Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

...za 2016. godinu

83734-bmw%20m1.jpg
 

Glasine kažu da bavarski BMW priprema supersportski model, modernu interpretaciju legendarnog M1. Novi M1 bi trebalo da se pojavi tokom 2016. godine, a raspolagaće sa oko 650KS. To će biti dovoljno da M1 od 0 do 100 km/h ubrza za manje od 3 sekunde i da postigne maksimalnih 330 km/h. Cena bi trebalo da iznosi oko 250.000 eura.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na prodaju BMW M1 AHG package

 

bmw%20m1%200.jpg

 

U Holandiji je na prodaju BMW M1 iz 1981. godine koji ima i opcioni AHG paket.

 

112067-bmw%20m1%201.jpg

 

BMW je između 1979. i 1981. godine napravio samo 455 primeraka modela M1, a od toga samo njih 10 ima AHG package (snaga šestocilindričnog 3.5 litarskog motora povećana sa 277KS na 350KS plus novi izduvni sistem, zadnji spojler, drugačiji prednji spojler, širi blatobrani, BBS alu točkovi, podešavajuće sportsko oslanjanje).

 

bmw%20m1%20111.jpg

 

bmw%20m1%201111.jpg

 

Ovaj primerak u Holandiji je u stvari prvi od tih deset, do sada je prešao samo 13.993 km, a vlasnik za njega traži 229.500 evra.

 

bmw%20m1%2011111.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

13,993 od 1979. ?? To je 400 Km godisnje????

Neko toliko predje u rikverc godisnje ;):(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na prodaju BMW M1 iz 1981. godine za pola miliona dolara
 
115794-bmw%20m1%201.jpg

 

Global Autosports iz Fort Loderdejla na Floridi na prodaju nudi jedan od samo 453 proizvedena BMW-a M1, i to za 499.000 američkih dolara.

 

bmw%20m1%2011.jpg

 

Automobil iz 1981. godine je po navodima prodavca u izuzetnom stanju i do sada je prešao 12.482 milje (20.084 km).

 

115796-bmw%20m1%20111.jpg

 

Motor je inače 3.5 litarski šestocilindraš sa 272KS i 330 Nm obrtnog momenta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M1 Procar na trkačkoj stazi

 

127648-bmw%20m1.jpg

 

Jedini pravi superautomobil iz BMW-a, legendarni M1, danas je istinski raritet, a njegova trkačka Procar verzija, nešto što se ne propušta!
Model M1 sa samog kraja ’70-ih godina prošlog veka, bio je i ostao jedini BMW-ov superautomobil (ne računamo i8), koji je tih godina, imao i odličnu promociju u vidu Procar trka, koje se se vozile pred samu Grand Prix F1 trku, a u njima su učestvovali i tada aktuelni F1 vozači. Koliko je M1 i danas egzotičan, ne treba ni govoriti, a videti neki od primeraka u pomenutoj Procar verziji, na trkačkoj stazi, prava je poslastica za sve ljubitelje brzine! ''Trkački'' motori su iz 3.5 litara radne zapremine linijskog šestocilindraša, oslobađali i čitavih 470 konja, što je tada bila itekako velika stvar, budući da je serijska verzija imala ''samo'' 277 KS! Uživajte!
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodat slupani BMW M1

 

129646-bmw%20m1%201.jpg

 
Budući da je napravljeno samo 456 komada BMW-a M1, nije čudno da ovaj automobil na aukcijama bez problema menja vlasnika za pola miliona dolara. Naravno, kada se radi o odlično očuvanim primercima...
 

129647-bmw%20m1%2011.jpg

 
A šta je sa oštećenim/slupanim primercima M1? Ako je suditi po ovom M1, ni tu sume nisu male. Ovaj crveni M1 modelske godine 1980 je slupan još 1985. godine i nedavno je prodat u SAD-u. Tražena suma je bila 125.000 američkih dolara, ali nije poznato za koliko je na kraju automobil prodat.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1981 BMW M1 za 965.000 dolara

 

133457-bmw%20m1%20111.jpg

 
U Nemačkoj je na prodaju odlično očuvani primerak BMW-a M1 iz 1981. godine, koji može postati Vaš za sumu od 965.000 dolara.
 

133456-bmw%20m1%2011.jpg

 
Ovo je jedan od ukupno tri primerka u Polaris Silver boji, a do sada je prešao 17.500 km.
 

133455-bmw%20m1%201.jpg

 

133458-bmw%20m1%201111.jpg


Automobil pokreće šestocilindrični motor sa 277KS, u kombinaciji sa manuelnim petostepenim menjačem, dok ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje 5.5 sekundi.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto je Alpina šampion u slamanju nade?

 

115794-bmw%20m1%201.jpg

 
BMW M1 izašao je iz proizvodnje 1981. godine, ali kada se Alpina umešala u njegovu sudbinu, pojavila se nada da bi se ovaj model mogao vratiti u život.
Osnivač Alpine Burkard Bovensipen rekao je da mu se BMW obratio i pitao ga da li bi njegova kompanija bila zainteresovana za ponovnu proizvodnju M1 modela. Tako su ljudi iz Alpine razmatrali tu ideju, kreiravši listu izmena koje bi bilo neophodno napraviti kako bi automobil mogao da preživi na današnjem tržištu. Najveća izmena koju je Alpina nameravala da implementira bilo je povećanje međuosovinskog rastojanja, a Bovensipen to obrazlaže činjenicom da je kabina pretesna zato što je automobil inicijalno dizajniran za trke. Alpina bi oživljenom M1 modelu dodala i neki od svojih motora sa izmenama koje bi bile neophodne radi prilagođavanja njegovoj arhitekturi. Ipak, na kraju je Alpina odlučila da ne pravi M1, a kao glavne razloge navode velike troškove, odnosno pozamašan broj neophodnih izmena.


Alpina je isto tako razmatrala pravljenje proizvodne verzije Italdesign Nazca C2 koncepta kog je pokretao BMW V12 motor. Međutim, Bovensipen je rekao da bi cena ovog automobila ogromna, te se i od te ideje odustalo.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW M1 sa pređenih 680 km

 

140663-bmw%20m1.jpg

 
Kako prenosi Mojauto, retki BMW M1 sa samo 680 km na odometru će najverovatnije oboriti rekord kada se sledećeg meseca nađe na aukciji. Bavarski superautomobil je jedan od samo 450 proizvedenih primeraka, a sa izuzetno niskom kilometražom i istorijom garažiranja predstavlja pravu premiju za ozbiljne kolekcionare.
 

bmw%20m1%2019.jpg

 
Legendarni M1 je prvo vozilo koje je izrodilo M odeljenje. Šasiju je dizajnirao Dallara, karoseriju Đorđeto Đuđaro, a u radovima je učestvovao i Lamborgini. Takođe, ovo je prvi BMW superautomobil sa srednje postavljenim motorom.
 

bmw%20m1%20199.jpg

 
Prvobitna ideja je bila homologacija M1 za trkanje, međutim kada je FIA promenila propise, BMW je pokrenuo Procar seriju koja je vozače F1 postavila za volan trkačkih verzija M1 pred evropska takmičenja.
 

bmw%20m1%201999.jpg

 
BMW je ukupno napravio 450 primeraka od kojih je 399 bilo drumskih verzija poput primerka koji će se uskoro naći na aukciji. Ovaj automobil je prvobitno kupio broker iz Pensilvanije za bejzbol legendu Pet Rosa, međutim, automobil nikada nije dostavljen svom nesuđenom vlasniku i ostao je u garaži zastupništva duže od tri decenije.
 

bmw%20m1%2019999.jpg

 
S obzirom na odlično stanje i malu kilometražu, aukcijska kuća očekuje da će ovaj M1 dostići cenu između 800.000 i milion dolara što bi ga učinilo najskupljim M1 ikada.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M1 sa brojem šasije 001

 

142518-bmw%20m1%201.jpg

 
BMW M1 (E26) je između 1978. i 1981. godine proizveden u samo 453 primerka, pri čemu je za njegov izgled bio odgovoran Giorgetto Giugiaro, dok se za pogon brinuo 3.5 litarski motor sa 277KS (u paru sa manuelnim petostepenim menjačem). Primerak koji se trenutno nudi na prodaju je ipak nešto posebno, budući da se radi o BMW-u M1 sa brojem šasije 001, prvom prototipu od ukupno sedam napravljenih.
 

142519-bmw%20m1%2011.jpg

 
Auto je inače iz 1977. godine i do sada je prešao samo 1.600 km. Ipak, treba naglasiti da je ovom M1 potrebna restauracija budući da je poslednjih 30 godina proveo u jednom ambaru u Nemačkoj.
 

142520-bmw%20m1%20111.jpg

 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M1 koji je 34 godine stajao u garaži

 

159698-bmw%20m1%20111.jpg

 

BMW je proizveo samo 453 primerka (ili 457) legendarnog sportskog modela M1 pa ne čudi da se njegova cena danas kreće oko pola miliona evra. Zato svaka ovakva vest privlači pažnju javnosti (i kolekcionara), a u ovoj priči je reč o primerku BMW-a M1 iz 1981. godine koji je poslednje 34 godine proveo u garaži u Italiji.

 

159696-bmw%20m1%201.jpg

 

Za njegovo otkrivanje je zaslužan nemački Mint Classics koji je već najavio kompletnu restauraciju ovog automobila sa 3.5 litarskim šestocilindričnim motorom.

 

159697-bmw%20m1%2011.jpg

 

Automobil je u relativno dobrom stanju, sa originalnim gumama i sa pređenih samo 7.329 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1980. BMW M1 za 745.000 dolara

 

168545-bmw%20m1%201.jpg

 

James Edition je na prodaju stavio odlično očuvani primerak retkog BMW-a M1 (napravljena su samo 453 komada), ali po ceni od čak 745.000 američkih dolara.

 

168546-bmw%20m1%2011.jpg

 

Ovaj konkretni primerak je iz 1980. godine, ima crnu unutrašnjost i manuelni menjač, a do sada je prešao tek 8.441 milju (13.584 km).

 

168547-bmw%20m1%20111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M1 - da li postoje šanse za novu generaciju

 

Po rečima šefa BMW M odeljenja, kompanija ne mora nikome da se dokazuje. Na Sajmu automobila u Frankfurtu, kompanija BMW je javnosti predstavila novu generaciju svog prvog performantnog modela sa pogonom na svim točkovima, BMW M5. Ta vest je obradovala ljubitelje ovog automobila, ali je istom prilikom kompanija potvrdila da nema ništa od uskrsnuća modela M1, i tako razočarala mnoge ljude. Šef performantnog M odeljenja kompanije BMW, Frenk Van Mil je istekao da, odeljenje na čijem se čelu nalazi pre svega želi da se fokusira na sportska vozila koja će biti dostupna mnogim ljudima, a ne na super automobil. Po njegovim rečima, oni pokušavaju da naprave automobile za mušterije, čiji se broj očekuje da bude veliki, a ne automobil za oko 200 ljudi.

 

Mil je takođe naveo da BMW M odeljenje ima kapacitet i potencijal da konstruiše i prodaje svoj super automobil koji bi predstavljao konkurenciju modelima kao što je Mercedes-AMG GT i slični, ali bi se to odeljenje pre odlučilo za flotu brzih vozila koja bi bila namenjena široj ciljnoj grupi mušterija. On je dodao da je M odeljenje prvo u auto industriji pokrenulo široku proizvodnju performantnih modela, i da su ih ostale kompanije, uključujući AMG, kopirale i krenule njihovim stopama. Njegove reči su i to da BMW ne mora nikome ništa da dokazuje pravljenjem automobila koji bi bio iznad modela M5 i M6, budući da je bilo koji M model već vrhunska mašina. Najavljeni M8 će biti perjanica kompanije sa preko 600 konjskih snaga, sudeći po prvobitnim informacijama. Očekuje se da se pojavi krajem 2018. godine.

 

preuzeto sa - Vrele Gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

1981. BMW M1 za 658.000 dolara

 

171518-bmw%20m1%2011.jpg

 

Na eBay-u se pojavio oglas u kome vlasnik na prodaju nudi BMW M1 iz 1981. godine, koji je do sada prešao samo 8.000 milja (12.872 km).  

 

171517-bmw%20m1%201.jpg

 

Radi se o jednom od samo 58 napravljenih primeraka u ''Dark Blue'' boji i sa crnim enterijerom, a takođe je i jedan od poslednjih koji su sišli sa proizvodnje trake (ukupno je napravljeno 453 komada M1).

 

171519-bmw%20m1%20111.jpg

 

Ovaj konkretni primerak je u odličnom stanju, cena mu iznosi 658.000 dolara, a pokreće ga 3.5 litarski šestocilindraš sa 275KS. 

 

171520-bmw%20m1%201111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M1 AHG Studie košta skoro milion dolara

 

178494-bmw m1 1.jpg

 

BMW M1 je imao depresivno kratku istoriju jer je proizvodnja trajala od 1978. do 1981. godine nakon što je dogovor sa Lamborghinijem propao. Kada je BMW predstavio M1 koji je dizajnirao italijanski dizajner Giorgetto Giugiaro, bio je to prvi BMW s motorom smeštenim u sredinu. Danas je veoma redak i tražen pa je jasno zašto će novog kupca BMW M1 AHG Studie iz 1981. godine koštati skoro milion dolara.

 

178496-bmw m1 111.jpg

 

Ovaj M1 AHG Studie je izuzetno redak, jer je jedan od svega 10 primeraka sa širokom karoserijom, ali je ujedno i jedini sa ovakvim dizajnom. Ranije je imao samo jednog vlasnika, a to je direktor AHG-a Peter Gartemann. Restauracija je završena tek nedavno, a od tada je prešao svega pedesetak kilometara.

 

178495-bmw m1 11.jpg

 

Menjač je takođe restauriran, a rezervoar goriva iznova napravljen. Vodena pumpa je poboljšana, postavljena su nova creva, a poboljšano je i oslanjanje. Unikatna boja je uglavnom originalna, samo su sanirana oštećenja od kamenčića.

 

178497-bmw m1 1111.jpg

 

Automobil sada ima prilagodljivo oslanjanje, šire naplatke, spojlere uključujući i zadnji, sportske bregaste osovine i još mnogo toga.

 

178498-bmw m1 11111.jpg

 

Ovakav automobil je nemoguće dobiti jeftino, a aktuelni vlasnik traži 930.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1981. BMW M1 na prodaju za 875.000 dolara

 

179962-bmw m1 1.jpg

 

Jedan od samo 453 napravljena primerka, proizveden je 1981. godine, a do sada je prešao samo 12.182 kilometara...

 

 

Prvi vlasnik je bio iz Meksika, a zatim je automobil završio u Kaliforniji. Motor je 3.5 litarski šestocilindraš sa 274KS i 330 Nm.

 

179963-bmw m1 11.jpg

 

Automobil je u originalnoj Alpine White boji, nikada nije restauriran, a kupac će dobiti i originalne papire i set putnih torbi. Cena iznosi 875.000 američkih dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ima R8, da li BMW može da odgovori?

 

bmw rp 1.jpg

 

Još od davne 1981. godine i modela M1, bavarska kompanija nije stavljala motor u sredinu. Šteta jer Audi i njegov R8 već godinama mame uzdahe i krase društvene mreže. Najpopularniji automobil u onlajn pretraživanjima bi mogao da dobije rivala iz BMW-a baziranog na seriji 8. Istina, mogao je i pre, ali to se jednostavno nije desilo. A u atmosferi prema kojoj će do 2025. godine imati u gami više električnih modela od onih s oznakom M, zaisa je teško očekivati da se tako nešto desi. Konkretno, do 2025. godine biće 12 električnih modela i još 13 hibrida, dok je trenutno u gami sedam M modela.

 

bmw rp 11.jpg

 

Ali snove nam niko ne može uzeti, a neki mogu da ih olakšaju. Jedan od njih je Rain Prisk i njegovi radovi. Osim što je originalnu seriju 8 ''preradio'', isti recept je primenio i na novu seriju 8. U oba slučaja je ponudio zanimljivo rešenje, a bar jedno će neki sigurno staviti kao pozadinu na ekranu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju unikatni BMW M1

 

191313-bmw m1 1.jpg

 

Izuzetno specijalni primerak BMW-a M1, posebno podešen i prerađen kako bi postigao brzine preko 300 km/h, loše tretiran dugi niz godina, ali uvek u srcima retkih poznavaoca, pojavio se iznenada na svetlu dana, spreman za aukciju. Ovaj jedinstveni BMW M1 je bio vožen 1981. godine od strane austrijskog vozača Haralda Ertla, kako bi srušio brzinski rekord za automobile pokretane LPG gorivom.

 

191315-bmw m1 111.jpg

 

Neobična priča ovoga BMW-a je počela 1979. godine kada je napravljen u standardnoj fabričkoj specifikaciji poput drugih M1-ica. Tada je isporučen svom prvom vlasniku u Berlinu. Dve godine kasnije Austrijanac Heraln Ertl je kupio ovaj M1 od prvog vlasnika. Tada je počela i njegova neobična transformacija iz ''običnog'' drumskog automobila u nešto posebno.

 

191314-bmw m1 11.jpg

 

U saradnji sa naftonom kompanijom BP, Ertl je opremio rednog šestocilindraša u M1-ici sa sistemom koji mu je omogućavao korišćenje LPG goriva. Na to je još dodao i dva turbo punjača, što je podignulo snagu motora na 415KS. Uz to automobil je dobio i značajne aerodinamičke prerade, među kojima su bili spušteni prednji deo i veliko zadnje krilo. Prerada se po svemu sudeći pokazala uspešnom jer je Ertl 17. oktobra 1981. godine na poznatoj brzinskoj stazi Ehra-Lessien u Nemačkoj postigao rekordnu brzinu od 301.4 km/h. Međutim, đavo je u detalju. Očigledno se radilo o nekakvoj test vožnji jer nažalost nije zabeležen ni jedan zvanični dokument koji bi formalno potvrdio postizanje ove brzine.

 

Od tog trenutka, sudbina ove unikatne BMW M1-ice je krenula nizbrdo. Harald Ertl je u aprilu 1982. godine doživeo avionsku nesreću sa članovima porodice u kojoj je izgubio život, dok su njegova supruga i sin teže povređeni ali su preživeli. BMW je nakon tog tragičnoga događaja promenio nekoliko vlasnika da bi napokon dospeo u Englesku 1993. godine. Nedugo zatim i njegov novi vlasnik je preminuo, a automobil je ostao nekoliko godina na otvorenom na milost i nemilost vremenskih neprilika. Tada je dat u najam muzeju koji je nakon nekog vremena zatvoren a ova unikatna M1-ica za razliku od većine automobila u muzeju nije dalje prodata. Čini se da je to bio najniži trenutak u istoriji ovog automobila jer su ga vlasnici koji su ga dali u najam uzeli nazad pod svoje pa ga sada prodaju na aukciji Techno-Classica u nemačkom gradu Esenu. Dan-D za ovaj BMW je subota, 13. april, a špekuliše se o postizanju visoke cene s obzirom na unikatni status i tragičnu ''životnu'' priču.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...