Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novi Alfa Romeo Spider / Mazda MX-5

Recommended Posts

83203-alfa%20spider%201.jpg

Fiat i Mazda su prošle nedelje postigli sporazum o saradnji koji podrazumeva razvoj i proizvodnju novog roadstera za Alfa Romeo i Mazdu, a koji će se bazirati na platformi nove generacije Mazde MX-5. U međuvremenu su pojedini sajtovi objavili rendere koji pokazuju kako bi novi Alfin Spider eventualno mogao da izgleda. Naravno, budući Alfa Romeo i Mazda roadsteri će se međusobno razlikovati po dizajnu i paleti motora, a odlikovaće ih i mala težina (britanski Auto Express očekuje da će Alfa Spider imati manje od 1000 kg) i zadnji pogon.

83204-alfa%20spider%2011.jpg

Oba automobila će se proizvoditi u Mazdinoj fabrici u Hirošimi u Japanu, s'tim što bi proizvodnja Mazdinog modela trebalo da počne 2014., a Alfa Romea godinu dana kasnije. Kako stvari sada stoje, novi Alfin dvosed će biti duhovni anslednik modela Duetto Spider koji se 1967. godine pojavio i u filmu Diplomac sa Dastinom Hofmanom. Što se motora tiče, očekuje se 1.4 litarski četvorocilindrični turbo agregat sa 135KS do 175KS, kao i 1.75 litarski turbo sa oko 230 konja. Auto Express procenjuje da će Alfin Spider biti nešto skuplji od Mazde MX-5, sa baznom cenom od oko 20.000 funti.

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites
100507-alfa%20spider.jpg
 
O planovima i budućim modelima Alfa Romea je u poslednje vreme zaista bilo dosta reči, a ove najnovije informacije iz britanskog magazina Autocar se odnose na novi Alfin Spider.
Podsećanja radi, Fiat i Mazda su potpisali ugovor o saradnji koji podrazumeva razvoj i proizvodnju novog roadstera. U međuvremenu su brojni sajtovi objavili rendere koji pokazuju kako bi novi roadsteri mogli da izgledaju, a pojavile su se i nove informacije o njihovim pogonskim agregatima. Naravno, budući Alfa Romeo Spider (ili Duetto) i Mazda MX-5 (Miata) će se međusobno razlikovati po dizajnu i paleti motora, a odlikovaće ih i mala težina (od 1000 do 1100 kg) i zadnji pogon.
 
Po ranijim najavama, proizvodnja Mazdinog modela bi trebalo da počne 2014. (mada britanski Autocar sada pominje početak 2015. godine), a Alfa Romea godinu dana kasnije. Oba automobila će biti dugačka oko 4 metra i široka 1.7 metara, s tim što će Alfa biti za nekoliko cm duža od Mazde. Kako stvari sada stoje, novi Alfin dvosed će biti duhovni naslednik modela Duetto Spider koji se 1967. godine pojavio i u filmu Diplomac sa Dastinom Hofmanom. Što se motora tiče, očekuje se da u paleti Alfe bude 1.4 TB MutiAir sa 170KS, u paru sa šestostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Ovde i podsećanje na jednu raniju vest koja kaže da u Mazdi navodno razmišljaju da novi MX-5 ponude i sa dizel motorom, mada bi takva verzija bila teža, a i pitanje je koliko će biti interesovanje za roadster sa dizelašem. Što se benzinca tiče, pominje se i 1.6 litarski SkyActiv motor sa nekih 130 konja.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nova Alfa Spider stiže 2015.

 

101559-alfa%20spider.jpg

 

Novi Alfa Romeo Spider bi trebalo da bude automobil koji će ponovo zapaliti ljubavnu vatru između širokih masa i posrnulog italijanskog brenda. Naime, izvori javljaju da će mešavina stajlinga modela 4C i 8C, kao i visok nivo zabave za upravljačem biti pravi mamac za sve ljubitelje sportskih vozila, a novi Spider će biti automobil koji će uz pristupačnu cenu oživeti duh legendarnog Duetta.

 

Dalje, kao što je već poznato, ovaj automobil će biti brat blizanac Mazde MX-5 pa će s njom deliti osnovnu čeličnu konstrukciju, ali zbog manjih dimenzija i naprednih načina izrade masa oba modela bi trebalo da bude  relativno mala. Drugim rečima, to kod Alfe znači da će i 1,75 litarski 4-cilindrični turbo benzinski motor snage oko 200KS, koji će pokretati Spidera, omogućiti vrhunsku agilnost vozila i vozaču ponuditi odličan sportski doživljaj. Tome će svakako pomoći i automatski TCT prenos sa dvostrukim kvačilom.

 

Iako zajednički razvijeni i pod kožom gotovo identični, Spider i MX-5 će se spolja u potpunosti razlikovati s obzirom da će stajling oba modela biti usaglašen sa linijama vlastite modelske porodice. Takođe, Alfa bi trebalo da bude opremljenija od MX-5 kako bi se opravdala nešto viša cena i zadovoljio zahtev imidža ovog italijanskog brenda koji se u trenutnom postupku revitalizacije namerava repozicionirati kao near-premium konkurencija prvenstveno nemačkim modelima.

 

Dolazak ovog automobila na tržište se očekuje tokom 2015, a nadamo se da ćemo već na predstojećem frankfurtskom auto salonu saznati nešto više o njemu. Kako bi ovaj automobil mogao da izgleda možete videti na priloženom renderu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
''Uhvaćena'' buduća Mazda MX-5 / Alfa Romeo Spider
 
103037-mazda%20mx5%201.jpg
 
Ovih dana, na putevima u SAD, po prvi put je primećen prototip nove generacije Mazde MX-5, koji bi ujedno trebao da bude i ''kostur'' novog Alfa Romeo Spidera. Automobil je još uvek u početnoj fazi testiranja, što se jasno može primetiti ne samo po maskiranim delovima, već i po priličnom odsustvu detalja sa karoserije. Podsećanja radi, Mazda i Alfa Romeo će ugrađivati različite motore u budući roadster. Japanski proizvođač planira korišćenje 1.6 SkyActiv agregata od 130 KS, dok je Alfa Romeo namenio svom Spideru 1.4 MultiAir turbo benzinac, koji stiže u dve verzije snage – 120 i 170 KS. Takođe, spominje se mogućnost upotrebe 1750 TB motora, koji poseduje i Alfa Romeo 4C, a koji se može podići i na čitavih 240 konja.
 
103038-mazda%20mx5%2011.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovako bi mogla da izgleda nova Mazda MX-5

 

mazda%20mx5%20666.jpg

 

Dok čekamo da Mazda ovog meseca i zvanično predstavi novu generaciju modela MX-5 (Miata), pred nama je novi render njenog eventualnog izgleda nastao na bazi nedavnih špijunskih slika maskiranih test primeraka ovog roadstera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nova Mazda MX-5 zvanično

 

mazda%20mx-5%209777.jpg

 

Povodom 25-godišnjice modela MX-5 (poznata i kao Miata a u Japanu samo kao Roadster), Mazda je pre nekoliko meseci na sajmu automobila u Njujorku prikazala i specijalno izdanje nazvano 25th Anniversary Edition, dok je potpuno nova, četvrta generacija ovog dvoseda premijeru imala pre pola dana.

 

mazda%20mx-5%2097777.jpg

 

Promocija je održana na nekoliko mesta, i to u Japanu, SAD-i Evropi.

 

mazda%20mx-5%2098.jpg mazda%20mx-5%20977.jpg

 

Novi MX-5 i dalje ima pogon na zadnjim točkovima, dok je platforma razvijena zajedno sa italijanskim Fiatom koji bi sledeće godine trebalo da predstavi svoj roadster.

 

118255-mazda%20mx-5%203.jpg mazda%20mx-5%2033.jpg

 

U svakom slučaju, novi MX-5 odlikuju Kodo dizajnerski rečnik i Mazdina SkyActiv tehnologija, a težina vozila je smanjena za ''više od 100 kg.'' To znači da bi bazna verzija trebalo da ima oko 1050 kg, uz raspored težine 50:50.

 

mazda%20mx-5%2097.jpg mazda%20mx-5%20333.jpg

 

mazda%20mx-5%203333.jpg

 

Takođe, i potrošnja goriva je smanjena, a automobil se odlikuje i nižim težištem, unapređenom bezbednošću i poboljašnim upravljanjem.

 

mazda%20mx-5%204.jpg mazdamx-5%2044.jpg

 

Novi MX-5 će pokretati 2.0 motor sa 160KS i 1.6 agregat sa 130KS, a pored šestostepenog manuelnog menjača, kao opcija će se nuditi i šestostepena automatska transmisija.

 

mazda%20mx-5%206777.jpg mazda%20mx-5%20677.jpg

 

Što se dimenzija tiče, novi MX-5 je dugačak 3915 mm, širok 1730 mm, visok 1235 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2315 mm, dok su točkovi od 16 inča (gume 195/50 R16). To znači da je za 105 mm kraći od dosadašnjeg modela, ali je međuosovinsko rastojanje smanjeno za samo 15 mm.

 

mazda%20mx-5%209777777.jpg

 

Podsećanja radi, pre više od 25 godina Mazda je na sajmu automobila u Čikagu (9. februara 1989.) održala promociju prve generacije modela MX-5.

 

mazda%20mx-5%20444444.jpg mazda%20mx-5%2044444.jpg

 

Radilo se o laganom, jednostavnom i zabavnom vozilu koje je odmah postalo hit i koje je ponovo podstaklo interes kupaca za roadsterima. To dokazuje i brojka od više od 940.000 prodatih primeraka Miate u ovih 25 godina.

 

mazda%20mx-5%20444.jpg

 

MX-5 je zahvaljujući dobroj prodaji završio i u Ginisovoj knjizi rekorda, i to kao ''Best-Selling Two-Seater Sports Car'', a dobio je i preko 200 nagrada širom sveta.

 

mazdamx-5%204444.jpg

 

Kada se Mazda MX-5 pojavila u prodaji na američkom tržištu te 1989. godine koštala je 13.800 dolara, dok je pod haubom bio 1.6 benzinac sa 86 kW/116KS i 135 Nm. To je bilo dovoljno da 960 kg težak roadster od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od devet sekundi. Druga generacija MX-5 modela je predstavljena 1998. godine i to sa jačim 1.8 motorom sa 140KS, dok je treća generacija svetlost dana ugledala 2005. godine sa novim 2.0 agregatom od 170KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nova Mazda MX-5 na sajmu u Parizu

 

mazdamx5%20111.jpg

 

Nakon prošlomesečnog otkrivanja, Mazda je na Sajmu automobila u Parizu poredstavila potpuno novi model MX-5 (Miata).

Atraktivni roadster je znatno drugačiji u odnosu na prethodnika jer je 105 mm kraći i 10 mm širi. Osim smanjenja dužine, novi model Miate je izgubio i na težini, oko 100 kg. Automobil i dalje ima pogon na zadnje točkove, a raspored težine je 50:50.

 

119879-mazda%20mx5%201.jpg

 

Četvrta generacija modela MX-5 ima električni upravljač, a dobila je 16-inčne točkove sa gumama dimenzija 195/50.  

 

119880-mazda%20mx5%2011.jpg

 

Model karakterište KODO dizajnerski jezik, a biće ponuđen u Evropi sa SKYACTIV-G 1.5 litarskim benzinskim motorom uparenim sa šestostepenim manulenim mjenjačem. Taj motor će imati oko 140KS. Prodaja Mazde MX-5 počinje sledeće godine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mazda MX-5 Global Cup

 

mazda%20mx%205%20global%201.jpg

 

Nakon promocije nove generacije MX-5 (Miata) u septembru, Mazda je za ovogodišnji SEMA sajam u Las Vegasu pripremila i trkačku varijantu ovog roadstera.

 

mazda%20mx-5%20global%201111.jpg

 

To je MX-5 Global Cup koji će u sezoni 2016. učestvovati u novoj Global MX-5 Cup seriji u Severnoj americi, Evropi i Aziji (poslednja trka će se inače održati na stazi Raceway Laguna Seca u Kaliforniji). Mazda će naknadno objaviti kompletne podatke o tome u kojim zemljama i u kojim terminima će se održati ova serija.

 

mazda%20mx-5%20global%20111.jpg mazda%20mx-5%20global%2011.jpg

 

Naknadno će takođe biti objavljeni i svi tehnički detalji o ovom automobilu, a očekuju se izmene koje se tiču ogibljenja, kočnica, izduvnog sistema, aerodinamičkog seta, točkova, unutrašnjosti...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena Mazda MX-5 Accessories Design Concept

 

mazda%20mx-5%20bbs.jpg

 

Mazda je odlučila da na predstojećem sajmu automobila u Čikagu prikaže mogućnosti personalizacije za novu generaciju modela MX-5 (Miata) čija prodaja u SAD-u inače treba da počne u trećem kvartalu ove godine. Japanci će to učiniti specijalnim primerkom ovog roadstera, nazvanim MX-5 Accessories Design Concept, a koji najavljuje šta će sve biti dostupno kao opcija. Za sada je međutim objavljena samo jedna teaser slika koja pokazuje zadnji deo novog koncepta, i to sa spojlerom na prtljažniku, doteranim branikom, kao i setom BBS točkova. Više detalja (i slika) tek sledi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda MX-5 Accessories Design Concept i zvanično

 

mazda%20mx5%209.jpg

 

Mazda je odlučila da na ovogodišnjem sajmu automobila u Čikagu prikaže mogućnosti personalizacije za novu generaciju modela MX-5 (Miata) čija prodaja u SAD-u inače treba da počne na leto ove godine. Japanci će to učiniti specijalnim primerkom ovog roadstera, nazvanim MX-5 Accessories Design Concept, a koji najavljuje šta će sve biti dostupno kao opcija.
 
mazda%20mx5%2099.jpg
 
Ukratko, automobil se odlikuje Ceramic Metallic bojom, aero body kit-om (prednji spojler, pragovi, doterani zadnji branik i diskretni spojler na prtljažniku), kao i setom 17-inčnih BBS točkova (gume 205/45R17), Brembo kočnicama i crvenim kočionim kleštima.
 
mazda%20mx-5%20bbs.jpg
 
Automobil pokreće 2.0 četvorocilindrični SKYACTIV-G motor sa 155KS i 200 Nm obrtnog momenta.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda počela sa proizvodnjom novog MX-5 u Japanu

 

127633-mazda%20mx5%2033.jpg

 
Mazda je u Ujina fabrici u Hirošimi i zvanično počela sa serijskom proizvodnjom nove, četvrte generacije modela MX-5, čija premijera je inače održana još u septembru prošle godine. U svakom slučaju, novi MX-5 odlikuju Kodo dizajnerski rečnik i Mazdina SkyActiv tehnologija, a težina vozila je smanjena za više od 100 kg. Takođe, i potrošnja goriva je smanjena, a automobil se odlikuje i nižim težištem, unapređenom bezbednošću i poboljašnim upravljanjem.
 

127632-mazda%20mx5%203.jpg

 
Podsećanja radi, pre nešto više od 26 godina Mazda je na sajmu automobila u Čikagu (9. februara 1989.) održala promociju prve generacije modela MX-5 (poznata i kao Miata a u Japanu samo kao Roadster). Radilo se o laganom, jednostavnom i zabavnom vozilu koje je odmah postalo hit i koje je ponovo podstaklo interes kupaca za roadsterima. To dokazuje i brojka od više od 950.000 prodatih primeraka Miate u ovih 26 godina. MX-5 je zahvaljujući dobroj prodaji završio i u Ginisovoj knjizi rekorda, i to kao ''Best-Selling Two-Seater Sports Car'', a dobio je i preko 200 nagrada širom sveta.
Kada se Mazda MX-5 pojavila u prodaji na američkom tržištu te 1989. godine koštala je 13.800 dolara, dok je pod haubom bio 1,6 litarski benzinac sa 86 kW/116KS i 135 Nm. To je bilo dovoljno da 960 kg težak roadster od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od devet sekundi. Druga generacija MX-5 modela je predstavljena 1998. godine i to sa jačim 1,8 litarskim motorom sa 140KS, dok je treća generacija svetlost dana ugledala 2005. godine sa novim 2,0 litarskim agregatom od 170KS.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2015. Mazda MX-5 za 4.5 kg lakša od 1990. MX-5

 

mazda%20mx5%209.jpg

 
Mazda je saopštila i podatke o težini svih verzija nove generacije roadstera MX-5 (poznat i kao Miata). Američka verzija Mazde MX-5 sa 2.0 benzincem od 155KS i šestostepenim manuelnim menjačem ima težinu od 1.056 kg, što je za 67 kg manje od slično opremljenog starog modela. Ovde i podatak da sa automatskim menjačem 2015. MX-5 za američko tržište ima 1.078 kg.
Sada dolazimo do onog najzanimljivijeg. Naime, zahvaljujući merama uštede mase, globalna verzija novog MX-5 sa 1.5 litarskim benzincem od 129KS ima samo 998 kg, a to je za 4.5 kg manje od originalne 1990. Mazde MX-5. Imajući u vidu visoke bezbednosne standarde koji danas važe i bogatu serijsku opremu 2015. MX-5 Miate (između ostalog ABS, bočni vazdušni jastuci, traction control...), ovaj rezultat je zaista izuzetan. Na kraju, 2015. MX-5 ima raspored težine 50:50, a što se dimenzija tiče, novi model je u odnosu na prethodnika kraći za 105 mm, 20 mm niži i 10 mm širi.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2016. Mazda MX-5 Club

 

mazda%20mx%201.jpg

 

Mazdina premijera na ovogodišnjem sajmu automobila u Njujorku je novi MX-5 u Club izdanju.

 

mazda%20mx%2011.jpg

 

Ukratko, 2016. Mazdu MX-5 Club karakterišu unapređene vozne osobine, LSD diferencijal, Bilstein amortizeri, Skyactiv-MT šestostepeni manuelni menjač, set 17-inčnih gunmetal alu točkova i gume 205/45R17, kao i suptilni aero kit.

 

mazda%20mx%20111.jpg mazda%20mx%201111.jpg

 

Na raspolaganju je takođe i opcioni paket za agresivniji izgled koji podrazumeva aero kit (prednji spojler, pragovi, izmenjeni donji deo zadnjeg branika), kao i lagane BBS točkove od 17 inča i Brembo kočnice.

 

mazda%20mx%2011111.jpg

 

U serijskoj opremi MX-5 Miate Club su i Mazda Connect infotainment sistem sa 7-inčnim kolor ekranom osetljivim na dodir, SiriusXM satelitski radio, dva USB porta, piano black retrovizori i zaštitni lukovi iza glava putnika, Bose audio sistem sa devet zvučnika...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Mazda MX-5 ekonomičnija od prethodne za 25 posto

 

mazda%20mx%201.jpg

 
Mazdina najnovija Miata štedi dosta novca. Od automobila koji zamenjuje ekonomičnija je za 25 posto. Kombinovana potrošnja je 9.4 l/100 km. Za to je zaslužan i odličan šestostepeni ručni menjač, ali i ''dijeta''. Nova MX-5 je teška 1.057 kg, u odnosu na prethodni model izgubila je 70 kg. Ekonomični motor 2.0 SKYACTIV razvija 155KS i 200 Nm.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda privodi kraju razvoj i testiranje trkačkog MX-5 Cup

 

mazda%20cup%201.jpg

 
Mazda je trkačku, Cup verziju roadstera MX-5 predstavila još u novembru prošle godine. Ipak, sada Mazda privodi kraju razvoj ovog modela, a slike koje nam stižu iz SAD-a, pokazuju da je MX-5 Cup gotovo spreman za trke. Nova trkačka Miata će učestvovati u novoformiranoj trkačkoj seriji Global Cup koja će se voziti u Severnoj Americi, Evropi i u Aziji.
 

mazda%20cup%2011.jpg

 
Kao što je i očekivano, trkačka Mazda MX-5 je dodatno olakšana, pokreće je dvolitarski atmosferski benzinac SkyActive-G, a dobila je posebne gume, trkačko oslanjanje, kao i neophodnu bezbednosnu opremu.
 

mazda%20cup%20111.jpg

 
Uspešni vozač trkačkih automobila, Tom Long, učestvuje u razvoju, a on je izjavio: ''Neverovatan je osećaj testirati trkački MX-5 za Global MX-5 Cup. Mala masa, poboljšan odnos mase i snage i okretan automobil definitivno su užitak za vožnju.''
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...