Jump to content
FAS Euroauto Goran
abc..

Opšta pitanja oko atesta / reatesta

Recommended Posts

Zdravo svima :-)

 

Zamolio bih ako neko moze da mi kaze neki pouzdan servis za auto gas u Nisu?! Naime posto mi uskoro istice registracija, a od papira za plin nemam nista osim da mi u dozvoli pise benzin-gas, i treba da menjam skoro sve zbog atesta, treba mi neka dobra preporuka za servis plinskih urdjaja. Treba zameniti koliko sam cuo bocu, rasparivac i neki ventil, a verovatno i creva i ko zna sta jos. U Puntu imam kako mi je lik koji mi prodao kola fabricki ugradjen plin, mada u to ne verujem, ali je sigurno ugradjen u inostranstvu... 

 

Hvala u napred svima na predlozima

Share this post


Link to post
Share on other sites

mene interesuje,ja bih da prodam ovu moju lancia lybra 1.8

2001.god.pa bih sa takvom opremom uzeo neki drugi auto,da li alfa romeo 147,tj,156 ima istu opremu,tj,slicnu kao ova lybra.

prodajem jer moram da registrujem,i da napravim,ugradim auto gas,jer mi je postojeci,uvezen iz holadije niko ne priznaje.

pa moram d augradim novi,auto gas.i da registrujem,

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

jbg izmisljaju toplu vodu samo oce narodu pare da otimaju lopovi jedni .... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina, i ja sam vise puta naisao na price da ne priznaju te uvozne instalacije iako su cesto bar 3x kvalitetnije od domace opreme.

Opet, nekako mi bzvz menjati auto samo zbog toga ... Alfa ima takvu opremu ali onda najpre trazi 156 unutrasnji restyle i, takva retko ima ispod 3200-3300 a da je dobra.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da uradim reatest do Jula pa rekoh da krenem na vreme.

Atest sam radio 2008. god.

Imam Holandski Koltec ali mu u atestu piše BRC 

Čuo sam da se boca menja ako je starija od 10 god? 

Svaki serviser koji je gledao sistem nije smeo ništa da pipne, jedino jedan lik Vuk kod Bubanj potoka koji mi i održava plin.

Čitam na sajtu AMSS da mi je potreban sertifikat boce, isparivača. Izjava o ugradnji uređaja. To nemam pošto je auto kupljen u Holandiji

Šta mi je činiti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto sam načuo da točak boca ne može da se atestira, pa rekoh da pitam ovde oko toga, pošto sam na nekoj od prethodnih stranica pročitao skroz suprotno iskustvo, mada post je star skoro godinu dana, pa rekoh da se nije možda kojim slučajem nešto izmenilo u zakonu skorije? Menjao bih svoju običnu bocu za točak bocu da bi se težina pozadi ravnomerno podelila na sredinu, jer mi se dešava kad natankam punu bocu da auto primetno legne na levu stranu, između gume i ruba mogu da zavučem dva prsta, a sa druge strane tri.. :rolleyes: I koliko je komplikovano to sa zamenom, da li mogu da se provučem sa tim na registraciji na tehničkom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da moze tocak boca. Ako menjas bocu morace da se stavi i nov multiventil. Obavezno ti treba i opis radova od instalatera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da uradim reatest do Jula pa rekoh da krenem na vreme.

Atest sam radio 2008. god.

Imam Holandski Koltec ali mu u atestu piše BRC 

Čuo sam da se boca menja ako je starija od 10 god? 

Svaki serviser koji je gledao sistem nije smeo ništa da pipne, jedino jedan lik Vuk kod Bubanj potoka koji mi i održava plin.

Čitam na sajtu AMSS da mi je potreban sertifikat boce, isparivača. Izjava o ugradnji uređaja. To nemam pošto je auto kupljen u Holandiji

Šta mi je činiti ?

Idi do AMSS, imas ga u Nisu sigurno.Tmo se radi atest svakog dana, bar je tako u KG.

Boca se menja ako je starija od 10 god.inace na svakoj boci imas god proizvodnje. Zapamti bitna je godina proizvodnje a ne god ugradnje. Moja je boca proizvedena 2005 god, gas ugradjen 2006 po prvom zakonu, atest je vazio 10 god, znaci do 2016. Ali sad po novom ako ti je proslo vise od 5 god od ugradnje, moras na novi atest.

Evo ti moje iskustvo. Gas ugradjen 2006 landi, kao sto rekoh boca je napravljena 2005. Morao sam da promenim merac na boci, sad je sa nekom spulnom ili kako je vec zovu, neka creva za gas, prekidac koji je bio na nosecoj gredi gde se dovodi gas i benzin je morao da se skloni sa nosece grede i postavi na blatobran desni gde je posuda sa vodom i to je to. Sve te prepravke su  me kostale 60 e +6000 dinara za atest+600 dinara za god clanarinu u AMSS ( To su uradili bez pitanje ali ajd ok ) + 820 dinara za 2 takse u mupu da bi mi da lineki papir bez koga nisam mogao da odem i uradim reatest gasa. To je mnogo za gospodjinog keca ili ti z 101 2006god. E sad ide rokenrol, Na sledecoj registraciji cu morati da promenim bocu i da ponovo uradim atest, jer je doslo do prepravke na autu. Plus 10.000 din za registraciju to ti izadje kod mene oko 24,25.000 din za z 101.Sto je mnogo za njega, ali ajd sad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

Imam stari fiat bravo i trenutno je boca na mestu rezervnog tocka. Da li po novom atestu boca moze i dalje da bude na istom mestu? Ako mora da bude gore u gepeku da li rezervni tocak moze nesmetano da se izvadi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nas bivsi Stilo je imao bocu na mestu rezervnog tocka i bez problema je prosao atest....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

Imam stari fiat bravo i trenutno je boca na mestu rezervnog tocka. Da li po novom atestu boca moze i dalje da bude na istom mestu? Ako mora da bude gore u gepeku da li rezervni tocak moze nesmetano da se izvadi?

Moze ukoliko se radi reatest ili periodicni pregled posle prvih 5 godina. Ukoliko iz bilo kog razloga mora da se menja boca onda se nova ne moze ugraditi na mesto tocka. Isto vazi i za prvi atest. Ako se tanja boca postavi na vecu visinu pomocu teleskopskih nosaca odnosu na pod gepeka tocak se vadi bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi bas jasno to za bocu!

Plin je ugradjen pre 4 godine, boca je tada bila nova. Za creva i ostale stvari znam da mora da se menjaju, ali mi za bocu i dalje nije jasno

da li moze da ostane dole?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja je cena za atest ukupno sad? trebalo bi da radim atest na bmw 318, ugradjen je sekvent pre 1 dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro vece!molim za odgovor,interesuje me koliko kosta vadjenje plinskog sistema i atest da bi ponovo vozio auto na benzin.Pozdrav svima i Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

Ako je bilo slicnog pitanja izvinjavam se,vozim punta na benzin nisam bas preterano zadovoljan potrosnjom razmisljam o ugradnji plina,definitivno nov nije isplativo ugradijivati,imam i Yuga tempa 2002 god sa plinskim uredjajem koji bih da skinem (Istekao je atest) ,bocu bih svakako kupio novu i da nije istekao,konkretno me zanima da li je uopste moguce da prebacim taj plinski uredjaj u moj auto i da uradim atest istog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije moguce dobiti atest za taj uredjaj. Yugo ima vakuumski uredjaj a tebi bi trebao tzv. elektronaac koji sam prebacije na gas kad postigne odredjene obrtaje. Uz to ti za punto treba i dodak u vidu Lambda control sistema koji je neophodan za sva vozila koja imaju klasicne gasne uredjaje i lambda sondu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo par hipotetickih pitanja u vezi atesta. Auto je neregistrovan, po starom atest vazi jos par godina a po novom je istekao. Necu da radim reatest. Kako skinuti plin? Koja je procedura? Ako hocu da promenim gorivo  i prepravim motor benzin+TNG na dizel, recimo ostaje isti blok motora a sve ostalo menjam. Kakva je tu papirologija i procedura po novim uredbama? Moze li se kao nekada sve odraditi jednim atestom ili mora prvo atest za skidanje plinskog uredjaja pa ponovo atest za promenu goriva? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad nema nikog da ja kazem.  :smoke:  Proverio u AMSS, CMV (Centar za Motorna Vozila) kaze da sve moze "o istom trosku" tj. atestirati sve odjednom. Od ovlascenog servisera TNG doneti potvrdu da je skinut TNG uredjaj, od FAS (Fiat Automobila Srbija) doneti potvrdu o dozvoljenoj prepravci, doci sa prepravljenim vozilom i to je to. Za dobijanje potvrde od FAS-a poslati im iscitanu saobracajnu dozvolu, detaljan opis prepravke koju zelite da izvrsite i podatke o servisu koji ce te prepravke izvrsiti. Onda vam oni na e-mail posalju podatke na koji racun da uplatite 85 evra u dinarskoj protivvrednosti i po dostavljanju uplatnice dobijete potvrdu. Skupo i komplikovano ali bice jos i komplikovanije kad pocnu da proveravaju ostale prepravke, cujem da ce sve sto nije fabricko u vozilima morati da se vadi i vraca u fabricko stanje pa cak i sedista moraju biti od tog modala. :thumbdown:  Treba napuniti prazan budzet da bi se politicari provodili kojekuda... :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...