Jump to content
FAS Goran
Duskodux

Lybra - info o / zamena unutarnjeg retrovizora?

Recommended Posts

Radi se o unutarnjem retrovizoru s funkcijom samozatamljenja ili tako nekako. Čitao sam na talijanskom forumu da je zamjena čisti plug and play no kad sam ja skinuo retrovizor naravno nije tako bili jer konektori ne pašu. Da li se je netko igrao s tim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisi nesto u vezi tog retrovizora. Jeli to retrovizor demontiran sa Lybre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisi nesto u vezi tog retrovizora. Jeli to retrovizor demontiran sa Lybre?

Naravno da je skinut s Lybre, kako bi ga inače namontirao gore fizički. Evo slike:

sq8505.jpg

sq8506.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno koji je problem prilikom postavljanja novog retrovizora opisi nam situaciju, da li je nosac drugaciji ili je elektro instalacija problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti takav u mojoj Lybri,fabricki ugradjen i verovatno tebi ne odgovara iz sledecih razloga:

osnovna stvar je taj konektor,a sporedne su te sto taj retrovizor,osim funkcije samozatamnjenja ima jos dve dodatne funkcije,koje zavise od nivoa opreme automobila

On naime na sebi jos ima senzor za kisu,to ti je taj krug u samom spicu nosaca i taj senzor i inace ne moze da radi bez gela koji ide izmedju njega i stakla i sluzi prelamanju svetla i prepoznavanju jacine padavina,

zatim ovaj siroki konektor koji viri iz retrovizora,sa strane,sluzi za njegovu trecu funkciju,a to je senzor zamagljenja stakla,koji automatski odmagljuje soferku i pali grejac zadnjeg stakla i retrovizora ukoliko prepozna kondenz na soferci,takodje po potrebi ukljucice i kompresor klime.

Kod mene to je to deo fabricke opreme i sve radi bez problema,cak i posle zamene soferke,zbog pucanja od kamencica sa puta.

Tako da verujem da je cela instalacija,koja vodi,verovatno,u body racunar,za taj samopotamnjujuci ili ti elektrohromatski retrovizor,potpuno izostavljena na lybrama koje nemaju te dodatne opcije u opremi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebi nisu bitne funkcije senzora za brisace ili senzora za vlagu na staklu. Bitno ti je napajanje senzora za samozatamnjenje, a to je ja mislim onaj manji dzek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ako je ta centrala ili body kompjuter razlicit

u zavisnosti od nivoa opreme automobila,ode mast u propast :(

dzabe i instalacija i retrovizor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti takav u mojoj Lybri,fabricki ugradjen i verovatno tebi ne odgovara iz sledecih razloga:

osnovna stvar je taj konektor,a sporedne su te sto taj retrovizor,osim funkcije samozatamnjenja ima jos dve dodatne funkcije,koje zavise od nivoa opreme automobila

On naime na sebi jos ima senzor za kisu,to ti je taj krug u samom spicu nosaca i taj senzor i inace ne moze da radi bez gela koji ide izmedju njega i stakla i sluzi prelamanju svetla i prepoznavanju jacine padavina,

zatim ovaj siroki konektor koji viri iz retrovizora,sa strane,sluzi za njegovu trecu funkciju,a to je senzor zamagljenja stakla,koji automatski odmagljuje soferku i pali grejac zadnjeg stakla i retrovizora ukoliko prepozna kondenz na soferci,takodje po potrebi ukljucice i kompresor klime.

Kod mene to je to deo fabricke opreme i sve radi bez problema,cak i posle zamene soferke,zbog pucanja od kamencica sa puta.

Tako da verujem da je cela instalacija,koja vodi,verovatno,u body racunar,za taj samopotamnjujuci ili ti elektrohromatski retrovizor,potpuno izostavljena na lybrama koje nemaju te dodatne opcije u opremi.

Kao što je već navedeno, mene zanima isključivo funkcija samozatamljenja. Čitajući po talijanskim forumima nije baš tako kako si opisao. Široki konektor koji viri iz retrovizora ne služi odmagljivanju stakla nego je predviđen za nekadašnje ENC sustave u Italiji. Nadalje, što se tiće senzora za kišu, također rečeno mi je da on radi uredno čak i na običnoj polugici od brisača a nikakav gel mi nije spominjan. A to je temeljem osobnog iskustva. Jednina razlika je u konektoru koji je iz ne znam kojeg razloga promjenjen a ja još nisam otkrio koji je koji pin.

Konkretno koji je problem prilikom postavljanja novog retrovizora opisi nam situaciju, da lije nosac drugaciji ili je elektro instalacija problem

Radi se o unutarnjem retrovizoru s funkcijom samozatamljenja ili tako nekako. Čitao sam na talijanskom forumu da je zamjena čisti plug and play no kad sam ja skinuo retrovizor naravno nije tako bili jer konektori ne pašu. Da li se je netko igrao s tim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa imam ;P.

Dule takav entuzijazam da sredis i ugradis i sl a nemas "osnovu" za rad ;)

Servisno uputstvo na italijanskom?!

Ako ne nadjes nigde javi da upload-ujem negde. a Mozda je i Nesa negde postavio na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam neki program da prepozna slova iz pdf pa da prevedem na engleski sa italijanskog iz uputstva sta mi treba ali nemam vremena da ga istestiram skroz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The electrochromic rearview mirror P65. contains an electronic device that controls the automatic dimming mirror

Device P65 is powered by the line "locked up" (INT) line protected by the fuse from the fuse box, extra B98 F10 - D connector, and when by 'I20 switch the signal to reverse gear (E2022 Wiring lights rEVERSE), the dimming is not included

Clipboard01.jpg

Ja koliko vidim to radi ako spojis+ na pin 1 masu na pin 2 a 5 je da se ne zatamni retrovizor kad ubacis u rikverc (sjajan detalj;) )

A evo i pinova na konektoru P65

Clipboard01.jpg

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto sam ti ja napisao je iz mog licnog skustva,kao vlasnika Lybre koja ima potpuno isti takav takav retrovizor,fabricki ugradjen, sa sve tri funkcije i koji radi bas onako kako sam ti opisao i nikako drugacije,a to sto si procitao na italijanskim forumima je,nazalost,ocigledno nepotpuna i polutacana informacija sto se vidi po tome da:

-nije tacno da siroki konektor sa strane sluzi za sistem ENC ili ti naplate putarina(i ja sam tako na pocetku mislio) dok nisam procitao uputstvo svog automobila i video da ima uredjaj za odmagljivanje stakala a potom se i licno se uverio da je taj deo sa suvozaceve strane senzor za odmagljivanje stakala i tu funkciju i dan danas obavlja kod mene u kolima,steta sto nisi blize pa bih mogao to i da ti pokazem,i da se licno uveris kako to funkcionise.Moguce da je neko kacio uredjaj za ENC na mesto tog senzora?

-nije tacno da ce brisaci raditi,ukoliko se radi o automatskim brisacima,normalno,bez gela koji stoji izmedju senzora za kisu i soferke,sto mi je i potvrdio majstor koji mi je menjao soferku,i koji je zamenio na stotine takvih,sa senzorima,na razlicitim automobilima,Tvoji klasicni brisaci ce verovatno raditi,kao i pre,ali bez funkcije tog senzora za kisu.

Nadam se da ces uspeti da osposobis bar tu jednu funkciju retrovizora,samopotamnjenja,jer mislim da mu samo treba napajanje tog senzora jacine svetla,naravnp prvo treba naci koji pinovi u konektoru retrovizora to ostvaruju i na njih izvuci npajanje,ali ono sto sam ja pisao,odnosilo se na jos dve dodatne fukcije tog retrovizora koji imas,a to,kao sto rekoh i pre sumnjam da je uopste moguce osposobiti i napraviti da radi,bez odgovarajuce fabricke instalacije,koja je verovatno i razlog zasto ti se konektor na tvojoj lybri razlikuje od konektora na tom retrovizoru.

Svaki iskusniji autoelektricar moze da ti nadje pinove za sa napajanjem na tvom konektoru na kolima,mernim instrumentom,a tvoje je samo da otkrijes koji pinovi vode do fotoosetljivih sezora sa zadnje i prednje strane retrovizora(jedan je u ogledalu,a drugi u kucistu retrovizora)i koji mere razliku svetla napred i pozadi i kada je svetlo iza automobila jace od onog napred ukljucuju funkciju samopotamnjenja.

Licno ne znam zasto se u toj prici pomonje rikverc,kada je ovo funkcija koja sluzi iskljucvo u voznji na putu,kada neko iza tebe vozi sa upaljenim dugim svetlima?!A jos je pritom pozeljno da pri parkiranju unazad,retrovizor,pogotovu po mraku bude potpuno nezamagljen,radi bolje vidljivosti.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mik

meni se cini da prekidac rikverc svetla iskljucuje napajanje i samim tim samozatamnjenje bas iz bezbednosnog razloga tj bolje vidljivosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto sam ti ja napisao je iz mog licnog skustva,kao vlasnika Lybre koja ima potpuno isti takav takav retrovizor,fabricki ugradjen, sa sve tri funkcije i koji radi bas onako kako sam ti opisao i nikako drugacije,a to sto si procitao na italijanskim forumima je,nazalost,ocigledno nepotpuna i polutacana informacija sto se vidi po tome da:

-nije tacno da siroki konektor sa strane sluzi za sistem ENC ili ti naplate putarina(i ja sam tako na pocetku mislio) dok nisam procitao uputstvo svog automobila i video da ima uredjaj za odmagljivanje stakala a potom se i licno se uverio da je taj deo sa suvozaceve strane senzor za odmagljivanje stakala i tu funkciju i dan danas obavlja kod mene u kolima,steta sto nisi blize pa bih mogao to i da ti pokazem,i da se licno uveris kako to funkcionise.Moguce da je neko kacio uredjaj za ENC na mesto tog senzora?

-nije tacno da ce brisaci raditi,ukoliko se radi o automatskim brisacima,normalno,bez gela koji stoji izmedju senzora za kisu i soferke,sto mi je i potvrdio majstor koji mi je menjao soferku,i koji je zamenio na stotine takvih,sa senzorima,na razlicitim automobilima,Tvoji klasicni brisaci ce verovatno raditi,kao i pre,ali bez funkcije tog senzora za kisu.

Nadam se da ces uspeti da osposobis bar tu jednu funkciju retrovizora,samopotamnjenja,jer mislim da mu samo treba napajanje tog senzora jacine svetla,naravnp prvo treba naci koji pinovi u konektoru retrovizora to ostvaruju i na njih izvuci npajanje,ali ono sto sam ja pisao,odnosilo se na jos dve dodatne fukcije tog retrovizora koji imas,a to,kao sto rekoh i pre sumnjam da je uopste moguce osposobiti i napraviti da radi,bez odgovarajuce fabricke instalacije,koja je verovatno i razlog zasto ti se konektor na tvojoj lybri razlikuje od konektora na tom retrovizoru.

Svaki iskusniji autoelektricar moze da ti nadje pinove za sa napajanjem na tvom konektoru na kolima,mernim instrumentom,a tvoje je samo da otkrijes koji pinovi vode do fotoosetljivih sezora sa zadnje i prednje strane retrovizora(jedan je u ogledalu,a drugi u kucistu retrovizora)i koji mere razliku svetla napred i pozadi i kada je svetlo iza automobila jace od onog napred ukljucuju funkciju samopotamnjenja.

Licno ne znam zasto se u toj prici pomonje rikverc,kada je ovo funkcija koja sluzi iskljucvo u voznji na putu,kada neko iza tebe vozi sa upaljenim dugim svetlima?!A jos je pritom pozeljno da pri parkiranju unazad,retrovizor,pogotovu po mraku bude potpuno nezamagljen,radi bolje vidljivosti.

Sve ok. Za senzor kišu ne znam da liće raditi. Tako mi je rečeno i dok ne probam ne znam. Ali što se tiće konektora koji viri, pogledaj gore u shemi ti ljepo piše da se radi o TELEPASU. Ne sumnjam da imaš senzor za odmagljivanje ali se vjerojatno nalazi na drugome mjestu. Za rikverc sam također čitao da treba biti spojen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da logicno ovo za rikverc da ga iskljucuje,da bi se bolje videlo,i da se ne bi potamnjivao,a ovo ta Telepas uredjaj izgleda da su ih ipak stavili na isto mesto,na strani suvozaca,viri,ta kod mene kocka sa magla senzorom,svojevremeno sam probao da ga iskljucim,to jest izvucem taj dzek i posle toga definitivno ne reaguje na kondenz na soferci i ne pali grejace i kompresor.

Uglavnom,srecno sa ugradnjom :thumbup: i ako uspes,napisi kako si prosao i jel lepo radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoljno je da izvuče nestalnih 12 v sa ključa auta i poveže na plus i stavi minus na masu i taj retrovizor će raditi ako je ispravan. Tako sam ja sam ugradio i samozatamljujući retrovizor i voltmetar čukicu, za rikverc se nisam trudio da nadjem ali nije loše uraditi. Ako provali šemu konektora onda će to sve da bude lepše spakovano ali može to i samo sa metar žice malo lemljenja i izolir trake pa se žice gurnu iza tapacirunga i različiti konektori nemaju veze sa tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, retrovizor uspješno spojen i sve funkcije koje ima rade bez ikakvih gelova. Također, ovi retrovizori nemaju funkciju odmagljivanja šajbe. Bar po shemi struje. Evo kratak pregled:

Ovo je konektor koji ima 8 mjesta i 8 žica koji je došao s novim retrovizorom:

ff15.jpg

A ovo je tablica kako ga spojiti s crnim konektorom koji ima 12 mjesta i 9 žica:

ff17.jpg

Senzor kiše radi i s postojećom ručicom od brisača. Stavi se u prvi položaj i u najsporiji intezitet brisanja i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...