Jump to content
FAS Goran
chikavili

Mercedes A-klasa

Recommended Posts

Teaser video: Mercedes AMG A45

 

mercedes-amg a45.jpg

 

Nakon A35 verzije sa 225 kW/306KS i 400 Nm, 7-stepenim AMG Speedshift DCT 7G menjačem sa dvostrukim kvačilom i 4Matic pogonom na sva četiri točka, u prvoj polovini sledeće godine stiže još snažnija A klasa, i to Mercedes AMG A45.

AMG A45 će pokretati 2.0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa više od 400KS, što znači i bolje performanse od pomenute A35 verzije (koji inače od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.7 sekundi i postiže el. ograničenih 250 km/h). AMG A45 će imati i takozvani Drift mod, 8-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, pogon na sva četiri točka, digitalne instrumente, MBUX multimedia sistem... Ovakav model podrazumeva i AMG aero body kit (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), sportski izduvni sistem i doterano oslanjanje, jače kočnice, AMG točkove, kao i sportski enterijer sa novim sedištima i AMG volanom sa zaravnjenim donjim delom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes AMG A45 u verzijama sa 387 i 421 KS?

 

mercedes-amg a45.jpg

 

I ranije glasine su nagoveštavale da će novi Mercedes AMG A45 dobiti i svoju S verziju, a sada je izgleda potvrđena ne samo ta glasina, već i snaga tog i standardnog modela. Naime, na sajtu nemačkog ''HUK24'' su izašli podaci o obe verzije novog Mercedesovog super hot-hatch modela. Tako je za standardni AMG A 45 4Matic navedeno da će snaga njegovog 2.0 litarskog 4-cilindričnog turbo motora iznositi 285 kW, odnosno 387 KS, što je 4 kW, odnosno 6 KS više od prethodne generacije. Sa druge strane tu je i AMG A45 S 4Matic čiji 2.0 litarski turbo će razvijati snagu od 310 kW, odnosno 421 KS. Poređenja radi, to je više od Audijevog 5-cilindričnog motora iz RS3 Sportbacka koji razvija snagu od 400 KS.

Kada u obzir uzmemo da trenutni A 45 ubrzava do 100 km/h za 4.2 sekunde, pretpostavlja se da će verziji A45 S za isto ubrzanje biti potrebno i manje od 4 sekunde. Takođe, očekuje se da bi najveća brzina tog modela mogla da bude el. ograničena na 270 km/h. Više bi trebalo da saznamo uskoro s obzirom da se očekuje da bi Mercedes obe verzije mogao da predstavi najkasnije na ženevskom auto salonu. Za sada su potvrđeni 7-stepeni automatski menjač sa dva kvačila kao i 4Matic sistem pogona na sva četiri točka sa tzv. ''Drift modom''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK test: Mercedes A180d

 

a big 001.jpg

 

Mercedes je sa novom generacijom A klase ponovo napravio veliki iskorak, baš kao što je to uradio kada je odustao od MPV koncepta koji je prvobitna ideja za ovaj model. Iskorak koji nova A klasa sada čini je, pre svega, u tehnološkom pravcu tako da kupci A klase mogu očekivati apsolutno svu raspoloživu elektroniku poslednje generacije baš kao što ju je mogu očekivati i kupci daleko skupljih i luksuznijih modela iz Mercedes asortimana. Mercedes je početkom ove godine predstavio četvrtu generaciju A klase, dok je domaća promocija ovog modela predstavnicima domaćih medija predstavljena početkom leta. Treća generacija je obeležila dramatičan zaokret u filozofiji i napuštanjem MPV formata, koji je u potpunosti zaboravljen od strane većine kupaca, a posebno onih koji traže premijum vozila. Novi model je jasno orijentisan ka mlađoj publici, koji u većini slučajeva teško da će u potpunosti ceniti i značajna unapređenja po pitanju mehanike koja takođe stižu u modelu sa kodnom oznakom W177.

Mercedes je na četvrtu generaciju A klase primenio novi dizajnerski jezik koji je siluetu pomerio više ka kupe-olikom profilu, što donelo dodatnu agresiju ovoj karoseriji i priemtni veoma sportski šmek iako većina pogonskih agregata i kompletna vozačka elektronika zapravo nudi vrlo kultivisanu vožnju bez mnogo sportskih aspiracija.

 

a big 002.jpg

 

Vizuelno, jasna je želja da se još više privuče pažnja mlađe publike - profil je niži i duži nego kod prethondnika, a kolotrag je proširen. U skladu sa aktuelnim tendencijama, karoserija nove A klase ima trenutno najmanji otpor vazduha sa Cd koeficijentom od 0.25. Iako smanjenje otpora vazduha ima brojne pozitivne uticaje, ne možemo da ne istaknemo i jedan negativan - spoljašnji retrovizori su veoma malih dimenzija. Iskreno, ne možemo, a da se ne zapitamo koliko vremena će proći kada će kamere i ekrani zameniti retrovizore. Kako stoje stvari sa kretanjima na tržištu - taj momenat je veoma blizu.

 

a big 003.jpg

 

Nova revizija MFA platforme, koja je korišćena za W177, je doprinela povećanju povećanju međuosovinskog rastojanja za 30mm i 14mm širi kolotrag u odnosu na prethodnika koji se odazivao na W176. Promene dimenzija su prisutne i kada su u pitanju dimenzije karoserije - dužina je veća za 120mm, širina za 16mm, a visina za 7mm. Ukupno, A klasa je dugačka dugačka 4419mm, široka 1796 i visoka 1440mm.

 

a big 004.jpg

 

Sa povećanjem međuosovinskog rastojanja i same karoserije, porastao je i prtljažni prostor. A klasa sada nudi za 29l više nego ranije, tj. ukupno 370l što je sasvim u skladu sa onime što se očekuje od kompakt vozila.

 

a big 005.jpg

 

Potpuno nova prednja svetlosna grupa se odlikuje novim rešenjima koja su na raspolaganju, a najefektnija opcija je Multibeam LED koja prate putanju vozila, aktivno menjaju snop kako bi omogućila optimalnu vidljivost ispred i po strani, a da pri tome ne smetaju vozilima koja dolaze u susret.

 

a 001.jpga 002.jpga 003.jpga 004.jpg

a 005.jpga 006.jpga 007.jpga 008.jpg

a 010.jpga 011.jpga 012.jpga 013.jpg

 

Glavni izvor kontraverzi, kada su u pitanju nove generacije manjih Mercedes klasa, su pogonski agregati nastali u saradnji sa Renault-Nissan Alijansom, a posebno oni koji su direktno preuzeti iz tog programa.

 

a big 006.jpg

 

Mercedes je svestan toga, tako da se u svim materijalima akcentuje da su ti agregati modifikovani drugačijim komponentama specifičnim za Mercedes modele kako bi se kupci koji imaju ovakvu vrstu problema, koliko-toliko umirili. Mercedes je u početnom periodu prodaje nudio dva benzinska agregata namenjene A200 i A250 modelima. Iza oznake A200 se krije novi 1.33 litarski benzinski agregat razvijen u saradnji sa Renault-Nissan Alijansom koji proizvodi 160KS i 250Nm, dok je za A250 zadužen 2.0 litarski turbo iz Mercedes ''kuhinje'' sa 225KS i 350Nm. Ponuda dizela se inicijalno oslanja samo na A180d, a za pogon će biti zadužen dobro poznati Renault 1.5 dCi sa 115KS i 195Nm.

 

a big 007.jpg

 

a big 008.jpg

 

Gama motora je nakon toga proširena sa A160 i A180 modelima koji takođe koriste 1.33 turbo benzinac koji u tim modelima razvija 109, odnosno 136KS. Za A220 model je iskorišćen 2.0 turbo benzinac koji razvija 190KS. Ovih dana stigla potvrda da će potpuno novi 2.0 litarski dizel agregat sa kodnom oznakom OM654 biti ponuđen za A200d i A250d. Od ove generacije A klase u ponudi će biti i dve AMG varijante - A35 AMG i A45 AMG. Šestostepeni manuelni menjač se nudi serijski, dok su sedmostepeni i osmostepeni menjači sa duplim kvačilom na raspolaganju kao opcije. Ogibljenje koristi Makferson napred, dok se pozadi nudi ili torzija ili multilink, u zavisnosti od modela. Modeli sa snažnijim agregatima (2.0) pozadi imaju multilink koji je takođe prisutan i kod modela sa motorima manjih zapremina ukoliko su u kombinaciji sa 4Matic pogonom.

 

a big 009.jpg

 

Mercedes je unapredio 4×4 pogonski sistem koji je sada elektro-mehanički, umesto prethodnog elektro-hidrauličkog rešenja. Novi 4Matic sada nudi potpuno promenljivo slanje snage na prednju i zadnju osovinu u cilju maksimizacije efikasnosti pogona. Dynamic Select sistem nudi mogućnost promene ponašanja upravljačkog i pogonskog sistema, a opciono se nudi i aktivno podešavanje tvrdođe ogibljenja. Sedanje u novu A klasu koja na spisku opreme ima opcione ekrane dijagonale 10.3'' je jedan futuristički događaj, iako smo već imali prilike da vidimo velike ekrane, ali ovoliku staklenu površinu u relativno malom automobilu do sada nismo imali prilike da vidimo.

 

a big 010.jpg

 

Visoka rezolucija i velike površina digitalnog kokpita su u praksi toliko dominantni, da je vrlo lako izgubiti iz vida da osim ogromne količine informacija koje kokpit u svakom trenutku nudi, tu postoje i druge vrednosti koje bi vozaču trebale da budu bitnije. Prva dva dana testa smo proveli u konstantnim pokušajima da odlučimo koje informacije želimo da imamo na centralnom displeju, a koje na vozačkom.

 

a big 011.jpg

 

U standardnoj opremi Mercedes kupcima nudi MBUX sistem sa ekranima  od 7'', dok se na spisku opcija nalaze upravo 10.3'' ekrani koje smo mi imali u test vozilu. MBUX je skraćenica od ''Mercedes-Benz Korisnički Interfejs'' iliti u originalu ''Mercedes Benz User Experience'' koji zahvaljujući vrlo bliskom pozicioniranju ekrana nudi subjektinvi osećaj kao da gde god pogledate imate pred sobom displej visoke rezolucije.

 

a big 012.jpg

 

Sa novim sistemom stigao je i novi način kontrole, tako da vozač na upravljaču ima dva mini ''tač peda'' tj. taster koji može da detktuje kretnje prsta, a svaki od tih tastera je rezervisan za upraljvanje odgvoarajućim ekranom što, samo po sebi, traži da vozači budu potpuno u toku sa aktuelnim tehnologijama i da imaju razvijen osećaj upravljanjem sa obe ruke nezavisno. Za one koji nisu baš svakodnevno na četovima-snepčetovima-tviterima-fejsbucima tu je i centralni ''tačped'' kojim možete upravljati na nešto klasičniji način. Novi sistem nudi i naprednu glasovnu kontrolu sistema, kao i poslednju generaciju navigacionog sistema.

 

a big 013.jpg

 

Kada malo uspete da omaknete pogled od prave stihije informacija koje se šalju ka vozaču, možete primetiti da je enterijer jedno vrlo luksuzno okruženje, čemu je svakako doprinela činjenica da je test automobil opremljen AMG paketom opreme što znači da smo imali na raspolaganju izuzetno kvalitetna sportska sedišta koja, sama za sebe, mogu potpuno zamaskirati činjenicu da se nalazite u nečemu što Mercedes naziva ulaznicom u njihovu ponudu. Luksuzna sedišta, AMG elementi i 18'' točkovi sa sobom nose i cenovnu premiju od oko 4.000 evra.

 

a big 014.jpg

 

a big 015.jpg a big 016.jpg

 

Enterijer je izrađen od veoma kvalitetnih materijala, čime se dodatno ističe najava Mercedesa da će A klasa nuditi identični kvalitet i luksuz, kao i daleko skuplji modeli u ponudi ove kompanije. Ventilacioni otvori su, pre svega, svojevrsno umetničko delo koje je još jedan pokazatelj da ste u premium vozilu. Situacija se nastavlja sa svim ostalim elementima koje možete videti ili dodirnuti, tako da u tom smislu Mercedes sa A klasom ne ostavlja mnogo prostora da se nađe slaba tačka.

 

a big 017.jpg

 

a  big 018.jpga big 019.jpga big 020.jpg

 

Prtljažni prostor je prilično prostran, što brojka od 370l i potvrđuje. Prtljažnik je dovoljan čak i manjim porodicama, mada se, po prirodi stvari, ne očekuje da A klasa bude prvi izbor porodičnih kupaca.

 

a big 021.jpg

 

a big 022.jpga big 023.jpg

 

Mesta na zadnjoj klupi ima dovoljno, čak i kada su odrasli u pitanju, mada treba reći da je sedenje vrlo nisko te da sportska sedišta zahtevaju dosta prostora tako da prostora za noge odraslih putnika nema previše, što duže vožnje sigurno neće učiniti posebno udobnim za odrasle putnike uproskos tome što su zadnja sedišta izuzetno udobna, a da nisko sedenje u praksi donosi više prostora za glave putnika na zadnjoj klupi nego što bi se to moglo očekivati od ovako niske siluete vozila.

 

a 021.jpga 032.jpga 024.jpga 023.jpg

a 025.jpga 020.jpga 026.jpga 027.jpg

a 028.jpga 029.jpga 030.jpga 031.jpg

a 033.jpga 039.jpga 042.jpga 043.jpg

a 040.jpga 038.jpga 041.jpga 036.jpga 037.jpg

a 035.jpga 034.jpga 044.jpga 045.jpga 047.jpg

 

Agresivni izgled, niska silueta i još niže pozicionirana sedišta daju izuzetno sportski šmek, čak bi smo rekli daleko sportskiji nego što ga nude automobili koji svojim nazivima pokušavaju da ukažu na sportske predispozicije. Sportska sedišta nude sjajnu podršku i udobnost, dok je optimalni položaj prilično lako pronaći.

 

a big 024.jpg

 

Ukoliko niste pre ulaska u automobil dobili informaciju da je pod haubom poznati Renoov 1.5 litarski dCi agregat - to sigurno nikada ne bi ste pomislili. Odlična zvučna izolacija nakon starta motora čak ne garantuje da je u pitanju dizel agregat, dok nakon pokretanja vozila možete imati utisak da je u pitanju prilično snažniji agregat od 115KS, a dobar deo zasluge za ovaj subjektivni osećaj svakako da ide na račun sedmostepenog Getrag menjača sa duplim kvačilom koji obezbeđuje dramatično brži i uglađeniji rad nego što smo navikli kada ovaj isti agregat Renault upari sa nešto starijom varijantom Getrag menjača sa šest stepeni prenosa.

 

a big 025.jpg

 

Međutim, da bi uopšte mogli da pričamo o tome kako izgleda vožnja, treba da kažemo da nam je bilo potrebno dosta vremena da prestanemo da konstantno vrtimo po beskonačnom spisku podešavanja i prikaza koji su raspoloživi u svakom datom momentu. Činjenica da je prikaz informacija u izuzetno visokoj rezoluciji, kao i da MBUX sistem nudi, ovako ''od oka'', preko 100 mogućih kombinacija prikaza na oba ekrana, znači da smo tokom nešto kraćeg test perioda veći deo vremena provodili pokušavajući da pronađemo odgovarajuću kombinaciju prikaza informacija kojom bi bili zadovoljni.

 

a big 026.jpg

 

Nemamo naviku da se žalimo na dužinu test perioda, ali zbog ovako dugačkog spiska sistema aktivne bezbednosti, kao i još dužim spiskom informacija koje su vam na domak ruke - prosto moramo da kažemo da je prava šteta što nismo imali automobil na bar 10 dana jer stičemo utisak da neke od mogućnosti ili nismo imali prilike da isprobamo ili smo bili previše orijentisani ka nekim novim mogućnostima, dok su druge, koje su bile u drugom planu, ostale nedovoljno isprobane.

 

a big 027.jpg

 

U vožnji se A klasa ponaša izuzetno kompetentno i vrlo je teško uputiti neku ozbiljnu kritiku, čak i kada ste svesni da testirani model sa baznim dizel agregatom košta oko 45.000€. Da, 1.5 dCi ipak ne nudi dovoljno snage što se oseti tek kada stignete u opseg brzina koje se koriste na magistralnim pravcima. Gusto ''spakovani'' menjački odnosi doprinose subjektivno boljim performansama, ali čim se brzine približe trocifrenima koje obično tražimo prilikom brzih preticanja na magistrali, malolitražni dizel agregat naprosto nema dovoljno daha. U gradskoj vrevi gde su brzine dosta niže, ovako motorizovana A klasa je više nego adekvatan izbor jer brzi menjač u kombinaciji sa dizel motorom nudi solidne performanse i vrlo nisku potrošnju koja se kretala oko 6l, mada treba reći da smo tokom testa koristili dosta ''tešku desnu nogu'' te da je ta brojka u gradskim uslovima sigurno mogla biti i niža, kada se vozi malo disciplinovanije.

 

a big 028.jpg

 

Potrošnja na autoputu pri 130 je podjednako niska, čemu dosta doprinosi sedmi stepen prenosa koji pored niske potrošnje utiče i na smanjenje buke jer za postizanje ove brzine motor radi na vrlo niskih 2000 obrtaja uz prosečnu potrošnju od 4.5l što smo mi i u praksi zabeležili. Nešto brži, ali realniji, tempo od 140kmč zahteva tek par dl goriva više, ali je potrošnja i dalje ispod 5l dok vožnja magistralnim putevima, ukoliko ste koliko-toliko razumni u poštovanju propisa, u velikoj većini oko ili ispod 4l. Prosečna potrošnja na celom testu je iznosila 5.6l, a taj prosek je sa preko 60% gradske vožnje, što potvrđuje brojke koje smo u prethodnom pasusu naveli.

 

Da smo veoma blizu momenta kada će biti uobičajeno da automobili ne zahtevaju učešće ljudi potvrđuje sve više elektronike koja se nalazi u osnovnom paketu opreme. Automobil agresivno koriguje putanju kretanja, u zavisnosti gde se nalaze ivice kolovoza dok sistem za kontrolu prepreka ispred vozila kontroliše situaciju ispred vozila i ne dozvoljava previše agresivnu vožnju kako van grada, a posebno u gradskim uslovima gde ''nabijanje'' u branik vozačima ispred vas rezultuje ne samo blinkanjem i pištanjem, već će sistem reagovati i kočenjem. Sistem za prepoznavanje znakova, uprkos izuzetno modernoj tehnologiji koju je Mercedes ponudio kupcima A klase, ima probleme na koje smo i ranije nailazili kod većine drugih proizvođača (osim Renoa i Nisana, koji bukvalno rade bez greške). Možda ovi sistemi rade sa manje grešaka u zemljama gde je vertikalna signalizacija bolje postavljena, ali kod nas se ne treba u potpunosti pouzdati u ono što vam bord kompjuter pokazuje

 

a big 029.jpg

 

Mercedes sa novom A klasom do te mere agresivno ''asistira'' u vožnji da smo tokom testa imali priličan broj vrlo neprijatnih situacija gde je neki od sistema ili vrlo agresivno kočio ili pokušavao da skrene automobil, a sve to usled loše ili nepostojeće horizontalne signalizacije. Primera radi, jedna od kolovoznih traka je u prethodnom periodu bila zatvorena, ali je nakon završetka radova ostala stara horizontalna signalizacija koja govori da se ta traka uskoro uliva u susednu, a što je Mercedes, sasvim opravdano, protumačio kao problematičnu situaciju i vrlo agresivno kočio. Srećom, nije bilo nikoga iza nas, jer bi tom vozaču iznenađenje naglog i ničim izazvanog kočenja sigurno bilo još neprijatnije.

 

A klasa se u vožnji, ako zanemarimo gomilu elektronike, ponaša vrlo dobro i nudi udobnu i tihu vožnju, uprkos sportskim predispozicijama u vidu niske karoserije, niskoprofilnih pneumatika i sportskih sedišta. Do toga šta šasija zaista i nudi nismo mogli da dopremo, jer Mercedes ne dozvoljava da se svi sigurnosni sistemi isključe. Čak i kada smo se trudili, namerno vozeći preko limita, sigurnosni sistemi su distribucijom kočione sile vrlo elegantno automobil blago usporavali i vraćali na putanju koju zadaje vozač upravljačem tako da će A klasa od vas napraviti boljeg vozača nego što jeste, a da toga niste ni svesni.

Čiste brojke lako ''demaskiraju'' ono što sedmostepeni menjač, vrlo uspešno, maskira nudeći bliže stepene prenosa i samim tim subjektivno bržu vožnju nego što ona zapravo jeste.

 

a big 030.jpg

 

No, zanimljivo je da je Mercedes iz novog Getrag menjača i 1.5 dCi motora izvukao primetno bolje performanse nego što ih Renault nudi nešto lakšoj Megan karoseriji. Iako su mehaničke komponente stigle izvan Mercedes proizvodnih pogona, jasno je da je uloženo dosta truda da se one što bolje uklope, kao i da se iz njih izvuče maksimum. Kočioni put je prilično kratak, ali smo to od Mercedesa i očekivali.

 

Zaključak
Situacija na tržištu je vrlo dobro definisana tako da modeli koji se kvalifikuju kao premium to vrlo jasno pokazuju kroz cenu. Iako osnovna cena A klase u A180d izvedbi iznosi 27.180€, automobil koji nam je bio na testu je imao daleko višu cenu od skoro 42.000€. Treba reći da je uvođenje novih benzinskih modela ulaznu cenu za A klasu spustilo na 22.800€, što znači da uz malo manje luksuziranja A klasa može koštati ispod 30.000€. Nažalost, srpska putna infrastruktura nije idealan teren za vozila koja u ovoj meri pokušavaju da kontrolišu proces vožnje, tako da se postavlja pitanje koliko zapravo koristi domaći vozač može imati od sistema koji naprosto ne može da se snađe na našim putevima.

 

a big 031.jpga big 032.jpg

 

U poređenju sa premium nemačkom konkurencijom iz segmenta, A klasa trenutno vodi - posebno ukoliko tražite najmodernijiu raspoloživu tehnologiju i ekrane velikih dijagonala.

 

Tekst i slike: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDVMs7Ija6YncE834zTsqoF1CL4W-w-OJ-p AutoTopNL video: Za volanom Mercedesa AMG A35 4Matic

 

2.0 Turbo sa 306 konja i 400 Nm. Do 100 km/h za 4.7s:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2019. Mercedes A klase sedan

 

Trenutno najjeftiniji novi Mercedes koji može da se kupi. Dakle, više to nije CLA, nego sedan verzija A klase:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDAcBly8sbzallT59Zjlq5NCN76H7hU2tjG RemoveBeforeRace video: Mercedes AMG A45

 

Pred vama je zvanični prototip, testiran na zaleđenom jezeru u Švedskoj. On ima poseban ''drift mode'', kao jedan od samo tri Mercedes modela koji to imaju (E63 S i GT 4 vrata kupe). I taj detalj na dosta jasan način pokazuje koliko visoko puca AMG kada je reč o ovom ''hothatch'' modelu...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes AMG A 45 u verzijama sa 387 i 421KS

 

mercedes amg a45.jpg

 

Premijera dugo očekivanog Mercedes AMG-a A 45 je svakim danom sve bliže, a sada je stigla nova potvrda da će ovaj automobil biti dostupan u dve verzije različite snage. Tačnije, kupcima će biti dostupna standardna i S 4Matic verzija. Britanski ''Autocar'', čiji novinari su imali priliku da isprobaju ovaj automobil, javlja da će prva verzija, A 45, razvijati snagu od 387KS (285 kW). Druga verzija A 45 S će svojim vozačima ponuditi snagu od 421KS (310 kW). Reč je popriličnim brojkama za jedan 2.0 litarski 4-cilindrični motor. Radi se naravno o dodatno dorađenoj verziji pogonskog agregata iz modela A 35. Promene na pomenutom motoru su tolike da ga navodno Mercedesovi stručnjaci klasifikuju kao novi motor. Za sada nisu poznate sve izmene, ali pominje se novi twin-scroll turbo punjač i sl. Tu je su napredni 4Matic pogon na sva četiri točka, kao i tzv. Drift mod. Koliko je trenutno poznato glavnu vizuelnu razliku u odnosu na A 35 će činiti Panamericana maska motora, četiri završetka izduva, posebna ponuda naplataka i sl. Ovog automobila za sada nema u zvaničnim Mercedesovim najavama za Ženevu. Uprkos tome postoji mogućnost da A 45 upravo tamo bude po prvi put predstavljen široj javnosti. U svakom slučaju prodaja će krenuti u drugoj polovini ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Mercedes AMG A 35 4MATIC

 

aklasa016.jpg

 

Trenutno najjači Mercedes A klase donosi oznaku AMG A 35, 306 konja iz 2.0 litre zapremine, pogon na sva četiri točka i mnogo radosti za sve ljubitelje G sile i dobrog zvuka izduvnog sistema.

Prošlog meseca objavili smo reportažu o međunarodnoj prezentaciji potpuno nove Mercedes B klase. Imali smo prilike da provozamo auto najlepšim putevima Majorke, na kojima su se smenjivali pejzaži planinskih predela i obala Sredozemnog mora. Vozeći najnoviji MPV konstruisan na mehaničkoj platformi nove A klase, prokomentarisali smo ograničenje brzine od 90 km/h. Ta cifra je gotovo nedostižna u oštrim uzastopnim krivinama, od kojih se dobar deo njih nalazi na preko hiljadu metara nadmorske visine. A onda je usledio novi dan. I novi automobili na hotelskom parkingu. Za sada najsnažnija verzija A klase čekala nas je da još jednom prođemo planinske krivine Majorke. Upoznajemo se sa automobilom i primećujemo velike razlike u odnosu na standardni model.

 

aklasa015.jpg

 

Sportska sedišta i zasečeni volan manjeg prečnika sa AMG logoom su definitivno najupadljiviji. Kako i ne bi bili, kada svojom ekstremnošću nagoveštavaju razlog zbog kog su baš tako dizajnirani. Kupci mogu da biraju ne samo boju, već i vrstu materijala. Posebno nam se dopala prevrnuta koža na volanu, ali i to što je profilisan tako da praktično i ne skidate ruke sa pozicije 9:15.

 

aklasa014.jpg

 

Usredsređenost vozača na vožnju je bila prioritet, pa je Mercedes na volan postavio i tastere za odabir režima vožnje. Dramatičnost pojačava i to što svaki od njih ima displej; dok preko desnog birate mod za klizavu podlogu, ''komfort'', ''sport'', ''sport plus'' i ''individual'' režim vožnje, preko levog tastera na volanu, takođe sa displejem, imate mogućnost da isključite ESP ili da odaberete manuelni mod menjača.

 

aklasa013.jpg

 

Upadamo u polu-kadicu i podešavamo je vrlo nisko, skoro kao u trkačkim automobilima. Dubok zvuk iz auspuha nagoveštava zabavu na putu ka Palmi, najvećem gradu Majorke. AMG A 35 se ponaša vrlo uglađeno po gradu, nema neprijatnih i naglih reakcija na laganu komandu gasa. Brzine slaže sitno, pri 60 km/h je već u šestoj. Izlazimo na otvoreno i selektor režima vožnje prebacujemo u ''sport''. Mapa ubrizgavanja menja karakter, a motor neuporedivo brže prima gas.

 

aklasa012.jpg

 

Stižemo u predeo sa krivinama. želimo da osetimo suštinu trenutno najsnažnije A klase; selektor prebacujemo u ''sport plus'' režim.

 

aklasa011.jpg

 

Tek sada auto postaje prava zver, neprepoznatljiv u odnosu na ''komfort'' mod. Volan je maksimalno krut a ogibljenje zategnuto kao praćka. Pun gas katapultira auto uz snažno roktanje iz auspuha prilikom svake promene brzine. Svaki, pa i najmanji pritisak na gas izaziva naglu reakciju.

 

aklasa010.jpg

 

Maksimalno ubrzanje po izlasku iz krivine kazaljku brzinomera za čas dovodi na preko 140 km/h! Osećamo kako auto bukvalno grize asfalt. Sledi snažno kočenje i oštar ulazak u krivinu; unutrašnji zadnji točak je čvrsto uz podlogu. A klasa skreće kao po šinama. Ponovno maksimalno ubrzanje zakucava za sedište u naletu adrenalina uz fantastičnu kanonadu klapne auspuha. A da, ograničenje brzine... Sada je tako malo u našim očima.

 

aklasa009.jpg

 

Na svu sreću, domaćini iz Mercedesa su nam odabrali duži put do cilja. Dovoljan da bar neko vreme ne maštamo o prkošenju G sili. Posle smirivanja pulsa i snižavanja krvnog pritiska razgledamo auto. Na njemu su opcione devetnaestice. Neki primerci imaju i opasno atraktivan zadnji krovni spojler. Perforisane kočnice od 350 i 330 milimetara su iste kao i na budućem AMG A 45.

 

aklasa008.jpg

 

Razmišljamo kakav li će tek on biti kada se pojavi. Imaće oko sto konja više. I ovih 306 nije lako ukrotiti kada podivljaju. Staza je već druga priča. Na Zapadu ih je mnogo i vikendom ljudi odlaze da se zabave. Za tako nešto, snage nikad dovoljno. Mercedes obećava cenu nižu od 50.000 evra, mnogo opreme i još više zabave.

 

aklasa007.jpg

 

Kao i kod standardne A klase, displej instrumenata ima nekoliko modova - ''klasik'', ''sport'' i ''supersport''. Poslednji stavlja obrtomer u prvi plan, kao i stepen prenosa. Desni displej za to vreme prikazuje trenutnu isporuku snage i obrtnog momenta, kao i temperaturu ulja u motoru i menjaču.

 

aklasa006.jpg

 

Za one najzahtevnije tu je i ''AMG Track Pace''. Kao sastavni deo multimedije prikazuje više od 80 podata bitnih za vožnju na stazi, na primer, brzinu kruga, ubrzanja... Uz pomoć GPS sistema, zna čak i kada ste napustili stazu ili ste je skratili. Osim preko prekidača na centralnoj konzoli, odabir režima vožnje (''klizavo'', ''komfort'', ''sport'', ''sport plus'' i ''individual'') može da se obavi i preko desnog tastera na volanu.

 

aklasa005.jpg

 

Levi je rezervisan za isključivanje ESP-a i odabir manuelnog režima menjača. Bez njega, kliktanje na komande menjača iza volana dovode samo do privremenog manuelnog režima.

 

18C0955_051-700x467.jpg

 

Motor: zapremina 1991 ccm, snaga 225 kW (306 KS) pri 5800 o/min, maks. o. moment 400 Nm pri 3.000-4.000 o/min, menjač automatizovan, 7 stepeni.

Dimenzije: D/Š/V 4436/1797/1405 mm, međuos. rastojanje 2729 mm, prtljažnik 370 l, rezervoar 51 l, masa 1480 kg, pneumatici 235/40 R18. Performanse: maks. brzina 250 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 4.7 s, potrošnja 9.5/6.2/7.4 l/100 km, emisija CO2 169 g/km.

 

18C0946_044-700x467.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes AMG A35 4Matic sedan

 

mercedes-amg 111111.jpg

 

Nakon što je prošle jeseni na sajmu automobila u Parizu predstavljen Mercedes AMG A35 4Matic u hatchback izdanju, sada stiže i limzinska verzija (međuosovinsko rastojanje iznosi 2728 mm, a zapremina prtljažnika 420 litara).

 

mercedes-amg 11.jpg

 

I Mercedes AMG A35 4Matic sedan dolazi sa 2.0 litarskim četvorocilindričnim turbo motorom (raspolaže sa 225 kW/306KS i 400 Nm obrtnog momenta), a tu su i 7-stepeni AMG Speedshift DCT 7G automatski menjač sa dvostrukim kvačilom, 4Matic pogon na sva četiri točka, adaptivni sistem amortizacije, pet AMG Dynamic Select programa vožnje (''Slippery'', ''Comfort'', ''Sport'', ''Sport +'' i ''Individual''), digitalni instrumenti, MBUX multimedia sistem kao i opcioni head-up displej. 

 

mercedes-amg 11111.jpg mercedes-amg 1.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4.8 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 250 km/h. 

 

mercedes-amg 11111111.jpg mercedes-amg 1111.jpg

 

mercedes-amg 111.jpg

 

Takođe, ovakav model podrazumeva i AMG aero body kit (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku), sportski izduvni sistem i doterano oslanjanje, jače kočnice, AMG točkove i sportski enterijer sa novim sedištima i AMG volanom sa zaravnjenim donjim delom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teaser video: Mercedes AMG A45

 

Nakon Mercedes AMG A35 verzije sa 225 kW/306KS i 400 Nm, tokom ove godine stiže još snažnija A klasa, i to MercedesAMG A45 koji će pokretati 2.0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa 285 kW/387KS, dok će snažnija verzija Mercedes AMG A45 S imati 310 kW/421KS. AMG A45 će imati i takozvani Drift mod, menjač sa dvostrukim kvačilom, pogon na sva četiri točka, digitalne instrumente, MBUX multimedia sistem. Ovakav model podrazumeva i AMG aero body kit (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), sportski izduvni sistem i doterano oslanjanje, jače kočnice, AMG točkove, kao i sportski enterijer sa novim sedištima i AMG volanom sa zaravnjenim donjim delom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test 2019. Mercedes AMG A35

 

Spolja, izmene u odnosu na običnu A klasu su drugačiji AMG gril, spliter na braniku kao i bočni otvori na njemu koji su pravi, stvarno vazduh može da prođe kroz njih i pored točkova. LED svetla su standard kod AMG verzija. Tu su i pragovi, difuzor na zadnjem braniku, ali i lažni otvori sa strane na njemu kroz koje ne može da prođe vazduh nego su samo šminke radi tu. Auto može, ali i ne mora da ima veliki spojler na krovu, to je stvar opcije u okviru AMG verzija. Točkovi su 19-ce u crnoj boji, a tu je i dupli izduv. Unutra, tu je AMG volan, alu pedale, aluminijum i na pragu sa natpisom AMG, kao i dodatne opcije u infotainment sistemu rezervisane za AMG modele.

Kako se auto ponaša na putu, da li su tačni fabrički podaci o ubrzanju i sl., pogledajte u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2019. Mercedes A250 4Matic

 

Na testu nije klot, nije ni najbolja verzija, nego srednji nivo opsega A klase u ponudi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produženi Mercedes AMG A35 L 4Matic sedan za Kinu

 

mercedes a35l 1.jpg

 

Nedavno je javnosti prikazana sportska limuzina Mercedes AMG A35 4Matic sedan, dok će kasnije ovog meseca na sajmu automobila u Šangaju premijeru imati i njegova produžena L verzija. Ovo na slikama je naime Mercedes AMG A35 L 4Matic sedan, model koji će se prodavati samo u Kini. Ono L slovo u nazivu je tu zbog 61 mm dužeg međuosovinskog rastojanja (2789 mm umesto regularnih 2738 mm), dok su ostali podaci isti.

 

mercedes a35l 11.jpg

 

To znači da i produženi Mercedes AMG A35 L 4Matic sedan dolazi sa 2.0 litarskim četvorocilindričnim turbo motorom (raspolaže sa 225 kW/306KS i 400 Nm obrtnog momenta), a tu su i 7-stepeni AMG Speedshift DCT 7G automatski menjač sa dvostrukim kvačilom, 4Matic pogon na sva četiri točka, adaptivni sistem amortizacije, pet AMG DYNAMIC SELECT programa vožnje, digitalni instrumenti, MBUX multimedia sistem... Takođe, ovakav model podrazumeva i AMG aero body kit (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku), sportski izduvni sistem i doterano oslanjanje, jače kočnice, AMG točkove i sportski enterijer sa novim sedištima i AMG volanom sa zaravnjenim donjim delom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produženi Mercedes AMG A35 L 4Matic sedan za Kinu

 

mercedes-amg 33.jpg

 

Nedavno je javnosti prikazana sportska limuzina Mercedes AMG A35 4Matic sedan, dok je danas na sajmu automobila u Šangaju premijeru imala i njegova produžena L verzija.

 

mercedes-amg 3.jpg

 

Ovo je Mercedes AMG A35 L 4Matic sedan, model koji će se prodavati samo u Kini. Ono L slovo u nazivu je tu zbog 60 mm dužeg međuosovinskog rastojanja (2789 mm umesto regularnih 2729 mm), dok je zapremina prtljažnika 430 litara.

 

mercedes-amg 33333.jpg

 

I produženi Mercedes-AMG A35 L 4Matic sedan dolazi sa 2.0 litarskim četvorocilindričnim turbo motorom (raspolaže sa 225 kW/306KS i 400 Nm obrtnog momenta), a tu su i 7-stepeni AMG Speedshift DCT 7G automatski menjač sa dvostrukim kvačilom, 4Matic pogon na sva četiri točka, adaptivni sistem amortizacije, pet ''AMG Dynamic select'' programa vožnje, digitalni instrumenti, MBUX multimedia sistem...

 

mercedes-amg 333.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4.9 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 250 km/h.

 

mercedes-amg 3333.jpg

 

Takođe, ovakav model podrazumeva i AMG aero body kit (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku), sportski izduvni sistem i doterano oslanjanje, jače kočnice, AMG točkove od 19 inča i sportski enterijer sa novim sedištima i AMG volanom sa zaravnjenim donjim delom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes AMG A45 će imati 420KS

 

mercedes-amg a45.jpg

 

Nakon Mercedes AMG A35 verzije sa 225 kW/306KS i 400 Nm, tokom ove godine stiže još snažnija A klasa, i to Mercedes AMG A45.

Najvažnije pitanje jeste sa koliko snage će u ovoj verziji raspolagati 2.0 litarski četvorocilindrični turbo motor. Na to pitanje odgovor daje šef Mercedes AMG-a Tobias Moers koji je za medije potvrdio da će Mercedes AMG A45 (kao i CLA45 i GLA45) imati 420KS. Moers nije naveo sa koliko KS će raspolagati A45, CLA45 i GLA45 u snažnijoj S varijanti, ali tu možemo očekivati više od tih 420KS za njihove regularne verzije. Takođe, Moers je potvrdio da će Mercedes AMG A45 imati i 8-stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Ovakav model podrazumeva i pogon na sva četiri točka, AMG aero body kit (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), sportski izduvni sistem i doterano oslanjanje, jače kočnice, AMG točkove, kao i sportski enterijer sa novim sedištima, AMG volanom sa zaravnjenim donjim delom, digitalne instrumente, MBUX multimedia sistem...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Mercedes AMG A45

 

191797-mercedes a45 6.jpg

 

Mercedes AMG će ovog leta svoju ponudu dopuniti i najsnažnijom verzijom A klase, što znači da nas očekuje dugo najavljivani Mercedes AMG A45.

 

mercedes a45 666.jpg

 

Do tada, pred nama je set novih špijunskih slika, i to jednog test primerka sa manje maske nego do sada.

 

mercedes a45 66.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

RevoZport Mercedes A 250

 

revozsport 1.jpg

 

RevoZport se sada pozabavio i novom Mercedesovom A klasom. Njihov RZA-290 paket za A klasu podrazumeva elemente od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), haubu, Panamericana prednju masku, kućišta retrovizora od ugljeničnih vlakana, set novih alu točkova, kao i kit za pojačanje motora u modelu A 250 (umesto 224KS ima 290KS).

 

191795-revozsport 11.jpg

 

Paket će biti moguće naručiti u kompletu ili pojedinačno po elementima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoguide.jpg AutoGuide video: 2019. Mercedes A klase

 

Više stvari koje ćete voleti kod nove A klase, i par njih koje nećete:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...