Jump to content
FAS Goran
abc..

Opšta pitanja oko atesta / reatesta

Recommended Posts

Pozdrav prijatelji,

evo mene opet u ovoj temi posle nesto manje od godinu dana.

 

I, kao sto sam pricao... problem... Jedno 5 dana pre isteka registracije odem da zavrsim papire jer sam pretpostavljao sta ce da se desi.

Odem na jedan tehnicki, gde su ti papiri od plina, ja pokazem CoC, kazu ne smem, moram da se raspitam. Odem na drugi tehnicki, pa ti nemas papire, kako ovo, cek da vidimo, tamo-vamo i nista. Odem i na treci, tamo isto. Kod svakog preko 2 sata izgubljenog vremena. Svi ono u fazonu, sve je to u redu, imas CoC formular ali u njemu nigde ne pise broj boce, isparivaca, multiventila i sta ja znam cega. Kao fora, odakle mi znamo da ti nesto nisi menjao, prepravljao. Ljudi, vidite da na svakom delu ima nalepnica FIAT koju ja ne mogu da skinem, jel' ste vi normalni da ja ispravljam nesto sto je fabricki ugradjeno, jel' vidite u CoC formularu da su svi delovi koji su ugradjeni homologovani po tom i tom broju i da ta homologacija vazi za ceo auto... Nista, oni i dalje traze da imam neku potvrdu o ugradnji plina.

Dobio sam broj i od lika iz Fiata koji radi u fabrici na tim potvrdama i sertifikatima i on mi kaze da je to to i ne treba mi nista vise, da je to serijska ugradnja plina i na osnovu toga ne podleze atestu (kad smo kod toga, petogodisnji pregled treba i desetogodisnji reatest u slucaju da se nesto menja). Cak i kaze, trazi napismeno da nisu hteli da ti odrade tehnicki pregled i na osnovu toga da zoves inspekciju i ima da ih zatvoris ko iz sale. Ali naravno, svi privatnici i niko nece tako nesto da izda. Ja njima sve to ispricam ali nista, ne mozemo, ne smemo i to je to.

Zovem i u Nisu, dva-tri tehnicka pregleda, kazu mi isto. Zovem Beograd, Kragujevac, Cacak, Obrenovac - u fazonu, nema problema, doteraj auto i mi cemo da ti uradimo tehnicki pregled.

Dobijem br. telefona nekog inspektora koji je zaduzen za ove moje, a i on sunjav, mutav... pa znas, pitali su me, pa ja ne znam, pa treba da se raspitam, pa ti imas to, ali nemas to, nije upisano bla bla... Ja ga lepo pitam, kako u drugim gradovima moze a jedino ovde kod nas u toplickom okrugu ne moze, kako onaj na isparivacu i crevu video homologaciju a nije hteo da odradi tehnicki pregled. A on pa nece da pokrece pitanje znacanj tih sto rade na tehnicki i sad nece da ih cima zasto i kako nisu hteli da urade tehnicki pregled. Zapretio sam da cu i njega da smenim sa tog mesta jer ne zna propise.

Posle sat vremena zove me lik sa tehnickog, e kao doteraj auto da ti uradim tehnicki :)

Pisao sam MUP-u, nisam dobio odgovor, pisao Agenciji za bezbednost saobracaja, takodje nista. Pozovem ih ja i krenem da pricam sa njim, takva i takva stvar, hocu to i to a on mi kaze da ja nemam nista sa Agencijom jer to je fabricki, ti imas njihovu homologaciju i to je to. Posle 5 godina ides na proveru plinskog uredjaja, a za 10 na ponovni atest ako se menja nesto. Jos i kaze da treba da se obratim Upravi saobracajne policije, jer su oni nadlezni za proveru tehnickih pregleda i da mi oni daju bliza objasnjenja.

 

Malo sam krenuo u guglanje, ali nigde konkretan dokument da nadjem. Jedan lik sto radi na tehnickom pregledu mi izvukao nesto tipa da fabricki ugradjeni TNG/CNG u blizini fabricke plocice/nalepnice treba da stoji oznaka 67R01 (za TNG) ili 110R (za CNG) i da se za ta vozila ne izdaje uverenje o ispitivanju vec samo potvrda o kontrolisanju ako je izasao rok od 5 godina. Takodje, uverenje o ispitivanju ovih vozila menja CoC obrazac ili potvrda ovlascenog proizvodjaca. Na stubu, kada se otvore suvozaceva vrata ima FIAT-ova nalepnica i na njoj brdo brojeva medju kojima je i 67R01xxxx.

Tako da, to je to, samo ne znam gde je to procitao i gde da nadjem taj dokument, da se pozovem na njega, ili pak da pisem Upravi saobracajne policije i da trazim da mi izdaju zvanican dokument o tome.

 

Izvinjavam se na opsirnosti ali nije moglo krace :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa šta vam je ljudi... Ovde retko ko zna svoj posao. Pa kad odeš u opštinu, na dva šaltera koji su jedan pored drugog ćeš dobiti različitu informaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu su krivi nasi zakoni koji su pisani da ih svako tumaci kako hoce, zato se ljudi i ogradjuju a jos vise se ogradjuju ako nemaju iskustva iz prakse.

 

Kad drekneš da zaštitiš svoje i svoja prava, onda ćeš pokrenuti stvari i isterati svoje a dotle ništa nećeš dobiti.

Tužno ali delotvorno....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva je buba prošla pregled ja ne verujem, ne radi mu jedna kočnica (ovi što rade to kažu dovoljne su ove dve), truo ceo, na auspuh otrovi izlaze

 

a ja moram preko veze, nema šanse ni dinara da dam za ateste plina i folije tek sad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atest za folije:

- Fordu                                            3000 din

- Agenciji za bezbednost saobracaja 3000 din

- Drzavi                                             300 din

- AMSS                                            2400 din

- Obavezan tehnicki pregled             1200 din

- Uplatnice                                         100 din

Total                                             10 000 din 

 

Sledece nedelje izlazi registracija pa rekog da odradim i ovo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I onda otisao u SUP da prilozim atest, kao fol, atest ide u fasciklu vozila i prati vozilo

Onaj na salteru je samo uzeo atest, nije ni pogledao original, nije ni bacio pogled sta pise u kopiji atesta, uzeo uplatnice, odstampao mi nalepnicu, i vozi Misko

 

Toliko o atestu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam plinski uredjaj kupljen nov 2012. Nikad atestiran , do sad sam se provlacio e sad ne mogu da registrujem bez atesta.            

Moze li se uraditi atest, boca stara 4 god? Prvi atest je u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam papire nego neki kazu da boca ne sme da bude starija od 2 god. za prvi atest. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam plin koji nije upisan u dozvolu, od papira imam samo ovo. I na boci piše da važi do 2020. (ako sam dobro razumeo da /20 znači 2020 godina)

evo slike pa pogledajte

 

Scan0002.jpgScan0003.jpgDSC00004.jpg

 

da li bi mogao da uradim samo reatest ovoga ili bi morao da stavljam sve novo pa onda atest. Da napomenem da imam i zatamnjena stakla a koliko čitam i to je problem pri atestu plina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, blizi mi se registracija pa moram da odradim reatest plina. U redu, znam da treba da odem da se raspitam u AMSS, ali sta mi treba od papira, znate li, da ne idem tamo totalno neinformisan? Imam onaj kartoncic, do sada su mi na registraciji samo to trazili, da li je i za reatest dovoljno? I koliko kosta (para, ne zivaca) sva ta igranka otprilike?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@delakroa

Treba ti kartoncic i Potvrda o ispravnosti uredjaja i opreme za pogon vozila na TNG od AMSS,saobracajna i licna karta i izvrsices registraciju.

Kartoncic vise ne vazi,odnosno vazi ali samo uz tu potvrdu koja je A4 format sa hologramom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ta potvrda se dobija u AMSS nakon pregleda, jel? Posto nista nije menjano, dodavano, oduzimano, valjda je sve ok... i onda ta potvrda ne bi trebalo da je preskupa... valjda :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vek boce je 10god i pise to na boci. Kad se stavlja nova boca, to je jedan atest i jedan re-atest...
Ja sam imao atest na A4 papiru izdat od AMSS-a, 2012 u januaru, otišao sam do AMSS-a i dobio reatest do 2021. Decembra jer tako pise na boci... Atest rađen 06.01.2012. Nova boca i nov uređaj stavljeni tad..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juce registrovao Mareu,2015 odradio reatest pred registraciju,2016 mi trazili stari kartoncic atesta,2017 mi trazili kopiju starog atesta na A4 formatu koju izdaje masinski fakultet,kod njih se ne placa a ko je radio u AMD kod njih se placa 1500-2000din,sto smo onda radili reatest plinskog uredjaja kada traze stare dokumente,pa sve pise na novom....cemu vise ova zbrka?Verovatno je neko ko smislja ovo,mnogo pametan ili mu je mnogo dosadno!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 06.01.2017. at 9:09 PM, voodoons said:

Vek boce je 10god i pise to na boci. Kad se stavlja nova boca, to je jedan atest i jedan re-atest...
Ja sam imao atest na A4 papiru izdat od AMSS-a, 2012 u januaru, otišao sam do AMSS-a i dobio reatest do 2021. Decembra jer tako pise na boci... Atest rađen 06.01.2012. Nova boca i nov uređaj stavljeni tad..


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Vek boce ne piše na boci, piše mesec i godina proizvodnje. Vek upotrebe boce u automobilu regulišu lokalna zakonodavstva. U regulativi 67R01 nigde be piše vek upotrebe boce već su propisana  ispitivanja (erozija, korozija, dinamički testovi) koji garantuju prosečan vek upotrebe boce u periodu od 10 godina. Proizvođač rezervoara je u obavezi da čuva dokumentaciju o ispitivanju svake šarže boce 10 godina. Ispitne organizacije pre osnivanja ABS-a su imale obavezu čuvanja svakog zapisnika o atestu 10 godina. Samo da napomenem za one koji možda ne znaju: propisima pre 02/2013 u Srbiji je bilo moguće koristiti rezervoar 20 godina (10 god + 2 ispitivanja na po 5 godina) . Od 2013-te ta mogućnost je ukinuta zbog neusklađenosti metoda i opreme za ispitivanje sa novim standardima. Iz tih razloga boce se menjaju na 10god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...