Jump to content
FAS Goran
Hardvet

Z10, Punto mk.2b - flisuje dihtung glave...Iskustva i šta raditi?

Recommended Posts

Zahvalan na bilo kom dobronamernom savetu, predlogu ili licnom iskustvu vezano za flisovanje dihtunga glave.

Auto je na 62.000

Uradjen veliki servis kompletan.

Ne trosi ulje, ne trosi antifriz.

Na slici se sve vidi...

xxx8005.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je u garanciji u servis odma poroznost glave

pogledaj granulaciju materijala na zidu levo od svecice cudi me kako je to proslo kontrolu u fabrici?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije u garanciji, ima skoro 5 godina. Ovo se pojavilo skoro i napreduje.

Evo slike od pre par hiljada km, na 60.000...

xxx8006.jpg

Na 50k je bilo jedva primetnih tragova, kao od uljnih para, sasvim suvo na dodir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onda jbg... cuti i teraj kad bude propustio skroz znaces nemoj da otvaras motor jos...

ako ne trosi vodu i antifriz zaboravi ga

pa kad stane onda resavaj problem jer je velika zezancija kad skines glavu

odma ces nesto da nadjes da odradis jos... i sitnica po sitnica ode 500 e tj ode odlazak na more...

uzgred mozda ti i malo prska sa meraca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne prska sa meraca sigurno.

Ovo sto na meracu ima ulja, iskapalo majstoru koji je vadio sipku...da se tako izrazim. :D

Na citavoj zadnjoj strani motora( ka pozarnom zidu) postoje ovakve fleke, samo je sa ove strane, odakle je slikano, najvise izrazeno.

Ovu poroznost sto spominjes sam i ja primetio, ali tek na slici. Skoro je nemoguce videti ovo golim okom i tamo zavuci glavu. Telefon je eto uhvatio i taj detalj iz dobrog ugla.

Edited by Hardvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma nista ne diraj vozi i ne misli o tome...

mastan motor dobar motor... :D

samo gledaj da ga ne pregrevas monogo ne znam koliko je para termostat na puntu zameni ga da slucajno ne bi zasopovao...

ako je jeftin menjaj ga jednom u 2 godine i to ti je to...

kada nesto radi ne diraj... u suprotnom velike su sanse da ce da prestane da radi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ha, ziva istina! Sa Fiatom, pogotovo.

Nije dizao temp nikad do sad...ali nije menjan ni termostat nikad...

Citiram legendarni post na ovom forumu..."prica je pocela sa jednom lampicom. kad sam pokusao da je sredim upalilo se jos tri u prvom pokusaju, a u drugom jos tri samo sto se jedna gasila povremeno..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hardvet

Ako sam dobro procitao ovde na forumu,ti si za tu intervenciju bio u auto kuci vozdovac,vidim da si kontaktirao Baneta iz te kuce,pa me interesuje sta si tamo uradio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hardvet

pet godina kamenca je cudo idi u ovlasceni servis i zameni termostat i ne razmisljaj... puno

kad bude poceo da pali lampice znas vec sta da radis... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro si video, bilo je price o tome.

Intervencija nije dogovorena niti uradjena, auto je pregledan, uz redovno odrzavanje, ovo je ostalo da visi do daljeg...

U principu, AKZ je misljenja da ovo ostane i da se vozi ovako. Cena sigurno zavisi od toga sta ce se sve zateci u motoru i cenu ne znam ni priblizno.

Najzgodnije je da se cuju iskustva iz prve ruke od nekog ko je imao slican slucaj na istom motoru, ali za sad sam bez pouzdanih informacija.

Sve sto znam je da dihtunzi na ovom motoru stradaju u sirokom rasponu od 50.000 pa na gore i to do potpunog progorevanja i drasticnog pregrevanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cela poenta je u tome da glava tvog motora ni ne pomisli da se iskrivi znaci moras da pazis sistem hladjenja motora

cela prica je da zamenis termostat... da slucajno ne bi pomislio da zaglavi i onda sednes i vozis naravno ne teraj ga u crveno i moje misljenje je da ces ti jos da se navozas dobreo sa punticem... samo nemoj da ga pregrevas!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz tvojih usta u Bozije usi...%29.gif

Mada kako je krenulo, izgubio sam poverenje u njega skroz. Igrali smo se vec i lampica, dijagnostika( ko zna koliko puta dok nije prijavio lambdu, pa posle nedostatak paljenja na vise cilindara...) i ostalih zanimacija.

Pukla je solidna parica za njegovo odrzavanje do sad, a u poslednje vreme je sve krenulo nizbrdo.

Na 60.000 uradjen veliki servis, sa sve vodenom pumpom i antifrizom, normalno.

Niko se nije setio u servisu da napomene termostat, a i sam se nisam setio kad je vec ispustan antifriz.

*ebi ga, o svemu trebas sam da mislis. Meni nije ni palo na pamet, jer to nisam nikad menjao na kolima, osim na jednom Yugu, i to posle 17 godina...

Kasnije cujem da im je i termostat problematican.

Ok za pracenje da se ne pregreva, to vazi i za potpuno novi auto koji i ne pokazuje da mu je dihtung pred riknjavanjem.

Edited by Hardvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

provereno resenje za lampice skines klemu sa akumuatora...

ali se onda javlja drugi problem kako upaliti auto... a ne moze na gurku

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je u garanciji u servis odma poroznost glave

pogledaj granulaciju materijala na zidu levo od svecice cudi me kako je to proslo kontrolu u fabrici?!

Sledi citat maila koji je poslao FAS na moje pitanje ko je nadlezan za pregled auta u vangarantnom roku i ustanovljavanje da li je postojao fabricki problem u montazi ili kvalitetu delova, koji se manifestovao nakon garancije...

S obzirom da je vozilo izaslo iz garancije ne postoji neko ko je nadlezan za pregled vozila. Da se problem javio u zakonski definisanom roku, tj. 2 godine od pocetka garancije mogli biste da ostvarite svoja prava u garanciji.

S postovanjem,

Sluzba za odnose sa kupcima

Fiat Automobili Srbija

0 800 342 800

Svrha mog pitanja FAS-u je bila iskljucivo proba njihove brige o kupcima u vangarantnom roku.

Verovatno je i svima nama na forumu poznato da je prodavac u obavezi da nadoknadi nedostatke koji su se manifestovali u vangarantnom roku, a ciji uzrok postoji u trenutku prodaje "predmeta".

Dakle, ako su nesto *ebali tokom montaze, u obavezi su bar da to pogledaju i daju formalno misljenje.

Ako ovlasceni servisi i sama fabrika nisu ovlasceni da pregledaju fabricke brljotine, ko jeste???

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaaa hahhahahha

na mail ti je odgovorila verovatno sestra od tetke direktora servisa koja je tu zaposljena kao sekretarica u strahu za svoje radno mesto...

to spada u fabricku gresku tj gresku kontrole fiata

a onda su duzni da o njihovom trosku zamene problematicne delove... zakon o kupcima iako je istekla garancija

a svaki proizvodjac je duzan da servisira proizvod odredjeni broj godina posle isteka garantnog roka tj u principu dokle god se taj proizvod nalazi u serijskoj proizvodnji

a i posle toga mislim da je zakonom propisano 7 ili 10 godina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacnije, svalerka nekog iz FAS-a...

%29.gif

Njima je bio upucen mail, ne servisu.

Ovo sto kazes 7-10 godina se odnosi na obavezu snabdevanja rezervnim delovima, nakon kraja proizvodnje nekog modela.

Da sam presao 50 000 za 2 godine, onda bi vazila garancija...

Posto prelazim oko 12 do 15.000 niko mi nije kriv.

Nisam ni ocekivao nesto spektakularno, cisto sam hteo da vidim kako razmisljaju.

Skuplji automobili, naravno, imaju drugaciji tretman, naravno, od drugih proizvodjaca.

Znam za Audi kome je nakon 7 godina zamenjen automatski menjac besplatno... Covek otisao da uradi servis o svom trosku... Menjac skinut, utvrdjen fabricki propust, covek bez reci resio problem.

Zemlja desavanja, Srbendija... Neverovatno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokle god ima rezervnih delova onda mora da bude i servisiranja zato sto i ti rezervni delovi imaju garanciju a da bi bilo garancije

mora da ih ugradi ovlasceni servis....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situacija sa ovim "problemcicem" postaje po malo teska za gledanje. Sa zadnje strane motora je najmasnije, a problem se prosirio i na bocnu stranu (ka zupcastom, naravno, tu je najbolje kad je masno :)) i pocinje da masti i sa prednje strane.

Motor se polako blizi slici kao da je presao kilometrazu do Meseca i nazad. Potrudicu se da napravim i okacim sliku uskoro.

Uz semering biraca koji je zamastio "drugu polovinu" haube, stice se utisak da je ovo polovnjak koji mi je neko dobro uvalio, a ne kupljen kao nov auto :)

Na satu jos nema 65k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti sa bas srecnik u p...Uvek sam se pitao zasto ljudi beze od Zastave 10, bio sam ubedjen da je punto ko punto, ali izgleda da nije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko sam informisan, na dobrom broju Fiatovih 1.2 8v( Punto/Z10, nema razlike) je ovo problem koji se javlja pod obavezno. Kod svih na dihtungu dekle, kod nekih kao i kod mene, dihtung glave. Dihtung poklopca ventila, za divno cudo, kod mene je suv potpuno. Bolje da je obrnuto, ali to mu je sto mu je :)

To sam znao i ranije, ali nisam znao da ima primeraka koji ne mogu da izdrze 100.000 bez otvaranja. Ili procuri na spolja ili izgori dihtung unutra i trosi antifriz. To su obavezne intervencije na tim motorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlazi istim intenzitetom, ali se fleka siri, normalno.

Svi kazu da je bacanje para otvarati motor na 65.000.

Ko god da je to video, kaze da taj 1.2 motor mora da bude slinav i da je to sasvim normalno.

Cak niko ne zeli da to malo ozbiljno pogleda. To je to, takvi su i vozi dok ne krepa...:) Ukratko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...