Hardvet 2 Posted May 1, 2012 Zahvalan na bilo kom dobronamernom savetu, predlogu ili licnom iskustvu vezano za flisovanje dihtunga glave.Auto je na 62.000Uradjen veliki servis kompletan.Ne trosi ulje, ne trosi antifriz.Na slici se sve vidi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 1, 2012 ako je u garanciji u servis odma poroznost glavepogledaj granulaciju materijala na zidu levo od svecice cudi me kako je to proslo kontrolu u fabrici?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 1, 2012 Nije u garanciji, ima skoro 5 godina. Ovo se pojavilo skoro i napreduje.Evo slike od pre par hiljada km, na 60.000...Na 50k je bilo jedva primetnih tragova, kao od uljnih para, sasvim suvo na dodir. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 1, 2012 onda jbg... cuti i teraj kad bude propustio skroz znaces nemoj da otvaras motor jos...ako ne trosi vodu i antifriz zaboravi gapa kad stane onda resavaj problem jer je velika zezancija kad skines glavuodma ces nesto da nadjes da odradis jos... i sitnica po sitnica ode 500 e tj ode odlazak na more...uzgred mozda ti i malo prska sa meraca... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 1, 2012 (edited) Ne prska sa meraca sigurno.Ovo sto na meracu ima ulja, iskapalo majstoru koji je vadio sipku...da se tako izrazim. Na citavoj zadnjoj strani motora( ka pozarnom zidu) postoje ovakve fleke, samo je sa ove strane, odakle je slikano, najvise izrazeno.Ovu poroznost sto spominjes sam i ja primetio, ali tek na slici. Skoro je nemoguce videti ovo golim okom i tamo zavuci glavu. Telefon je eto uhvatio i taj detalj iz dobrog ugla. Edited May 1, 2012 by Hardvet Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 1, 2012 ma nista ne diraj vozi i ne misli o tome...mastan motor dobar motor... samo gledaj da ga ne pregrevas monogo ne znam koliko je para termostat na puntu zameni ga da slucajno ne bi zasopovao...ako je jeftin menjaj ga jednom u 2 godine i to ti je to...kada nesto radi ne diraj... u suprotnom velike su sanse da ce da prestane da radi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 1, 2012 Ha, ha, ziva istina! Sa Fiatom, pogotovo.Nije dizao temp nikad do sad...ali nije menjan ni termostat nikad...Citiram legendarni post na ovom forumu..."prica je pocela sa jednom lampicom. kad sam pokusao da je sredim upalilo se jos tri u prvom pokusaju, a u drugom jos tri samo sto se jedna gasila povremeno..." Quote Share this post Link to post Share on other sites
gosa70 0 Posted May 1, 2012 @ HardvetAko sam dobro procitao ovde na forumu,ti si za tu intervenciju bio u auto kuci vozdovac,vidim da si kontaktirao Baneta iz te kuce,pa me interesuje sta si tamo uradio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 2, 2012 @ hardvetpet godina kamenca je cudo idi u ovlasceni servis i zameni termostat i ne razmisljaj... punokad bude poceo da pali lampice znas vec sta da radis... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 2, 2012 Dobro si video, bilo je price o tome.Intervencija nije dogovorena niti uradjena, auto je pregledan, uz redovno odrzavanje, ovo je ostalo da visi do daljeg...U principu, AKZ je misljenja da ovo ostane i da se vozi ovako. Cena sigurno zavisi od toga sta ce se sve zateci u motoru i cenu ne znam ni priblizno.Najzgodnije je da se cuju iskustva iz prve ruke od nekog ko je imao slican slucaj na istom motoru, ali za sad sam bez pouzdanih informacija.Sve sto znam je da dihtunzi na ovom motoru stradaju u sirokom rasponu od 50.000 pa na gore i to do potpunog progorevanja i drasticnog pregrevanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 2, 2012 cela poenta je u tome da glava tvog motora ni ne pomisli da se iskrivi znaci moras da pazis sistem hladjenja motoracela prica je da zamenis termostat... da slucajno ne bi pomislio da zaglavi i onda sednes i vozis naravno ne teraj ga u crveno i moje misljenje je da ces ti jos da se navozas dobreo sa punticem... samo nemoj da ga pregrevas!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 2, 2012 (edited) Iz tvojih usta u Bozije usi...Mada kako je krenulo, izgubio sam poverenje u njega skroz. Igrali smo se vec i lampica, dijagnostika( ko zna koliko puta dok nije prijavio lambdu, pa posle nedostatak paljenja na vise cilindara...) i ostalih zanimacija.Pukla je solidna parica za njegovo odrzavanje do sad, a u poslednje vreme je sve krenulo nizbrdo.Na 60.000 uradjen veliki servis, sa sve vodenom pumpom i antifrizom, normalno.Niko se nije setio u servisu da napomene termostat, a i sam se nisam setio kad je vec ispustan antifriz.*ebi ga, o svemu trebas sam da mislis. Meni nije ni palo na pamet, jer to nisam nikad menjao na kolima, osim na jednom Yugu, i to posle 17 godina...Kasnije cujem da im je i termostat problematican.Ok za pracenje da se ne pregreva, to vazi i za potpuno novi auto koji i ne pokazuje da mu je dihtung pred riknjavanjem. Edited May 2, 2012 by Hardvet Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 2, 2012 provereno resenje za lampice skines klemu sa akumuatora...ali se onda javlja drugi problem kako upaliti auto... a ne moze na gurku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 8, 2012 ako je u garanciji u servis odma poroznost glavepogledaj granulaciju materijala na zidu levo od svecice cudi me kako je to proslo kontrolu u fabrici?!Sledi citat maila koji je poslao FAS na moje pitanje ko je nadlezan za pregled auta u vangarantnom roku i ustanovljavanje da li je postojao fabricki problem u montazi ili kvalitetu delova, koji se manifestovao nakon garancije...S obzirom da je vozilo izaslo iz garancije ne postoji neko ko je nadlezan za pregled vozila. Da se problem javio u zakonski definisanom roku, tj. 2 godine od pocetka garancije mogli biste da ostvarite svoja prava u garanciji.S postovanjem,Sluzba za odnose sa kupcimaFiat Automobili Srbija0 800 342 800 Svrha mog pitanja FAS-u je bila iskljucivo proba njihove brige o kupcima u vangarantnom roku.Verovatno je i svima nama na forumu poznato da je prodavac u obavezi da nadoknadi nedostatke koji su se manifestovali u vangarantnom roku, a ciji uzrok postoji u trenutku prodaje "predmeta".Dakle, ako su nesto *ebali tokom montaze, u obavezi su bar da to pogledaju i daju formalno misljenje.Ako ovlasceni servisi i sama fabrika nisu ovlasceni da pregledaju fabricke brljotine, ko jeste??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 8, 2012 aaaaa hahhahahhana mail ti je odgovorila verovatno sestra od tetke direktora servisa koja je tu zaposljena kao sekretarica u strahu za svoje radno mesto...to spada u fabricku gresku tj gresku kontrole fiataa onda su duzni da o njihovom trosku zamene problematicne delove... zakon o kupcima iako je istekla garancijaa svaki proizvodjac je duzan da servisira proizvod odredjeni broj godina posle isteka garantnog roka tj u principu dokle god se taj proizvod nalazi u serijskoj proizvodnjia i posle toga mislim da je zakonom propisano 7 ili 10 godina Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 8, 2012 Tacnije, svalerka nekog iz FAS-a...Njima je bio upucen mail, ne servisu.Ovo sto kazes 7-10 godina se odnosi na obavezu snabdevanja rezervnim delovima, nakon kraja proizvodnje nekog modela.Da sam presao 50 000 za 2 godine, onda bi vazila garancija...Posto prelazim oko 12 do 15.000 niko mi nije kriv.Nisam ni ocekivao nesto spektakularno, cisto sam hteo da vidim kako razmisljaju.Skuplji automobili, naravno, imaju drugaciji tretman, naravno, od drugih proizvodjaca.Znam za Audi kome je nakon 7 godina zamenjen automatski menjac besplatno... Covek otisao da uradi servis o svom trosku... Menjac skinut, utvrdjen fabricki propust, covek bez reci resio problem.Zemlja desavanja, Srbendija... Neverovatno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 8, 2012 dokle god ima rezervnih delova onda mora da bude i servisiranja zato sto i ti rezervni delovi imaju garanciju a da bi bilo garancijemora da ih ugradi ovlasceni servis.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 17, 2012 Situacija sa ovim "problemcicem" postaje po malo teska za gledanje. Sa zadnje strane motora je najmasnije, a problem se prosirio i na bocnu stranu (ka zupcastom, naravno, tu je najbolje kad je masno ) i pocinje da masti i sa prednje strane.Motor se polako blizi slici kao da je presao kilometrazu do Meseca i nazad. Potrudicu se da napravim i okacim sliku uskoro.Uz semering biraca koji je zamastio "drugu polovinu" haube, stice se utisak da je ovo polovnjak koji mi je neko dobro uvalio, a ne kupljen kao nov auto Na satu jos nema 65k. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted July 18, 2012 Ti sa bas srecnik u p...Uvek sam se pitao zasto ljudi beze od Zastave 10, bio sam ubedjen da je punto ko punto, ali izgleda da nije... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 18, 2012 Ja koliko sam informisan, na dobrom broju Fiatovih 1.2 8v( Punto/Z10, nema razlike) je ovo problem koji se javlja pod obavezno. Kod svih na dihtungu dekle, kod nekih kao i kod mene, dihtung glave. Dihtung poklopca ventila, za divno cudo, kod mene je suv potpuno. Bolje da je obrnuto, ali to mu je sto mu je To sam znao i ranije, ali nisam znao da ima primeraka koji ne mogu da izdrze 100.000 bez otvaranja. Ili procuri na spolja ili izgori dihtung unutra i trosi antifriz. To su obavezne intervencije na tim motorima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted August 12, 2012 Sta se desava? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted August 12, 2012 Tera dok ide a kad stane onda gura... I naravno psuje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted August 12, 2012 Isto vlazi, nije gora situacija? Jesi li se raspitivao po servisima, sta kazu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted August 12, 2012 Vlazi istim intenzitetom, ali se fleka siri, normalno.Svi kazu da je bacanje para otvarati motor na 65.000.Ko god da je to video, kaze da taj 1.2 motor mora da bude slinav i da je to sasvim normalno.Cak niko ne zeli da to malo ozbiljno pogleda. To je to, takvi su i vozi dok ne krepa... Ukratko... Quote Share this post Link to post Share on other sites