Jump to content
FAS Goran
ivan.ik

Volvo & Polestar S 60 concept 508 KS & V60 / Volvo V60 R

Recommended Posts

TopSpeed test: Volvo S60 T5 AT R-Design

 

req017.jpg

 

Elegantna limuzina švedskog proizvođača u kineskom vlasništvu, novi Volvo S60 treće generacije u potpunosti je nastao na američkom tlu, a trebao bi da bude najveći rival evropskim premijum markama

Hmm! Komplikovana je ta globalna ekonomija... Pogotovo kada je automobilska industrija u pitanju. Potičeš sa jednog kraja sveta, na drugom kupiš neku marku, razvijaš i proizvodiš nešto na trećem, da bi parirao glavnim rivalima sa četvrtog, a prodavao ne samo na petom kraju zemaljske kugle, već globalno?!

Upravo to radi Geely praktično još od kada je kupio Volvo, a najnovija, treća generacija S60 je dobar primer. Ta limuzina iz D segmenta je prvo vozilo nekada švedskog proizvođača koje je u potpunosti nastalo i razvijeno u SAD, tačnije u Čarlstonu u Južnoj Karolini. I sa njom Volvo direktno gađa svoje najveće premium rivale, a to je čuvena nemačka trojka sa svojim modelima BMW Serije 3, Mercedes C-klase i Audi A4. Ako, onako usput ''potkači'' i Jaguar XE, Alfa Romeo Giuliu, pa i Lexus IS, dobro je... Mislim, iz ugla Volvoa.

 

req016.jpeg

 

E, sad da vidimo da li novi S60, koji se praktično u trećoj generaciji pojavio još prošle godine zaista ima potencijal da uzdrma ovaj segment?! Moram priznati da mi se njegov prethodnik izuzetno sviđao, čak toliko da sam ga ''skoro pa kupio''. I da budem iskren do kraja, dobio sam bolju ponudu za drugi automobil, ali to sada nije bitno. Bitan je Volvo S60 T5 AT R-Design kako glasi puni naziv ove elegantne sive limuzine sa četvora vrata.

 

req015.jpeg

 

Ukoliko su vam se i ranije, a pogotovo sada, dopadali automobili ove marke, nema šanse da i sa novim S60 to ne bude slučaj. Pogotovo kada dolazi u paketu R-Design koji je pandam rivalskim M Sport, AMG i S-Line. Odmah ćete zapaziti dnevna svetla koja simbolizuju Torov čekić, zatim prepoznatljivu masku hladnjaka, te veliki znak Volvoa pozadi. Iako je ponikao na modularnoj SPA (Scalable Product Architecture) platformi, kao i veći rođak S90 na kojeg pomalo podseća, manji S60 ima nekako oštrije linije i izraženiji profil.

 

req014.jpeg

 

No, proporcije su sasvim ok. Dužina oko 4.7 metara, širina 2 i visina 1.4 sa međuosovinskim rastojanjem od 2.8 m, donose sklad, ali i nagoveštavaju dovoljno prostora u unutrašnjosti. A ona se ne razlikuje mnogo od unutrašnjosti ostalih novih, odnosno modela iz game ovog proizvođača nastalih nakon 2014.

 

req013.jpeg

 

Jednostavne i čiste forme iz kojih ''progovara'' komfor i kvalitet. Dobro, možda bi mogao tu i tamo biti još poneki detalj, umesto tih ogromnih otvora za ventilaciju kao u kakvoj fabričkoj hali, ali šta se može. To je verovatno taj ''minimalizam u praksi''?! E kod njega mi se ne dopada baš taj veliki centralni displej infotejment sistema najnovije generacije pod nazivom Sensus dijagonale 9 inča koji ''krije'' veći deo komandi.

 

req012.jpeg

 

Zapravo, interfejs je dosta komplikovan i odvlači pažnju vozaču. Za neke, čak i najjednostavnije zahteve kao što je promena temperature u vozilu, potrebno je surfovati kroz meni!? Pored toga, površina osetljiva na dodir, pa samim tim i prljanje, što samo po sebi kvari utisak čistoće formi i iritira. Barem mene!

 

req011.jpeg

 

Ostalo je sve super - Digitalni displej od 12.3 inča ispred vozača ima dobru grafiku i veoma je pregledan. Sedišta su izuzetna i ergonomija je fantastična. Kada jednom pronađete položaj za upravljačem, to je to! Možete slobodno da zaboravite na dalja podešavanja, naravno ukoliko ne želite grejanje ili hlađenje, a to ide preko, pogađate već - centralnog dispeja! I zato vam sigurno neće biti dosadno.

 

req010.jpeg

 

Osim toga i prostora ima dovoljno. Pozadi čak dosta više nego kod nekih spomenutih rivala, ali je zapremina prtljažnika tu negde, podjednaka. S60 do pregrade ispod koje bi trebao da bude rezervni točak nudi 392 litra. Budući da točka nema, tj. da je u ovoj verziji tu samo kit za reparaciju pneumatika, raspoloživo je 442 litra. I ako je za utehu, ovaj Volvo ima još dosta ostava i pregrada za odlaganje sitnica čija ukupna zapremina iznosi čak 28 litara!

 

req009.jpeg

 

Dok sa Harman/Kardon audio sistema dopire pesma ''Name of the Game'' čuvene švedske grupe ABBA, jedva čekam da proverim - imamo li ovde hit? Da li će biti ono ''Super Trouper'', ''Mamma Mia'' ili ''Dancing Queen''?! Okret komande za startovanje motora na centralnom grebenu, koja mi se baš sviđa i muzika... Ovaj, ne baš? Dosta je tiho! Dobro, to je Volvo. Kulturan i uglađen. Neće da remeti mir.

 

req008.jpeg

 

Konačno, nalazim se u Vinariji Deurić na Fruškoj gori i ne bi bilo dobro da se ovaj novi T5 motor oglašava kao onaj stari petocilndarski, od čijeg zvuka bi moglo da otpadne grožđe sa čokota! Ok, preterujem... Jer i taj je imao turbo-punjač koji je prigušivao buku dvolitarskog agregata, ali je svakako bio bučniji.

 

req007.jpeg

 

Zapremina je i sada ostala ista, samo motor ima cilindar manje, ali i to je dovoljno za respektabilnih 250 KS. Maksimalni obrtni moment od 350 Nm ostvaruje u rasponu od 1.800 do 4.800 obrtaja, s tim što se najbolje nekako oseća u srednjim obrtajima. Ako ga gurate ka višim može biti frustrijajuće, pogotovo kada dođete na benzinsku pumpu. Tada ćete uvideti da je ona potrošnja goriva iz kataloga od 8.1 litar na 100 kilometara - fikcija! U praksi, teško je zadržati se ispod dve cifre bez zareza, tako da će prikaldno će zvučati hit ''Money, money, money'' ili možda ''S.O.S'' već spomenute švedske grupe. Još ako ispitujete da li može da stotku dostigne za 6.5 sekundi...

 

req006.jpeg

 

Da! Može i to sa lakoćom, baš kao što sam ubeđen da ni maksimalnih 240 km/h nije problem. Konačno, automobil ima ukupnu masu od 1.686 kg. Ubrzanje je odlično, ali šta tek reći za usporenje!? Veliki kočioni diskovi od 371 mm napred i 320 nazad, zaustavljaju ovaj Volvo bolje nego što sam očekivao! Sa brzine od 100 km/h do potpunog mirovanja za nekih 35 metara. To je odlično, pogotovo ako vam se na putu nađe siva Škoda od 13 godina starosti za kojom jure ''Kobre''?! :D Nije da mi se to desilo, ali priča se da je  baš tih dana naš predsednik nešto kao bežao od svog obezbeđenja u tom delu Srema...

 

req005.jpeg

 

No, nema mesta brizi jer ljudi svašta pričaju i u svašta veruju. Da sam zloban, poslužio bih se još jednim hitom ''Take a Chance on Me'', ali neću! Jedini ko je, zapravo, u pravoj panici je osmostepeni automatski koji pokušava da ulovi odgovarajući stepen prenosa imajući u vidu sve moje promene ritma, te krivine, uzbrdice i nizbrdice...

 

req004.jpeg

 

Izborom manuelnog režima promene stepena prenosa i upotrebom komandi iza upravljača, te jednog od tri moda vožnje, ova situacija se donekle može razrešiti. Eco je baš kao što ime kaže, Comfort je za svakodnevnu upotrebu, kao što sam S60 sugeriše, a Dynamic je ''Mamma, Mia...'' kao što ABBA kaže! Ne treba zaboraviti da kod S60 postoji i AWD verzija, ali testirani automobil ima pogon samo na prednje točkove i preneti 250 KS imajući u vidu kompletnu konstrukciju predstavlja veliki izazov. Naročito ako želite dinamične karakteristike.

 

req003.jpeg

 

Zbog toga su tu neki od rivala u prednosti, odnosno S60 ne može da prenese svu snagu. Zato mu opuštenija vožnja mnogo više pristaje, ali ne i ona sasvim spora. Tu je upravljač previše lak, da bi sa porastom brzine sve došlo na svoje mesto. Preciznost je dobra i stabilnost u krivinama. I nema bojazni da oslanjanje neće moći da se izbori sa neravninama, tj. da ih adekvatno absorbuje.

 

req002.jpeg

 

Što se tiče sistema aktivne i pasivne bezbednosti, Volvo je tu sinonim u svim kategorijama. Tehnologija i standardi su i kod S60 toliko visoki da i onim glavnim rivalima iz premium segmenta nije lako da sve ovo prate. Tu su sistemi City Safety sa Autobrake tehnologijom koji pomažu vozaču da izbegne eventualne sudare, tj. naletanja da druga vozila, recimo sivu Škodu, a istovremeno i prepoznaju pešake, bicikliste i veće životinje. Opciono, a to je ovaj model i imao, tu je Pilot Assist sistem koji je povezan sa adaptivnim tempomatom, te preuzima funkciju ubrzanja, usporenja, pa i upravljanja sve do brzine od 130 km/h. I ima ovaj automobil još dosta toga.

 

req001.jpeg

 

A da li je hit, poput onog ''Dancing Queen''? Pa, realno i nije. Ono čisto po zaslugama i performansama, pa i ceni od 50.700 evra. Međutim, znamo da se neki od već spomenutih rivala kupuju racionalno, a neki iracionalno. Isključivo srcem! E, Volvo S60 T5 je tu negde između. Elegantni S60 donosi sve najbolje iz porodice Volvo, samo u manjem pakovanju. On je ozbiljna alternativa i jednima i drugima. Novi udarac Torovog čekića u pravo mesto!

 

▲ elegantna pojava i prostran, izuzetno komforan enterijer i tehnološki napredan.
▼ komplikovan informacioni sistem i velika potrošnja goriva.

 

Tekst: ZoranŽivkov/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobytel.jpg Autobytel video: 2020. Volvo S60

 

Realno, stari S60 je bio ružan auto. Dugo je bio poslednji u Volvo ponudi koji nije imao novi korporativni dizajn, ali ga je 2019. dobio. Dobio je i novu platformu, nove motore...sve novo...i takav Volvo S60 je u ovom videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. Volvo V60 T8 Hybrid

 

2.0 motor sa dva kompresora i plug-in hibrid, sa ukupno 415 konja uparenih sa automatikom koji ima 8 brzina. Mnogo češća je verzija Cross Country koja je dodatno podignuta od tla i faktički napravljena tako da što više liči na SUV, dok je ova varijanta sa videa potpuno drugačija - sportski karavan dodatno spušten, sa više snage, a spoljašni nagoveštaji toga su beli krug oko Volvo znaka na masci hladnjaka i kočiona klješta zlatne boje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kelleybluebook.jpg KelleyBlueBook video: Test 2020. Volvo S60

 

Švedski brend, po unutrašnjosti male zastave Švedske, ali kineski vlasnici puni para...i rezultat je Volvo koji je kao nikad pre onaj pravi premium.

Ali, to ne znači da su popravili baš svaki detalj:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

driving.ca.jpg Driving.ca video: Test 2020. Volvo V60

 

Iako ljudi kažu da su danas svi automobili isti jer njihov dizajn zavisi od ispunjavanja istih strogih normi u pogledu ekonomičnosti i potrošnje goriva, ipak ima onih koji se izdvajaju poput V60:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobytel.jpg Autobytel video: Test 2020. Volvo V60

 

V60 Cross Country treba da zadovolji one kupce koji žele klirens SUV modela, ali ne žele da se odreknu boljeg utiska vožnje koji limuzine pružaju u odnosu na SUV aute:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouth.jpg Motormouth video: Volvo S60 Polestar Engineered

 

S60 ''Polestar Engineered'' je specijalna varijanta Volvo modela S60 napravljena da pruži više zadovoljstva vožnje uz manje zagađivanje. Najveći rivali su mu Audi S4 i BMW M3, ali za razliku od njih do performansi dolazi korišćenjem plug-in hibridnog sistema, a ne stavljanjem većeg klasičnog motora SUS pod haubu. Ima isti sistem sa 415 konja kao Volvo XC-60 i XC-90, ali u kompaktnijem izdanju. Polestar je dodao i jače kočnice, podesivo ogibljenje...pa sve to zajedno daje 4.3 sekunde do 100 Km/h.

Glavni problem ovog auta zato nije njegov kvalitet, savremenost...već njegova cena. Volvo S60 Polestar Engineered košta značajno više od Audija S4, i posebno više od novog BMW 330e plug-in hibrida sa istim dometom samo na struju od 30 kilometara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews video: 2020. Volvo V60 Cross Country

 

Oni koji hoće prednosti SUV-a, a neće njihove mane = malo podignuti karavan kao što je ovaj Volvo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert video: Test Volvo S60 T5

 

Da li je ovo BMW serije 3, ili Mercedes C klase za mnogo manje para? Pogledajte:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer video: Volvo V60 Polestar Engineered

 

Plug-in hibrid koji kombinuje turbo-benzinac (2.0) i elektro motor koji zajedno prave 399 konja.

U teoriji bi to trebalo da bude savršena kombinacija jer daje malu potrošnju (čak i nultu do 43 km koliko može da pređe samo na struju) i još bolje performanse...ali je fora da ne daje te dve stavke istovremeno:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili video: 2014. Volvo S60

 

Auto na testu opremljen je dvolitarskim dizelom i 181 konjem i 400 Nm, predstavlja udoban, siguran i hitar prevoz za svaki dan. U primerku koji smo imali na testu nije bila prisutna cela plejada Volvo sigurnosnih sistema, ali uz automatski menjač i dobro podešeno ogibljenje uživanje u vožnji je svakako zagarantovano.

Kako se vozi, koliko ima mesta u kabini, kakva mu je potrošnja - saznajte u najnovijem videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

drivencar.jpg DrivenCar video: Test Volvo V60 Cross Country

 

Za sve one koji kažu da ne žele da imaju isti auto kao komšije, evo dobrog i različitog od većine...karavan podignut da bude kao neki ''stelt'' SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro 2020. Volvo V60 Polestar

 

4.4 sekunde do ''stotke'' od dosadnog i praktičnog karavana pravi sportski auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews: 2020. Volvo V60 Polestar

 

Plug-in hibrid sa 400 konja i pogonom na svim točkovima = veoma brz Volvo karavan:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek: 2021. Volvo V60 T8 Polestar Engineered

 

Nikada nije bilo teže prodati ljudima karavan nego danas, ali kada imate malo drugačiji karavan poput ovoga - onda stvari idu lakše:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotradervelikoA.jpg Autotrader: 2022. Volvo V60 T8 Polestar Engineered

 

Volvo i dalje veruje da na tržištu ima dovojno mesta za limuzine i karavane, pa nam tako evo karavana V60 sa 415KS/670Nm. Od toga, 2.0 turbo-benzinac daje 313 konja i pokreće prednje točkove, dok električni motor od 87 konja pokreće zadnje točkove.

Između njih, u patosu gde bi inače bio tunel za kardan, nalaze se baterije (pošto je ovo plug-in hibrid), koje omogućavaju do 35 kilometara vožnje samo na struju kada su napunjene do kraja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo S60 Black Edition

 

volvo s60 04.jpg

 

Volvo je saopštio da će od ovog proleća u paletu modela S60 sedan ubaciti i specijalno Black Edition izdanje. Naglasak je na zatamnjenim elementima dizajna koji su zaslužni za ''zlokobniji'' izgled.

 

volvo s60 03.jpg

 

Edicija je ograničena na samo 450 primeraka za modelsku godinu 2022, a dostupna je za mild-hybrid S60 Momentum i R-Design pakete, kao i za plug-in hybrid S60 Recharge.

 

volvo s60 02.jpg

 

Black Edition podrazumeva 19-inčne alu točkove u sjajnoj crnoj boji, crnu masku visokog sjaja, crne okvire stakala, crne Volvo oznake pozadi i zatamnjene izduvne cevi.

 

volvo s60 01.jpg

 

S60 Black Edition će biti dostupan samo u dve boje, a to su Onyx Black Metallic i Crystal White Metallic. S60 Black Edition je razvijen posebno za američko tržište i zamišljen je u Volvo američkom dizajnerskom studiju u Kaliforniji, a praviće se u Volvo fabrici u Južnoj Karolini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Volvo S60 & V60

 

223107-volvo s60 07.jpg

 

Nekoliko dana nakon doterivanja električnih modela XC40 i C40 Recharge, Volvo je prikazao i blago obnovljene modele S60 i V60 (u sadašnjoj generaciji na tržištu od 2018. godine). Estetske promene se tiču blago revidiranog prednjeg branika i otvora za vazduh u sjajnoj crnoj boji, zadnjeg dela sa sakrivenim izduvnim cevima, kao i novog dizajna alu točkova.

 

volvo s60 06.jpg

 

Automobili su za novu modelsku godinu dostupni sa paketima Core, Plus i Ultimate, a tu su i Bright i Dark paketi sa hromiranim odnosno crnim akcentima.

 

223109-volvo s60 05.jpg

 

Novost predstavljaju i najnoviji Volvo infotainment sistem sa Google Android softverom, kao i najnovija verzija Pilot Assist funkcije kao deo Volvo ADAS sistema.

 

223108-volvo s60 04.jpg

 

U paleti za Volvo S60 i V60 su mild-hybrid i plug-in hybrid pogonski istemi. Sve kreće od 2.0 turbo benzinca sa 163KS, pa preko verzija sa 197KS, 250KS, sve do 300KS. Svi navedeni su sa 48-volt mild-hybrid sistemom koji dodaje 10 kW/14KS. Osim toga, V60 može da se dobije i sa 2.0 turbo-dizel mild-hybrid motorom sa 197KS.

 

223111-volvo v70 03.jpg

 

U zavisnosti od verzije, snaga se šalje na prednje točkove preko novog 7-stepenog menjača sa dvostukim kvačilom, kao i preko 8-stepenog automatika u verziji sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka.

 

223112-volvo v70 02.jpg

 

Volvo navodi da obnovljeni S60/V60 ima i nešto nižu potrošnju goriva nego ranije (0.3 do 0.7 l/100 km), kao i da je emisija CO2 smanjena za 5 do 15 g/km.

 

volvo v70 01.jpg

 

U ponudi su i plug-in hybrid verzije, sa 2,0 litarskim turbo benzincem od 253KS ili 310KS, dok elektromotor ima 146KS. Uz litijum-jonsku beteriju od 14.9 kWh domet u elektro modu iznosi 75 do 94 km. Najsnažniji Volvo S60 Recharge T8 od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.3 sekundi, a najveća brzina je el. ograničena na 180 km/h. Obnovljeni S60 će se praviti u Volvo fabrici u Južnoj Karolini, dok je start prodaje u Evropi predviđen u predstojećim nedeljama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2022. Volvo V60 Recharge T6

 

Benzinac koji ima turbo, ima kompresor, ima i elektrifikaciju jer je plug-in hibrid = veoma jak i efikasan pogon.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo privremeno uklonio S60 limuzinu iz prodaje u Velikoj Britaniji

 

223109-volvo s60 05.jpg

 

Volvo je pauzirao prodaju limuzine S60 u Velikoj Britaniji dok procenjuje budućnost ovog rivala BMW-u Serije 3 i Mercedesu C klase.

 

Prodaja S60 modela je pala za 51% do sada ove godine u poređenju sa 2021. dostigavši 16.797 jedinica uključujući V60 karavan. Ovde treba napomenuti da se prodaja karavana V60 na britanskom tržištu nastavlja. ''Još nije doneta nikakva odluka o budućim planovima modela'', rekao je portparol Volvoa na pitanje o budućnosti S60. ''Saopštićemo sve promene po potrebi. Neprestano procenjujemo naš portfolio proizvoda i kao deo ovog procesa privremeno smo uklonili S60 iz prodaje u Velikoj Britaniji.'' Švedski proizvođač automobila nije pauzirao prodaju većih modela Volvo S90 i V90 u Velikoj Britaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: 2023. Volvo V60 Cross Country

 

Volvo V60 (B5) kroz ovaj restajling dobija blagi hibrid i nekoliko drugih ''novotarija''. Pogledajte šta je Volvo uradio kako treba, a šta je pogrešio...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...