Dante Bg 4 Posted November 2, 2015 Kakvu poruku šalje papa vožnjom u FIAT-u 500L? Papa Franja stigao je u prvu posetu SAD, a za mnoge je predstavljalo iznenađenje to što je po izlasku iz aviona seo u, za američke uslove skromni, FIAT 500L koji se proizvodi u Kragujevcu. Osim što zbog visine vozila može komforno da se smesti u kabinu, sa kapom na glavi, postoje i drugi, važniji razlozi zašto je odabrao baš ovaj automobil. Aktuelni papa razlikuje se od svojih prethodnika i po tome što insistira da se vozi u relativno skromnim automobilima, čime želi da pokaže da nije pristalica potrošačkog načina života. Zato je 2013. izjavio da ga žalosti kada vidi sveštenike kako voze skupe automobile poručivši im da izaberu nešto primerenije. "Boli me kada vidim sveštenika ili opaticu u najnovijem modelu automobila, to ne možete da radite", rekao je papa. Da nisu u pitanju samo prazne reči pokazao je na ličnom primeru. Za prevoz po Vatikanu i okolini koristio je najobičniji Ford Focus prethodne generacije. Svoj negativan stav o skupocenim automobilima demonstrirao je više puta u javnosti. U avgustu 2014. godine, prilikom posete Južnoj Koreji, pravo iz aviona seo u malenu Kiju Soul. Kada nije na nekom od putovanja po svetu, papa najčešće koristi modifikovani Hyundai Tucson, koji spada među jeftinije modele u SUV segmentu. Uprkos svemu, javnost je bila iznenađena kada je videla papu Franju kako na aerodromu ulazi u crni FIAT 500L. Oni koji detaljnije prate automobilsku industriju zapaziće da je reč o verziji za američko tržište koja se vizuelno neznatno razlikuje od modela koji se vozi u Evropi. Stručnjaci za bezbednost primetiće zaštitne dodatke iza otvorenog prozora, iako samo vozilo verovatno nije blindirano poput serijskih modela koji su namenjeni isključivo štićenim VIP ličnostima. Sajt Automotive News piše da je jedan od razloga zašto je odabran upravo FIAT 500L, njegova ekonomičnost i niska emisija štetnih gasova. Papa je ranije apelovao da se spreče klimatske promene uzrokovane emisijom gasova koji izazivaju efekat staklene bašte i globalno zagrevanje. Jedan od načina da se to postigne je smanjenje količine ugljen-dioksida koji u atmosferu emituju automobilski motori. FIAT 500L za američko tržište opremljen je 1.4 litarskim MultiAir turbo-benzinskim motorom sa 160 ks. Automotive News navodi da automobil troši ispod 9 l/100 km, što za američke standarde nije velika potrošnja. Ipak, za javnost u Srbiji svakako je najinteresantnije to što se papa vozio u automobilu koji sa proizvodi u Kragujevcu. S obzirom na medijsku pažnju koju privlači poseta pape Sjedinjenim Državama, FIAT 500L dobio je besplatnu reklamu, a da li će to pogurati prodaju ovog modela u SAD, pokazaće vreme. izvor - b92.net -------------------------------------------------------------------------------------------------- Da li je papa "pogurao" Fiat 500L "Fiat Krajsler automobili Srbija" potvrdili su prvu poziciju na listi najvećih izvoznika. rpska delegacija u Moskvi pregovaraće ovih dana o prodaji "fiata 500L" u Rusiji i Evroazijskoj uniji. A da li je odluka pape Franje da se baš ovim automobilom poveze po sletanju u Vašington pomogla prodaju u Americi, istraživao je RTS. U auto-kući "Fiat Maserati", u čikaškom naselju Šomberg, kažu da su ljudi bili oduševljeni kada su videli papu Franju kako se po Americi vozi u "fiatu 500L"."Mnogi su došli da pitaju koji je to automobil u kojem se papa vozio kada je došao iz Italije. Imali smo mnogo posla jer su svi želeli da vide '500L', baš kao što je papin. Mnogo je veći nego što su očekivali, navikli su na male automobile iz Italije", kaže Lijen van Gronigen iz Poslovnog razvoja u "Cajgleru". Rejčel Dikozmo je menadžer "Fiata" za Srednji zapad SAD, i kaže da je papina vožnja u "fiatu" izazvala uzbuđenje kod dilera u celom regionu. "Mnoge auto-kuće iz oblasti Čikaga i u gradovima u Viskonsinu, kao što su Milvoki i Medison, napravile su svoj 'papamobil' od 'fiata 500L'. To je sigurno poboljšalo prodaju vozila", kaže Rejčel Dikozmo. Prodavac Haris Mahić ima još dva neprodata nova "fiata 500L". U luksuznim brošurama napravljenim za američko tržište nalaze se fotografije tog modela. Cena je oko 19.000 dolara, a u zavisnosti od opreme vozila, može biti nešto niža ili viša.Trenutno se na Srednjem zapadu SAD godišnje proda oko 2.000 "Fiatovih" vozila, a očekuje se da će taj broj narednih godina rasti što može biti dobro i za "fiat 500L" Trebalo je, čim je počela proizvodnja tog auta, doneti zakon po kome samo on može da se kupuje za službene potrebe u državnim firmama. izvor - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 30, 2015 Ovima se baš nije svideo izgleda...B92: "500L promašaj godine, mesto mu je uz trabanta" http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2015&mm=12&nav_id=1080407 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted December 30, 2015 Sve ce njih Papa da ....... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted December 30, 2015 Narucen tekst Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robin Hood 0 Posted December 30, 2015 Pa iskreno, koliko su i pogrešili? Ok, opljuvali su ga kao da je u pitanju Yugo i sve još dodatno naduvali, ali u suštini mislim da stoji konstatacija da je model čist promašaj. Po mom subjektivnom mišljenju, auto ima donekle interesantan dizajn koji je meni lično interesantan da vidim na ulici ali ga ne bih vozio. Probao sam malo test vozilo kod jednog Fiat dilera i sećam se katastrofalnog A stuba od kojeg se ništa ne vidi pri skretanju, užasna sedišta i uopšte položaj sedenja koja me podsećaju kao da je neko ubacio stolicu unutra. Takođe mi se ne sviđa dizajn enterijera koji je po mom ukusu ružan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted December 30, 2015 Pa bas to kao da je Yugo,preterali su dosta. A da definisemo sta je to promasaj?Ako je to broj prodatih primeraka i zarada onda to ovaj auto definitivno nije. Fabrika je na svakom prodatom Stilu gubila preko 2000 eur,znaci za toliko ispod cene su ga prodavali.E to se zove promasaj 2708 eur tacnije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted December 30, 2015 Promasaj je prodavati evropska kola na americkom trzistu. Tamo prolaze samo njihova ili japanska. Yuga smo davali ispod cene da bi se probio, pa nije... cist gubitak za 500L su pravili poseban model za americko trziste, udovoljavali svim njhovim hirovima... davali na beskamatne kredite. Sva sreca pa ga nisu kao yuga prodavali ispod cene... i... nista ne vredi... jednostano ne vole evropska kola (ako nisu "iz Nemacku"), a i to verovatno kupuju iseljenici iz Nemacke, iz ciste nostalgije... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted December 30, 2015 Prodaju se evropski automobili u Americi jos kako i ne iz nostalgije vec zato sto su kvalitetni,zadovoljavaju njihove potrebe,uklapaju se u njihove navike i stvar su prestiza... Naravno rec je o nemackoj premium trojci. A 5ooL se kao small MPV ne uklapa u njihovo trziste,dakle segment kao takav je slabo zastupljen.I ne radi se ni o kakvom posebnom modelu za njihovo trziste.Drugaciji farovi i par motora vise u ponudi ne predstavlja poseban model. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sinnerman 17 Posted January 2, 2016 (edited) Amerikanac prnuo o dizajnu, da li vredi komentarisati... Mene je ovde najvise sokiralo sto su se dve recenice potpuno nebitnog lika pojavile na svim nasim portalima a jos vise me je sokirala kolicina botova na B92... Moj zakljucak je da je ovde prste sigurno umesala politika, ne znam sta se tacno desava ali je definitivno veoma prljavo... Fiat 500L je jedan od boljih automobila na trzistu sto se tice polozaja sedenja, ne moras da klecis, cucis ili lezis kada se vozis nego mozes lepo kao covek da sednes i da uzivas u voznji... Edited January 2, 2016 by Sinnerman Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted January 3, 2016 Naravno, dodatno sto su sva Fiatova sedista poznata kao kvalitetna i izuzetno ergonomska, pracena odlicnom bocnom potporom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 4, 2016 Ovaj Amer je pohvalio sedišta:https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/65695-odbrojavanje-je-počelo-novi-500x-stiže/?p=1301177 ...na 500X Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deda Jung 5 Posted January 5, 2016 Nemam zamerke na sedišta. Ne znam da li su lounge sedišta različita u odnosu na nacionale ali definitivno ne zameraju tokom dugih vožnji. Mislim da će se ostali vlasnici sa ovim složiti. Što se bočne podrške tiče nije ovo sportski auto pa da mi trebaju recaro sedišta Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2877 Posted January 5, 2016 (edited) Najgori A stub koji sam ja video ima nova Meriva. Kada namestim sedište da mi odgovara sedenje imam osećaj da mi stoji tačno između očiju. 500L je što se toga tiče skroz ok. Fiat 500L je jedan od boljih automobila na trzistu sto se tice polozaja sedenja, ne moras da klecis, cucis ili lezis kada se vozis nego mozes lepo kao covek da sednes i da uzivas u voznji... Zavisi šta voliš Recimo mene takvo sedenje zamara, imam osećaj kao da autobus vozim. Baš u 500L-u sam imao osećaj da mi je volan između nogu, a glava dalekooo gore.Za mene je savršeno sedenje da ti oba lakta budu na naslonima, poluležeći položaj i vrh volana u visini brade. Edited January 5, 2016 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted January 5, 2016 Znas kad ces da pravilno da odreagujes u iznenadnoj situaciju iz takvog polozaja-nikad. Polulezeci polozaj je za fotelju i gledanje filmova a ne za auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2877 Posted January 5, 2016 (edited) Po meni je to savršen položaj za sportsku vožnju. Kočnicu i gas možeš iz zgloba da nabodeš, ruke ti stoje pod 90 stepeni u odnosu na grudi i potpuno su ispravljene tako da te evenutalno brane od cimanja unapred i treba daleko veća sila da te izvrne nego kada sediš kao na ekserima. Takođe, zamisli motanje volana iz te pozicije u odnosu na, npr vozača autobusa koji skreće. Ko utroši više snage da smota volan? I zašto se onda tako sedi - leži u BMW-u, kartingu, Formuli,..? Edited January 5, 2016 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted January 5, 2016 (edited) Pa ne sedi se tako.Mesas stvari.Oni sede nisko tako da su im noge skoro u ravni sa dupetom,a ledja su prava.Posto ti na Stilu ne mozes da spustis sediste da bi tako nisko sedeo ti polulezeci efekat postizes obaranjem naslona...a to su razlicite stvari. Pricali smo ovde o tome:Pravilna pozicija sedenja u automobilu Pravilan položaj Kako ga zauzeti Edited January 5, 2016 by Dante Bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted January 5, 2016 Slazem se sa Deda Jungom - interesantno je da ni iz 500L (koji vozim sluzbemo, pored ostalog) ni i iz Stila ne izadjes umoran posle puta, koliko sedista lose izgledaju i koliko su tanusno uradjena. Pisali smo X puta - kratak sedalni deo, losa bocna potpora, prilicno tvrda...Poredio sam sedista Xsare sa oba gore pomenuta nasa modela - iako su "tu negde" klasom i cenom, osecaj je kao da se sedi u fotelji. Ususkano, udobno, ergonomski...Nadam se da na novijim modelima to popravljaju, sto Nesa pomenu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 13, 2016 Uskoro i redizajn Fiata 500L Nakon tronedeljenog zimskog kolektivnog odmora, u kompaniji ''Fiat Krajsler automobili Srbija'' (FCAS) počela je ovogodišnja proizvodnja svih verzija modela Fiata 500L. Proizvodni proces je organizovan u tri smene, a iz fabričkih pogona ponovo izlazi nešto više od 600 gotovih automobila dnevno. Fiat 500L bi delimično novi, savremeniji izgled mogao da počne da dobija već u prvom ovogodišnjem kvartalu.Plan proizvodnje isključivo zavisi od tražnje modela Fiat 500L na evropskim i severnoameričkim tržištima, pošto Fiat Krajsler ne proizvodi automobile za zalihe. Prošle godine je, zbog slabije prodaje Fiata 500L na severnoameričkim tržištima, u Kragujevcu, prema nezvaničnim informacijama,proizvedeno nešto više od 90.000 vozila, odnosno za oko 10.000 manje no prethodne godine. Uprkos tom proizvodnom podbačaju, Fiat je i u 2015. bio ubedljivo najveći domaći izvoznik, zahvaljujući čemu je Srbija prošle godine zabeležila blagi rast izvoza u odnosu na raniji period. kompletna vest na - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deda Jung 5 Posted January 13, 2016 Već je vreme za redizajn? Au, omatoreše ovi naši primerci Baš me zanima kako će da izgleda. Dizajneri imaju težak zadatak, jer je 500L sam po sebi "redizajn" stare automobilske ikone. Da ga naprave još više u retro stilu sigurno neće. Biće sad to bliže modernom izgledu. Možda sa par jakih linija i prednjim grilom da podseća malo na novog Tipa? Tako bar ja tipujem. Videćemo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted January 14, 2016 ako mu promene prednu masku, tj da bude gril bice kao MiniMoris Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1593 Posted January 14, 2016 Ne znam da li je bilo na ovom forumu, nisam preleteo svih 77 stranaJuce sam sedeo u nekom 500L-u, ono sto mi je upalo u oci je belo osvetljenje instrument table i narandzaste informacije sa kompjutera u dnu na toj istoj tablimislim, jel nisu mogli malop uskladiti boje?!?!?!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted January 14, 2016 Mozda dobije USA farove i malo drugaciji branik,nalik 5ooX-u. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sinnerman 17 Posted January 14, 2016 Juce sam sedeo u nekom 500L-u, ono sto mi je upalo u oci je belo osvetljenje instrument table i narandzaste informacije sa kompjutera u dnu na toj istoj tabli Narandzasto!? Jooj znao sam da su me zeznuli... Meni su sa crvenim autom uvalili plrave brojke borda... Quote Share this post Link to post Share on other sites