Jump to content
FAS Goran
Phikret

Potrošnja u leru, nizbrdo (u leru i u brzini)

Recommended Posts

Skoro smo gledali kod drugara na Laguni 1.9 dCi, u onom servisnom meniju (self test, kako li se vec zove, drzis trip i ubacis karticu...).

Kaze 0,7 l/h , e sad, ako je taraba... :)

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo JTD, prema dijagnostickom uredjaju, bez icega ukljucenog (svetla, klima uredjaj) trosi 0.8l/h, sa klima uredjajem 1-1.2l/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav! Nikako da nadjem na forumu, zanima me samo da li Stilo JTD 85 kw iz 2003 ima cut off ventil, tj da li prekida dovod goriva u motor prilikom motornog kocenja? :) Hvala unapred!  :thumbup:

Edited by neshaoct
spojeno by Ivan.ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektronika prekida ubrizgavanje goriva.  http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54709&page=2

 



 Dok kotrlja nizbrdo, u brzini, pušten gas NEUBRIZGAVA se gorivo (dakle radi kao kompresor). Potrošnja NULA.
EGR kad sam krenuo onako ladan (koliko može na 36 C) otvarao je u vožnji oko 12%, kad se zagreje (dijagnostika pokazuje 82 C) u vožnji otvoren 1%. Dok recimo stojim na semafuru motor na leru EGR otvoren 46% , čim krenem zatvori na 1%. Na usponu trećom vozim svo vreme 1% i tek pri vrhu uspona otvori 13% i recimo posle 100-tinjak metara ponovo 1%. Koliko sam provalio EGR najviše otvara na leru i kod jačeg opterećenja (kao što Nidža napisa) da smanji temp izduvnih gasova (jer pri velikim temp rastu koncetracije NOx gasova). Ono što sam našao; EGR brine da temp sagorevanja ne pređe optimalnih 1800 C i pomaže da se zadrži optimalna temp sagorevanja (verovatno ono otvaranje na leru dok stojimo). Našao sam i podatak da EGR navodno pored smenjenja snage i povečava potrošnju 3-6 % što navodno fabrike ne priznaju (sve zarad ekologije).

Share this post


Link to post
Share on other sites

cut off ventil

 nema stilo  taj sistem je imala zastavina florida i FIAT tipo sa karburator motorom 1,4 radi ustede goriva u leru  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato ima Cut Off goriva. Slično mu dođe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vožnja ''u leru'', osim što je kažnjiva, može biti veoma loša po automobil

 

voznja nizbrdo.jpg

 

Vozači (u Velikoj Britaniji) rizikuju da dobiju velike kazne, do 1.000 funti (1.195 evra), ukoliko koriste uobičajenu tehniku štednje goriva, koja potencijalno može da dovede do oštećivanja vozila. Skoro polovina vozača priznaje da vozi u ''neutralu'' u cilju štednje goriva. Ovo se često naziva ''kousting'' (kretanje po inerciji), a radi se o praksi kada se pritisne kvačilo ili ručicu menjača držite u neutralnoj poziciji.

Zakon kaže da ova praksa može da kompromituje kontrolu vozača nad vozilom zbog odsustva motornog kočenja. Budući da brzina vozila može iznenadno da se poveća, odgovarajuća reakcija na volanu može da izostane, posebno u krivinama. Slovo zakona takođe upozorava da intenzivna upotreba nožne kočnice može da smanji njenu efikasnost, kao i da odabir odgovarajućeg stepena prenosa u slučaju potrebe može biti otežan. Ko praktikuje ovakvu vožnju, potencijalno može biti kažnjen sa 1.000 funti, a čak mu se može oduzeti vozačka dozvola. Kazna se penje na 2.500 funti u slučaju vozila za prevoz putnika ili dobara.

 

Džon Vilmot generalni direktor najvećeg britanskog sajta za poređenje lizinga, LeaseLoco, objasnio je da ''kousting''ne donosi benefite kao što to neki vozači misle. ''Kretanje po inerciji više ne donosi prednosti po pitanju energetske efikasnosti zbog sistema ubrizgavanja goriva u većini modernih automobila'', kaže on. ''Kada vozimo nizbrdo, naš ECU detektuje da papučica gasa nije angažovana i samim tim prekida dovod goriva u brizgaljke. Dakle, ne koristimo gorivo kada se krećemo nizbrdo a u stepenu prenosa smo, ili ga koristimo veoma malo. Međutim, kada vozimo nizbrdo u neutralu, prekidamo konekciju između motora i točkova. U osvom slučaju se mala količina goriva svakako šalje u motor, jer automobil ne dobija potrebnu rotacionu silu s točkova, umesto da je crpi direktno s njih.''

 

Gospodin Vilmot ističe da ''kousting'' može da rezultira potencijalnim oštećivanjem vozila, što znači da će eventualna popravka izbiti novac iz džepa vozača. Kada voze u leru, vozači se oslanjaju na mehaničke kočnice zbog odsustva motornog kočenja, što znači da se one habaju mnogo brže. Pored toga, zbog veće brzine, vozači će morati da prilikom kočenja koriste veću silu. To će na kraju rezultirati višom stopom trošenja kočnih diskova i pločica. Kretanje po inerciji sa pritisnutom papučicom kvačila će takođe koštati vozače više na duge staze. Potisni ležaj je deo sistema kvačila koji prekida vezu sa motorom dok je papučica pritisnuta. Ukoliko je potisni ležaj pod opterećenjem tokom dužih perioda nego što je neophodno, moraćete da ga zamenjujete češće nego obično. Neispravan potisni ležaj zahteva rasklapanje kompletnog mehanizma kvačila, tako da je ova popravka skuplja nego što bi neko pomislio u prvi mah.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko može punto 2 da potroši za recimo 2 sata čekanja na graničnom prelazu uz upaljenu klimu? Znači kolona, prva kreni~stani... 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@salevs

 

2 sata sa klimom na tom motoru i malim pomeranjem dok se čeka - računaj 2.5-3 litre. Bez klime duplo manje od toga. 

Ne vidim neku posebnu svrhu da se uopšte pravi takva računica jer su prošla vremena kada je gorivo bilo jeftinije u MK, pa se zato planiralo sa što manje goriva doći do MK, a onda tamo sipati pun. Ako je npr. Grčka, onda sipaš u Vršcu pun, sipaš opet negde posle Niša pun (na nekoj od pauza), i sipaš negde u MK pun (možda baš pred Evzoni)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzin je danas u makedoniji 188din,10 din na 80~90l nije ni 1000 din.napunio sam ga do čepa kad je bilo 200 očekivao sam da će ići do 230~250 din. 

31.07 idemo prvo za makedoniju (noćimo u đevđeliji), planiram oko 9~10 da krenem iz vršca i oko 16h da budem na preševu. S obzirom da je nedelja očekujem veliku gužvu na preševu.razmišljao sam da idem na prohor pčinjski ali pitanje je i tamo kolika će biti gužva i da li mi se isplati. Gledao sam na yt put ima krivina prosek 60 km /h možda i manje. Dal se isplati ići na prohor ili čekati 2 sata s klimom po suncu pitanje je sad. Vozio bi ja noću nije problem nego dođemo ujutru i da odspavam taj dan u kolima kad uđemo u gr jedno 3 sata bićemo  ceo dan slomljeni. Zato sam planirao noćenje u đevđeliji pa sutradan nastavak na evzoni.

Edited by salevs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez ljutnje, ali otići na odmor i sad kalkulisati da li će te sve izaći 500 din više potrošenog goriva za neuporedivo konfornije čekanje na granici? Ne znam šta bih rekao...

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više se brinem dal će auto moći da ohladi na plus 40 nego kolika će potrošnja goriva biti.ovo za čekanje sam pitao ne zbog novca nego zbog radoznalosti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Nikola 1.6 said:

jedino sto je put malo krivudav

Za prave Petrolheadse, to je samo prednost :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/22/2022 at 7:51 AM, Nikola 1.6 said:

realno.. manja putarina, manja guzva, jedino sto je put malo krivudav ali bolja prica od glavnog sigurno

Da je manja gužva baš i nije prošli vikend čekali ljudi po 2 sata i na prohor.

Opet dilema gde ići... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/22/2022 at 6:39 AM, Nikola 1.6 said:

Slazem se :D Meni put za CG dosta lakse pada, mnogo je zanimljiviji :D 

A i kada te isece neki Smrco u krivini ili preticanju, ne treba ti kafa naredna 2 dana jer te radi adrenalin... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...