Jump to content
FAS Goran
abc..

Opšta pitanja oko atesta / reatesta

Recommended Posts

Ne bi trebao da imas problema kod AMSS, ali mozes imati problema sa murijom ako te navataju bez atesta.

Ako procitas moj predhodni post, nista ti ne znaci da cekas pre isteka registracije. Ti radis reatest i oni ti ga odobravaju do isteka atesta boce (tako su meni na Puntu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazem vam, citao sam ja zakon/pravilnik jos odavno sto se atesta i reatesta tice, ali koliko se secam nigde nisam video da pise za auta sa fabrickim plinom. Meni su taj papir da liiz salona i tako mi rekli, a videcemo kako ce biti u praksi. Zato hocu da sednem i jos jednom detaljno da procitam sve sto se atesta i reatesta tice i onda da napisem jedan dopis svim institucijama pa da vidimo sta ce biti, ali cisto sumnjam da ce mi neko i odgovoriti. Uostalom, vadicu se na ono iz zakona da "sve promene izvrsene na fabricki proizvedenom autu se moraju atestirati"... samo da nadjem koji je to clan i kojeg zakona.

 

 

Ti imaš COC . U COC-u ne mora da piše ko je proizvođač opreme niti serijski brojevi opreme, kao što ne piše ni za računar airbaga ili same jastuke, stakla, pojaseve itd. Treba proveriti da li te "kači" na osnovu ZOBS-a kontrolni pregled na 5 godina i zamena rezervoara na 10 god od meseca i godine proizvodnje rezervoara. Mislim da je to obavezno, ali proveri na nekom tehničkom pregledu ili u AMS-u. Vozilo je homologovano sa pogonom na dva goriva kao što je navedeno u tač.26 COC-a. Znači, moraš čuvati COC. U slučaju gubitka COC je dužan da vlasniku na zahtev izda predstavnik proizvođača vozila, sa ili bez novčane nadoknade. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas sam bio kod majstora da ugradi plin i malo sam se iznenadio kad mi rekao da necu proci atest za gas jer imam zatamnjena stakla,cak ni zadnja odnosno iza stuba nije dozvoljeno a nemam atest za njih.to je sad po novom da nikom ne daju atest ukoliko auto nije u fabrickom stanju.Za bilo kakvu izmenu na automobilu mora da postoji atest za isti,i na kraju sam morao da skinem folije i tek onda uradim atest za gas. Sacekacu da izadje novi zakon o folijama i onda ih ugraditi u ovlascenom servisu koji izdaje atest za folije..eto cisto da znate ako imate zatamnjena stakla a ugradjujete gas pa da se ne iznenadite prilikom atesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, treba da radim reatest na nekom jugu pa me interesuje da li ova boca prolazi. Evo slika papira koji sam dobio.

 

IMG_20151029_194309.jpg  IMG_20151029_194321.jpg  IMG_20151029_194424.jpg

 

Danas sam dobio informaciju da ova boca ne prolazi atest, jer nema homologaciju, pa da proverim sa vama, mozda je neko imao iskustva sa ovim proizvodjacem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas sam bio kod majstora da ugradi plin i malo sam se iznenadio kad mi rekao da necu proci atest za gas jer imam zatamnjena stakla,cak ni zadnja odnosno iza stuba nije dozvoljeno a nemam atest za njih.to je sad po novom da nikom ne daju atest ukoliko auto nije u fabrickom stanju.Za bilo kakvu izmenu na automobilu mora da postoji atest za isti,i na kraju sam morao da skinem folije i tek onda uradim atest za gas. Sacekacu da izadje novi zakon o folijama i onda ih ugraditi u ovlascenom servisu koji izdaje atest za folije..eto cisto da znate ako imate zatamnjena stakla a ugradjujete gas pa da se ne iznenadite prilikom atesta.

Bespotrebno si skidao folije. I ja imam folije, pa sam danas bez problema reatestirao gas. Naoruzao sam se clanovima Pravilnika i Zakona i video da je komisija, koju angazujes i placas za ispitivanje plina, tu samo zbog plina!!!

Ne moze ta komisija da ispituje ono za sta nije ni placena ni nadlezna. Zamisli da ti kazu da nece da ispitaju plinnski uredjaj, jer imas neatestirane folije?! A onda cu ja da kazem, kako kozete da ispitujete folije, a imam neatestiran plin?! Ili, necete da mi date atest za gas, jer su mi neispravne kocnice???

Mislim, ludilo. U svakom slucaju, naoruzajte se znanjem, i ne dajte da vas jašu. Ponavljam, ja sam danas dobio atest za plin, iako imam neatestirane folije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde pomozi

 

 

danas sam bio kod majstora da ugradi plin i malo sam se iznenadio kad mi rekao da necu proci atest za gas jer imam zatamnjena stakla,cak ni zadnja odnosno iza stuba nije dozvoljeno a nemam atest za njih.to je sad po novom da nikom ne daju atest ukoliko auto nije u fabrickom stanju.Za bilo kakvu izmenu na automobilu mora da postoji atest za isti,i na kraju sam morao da skinem folije i tek onda uradim atest za gas. Sacekacu da izadje novi zakon o folijama i onda ih ugraditi u ovlascenom servisu koji izdaje atest za folije..eto cisto da znate ako imate zatamnjena stakla a ugradjujete gas pa da se ne iznenadite prilikom atesta.


Bespotrebno si skidao folije. I ja imam folije, pa sam danas bez problema reatestirao gas. Naoruzao sam se clanovima Pravilnika i Zakona i video da je komisija, koju angazujes i placas za ispitivanje plina, tu samo zbog plina!!!
Ne moze ta komisija da ispituje ono za sta nije ni placena ni nadlezna. Zamisli da ti kazu da nece da ispitaju plinnski uredjaj, jer imas neatestirane folije?! A onda cu ja da kazem, kako kozete da ispitujete folije, a imam neatestiran plin?! Ili, necete da mi date atest za gas, jer su mi neispravne kocnice???
Mislim, ludilo. U svakom slucaju, naoruzajte se znanjem, i ne dajte da vas jašu. Ponavljam, ja sam danas dobio atest za plin, iako imam neatestirane folije.

 

Ajde pomozi malo u tom slucaju :)

Meni je istekao 21-og atest za gas, imam folije i licno sam se raspitao u AMSS jos pre ove hajke oko atesta za folije, rekose mi da ne mogu da prodjem. Daj uputi na koje clanove da se pozivamo, sta da im kazemo... Folije i gas su nidje veze jedno s drugim, ali sta to vredi kad oni teraju neku svoju pricu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde pomozi malo u tom slucaju :)

Meni je istekao 21-og atest za gas, imam folije i licno sam se raspitao u AMSS jos pre ove hajke oko atesta za folije, rekose mi da ne mogu da prodjem. Daj uputi na koje clanove da se pozivamo, sta da im kazemo... Folije i gas su nidje veze jedno s drugim, ali sta to vredi kad oni teraju neku svoju pricu

Procitaj Pravilnik o ispitivanju vozila

-čl. 7, 8, 9,

-prilog 2 (u sklopu Pravilnika), ceo čl. 4

I sad kad si procitao, kazi mi gde je pregled TNG-a uslovljen homologacijom stakala ili npr trapa ili npr kocnica???

Jednostavno, neko je tu sebi da vise prava nego sto mu pripada.

Stakla i ostali delovi na vozilu se ispituju na drugoj komisiji, po drugom zahtevu i po drugom cenovniku. Svadjaj se malo i proci ces sasvim legalno. Ja sam prosao juce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika je između reatesta već ugrađenog i atestiranog uređaja i kada se prvi put atestira uređaj.

 

Prilikom reatesta ne gleda se ništa drugo osim gasnog uređaja. Akcenat je da je oprema za gas homologovana, da rezervoar koji je naveden u atestu nije promenjen (ako je promenjen isparivač njegovi podaci se unose u novu potvrdu) i da se na crevima za gas vide oznake homologacije Exx 67R01-xxxxxx . Traže da sve komponente budu pričvršćene (npr ECU koji je obično "zaboden" negde pored akumulatora i slično). I traže da ako je cilindrični rezervoar u prtljažniku bude postavljen na nosače (ranije je moglo pričvršćenje direktno za pod vozila). 

 

Po pravilu kod reatesta nema nekih većih problema kao što je bilo u prvoj polovini 2013.godine. Osim ako se radi o baš očiglednom tehničkom ili bezbednonom propustu u vezi tng uređaja. 

 

Za atest koji se na vozilu radi prvi put je već druga priča, zato što se na vozilu istovremeno radi tehnički pregled, vozilo se fotografiše i predmet se šalje na server ABS-a gde se čuva u jedinstvenom registru vozila u skladu s zobs-om. Po novom zobs-u i pravilniku o ispitivanju vozila  uverenje u vezi gasnog uređaja direktno je uslovljeno tehničkom ispravnošću vozila. Tehnički pregled nema obavezu fotografisanja, "atestirci" imaju striktno propisan potupak i fotografisanja i dokumentovanja pregleda i to je razlog zašto se sve to dešava tako kako se dešava. 

 

Dakle, razlika je što kod već atestiranog uređaja nema tehničkog pregleda, primenjuju se odredbe pravilnika koji je važio u momentu prvog ispitivanja vozila (uključujući delimično i regulativu ECE 67r01a koja se paralelno primenjivala od mislim 2007. godine ) i fotografije/dokumentacija vozila se čuvaju interno , ne prosleđuju se ABS-u.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako već ideš na reatest, savetujem da prvo odeš do nekog majstora ili u bilo koji servis za tng, da ti pregledaju uređaj i otklone sve što misle da treba da se otkloni pre pregleda. Ako se desi da na pregledu otkriju neki nedostatak i naprave "izveštaj o neusklađenosti", te neusklađenosti ne možeš otkloniti samostalno već ih mora odraditi registrovan servis i o tome mora priložiti overenu "izjavu o izvršenim prepravkama" ili "opis prepravke" . A to onda povlači mnogo veće troškove za vlasnika vozila. 

 

U vezi oba automobila koji su ti navedeni u profilu (a cenim da se reatestira Audi) obratiti pažnju na: pričvršćenje rezervoara, ispravnost ventilacije multiventilske grupe, pričvršćenje cevi ispod vozila, čep na utakaču mora biti na pregledu, oznake na crevima za gas, udaljenost cevi i komponenti za gas od izduva i visokonaponskih elemenata (više od 200mm) i dilatacione spirale na cevima za gas (oni namotaji na ulasku u gasni ventil i/ili isparivač). Detalje znaju majstori, zato i savetujem da se auto prvo pregleda i ako treba pripremi za reatest . 

 

Srečno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre mesec dana sam radio servis plina u luCar-u i pitao Dejana da mi pregleda sistem. Rece mi da treba da se zameni crevo koje ide od isparivaca do dizni, jer nema homologaciju, a da je sve ostalo ok. Posle toga sam svratio u amss na bulevaru da pitam za folije i oni mi rekose da ne mogu da prodjem (bez obzira sto je reastes). Ali eto, sad znam malo vise pa cemo se cerati :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo razlici između atesta i reatesta, slikali su mi auti u oba puta iz više uglova po vrlo sunčanom danu za oktobar mesec.

Nisu našli ni jednu zamerku iako sam svojeručno izmenio nehomologovane elemente a da pri tom nemam nikakav servis.

Folije su pijačarske, doduše uzete u radnji . Uzete baš iz razloga nedefinisanih pravila. Opet, svojeručno postavljene. Sad da ih skidam ne bih žalio jer su poslužile svrsi.

Ipak, sklon sam poštovanju propisa i odredbi zakona ma koliko blesavi bili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Danas sam dobio informaciju da ova boca ne prolazi atest, jer nema homologaciju, pa da proverim sa vama, mozda je neko imao iskustva sa ovim proizvodjacem.

 

Nažalost, boce sa JUS standardom više ne prolaze atest. Potrebno je da imaju homologaciju R67 01. 

by Brisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgovor gore je stigao na E-mail Kluba, verovatno kao odgovor tebi na ovoj temi, ali eto...završi na mail-u Kluba nekako. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna kakva je procedura za reatest multiple bipower na kojoj je fabricki metan?Atest sam uradio 2013.godine kad sam uvezao auto i istice iduce godine pa me zanima sta me sve ceka.Od papira sam dobio zelenu knjizicu u kojoj su upisane 3 boce i uverenje.Boce nose oznaku 01/2103/176.....itd i upisan je i broj isparivaca.Na autu nista posle atesta nije prepravljano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praksa je pokazala da je najbolje da prvo odeš tamo gde bi radio reatest, da ti oni kažu šta eventualno treba da se prepravi, jer varira od jednih do drugih, i onda sa spiskom odeš u neki od ovlašćenih servisa da ti odrade eventualne prepravke. Tako ćeš uštedeti i vreme i živce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna kakva je procedura za reatest multiple bipower na kojoj je fabricki metan?Atest sam uradio 2013.godine kad sam uvezao auto i istice iduce godine pa me zanima sta me sve ceka.Od papira sam dobio zelenu knjizicu u kojoj su upisane 3 boce i uverenje.Boce nose oznaku 01/2103/176.....itd i upisan je i broj isparivaca.Na autu nista posle atesta nije prepravljano.

U istoj sam situaciji,zvao sam institut u vinci gde sam radio atest i rekli su mi da ako nista nije prepravljano i ako je sve ispravno da samo treba da platim ponovo sve kao pre 3 god.Opet da bi bio siguran ti zovni institut pa proveri radi svake sigurnosti,jer ces tamo dobiti pravu informacju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da izvrsim atest ovih dana. Kupio sam auto koji nije imao atestiran plin jos od 2012, boca traje do 2022. Pa me zanima, da li uopste da vrsim atest? Kolike su kazne ako me uhvate, da li su nekoga od vas uhvatili? Koji su novi standardi za atest? Majstor mi je danas nesto pominjao al ga nisam bas razumeo. Nesto elektromagnetno ako sam dobro cuo... Inace mi je tocak boca i nemam rezervni tocak. Ako je kupim, moram da je stavim u gepek a ne na njeno mesto pa moze da se pretpostavi da je boca tu negde... Sta mi vi preporucujete? Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za miran san, najbolje je da atestiraš plin, jer ako te uhvate, posledica je momentalno isključivanje iz saobraćaja, skidanje tablica i slanje na vanredni tehnički pregled, plus prijava sudiji za prekršaje. U tom slučaju ne možeš da voziš automobil dok se suđenje ne završi. Proveru usklađenosti plinskog uređaja možeš da proveriš u bilo kom ozbiljnijem servisu za ugradnju, ispraviš nedostatke i prođeš atest bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja preporuka ti ja da izvršiš atest i onda mirno voziš.Kazne su velike kada te zaustave a nemaš atestian uredjaj.Skidanje tablica i kazna.eruj da je mnogo veća nego sto će da te košta atest.Imaš već bocu koja važi do 2022 tako da izvrši atest i miran si.Koštaćete  6000 dinara

Pročitaj malo ovde i pozovi telefone

http://www.amss-cmv.co.rs/atestitng.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multiventil mora da bude sa spulnom,creva mora da budu homologovana i da sve bude lepo razvedeno.

Ne dobijaš ništa atestom,jer i multiventil bez špulne radi isto kao i onaj sa špulnom,samo ejovaj kao bezbedniji,creva opet retko se dešava da ti majstor uvali neki krš,tako i da ta homologacija je opet šarena laža.

Ako te nahvataju isključuju te iz saobraćaja jer po zakonu si ugradio uređaj na vozilo koji nije fabrički i mora da ga proveri čika sa instituta,a proveri ga tako što ga slika :lol: A ti ideš kod sudije i platiš,pa sigurno toliko da možeš narednih 5 godina da sipaš plin za te pare.

Pre ćeš da vidiš četnika u LDP-u nego čoveka kome se plinski uređaj zapalio ili koji je nastradao zbog istog.Tako da atest je pokriće za krađu.

Možeš i da sakriješ mesto za točenje,npr da ga majstor razvede pored standardnog čepa za gorivo,točak bocu već imaš i miran si,jedino ako si tolko loše sreće pa ti pandur podigne haubu kad te zaustavi pa vidi raspršivač,al i on može da se sakrije ili bar maskira :D

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam i ja da je glupost, al sta ces im. Takva nam je i drzava. Neki dan su me zaustavili i pisali mi neku kaznu pa me izmedju ostalog pitase da li imam plin. Srecom, nisu ceprkali pa me sad malo strah zbog toga. A majstor mi nabroja silu stvari sto treba da se menja pa ce me i on verovatno odrati. Pominjao je neke nove standarde, a ne znam ni koji su stari pa reko da se ovde malo raspitam... Videcu danas sta ce da mi kaze pa cu se opet javiti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...