Ivan 17593 Posted March 4, 2013 (edited) Skoro smo gledali kod drugara na Laguni 1.9 dCi, u onom servisnom meniju (self test, kako li se vec zove, drzis trip i ubacis karticu...).Kaze 0,7 l/h , e sad, ako je taraba... Edited March 4, 2013 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1556 Posted March 5, 2013 Mitsubishi L200 bez borda 2.5 TD na sat trosi manje od litra, 12h mi je radio u mestu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Uros1992 0 Posted March 5, 2013 Kad je hladan motor trosi 1.0-1.2l/h, kad se ugreje trosi 0.8-0.9l/h. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tex 0 Posted March 6, 2013 Stilo JTD, prema dijagnostickom uredjaju, bez icega ukljucenog (svetla, klima uredjaj) trosi 0.8l/h, sa klima uredjajem 1-1.2l/h. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikolatj 0 Posted June 11, 2013 (edited) Pozdrav! Nikako da nadjem na forumu, zanima me samo da li Stilo JTD 85 kw iz 2003 ima cut off ventil, tj da li prekida dovod goriva u motor prilikom motornog kocenja? Hvala unapred! Edited June 12, 2013 by neshaoct spojeno by Ivan.ik :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 11, 2013 Elektronika prekida ubrizgavanje goriva. http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54709&page=2 Dok kotrlja nizbrdo, u brzini, pušten gas NEUBRIZGAVA se gorivo (dakle radi kao kompresor). Potrošnja NULA.EGR kad sam krenuo onako ladan (koliko može na 36 C) otvarao je u vožnji oko 12%, kad se zagreje (dijagnostika pokazuje 82 C) u vožnji otvoren 1%. Dok recimo stojim na semafuru motor na leru EGR otvoren 46% , čim krenem zatvori na 1%. Na usponu trećom vozim svo vreme 1% i tek pri vrhu uspona otvori 13% i recimo posle 100-tinjak metara ponovo 1%. Koliko sam provalio EGR najviše otvara na leru i kod jačeg opterećenja (kao što Nidža napisa) da smanji temp izduvnih gasova (jer pri velikim temp rastu koncetracije NOx gasova). Ono što sam našao; EGR brine da temp sagorevanja ne pređe optimalnih 1800 C i pomaže da se zadrži optimalna temp sagorevanja (verovatno ono otvaranje na leru dok stojimo). Našao sam i podatak da EGR navodno pored smenjenja snage i povečava potrošnju 3-6 % što navodno fabrike ne priznaju (sve zarad ekologije). Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted June 11, 2013 cut off ventil nema stilo taj sistem je imala zastavina florida i FIAT tipo sa karburator motorom 1,4 radi ustede goriva u leru Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 11, 2013 Zato ima Cut Off goriva. Slično mu dođe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted February 16, 2022 Vožnja ''u leru'', osim što je kažnjiva, može biti veoma loša po automobil Vozači (u Velikoj Britaniji) rizikuju da dobiju velike kazne, do 1.000 funti (1.195 evra), ukoliko koriste uobičajenu tehniku štednje goriva, koja potencijalno može da dovede do oštećivanja vozila. Skoro polovina vozača priznaje da vozi u ''neutralu'' u cilju štednje goriva. Ovo se često naziva ''kousting'' (kretanje po inerciji), a radi se o praksi kada se pritisne kvačilo ili ručicu menjača držite u neutralnoj poziciji. Zakon kaže da ova praksa može da kompromituje kontrolu vozača nad vozilom zbog odsustva motornog kočenja. Budući da brzina vozila može iznenadno da se poveća, odgovarajuća reakcija na volanu može da izostane, posebno u krivinama. Slovo zakona takođe upozorava da intenzivna upotreba nožne kočnice može da smanji njenu efikasnost, kao i da odabir odgovarajućeg stepena prenosa u slučaju potrebe može biti otežan. Ko praktikuje ovakvu vožnju, potencijalno može biti kažnjen sa 1.000 funti, a čak mu se može oduzeti vozačka dozvola. Kazna se penje na 2.500 funti u slučaju vozila za prevoz putnika ili dobara. Džon Vilmot generalni direktor najvećeg britanskog sajta za poređenje lizinga, LeaseLoco, objasnio je da ''kousting''ne donosi benefite kao što to neki vozači misle. ''Kretanje po inerciji više ne donosi prednosti po pitanju energetske efikasnosti zbog sistema ubrizgavanja goriva u većini modernih automobila'', kaže on. ''Kada vozimo nizbrdo, naš ECU detektuje da papučica gasa nije angažovana i samim tim prekida dovod goriva u brizgaljke. Dakle, ne koristimo gorivo kada se krećemo nizbrdo a u stepenu prenosa smo, ili ga koristimo veoma malo. Međutim, kada vozimo nizbrdo u neutralu, prekidamo konekciju između motora i točkova. U osvom slučaju se mala količina goriva svakako šalje u motor, jer automobil ne dobija potrebnu rotacionu silu s točkova, umesto da je crpi direktno s njih.'' Gospodin Vilmot ističe da ''kousting'' može da rezultira potencijalnim oštećivanjem vozila, što znači da će eventualna popravka izbiti novac iz džepa vozača. Kada voze u leru, vozači se oslanjaju na mehaničke kočnice zbog odsustva motornog kočenja, što znači da se one habaju mnogo brže. Pored toga, zbog veće brzine, vozači će morati da prilikom kočenja koriste veću silu. To će na kraju rezultirati višom stopom trošenja kočnih diskova i pločica. Kretanje po inerciji sa pritisnutom papučicom kvačila će takođe koštati vozače više na duge staze. Potisni ležaj je deo sistema kvačila koji prekida vezu sa motorom dok je papučica pritisnuta. Ukoliko je potisni ležaj pod opterećenjem tokom dužih perioda nego što je neophodno, moraćete da ga zamenjujete češće nego obično. Neispravan potisni ležaj zahteva rasklapanje kompletnog mehanizma kvačila, tako da je ova popravka skuplja nego što bi neko pomislio u prvi mah. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
salevs 11 Posted July 21, 2022 (edited) Koliko može punto 2 da potroši za recimo 2 sata čekanja na graničnom prelazu uz upaljenu klimu? Znači kolona, prva kreni~stani... Edited July 21, 2022 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted July 21, 2022 @salevs 2 sata sa klimom na tom motoru i malim pomeranjem dok se čeka - računaj 2.5-3 litre. Bez klime duplo manje od toga. Ne vidim neku posebnu svrhu da se uopšte pravi takva računica jer su prošla vremena kada je gorivo bilo jeftinije u MK, pa se zato planiralo sa što manje goriva doći do MK, a onda tamo sipati pun. Ako je npr. Grčka, onda sipaš u Vršcu pun, sipaš opet negde posle Niša pun (na nekoj od pauza), i sipaš negde u MK pun (možda baš pred Evzoni)... 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
salevs 11 Posted July 21, 2022 (edited) Benzin je danas u makedoniji 188din,10 din na 80~90l nije ni 1000 din.napunio sam ga do čepa kad je bilo 200 očekivao sam da će ići do 230~250 din. 31.07 idemo prvo za makedoniju (noćimo u đevđeliji), planiram oko 9~10 da krenem iz vršca i oko 16h da budem na preševu. S obzirom da je nedelja očekujem veliku gužvu na preševu.razmišljao sam da idem na prohor pčinjski ali pitanje je i tamo kolika će biti gužva i da li mi se isplati. Gledao sam na yt put ima krivina prosek 60 km /h možda i manje. Dal se isplati ići na prohor ili čekati 2 sata s klimom po suncu pitanje je sad. Vozio bi ja noću nije problem nego dođemo ujutru i da odspavam taj dan u kolima kad uđemo u gr jedno 3 sata bićemo ceo dan slomljeni. Zato sam planirao noćenje u đevđeliji pa sutradan nastavak na evzoni. Edited July 21, 2022 by salevs Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted July 21, 2022 Bez ljutnje, ali otići na odmor i sad kalkulisati da li će te sve izaći 500 din više potrošenog goriva za neuporedivo konfornije čekanje na granici? Ne znam šta bih rekao...Sent from my SM-G770F using Tapatalk 1 2 Woodoo, darkman14 and dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
salevs 11 Posted July 21, 2022 Više se brinem dal će auto moći da ohladi na plus 40 nego kolika će potrošnja goriva biti.ovo za čekanje sam pitao ne zbog novca nego zbog radoznalosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5898 Posted July 21, 2022 @salevs kad je tako idi na Prohor Pcinjski 2 PremieRacing and Nikola 1.6 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 268 Posted July 22, 2022 realno.. manja putarina, manja guzva, jedino sto je put malo krivudav ali bolja prica od glavnog sigurno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted July 22, 2022 3 hours ago, Nikola 1.6 said: jedino sto je put malo krivudav Za prave Petrolheadse, to je samo prednost . 2 Nikola 1.6 and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 268 Posted July 22, 2022 Slazem se Meni put za CG dosta lakse pada, mnogo je zanimljiviji Quote Share this post Link to post Share on other sites
salevs 11 Posted July 26, 2022 On 7/22/2022 at 7:51 AM, Nikola 1.6 said: realno.. manja putarina, manja guzva, jedino sto je put malo krivudav ali bolja prica od glavnog sigurno Da je manja gužva baš i nije prošli vikend čekali ljudi po 2 sata i na prohor. Opet dilema gde ići... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted July 26, 2022 On 7/22/2022 at 6:39 AM, Nikola 1.6 said: Slazem se Meni put za CG dosta lakse pada, mnogo je zanimljiviji A i kada te isece neki Smrco u krivini ili preticanju, ne treba ti kafa naredna 2 dana jer te radi adrenalin... Quote Share this post Link to post Share on other sites