Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Unutar Pagani fabrike...

Recommended Posts

Remek delo iz Modene: Pagani kompleks u novom ruhu

 

158505-pagani%209.jpg

 

Tvorac čuvenih supersportskih modela Zonda i Huayra, Horacio Pagani, predstavlja novi proizvodni pogon i jednako spektakularan salon svih automobila koje je do danas dizajnirao!

Horacio Pagani, ''otac'' čuvenog modela Zonda i novog Huayra, otvorio je ovih dana novu fabriku za proizvodnju supersportskih automobila u okviru koje se nalazi i salon u kome su smešteni svi  dosadašnji modeli koje je Horacio dizajnirao. Od prvih, pre mnogo godina, dok je još bio tinejdžer u svojoj domovini Argentini, do najnovije Huayre. Pogoni na površini od 5.800 kvadrata, nalaze se u Modeni, a locirani su u kvartu San Cesario Sul Panaro i, što je veliki kuriozitet, biće otvoreni za posetioce u određenim intervalima.

 

158506-pagani%2099.jpg

 

Projekat je realizovan u Paganijevom dizajnerskom studiju, a autori su Horacijevi sinovi Leonardo i Kristofer. Inspiraciju za dizajn novih pogona i muzeja dobili su dok su biti gosti jednog od stalnih Paganijevih mušterija, u njegovom zamku Chateau de la Grenerie u Francuskoj, čiji je jedan od tvoraca bio slavni arhitekta Gustave Eiffel, konstruktor čuvene Ajfelove kule. Shodno tome, i deo novog Pagani pogona je jasno obeležen u znaku čelične konstrukcije čuvene pariske kule.

 

158507-pagani%20999.jpg

 

Ali, to je samo jedan segment i jedan stil novog objekta koji vrvi od različitosti formi i upotrebljenih materijala, a opet se savršeno uklapa i nadovezuje na italijanski stil i prepoznatljive trgove u oblasti Modene. Fasadom dominira staklo, a određeni delovi u unutrašnjosti obogaćeni su antičkom ciglom, mermerom iz Karare, kao i čeličnim proflima prekrivenim hromom, masivno korišćenim na isticanju Ajfelovske simetrije. Vodeći princip Horacija i njegovih sinova u izgradnji bio je u mogućnosti kombinacije raznih stilova, kao i harmonije tehnologije sa estetikom, umetnosti sa naukom. Posebno je impresivan gornji sprat građevine gde je locirano „karbonsko“ odeljenje za čiji dizajn su braća Pagani našli inspiraciju u ogibljenju Paganijevog modela Zonda. Koliko je Horacio Pagani ponosan na svoje i ostvarenje svojih sinova, govori i podatak da ih neće skrivati od očiju javnosti. Velelepni objekti biće otvoreni za posetioce, kako muzej, tako i proizvodni pogoni. Priliku da prikaže svetu i svoj workshop i muzej, Pagani je nazvao Factory tours, a poznat je i cenovnik - poseta muzeju staje 15 evra, a fabričkim pogonima 30 evra, uz obaveznu rezervaciju na e-mail: paganitour@modenatur.it Vreme poseta je od 10 do 12.30 h pre podne i od 14.30 do 17 h popodne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagani Rinascimento odeljenje za restauraciju

 

pagani%20rest.jpg

 

Horacio Pagani je osnovao odeljenje Pagani Rinascimento, a reč je o servisu za restauraciju. Za 25 godina postojanja Pagani je proizveo 137 superautomobila, pa su se sada setili načina da vlasnicima pomognu da svoja vozila čuvaju u originalnom stanju. U originalno stanje će biti vraćeni svaka matica, šraf, ma i najsitniji deo, ali za to će morati i mnogo da se plati. Međutim, sumnjamo da neko ima problema sa novcem ako može priuštiti Pagani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagani na sajmu automobila u Ženevi

 

176693-pagani 1.jpg

 

Čak i sa kompanijama McLaren koja se polako probija i Porsche koja prodaje krosover modele na veliko, određeni proizvođači ostaju pri svom niskom volumenu proizvodnje.

 

176694-pagani 11.jpg

 

To im je nekako u prirodi i usko je vezano za njihov dizajn, ali brendovi kao što je Pagani mogu dostići nove rekorde i prevazići svoje uspehe od prethodne godine. Ovaj proizvođač automobila uglavnom ne objavljuje tačan broj svojih prodatih egzotičnih modela, koji dolaze sa sedmocifrenim ciframa, na godišnjoj bazi. Međutim, ovaj brend otkrio je da prethodna godina predstavlja rekordnu u njegovoj istoriji. Prodaja ove kompanije porasla je za 29%, a tekuća godina može postati daleko produktivnija. ''Mi procenjujemo da će 2018. postati najzauzetija i veoma uspešna godina, sa isporukom do 40 novih vozila našim odanim kupcima'', izjavio je Horacio Pagani. ''Za sada ne posedujemo planove za proširenje novih proizvodnih kapaciteta izvan ovog opsega, ali svakako planiramo da ponudimo više usluga svim članovima Pagani porodice i pružimo svu moguću pažnju našim kupcima.'' Kako bi proslavila svoj uspeh, kompanija Pagani predstaviće nova dva modela na ženevskom sajmu sledećeg meseca, a to će biti Huayra Roadster i unikani Zonda HP Barchetta automobili, prvi put prikazani na Peble Biču prošlog leta. Poenta evropske premijere jeste prikazivanje svih mogućnosti koje se otvaraju bogatoj klijenteli ovog brenda.

 

176695-pagani 111.jpg 176696-pagani 1111.jpg

 

Pagani nije jedini egzotični proizvođač koji je postigao izuzetne rezultate prethodne godine. McLaren i Lamborghini ostvarili su bolje procente nego ikada ranije, dok je Aston Martin svoju prodaju podigao na maksimum u poređenju sa poslednjih devet godina. Međutim, ove cifre se mere hiljadama, dok proizvođači kao što je Pagani ostaju na nekoliko destetina prodatih modela najviše. Bugatti je proizveo 70 Chiron jedinica u svojoj francuskoj fabrici, dok je u međuvremenu, zajednički rival ova dva brenda odredio svoju liniju na 20 do 25 jedinica godišnje, održavši korak sa zahtevima i skrativši vreme sklapanja automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagani razvija EV superautomobil za 2025.

 

pagani-huayra-lampo 111.jpg

 

Italijanski proizvođač superautomobila Pagani planira da do 2025. godine izbaci na tržište svoj električni model. Pagani je poslednji put u centru pažnje bio prošle zime kada je predstavio Huayra Roadster. Osnivač kompanije Orasio Pagani je nedavno potvrdio rad na dva nova projekta, jedna je naslednik Huayre, a drugi električni hiperautomobil. Na EV modelu navodno radi više od 20 inženjera, a jedini detalj koji je Pagani otkrio je da nema nameru da razvija tehnologiju autonomnog upravljanja jer ističe da je svrha automobila vožnja. Što se tiče nove generacije Huayre, imaće novi tvin-turbo motor iz Mercedesa AMG uz manualni menjač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonda C12 #001 se vraća u Ženevu nakon punih 20 godina

 

189917-pagani z 1.jpg

 

Horacio slavi 20 godina samostalnog delovanja

 

Razmišljati izvan okvira nikad nije jednostavno, koliko onome koji razmišlja toliko i onima sa kojima treba podeliti ideje. Niko to ne zna bolje od Horacija Paganija, bivšeg prvog čoveka Lamborghinijevog odeljenja za kompozitne materijale.

 

189918-pagani z 11.jpg

 

Da, Horacio je iz Lamborghinija sa sobom poneo mnogo iskustva, razočarenja i autoklavu koju je platio svojim novcem, ali nekoliko godina i sastanaka sa Huanom Manuelom Fanđom kasnije Horacio je doveo svoju C12 u Ženevu. I pogodite - dovodi je i ove godine! Da, ovaj fantastičan jubilej mora da ima i prikladnu domaćicu, a bolja od C12 sa serijskim brojem 001 jednostavno ne može da bude. Perfekcionista koji u svemu traži lepotu (i vrlo često je nađe) je za C12 odredio i prvu pratilju - Huayru Roadster u karbonsko plavoj haljini iz kolekcije leto-leto.

 

189916-pagani h 1.jpg

 

Neverovatno, ali C12 i danas izgleda sveže, što nije ni čudo - Horacio uvek bira bezvremenski dizajn kao insipraciju. Da bi uvideli do koje granice ide Horacijeva potraga za perfekcijom, samo pratite linije karbona na njegovim automobilima. Započnite npr. pozadi i pratite liniju pletenog karbona. Neprekinuta je na svakom Paganiju. Povucite laser između početka i kraja automobila i divite se toj liniji. Horacio nije spavao na lovorikama, unapredio je i dizajn i aerodinamiku i tehnologiju izrade karbona, ali njegov izbor partnera bi takođe mogao da bude tema neke katedre - od AMG-a do proizvođača ženskih torbica koji se bavi enterijerom Paganija. Ništa nije prepušteno slučaju, svaka matica mora da ima najbolji i najlakši dizajn, na Paganijima se danima dizajniraju sitnice koje nikada nećete ni pogledati, ali Horaciju su sve sitnice važne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagani odustao od planova za električni superautomobil?

 

pagani c 1.jpg

 

Pagani je nakon četvorogodišnjeg istraživanja navodno doneo odluku da ne proizvede električni automobil te se umesto toga fokusira na V12 motor.

 

''Godine 2018. smo formirali tim koji je radio na potpuno električnim automobilima. Primarna odgovornost tima je bila da utvrdi kako homologirati električne automobile širom sveta, posebno u SAD-u, ali tokom četiri godine nismo pronašli interes na tržištu električnih superautomobila'', izjavio je ranije osnivač i direktor kompanije Horacio Pagani. Prvi problem je težina. Paganijevo istraživanje je pokazalo da bi bilo potrebno koristiti bateriju tešku 600 kg da bi se proizveo održiv električni hiperautomobil, a to je više od polovine težine kompletne Huayre R koja je teška 1.070 kg. Osim toga, u Paganiju nisu uvereni u performanse električnih automobila.

''Imam Teslu i razumem se u električne automobile, ali nije potrebno imati tako visoke performanse u njima. Izazov je napraviti električni automobil koji daje isti dobar osećaj kao ''normalni'' automobil s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Pagani neće praviti nešto što samo ima dobre performanse, nego želi da ponudi nešto što će dati emociju vozaču'', navodi Pagani. Paganijev san je da proizvede električni superautomobil koji je težak samo 1.300 kg, ali on smatra da je to nemoguće sa aktuelnom tehnologijom. Zbog toga kompanija nastavlja da se drži V12 motora, a Pagani veruje da je uticaj tako malog broja superautomobila zanemariv sa stanovišta životne sredine.

 

Evropska unija se u određenoj meri slaže pa su regulatori dali dozvolu proizvođačima malog broja automobila poput Paganija, Ferrarija i McLarena, da nastave s proizvodnjom vozila s unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine. To znači šest godina duži rok da pređu na električnu energiju u odnosu na ''velike'' proizvođače. Ipak, Pagani će na kraju morati da krene u električnu budućnost, a to bi trebalo da bude moguće. Kompanija investira oko 20% prihoda u istraživanje i razvoj.

 

Horacio Pagani je u međuvremenu kontaktirao Inside EV da ospori originalno izveštavanje magazina Autocar. Pagani je rekao da će proizvođač automboila nastaviti da ulaže u električne tehnologije i da je nastavio da napreduje sa EV projektom. On je takođe napomenuo da kompanija radi na razvoju baterija i elektromotora, a Pagani za to odvaja više vremena jer želi da to uradi dobro. Kompanija ni u jednom trenutku nije razmišljala o zaustavljanju projekta, rekao je Horacio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...