Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Na prodaju BMW M1 koji je pripadao Polu Vokeru

 

bmw m1 pw 03.jpg

 

Preko Bring a Trailer-a je na prodaju ponuđen i BMW M1 čiji vlasnik je bio pokojni glumac Pol Voker. U pitanju je 1980 BMW M1 AHG, u odličnom stanju i sa samo 6.800 pređenih km.

 

bmw m1 pw 02.jpg

 

Automobil pokreće 3.5 šestocilindrični motor sa 350KS, a tu su i 5-stepeni ZF manuelni menjač, LSD diferencijal, kao i 16-inčni BBS točkovi sa gumama Yokohama Advan 225/50 i 245/45.   

 

bmw m1 pw 01.jpg

 

Aukcija traje još nedelju dana, a trenutna ponuda iznosi 360.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vokerov BMW M1 prodat za 500.000 dolara

 

bmw m1 pw 03.jpg

 

Prošlog meseca je na prodaju ponuđen i BMW M1 čiji vlasnik je bio pokojni glumac Pol Voker. U međuvremenu je aukcija završena, a novi vlasnik je za ovaj automobil platio pola miliona američkih dolara.

U pitanju je 1980. BMW M1 AHG, u odličnom stanju i sa samo 6.800 pređenih km. Automobil pokreće 3.5 šestocilindrični motor sa 350KS, a tu su i 5-stepeni ZF manuelni menjač, LSD diferencijal, kao i 16-inčni BBS točkovi sa gumama Yokohama Advan 225/50 i 245/45. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious: 1980. BMW M1

 

Sportska istorija BMW-a je veoma bogata - od učestvovanja i pobeda na relijima poput Dakara, pa sve do Mille Miglia, preko svojevremeno pravljenja najjačeg motora koji je ikada imao neki F1 bolid, pa sve do ''touring'' šampionata u mnogim državama (naravno sa DTM-om na vrhu takve serije trka). Pre nego što je promenjeno ime u ''BMW M'', postojao je ''BMW Motorsport'' koji je od početka 70-tih koristio postojeće BMW modele kao osnovu za svoje trkačke automobile. Najbolji primeri takvih automobila su E9 3.0 CSL i kasnije E30 M3...ali nijedan od tih automobila koji su postojali (pre ili posle njega) nije bio ambiciozan kao BMW M1.

 

Jochen Neerpasch, tadašnji direktor BMW Motorsport-a, odlučio je da je došlo vreme da se napravi BMW za stazu koji je od samog starta za to napravljen, tj. da se više ne koriste velikoserijski modeli koji se naknadno prerađuju za trke. Takav auto BMW nikada ranije nije pravio, samim tim nije imao iskustva, ali je znao gde to iskustvo da pronađe. Zato su otišli do Italije i napravili sledeći dogovor:

Gian Paolo Dallara će praviti šasiju, dizajn radi Giorgetto Giugiaro, a auto će u početku praviti Lamborghini u svojim fabrikama.

 

Rezultat je bio odličan automobil, ali i kašnjenje u početku njegove proizvodnje.

Zato BMW M1 nije stigao da učestvuje u dosta trka krajem 70-tih i početka 80-tih (jer su u međuvremenu šampionati u kojima je viđen da se takmiči bili ugašeni ili prekomponovani sa novim pravilima). Bez obzira što se nije okitio gomilom pehara, BMW M1 zasluženo stoji visoko na listi najboljih BMW modela ikada:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1980. BMW M1

 

216467-bmw m1 04.jpg

 

M5 CS je BMW-ov najsnažniji produkcijski automobil ikada, ali nije superautomobil. Zapravo, BMW je proizveo samo jedan istinski superautomobil, a to je legendarni M1.

BMW-ovo odeljenje za motosport je proizvelo ovaj automobil kao homologacijski specijal za FIA Group 5 trke sportskih automobila. i sa proizvodne trake sišlo je svega 450 primeraka između 1978. i 1981. godine. Entuzijasti od tada sanjaju da će jednog dana videti dostojnog naslednika, ali BMW nema planove da oživi M1. Ipak, uteha za imućne može da bude primerak modela M1 iz 1980. godine, koji se pojavio u prodaji.

 

bmw m1 03.jpg

 

Automobil je proizveden u avgustu 1980. godine te je isporučen kupcu u Beckingenu u Nemačkoj. Kasnije je uvezen u Veliku Britaniju, a zatim u Ameriku 2001. godine i od tada pripada istom vlasniku. Lakiran je u crvenu boju, dok je unutrašnjost crne boje. Pokreće ga 3.5 M88/1 redni šestocilindraš uparen sa petostepenim ZF menjačem, a dobio je i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, ventilisane kočione diskove, Campagnolo felne od legura, Stebro prigušni lonac i specijalno kvačilo.

 

216469-bmw m1 02.jpg

 

BMW M1 je prešao nešto više od 43.000 kilometara, a koristio se na stazi i različitim događajima. Godinama je bio parkiran u skladištima, ali je vođena briga o njemu. Takođe, dobio je brojne nagrade.

 

216470-bmw m1 01.jpg

 

Između 2015. i 2016. godine je lakiran u originalnu crvenu boju te sada izgleda kao da je tek izašao iz fabrike. Ponude na aukciji su prešle granicu od 340.000 evra, a neće biti iznenađenje ako premaši cenu BMW-a M1 koji je pripadao preminulom glumcu Paulu Walkeru. Njegov automobil je prodat za 425.000 evra ranije ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko za ove retke BMW M1 točkove traži skoro 20.000 evra

 

bmw m t.jpg

 

BMW M1 je bio jedna od najunikatnijih i najznačajnijih kreacija nemačkog proizvođača automobila, pa je sasvim prikladno da ovi ultraretki sportski automobili s motorom u sredini imaju visoku traženu cenu.

Ali ono što bi moglo da bude malo više iznenađujuće je da samo točkovi ovog automobila mogu da koštaju gotovo jednako kao vaš prosečni kompaktni automobil. Navedeni za prodaju na eBay-u, komplet M1 točkova se nudi se po traženoj ceni od 18.700 dolara, što je jednako ceni potpuno nove Toyote Corolle. Ali što je još bizarnije je to što se, uprkos visokoj traženoj ceni, čak i ne čini da su u tako dobrom stanju, s obzirom na količinu prašine i prljavštine na njima. Točkovi takođe dolaze montirani na svoje originalne gume, iako ne bismo izazivali sudbinu pokušavajući da zaista vozimo na njima. Uz to, sumnjamo da će ih onaj ko ih kupuje zaista staviti na automobil, a kamoli na svoj lični M1. Umesto toga, smatramo da bi oni bili više sveti gral za automobilske uspomene nego bilo šta drugo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimatski aktivisti ''napali'' BMW M1 koji je oslikao Andy Warhol

 

bmw aktivisti.jpg

 

Klimatski aktivisti nastavljaju da deluju napadom na umetnička dela. Ovaj put, napali jedan od najpoznatijih BMV umetničkih automobila u istoriji. Članovi Ultima Generazione došli su u muzej u Milanu u kom je bio izložen BMW M1, oslikan od strane Endija Vorhola.

 

Na Tviteru, aktivisti su priznali da su sipali skoro osam kilograma brašna po automobilu i objavili da je ''apsurdno biti skandalizovani ovim'' jer ''ostati ravnodušan prema činjenici da hiljade ljudi već umire od klimatske krize'' je daleko gore. Grupa je još izjavila da ''naše društvo je opsednuto predmetima, ali nije zainteresovano da zaštiti budućnost svoje dece. Ne možemo to da prihvatimo!'' Grupa je nastavila da zahteva da se elektrane na ugalj zatvore do 2025. Zatim su zahtevali više energije vetra i sunca. Najnoviji incident dolazi nakon što su članovi Extinction Rebelliona otišli na sajam automobila u Parizu, zalepili se za Ferrari i polili auto crnom tečnošću za koju se veruje da je ili ulje ili boja. Pre toga, članovi Scientist Rebellion-a zalepili su se za pod Poršeovog izložbenog prostora u Autoštatu u Volfsburgu. Poslednji incident je izazvao negativan efekat na demonstrante jer se jedan od njih požalio da su zvaničnici odbili njihov zahtev da im daju činiju za uriniranje i nuždu na pristojan način dok su zalepljeni.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M1 AHG Studie iz kolekcije Paula Walkera ide na aukciju

 

230128-bmw m1 03.jpg

 

Izuzetni primerak modela BMW M1 AHG Studie, koji je nekada pripadao glumcu Paulu Walkeru, biće prodat na aukciji ovog meseca.

Baziran na legendarnom BMW-u M1, AHG Studie je delo Petera Gartemanna, istaknutog prodavca BMW-ovih vozila u Nemačkoj. Nakon što je okončana Procar serija 1982. godine, Gartemann je odlučio da napravi studiju inspirisanu trkačkim automobilima. Opcioni paket je doneo modelu M1 niz promena. Pored spoljašnjeg izgleda inspirisanog Procar serijom, AHG modeli su dobili novi izduvni sistem, kvačilo i prilagodljivo oslanjanje za trkačke automobile te BBS felne. Takođe, snaga veličanstvenog M88/1 3.5 litarskog rednog šestocilindraša je povećana na 350KS.

 

230129-bmw m1 02.jpg

 

Podsećanja radi, standardni M1 je isporučivao 277KS i 329 Nm obrtnog momenta, a snaga se prenosila na zadnje točkove preko ZF petostepenog manuelnog menjača. Uprkos trkačkom duhu, AHG je imao kožom presvučena sedišta i poboljšano ozvučenje. Svaki kupac je mogao da odabere unikatno ''ruho'' za automobil, a u ovom slučaju je prvi vlasnik odabrao BMW M boje. Paket ima sertifikat nemačkog TUV-a te je bio veoma skup, što i nije iznenađenje jer je proizvedeno samo 10 primeraka.

 

230130-bmw m1 01.jpg

 

Automobil na fotografijama je proizveden 1979. godine te je isporučen distributeru u Nemačkoj. Zatim je uvezen u SAD gde je bio deo kolekcije Eda Weavera do 1995. godine, a 2011. ga je kupio istaknuti kolekcionar Don Davis. Nakon toga je postao deo AE Collection kolekcije Paula Walkera i Rogera Rodasa koji su poginuli u saobraćajnoj nesreći 2013. godine. Ovaj automobil je poslednji put promenio vlasnika u februaru 2021. godine, kada je prodat za 500.000 dolara. U periodu od 40 godina prešao je nešto manje od 7.000 kilometara. Aukcijska kuća RM Sotheby's procenjuje da će novi vlasnik izdvojiti između 450.000 i 550.000 dolara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hagertyyoutubelogo.jpg Hagerty: BMW M1

 

Kompletna priča o tome kako je nastao BMW Motorsport GmbH (danas BMW M GmbH), i kako je njihov prvi auto - M1 - ustvari bio tržišni neuspeh, ali je još kako uticao na kasnije modele i na ono što je ''M'' danas:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...