endorfin13 12 Posted June 18, 2012 Pozdrav svima, imam problem sa mehanizmom za pranje vetrobranskog stakla (Fiat Grande Punto 1.3 JTD) ... naime posle mraza u februaru ove godine primetio sam da brizgaljke ne prskaju tečnost za pranje vetrobranskog stakla, ni napred ni pozadi. Ne čuje se ni karakterističan zvuk koji se prilikom povlačenja ručice , normalno čuo. Kantica za dolivanje tečnosti je bila prazana pre ledenog talasa. Kantica je bila negde naprsla još od ranije i propuštala tečnost tako da sam je namerno držao praznu preko zime. Po otopljenju ... muk , ništa se ne čuje , pa predpostavljam ...pumpa.Da li postoji mogućnost da je jednostavniji kvar u pitanju ili moram da menjam ... pumpu i kanticu ?Hvala za on line dijagnostiku Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted June 18, 2012 Jel si gledao da nije mozda vrisnuo neki od osiguraca Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted June 19, 2012 naj verovatnije ostalo malo vode u kantici taman toliko da krepa pumpa kad stegne mrazbuuci da ti je kantica probusena i da ti jee krepala pumpa zameni oba... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted June 19, 2012 Prvo treba doci do pumpe i kantice, Mislim da se skida tocak i plastika u blatobranu. Proveriti da li pumpa dobiva napon a ako dobiva kantica se skida jer je probusena. Kada je skines onda ces videti sta i da li nesto moze da se uradi ili mora nova-polovna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted February 3, 2014 Meni se ovo desilo danas. Nisam mogao da pogledam da nije osigurač ali brisači rade ali ne čuje se motorčić Šta činiti? Je l' komplikovano i skupo na Puntu mk2a? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted February 3, 2014 Da nije zaledilo? mada danas je toplije nego prethodnih dana.Proveri jel motoric dobiva napon. Ako dobiva proveri otpor (motorica) unimerom. Ako pokazuje otpor i dobija napon ili je smrzlo ili mehanicki zaglavljeno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted February 3, 2014 Sutra ću da pokušam da nađem motorić Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted February 3, 2014 Ne moras ga traziti, na dnu je posude jedino je problem kako sa sto manje sarafanja doci k njemu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted February 4, 2014 Hvala ti Zvezdo u svakom slučaju, proradilo samo od sebe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted February 4, 2014 Nije proradilo samo od sebe nego je ODMRZLO zbog porasta temperature. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evidenticar 0 Posted March 9, 2014 Kod mene prskalica napred radi normalno, ali kad hoću da prsnem zadnje staklo, čuje se pumpa i samo malo "bljucne" na šoferku, a pozadi se ništa ne dešava!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djole_M 150 Posted March 9, 2014 vidi da nije prskalica ‘‘zapekla‘‘ probaj iglom malo da pročačkašTT Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted March 9, 2014 Obicno bude kamenac ili ostala prljavstina. Rupica je jako mala pa ces najlakse da je procistis licnom iz nekog kabla. Ja obicno uzmem 2-3 licne i uvijem ih da bude malo cvrsce.Ako nista onda iscupaj prskalicu pa skines crevo sa nje i ocistis je na licu mesta. Mozes i da je produvas na kompresor... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evidenticar 0 Posted March 9, 2014 Silazim na parking da probam! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djole_M 150 Posted March 9, 2014 i još nešto,ja uvek sipam čisto sredstvo za pranje bez razblaživanja sa vodom baš zbog kamencaTT Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted March 9, 2014 I meni je muka od kamenca pa obicno kupim ono balonce 5l tecnosti i miran sam Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted March 9, 2014 (edited) Ili razblaziti sa destilovanom vodom. HINT Maznes od zene iz balonceta za peglu. A za ciscenje je najbolja ona licna iz celicne cetke. Bar se ja tako snadjem. A ako je baaaas zapeklo-potapanje u sirce preko noci. I to samo ono BIPovo, koje rastapa kamen u bubregu. Edited March 9, 2014 by gile smederevo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evidenticar 0 Posted March 9, 2014 Pokušao da čačnem nekom tankom iglicom, onako na autu, ništa se ne dešava. I dalje pumpa zuji, zadnji brisač počne da radi, a prsne malo po šoferci (valjda da se oslobodi pritisak koji ne odlazi na zadnje staklo). Sad bi trebalo da je skinem i probam da očistim!? Dakle, kako se skida prskalica zadnjeg stakla? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djole_M 150 Posted March 9, 2014 a šta bi se desilo kad bi dolio malo sirćeta u rezervoar za vodu ? čisto pitam ni sam me znam da li valja, a što se tiče skidanja ,nisam skidao ne znam TT Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted March 9, 2014 Trebalo bi nista specijalno ali vremenom bi verovatno ukrtilo svaku gumu sa kojom dodje u dodir... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted March 9, 2014 (edited) Pokušao da čačnem nekom tankom iglicom, onako na autu, ništa se ne dešava. I dalje pumpa zuji, zadnji brisač počne da radi, a prsne malo po šoferci (valjda da se oslobodi pritisak koji ne odlazi na zadnje staklo). Sad bi trebalo da je skinem i probam da očistim!? Dakle, kako se skida prskalica zadnjeg stakla? Probaj da dok neko drzi ukljuceno zadnju prskalicu da cackas. Ako ne ide, ne insistiraj da ti se ne zalomi ta igla unutar prskalice. Prskalice su obicno prikacene za lim tako sto su jednostavno ugurane u cetvrtast otvor jer imaju su sa dve strane malo vece od tog otvora, tj imaju kao neka krilca. http://forums.genvibe.com/files/imported/482147=14676-Nozzle.jpg Znaci treba da skines tapacir sa vrata gepeka i dodjes do nje, pritisnes ta krilca i izguras je van. Ili mozes da pokusas da je otkacis sa prednje strane ako je moguce. ali baas pazljivo nekim tankim odvijacem. Sad nadjoh da je na GPu ona u stvari na trecem stop svetlu.U uputstvu bi trebalo da ima kako se ono skida radi zamene sijalica. Edited March 9, 2014 by gile smederevo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted March 9, 2014 Ja bih pre svega pogledao nepovratne ventile kod posude-pumpe. Na Mk1 sam imao isti problem kao sto opisujete i bio je zacepljen nepovratni ventil. Crevo iza pumpe ulazi u neki okrugli (valjkasti) element (mili Boze kako da ga opisem?) Skinuti crevo pre njega- probati i ako je OK posle njega pa opet probati (ukljuciti pranje) ako iza ventila ne curi ili znarno slabije curi rastaviti ventil i ocistiti ga. Rastavlja se ostricom noza a sastavlja stiskom prstima.Jednostavnije je uzivo nego sto sam napisao!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
diskusija 9 Posted March 9, 2014 interesantno i ja imao taj problem sto zadnja prskalica jedva nesto vode izbaci ali ja kontao da uvatim nekog drugog gp pa da vidim kako na njemu to radi. doduse to mi je izgleda sudjeno jer i na proslom autu mi nije radila jer mi je bila probusena posuba za tekucini koja je bila u gepekupa pa nisam smeo da koristim da ne bio potop u gepeku Quote Share this post Link to post Share on other sites