Jump to content
FAS Euroauto Goran
zeljkoci

Bravo 1.2 / Marea 1.9 JTD - ne uključuje ventilator hladnjaka

Recommended Posts

Nije mi jasno na kraju da li treba ventilator da radi onog trenutka kada se upali klima ili se pali gasi po potrebi iako je klima ukljucena. U pitanju je bravo 1.6 16v, juce napunio klimu i majstor mi kaze da ne pali ventilator kad se upali klima te da odem kod elektricara da mi sredi jer u suprotnom moze riknuti klima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilator ne mora da se upali odmah pri paljenju klime vec posle odredjenog vremena a u zavisnosti od pritiska freona u klima sistemu .Ako auto radi na leru sa ukljucenom klimom verovatno ce se brzo upaliti ventilator dok se u voznji redje pali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre 2 dana sam primetio da mi dize temperaturu vise nego inace,evo klip gde se sve vidi

 

 

problem je u tome sto ne pali ventilator cim kazaljka krene da se penje nego dodje i prodje prvu tackicu iznad polovine pa tek onda,isto je tako je  i kad je klima upaljena,ne fali rashladne tecnosti i ne verujem da ima vazduha jer je ovo pocelo da se desava preko noci i ne cujem da zubori voda kad dam kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilator se pali kada je temperatura vode u hladnjaku  na odredjenoj temperaturi, npr 90 stepeni.

 

Termostat odredjuje temperaturu vode u bloku motora i ta temperatura se ocitava na instrumentu u kabini.

Kada se termostat otvori vruca voda iz motora se mesa sa vodom u hladnjaku (na kome se nalazi termoprekidac) i termoprekidac ukljucuje ventilator.

 

Ako ti ovo nije bilo i ranije ovako moguce da termostat zaglavljuje i kasnije otvara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

menjao sam termostat pre malo vise od godinu dana,samo sto je bio otvoren nonstop,a nije ni jeftin.

 

dal da idem kod elektricara ili nekog obicnog majstora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat nije nesto našta imas garanciju i nema vek trajanja.

 

Na tebi je da odlucis ali ako tako nije bilo ranije a sistem nema vazduha i pun je vode ja bi krenuo od termostata.

Jer iako je snimak los vidi se da temperatura raste do neke granice odakle pocinje da opada(otvorio termostat) zatim vruca voda dolazi do hladnjaka(termoprekidaca) i ukljucuje se ventilator na par sekundi (ako se to cuje ventilator)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono na pocetku klipa se cuje prozor kako zatvaram,isao sam jutros do grada i ista prica,ali kad sam se vracao cini mi se da ne dize temperaturu (barem ja nisam primetio)

 

Sto se tice tog otvaranja termostata ja sam probao da cim kazaljka krene malo da se penje (stajao sam u mestu) nagazim po gasu da vidim dal ce da oladi.medjutim i u voznji je nastavila da dize tempereturu sve dok kazaljka nije dosla do te prve tackice iznad polovine i tu je verovatno otvorio i naravno u voznji oladio za 3 sekunde,znaci temperatura je porasla kao na video klipu i onda je predpostavljam otvorio i ohladio.

 

Malo pre sam se bas motao po nekim parkinzima na banovom.b i nisam primetio da je digao tem.,Izasao sam iz kola na pola minuta bukvalno, ugasio auto, i kad sam dao kontakt cuo sam ventilator a nije preslo pola ali to je ok i tako treba da bude,praticu ga ovih dana pa cu videti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,imam isti problem na bravi 1.9 jtd nece da mi rade ventilatori kad digne temp. i ne znam zasto??Ventilatori su provereni prilikom zamene hladnjaka prespajanjem zica sa akumulatora na njega i radio je,znaci ispravni su.I kad ukljucim kimu ne rade,al da napomenem da mi je klima prazna.E sad pitanje za iskusne,na sta sve treba da obratim paznju??Hvala i pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad je klima prazna nece aktivirati ventilator jer I zasto bi,nema sta da hladi.proveri osigurace,releje I da nije negde instalacija u prekidu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad je klima prazna nece aktivirati ventilator jer I zasto bi,nema sta da hladi.proveri osigurace,releje I da nije negde instalacija u prekidu.

Hvala druze provericu samo kad bi nasao gde se nalazi relej od njega,koji je osigurac za njega i ako je do reostata gde se nalazi...ako ne uspem sam oticu kod majstora.pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

pogledaj ispred akumulatora (do fara) u kutiji sa poklopcem(jedan sraf sa gornje strane)tu trebalo bi da je rele I neki osiguraci a glavni osigurac negde kod solje amortizera sa vozacke strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam problem neradi mi prva brzina ventilatora hladnjaka,temperatura mi predje prvu crtu posle polovine i onda tek upali ventilatore.danas sam ceoi dan trazio gde se nalazi taj reostat posto mi svi kazu da je do njega i da treba da se nalazi obicno na samom hladnjaku ili u uglovima.gledao sam i nisam nasao.da li postoji mogucnost da se reostat nalazi negde na motoru?ili ko zna nek mi odgovori?pozdrav

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani,

Hteo bih da vas pitam, da li mogu da se dese neka ostecenja na motoru ako tipa godinu dana vozimo auto sa pokarenim reostatom, odnosno da ventilator samo radi u drugoj brzini, bez prve? Koliko o tome mora da se obrati paznja i da se ovaj deo menja cim crkne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja se do malo pre akao oko ovog problema na bravi 1.2, otkad je kupljena nije palio ventilator, to nije predstavljalo problem jer je uvek odrzavala radnu sem ako auto bas ne ostane dosta dugo u leru dok nisu krenuli ovi vreli dani...

Na uranku  sam je pustio da radi u leru(a vec je bila zagrejana) samo dok formiramo sator, zbog svetla itd, potpuno zaboravio na ovaj problem i posle 10min je na cepu poceo da izbacuje vodu, pogledam ono otisao skroz u crveno, danas je u guzvi po onoj vrucini opet dosao skoro do crvenog, dakle od toga sto svi kazu da drugu pali komp cak i u slucaju kvara reostata nema nista, kod mene bez njega nije palio uopste...

Skinuo sam reostat i bila je pokidana ona termistorska zica i jos se i ceo taj blok odvojio sa jedne strane(dakle kao da jedna zica uopste nije prikacena), to sam nalemio a termistorka zica nije primala kalaj uopste pa to nastavio ovako parcetom zice, to bi verovatno radilo i tako(nisam probao) ali sam dzabe krpio jer sam posle napravio parce zice sa muskim buksnama na krajevima i prespojio direktno bez reostata(ipak mi je sigurnije, da se ovo opet negde ne prekine ovako krpljeno pa se pregreje ponovo) i sad pali ventilator cim krene preko pola, mozda pola milimetra-milimetar i gasi se ventilator odmah posle 10ak sekundi...ne znam koja je to brzina ali pretpotstavljam druga cim tako brzo ohladi....

 

Planiram svakako da zamenim taj reostat novim ali posto ovako radi lepo i drzi temperaturu kako treba koliko je pametno voziti ovako neko vreme, ne bi bilo lose da se malo odlozi kupovina reostata(iz finansijskih razloga :D ) ako vec radi i ovako ok?

 

20150507_183208.jpg

 

prevezano direktno:

20150507_200002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pogledam ono otisao skroz u crveno, danas je u guzvi po onoj vrucini opet dosao skoro do crvenog, dakle od toga sto svi kazu da drugu pali komp cak i u slucaju kvara reostata nema nista, kod mene bez njega nije palio uopste...

 

 

Pali, ali kod tebe je problem i što komp očigledno nema pojma (podatak) koja je temperatura rashladne tečnosti, pa zato nije poslao signal ka ventilatoru da se uključi. Šta ono beše daje podatak o toj temperaturi... :)

Ja sam vozio jedan dan Bravu 1.6 bez reostata (šrafio se na donjoj strani hladnjaka), i palio je ventilator u drugoj brzini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko ja znam tj shvatio iz prica i textova ovaj ima jedan jedini temperaturni senzor koji je ujedno i za kazaljku, a s obzirom da ona radi najnormalnije pretpotstavljam da je on u redu, a i da nije kako bi palio na milimetar iznad polovine sad kad sam prespojio reostat...

 

A 1.6 inace valjda ima i jos jedan temperaturni prekidac, a ovaj samo senzor pa komp na osnovu podataka pali ili gasi kako sam ja shvatio...

 

A eto, i kolegi iznad isto nije palio ni jednu brzinu na tom motoru koliko sam ja shvatio a sve je proradilo kad je stavio novi reostat, pa ne znam stvarno kako to, moguce da je tako neko kolo otvoreno, zbuni komp ili tako nesto, da ne lupetam sad napamet, stvarno mi nije jasno zasto je tako...

Moze neko ko ima taj 1.2 cisto samo da otkaci jednu buksnu i pusti auto da u leru predje polovinu cisto da vidimo da li ce na drugom autu sa istim motorom da se upali bez njega, nekom mozda bude od koristi, kod mene se definitivno ne pali uopste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nešto da napišem iz mog iskustva , motor je 1.6.

Kad sam kupio auto reostat na hladnjaku je bio pregoreo i prevezan je.Auto je palio stalno drugu brzinu, dakle kad digne temp. daleko iznad pola kompjuter uključuje drugu brzinu i obori temp. na normalu.Kad bih uključio klimu odmah bi počinjala da vrti druga brzina non-stop i temp. je zakucana na pola. Inače nema šanse da se ne čuje u kabini kad krene druga brzina da radi.

Stavljen nov reostat i temperatura stalno varira malo ispod i iznad debele crte na polovini. Kad se optereti sa klimom i stani- kreni vožnjom po nekad, kad je to potrebno, uključi se i druga brzina, ali skazaljka je na pola ili malo ispod polovine.

E sad, pre neki dan upalim klimu i vozim kroz grad kad skazaljka krene iznad pola prema crvenom.

Nema druge brzine.

Ugasim klimu i temp. se vrati u normalu.Prva brzina odrađuje posao.

Šta sam uradio da bih našao kvar:

Proverio osigurače u motornom prostoru, svi ok.

Odkačim reostat, upalim motor i čekam da digne temperaturu tj. da ECU uključi drugu brzinu. Naravno ne pali se druga, spojim reostat da se motor ohladi.

Odspojim termodavač na termostatu, dam kontakt i ventilator upali prvu brzinu. A gde je druga?

Otvorim kutiju sa relejima između acu i farova, iščupam jedan relej i prva brzina stane.Mrdnem drugi relej i druga brzina proradi. Isključim kontakt.

Skinem kutiju sa relejima, naprskam kontakte kontakt sprejom, stavim nove releje i sve vratim nazad i termodavač u termosta.

Upalim auto i sve proradi.

Kad se povade releji i termodavač, na tabli pri kontaktu će svetleti oznaka sa diznom, čisto da se zna.

Suma sumarum, drugu brzinu pali ECU preko RELEJA onog momenta kad temp. vode u motoru krene da raste iznad gornje granice normale za dati motor tj. kad je ne ohladi prva brzina.

Prvu brzinu pali reostat na hladnjaku isto preko releja.

Na ovom 1.6 motoru ako ode termodavač na termostatu nema ni pokazivača u kabini ni pravih informacija za ECU.

Eto toliko od mene za prvi post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz u pitanju je marea 16 16v 97 god,temperatura normalna na pola i uvek na pola i pali ventilator,naime problem je sledeci kad dostigne radnu temp i upali ventilator vise nece da ga ugasi dok ne isprazni akomulator.Imali neko neku ideju sta bi moglo biti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz drustvo...

Nisam aktivan previse sa pisanjem ali zato pratim forum i gledam sta se desava.

Pokusavao sam da nadjem na pretragu stvar koja me zanima ali bezuspjesno...

Moze li mi neko reci na marei 1.9 JTD 2002 god kada se upali klima da li treba da rade oba ventilatora ili samo jedan?

Jer kada sam bio na dopunu klime rekao mi je momak da se dize pritisak u sistemu klime zbog toga sto ne radi drugi ventilator.

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam kutiju sa relejima kod akumulatora od kojih je jedan sav oksidirao.

Sve sam ih povadio da ocistim kontakte i da zamijenim ovaj oksidirani.

Cini mi se da oni imaju nesto sa tim ventilatirima hladnjaka, jer kad sam ih izvadio iskopcao sam dzek sa termostata i dao kontakt. nije se palio ventilator.

 

Mijailović P. hvala na odgovoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...