Jump to content
FAS Goran
aca777

Uvoz motora i korišćenje u SRB? / promena bloka motora

Recommended Posts

Moze i sada da se stavlja i jaci i slabiji motor, ali samo motori koje taj auto fabricki nosi, ne moze npr. da stavis u stilo neki motor od Wv i sl. i za svaku promenu motora radi se atest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i da li se nesto promenilo posle 2 godine? :)

I da li neko zna ako je auto bio benzin plin i sad ubacio se stranac dizel koja je sad procedura isto samo carina ili mora na masinski f.?

Motor je iz auta iste marke i modela samo je dizel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Fiat Tempru 1.6 model motora 159a3.000 , 1581cc Monopoint 57kw . Imao sam saobracajnu nezgodu, udarila me neka zena od nazad.... Nije veliko ostecenje , ali je greda iskrivljena, i potrebno je variti neke stvari itd ...  sada imam priliku da uzmem isto jednu Fiat Tempru, u dosta boljem stanju nego moja, samo bez bloka motora, pa da prebacim moj blok motora i to je to. Motor koji se vodio u njoj je takodje 159a3.000 , 1581cc , karburator verzija 63kw. Znaci sva razlika je u karburatoru, sve ostalo je isto, isti nosaci motora, ista glava, isto 8ventila, kubika...
 
Ali problem, na tehnickom mi kazu da ne moze to tako, bez obzira sto je isti proizvodjac, bez obzira sto je ista kubikaza, pred znak motora, bez obzira sto se taj motor fabricki ugradjivao u tu karoseriju, razlika je u kilowatima i moram da trazim direktno od Fiat-a odobrenje da se u tu karoseriju moze staviti taj moj motor, i posle sa tim papirom idem na atest, pa tek onda tehnicki i registracija. Jasno je meni to sada, ali gledam na MUP sajtu pravilnik o registraciji automobila, gde stoji sledece: 
 

2."Vozilo podleže ispitivanju"
u kom slučaju organ unutrašnjih poslova kome je podnet zahtev za registraciju takvog vozila donosi rešenje o upućivanju vozila na ispitivanje.
Motorna vozila na kojima je zamenjen motor ne podležu ispitivanju ako je pri zameni ugradjen motor čije su karakteristike identične karakteristikama izgradjenog motora kao i motor čije karakteristike nisu identične sa karakteristikama izgradjenog motora pod uslovom da je motor istog proizvodjača i da je proizvodjač predvideo alternativnu ugradnju takvog motora bez konstruktivnih izmena na vozilu (ugradjen jači odnosno slabiji motor, oto motor zamenjen dizel motorom i sl). U takvim slučajevima obično dolazi i do promene tipa motornog vozila (npr. Jugo 45 u Jugo 55, Mercedes 200 u Mercedes 200 D). Organizacija ovlašćena za tehnički pregled
vozila u registracionom listu u rubrici "Tip vozila" u takvom slučaju unosi konstataciju o promeni tipa i overava je pečatom koja se promena kod registracije vozila upisuje u saobraćajnu dozvolu.
Motorna vozila na kojima je zamenjena šasija istog proizvodjača odnosno marke i tipa kao i šasija istog proizvodjača marke i tipa ali druge varijante takodje ne podležu ispitivanju.
U svim ostalim slučajevima zamene motora ili šasije vozila obavezno je ispitivanje vozila.
Vlasnik vozila dužan je uz zahtev da priloži odgovarajući dokaz o poreklu motora ili šasije koje je ugradio u svoje vozilo. Ovlašćena organizacija za ispitivanje vozila o izvršenom ispitivanju i tehničkoj ispravnosti vozila izdaje UVERENJE. Uverenje o ispitivanju prilaže se uz zahtev za registraciju vozila i ostale gore navedene dokaze, nakon čega se pristupa upravnom postupku registracije vozila.
U slučaju kad se po prijemu vozila na ispitivanje utvrdi da nije potrebno ispitivanje ovlašćena organizacija za ispitivanje će izdati potvrdu sa konstatacijom da nije potrebno ispitivanje koja je dovoljna da se pristupi postupku registracije vozila bez obzira na konstataciju datu na tehničkom pregledu vozila.

 
Nije problem ni atest uraditi, ali postoji drugi, zvao sam Fiat centar u BG, oni su uvoznici i servis, da pitam za to uverenje i potvrdu da se ugradjivao taj motor i da se moze ugraditi, a oni su mi rekli da oni to nisu izdavali do sada i da ne znaju sta meni zapravo treba, mada sam im objasnio zbog cega mi treba...
Ima li neko ovde, ko me moze posavetovati sta raditi, kome se obratiti dalje? Kako resiti ovaj problem?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi ovo sto cu ti sad reci nije preporuka jer i sam ne volim da muljam puno, a i ne volim da ubedjujem ljude na ilegalu, nego cisto pricam ti price ovako ;)

 

No, meni se brojevi motora nisu videli na poslednjem tehnickom, koja stotka je to resila za minut.

Caletu u firmi su skoro zamenili u kombiju motor kod dundjera nekog. Prosao je tehnicki bolje nego ja.

 

Dodatno, kad je bila prica oko kombija, cuo sam da postoji jos jedna dundjerksa opcija, a to je da ti neko prekuca stare brojeve na drugi motor, meni je zvucalo neverovatno, al vidis ima vestih ljudi, stasta rade.

 

Kao sto rekog, pricam eto ovako :)

Zao mi je zbog tvog auta, nadam se da ces resiti sve to brzo i povoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel' to ona ista Tempra za koju mi nisi platio kurirsku sluzbu sto nisi uzeo farove i vezni lim?

Edited by sindrom

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ilija025:

 

najlegalnije rešenje je da se obratiš predstavniku proizvođača (FCA u Kragujevcu) u pisanoj formi sa zahtevom za mišljenje o zameni motora. Zahtev treba da sadrži broj šasije vozila u kojem se menja motor,  broj originalnog motora te šasije  broj šasije vozila sa kojeg se "skida" motor (ujedno je i dokaz o poreklu motora) i broj motora koji će biti "novougrađen" sa te šasije (tvoj slupani auto).  Oni su dužni da u dokumentaciji provere da li je vozilo u koje se ugrađuje drugi motor homologovano sa tim motorom ili ne. Ako jeste, daće pozitivno mišljenje i navesti tehničke karakteristike novougrađenog motora (snaga, emisioni standard, zvučna snaga/buka, potrošnja,  itd). Ako nije - daće negativno mišljenje i taj motor neće moći da bude ugrađen u vozilo. Odnosno moći će, ali onda kompletno vozilo podleže ispitivanju(homologaciji) što mislim da se ne isplati. 

 

Slušao sam neke priče o koroziji bloka motora i nemogućnosti očitavanja broja motora pa ukucavanju PUS broja. Nemam predstavu šta je to i kakav je to postupak, pa se raspitaj u vezi toga, jer je vrlo moguće da se zbog starosti i korozije bloka broj tvog motora ne može očitati. Isto važi i kada se ne može očitati broj šasije, kao što je često bio slučaj kod modela "Uno". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel' to ona ista Tempra za koju mi nisi platio kurirsku sluzbu sto nisi uzeo farove i vezni lim?

 

Nisam siguran da li mislimo na isto, neko mi je pre jedno 2 godine poslao vezni lim, sa farovima i jos nesto, valjda migavce od Fiat Tipa. Ako se dobro secam bio je dogovor za vezni lim i farove za neku cenu, sada se i ne secam tacno, a poslato je jos nesto i cena je bila veca. Paket nisam preuzeo jer nisam imao dovoljno novca, posle sam se cuo sa posaljiocem, pa sam mu postarinu uplatio u posti. 

 

ForrestGump, da li ima tamo neki broj telefona da se konsultujem sa njima kako i na koju adresu da posaljem zahtev?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ilija025:

 

Slušao sam neke priče o koroziji bloka motora i nemogućnosti očitavanja broja motora pa ukucavanju PUS broja., jer je vrlo moguće da se zbog starosti i korozije bloka broj tvog motora ne može očitati. 

 

Malo kiseline na pravom mestu cini cuda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontaktirao sam FCA u Kragujevcu, i naknada za izdavanje potvrde kosta 85eur. Ali problem je sto treba da im posaljem sliku plocice sa moje sasije, broj sasije, i detaljne slike mog motora, isto to i od ove sasije koju kupujem da bih njihove kolege sto rade homologaciju mogle da mi kazu da li je moguce dobiti potvrdu ili ne.

 

Ok, voljan sam da izdvojim te pare, ali to znaci da prvo moram da kupim ovu sasiju i prevedem je na sebe, platim porez.... Ali sta ako odgovor bude negativan... Sta da radim sa 2 sasije bez veze.... Jeste da je motor isti, nosaci isti i sve, ali nekako se bojim onog najgoreg....

 

Eh sada, da bih to sve bilo moguce, ja moram PAPIROLOSKI da kupim ceo auto sa motorom, platim porez i prevedem. Posle naknadno pravim ugovor da sam prodao motor ovome kod koga je sada motor iz te nove sasije (jos nista nisu uradili papiroloski), i dajem mu saobracajnu ili potvrdu o poreklu vozila, gde stoje brojevi i kubikaza i snaga motora i sasije iz ovog auta koji treba da kupim.

 

Nakon toga, uzimam potvrdu o poreklu mog automobila, ili saobracajnu i gde pise kubikaza, snaga i broj mog motora, i na osnovu toga papira, treba da se poklope u broj podaci starog i ovog novog motora (predznak motora , kubikaza , snaga u kw) 

 

Eh sada kad bi mogao nekako da prepravim tu potvrdu o poreklu od auta koji kupujem , da je motor umesto 63, da ima 57kw, samo to bilo bi super zato sto i taj auto  koji su prebacili blok isto ima 57kw u saobracajnoj, pa nece ni on moci da registruje ili ce imati problema pri proveri motora....

 

Sta mislite o toj varijanti? 

Da li ovi na tehnickom mogu da provere da je razlika u kilovatima? 

Da li u sup-u prilikom registracije i unosta broja motora izbaci automatski gde je taj motor bio pre i koliko je kilovata? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jel' to ona ista Tempra za koju mi nisi platio kurirsku sluzbu sto nisi uzeo farove i vezni lim?

 

Nisam siguran da li mislimo na isto, neko mi je pre jedno 2 godine poslao vezni lim, sa farovima i jos nesto, valjda migavce od Fiat Tipa. Ako se dobro secam bio je dogovor za vezni lim i farove za neku cenu, sada se i ne secam tacno, a poslato je jos nesto i cena je bila veca. Paket nisam preuzeo jer nisam imao dovoljno novca, posle sam se cuo sa posaljiocem, pa sam mu postarinu uplatio u posti. 

 

ForrestGump, da li ima tamo neki broj telefona da se konsultujem sa njima kako i na koju adresu da posaljem zahtev?

 

Da, to je to. Od ovoga sto si napisao jedino je tacno da nisi imao dovoljno novca da platis kurirsku sluzbu pa si vratio a uplatio si mi samo 400 dinara kredita na mobilni telefon iako je kurirska sluzba meni naplatila oko 1000 dinara i to tek nakon sto sam ti pozvao majku na fiksni telefon jer na mobilni nisi hteo da se javis danima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sindrom, za tvoju prepisku postoje privatne poruke, a ne da nas ostale koje interesuje ova tema, smaraš sa time da li je plaćena poštarina ili nije.

Ilija025, ja sam zbog toga što su na carini konstatovali da je ne čitljiv broj motora kod mene na puntu, morao da ukucavam broj. Ta procedura nije tako jednostavna zbog toga što mora da se ode u 29 novembra da njihov inspektor utvrdi stanje, konstatuje da je broj nije čitljiv i uputi te u Ljermontovu gde dalje dobijaš nalog za ukucavanje broja motora. Onda sa tim nalogom opet odlaziš do Renoovog servisa u blizini stanice 29 novembra gde ti se ukucava novi PUS broj.

Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog toga i pisem da svi znaju. Mene znate, ja sam sindrom od kad sam na ovom forumu i svi znaju da se trudim da pomognem i ucinim ljudima a ovaj decko je tu samo kad mu nesto treba a kad "zasere" nesto onda menja nick.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog toga i pisem da svi znaju. Mene znate, ja sam sindrom od kad sam na ovom forumu i svi znaju da se trudim da pomognem i ucinim ljudima a ovaj decko je tu samo kad mu nesto treba a kad "zasere" nesto onda menja nick.

Vidi druze, sada je sve rekla kazala... Na zalost, ne poznajem nikoga odavde. 

Cinjenica je da si ti rekao jednu cenu za vezni lim, i farove koja je meni odgovarala i ja sam rekao SALJI! 

Medjutim kada je kurir doneo, cena za otkup (bez postarine) je bila VECA! 

Nisam siguran da li si ti posle rekao da si poslao i migavce ili nesto drugo, na svoju ruku, jer ce mi trebati, ili sta je vec bilo! 

Postarina je ako se secam bila oko 500, mada nije ni vazno!

Menjam nick, jer sam zaboravio lozinku na nalogu, i od starog maila isto,pa nisam mogao da resetujem!

 

I ne govorim da si prevarant ili lazov, ali nije bilo fer! Ako smo dogovorili 100 dinara, onda je 100, ne moze biti 150 kad stigne kurir (ne racunajuci postarinu), pa neka kaze ko sta hoce! 

I ne znam Ja ni da si ti zvao ikoga od mojih, zvao sam ja tebe i rekao da cu ti uplatiti za postarinu! Koliko je pisao na otpremnici postarina, toliko sam ti i uplatio na telefon, jer si tako rekao! 

A da nisam hteo da ispadnem fer, skroz bi me bolelo uvo i za postarinu i sve ostalo! 

Pozdrav i sve najbolje!

Edited by ilija025

Share this post


Link to post
Share on other sites

mali off za Iliju, kad primaš neki paket na otkup plaćaš i povraćaj novca, i to je za male cifre 60 din a za veće neki procenat od cene, znači otkup je vrednost+poštarina+povraćaj novca. A kad odbiješ da primiš onda pošiljalac plaća i poštarinu u suprotnom smeru, znači od tebe do njega. Znači da si hteo da ispoštuješ pošiljaoca trebao si da uplatiš duplu poštarinu a ne samo u jednom smeru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontaktirao sam FCA u Kragujevcu, i naknada za izdavanje potvrde kosta 85eur. Ali problem je sto treba da im posaljem sliku plocice sa moje sasije, broj sasije, i detaljne slike mog motora, isto to i od ove sasije koju kupujem da bih njihove kolege sto rade homologaciju mogle da mi kazu da li je moguce dobiti potvrdu ili ne.

...Ok, voljan sam da izdvojim te pare, ali to znaci da prvo moram da kupim ovu sasiju i prevedem je na sebe, platim porez.... Ali sta ako odgovor bude negativan... Sta da radim sa 2 sasije bez veze.... Jeste da je motor isti, nosaci isti i sve, ali nekako se bojim onog najgoreg....

 

...Nakon toga, uzimam potvrdu o poreklu mog automobila, ili saobracajnu i gde pise kubikaza, snaga i broj mog motora, i na osnovu toga papira, treba da se poklope u broj podaci starog i ovog novog motora (predznak motora , kubikaza , snaga u kw) 

 

...Sta mislite o toj varijanti? 

 

Proveri i da li taj drugi motor mora da se uveze preko njih.

Postoji jedan auto na forumu u koji je ubačen motor koji se inače i fabrički ugrađivao u taj auto. Kad je došlo vreme za registraciju, tražena je potvrda proizvođača.

Proizvođač nije pravio problem da li je u taj auto inače išao taj motor, ali su traženi papiri kako je taj drugi motor uvezen u SRB. Iako postoje carinski papiri, potpuno legalan uvoz tog drugog motora, potvrda nije mogla da bude izdata jer taj drugi motor nije uvežen u SRB preko njih. A, mora preko njih jer su oni ovlašćeni uvoznici svega za Fiat u SRB. Ne samo novih automobila, nego i delova.

Tako je ispalo da čovek ne može da registruje auto jer motor koji je u tom autu nije uvežen preko ovlašćenog uvoznika delova za Fiat u SRB, nego samoinicijativno, poštujući sve carinske procedure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...