Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
elni

Punto mk.2b 1.3 MJet - struže nešto...kvačilo, menjač?

Recommended Posts

Zdravo svima,novi sam ovde pa bih molio za pomoć i mišljenje oko ovog mog nesvakidašnjeg problema.U toku vožnje čuje se napred nekakav zvuk fr,fr,fr,fr kao neko tiho isprekidano struganje,slično kao da recimo pločica zapinje o kriv kočioni disk.Kad izbacim u ler menjač u vožnji više se ne čuje,isto kad pritisnem kvačilo u vožnji ne čuje se.

Kad stanem uzbrdo stisnem kvačilo ubacim u prvu pustim kočnicu pošto krećem bez ručne auto stoji kao da je zakočen pa posle dve tri sekunde se sam otkoči,ako opet stisnem kočnicu ponavlja se isto zakočen 2 sekunde pa se otkoči...Ubacim u toj situaciji menjač u ler isto se koči,tek ako pustim kvačilo onda se odmah otkoči.Ovo se ne dešava ako sam na ravnom ili na nizbrdici.Mada bez obzira na to malo blokiranje krene auto bez problema ako ga odmah startujem.Verovatno ovo ima veze sa tim struganjem u vožnji.

Kvačilo inače dobro odvaja nemam nikakvih problema sa ubacivanjem menjača u bilo koji prenos,niti je tvrdo,niti se čuje druk ležaj,jedino malo škripi negde ispod haube kad pritiskam papučicu recimo kao opruga kad škripi,odvaja tik ispod sredine hoda papučice.Ulja u menjaču ima proverili u servisu.

Išao sam u AP-Sport servis da menjam zadnje kočnice pa su digli na dizalicu i vozim na prazno ali nema veze sa kočnicama kažu nešto unutra ("ma ti vozi pa ako se bude sve jače čulo ti dođi pa ćemo da vidimo")Da dođi kad mi stane negde u inostranstvu auto ili kad dobro ostruže to nešto što košta možda 500 eur.

Baš me baca u rebus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto se cuje moze biti neki lezaj u menjacu, a sto se blokiranja tice verovatno ti blokira neki tocak, proveri posle voznje da li ti se greje neki tocak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije točak kad pustim kočnicu ako je auto u leru na uzbrdici ili nizbrdici odmah kreće nazad ili napred samo kad je sa stisnutim kvačilom blokira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poseti ti nekog od majstora koji su ovde na forumu neka pogledaju to, nije naivno cim blokira i struze u voznji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoću naravno odmah posle praznika nego aj da vidim šta ljudi misle,ja više sumnjam na kvačilo nego na menjač ali sve je moguće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, ali ti kad stisnes kvacilo odvojio si fizicki motor i menjac tako da nema sta tu da ga zadrzava, ako ti ne padaju obrtaji i ne gasi ti se u tom trenutku onda nema veze sa kvacilom po nekoj logici . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok sam imao Korsu tako mi se čuo druk-lager. Zamenio i sve u redi. Mada je to blokiranje malo čudno.

Ja ne bih čekao, već odmah u neki ozbiljan servis (imaš na našem forumu adrese, recimo Goran..).

Svaki ležaj koji počne da propada je potencijalno opasan jer može da se raspadne i napravi veću štetu.

Nema čekanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za problem sa struganjem ne znam ali ovo drugo mi lici da imas ugradjen "Hill Holder" .

Probaj na nizbrdzici sa ubacenim rikvercom ako drzi to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Večeras osluškujem na leru kad srisnem kvačilo jedva se čuje cvili druk lager.BANETV pa zar se druk lager okreće i kad voziš ja mislio da samo kad stisneš pedalu?

Probaću ujutru za taj Hill holder,uuu ako je to banja,pa zar to ugradjuju u Puntiće?Doduše imam ASR,mada je activ oprema.

Inače sam auto uvezo iz Nemačke i dobro ga platio sa pravih 168000km pa me sve ovo pomalo iritira.Ljudi ovde kupe svašta pa im posluži bar jedno vreme bez nekih većih ulaganja,ali mislim da je tu i potrebno malo sreće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsup: Bglion hvala ti za obaveštenje za Hill holder,izgleda da jeste probao sam na nizbrdici ubacio u rikverc i isto blokira to je onda to. :unworthy:

Banetv jesi na toj korsi menjao sam druk lager ili ceo set? Da li može on da se čuje i u vožnji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk ležaj se uvek okreće, samo što kada pritisneš kvačilo ne njega počinje da deluje aksijalna sila koja mu svakako skraćuje vek trajanja. Zato je preporučljivo što manje držati pritisnutu pedalu kvačila, recimo kada si na semaforu itd... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banetv jesi na toj korsi menjao sam druk lager ili ceo set? Da li može on da se čuje i u vožnji?

Ceo set. Kad se već rastura...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne zameniti ceo set a rasturati kvacilo koje je zgazilo bar 150 000 je promasaj pogotovo sto skidanje menjaca nije 1000 din.

Ja sam se na fordu tako zezno zamenio lamelu i druk a korpu nisam bila malo kod zuba ulegla reko aj vracaj a nisam bas pri parama bio i sad posle godinu trese cima lupa ko ce to opet skidati :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...