Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Chrysler statistika prodajnih rezultata

Recommended Posts

Dimenzije o okviru klase i za nijansu veće međuosovinsko u odnosu na Stilo/Bravo

Giulietta_dim.jpg Giulietta_sasija_2.jpg Giulietta_sasija.jpg Giulietta_platforma.jpg

Prednji trap uprošćen maximalno + kugla je odvojiva, zadnji multi link sa tri ramena.

Giulietta_prednji_trap.jpg Giulietta_zadni_trap.jpg

Menjač TCT sa dve lamele (da se isprate trendovi)

Giulietta_TCT_a.jpg Giulietta_TCT_9.jpg Giulietta_TCT_10.jpg Giulietta_TCT_2.jpg Giulietta_TCT_3.jpg Giulietta_TCT_4.jpg

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo informacija iz 2008. kada je Bravo bio jos svez i jako atraktivan model:

The sales figures are the best proof of this: more than 90,000 vehicles were sold in Europe during 2007 (compared with target sales of 70,000) and 120,000 orders were placed, of which no fewer than 60% were from abroad.

=> planirana prodaja oko 70000 komada godisnje, prodato 90000 komada, a primljeno 120000 narudzbina (bar 60% narudzbina je doslo van Italije). Dakle, u prvoj godini je bio i vise nego uspesan.

U početku ispunjavao skroman plan, kasnije ni to. Aleksa napisao da dvojac Bravo/Brava prodat u 1,2 mil primeraka, Stilo nešto preko 600 000. Novi Bravo do 2011 317 000 komada, u ovoj godini oko 20 000.

Malo da vidimo za čim braća rusi luduju.

Rusko_2012.jpg

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojavili se Top 10 za mesec jul. Svi primećuju dobru poziciju Nissan Qashqai , potencijalno najbolji mesečni plasman nekog japanskog modela na evropskom tržištu. Auto koji ulazi lagano u osmu godinu i po svim standardima na zenitu karijere ali bez smanjenog interesovanja. Sigurno japanci i ovi iz njihovog evropskog R&D centra čupaju kosu kako napraviti podjednako dobrog i uspešnog naslednika.

Jul_2012.jpg

Zanimljiva tabela šta poreske izbeglice kupuju u Monaku.

Monaco_2012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne cudi me losa prodaja fiata, trenutno na veliku zalost nemaju ni jedan jedini automobil koji je konkurentan na trzistu u odnosu na ono sto konkurencija nudi... Do nekle je to grande punto, mada se nije proslavio, panda ima svoje kupce i to je to. Model 500 takodje, ali to je nedovoljno za takvu kompaniju. Ocekujem da ce uskoro fiat izbaciti neki ozbiljan model slican kao sto je opelova insignija, jer bi to vratilo brend na pravu stazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secam se da je i Insignija kuburila sa prodajom, kako je sad ne znam... Licno bih i ja voleo da se pojavi nesto ozbiljno iz Fiata, ali nase zelje su jedno, a mozgovi kompanije nasto sasvim drugo.

500 je preskup, ima ograniceno trziste. Ko je nekad vozio prastare modele sa tom oznakom, vise nije sposoban za voznju :)

Po neko ko se seca Fice, seca ga se i to je to. Cisto sumnjam da bas pati da vozi ovog novog.

500L basnoslovno skup za zemlje treceg sveta.

Sta ce biti, videcemo...Na zalost, morace dobro da se potrude da otprate sve ostale kuce koje jednostavno ne staju u izbacivanju novog i atraktivnog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insignia nije imala probleme sa prodajom - koliko se secam, u sred one krize kada su ostale fabrike uvodile slobodne dane, Opel je u fabrici gde se pravi Insignia uvodio dodatne smene. Kakvo je stanja sada - ne znam, ali znam da mi se Insignia jos uvek svidja i da razmisljam o njoj kao sledecem automobilu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insgnia je standardna sa oko 130 000 kom godišnje (doduše manje nego Vectra), što je za ova krizna vremena dosta dobro. Dok recimo Thema/C300 (nisu ista klasa) zajedno po sto i kusur komada mesečno.

Recimo Corsa vs GP/Punto skoro 50 % razlike u korist Corse i uvek je u vrhu prodaje. O poređenju Astre/Bravo ne smem ni da pomislim. 327 458 vs 31 673 za celu 2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vise puta sam to komentarisao - Atstra J je manje-vise copy/paste Brava (nije ih bas lako razlikovati iz daljine), a puno se bolje prodaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Do nekle je to grande punto, mada se nije proslavio...

Grande Punto je jedan od tržišno najuspešnijih Fiatovih modela od kada se pojavio. Jedini je model koji je imao dva ''zatezanja bora'' i još uvek se prodaje. Ali, jednostavno godine prolaze, i GP posustaje na domaćem tržištu koje je za Fiat najvažnije. Međutim, to ne menja činjenicu da je upravo odličan prodajni rezultat GP sa minimalnim ulaganjem u njega godinama kasnije ponovo stavio Fiat u profitabilno polje. Neki bi rekli da je GP spasio Fiat polovinom protekle decenije. Drugim rečima, teško da bilo šta drugo može biti dalje od istine nego kada se kaže da se GP nije proslavio. Pogledaj samo koliko komada je prodato.

500 je preskup, ima ograniceno trziste. Ko je nekad vozio prastare modele sa tom oznakom, vise nije sposoban za voznju :)

Po neko ko se seca Fice, seca ga se i to je to. Cisto sumnjam da bas pati da vozi ovog novog.

Fiat 500 je još jedan model koji je onaj blagi plus koji je napravio GP pretvorio posle par godina u veeeeeliki plus na računu Fiata. Nisu mogli da ga naprave kolika je potražnja. Priče kako je preskup su bile isto pre njegovog predstavljanja tržištu, a...a, onda je krenula prodaja i nisu mogli da ga naprave dovoljno.

U prve tri nedelje od zvaničnog početka prodaje, prodata je celokupna planirana godišnja proizvodnja od 58.000 komada. Do kraja prve polovine 2008. godine, Fiat je primio više od 205.000 narudzbina za model 500. Ono što dodatno pojačava ove cifre i tržišni uspeh je činjenica da Fiat 500 u to vreme još uvek nije ni bio dostupan na mnogim velikim tržištima. Samo u Italiji je u oktobru 2007. godine prodato 9.000 komada. Taj obim mesečne prodaje ustvari znači da je u proseku na svakih 5 minuta prodat po jedan Fiat 500 u Italiji.

Npr. Fiat je u Francuskoj primio više od 10.000 narudzbina do kraja oktobra 2007. godine. Sa planovima Fiat-a da model 500 ponudi i na drugim tržištima, zahtevi će samo biti još veći. Da bi se uspešno izborio sa tolikom zainteresovanošću kupaca, Fiat je najavio povećanje proizvodnje na 200.000 jedinica do kraja 2008. godine.

Fiat 500 je počeo sa prodajom u Velikoj Britaniji 21. januara 2008. godine. Do 2010. godine godišnja proizvodnja svih verzija Fiat 500 će probiti 350.000 jedinica.

Fiat će u poslednjem kvartalu 2008. godine početi sa proizvodnjom modela 500 i u renoviranoj fabrici Termini Imerese na Siciliji. Godišnja proizvodnja u toj fabrici će biti do 120.000 komada.

http://www.fiat-lanc...showtopic=30403

500L basnoslovno skup za zemlje treceg sveta.

Isto kao kada bi rekao...BMW serije 7 je preskup za Somaliju. :D

Koga u Fiatu briga za države trećeg sveta kada je 500L u pitanju? Nije on pravljen za njih, nije to neki low budget Fiat, nije to Fiatova verzija Dacie...jednostavno 500L je za zapadnu Evropu i Ameriku. Dakle, za najbogatija tržišta. Nema svrhe reći kako mu nije kvalitet nešto za šta nije ni pravljen, tj. nije pravljen za države ''trećeg sveta''.

Kada se želi već pričati o prodaji, poziciji na tržištu i sl., onda treba što manje subjektivnih stavova, a što više objektivnih pokazatelja. Dakle, guglanje i čitanje cifara. Sve je to lako dostupno, ima gooomila toga već prevedena i postavljena na forumu. I isto tako, ne gubiti iz vida da Fiat grupacija nije ni najveći, ni drugi, ni treći proizvođač u Evropi, pa samim tim nema mesta iščuđavanju kako je VW, ili PSA ili neka druga grupacija prodala više. Pa, naravno da jeste...da nije, Fiat bi onda bio najveći proizvođač automobila u Evropi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se bude prodavao (znaće se za par meseci) 500L ima uslove da bude zlatna ne koka (sitna) već ćurka. Ogromna količina državnih povlastica + džabe radna snaga (kvaliikovana) eto uspeha. Sad samo da su pametni pa da ulože u dalji razvoj (vidim tapetara su promenili Nova Panda + 500 L).

Koliko se sećam ni Corsa nije nešto posebno zatezana a skoro da je isto na tržištu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se izvinjavam, nisam mislio na globalnu statistiku za ceo svet, vec za nasu zemljicu.

Nostalgija prema modelu 500 ovde nije igrala nikakvu ulogu. Novog 500 vozi par ribica po gradu.... :)

Tu od nostalgije i prodaje nema nista.

500L ce mozda ovde kupiti po neko cisto malo radi prestiza. I to ne auto iz 2012 bez klime, za preko 12.000... Kupice ga u fullu, normalno.

Puntice nove vecinom kupuje ko mora, a i to kad prestane da se proizvodi, sta ce se kupovati, vrlo sam znatizeljan da docekam i vidim.

Sta je Fiat ovde dobio, to je posebna prica. Verujem da su dobili gradjevinsko zemljiste besplatno, sve prikljucke na komunalije, poreske olaksice, upumpavanje drzavnog novca u proizvodnju, radnike za 30.000 dinara. Fiat i Srbija su povezani neraskidivo i ako cemo iskreno, prirodno je da Fiat ovde radi. Ali, ponovo je ljubav tu diskutabilna. Da je povoljnije poslovati u Kini, sve bi ovo spakovali i za 24 sata tamo poceli da sklapaju vozila.

Ponavljam, samo me brine sta ce obicni smrtnici kupovati iz Fiat Srbija. To je po meni kljucna stvar i potencijalni problem.

Poredjenje sa Dacijom nije dobrodoslo na nasem forumu, ali to je primer da nacionalna auto-industrija jedne zemlje uspeva iz modela u model da napravi "nacionalno" vozilo, po ceni prihvatljivo za svoje stanovnike, a Boga mi i za stanovnike zemalja poput nase. To je uspesna sinteza zadovoljenja stanovnista maticne zemlje, drugih zemalja skromnijeg standarda i ujedno i visokog profita, sigurno.

Takva politika Fiata nama treba, a da li cemo je dobiti, to cemo videti. Za sada vecina vozi Fiate sa dusom u nosu...

Izvinjavam se na duzem postu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se izvinjavam, nisam mislio na globalnu statistiku za ceo svet, vec za nasu zemljicu.

U priči o globalnoj poziciji Fiata prodaja kod nas apsolutno nema nikakav značaj. I, ne samo kada je Fiat u pitaju, već i bilo koji drugi proizvođač automobila.

Sta je Fiat ovde dobio, to je posebna prica. Verujem da su dobili gradjevinsko zemljiste besplatno, sve prikljucke na komunalije, poreske olaksice, upumpavanje drzavnog novca u proizvodnju, radnike za 30.000 dinara.

Znaš li npr. šta je tadašnja Češka država uradila sa Škodom, sa njenim dugovima kako bi je uzeo VW i znaš li za koliko novca ju je kupio VW, plus šta je sve dobio od olakšica?

Baš ovih dana možeš čuti da država Srbija nije ispunila svoj deo obaveza. Nekih 60 miliona eura nismo uplatili, a imamo upisanih 33% vlasništva nad FAS-om. Juče su baš dogovorili da će u rebalansu budžeta do kraja ove godine biti uplaćeno 50, a sledeće godine ostatak od 10 miliona eura. Plus, jel' izgrađen autoput od Batočine do Kragujevca? Dakle, ne put ranga Ibarske kao što sada ima od Batočine do KG-a, nego autoput? Ista je stvar i sa prugom i svašta nešto je je Srbija obećala, a nije uradila. I, ko kome čini? :whistle:

Fiat je u Srbiji jer je jeftinija proizvodnja nego samo 500 km zapadno. Tako blizu matične države, a toliko jeftinije. I, plata nije 30.000 dinara.

Da je povoljnije poslovati u Kini, sve bi ovo spakovali i za 24 sata tamo poceli da sklapaju vozila.

Fiat trenutno u Kini ima nekoliko puta veću investiciju nego u Srbiji. imaš o tome na forumu.

Poredjenje sa Dacijom nije dobrodoslo na nasem forumu, ali to je primer da nacionalna auto-industrija jedne zemlje uspeva iz modela u model da napravi "nacionalno" vozilo, po ceni prihvatljivo za svoje stanovnike, a Boga mi i za stanovnike zemalja poput nase. To je uspesna sinteza zadovoljenja stanovnista maticne zemlje, drugih zemalja skromnijeg standarda i ujedno i visokog profita, sigurno.

Takva politika Fiata nama treba, a da li cemo je dobiti, to cemo videti.

Takva politika Fiata nam ne treba. Mnogo je bolje što se pravi 500L, nego neki low budget Fiat.

Šta je nacionalno vozilo...jel' za Nemca isto Dacia...ili za Francuza? Naravno da nije jer oni imaju para da plate bolji auto. Pa, 'ajde i za Srbiju da ne bude ''nacionalni automobil'' onaj koji se pravi za treći svet, nego isti onaj koji se pravi za ostatak Evrope. Šta se pravi u Slovačkoj, Poljskoj, Češkoj kada su automobili u pitanju? Što Srbija da bude gora od njih, odnosno zašto želi da bude gora od njih, da unapred kaže ''mi smo sada jadni i bićemo tako jadni zauvek i nemojte ovde praviti najmodernije fabrike koje mogu da prave autombil za Ameriku i bogati deo Evrope, nego nam sklepajte nešto po mogućstvu do 5.000 eura jer mi smo trenutno beda i želimo da zauvek budemo beda?''

U vreme kada je Fiat u KG-u, odnosno tadašnja Crvena Zastava počela da pravi fiću, građani tadašnje države nisu mogli tek tako da ga kupe. Upravo je i ta fabrika, kao i desetine drugih bila začetnih novog razvoja tadašnje nam države. Da su tada gledali šta trenutno mogu građani da kupe, onda ne bi ni pravili fabriku automobila, nego konjskih zaprega i fijakera.

Pa, onda kada je kasnije uzeta licenca za čuveni tristać, za limuzinu...građani tadašnje države su tek mogli da kupe fiću, a za tristać...eeee, trebalo se pomučiti i to nikada nije bio ''narodni auto''. To je ostao fića. Ali, ni tada nije niko rekao šta će nam tristać kada je nacionalno vozilo fića.

Jedna stvar vuče drugu...pa, ni Dacia neće zauvek biti low budget Renault. Kako standard u Rumuniji bude išao gore, ići će i kvalitet Dacia modela. Isto kao što je bilo i sa Škodom, od skromne Felicie...do Superba.

Dobro je što mi, koji ionako kasnimo po 20 godina za tim ostalim istočnoevropskim državama nećemo kasniti bar u ovome, odnosno što preskačmo tu fazu low budget modela. Imamo Punto Classic za ''nacionalno'' vozilo. Ili, imate novu Pandu za to. Eno je, nov model, oko 8.500 sa 1.4 8v motorom. Kao da Fiat već nema male automobile u ponudi za značajno ispod 10.000 eura, nego je sada za Srbiju i ostale istočnoevropske države (koje su inače sve redom bogatije od Srbije, sa jačim standardom) potrebno praviti neki auto za koliko...4-5 hiljada eura...al' za te pare da ima i servo, i ABS, i 6 jastuka i 5 zvezdica na crash testu, plus klimu u osnovnom paketu... :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravi pored svega da staviš i gepek od 500 litara, čisto prasetu da se ne lome uši. E to je nacionalni auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Linea daje 500 litara gepeka. Turska fabrika, plastika unutra dosta ružnija od Torinske (Punto Evo). 1.4 8v, ne znam sa kojom opremom 8.500 eur, danas sam sedao u oba na sajmu u Zrenjaninu, izloženi su još sutra pre podne, kao i Freemont.

Utisak mi je ostavila ona plastika, rekao bih da je punto classic malo ispred turskih modela ali i malo iza italijanskih

Edited by bojan2703

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel se na prace lome uši ?

Koliko cene padaju. Kako su navalili sjebaće Daciu.

Kažem ja ova kriza je nešto najbolje (od Milke Planinc naovamo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, za po nekog. Ko nema da kupi novo, moze samo da gleda kako padaju...i padaju...i padaju... I opet od kupovine nista...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...1.4 8v, ne znam sa kojom opremom 8.500 eur...

- podešavanje farova po visini

- grejanje zadnjeg stakla

- ABS + EBD

- daljinsko zaključavanje

- vaz. jastuk za vozača, suvozača i vaz. zavese

- volan podesiv po visini

- klima

- servo

- el. podizači napred

- 3 sedišta pozadi

- 12V priključak u gepeku

- priprema za radio sa 4 zvučnika

- čelične felne 14-ce

- branici u boji karoserije

Ima još par sitnica... POP paket opreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ 5 zvezda Euro Ncap.

S tom opremom i puno lepšim dizajnom u odnosu na Logan sasvim korektna i konkurentna cena (pravi se u Turskoj). Sad puno više marketinga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo konkurentno, isto mislim.

Ja sad kad pogledam tu cenu i vidim da sam platio Z10 sa jednim jastukom, malo zica za zvucnike, maglenkama i podesivim sedistem i volanom toliko, dodje mi da placem...:)

Ali, tad je za Punta bio pojam da ima obrtaljku i zadnje naslone( koje nemam jer su bili u najvisem paketu opreme :) )

Sta da se radi, ko zna kako ce cena ici u buducnosti. Auto kupis kad mozes i za koliko mozes i kad ti treba. Nema tu mesta prevelikoj racunici.

Moramo da otvorimo jednu temu i za Rumune :) Mozda vec negde i ima u ostalim temama, ali sam samo na ovim vezano za "maticnu" marku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije bilo ove krize tvoj Punto bi i dalje imao istu cenu ako ne i veću (čisto da Markoni preuredi jahtu). Tako da bilo kako poređenje cena osim nerviranja nema smisla. Svi ste kupili kola u nekom lepšem vremenu.

Sada Alvirko da napravi uporedni test dva L (Linea-Logan). Karte su puno drugačije izmešane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvih šest (6) komada Fiat-a 500 L prodato u augustu u Španiji.

Veliko razočarenje u start prodaje Dodge Dart-a, jun-juli samo 974 primeraka (Civic se toliko proda za jedan vikend) .

Navodno pomeren novi Punto tj. grande za 2015 godinu. Kritike rezultata Marchionne-a kao i plan izbacivanja novih modela. Fiat u krizi zadržava modele za koje pada ili nema interesovanja dok konkurencija izbacuje nove modele.

Sindikati nezadovoljni planom smanjivanja broja radnika kao i moguće zatvaranje fabrika i nemanja novih projekata. Traže oporavak Alfa Romea, brenda koji bi trebao prodavati milion vozila a ne praviti maloserijske projekte sa Mazdom.

Italija august 2012 najslabiji rezultati u zadnjih 50 godina (1962). Panda najviši procenat u zadnjih 30 godina a G. Punto najslabiji tržišni procenat. http://bestsellingcarsblog.com/2012/09/07/italy-august-2012-lowest-august-score-since-1962-panda-at-highest-in-30-years-punto-at-lowest-ever/#more-21351

Veoma sumorno leto za Fiat.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, mislim da je akcenat u poslednje vreme bio na preuzimanju dodatnog dela akcija Krajslera i njegovo repozicioniranje u SAD, pa tek onda Fiat. Ne sekiram se za Fiat dok je Markione tu, po meni sve "neuspehe" sa Fiatom su anulirali kupovinom dodatnih akcija Krajslera njihovim, Krajslerovim parama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliko razočarenje u start prodaje Dodge Dart-a, jun-juli samo 974 primeraka (Civic se toliko proda za jedan vikend) .

Zašto? Kao što znaš, Dart, odnosno Viaggio i nije auto za Evropu, već za Ameriku i Kinu. Jedino u Kini se i pravi Fiat Viaggio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...