neshaoct 9592 Posted January 3, 2020 TopSpeed test: Volvo S60 T5 AT R-Design Elegantna limuzina švedskog proizvođača u kineskom vlasništvu, novi Volvo S60 treće generacije u potpunosti je nastao na američkom tlu, a trebao bi da bude najveći rival evropskim premijum markama Hmm! Komplikovana je ta globalna ekonomija... Pogotovo kada je automobilska industrija u pitanju. Potičeš sa jednog kraja sveta, na drugom kupiš neku marku, razvijaš i proizvodiš nešto na trećem, da bi parirao glavnim rivalima sa četvrtog, a prodavao ne samo na petom kraju zemaljske kugle, već globalno?! Upravo to radi Geely praktično još od kada je kupio Volvo, a najnovija, treća generacija S60 je dobar primer. Ta limuzina iz D segmenta je prvo vozilo nekada švedskog proizvođača koje je u potpunosti nastalo i razvijeno u SAD, tačnije u Čarlstonu u Južnoj Karolini. I sa njom Volvo direktno gađa svoje najveće premium rivale, a to je čuvena nemačka trojka sa svojim modelima BMW Serije 3, Mercedes C-klase i Audi A4. Ako, onako usput ''potkači'' i Jaguar XE, Alfa Romeo Giuliu, pa i Lexus IS, dobro je... Mislim, iz ugla Volvoa. E, sad da vidimo da li novi S60, koji se praktično u trećoj generaciji pojavio još prošle godine zaista ima potencijal da uzdrma ovaj segment?! Moram priznati da mi se njegov prethodnik izuzetno sviđao, čak toliko da sam ga ''skoro pa kupio''. I da budem iskren do kraja, dobio sam bolju ponudu za drugi automobil, ali to sada nije bitno. Bitan je Volvo S60 T5 AT R-Design kako glasi puni naziv ove elegantne sive limuzine sa četvora vrata. Ukoliko su vam se i ranije, a pogotovo sada, dopadali automobili ove marke, nema šanse da i sa novim S60 to ne bude slučaj. Pogotovo kada dolazi u paketu R-Design koji je pandam rivalskim M Sport, AMG i S-Line. Odmah ćete zapaziti dnevna svetla koja simbolizuju Torov čekić, zatim prepoznatljivu masku hladnjaka, te veliki znak Volvoa pozadi. Iako je ponikao na modularnoj SPA (Scalable Product Architecture) platformi, kao i veći rođak S90 na kojeg pomalo podseća, manji S60 ima nekako oštrije linije i izraženiji profil. No, proporcije su sasvim ok. Dužina oko 4.7 metara, širina 2 i visina 1.4 sa međuosovinskim rastojanjem od 2.8 m, donose sklad, ali i nagoveštavaju dovoljno prostora u unutrašnjosti. A ona se ne razlikuje mnogo od unutrašnjosti ostalih novih, odnosno modela iz game ovog proizvođača nastalih nakon 2014. Jednostavne i čiste forme iz kojih ''progovara'' komfor i kvalitet. Dobro, možda bi mogao tu i tamo biti još poneki detalj, umesto tih ogromnih otvora za ventilaciju kao u kakvoj fabričkoj hali, ali šta se može. To je verovatno taj ''minimalizam u praksi''?! E kod njega mi se ne dopada baš taj veliki centralni displej infotejment sistema najnovije generacije pod nazivom Sensus dijagonale 9 inča koji ''krije'' veći deo komandi. Zapravo, interfejs je dosta komplikovan i odvlači pažnju vozaču. Za neke, čak i najjednostavnije zahteve kao što je promena temperature u vozilu, potrebno je surfovati kroz meni!? Pored toga, površina osetljiva na dodir, pa samim tim i prljanje, što samo po sebi kvari utisak čistoće formi i iritira. Barem mene! Ostalo je sve super - Digitalni displej od 12.3 inča ispred vozača ima dobru grafiku i veoma je pregledan. Sedišta su izuzetna i ergonomija je fantastična. Kada jednom pronađete položaj za upravljačem, to je to! Možete slobodno da zaboravite na dalja podešavanja, naravno ukoliko ne želite grejanje ili hlađenje, a to ide preko, pogađate već - centralnog dispeja! I zato vam sigurno neće biti dosadno. Osim toga i prostora ima dovoljno. Pozadi čak dosta više nego kod nekih spomenutih rivala, ali je zapremina prtljažnika tu negde, podjednaka. S60 do pregrade ispod koje bi trebao da bude rezervni točak nudi 392 litra. Budući da točka nema, tj. da je u ovoj verziji tu samo kit za reparaciju pneumatika, raspoloživo je 442 litra. I ako je za utehu, ovaj Volvo ima još dosta ostava i pregrada za odlaganje sitnica čija ukupna zapremina iznosi čak 28 litara! Dok sa Harman/Kardon audio sistema dopire pesma ''Name of the Game'' čuvene švedske grupe ABBA, jedva čekam da proverim - imamo li ovde hit? Da li će biti ono ''Super Trouper'', ''Mamma Mia'' ili ''Dancing Queen''?! Okret komande za startovanje motora na centralnom grebenu, koja mi se baš sviđa i muzika... Ovaj, ne baš? Dosta je tiho! Dobro, to je Volvo. Kulturan i uglađen. Neće da remeti mir. Konačno, nalazim se u Vinariji Deurić na Fruškoj gori i ne bi bilo dobro da se ovaj novi T5 motor oglašava kao onaj stari petocilndarski, od čijeg zvuka bi moglo da otpadne grožđe sa čokota! Ok, preterujem... Jer i taj je imao turbo-punjač koji je prigušivao buku dvolitarskog agregata, ali je svakako bio bučniji. Zapremina je i sada ostala ista, samo motor ima cilindar manje, ali i to je dovoljno za respektabilnih 250 KS. Maksimalni obrtni moment od 350 Nm ostvaruje u rasponu od 1.800 do 4.800 obrtaja, s tim što se najbolje nekako oseća u srednjim obrtajima. Ako ga gurate ka višim može biti frustrijajuće, pogotovo kada dođete na benzinsku pumpu. Tada ćete uvideti da je ona potrošnja goriva iz kataloga od 8.1 litar na 100 kilometara - fikcija! U praksi, teško je zadržati se ispod dve cifre bez zareza, tako da će prikaldno će zvučati hit ''Money, money, money'' ili možda ''S.O.S'' već spomenute švedske grupe. Još ako ispitujete da li može da stotku dostigne za 6.5 sekundi... Da! Može i to sa lakoćom, baš kao što sam ubeđen da ni maksimalnih 240 km/h nije problem. Konačno, automobil ima ukupnu masu od 1.686 kg. Ubrzanje je odlično, ali šta tek reći za usporenje!? Veliki kočioni diskovi od 371 mm napred i 320 nazad, zaustavljaju ovaj Volvo bolje nego što sam očekivao! Sa brzine od 100 km/h do potpunog mirovanja za nekih 35 metara. To je odlično, pogotovo ako vam se na putu nađe siva Škoda od 13 godina starosti za kojom jure ''Kobre''?! Nije da mi se to desilo, ali priča se da je baš tih dana naš predsednik nešto kao bežao od svog obezbeđenja u tom delu Srema... No, nema mesta brizi jer ljudi svašta pričaju i u svašta veruju. Da sam zloban, poslužio bih se još jednim hitom ''Take a Chance on Me'', ali neću! Jedini ko je, zapravo, u pravoj panici je osmostepeni automatski koji pokušava da ulovi odgovarajući stepen prenosa imajući u vidu sve moje promene ritma, te krivine, uzbrdice i nizbrdice... Izborom manuelnog režima promene stepena prenosa i upotrebom komandi iza upravljača, te jednog od tri moda vožnje, ova situacija se donekle može razrešiti. Eco je baš kao što ime kaže, Comfort je za svakodnevnu upotrebu, kao što sam S60 sugeriše, a Dynamic je ''Mamma, Mia...'' kao što ABBA kaže! Ne treba zaboraviti da kod S60 postoji i AWD verzija, ali testirani automobil ima pogon samo na prednje točkove i preneti 250 KS imajući u vidu kompletnu konstrukciju predstavlja veliki izazov. Naročito ako želite dinamične karakteristike. Zbog toga su tu neki od rivala u prednosti, odnosno S60 ne može da prenese svu snagu. Zato mu opuštenija vožnja mnogo više pristaje, ali ne i ona sasvim spora. Tu je upravljač previše lak, da bi sa porastom brzine sve došlo na svoje mesto. Preciznost je dobra i stabilnost u krivinama. I nema bojazni da oslanjanje neće moći da se izbori sa neravninama, tj. da ih adekvatno absorbuje. Što se tiče sistema aktivne i pasivne bezbednosti, Volvo je tu sinonim u svim kategorijama. Tehnologija i standardi su i kod S60 toliko visoki da i onim glavnim rivalima iz premium segmenta nije lako da sve ovo prate. Tu su sistemi City Safety sa Autobrake tehnologijom koji pomažu vozaču da izbegne eventualne sudare, tj. naletanja da druga vozila, recimo sivu Škodu, a istovremeno i prepoznaju pešake, bicikliste i veće životinje. Opciono, a to je ovaj model i imao, tu je Pilot Assist sistem koji je povezan sa adaptivnim tempomatom, te preuzima funkciju ubrzanja, usporenja, pa i upravljanja sve do brzine od 130 km/h. I ima ovaj automobil još dosta toga. A da li je hit, poput onog ''Dancing Queen''? Pa, realno i nije. Ono čisto po zaslugama i performansama, pa i ceni od 50.700 evra. Međutim, znamo da se neki od već spomenutih rivala kupuju racionalno, a neki iracionalno. Isključivo srcem! E, Volvo S60 T5 je tu negde između. Elegantni S60 donosi sve najbolje iz porodice Volvo, samo u manjem pakovanju. On je ozbiljna alternativa i jednima i drugima. Novi udarac Torovog čekića u pravo mesto! ▲ elegantna pojava i prostran, izuzetno komforan enterijer i tehnološki napredan. ▼ komplikovan informacioni sistem i velika potrošnja goriva. Tekst: ZoranŽivkov/TopSpeed Fotografije: Aleksandar Savin preuzeto sa - topspeed.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 7, 2020 Autobytel video: 2020. Volvo S60 Realno, stari S60 je bio ružan auto. Dugo je bio poslednji u Volvo ponudi koji nije imao novi korporativni dizajn, ali ga je 2019. dobio. Dobio je i novu platformu, nove motore...sve novo...i takav Volvo S60 je u ovom videu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 18, 2020 CarGurus video: Test 2020. Volvo V60 T8 Hybrid 2.0 motor sa dva kompresora i plug-in hibrid, sa ukupno 415 konja uparenih sa automatikom koji ima 8 brzina. Mnogo češća je verzija Cross Country koja je dodatno podignuta od tla i faktički napravljena tako da što više liči na SUV, dok je ova varijanta sa videa potpuno drugačija - sportski karavan dodatno spušten, sa više snage, a spoljašni nagoveštaji toga su beli krug oko Volvo znaka na masci hladnjaka i kočiona klješta zlatne boje: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 28, 2020 KelleyBlueBook video: Test 2020. Volvo S60 Švedski brend, po unutrašnjosti male zastave Švedske, ali kineski vlasnici puni para...i rezultat je Volvo koji je kao nikad pre onaj pravi premium. Ali, to ne znači da su popravili baš svaki detalj: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 20, 2020 Driving.ca video: Test 2020. Volvo V60 Iako ljudi kažu da su danas svi automobili isti jer njihov dizajn zavisi od ispunjavanja istih strogih normi u pogledu ekonomičnosti i potrošnje goriva, ipak ima onih koji se izdvajaju poput V60: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 25, 2020 Autobytel video: Test 2020. Volvo V60 V60 Cross Country treba da zadovolji one kupce koji žele klirens SUV modela, ali ne žele da se odreknu boljeg utiska vožnje koji limuzine pružaju u odnosu na SUV aute: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 14, 2020 Motormouth video: Volvo S60 Polestar Engineered S60 ''Polestar Engineered'' je specijalna varijanta Volvo modela S60 napravljena da pruži više zadovoljstva vožnje uz manje zagađivanje. Najveći rivali su mu Audi S4 i BMW M3, ali za razliku od njih do performansi dolazi korišćenjem plug-in hibridnog sistema, a ne stavljanjem većeg klasičnog motora SUS pod haubu. Ima isti sistem sa 415 konja kao Volvo XC-60 i XC-90, ali u kompaktnijem izdanju. Polestar je dodao i jače kočnice, podesivo ogibljenje...pa sve to zajedno daje 4.3 sekunde do 100 Km/h. Glavni problem ovog auta zato nije njegov kvalitet, savremenost...već njegova cena. Volvo S60 Polestar Engineered košta značajno više od Audija S4, i posebno više od novog BMW 330e plug-in hibrida sa istim dometom samo na struju od 30 kilometara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 9, 2020 RedlineReviews video: 2020. Volvo V60 Cross Country Oni koji hoće prednosti SUV-a, a neće njihove mane = malo podignuti karavan kao što je ovaj Volvo: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 30, 2020 CarExpert video: Test Volvo S60 T5 Da li je ovo BMW serije 3, ili Mercedes C klase za mnogo manje para? Pogledajte: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 1, 2020 CarBuyer video: Volvo V60 Polestar Engineered Plug-in hibrid koji kombinuje turbo-benzinac (2.0) i elektro motor koji zajedno prave 399 konja. U teoriji bi to trebalo da bude savršena kombinacija jer daje malu potrošnju (čak i nultu do 43 km koliko može da pređe samo na struju) i još bolje performanse...ali je fora da ne daje te dve stavke istovremeno: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 9, 2020 PolovniAutomobili video: 2014. Volvo S60 Auto na testu opremljen je dvolitarskim dizelom i 181 konjem i 400 Nm, predstavlja udoban, siguran i hitar prevoz za svaki dan. U primerku koji smo imali na testu nije bila prisutna cela plejada Volvo sigurnosnih sistema, ali uz automatski menjač i dobro podešeno ogibljenje uživanje u vožnji je svakako zagarantovano. Kako se vozi, koliko ima mesta u kabini, kakva mu je potrošnja - saznajte u najnovijem videu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 19, 2020 DrivenCar video: Test Volvo V60 Cross Country Za sve one koji kažu da ne žele da imaju isti auto kao komšije, evo dobrog i različitog od većine...karavan podignut da bude kao neki ''stelt'' SUV: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 29, 2020 Doug DeMuro 2020. Volvo V60 Polestar 4.4 sekunde do ''stotke'' od dosadnog i praktičnog karavana pravi sportski auto: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 27, 2020 Autogefuhl: Volvo V60 Cross Country Podignuti karavan sa blagim hibridom: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 29, 2020 RedlineReviews: 2020. Volvo V60 Polestar Plug-in hibrid sa 400 konja i pogonom na svim točkovima = veoma brz Volvo karavan: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 30, 2021 MotorWeek: 2021. Volvo V60 T8 Polestar Engineered Nikada nije bilo teže prodati ljudima karavan nego danas, ali kada imate malo drugačiji karavan poput ovoga - onda stvari idu lakše: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 9, 2022 Autotrader: 2022. Volvo V60 T8 Polestar Engineered Volvo i dalje veruje da na tržištu ima dovojno mesta za limuzine i karavane, pa nam tako evo karavana V60 sa 415KS/670Nm. Od toga, 2.0 turbo-benzinac daje 313 konja i pokreće prednje točkove, dok električni motor od 87 konja pokreće zadnje točkove. Između njih, u patosu gde bi inače bio tunel za kardan, nalaze se baterije (pošto je ovo plug-in hibrid), koje omogućavaju do 35 kilometara vožnje samo na struju kada su napunjene do kraja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 1, 2022 Volvo S60 Black Edition Volvo je saopštio da će od ovog proleća u paletu modela S60 sedan ubaciti i specijalno Black Edition izdanje. Naglasak je na zatamnjenim elementima dizajna koji su zaslužni za ''zlokobniji'' izgled. Edicija je ograničena na samo 450 primeraka za modelsku godinu 2022, a dostupna je za mild-hybrid S60 Momentum i R-Design pakete, kao i za plug-in hybrid S60 Recharge. Black Edition podrazumeva 19-inčne alu točkove u sjajnoj crnoj boji, crnu masku visokog sjaja, crne okvire stakala, crne Volvo oznake pozadi i zatamnjene izduvne cevi. S60 Black Edition će biti dostupan samo u dve boje, a to su Onyx Black Metallic i Crystal White Metallic. S60 Black Edition je razvijen posebno za američko tržište i zamišljen je u Volvo američkom dizajnerskom studiju u Kaliforniji, a praviće se u Volvo fabrici u Južnoj Karolini. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 13, 2022 Obnovljeni Volvo S60 & V60 Nekoliko dana nakon doterivanja električnih modela XC40 i C40 Recharge, Volvo je prikazao i blago obnovljene modele S60 i V60 (u sadašnjoj generaciji na tržištu od 2018. godine). Estetske promene se tiču blago revidiranog prednjeg branika i otvora za vazduh u sjajnoj crnoj boji, zadnjeg dela sa sakrivenim izduvnim cevima, kao i novog dizajna alu točkova. Automobili su za novu modelsku godinu dostupni sa paketima Core, Plus i Ultimate, a tu su i Bright i Dark paketi sa hromiranim odnosno crnim akcentima. Novost predstavljaju i najnoviji Volvo infotainment sistem sa Google Android softverom, kao i najnovija verzija Pilot Assist funkcije kao deo Volvo ADAS sistema. U paleti za Volvo S60 i V60 su mild-hybrid i plug-in hybrid pogonski istemi. Sve kreće od 2.0 turbo benzinca sa 163KS, pa preko verzija sa 197KS, 250KS, sve do 300KS. Svi navedeni su sa 48-volt mild-hybrid sistemom koji dodaje 10 kW/14KS. Osim toga, V60 može da se dobije i sa 2.0 turbo-dizel mild-hybrid motorom sa 197KS. U zavisnosti od verzije, snaga se šalje na prednje točkove preko novog 7-stepenog menjača sa dvostukim kvačilom, kao i preko 8-stepenog automatika u verziji sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka. Volvo navodi da obnovljeni S60/V60 ima i nešto nižu potrošnju goriva nego ranije (0.3 do 0.7 l/100 km), kao i da je emisija CO2 smanjena za 5 do 15 g/km. U ponudi su i plug-in hybrid verzije, sa 2,0 litarskim turbo benzincem od 253KS ili 310KS, dok elektromotor ima 146KS. Uz litijum-jonsku beteriju od 14.9 kWh domet u elektro modu iznosi 75 do 94 km. Najsnažniji Volvo S60 Recharge T8 od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.3 sekundi, a najveća brzina je el. ograničena na 180 km/h. Obnovljeni S60 će se praviti u Volvo fabrici u Južnoj Karolini, dok je start prodaje u Evropi predviđen u predstojećim nedeljama. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 2, 2022 OSV: 2022. Volvo V60 Recharge T6 Benzinac koji ima turbo, ima kompresor, ima i elektrifikaciju jer je plug-in hibrid = veoma jak i efikasan pogon. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 1, 2022 Volvo privremeno uklonio S60 limuzinu iz prodaje u Velikoj Britaniji Volvo je pauzirao prodaju limuzine S60 u Velikoj Britaniji dok procenjuje budućnost ovog rivala BMW-u Serije 3 i Mercedesu C klase. Prodaja S60 modela je pala za 51% do sada ove godine u poređenju sa 2021. dostigavši 16.797 jedinica uključujući V60 karavan. Ovde treba napomenuti da se prodaja karavana V60 na britanskom tržištu nastavlja. ''Još nije doneta nikakva odluka o budućim planovima modela'', rekao je portparol Volvoa na pitanje o budućnosti S60. ''Saopštićemo sve promene po potrebi. Neprestano procenjujemo naš portfolio proizvoda i kao deo ovog procesa privremeno smo uklonili S60 iz prodaje u Velikoj Britaniji.'' Švedski proizvođač automobila nije pauzirao prodaju većih modela Volvo S90 i V90 u Velikoj Britaniji. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 12, 2022 Savagegeese: 2023. Volvo V60 Cross Country Volvo V60 (B5) kroz ovaj restajling dobija blagi hibrid i nekoliko drugih ''novotarija''. Pogledajte šta je Volvo uradio kako treba, a šta je pogrešio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 18, 2022 Savagegeese: 2023. Volvo S60 Black Edition 65 kilometara dometa samo na struju i 455 konja: Quote Share this post Link to post Share on other sites