Jump to content
Goran
neshaoct

Povratak Hyundai-ja u WRC

Recommended Posts

Sordo i Hyundai produžili ugovor do 2018.

 

153573-hyundai%20sordo.jpg

 

Dani Sordo je dogovorio novi dvogodišnji ugovor sa Hyundai Motorsportom koji će ga držati sa korejskim proizvođačem do kraja 2018. godine. Španac, koji je u Hyundaiju od njihovog povratka u WRC 2014., izjednačio je svoj najbolji rezultat za tim, kada je osvojio treći podijum na reliju u Nemačkoj. Taj podijum mu je doneo šesto mesto u poretku vozača, osam bodova iza trećeplasiranog timskog kolege Haydena Paddona, uprkos tome što nije učestovao na prethodnom reliju u Finskoj. Paddon je u oktobru prošle godine potpisao sa Hyundaijem do kraja 2018. godine, a tim je izrazio želju da zadrže i test vozača Kevina Abbringa. Nagađa se da je Thierry Neuville sve dalje od tima.

''Imao sam zadovoljstvo da vidim i pomognem ovom mladom timu da izrastu u prave kandidate u samo nekoliko godina, a ja sam stvarno uzbuđen da vidim gde možemo da se razvijamo u budućnosti, pogotovo sa novim propisima'', rekao je Sordo. ''Moj cilj je boriti se za WRC pobede i podijume na redovnoj osnovi, i znam da je to realan cilj sa ovim timom. Mi smo imali najuspešniju sezonu do sada u 2016., ali znam da postoji mnogo više mogućnosti ove sezone - i van nje.'' Šef tima Michel Nandan naglasio je Sordovu važnost u timu: ''On je motivisan i dosledan, što nam pomaže da se razvijamo i na reliju i van njega. Mi smo podelili mnogo lepih uspomena zajedno. Sada možemo da gledamo napred, čeka nas još pozitivnih pomaka u budućnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i20 R5 spreman za akciju

 

hyundai%20i20%20r5.jpg

 

Novi igrač u R5 klasi reli automobila je spreman za takmičarski debi, nakon osmomesečnog testiranja i priprema. Hyundai i20 R5 će prve takmičarske kilometre odraditi kasnije ovog meseca na sledećem reliju svetskog šampionata na Korzici. Korejsko-nemački tim na francusko ostrvo dovodi tri posade, predvođene glavnim testnim i razvojnim vozačem, Kevinom Abbringom. Njemu će se u još dva i20 R5 pridružiti Stephane Sarrazin i Fabio Andolfi. Hyundai i20 R5 je već isprobao brzinske ispite ove godine, ali samo kao ''nula'' i to na Ypres reliju u Belgiji - iako vremena nisu zvaničnoo objavljena za predvozače, Abbring je na nekoliko brzinskih ispita bio najbrži u ERC konkurenciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i20 WRC na sajmu u Parizu 2016.

 

Hyundai je na Salonu automobila u Parizu predstavio i trkački i20 WRC - takmičara za narednu WRC sezonu.

 

hyundai%20i20%20wrc%20444.jpg

 

Pored koncepta izuzetno atraktivnog hot hatch modela RN30, Hyundai je u Parizu predstavio i model i20 WRC - trkačku mašinu sa kojom će se južnokorejski proizvođač takmičiti u narednoj sezoni Svetskog šampionata u reliju.

 

hyundai%20i20%20wrc%204.jpg hyundai%20i20%20wrc%2044.jpg

 

Usled izmena tehničkih pravila za sezonu 2017, koja timovima omogućuju veću slobodu u kreiranju automobila, i Hyundai i20 WRC nastoji da eksploatiše to, te prema prvim informacijama, njegov motor sada oslobađa oko 380 konjskih snaga, a tu su i ekstremniji aerodinamički dodaci. Ovogodišnji nastup Hyundaija u WRC šampionatu više je nego uspešan, sa pobedama na dva relija, dok su na ostala četiri osvojena pobednička postolja. Tim Hyundai Motorsport trenutno se nalazi na drugom mestu u generalnom plasmanu, iz dominantnog Volkswagena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai će prvi lansirati auto na Monca reliju

 

hyundai%20i20%20wrc%204.jpg

 

Hyundai će biti prvi WRC proizvođač koji će javnosti predstaviti automobil za 2017. na Monca reliju 1. decembra. Sledeća sezona označava početak nove ere WRC-a sa novim propisima, sa serijom spremnom za pokretanje najbržih relija ikada. Hyundai će ući sa trenutnim specifikacijama i20 u samom reliju, a novi automobil će ostati kao statički prikaz za vreme trajanja eventa 2. - 4. decembra. Šef tima Michel Nandan je rekao i ovo: ''To je fantastičan događaj i Monza je idealno mesto za pokretanje našeg najnovijeg WRC automobila. Novi propisi za 2017. znače šire, snažnije automobile, a sigurni smo da će iduća sezona biti zabavna. Iako će glavno lansiranje biti statični medijski događaj, takođe želimo da poklonimo strastvenim fanovima koji prisustvuju događaju nešto za navijati. To će biti vikend za pamćenje - i još jedno poglavlje za sazrevanje našeg tima.'' Preostala četiri automobila će se otkriti tokom decembra uoči prvog relija WRC sezone 2017., koja počinje u Monte Karlu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i20 Coupe WRC predstavljen u Monci

 

hyundai%20wrc%201.jpg

 

Odbrojavanje za WRC 2017. sezonu je počelo, a u Hyundaiu su otkrili svog izazivača.

 

hyundai%20wrc%2011.jpg

 

2017. će biti uzbudljiva nova era za WRC sa novim tehničkim i izmenjenim sportskim propisima koji obećavaju povećanje ukupnog spektakla ovog sporta.

 

hyundai%20wrc%201111.jpg

 

Vizuelno, automobili će imati novi sportski agresivni izgled, dok je snaga povećana sa 300 na 380 konjskih snaga.

 

hyundai%20wrc%20111.jpg

 

Automobili će takođe smanjiti ukupnu težinu, te će imati poboljšano aerodinamičko i mehaničko prianjanje i ponovno uvođenje aktivnog centralnog diferencijala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dani Sordo i novi Hyundai i20 WRC 2017 u akciji

 

158761-hyundai%20i20%20wrc%204.jpg

 

Nakon povlačenja šampiona Volkswagena iz FIA Svetskog reli šampionata, čini se da se najviše raduju vicešampioni. Hyundai Motorsport nedavno je zvanično predstavio svoj novi i20 WRC 2017, a vozači ovog tima su testirali za Rallye Monte Carlo, na kojem očekuju veliki uspeh. Za volanom je bio Dani Sordo. Istinski ljubiteji reli sporta sigurno će uživati u najnovijim snimcima, na kojima možemo videti najbolje reli vozače sveta, kako tehniku svojih automobila dovode do limita. U poređenju sa novom specifikacijom automobila, prethodni zaista izgledaju kao igračke, a najveća novost je povećanje prečnika restiktora na 1.6 Turbo motoru sa 33 na 36 milimetara, što je rezultiralo povećanjem snage na 380 KS. Automobil je širi, aerodinamika je daleko bolje iskorišćena, a novi i20 WRC 2017 ima i centralni diferencijal.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WRC: Mikkelsen u Hyundaiju do 2019.

 

hyundai%20mik.jpg

 

Hyundai Motorsport je objavio da je Andreas Mikkelsen potpisao dvogodišnji ugovor za sezonu 2018. i 2019. godine. Norvežanin će se sa svojim suvozačem Andersom takmičiti na svih 13 relija sledeće godine. ''Presrećan sam što mi je Hyundai Motorsport pružio priliku da se vratim u WRC na pravi način i sa punim radnim vremenom za 2018. i 2019. Čak i pre mog prvog relija sa timom, osećam da sam se jako brzo uklopio. Jasno mi je da se pridružujem timu svetske klase sa realnim mogućnostima borbe za šampionate vozača i proizvođača. Radujem se što ću pomoći u postizanju tih ciljeva od relija Monte Karlo i da budem u konkurenciji u borbi za titulu.'' Šef tima Michel Nandan bio je jednako pun pohvala za najnovije potpisivanje. ''Andreas je jedan od onih vozača koji se brzo uklapa i odmah baca na posao. Nekoliko puta je posetio fabriku u Alzenau, njegova odlučnost i profesionalnost odmah su se videle. Drago mi je da ga imamo na puno radno vreme sledeće dve godine.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebastijan Leb će sledeće sezone voziti Hyundai u WRC

 

187107-Sebastijan-Leb.jpg

 

Devetostruki svetski šampion u reliju Sebastijan Leb naredne sezone će voziti za Hjundai u Svetskom reli šampionatu (WRC), prenosi sajt ''Motorsport''.

Leb se povukao iz tog šampionata posle osvajanja devete titule 2012. godine, a od tada je imao povremene izlete u reli. Sve svoje uspehe Francuz je ostvario kao vozač Sitroena, a ugovor sa Hjundaijem biće mu prvi profesionalni van PSA grupe, u kojoj je i Pežo, čije boje će braniti na predstojećem Dakaru. Iz korejske kompanije još nisu potvrdili Lebov angažman, ali je tim menadžer Alen Penas potvrdio da Hjundai pregovara sa legendarnim automobilistu. Za sada se ne zna kako će se tačno Francuz uklopiti u tim i šta to znači za Hejdena Padona, koji je od 2014. godine u Hjundaiju. Najbolji relista svih vremena je već najavio da ne želi da se vrati u potpunosti u šampionat i da će njegove obaveze na Dakaru zakomplikovati njegovo učešće na Reliju Monte Karlo. Penas je prošle nedelje najavio da neće biti nikakvih iznenađenja u postavi za prvi reli sezone i da će Tjeri Nuvil, Dani Sordo i Andreas Mikelsen voziti fabrički i20 kupe u Kneževini. Pežoovo povlačenje iz Svetskog relikros šampionata na kraju ove sezone dovelo je do toga da Leb prvi put u karijeri nema profesionalni ugovor pred narednu godinu. Veza sa Hjundaijem mogla bi da mu omogući i takmičenje u relikrosu, ali i novi okršaj sa velikim rivalom Markusom Grenholmom, koji je najavio povratak u taj šampionat.

 

Leb je od povlačenja učestvovao na osam relija, uključujući tri ove godine, a ove godine je doneo jedini trijumf Sitroenu na Reliju Katalonije. Francuski tim je razmatrao opciju da svoju legendu angažuje na nekoliko rundi naredne godine, ali je odustao zbog nedostatka finansija, a potencijalno i dolaska Sebastijana Ožijea u tim. Naredni Svetski šampionat u reliju startuje Relijem Monte Karlo koji je na programu od 24. do 27. januara 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima da rašrafi konkurenciju,jedina konkurencija ce,ako bude vozio,njegov sunarodnik i imenjak,a i ovako Hjundai je napravio sjajan tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Motorsport predstavio novi dizajn i20 Coupe WRC za sezonu 2019.

 

187950-hyundai wrc 1.jpg

 

Nedavno su u Birminghamu (''Autosport International Show'') timovi predstavili svoje nove boje za FIA WRC sezonu 2019. Dizajn svog automobila, i20 Coupe WRC, otkrio je i fabrički tim Hyundai. Tim Hyundai ima novog šefa, a pravo pojačanje stiglo je i u vozačkoj postavi. Novi šef je Andrea Adamo, koji je u svojoj karijeri radio kao trkački inženjer, tehnički direktor, šef za razvoj u Alfa Romeo/Abarth (DTM, Supertouring and S2000 Alfa Romeo), u Lola Cars i N Tehnology, u Honda Racingu kao WTCC šef inženjer, a od 2015. godine je radio na poziciji menadžera za privatne klijente u Hyundaiju.

 

187952-hyundai wrc 111.jpg

 

Hyundai je objavio i kompletnu vozačku postavu, Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland i Dani Sordo/Carlos del Barrio. Četvrta posada, Sebastien Loeb i Daniel Elena, predstaviće se na Rally Monte Carlo, posle povratka sa relija Dakar.

 

187951-hyundai wrc 11.jpg

 

Sebastien Loeb već je posetio svoj novi tim i izjavio da i20 Coupe WRC ima veliki potencijal.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanak i Neuville potpisali nove ugovore sa Hyundaijem

 

214078-hyundai wrc.jpg

 

Ott Tanak i Thierry Neuville ostaće u Hyundai Motorsportu i nakon kraja ove sezone Svetskog reli Šampionata. Obojica su potpisali višegodišnje ugovore sa svojim trenutnim poslodavcem. Neuville je već u osmoj sezoni sa korejskim proizvođačem, dok Tanak, svetski šampion iz 2019. godine, produžuje svoj početni dvogodišnji ugovor za nastavak vožnje Hyundaija i20 Coupe WRC.

 

Tänak je rekao da je impresioniran predanošću tima WRC-u koji je već obezbedio značajna ulaganja potrebna za novi hibridni automobil Rally1 naredne sezone. ''U protekle dve godine video sam predanost tima i njihovu odlučnost da uspeju i siguran sam da će svi i dalje pomerati granice. Ulazimo u novu eru WRC-a, jer prelazimo na hibridne propise, a to znači da će svi početi sa prazne stranice papira. Hyundai Motorsport ima ogromno znanje i iskustvo sa hibridnim i električnim tehnologijama koji će igrati veliku ulogu kada započnemo razvoj novog automobila Rally1. Zaista sam srećan što sam potpisao novi ugovor sa Hyundai Motorsportom od 2022. godine'', rekao je Tänak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai hibridni reli automobil za WRC

 

214347-hyundai wrc 2022.jpg

 

Kompanija Hyundai je počela da testira reli automobil koji će koristiti u Svetskom reli šampionatu (WRC) 2022. godine. Svi učesnici WRC-a će od 2022. godine morati da koriste automobile s elektrifikovnim pogonom, a električni motor će se koristiti u padoku i na drumskim deonicama. Hyundaijev Rally1 automobil je baziran na novom i20N hatchbacku, a ne na standardnom modelu i20 koji aktuelni reli automobil koristi kao bazu. Osim promena dizajna i brendinga, tehničke propozicije će ostati poznate, a pogon će uglavnom osiguravati isti 1.6 četvorocilindrični turbo-motor koji pokreće i aktuelni automobil.

 

214348-hyundai wrc 2022.jpg

 

Hibridni sistem će koristiti i Toyotini te Ford M-Sportovi automobili od 2022. godine, a sastoji se od električnog motora na zadnjoj osovini koji razvija 134 KS i 180 Nm obrtnog momenta te 3,9 kWh baterije koja će omogućiti kratke periode korišćenja samo električnog pogona ukoliko se automobil ne vozi agresivno. To je jedna od nekoliko promena u reliju planiranih za 2022. godinu, a ostale promene su uglavnom usmerene na povećanje zaštite pri nesrećama i čvrstoću karoserije.

 

''Poseban trenutak kad prvi put vozite automobil, uvek ima izazova s kojim se suočavate. To je slučaj sa Rally1 automobilom za 2022. godinu, počeli smo od nule sa novim pravilima, drugačijim konceptom i novim osnovnim modelom, a to je i20 N. Bilo je uzbudljivo započeti testiranja i novu avanturu'', izjavio je direktor Hyundai WRC tima Andrea Adamo. Prva runda javnog testiranja je obavljena južno od Francuske nakon razvoja iza zatvorenih vrata u Hyundaijevom postrojenju za istraživanje i razvoj u Nemačkoj. Automobil će se u narednom periodu testirati na različitim evropskim lokacijama kako bi bio konkurentan na svim terenima WRC kalendara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i20 N WRC sa hibridnim pogonom

 

221565-hyundai wrc 03.jpg

 

Hyundaijev hibridni automobil za nastup u ovogodišnjem Svetskom reli šampionatu (WRC) pokretaće 1.6 turbo-benzinac kojem će asistirati elektromotor. Hyundai je ponudio odgovor na elektrifikaciju WRC automobila koja je najavljena prošle godine, a primenjivaće se od ovogodišnjeg Svetskog reli šampionata koji počinje 20. januara u Monte Karlu.

 

221567-hyundai wrc 02.jpg

 

Hibridna pogonska grupa koju sa sobom donosi novi Hyundaijev reli automobil i20 N Rally1 2022 Edition se sastoji od 1.6 četvorocilindarskog turbobenzinskog motora kojem asistira elektromotor, a vozač će u ograničenom vremenskom periodu na raspolaganju imati oko 500 konjskih snaga, što nas je podsetilo na potencijal reli ''monstruma'' iz davno zabranjene Grupe B.

 

221566-hyundai wrc 01.jpg

 

Za prenos snage na obe osovine je zadužen 5-stepeni menjač, a za punjenje baterija korišćenje kočnica. Očekivano, u odnosu na model s kojim je Hyundai u WRC-u učestvovao prošle sezone, hibridni i20 N je teži oko 70 kilograma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ott Tanak napušta Hyundai ranije nego što je planirano

 

229148-tanak 01.jpg

 

Ono o čemu se već duže vreme spekuliše, sada je i zvanično potvrđeno - Ott Tanak napušta fabrički tim Hyundai na kraju sezone, iako je imao ugovor koji važi do kraja sezone 2023.

 

Nakon što su najbolji reli vozači sveta prošli ciljnu rampu relija Španija 2022, kao bomba je odjeknula vest da Ott Tanak na kraju sezone napušta Hyundai Shell Mobis Word Rally Team. ''Njegov odlazak je razočaranje za nas'', izjavio je direktor tima Julien Moncet. ''Ali to je odluka koju moraju da poštujemo'', zaključuje Moncet. Podsetimo, Estonac je u fabrički tim Hyundai prešao 2020. godine, kao aktuelni svetski šampion. Za tri godine u Hyundaiju, Tanak je uspeo da pobedi na pet takmičenja. Ott Tanak ostavlja otvorene sve mogućnosti o njegovom nastavku karijere. ''To je lična odluka, koju sam doneo nakon pažljivog razmatranja i uz poštovanje tima. Međutim, osećam se kao da sam u mojoj karijeri došao do tačke kada moram da pred sebe stavim nove izazove'', izjavio je Tanak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i20 N Rally1 Hybrid za povratak na vrh

 

230962-hyundai wrc 02.jpg

 

Hyundai Motorsport je objavio da je spreman da čvrsto odgovori na izazov FIA Svetskog šampionata u reliju (WRC) 2023. jer nastoji da gradi na snažnom završetku prethodne sezone sa trkačim automobilom Hyundai i20 N Rally1 Hybrid. Hyundai Motorsport je spreman za ulazak u svoju desetu godinu u FIA Svetskom šampionatu u reliju, sa svojim ciljevima čvrsto usmerenim na titule proizvođača i vozača 2023. Hyundai je u potpunosti prihvatio hibridne propise koje je uveo WRC 2022. Tokom godine tim je neumorno razvijao i poboljšavao paket Hyundai i20 N Rally1 Hybrid. Kao rezultat ovog predanog rada, tim je skupio najveći broj pobeda u WRC kampanji do danas i bio je proizvođač s najvećim rezultatom u drugoj polovini sezone. Koristeći ovo kao odskočnu dasku i s novom postavom vozača, Hyundai Shell Mobis World Rally Team ima za cilj daljnje uspehe u WRC-u dok kompanija ulazi u godinu svoje desete godišnjice.

 

230963-hyundai wrc 01.jpg

 

Sean Kim, predsednik Hyundai Motorsporta je ovom prilikom izjavio: ''Prošla godina je bila jedna od najizazovnijih za nas kao tim, ali možda i jedna od najisplativijih. Rad s novim skupom tehničkih propisa i izrada našeg prvog hibridnog automobila nije bio lak podvig. Iako smo imali težak početak sezone, digli smo se, pregrupisali i nastavili da guramo; kao rezultat toga, bili smo najuspešniji tim u drugoj polovini godine i završili smo na neverovatnom vrhuncu. Sada je ploča možda obrisana, ali 2023. vidimo kao nastavak poglavlja koje smo započeli 2022. Imamo takmičarski paket u Hyundaiju i20 N Rally1 Hybrid, posade željne borbe za titulu, i vredan tim iza scene spreman da prenese zamah iz jedne sezone u drugu.''

 

U punoj WRC kampanji s Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 2023. biće vozač Thierry Neuville i suvozač Martijn Wydaeghe te vozač Esapekka Lappi i suvozač Janne Ferm. Posade će se takmičiti s brojevima #11 i #4. Neuville je deo Hyundai Motorsporta od samog početka, a sada ulazi u treću godinu sa suvozačem Wydaegheom uz sebe. Njih dvojica su se pojavili kao dosledni takmičari, osvojivši četiri pobede i 12 podijuma u dve sezone zajedno. Lappi i Ferm će debitovati u Hyundai Motorsportu na Reliju Monte Karlo kasnije ovog meseca; finska posada je impresionirala na svojim nastupima 2022., osvojivši tri pobednička podijuma na različitim podlogama. Treći Hyundai i20 N Rally1 Hybrid deliće Dani Sordo i Cándido Carrera (#6) te Craig Breen i James Fulton (#42). Sordo i Carrera su se pokazali kao pouzdan par u 2022. postigavši tri pobednička podijuma u pet nastupa. Breen se vraća u tim, spreman da brzo uđe u brzinu sa Hyundai i20 N Rally1 Hybrid zajedno s novim stalnim suvozačem Fultonom.

 

WRC kalendar u sezoni 2023. sadrži 13 trka na različitim terenima. Rally Japan će se održati nakon uspešnog debija 2022., u kojem je Hyundai Motorsport završio godinu u velikom stilu s izuzetnim rezultatom 1-2, dok se trke u Meksiku i Čileu vraćaju po prvi put od početka globalne pandemije. Na potpuno novom reliju Centralne Evrope posade će se boriti s tri zemlje u jednom događaju - prvom takve vrste za WRC.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...