Jump to content
FAS Goran
abc..

Opšta pitanja oko atesta / reatesta

Recommended Posts

Meni nisu rekli nista (jer najverovatnije nisu znali). Na tom papiru uopste ne pise do kad je atest. Sve treba da sednem i da sastavim jedan dobar dopis i da posaljem agenciji za bezbednost saobracaja, MUP-u i Alvirovicu pa da vidim da li ce neko da mi odgovori.

 

Ne znam da li sam napomenuo, ali kako sam ja citao i protumacio taj zakon/pravilnik, da atesti trebaju za auta koja su pretrpela fabricke izmene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nek ti je sa srecom to pisanije, samo moram da ti kazem jednu stvar...

problem sa tim fabrickim ugradnjama je homologacija...

kod nas mahom ne priznaju homologacije, sto je debilizam ako mene pitas,

jer smo mi u tehnoloskom smislu daleeeeeeko od evropskih standarda...

naprimer, kod nas ima fabrika rezervoara za LPG...

mislim da je u Rumi ili Pazovi, tu negde, nisam 100% siguran...

elem, tip je platio nemacku homologaciju, najbolju na svetu,

koja pritom naravno kosta 100 soma evra, i nasi je ne priznaju...

kazu, mora nasu kontrolu kvaliteta da prodje!

kakav je to debilizam!

i covek, sta ce, izvozi...

i odlicno mu ide...

naravno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa cek, moj auto je proizveden u Srbiji, samim tim treba da ispunjava standarde koje propisuje nasa zemlja tj. fabrika mora da ispunjava standarde zemlje u koje izvozi auta. Samim tim bi trebalo da ima homologaciju koja je potrebna jer auto drugacije ne bi mogao da se registruje.

 

Nego, kao sto svi vec znamo, sve je to napravljeno da bi se uzele pare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nisu rekli nista (jer najverovatnije nisu znali). Na tom papiru uopste ne pise do kad je atest. Sve treba da sednem i da sastavim jedan dobar dopis i da posaljem agenciji za bezbednost saobracaja, MUP-u i Alvirovicu pa da vidim da li ce neko da mi odgovori.

 

Ne znam da li sam napomenuo, ali kako sam ja citao i protumacio taj zakon/pravilnik, da atesti trebaju za auta koja su pretrpela fabricke izmene.

 

 

Jesi li  siguran da u toj dokumentaciji koji si dobio od autosalona za registraciju ipak nije bio i atest?

Imao sam situaciju potpuno identičnu tvojoj (imam isto fabrički gasni uređaj) i na kraju se ispostavilo da je taj atest ipak bio u toj fascikli (a ja to nisam znao). Ovi na šalteru pri registraciji su sve to samo uzeli, ovlaš preleteli po sadržaju, zaheftali i ćao, nema više. Kada sam sledeće godine trebao da registrujem ponovo auto - prc, ajd sad nađi atest koji nemam i ne znam gde je. Cimao fakultet u KG-u gde je verovatno odrađen atest - kažu, mi nažalost nemamo nikakvu eveidenciju izdatih potvrda (!??)... I na kraju sam morao otići u MUP u NS-u (a da pritom opet nisam bio 100% siguran da je tamo  - no nisam imao izbora), platiti neke 2-3 takse, ukupno oko 1000 din, otišao gore u neku kancelariju, tamo mi doneli taj dosije mog auta, otvorili i... u njemu čak dva originalna primerka potvrde o atestu. Jedan su zadržali, a drugi mi vratili i sada ga čuvam kao da je od zlata.

U prilog ovoj "teoriji" da je i kod tebe isti slučaj je činjenica da ti bez toga sigurno ne bi da lida registruješ auto. Naš zakon je potpuno slep za fabričke ugradnje, ne priznaje postojanje tako nečeg pa fabrika mora da ipak obezbedi taj papir da ne bi kupac imao problema... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam o cemu pricas jer sam i ja imao Punta sa fabrickim plinom. Dobio sam sa njim ono uverenje o atestu i ono zeleno kartonce. Realno, nikad ga nisam pokazivao na tehnickom jer uz pitanje "gde ti je?" ja kazem "nemam ja to, fabricki je ugradjen plin" i to je prolazilo :D

 

E sad, uz 500L sam dobio neki C.O.C. papir za koji su mi  u salonu rekli da je to "kao" neki atest, ali na tom papiru sve pise na engleskom i italijanskom (ako se setim sutra da ga skeniram i pokazem da vidite na sta to lici). Pogledacu ponovo, ali cini mi se da nigde na tom papiru nisam video da pise nesto o isteku atesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naravno da bi tako trebalo da bude...

verovatno tako i jeste,

ali kao sto je opste poznato u institucijama se uglavnom zaposljavaju ljudi koji su podobni a ne strucni,

samim tim, nije ni cudo sto niti poznaju niti razumeju propise,

a i ti sto donose propise nisu daleko od malopre pomenutih,

pa se tako donose propisi koji su poluprimenjivi ili neprimenjivi,

ili takvi da postoje rupe i rupice u njima, da moze da tumaci kako kome kad odgovara...

a sve u cilju finansiranja ovih ili onih potreba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vezi boca koje se preve kod nas a ne mogu da se prodaju kod nas, ime firme je Lifam Stara Pazova.

Skoro svaka kuca je imala njihove boce za plin narandzaste.

Vise mozete procitati kod njih a samo jedan copy/paste apsurda, sa njihove tocak boce za LPG

 

* Rezervoar je homologovan od strane Ministarstva saobraćaja Republike Češke.


Detalji

  • Klasa rezervoara 1
  • Ispitni pritisak 3.00 MPa
  • Minimalni pritisak rasprskavanja 6.75 MPa
  • Termička obrada: normalizacija
  • Rezervoari su izrađeni prema UN/ECE Pravilniku br. 67/01 - Jednoobrazni propisi o homologaciji specifične opreme za motorna vozila koja koriste TNG u svom pogonskom sistemu.
  • Rezervoari su homologovani od strane Kraftfahrt-Bundesamt D-24932 Flensburg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedinog papira koji sam dobio uz auto za koji mi rekli (u salonu) da ga cuvam zbog atesta.

 

coc1.jpg   coc2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što si i ti pre rekao, da prodaju po evropi a ne mogu kod nas...

 

aha...pa da...

Mislim to je normalno...

zasto bi kupovali domace kad neko mora da zaradi od uvoza...

jeftinije je da uvozimo nego da sami pravimo...

ne znam samo zasto onda decu sami pravimo...

al izgleda smo i to poceli da uvozimo u zadnje vreme...

u velikim kolicinama...

al necemo o politici...

Evo jedinog papira koji sam dobio uz auto za koji mi rekli (u salonu) da ga cuvam zbog atesta.

 

coc1.jpg   coc2.jpg

 

pa na tom papiru koliko vidim ne pisu nikakvi podaci o autogasnom sistemu koji je ugradjen...

samim tim mogu da zakljucim da auto nije atestiran uopste...

proveri to, da ti ne skinu tablice panduri,

jer ces onda da platis i kaznu i atest i ko zna sta sve jos...

koji smo mi tamni vilajet, majko bozija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta to mene briga? Ja sam kupio auto i duzni su bili da mi daju sve papire za auto (tako je bilo za Punta). U salonu mi lik rekao da taj papir cuvam i da ce mi trebati za atest. Kopiju ovog papira sam predao u sup i oni mi registrovali i upisali u saobracajnu benzin-gas. Znaci, cim je auto registrovan znaci da je atestiran ili ne treba atest.

Ako slucajno bude stani-pani za gusu dilera i fiat i platice oni sve to ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj Boze da to bude tako,

Mislim, svakako ti ne zalim bilo kakve komplikacije...

samo kao sto rekoh na tom papiru ne pise nista sto bi trebalo...

naprimer, vek trajanja boce je 10 godina, i posle tih 10 godina bi trebalo da je zamenis.

Kako ces znati kad je to...?(sem ako pogledas na bocu, posto na njoj pise godina proizvodnje)

takodje, reatest se radi na 5 godina...

na osnovu cega ces ga raditi, ako ga uopste budes radio kad nemas nikakve papire?

to je ono sto moze sutra da ti predstavlja problem...

e sad, mozda je to nekako drugacije regulisano, a da mi to ne znamo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino ako je možda tim papirom (C.O.C - "Certificate of Conformity") izuzet od obaveze atesta, no treba videti šta naš zakon kaže po tom pitanju. Ako nije izuzet - moraće na taj famozni atest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazem vam, citao sam ja zakon/pravilnik jos odavno sto se atesta i reatesta tice, ali koliko se secam nigde nisam video da pise za auta sa fabrickim plinom. Meni su taj papir da liiz salona i tako mi rekli, a videcemo kako ce biti u praksi. Zato hocu da sednem i jos jednom detaljno da procitam sve sto se atesta i reatesta tice i onda da napisem jedan dopis svim institucijama pa da vidimo sta ce biti, ali cisto sumnjam da ce mi neko i odgovoriti. Uostalom, vadicu se na ono iz zakona da "sve promene izvrsene na fabricki proizvedenom autu se moraju atestirati"... samo da nadjem koji je to clan i kojeg zakona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko da mi objasni sledece:

Na vozilu imam jos 1g vazeci atest na ugradjeni plinski uredjaj. Pre neki dan sam zamenio bocu (stavio vecu, sa novim tipom multiventila) i dobio papir o uradjenoj prepravci, sa kojim mogu da izadjem na reatest. Na reatest bih izasao tek za 1ģ, po prestanku vaznosti starog atesta. Zanima me, da li ce u tom slucaju reatest vaziti 5g ili 4g, s obzirom da ce proci 1g od izvrsene prepravke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put reatest ce ti uraditi na 5 godina, ali sledeci put ce biti na 4 godine, tj. po isteku 10 god. od datuma proizvodnje boce. Znaci, ako si ti ove godine ugradio bocu koja je proizvedena npr. prosle godine onda imas atest 5+3 god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja podelim svoje iskustvo na ovu temu. Mog tipa sam uzeo pre koji mesec, malo sam bio slagan za bocu i atest da vaze jos neko vreme mada je bio red na menjanje boce ove god jer je proizvedena 2005. Sve u svemu, zamenio bocu, neka crevca koja su trebala, sve to izadje oko 100 E i kaze mi majstor plinadzija da ne veruje da cu proci atest jer mi je fabricki auto bio monopoint a na kraju mu je onaj koji je ugradjivao plin stavio obican jednogrli karburator(verovatno jugo ili kec varijanta). Kopajuci i ovde po temi vidim da je bilo slucajeva da traze i neke gluposti totalne, i jos mi je neki plinadzija usput rekao da ne veruje da cu proci atest iz istog razloga. Na kraju prekrstim se i odem na atest, lik zagleda sa svih strana, slika sa svih strana, a ja i kojekakve folije lepio po autu, izmedju ostalog farove cak :D  Na kraju od sve te price i bojazni da necu proci atest ispade da sam prosao atest sa "letecim ocenama". Inace kazu da na masinskom fakultetu i ftn cimaju mnogo vise, ali AMSS je zakon, bole ih za sve... 

Tako da ko god ima problema sa prolazenjem atesta samo neka naleti u NS, ovde sve prolazi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se, zaboravih da navedem da sam sa stakala poskidao i to sto je bilo jos kad sam ga uzeo :-\ tako da za taj deo ne mogu da tvrdim, mada me za farove nisu cimali a prilicno bodu oci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve je 80 %... I jos jedna stvar me zanima, ako neko zna...

Atest mi istice sad u oktobru, a registracija mi je tek u julu. Da li ce mi u AMSS praviti problem ako reatest ne uradim odmah, nego tamo pred registraciju? Znaci ako od oktobra do jula budem prakticno bez atesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...