Jump to content
FAS Goran
Branko 23

Disanje majstoru za vrat ili...?

Recommended Posts

u pravu si greska je posledica a ne uzrok ... bitno je da ne dozvolis da te muljaju ..

i meni su dijagnostikovali gresku u lambda sondi ( ne kazu sta je konkretno problem, nisam elektronicar ali moja pretpostavka po iskustvima drugih forumasa da taj "neki napon" nije u granicama normale pa komp ocitava gresku ) ne znam da li su probali da je obrisu nikad nisam bio prisutan kada su "radili" dijagnostiku ali nisam dao da mi je menjaju jer auto sasvim normalno radi i potrosnja mu je bas mala.... moguce je da su kontakti u pitanju ali niko od majstora se nije uhvatio da proba da ocisti kontakte i da vidi da li su oni problem ...

cena nove sonde je oko 9000 din ... i sta ako nije ona ????? vratiti je u prodavnicu ne mogu jer nije vise nova, kraci sam za 9000 i problem nisam resio ....

dokle god motor radi kako treba to sto sija check engine na tabli mi bas ne smeta a evo treca godina mu je kako sija ... dosad bi se nesto pokazalo da ne valja a presao sam 25000 km ( i kod prethodnog vlasnika je sijala i on nije imao nikakvih problema )...

prvom prilikom kada budem isao u servis zatrazicu im da mi urade dijagnostiku jer mi se upalila lampica sheck engine al na moje ocipa cu da vidim sta ce iscitati taj famozni program ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@misap

Pokazem moje stare kablove , svecice i dizne. majstor kaze da su mogle jos da guraju ... 

e ovo volim da cujem .... a na osnovu cega je to rekao ???? :realmad:  .... 

za svaki elektronski deo ili sklop postoji uredjaj koji dijagnostikuje da li je ispravan ili ne ... ali su ti uredjaji jako skupi i ni ovlasceni a ni skupi servisi ih nemaju ... 

npr kod svecice se meri velicina, temperatura i voltaza iskre ... ako ne zadovoljava parametre svecica je za bacanje, mada se i dalje koristi odokativni pregled svecica ali ta metoda ne moze da kaze kako svecica radi na samom motoru iako naizgled svecica izgleda odlicno..... posto je sada cena svecice toliko mala jeftinije i jednostavnije ih je zameniti posle propisanog broja kilometara ( da ne navodim kako jedna losa svecica utice na potrosnju, kako opterecuje kablove, bobinu i na kraju ecu i zarad nekih 20 - tak evra rizikujete da vas jedna losa svecica kosta i preko 200 evara da ne spominjem izgubljeno vreme i zivce ) ... 

isto vazi i za kablove.... 

Dizne ( postoje mehanicke i elektricne ) se testiraju na protok i kvalitet raspršivanja i ukoliko postoje odstupanja po protočnosti ili raspršivanju pristupa se čišćenju ili vrši se zamena uložaka, opruga, zaptivača ili drugih delova dizni ....

zato je proizvodjac i naveo u servisnoj knjizici period zamene odredjenih komponenti ... 

Cuvajte se takvih majstora ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osciloskop je odlicna stvar ali niti znaju da ga koriste niti su neki majstori culi za njega...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svećice su poseban problem,em ne znaju da vide da li valjaju,em ne umeju da ih stegnu...moment ključ je izgleda čudna alatka koja ujeda.

 

Što se lambde tiče,ne znam da li imaš plin ili ne,i da li si vadio katalizatore(cevka nije rešenje,nažalost)

 

Za Alfe znam da postoje serije sa fabričkom greškom u ožičenju iste,pa menjao ne menjao isto dodje,išle su u opoziv

 

Normalne vrednosti sonde kod Euro3 motora,sa 3 sonde su-prve dve,one bliže motoru treba da variraju(od 0.35 do 0.89)ova treća i treba da je zakucana na oko 450V(455V do 0.465V)

 

Sonda ne pamti ništa, ecu pamti da si imao loše podešen plin pa je radio na korekciji toga ali je mogao da radi do sudnjeg dana jer nema kontrolu nad gorivom a to je- benzin. Imaš malo plina (goriva) ecu to sazna preko lambda sonde i pošalje signal za više goriva na dizne, benzinske naravno jer ne zna da postoje gasne a neće nikad ni saznati. Pošto one ne rade ništa a goriva i dalje fali on opet pošalje signal za još više, što opet naravno nema efekta jer benzinske dizne mudro ćute a rade gasne (i dalje pogrešno) i na kraju  dodje dotle da ECU otvori benzinske dizne na maksimum jer nema goriva ali ti voziš na gas i nemaš pojma koja se ljuta bitka bije u pozadini... Ugasiš motor i kad želiš sledeći put da ga upališ dogadja se sledeće, benzinske dizne su ostale otvorene i tovare goriva do panja što je posledica loš rad, nema lera, neće da primi gas i sl...

Onda pametni majstor očita "dijagnostiku" i kaže piše da je lambda sonda crkla, promeni je usput resetuje ECU i sve lepo radi neko vreme a onda ide ispočetka...
A bilo je dovoljno naštelovati gas i resetovati ECU. Isto važi sa sekvent i za venturi gas ko ima.

Ko nema gas, problem je senzor temperature recimo, neka dizna prljava, loš kabl ili svećica,katalizator

Svako propuštanje paljenja u cilindru znači da je višak kiseonika otišao u auspuh na merenje i to će reći lambda sondi da fali goriva a ova će to reći ECU-u a ovaj će narediti još goriva i tako u krug a posledica je zakucana lambda sonda koja će opet na "dijagnostici" utvrditi da je crkla jer stoji zakucna na maksimum a ustvari ona pokazuje realno stanje i ispravna je potpuno.

 

Kad se pročita greška Pxxx za bilo koju lambda sondu 99% je da nije ona krivac nego je posledica kvara koji majstor treba da otkrije pre nego je stvarno proglasi za mrtvu i promeni je.Majstor treba da pregleda sve što utiče na paljenje (MAF, dizne, bobine, svećice, kablove, i raznorazne senzore) kao potencijalni uzrok problema.Inače,jako teško crkava.

Izmedju tih što znaju proceduru i onih što ne znaju....dug je put.

Ko se prepozna ovde neka ode i ugura lambda sondu koju je promenio majstoru u ......

 

Dakle,plin JESTE naknadna prepravka motora,i mora se kvalitetno odraditi.Bitna stvar je majstor koji dobro poznaje Alfe i njihove parametre na dijagnostici,iskreno zlo mi je od šlosera koji skinu dijagnostiku sa neta pa idu sistemom eliminacije,a ti igumane plaćaj.Nije svako za majstora,ima toliko lepih zanimanja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preduslov svih preduslova je da će moja žena (ako je bude) morati da voli i vozi Polo ili Golf

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...