neshaoct 9592 Posted December 8, 2015 Porsche Boxster GTS: Crveno usijanje Čitaoci TopSpeed-a godinama su već navikli na ekskluzivne testove i detaljne provere mogućnosti modela koji bude strast za vožnjom. Iako su vremenom postali svakodnevica automobilskih novinara, testovi su, priznajemo, posebna privilegija i za nas, sa druge strane papira. Privilegija je veća ako je reč o čistokrvnom sportskom automobilu koji se ne viđa svakoga dana, automobilu čija je cena za mnoge samo san. Kako bismo potvrdili da snovi neretko postaju stvarnost, proveli smo vreme za upravljačem Porschea koji će gotovo svim ljubiteljima automobila aktivirati serotonin – čuveni hormon zadužen za sreću i dobro raspoloženje! Ne bismo mnogo pogrešili ako bismo Boxster GTS nazvali pokretnim serotoninom. Vreme testiranja bilo je idealno, sunčan, topao dan i kabriolet, kombinacija su kojoj je nemoguće odoleti. Za to je, pre svega, zadužen dizajn karoserije. Priča koja je ispričana mnogo puta do sada, može se primeniti i prilikom opisa Boxstera GTS. Iako nema prepoznatljivost i nasleđe serije 911, Boxster od svog predstavljanja, pre dve decenije, put gradi uspešno. Kvalitet je evidentan, u to ne treba sumnjati, kao ni u performanse. One su, u Porscheovom maniru, promišljene i veoma racionalne. No, u Gran Turismo Sport izdanju, pažnju privlače pre svega detalji koji vizuelno prave razliku. Kao osnova za GTS verziju poslužila je S varijanta, od koje se vizuelno razlikuje po zatamnjenim bi-ksenon svetlosnim grupama i dizajnu odbojnika. Takođe, u okviru serijske opreme, nalazi se Porsche Dynamic Light System (PDLS), napredni sistem koji omogućava najefikasniji i najbezbedniji način osvetljenja. Atraktivni roadster dizajnerski ostavlja lični pečat i na zadnjem delu, gde se estetski izdvaja dvostruki završetak izduvnog sistema, uz markantno profilisane mat crne elemente odbojnika. Po mnogima najznačajniji detalj na silueti sportskog automobila, aluminijumske felne, ovom prilikom serijski imaju prečnik od 20 inča, i ''pozajmljene'' su sa moćne Carrera S. Prostor namenjen putnicima organizovan je u tradicionalnom Porsche maniru. Asocijaciju na svet automobilskih trka, nemačka kompanija budi na mnogo efektnih načina. Porsche je poverenje poklonio miksu prirodne kože i alkantare, veštačkog materijala impresivnih karakteristika. Materijal koji teksturom i taktilnim osećajem podseća na kombinaciju prevrnute kože i pliša, nalazi se na centralnoj poziciji sedišta. Stvarajući i vizuelni konstast, Carmine crvena boja u kabini zastupljena je kroz detalje. Šavovi dekorišu sedišta, uz GTS logo, podsetnik da je reč o posebnoj verziji Porschea snažnog nasleđa, imena koje od šezdesetih godina prošlog veka predstavlja sinonim za performanse. Kako bi se podređenost vozaču osetila na svakoj površini i prostoru u enterijeru, deo oko moderne ručice menjača obložen je teksturom ugljeničnih vlakana. Jednostavno, upotreba plastike svedena je na sam minimum i vozač se u sportskom, ali ne i neudobnom sedištu, oseća posebno. Niska pozicija u idealnom je odnosu sa volanom koji je presvučen kožom. Minimalistički dizajniran, bez tastera koji bi pažnju skretali sa suštine, upravljač je primer da tradiciju i proverena rešenja Porsche poštuje više od svega. Optimalne debljine i dimenzija koje su u potpunosti sa idejom roadstera i zadovoljstva u svakom pređenom kilometru. To zadovoljstvo započinje startovanjem motora, sa kontra strane, levo od volana. Zvuk u automobilu bez krova je neposredan i sirov, pogotovo nakon aktiviranja takozvane klapne. Dvostruke izduvne cevi nalaze se, takoreći, odmah iza leđa, spremne da na visokim obrtajima daju maksimum već na parkingu. No, prava stvar počinje kada PDK menjač krene da koristi potencijal naprednog upravljanja i snage od 330 konja. Motor je poznat, proveren i performantan. Iz zapremine od 3.4 litra i šest cilindara, Porsche je izvukao 330 konjskih snaga pri 6.700 obrtaja u minutu. Već su prve krivine potvrdile ono što se od automobila iz Štutgarta, makar to bili i Cayenne ili Panamera, jednostavno očekuje – direktno i precizno oslanjanje je imperativ! Međuosovinsko rastojanje od 2.475 milimetara, u kombinaciji sa fino podešenim podvozjem, doprinosi da se svaki rad na volanu trenutno reflektuje na promenu putanje. Malo je automobila u kojima je harmonija vozača i oslanjanja na sličan način ujedinjena, skladna i prirodna. Iako nabrajanje skraćenica elektronskih sistema, koje su u službi dinamičnije, efikasnije i bezbednije vožnje u slučaju Porschea može da popuni mnogo prostora, ne možemo da ne pomenemo rešenja koja definišu Boxster GTS. Na primer, inženjering i višegodišnji razvoj doprineli su da PASM (Normal & Sport režim), sistem adaptivnog i aktivnog oslanjanja, postane jedan od najjačih kompanijskih aduta. Povoljan odnos mase i snage, uz precizno upravljanje, na ''dnevni red'' stavlja samo jednu dilemu: da li Boxster GTS pruža više prilikom ubrzanja ili vožnjom po krivinama? Odgovor je, zapravo, prilično diplomatski, ali i jedini ispravan – svaki kilometar po dobrom i održavanom asfaltu, definicija je zadovoljstva za volanom! Do 100 km/h, zahvaljujući Sport+ paketu i sedmostepenom PDK menjaču sa dvostrukim kvačilom, potrebno je svega 4.7 sekundi. To je privilegija dodatne opreme, budući da se GTS serijski kupcima isporučuje za ručnim menjačem. Ipak, brža promena stepena prenosa, komfor koji omogućava i unapređena ekomoničnost, aduti su kojima je veoma teško pronaći kontraargument. Kao ''začin'' i gedžet koji će koristiti najveći broj budućih vlasnika, na svedenom Sport Design volanu su i ergonomski aluminijumski tasteri za manuelnu promenu stepena prenosa. Na centralnoj poziciji nalazi se i PCM, korisni instrument koji prikazuje postignuta vremena na stazi, sa funkcijom memorije sa detaljnom statistikom podataka, samo još jedan u nizu detalja koji potvrđuju da je Boxster GTS stvoren za brzu vožnju. U Sport Chrono paketu, Boxster GTS iskustva Motorsport divizije prenosi i na serijsku GTS verziju. Pre svega, aktiviranje Sport+ tastera doprinosi da GTS odgovara na komande gasa spremije, brže, direktnije… Poseban specijalitet je Launch Control, funkcija koja u kombinaciji sa PDK prenosom garantuje najbolji start iz mesta i najefikasnije ubrzanje, u trkačkom stilu. Upravo je to razlog zbog kojeg se i ulazi u Porsche prodajni salon. Ekskluziva, nasleđe, uživanje u vožnji i najsavremenija tehnologija… To je Porsche, a u GTS evoluciji, sve navedeno usavršeno je do samog maksimuma, te možemo reći da je GTS ''tretman'' i više nego dobrodošao za Boxster seriju. Iako nema magnetizam ''elfera'', Boxster GTS ima i ''mišiće'' i karakter koji su dovoljni za globalni uspeh, ono „nešto“ što ga definiše i izdvaja od konkurencije. Ako ste u mogućnosti, pružite mu priliku, Boxster GTS će znati da vam uzvrati. Na vama je samo da odaberete savršenog suvozača… Uroš Popović/TopSpeedFoto: Mihajlo Todorović Andrej Kulundžić o Boxsteru GTS Kao nekadašnji takmičar Porsche Super Cup takmičenja, emotivno sam vezan za Porscheove modele. Letnje vreme poslužilo je kao idealan scenario da testiram i novi roadster, koji mi je od zvanične premijere, vizuelno bio veoma interesantan. Veliko nasleđe GTS serije i dodatni dizajnerski ''začini'' pratile su i unapređene performanse koje sam nestrpljivo želeo da upoznam. Pre svega, centralno postavljen motor i pogon na zadnjim točkovima, kombinacija su koja je optimalna za atraktivni sportski roadster, poput Boxstera GTS. Dodatnih 15 konja samo je bonus, diskretni dodatak snage, koji po mom mišljenju, uvek dobro dođe. U pogledu upravljivosti i voznih karakteristika, Boxster GTS predstavlja evoluciju baznog modela, budući da su niže oslanjanje i snažnije kočnice doprinele kompletnijem utisku. Možda te promene nekome deluju previše diskretno, ali iskustvo sa sveta trka i nemački inženjering doprineli su da Boxster GTS upravo tim paketom postane najpoželjniji roadster u klasi. Rasni zvuk iz dvostrukih cevi koji me je pratio tokom ubrzanja, idealna je muzika za sportski dvosed, koji uprkos većim aluminijumskim felnama, nije neudoban, čak ni u gradskoj vožnji. Optimalna pozicija sedenja i harmonija motora i PDK menjača, još jednom su pokazali sve svoje kvalitete. Kao rezime, smatram da je Porsche Boxsterom u GTS verziji, u potpunosti matirao konkurenciju, jer je savršeno sposoban da objedini ležernu vožnju, ali i da, po želji, u Sport+ modu, ponudi pravi sportski užitak. Moćnu pojavu prate i odlične performanse, dok posebna preporuka ide na adresu PDK menjača i Sport Chrono paketa koji je deo serijske opreme. preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 15, 2016 What Car? video: Porsche Boxster Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 15, 2016 Proba 2017. Porsche Boxster S Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 8, 2016 CarAdvice video: Porsche Boxster S vs Jaguar F-Type V6 S Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 17, 2018 Snimljen Porsche Boxster Spyder (2019.) Porsche Boxster Spyder pozicioniran je na samom vrhu ranga, što nije iznenađujuće za jedno specijalno izdanje. Ovo dugoočekivano vozilo imaće meki krov, kao i drugačiji poklopac motora, što će ga na prvi pogled razlikovati od ''običnog'' Porsche Boxstera. Kako bi bio lakši, biće mu uklonjeni egzotični materijali poput onog koji ga čini zvučno izolovanim. Ideja je da novi Boxster Spyder bude lakši od aktuelnih GTS modela. Pokretaće ga - navodno - 4.0-litarski redni šestocilindarski motor iz 911 GT3 modela. U ovoj varijanti imaće 430 KS, što je za 63 KS manje od pomenutog 911 GT3. To je zato što Porsche namerava da on ostane najsnažniji u ovoj porodici. Aerodinamička poboljšanja, poput velikog zadnjeg difuzora, kao i šestostepeni ručni menjač, uz opcioni PDK sa dvostrukim kvačilom takođe su na spisku njegovih karakteristika. Porsche će ovo vozilo najverovatnije predstaviti na leto. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 30, 2018 Motor1US video: 2018. Porsche 718 Boxster GTS Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 15, 2018 Edmunds video: Porsche 718 Boxster GTS Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 25, 2018 MotorWeek video: Test 2018. Porsche 718 Boxster GTS Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 25, 2019 CarWOW video: Porsche Boxster Zauvek će biti u senci modela 911, ali daleko od toga da je loš ili spor... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 8, 2019 AutoTrader video: Test 2019. Porsche Boxster Spyder Ne postoji jača verzija Porsche Boxter-a: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 19, 2020 Carfection video: Porsche Boxster GTS 4.0 4.0 atmosferac isti kao u 718 Spyder, menjač i prenosni odnosi isti kao u 718 Spyder, ljudi iz Porschea kažu da nema nikakve mehaničke razlike već samo softverske i da zato u ovom modelu taj motor ima 20-tak KS manje iako ima isto obrtnog momenta. Ali, najvažnije je da je ovaj auto jeftiniji od 718 Spyder iako tih 20 konja i ne osetite - da li je tako postao ustvari bolja kupovina? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 19, 2020 CarWOW video: Test Porsche Boxster Spyder Zaboravite da je Boxster ženska verzija 911...jer ovakav kao na testu ima novi 4.0 atmosferski šestak sa 420 konja (isti motor kao u GTS verziji, ali je kod spydera jači) i 420 Nm obrtnog momenta, a vrti se do 8.000 obrtaja: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 13, 2020 Motormouth video: 2016. Porsche Boxster Spyder Nema podizanja krova na dugme, već sve mora ručno, ali je tako dobijeno mnogo više mesta pozadi i generalno drugačiji (lepši) dizajn jer nije trebalo praviti mesta za elektroniku krova: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 13, 2021 2021. Porsche Boxster 25 Years Edition Povodom 25 godina od promocije originalnog 986 Boxstera, Porsche je pripremio specijalno izdanje aktuelnog Boxstera (od 1996. godine do danas je inače proizvedeno više od 357.000 Boxstera svih generacija). Porsche Boxster 25 Years Edition modelske godine 2021. će biti napravljen u ograničenoj seriji od samo 1.250 primeraka, a kod dilera će se naći krajem marta. Automobil između ostalog dolazi sa elementima u boji bakra (bočni otvori, prednji otvori za vazduh, oznake, točkovi), završecima izduvnih cevi visokog sjaja, crnim okvirom vetrobranskog stakla, Boxster 25 oznakom pozadi, Bordeaux Red kožnim enterijerom, aluminijumskim detaljima, kao i crvenim sklopivim krovom. Osim toga, ko želi drugačuju kombinaciju, pored srebrnog na raspolaganju će biti i eksterijer u Deep Black ili Carrara White boji, a enterijer u crnoj koži. Za pogon se brine 4.0 šestocilindrični motor sa 400 konja, u paru sa 6-stepenim manuelnim ili PDK menjačem sa dvostrukim kvačilom. Najveća brzina iznosi 293 km/h, a u kombinaciji sa PDK menjačem i standardnim Sport Chrono paketom automobil do 100 km/h stiže za okruglo 4 sekunde. Cena u Nemačkoj iznosi 94.986 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 2, 2021 AutoShopMagazin: Porsche Boxster Porsche u budžet varijanti - tako je zamišljen kad je predstavljen pre 25 godina. Ali, Boxster je postao jedan od najboljih sportskih automobila za te pare: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 28, 2021 YesAutoUK: Porsche 718 Boxster GTS 2016. godine izašla je aktuelna generacija Boxstera, ali mnogima se nije dopala jer je imala motor sa 4 cilindra (2.0 ili 2.5), tj. otpao je iz ponude motor sa 6 cilindara po kojem je ovaj auto bio prepoznatljiv. Ali, pune 4 godine kasnije Porsche je izbacio na tržište novu verziju u koju je vratio 6 cilindara i nazvao je GTS - 4.0 atmosferski šestak sa 395 konja...i ne, nije isti kao 4.0 koji je u 911 GT3: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 16, 2021 AutoTopNL: Porsche 718 Boxster GTS 400KS/430Nm iz 4.0 atmosferca sa 6 cilindara - na Autobanu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 2, 2021 AutoTrader: Porsche Boxster 25 Krajem prošlog veka Porsche je bio na ivici kolapsa. Od preko 50.000 prodatih automobila 1986. godine, Porsche je 1993. godine pao na samo 14.000 isporučenih automobila. Upravo te godine su zato predstavili koncept novog modela, a 1996. počeli njegovu proizvodnju jer je na sajmu naišao na odličan prijem. Od te 1996. pa narednih 7 godina ovaj model je bio najprodavaniji Porsche na svetu. Da bi proslavio predstavljanje tog automobila, Porsche je napravio specijalno izdanje Boxster 25 sa dosta posebnih detalja kako bi odao počast originalnom koncept automobilu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 15, 2021 YesAutoUK: Porsche Boxster 25 Years Kao što ime sugeriše, Boxster 25 Years je napravljen da proslavi 25. godišnjicu od lansiranja ovog sportskog automobila davne 1996. godine. Jako inspirisan konceptom, Boxster 25 dobija zlatne elemente na prednjoj i bočnoj strani automobil, zajedno sa crvenim kožnim enterijerom, sa gomilom slavljeničkih znački okolo. Košta oko 7.000 evra više od standardnog GTS 4.0 Boxster-a, ali Porsche tvrdi da je zapravo dodao opcija u vrednosti od skoro 11.000 evra. Osim toga, sa samo 1.250 napravljenih komada verovatno će bolje držati svoju vrednost kada dođe vreme za prodaju: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 13, 2023 AutoMarket.hr: Sjajan auto u seni 911-ce! - Porsche Boxster Porsche Boxter sa 300 konja. Jura je proverio sve - koliko troši, kako ubrzava, kako se čuje i zašto je uvek u seni modela 911? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 29, 2023 AutoTopNL: Porsche 981 Spyder Vožnja 375KS/420Nm iz 3.8 atmosferca sa 6 cilindara na Autobanu: Quote Share this post Link to post Share on other sites