Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novi Alfa Romeo Spider / Mazda MX-5

Recommended Posts

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: 2021. Mazda MX-5

 

Jeste jeftin sportski auto, zbog toga je dostupan širokim narodnim masama, pruža vozački užitak....ali se pravi i sa manjim motorom - 1.5 sa 130 konja.

Da li je to ipak premalo?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-5 Venture

 

212978-mazda mx5 03.jpg

 

Mazda je za ovo proleće i britansko tržište pripremila novu specijalnu ediciju modela MX-5 Sport, pri čemu se i ovde radi o ograničenoj seriji. Preciznije, nova Mazda MX-5 Venture je ponuđena u seriji od samo 160 primeraka, i to sa Deep Crystal Blue Mica bojom, sivim krovom, srebrnim retrovizorima, 16-inčnim alu točkovima, posebnim oznakama i Light Stone Nappa kožnim enterijerom.

 

mazda mx5 02.jpg

 

Tu su i Apple CarPlay, sedišta sa grejanjem, DAB radio, automatsko uključivanje brisača, keyless entry...

 

212979-mazda mx5 01.jpg

 

Pod haubom je 1.5 Skyactiv-G benzinac sa 132KS, uz zadnji pogon i 6-stepeni manuelni menjač. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,3 sekundi, a najveća brzina iznosi 204 km/h. Ovaj specijalni MX-5 će se kod Mazdinih dilera u Velikoj Britaniji naći krajem aprila, po ceni od 27.615 funti (31.880 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews: Mazda MX-5

 

Već 30 godina MX-5 je sinonim za sportski auto prihvatljive cene. Tokom tih decenija prodala se u malo preko milion komada (od čega 500.000 u Americi).

Ovo je najnovija za 2021. godinu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

V10 motor za Mazdu MX-5

 

mazda v10.jpg

 

Iako je menjanje motora sve samo ne šokantna pojava poslednjih decenija i dalje postoji nekoliko kombinacija koje mogu predstavljati pravo iznenađenje. Novi projekat dolazi u izvedbi Majka Fernija, iz ekipe Drivetribe YT kanala i predstavlja neverovatnu transplantaciju V10 motora u malenu Mazda MX-5 sportsku mašinu. Projekat vodi isti čovek koji već neko vreme pokriva priču o izgubljenom Connaught V10 modelu, zbog čega vam upravo može biti poznat, ali ukoliko nije, onda sledi malo podsećanje putem snimka koji takođe možete videti ispod teksta.

 

Nekada davno, kompanija Connauht pokušala je da kreira malu liniju široke proizvodnje, baš kao i brend TVR. Sa sedištem u Velsu, ovaj proizvođač planirao je proizvodnju dvosed sportskih automobila praćenih besprekornim motorom ličnog dizajna. Motor koji su inžinjeri ovog brenda kreirali bio je V10 jedinica uskog ugla sa kompresorom. Kompanija je tvrdila da njen desetocilindraš poseduje 300 konja na radilici i gotovo 372 Nm obrtnog momenta, što je značajno više od onoga što donosi motor ovog malog MX-5 modela iz 1998. godine, četvorocilindraš koji pravi 140 konja. Doduše, sa šest cilindara više normalno je očekivati da ova mašina bude daleko moćnija.

 

Proces postavljanja V10 motora u prostoru gde je nekada bio redni četvorocilindraš verovatno predstavlja daleko težu stavku. Proces potpomognut blokom sa cilindrima kreiranim pod uglom od 22.5 stepeni. Njegove dimenzije znače da ovaj blok zapravo može stati u motorni prostor, ali svi problemi koji nastaju vezano za ugradnju svih ostalih agregata predstavljaju potpuno drugačiju priču. Nažalost, epilog čitave priče nećemo videti na ovom snimku jer se on završava kada stari motor napusti svoje mesto i nova jedinica bude postavljena u MX-5 kako bi se videlo na koji se način uklapa. Ferni tvrdi da kada karoserija automobila bude sređena, ona ide zajendo sa motorom u Connaught fabriku gde će sve konačno biti sastavljeno.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg Pit-Stop: Mazda MX-5 Anniversary Edition

 

Iako MX-5 nije skoro izašao još uvek veoma zabavan za vožnju.

Ova posebna edicija je u čast 100 godina postojanja Mazde, i izdvaja je tamno crveni krov i kožna sedišta u toj istoj boji, kao i posebna bela metalik boja spolja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i elektrifikovana Mazda MX-5

 

Mazda-MX-5 1.jpg

 

Mazda je potvrdila da namerava da ponudi elektrifikovanu verziju roadstera MX-5 do kraja decenije.

Kako piše Carscoops, izveštaj proizilazi iz saopštenja japanskog proizvođača automobila u kome su najavili sledeću fazu razvoja proizvoda. Iako se najava fokusirala na brojne nove modele - uključujući zamenu Mazde 6 sa pogonom na zadnje točkove i šestocilindričnim motorom - Mazda najavljuje da će i sledeća generacija roadstera biti uključena. Međutim, nije bilo jasno da li to znači da će Miata postati potpuni EV ili elektrifikovana verzija sa hibridnim ili blago hibridnim pogonom. Na naknadno pitanje izvršni direktor Takeji Kojima je rekao da će bar jedna verzija sledeće Miate ostati sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

''Za kupce koji su do sada kupili roadster, obezbedićemo motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji koristi biogorivo kao što je eFuel'', rekao je Kojima. Na sličan način je potvrđeno da je Miata deo Mazdinih planova za elektrifikaciju, što znači da će uključivati neki oblik hibridne tehnologije. Ovo ne isključuje potpuno električnu verziju Miate - model koji bi mogao da ima smisla sa Mazdinom skalabilnom arhitekturom Skyactiv EV. Međutim, komentar Ichiro Hirosea, višeg izvršnog direktora, možda će objasniti zašto možda ne treba očekivati potpuno električnu Miatu u skorije vreme. Prema izveštaju, dok je potvrđivao da će Miata biti elektrifikovana, aludirao je na postupak elektrifikacije kao onaj koji će vrednovati DNK Roadstera kao lakog sportskog automobila. S obzirom da je težina i dalje glavni faktor EV-a, planovi za elektrifikaciju bi mogli da se završe samo hibridnom verzijom. Još uvek nije najavljen konkretan vremenski okvir za novu NE verziju Miata, a neki očekuju da će se trenutna ND generacija zadržati još nekoliko godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda i novi Alfa Romeo Spider

 

144327-alfa 01.jpg

 

Italijanski mediji pišu o mogućnosti da Alfa Romeo sredinom ove decenije ponudi i novi Spider. Ideja o novom Spideru postoji, ali je njegov dolazak na tržište povezan sa rezultatima marke i profitom. Zato će biti potrebno nekoliko godina da se vidi da li zaista može da postane serijski model. Govori se o 2025. ili 2026. godini kao godini predstavljanja, ali nije isključeno da će se to desiti i kasnije. S obzirom na kretanje tržišta i sve strožim zakonima o emisijama, Alfa Romeo Spider biće isključivo električni model, u slučaju da zaista krene u proizvodnju. Moguće je takođe da stigne na tržište samo u ograničenom izdanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Mazda MX-5

 

Ljudi je li to moguće?! Iako uskraćuje udobnost na koju smo navikli u četvorosedima, MX5 je i dalje mašina koju jedva čekamo da provozamo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Mazda MX-5

 

Podignuta na 205 konja, blokada dignuta na 7.700 obrtaja, tu je novi usis i izduv...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

testos.jpg Testosteeron: Mazda MX-5

 

G184 = 2.0 atmosferski benzinac sa 184KS/205Nm. Tu je i manuelni menjač sa 6 brzina, analogna tabla, klasična ručna, pogon pozadi...sve u veoma laganom pakovanju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Mazda MX-5 dolazi sa SkyActiv-X blagim hibridom

 

188882-mazda m01.jpg

 

Kako pišu britanski mediji, sledeća generacija Mazdinog roadstera MX-5 (interne oznake NE) stiže najverovatnije tokom 2024. godine. Ono što privlači pažnju jesu najave da će novi MX-5 pokretati četvorocilindrični SkyActiv-X motor, uz 48V mild hybrid sistem zbog smanjena potrošnje zadovoljenja strožijih propisa o emisiji. To bi trebalo da bude 2.0 litarski SkyActiv-X motor koji će pružiti do 30% više obrtnog momenta u poređenju sa ekvivalentnim SkyActiv-G 2.0 motorom, kao i do 30% manju potrošnju.

Ovo će po svemu sudeći biti i jedini motor u paleti novog MX-5, uz standardni manuelni menjač. Mazda će i u novoj generaciji pažnju usmeriti na što manju težinu pa i zbog toga novi MX-5 neće dobiti plug-in hybrid ili potpuno električni pogon. U pogledu izgleda treba očekivati evoluciju dizajna, uz doteranu prednju masku i LED svetla, ali to sve ipak neće učiniti novi MX-5 previše agresivnim. U unutrašnjosti će se između ostalog naći kvalitetniji materijali i digitalna instrument tabla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-5 990S

 

mazda mx-5 s.jpg

 

Novo izdanje aktuelne Mazde MX-5 nosi naziv 990S, a broj u nazivu otkriva i da je težina vozila smanjena na 990 kg. Smanjenje mase je postignuto uklanjanejm delova zvučne izolacije, ugradnjom lakše haube, laganih točkova i Brembo kočnica. Tu su i plava kočiona klešta, plavi krov i plavi elementi u unutrašnjosti:

 

 

Deo opreme čini i sistem Vehicle Attitude Stabilization Control, dok se za pogon brine 1.5 motor sa 132KS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: 2021 Mazda MX-5 RF

 

RF = retractable fastback, odnosno ovakva MX-5 je za sve one ljude koji žele coupe, ali i mogućnost da skinu krov kada god požele:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022. Mazda MX-5

 

220970-mazda mx5 2022 6.jpg

 

Mazda se sprema da predstavi MX-5 za 2022. godinu sa poboljšanim upravljanjem i nekim blistavim novim završnim obradama za nagrađivani dizajn legendarnog dvoseda.

 

mazda mx5 2022 5.jpg

 

To je najnoviji napor proizvođača automobila da usavrši paket koji privlači vozače više od tri decenije svojim direktnim odgovorom, ultra oštrim menjanjem stepeni prenosa, savršeno uravnoteženim prednjim motorom, rasporedom pogona na zadnje točkove i udobnom unutrašnjošću.

 

220971-mazda mx5 2022 4.jpg

 

Inače, legendarni dvosed MX-5, bilo da se radi o kabriolet ili fastback verziji trenutno je u svojoj četvrtoj generaciji koja je počela da se proizvodi od 2015. U aprilu 2016. milioniti primerak MX-5 je sišao s proizvodne trake, a kraj priče o uspehu nije moguće predvideti ni nakon 32 godine koliko traje proizvodnja ovog modela u čiji neverovatni uspeh je bilo uvereno malo ljudi.

 

220969-mazda mx5 2022 3.jpg

 

Mazda je osmislila Kinematic Posture Control (KPC), novu tehnologiju razvijenu isključivo za MX-5. Sistem prepoznaje razliku u brzinama između zadnjih točkova tokom prolaska kroz krivinu, lagano pritišćući kočnice na unutrašnjem točku.

 

220972-mazda mx5 2022 2.jpg

 

KPC stabilizuje automobil, posebno tokom teških krivina sa velikim G-silama i na grubim putevima, čineći već legendarno rukovanje MX-5 mnogo boljim, a istovremeno poboljšavajući udobnost. KPC, koji ne dodaje nikakvu težinu automobilu, biće standardna oprema na svim MX-5 za 2022. bilo s mekim krovom ili uvlačnim fastback-om (retractable fastback ili RF).

 

mazda mx5 2022 1.jpg

 

Nova završna obrade

Što se tiče dizajna, obe verzije karoserije dodaju nove završne obrade, odnosno Platinum Quartz Metallic eksterijer i Terracotta unutrašnjost. Prvi ujedinjuje elegantnu svilenkastu belu boju s prozirnošću poput kvarca, dok kabina bogatih boja dolazi sa ultra glatkom Nappa kožom. Zajedno, dve opcije dizajna stvaraju ''slobodoumnu'' atmosferu. Mazda je takođe dodala tamnoplavu opciju mekog krova, a s njom i niz novih mogućnosti kombinacije boja. 2022. Mazda MX-5 bi u Evropi trebalo da se nađe u prodaji od januara.

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Mazda MX-5 stiže 2024. s benzinskim motorom i zadnjim pogonom

 

mazda mx-5 s.jpg

 

Mazda je među poslednjim proizvođačima koji još uvek prodaju automobile sa atmosferskim motorima, i čini se da još uvek vidi budućnost u njima.

 

Uprkos stalnim pritiscima regulatora o smanjivanju emisija, čini se da je MX-5 živ i zdrav.

Britanski Autocar je razgovarao sa Mazdinim šefom razvoja proizvoda u Evropi, koji je uverio fanove da Miata ostaje. ''To je ikona našeg brenda i uvek je tretirana vrlo posebno. U ovom trenutku, izgleda da ćemo ovaj automobil imati zauvek, u ovoj veličini i s motorom s unutrašnjim sagorevanjem''. Priznao je da će doći dan kada ''će morati da se elektrifikuje'', iako žele da zadrže ovaj čisti koncept. Joachim Kunz je istakao da se MX-5 neće prebaciti na postojeću platformu koju koriste drugi automobili i SUV-ovi jer bi to značilo gubitak pogona na zadnje točkove.

 

Iako tačan datum zamene generacija nije naveden, Kunz je sugerisao da se to neće dogoditi u bliskoj budućnosti. ''Imati jednu generaciju 10 godina za nas nije problem. To je zato što MX-5 ima posebno mesto u liniji marke, odvojeno od mainstream vozila''. Njegova izjava ukazuje na malu verovatnoću da će nova generaciji stići pre 2024. s obzirom na to da je trenutna generacija predstavljena 2014. godine. Kada na kraju stigne, čini se da će novi MX-5 zadržati formulu koja ga je učinila najprodavanijim sportskim automobilom s dva sedišta na svetu. Međutim, portparol kompanije je rekao još u junu da ''Mazda nastoji da elektrifikuje Miatu do 2030. godine''. Plug-in hibridni pogon se čini malo verovatnim, s obzirom na to da će dodati veliku težinu i stvoriti probleme sa pakiranjem.

 

Šta god da je slučaj, novi model bi mogao da bude teži od trenutnog automobila, koji ima neverovatnih 990 kilograma u specijalnoj verziji 990S, koja je dostupna samo u Japanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Mazda MX-5 sa Ford V8 motorom

 

Garantujem da nikada ranije niste videli MX-5/Miatu poput ove. I nije je napravio tim ljudi, već je sve rad samo jednog čoveka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek: Proba 2022. Mazda MX-5

 

Kada je u pitanju zabavan i vozački auto, mnogi preporučuju ovu Mazdu. To je tako kod auto-entuzijasta još od njenog debija 1990. godine, ali koliko dobro Mazda MX-5 ispunjava tu reputaciju više od 30 godina kasnije?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/6/2012 at 6:12 PM, neshaoct said:

Fiat i Mazda su prošle nedelje postigli sporazum o saradnji koji podrazumeva razvoj i proizvodnju novog roadstera za Alfa Romeo i Mazdu, a koji će se bazirati na platformi nove generacije Mazde MX-5. U međuvremenu su pojedini sajtovi objavili rendere koji pokazuju kako bi novi Alfin Spider eventualno mogao da izgleda. Naravno, budući Alfa Romeo i Mazda roadsteri će se međusobno razlikovati po dizajnu i paleti motora, a odlikovaće ih i mala težina (britanski Auto Express očekuje da će Alfa Spider imati manje od 1000 kg) i zadnji pogon.

Ovako je počela ova tema pre 10 godina. Na kraju nije bilo ništa od tog zajedničkog automobila Mazde i Alfe jer je u priču uleteo Abarth (Fiat) i dobili smo Fiat 124 Spider.

Ali, jedan entuzijasta je ipak ''napravio'' tu Alfu :D

 

Modifikovana Mazda MX-5 sa Alfa Romeo elementima

 

mazda alfa 03.jpg

 

Baza je 2019, Mazda MX-5 Sport Nav Plus sa 1,5 litarskim motorom i 132KS:

 

mazda alfa 02.jpg mazda alfa 01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-5 NA restomod

 

Gorgona 04.jpg

 

Italijanska kompanija Gorgona Cars je napravila restomod Concept NM na bazi Mazde MX-5 prve generacije (NA). Concept NM (Naked Monoposto) je speedster sa samo jednim sedištem, poboljšanom šasijom i modernim pogonom SkyActiv-G koji potiče iz četvrte generacije MX-5.

 

Gorgona 03.jpg

 

Baziran na MX-5 NA, Concept NM odlikuju brojne vizuelne i mehaničke modifikacije. Počev od eksterijera, izabran je stil karoserije barchetta, inspirisan Mazdom Miata M Speedster (NA) iz 1995. godine, Miata Mono-Posto (NB) iz 2000. i Mazdom MX-5 Speedster (ND) iz 2015.

 

Gorgona 02.jpg

 

Uklonjeni su vetrobransko staklo i krov, a kabini je dodat poklopac u boji karoserije ostavljajući izloženo samo vozačevo sedište. Tu je i aerodinamička grba iza naslona za glavu i integrisani spojler na poklopcu prtljažnika sličan onom na konceptu Mazde M2-1006 CobraSter iz 1992. godine. Kao opcija, hauba, prednji blatobrani i vrata mogu da budu napravljeni od ugljeničnih vlakana.

 

Gorgona 01.jpg

 

Tu su i prednji spliter, LED svetla, manja vrata, novi retrovizori, aerodinamički optimizovan pod i zadnji difuzor. Svi hromirani detalji su ofarbani u mat crnu boju, u kontrastu sa žutom bojom i tamnim 15-inčnim Enkei RPF1 točkovima sa gumama Yokohama A052. Vozilo ima jedno trkačko sedište RCC-a sa sigurnosnim pojasom u četiri tačke, Momo volanom i presvlakama od alkantare, a nema klima uređaja, infotainmenta ni  audio sistema. Ovde i podatak da zapremina prtljažnika iznosi samo 160 litara. Motor je atmosferski 2.0 SkyActiv-G iz modernog MX-5 ND, sa 184KS i 205 Nm obrtnog momenta. Snaga se šalje na zadnju osovinu preko šestostepenog manuelnog menjača i samoblokirajućeg zadnjeg diferencijala.

Gorgona Cars ne otkriva detalje o performansama, ali sa težinom od 830 kg Concept NM je sigurno brži od prosečne Miate. Dinamika vožnje je unapređena modifikovanim oslanjanjem, a tu je i poboljšani kočioni sistem. Gorgona Cars namerava da proizvede mali broj primeraka, po ceni od 70.000 evra plus porez (cifra ne uključuje automobil donator).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBR Mazda MX-5 Supercharger

 

229016-bbr mx5 03.jpg

 

Britanski tjuner BBR je ponudio dva nova paketa za pojačanje Mazde MX-5, od 2015. do 2019. godišta. Uz pomoć Rotrex kompresora 2,0 litarski motor može da ima 225KS i 271 Nm (Stage 1), odnosno 245KS i 293 Nm (Stage 2 kit).

 

229017-bbr mx5 02.jpg

 

Opciono, kupci koji nameravaju da provode vreme na stazi mogu da doplate za verziju sa 250KS i Forge Motorsport interkulerom. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje 5.1 sekundu.

 

bbr mx5.jpg

 

Cene za BBR pakete se kreću od 3.895 do 5.990 funti (4.465-6.870 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenex Mazda MX-5 Speedster postaje stvarnost

 

xenex 04.jpg

 

U aprilu 2020. godine objavljeni su renderi Speedster verzije prve generacije Mazdinog modela MX-5 Miata, a sada je tjuning kompanija Xenex odlučila da ga proizvede. Model će biti dostupan u tri paketa opreme, a svi će imati minimalistički dizajn. Xenex je kontaktirao kreatora rendera Kasima Tlibekova od kojeg je dobio dozvolu da proizvede automobil. Nakon razvojnog perioda koji je trajao godinu dana, sada su spremni kalupi za bodykit.

 

xenex 03.jpg

 

Bazni MX Speedster će zadržati pogon prve generacije Miate, ali biće lakši za 113 kg pre dodavanja Speedster bodiykita, opcionog oslanjanja za stazu, Wilwood kočnica i 17-inčnih felni.

 

xenex 02.jpg

 

Sledi MX Speedster S koji će imati nešto više snage zahvaljujući sistemu prisilne indukcije kompanije Fastforward Superchargers, tako da će razvijati gotovo 200 KS. S obzirom na to da je automobil težak 907 kg, dodatna snaga mu daje ''atraktivan'' odnos snage i težine, a u Xenexu ga zovu ''istinskim ubicom Cobre 289 na stazi''.

 

xenex 01.jpg

 

Top verzija MX Speedster RS će umesto Mazdinog četvorocilindričnog motora koristiti LS V8 motor koji isporučuje više od 350 KS. Iz Xenexa kažu da se radi o ''ozbiljnom oružju za stazu''. Više detalja, kao ni cena, za sada nema. Prvi automobil će biti proizveden 1. marta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buduća Mazda MX-5 sa hibridnim pogonom

 

229835-mazda s01.jpg

 

Na pomolu je nova generacija Mazde MX-5 (Miata), a hibridni pogon bi mogao da bude najveći novitet. Naime, Euro 7 norme su glavni faktor za Mazdu prilikom razvoja nove Miate.

 

To potvrđuje i Yasuhiro Aoyama, Mazdin viši izvršni direktor. ''Dakle, sadržaj faze sedam još uvek istražujemo, ali to će uticati na naš MX-5 u to vreme.'' Aoyama vidi hibrid kao rešenje za ispunjavanje strožih propisa o emisiji. ''To će u to vreme biti neka vrsta elektrifikacije, tako da moramo da istražimo najprikladniju strategiju za budući MX-5 koji neće izneveriti očekivanja naših strastvenih navijača.'' Aoyamina izjava nije prva o elektrifikovanoj Miati. Još 2021. portparol Mazde je potvrdio za Motor1 da kompanija namerava da elektrifikuje Miatu sledeće generacije. ''Mazda nastoji da elektrifikuje MX-5 u nastojanju da svi modeli imaju neki oblik elektrifikacije do 2030. godine'', rekao je izvor.

Akira Tamatani, Mazdin šef dizajna, takođe je diskutovao o budućoj Miati. On je isključio korišćenje novog blago-hibridnog šestocilindraša brenda u sportskom automobilu. ''Ako ubacite takvu vrstu motora to više neće biti MX-5'', rekao je on. Tamatani ukazuje da nova Miata ne bi bila identična nedavnom Vision Study konceptu (na slici). Bilo je mnogo diskusija o tome da li najavljuje budući MX-5 ili nešto drugo. ''To je poruka. Imamo tu strast da kreiramo takav tip vozila, to je poruka koju želimo da kažemo. Ali da li ćemo od toga praviti serijska vozila? Još uvek nismo zaista odlučili'', rekao je Tamatani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2023 Mazda MX-5

 

230208-Mazda MX-5 04.jpg

 

Mazda MX-5 za 2023. godinu dolazi sa novim bojama spoljašnjosti, mekanog krova i unutrašnjosti, i novim paketima opreme koji nude sveobuhvatne specifikacije opreme čak i na početnim nivoima. Nova boja, Zircon Sand, menja Polymetal sivu, a mekani krov MX-5 roadstera, koji se otvara i zatvara jednim pokretom ruke, sada je dostupan u braon boji, koja zamenjuje crvenu.

 

230205-mazda mx-5 03.jpg

 

Nova struktura sa tri paketa opreme nudi kupcima izbor između osnovnog paketa Prime-Line, srednjeg paketa Exclusive-Line i najopremljenijeg paketa Homura. Modeli opremljeni paketima Exclusive-Line i Homura mogu da budu dodatno opremljeni opcionim paketom ''Podrška vozaču'', koji obogaćuje ionako sveobuhvatnu ponudu i-Activsense tehnologija za pomoć vozaču.

 

230207-mazda mx-5 02.jpg

 

Oprema Homura je obogaćena brojnim sportskim karakteristikama uključujući Recaro sedišta i crne okvire retrovizora. Verzije Homura pogonjene motorom Skyactiv-G 2.0 sa 184KS su dodatno opremljene Brembo kočionim sistemom, Bilstein amortizerima, i kovanim BBS aluminijumskim naplacima. U ponudi je i Homura pogonjena Skyactiv-G 1.5 motorom sa 132KS sa RAYS aluminijumskim felnama.

 

230206-mazda mx-5 01.jpg

 

Dva nova posebna izdanja Kazari i Kizuna su prepoznatljivi po jedinstvenim kombinacijama boja: Kazari ima kožne presvlake u boji Terracotta Nappa, braon meki krov i crni tvrdi krov, dok Kizuna kombinira jele Nappa kožne presvlake s plavim mekanim krovom i crnim tvrdim krovom. Oba modela su standardno opremljena paketom ''Podrška vozaču''. Motor Skyactiv-G 1.5 sa 132KS je sada dostupan u celoj paleti modela MX-5 dok je automatski menjač dostupan isključivo na modelima Skyactiv-G 2.0 RF Special Edition. Privlačnost nagrađivane Mazde MX-5 nastavlja da raste i danas nakon više od tri decenije i 1.1 milion prodatih automobila. S dobrim razlogom: legendarni roadster koji je osvojio nagradu Svetski automobil za dizajn godine razvijao se tokom godina u energičnom stilu, ali je uvek ostao veran Jinba Ittai etosu koji vozača i automobil stavlja u savršen sklad.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-5 u retro ruhu

 

230251-hurtan 04.jpg

 

Španski proizvođač karoserija Hurtan bavi se ovim poslom od 1992. godine, a povodom 30 godina postojanja predstavio je prerađenu Mazdu MX-5. Miata sa mekim krovom i RF verziji u ponudi je od prošle godine, a ova specijalna verzija svakako doprinosi ekskluzivnosti. Biće napravljeno samo 6 primeraka, a svi će u pogledu dizajna biti inspirisani izgledom sportskih autombila iz pedesetih i šezdesetih.

 

230250-hurtan 03.jpg

 

Kupci će moći da biraju između tri boje eksterijera - sive, crvene i plave, kao i između dve varijante završne obrade u kabini. Na slikama je sportski roudster sa manuelno sklopivim mekim krovom i elektronski sklopivim tvrdim krovom. Hurtan će ponuditi verzije sa petostepenim manuelnim ili automatskim menjačem sa istim brojem stepena prenosa.

 

230252-hurtan 02.jpg

 

Motori su standardni 1.5 i 2.0 od 134KS i 186KS.

 

230253-hurtan 01.jpg

 

Hurtan se ne bavi samo modifikovanjem modela MX-5, nego u ponudi ima i Author, odnosno prerađeni Chrysler PT Cruiser, kao i Route 44, što je novo ime za prerađeni Fiat Ducato. Kompanija čije je sedište u Gibraltaru prodaje i model Vintage, odnosno Jeep Wrangler sa izgledom autmobila iz tridesetih godina prošlog veka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-5 ''neće nikada umreti''

 

229835-mazda s01.jpg

 

Kako pišu britanski mediji, Mazda MX-5 ''neće nikada umreti'', ali japanska kompanija tek treba da se posveti tehničkoj izradi verzije sledeće generacije.

 

Izvršni direktor Mazde u Evropi, Martijn ten Brink, rekao je da će aktuelni automobil, lansiran 2015. godine, nastaviti da se modernizuje i da mu ne preti da će biti izbačen iz prodaje zbog emisija ili drugih zakona. ''Kako ostajete verni konceptu onome šta automobil predstavlja, za uvođenje u sledeću generaciju tehnologija?'' rekao je, upitan o planovima za sledeći MX-5. ''To nije odlučeno. Ali mislim da bi za Mazdu bilo pošteno reći da MX-5 neće nikada umreti. Mislim da će nastaviti da postoji zauvek i da će morati da ide u korak sa vremenom. To je super izazov, a ljudi u Mazdi su strastveni u vezi ovog automobila. Naravno, kao što možete zamisliti, ljudi imaju mišljenje o tome u kom pravcu to treba da ide. Tako da sam veoma radoznao gde će završiti, ali će definitivno ostati deo ponude.''

Britanski Autocar navodi da će od kraja 2023. godine MX-5 biti usklađen sa novim bezbednosnim propisima GSR2, koji su skratili životni vek Toyote GR86 i koji će snažno ograničiti obim prodaje Alpine A110 od 2024.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...