyactive-X. Novi krovni sportski model, koji će zameniti RX-8 biće zanosni coupe Mazda RX-9 sa rednim 6-cilindrašem zapremine 3.6 litara i snage od 350 do 400 KS. Za sada je mnogo nagađanja, ali definitivno, japanska se marka vraća ''u igru'' u tom segmentu. Na salonu u Ženevi od 5. do 15. marta mogao bi da se pojavi konceptni model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Mazda MX-30 dobija i Wankel motor za produženje dometa

 

Mazda-MX-30 01.jpg

 

Početkom 2021. godine u Evropi će početi prodaja električnog SUV-a MX-30. Ono što su svi odmah zapazili jeste kratak domet ovog vozila. Sa motorom od 143KS i 35.5 kWh baterijom ovaj automobil će preći tek 209 kilometara. Sada je sve jasnije da bi Mazda MX-30 mogla da dobije rotacioni Wankelov motor i to kao range extender, odnosno benzinski agregat koji bi se uključio kada se isprazni baterija. To bio mogao da bude 0,3 litarski motor koji je ugrađen u konceptnu Mazdu2 i koji razvija 38KS. Njegova masa je samo 100 kilograma. Za sada nije poznato koliki bi bio rezervoar goriva i koliko će taj motor produžiti domet.

Poslednji serijski Wankelov motor Mazda je proizvela 2012. godine za model RX-8.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes C111 koji je trebalo da proslavi Wankelov motor

 

mercedes c111 002.jpg mercedes c111 003.jpg

 

Iza Mercedesovog koda C111 krije se nekoliko supersportskih automobila koji su krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina prošlog veka podigli veliku prašinu. Kompanija je odlučila da eksperimentiše s raznim vrstama pogona, multilink vešanjem na zadnjim točkovima, šasijom od fiberglasa i vratima koja se otvaraju poput galebovih krila, a C111 je bio ključna tačka razvojnog programa.

Najzanimljiviji deo ovog projekta su možda prve dve verzije koje su koristile Wankelove (rotacione) motore. Prvi C111 je predstavljen 1969. godine sa centralno smeštenim Wankelovim motorom sa tri rotora i direktnim ubrizgavanjem goriva. Godinu dana kasnije je dodat još jedan rotor za ukupno 2.4 radne zapremine i 350 KS i 300 km/h maksimalne brzine.

 

206394-mercedes c111 01.jpg

 

Već sa sledećim razvojem, nazvanim C111-IID, Mercedes je ugradio turbodizel petocilindrični motor sa 190 KS, a kasnije je došla i verzija sa 230 KS. Najsnažniji C111 je imao 507 KS (turbobenzinac 4.8 V8), pa je postigao rekordnih 403.78 km/h na italijanskoj stazi Nardo. Dizajnom se razlikovao od prvog C111, odnosno bio je aerodinamički prilagođen postizanju što više brzine. Ukupno je proizvedeno 16 automobila (13 sa Wankel motorom, dva dizelaša i jedan V8), a Mercedes je primio ukupno 700 narudžbina kupaca. Od šire proizvodnje se odustalo, pa oni nikada nisu dobili svoja vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda počinje proizvodnju i prodaju delova za model RX-7

 

209848-mazda rx7.jpg

 

Vlasnici, fanovi i entuzijasti imaju razloga za zadovoljstvo nakon što je kompanija Mazda najavila novi program. Mazda je saopštila sjajne vesti za sve one koji vole, poseduju ili restauriraju primerke modela RX-7 sa Wankelovim motorom, a to je plan o početku proizvodnje i prodaje delova. Mazda će proizvodnju i prodaju početi u Japanu od februara 2021. godine. Istina je da ovo nije pravi povratak modela RX-7, ali ipak znači mnogo onima koji poseduju ovaj automobil, kao i onima koji rade na restauraciji. Mazda će proizvoditi delove za drugu (1985.-1992.) i treću generaciju modela RX-7 (1991.-2002) ali ne sve, nego samo odabrane servisne delove koji su posebno traženi na tržištu. Proizvodnja će se obavljati u saradnji sa svakim dobavljačem delova.

 

Japanska kompanija će proizvoditi i prodavati 30 različitih delova za model druge generacije, odnosno 61 deo za treću generaciju. Svi delovi za model RX-7 biće dostupni putem salona i trgovaca delova uz aktuelne delove. Mazda je prethodno pokrenula program restauracije za model MX-5 Miata 2017. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-30 dobija rotacioni motor

 

mazda-mx30 2021 02.jpg

 

Mazda CX-30 je prvi model japanskog proizvođača koji je konstruisan i zamišljen kao vozilo sa čisto električnim pogonom. Otkud sad benzinski motor, pa još Vankel?

Rotacioni motor je nešto po čemu je Mazda decenijama unazad bila čuvena. Primenjivao se u serijskim sportskim modelima sve do nedavno. Ipak, zbog specifičnosti konstrukcije i sve strožijih kriterijuma o emisiji izduvnih gasova, izbačen je iz ponude.

 

mazda-mx30 2021 03.jpg

 

Ponovno rođenje čuvene rotacione konstrukcije ostvariće se ni manje ni više u čisto električnom modelu MX-30! Zapravo, neće imati zadatak da pokreće pogonske točkove, već će raditi kao agregat sa zadatkom da strujom napaja elektro-motor. Na taj način je Mazda dala odgovor svima onima koji su smatrali da je domet od 200 kilometara uz pomoć baterija nedovoljan. Vankel motor će produžiti autonomiju za duplo, dakle, moći će da preće 400 kilometara sa jednim punjenjem baterije i jednim rezervoarom benzina. Tim će Mazda MX-30 postati jedan od retkih električnih automobila na tržištu koji će kupci moći da koriste kao klasično električno vozilo ali i da odu na duže putovanje sa njim, pogotovo tamo gde nema razvijene mreže punjača.

 

Šta je prednost Vankel, odnosno rotacionog motora u odnosu na klasični SUS motor?

Na prvom mestu zauzima manje mesta, a proizvodi i manje vibracija u odnosu na cilindrične motore. Sa druge strane, Vankel motor u novim okolnostima bi trebalo da je mnogo rasterećeniji nego u sportskim automobilima u koje se ugrađivao, kao u Mazdu RX-7 i RX-8. Samim tim, trebalo bi da je dosta trajniji nego ranije, što je bio glavni kamen spoticanja. Najviše je bilo problema sa zaptivanjem rotacionih motora, pa su generalke rađene mnogo češće nego kod standardnih motora. Kolika su bila opterećenja, govori i podatak da je iz radne zapremine 1.3 litre postizano 232 konjske snage, što je 178 konja po litri.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Rusi su proizvodili svoje Wankelove motore

 

vaz wankel03.jpg

 

Kasnih šezdesetih Rusi, odnosno Sovjeti, posmatrali su šta se dešava u zapadnom delu Evrope, a njihovu inženjersku maštu su posebno golicali rotacioni motori. Manjih, kompaktnijih dimenzija, omogućavali su i smanjenje pokretnih delova i delova - uopšteno. Po dobrom starom kineskom pravilu, ako ne možeš biti prvi, a dobro je - kopiraj!

Nisu Rusi pitali nikoga u NSU-u da li mogu da pozajme ovaj koncept. Oni su ga jednostavno preneli i počeli da rade na njemu. Razvoj je počeo 1974. godine, a sve je završilo uspešnim predstavljanjem prvog rotacionog motora 1978. godine, nazvanog VAZ-311. E sad, pridev uspešni odnosi se na činjenicu da su apsolvirali tehnologiju i predstavili motor, a nismo se još dotakli pouzdanosti, ali hoćemo.

 

vaz wankel02.jpg

 

Uglavnom, Wankelov motor je ugrađen u VAZ-2101 Žiguli. U to vreme je razvijao 70 konja pri 6.000 obrtaja i 95 Nm obrtnog momenta u rasponu od 3.500 do 4.000 obrtaja. Ova posebna verzija je bila namenjena partijskim zvaničnicima, tajnoj službi (KGB) i policajcima. Međutim, njihova fasciniranost tehnološkim novinom je trajala kratko, dok izbrojite do 20.000. Blizu te brojke na pokazivaču pređenih kilometara motor bi se raspao. Trajnost je bila veliki problem, kao svojevremeno i NSU-u.

 

Ipak, u Ladi nisu odustajali, pa su kreirali i motor sa dva rotora, koji je došao do 115 KS. Opet su ta tehnološka čuda bila namenjena smo odabranim članovima socijalističkog poretka. Lade sa ovim motorom su bile najbrže na putu. Na radost naroda, verzije Wankelovih motora sa jednim rotorom su bile dostupne široj publici od 1982. godine.

 

vaz wankel01.jpg

 

Wankelov motor sa dva rotora je kasnije završio i u modelu VAZ-2109 Samara i s njim je taj kompakt jurio do stotke za 8 sekundi i trošio oko sedam litara goriva pri brzini 90 km/h. Na kraju su u Ladi konstruisali i model sa tri rotora i 210 konja koji je koristio GAZ-3102, ali ta serija je bila ograničena. Poslednji Ladin Wankelov motor je proizveden 1990. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda odlaže rotacioni motor za produženje dometa kod modela MX-30

 

mazda-mx30 1.jpg

 

Mazda je potvrdila da se rotacioni motor, namenjen za produženje dometa za MX-30, ipak neće koristiti od prve polovine 2022. godine kako je prvobitno najavljivano. U izveštaju Automotive News-a, portparol Mazde Masahiro Sakata je rekao da kompanija još uvek razmatra upotrebu rotacionog motora za produženje dometa, ali tajming njegovog uvođenja je sada neizvestan.

 

Početkom ove godine Mazda North America je potvrdila je da će MX-30 sa rotacionim motorom za proširenja dometa stići u Ameriku. Sa ovim razvojem događaja, američki fanovi će možda morati da sačekaju još malo duže. Međutim, tu postoji još neizvesnosti. Japanski mediji naime izveštavaju da je Mazda navodno potpuno ukinula rotacioni motor za produženje dometa jer je ovde potrebna veća baterija, što bi onda vozilo učinilo preskupim. S tim u vezi, Mazdin rotacioni motor će se vratiti, ali kao pomoćna tehnologija za serijske i plug-in hibridne ponude. To omogućava Mazdi da smanji veličinu baterije, a što opet smanjuje troškove. Izveštaj Automotive News-a takođe pominje da će plug-in hibridi opremljeni rotacionim motorima biti predstavljeni negde između 2022. i 2025. Motori, međutim, neće direktno pokretati točkove i delovaće kao generatori.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je fascinantno kako oni teraju svoje godinama vec. 
Rotacioni motor se pokazao kao greska i teraju i dalje.

Svi ugrade turbo u motore, Mazda digne kompresiju na atmo i zove ga Skyactiv :D 

Ovaj poslednji me posebno svrbi jer bas nigde obrtnog nema 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda radi na rotacionom motoru na vodonik?

 

mazda-mx30 2021 01.jpg

 

Mazdino nastojanje da oživi rotacioni motor u ulozi produžavača autonomije za električne modele, na prilično je staklenim nogama, mada glasine u vezi s dotičnim projektom i dalje cirkulišu. Samim tim dolazi i do zbunjujućih informacija i raznoraznih spekulacija koje okružuju popularni Wankel. Ipak, najnovije glasine su prilično zanimljive. Naime, ukoliko se ispostave tačnim, Mazdin novi rotacioni motor će moći da koristi vodonik kao gorivo.

 

Glasine u vezi sa oživljavanjem Wankel agregata su počele da kolaju nedugo nakon što je japanska marka objavila da će prekinuti proizvodnju RX-8 2012. Kako prenose Vrele Gume, po novim ''saznanjima'', vodonik je prilično kompatibilan kao gorivo sa jedinstvenim dizajnom rotacionog motora, koji ne pati od stvaranja vrelih tačaka, koje mogu nenamerno (prerano) dovesti do paljenja smeše. Takvo rešenje bi verovatno bilo skupo i eventualno rezervisano za neke specijalne edicije.

Ipak, čitava ideja zvuči prilično primamljivo, mada je vrlo verovatno da neće ući u serijsku proizvodnju. Mazda je prošlog oktobra potvrdila da će se rotacioni motor vratiti u prvoj polovini 2022. sa MX-30, iako je kompanija morala da revidira stavove u julu, kada je saopštila da nije sigurna kada će doći do povratka. Shodno tome, krenule su glasine o propasti projekta povratka rotacionog motora, uz navode da je kompanija u potpunosti odbacila ideju o upotrebi ovog agregata u svrhu produžavanja autonomije.

 

Mazdino koketiranje sa ovom idejom je definitivno održavalo nivo uzbuđenja kod entuzijasta, oduševljenih konceptima poput RX-Visiona, mada je povratak Wankela pod haubu Mazde malo verovatan. Japanci su bili uporna u pogledu povratka motora kao proširivača dometa, mada najnoviji razvoj događaja pruža sumornu sliku vezanu za naredno poglavlje. Mazda možda ima višedecenijsko iskustvo sa rotacionim motorima na vodonik, 2003. je razvila RX-8 na ovo gorivo, ali će tu tehnologiju verovatno preskočiti u korist čisto električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda zaštitila logotip u obliku Wankel rotora

 

mazda logo r.jpg

 

Nakon vesti da su podneli zahtev za zaštitu logotipa R, stiže i informacija da je Mazda sada učinila isto za još jednu od svojih ikona: rotacioni motor. Kako piše Carscoops, podnesak zaštitnog znaka prikazuje oblik zaobljenog trougla rotora Vankelovog rotacionog motora unutar kojeg je slovo ''e''. Prema blogu Hatena, on spada u grupu od osam logotipa koje je kompanija prijavila, od kojih se četiri odnose na nešto što se zove ''e-SKYACTIV R''. Prva tri su bila za ''e-SKYACTIV R-Energy'', ''e-SKYACTIV R-HEV'' i ''e-SKYACTIV R-EV'', dok je četvrti bio sam logotip.

 

Veruje se da je ''e-SKYACTIV R-Energy'' donekle opšti termin za EV tehnologiju proizvođača automobila, a ''e-SKYACTIV R-EV'' za aplikacije poput planiranog rotacionog produživača dometa u MX-30 EV, ali ovde je pre svega zanimljiv ''e-SKYACTIV R-HEV''. Po svemu sudeći to bi mogao da bude rotacioni motor koji bi se koristio za hibridno električno vozilo, ali ako verujete u glasine, postoji šansa da bi to moglo da bude nešto mnogo uzbudljivije. Nedavni patentni zahtevi pokazuju da Mazda priprema kupe sličnog stila kao i RX-Vision koncept, a drugi izveštaji tvrde da su radili na rotacionoj tehnologiji na vodonik. Kombinujte te dve stvari sa ovim novim logom i logotipom R od prošlog meseca, i čini se da će kompanija verovatno raditi na, ili bar razmišljati o drugom dolasku serije RX.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-30 PHEV sa rotacionim motorom

 

mazda-mx30 01.jpg

 

Kako pišu pojedini mediji, Mazdin rotacioni motor konačno kreće u proizvodnju. Kako stvari sada stoje, motor će naći svoj put u MX-30 plug-in hybrid krosoveru koji će debitovati u drugoj polovini Mazdine tekuće fiskalne godine. Budući da se to završava 31. marta 2023, moraćemo da čekamo još neko vreme pre nego što krosover stigne u prodajne salone.

 

''Iako ne možemo da komentarišemo buduće proizvode ili proizvode na drugim tržištima, možemo da potvrdimo da MX-30 PHEV dolazi na tržište SAD-a'', navodi Mazda u izjavi za Motor1.com. ''Više detalja i informacija o tome biće dostupno kasnije.'' Prema Automotive News-u, rotacioni motor neće direktno pokretati točkove. Umesto toga, puniće bateriju koja će napajati električni motor. Mazda je bila pionir u proizvodnji rotacionog motora za serijske automobile, ali ga je ovaj japanski proizvođač ukinuo kada je ugasio model RX-8 zbog pada prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1992. Mazda RX-7 na prodaju za 159.000 evra

 

224446-mazda rx7 3.jpg

 

Mazda RX-7 se smatra jednim od najlepših i najpoželjnijih japanskih automobila iz devedesetih godina prošlog veka, a sada se jedan izuzetan primerak pojavio u prodaji po visokoj ceni.

Reč je o Mazdi RX-7 koja nikada nije vožena na otvorenom iako je proizvedena 1992. godine. Automobil se koristio samo za izložbe i vozio se isključivo u zatvorenim objektima, a njegovo stanje je besprekorno.

 

224447-mazda rx7 2.jpg

 

Takođe, reč je o prvom primerku koji je stigao u SAD, a to se dogodilo u aprilu 1992. godine, a nakon uvoza u Nemačku stajao je u garaži. Aktuelni vlasnik poseduje svu prateću dokumentaciju uključujući i onu da automobil nikada nije vožen.

 

224448-mazda rx7 1.jpg

 

Karoserija je ofarbana u crvenu boju, dok je unutrašnjost presvučena crnom kožom, a automobil je praktično nov iako je proizveden pre 30 godina. Ispod haube se nalazi 1.3 rotacioni motor sa turbopunjačem koji razvija 236KS, a snaga se prenosi preko petostepenog manuelnog menjača na zadnje točkove uz pomoć diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. Unutrašnjost je opremljena Bose ozvučenjem i CD plejerom, a na raspolaganju su manuelni klima uređaj i šiber.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...