Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Možeš, što da ne, koliko znam AK Kompresor radi staro za novo, pa ko voli ... a ima i dilera drugih marki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da može. Ja sam uzelo mog L-a u staro za novo aranžmanu.

Tu je veči problem koliki je gubitak para u toj igranci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, moram da naprvim i manju antireklamu za 500L... sve je u redu, dok se vozi, ali je za servisiranje katastrofa... Danas je zatrebalo da se pritegne jedan zavrtanj koji drzi blatobran... i do njega je bilo toliko tesko doci - da je morao da se skida poklopac motora da bi se doslo do tog srafa, pa zatim brisaci, plastika ispod njih... a ispod plastike krs prljavstine od lisca i blata - do koje se ne moze doci i koja se ne moze drugacije ocistiti osim ako se ne skinu brisaci, pa ona... Inace, ovo je jednostavniji nacin, jer je pri montazi prvo sve sklopljeno, a zatim se na kraju stavljala sofersajbna... predlagali su mi da skidaju staklo da bi zategli taj sraf, ali sam rekao da ne dolazi u obzir... ... i tako se namucismo 1.5 sat samo da bi zavrnuli jedan sraf - koji drzi blatobran! Ovaj auto je napravljen da se vozi (dok se vozi), a kada bilo sta drugo zatreba... pomozi boze...

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, tako se auti projektuju od strane svih fabrika poslednjih 20-30 godina... :)

Nekada su i namerno pravili određene stvari tako da mora da se ide u servis i za najbanalnije stvari poput zamena sijalica, ali su pre malo manje od 10 godina obavezani EU regulatiuvom da moraju da projektuju tako da osnovne stvari može vlasnik sam da uradi. Npr. uporedite zamenu sijalice kod Stila i kod novog Brava ili nove Delte... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno mi je da nisu namerno lose projektovali kola, vec da ih je samo mrzelo da razmisljaju o bitnim detaljima.

 

Koji to genije treba da bude da zanemari da je potrebno ponekad skidati blatobran... npr. da bi se ispeglala neka ogrebotina...  Zamislite da svaki put kada skidate blatobran zbog manje  ogrebotine morate da skidate vetrobransko staklo (i da rizikujete da se razbije, curi voda...) sve da bi dosli do  j.....g  srafa  - jer ako to ne uradite stezanje istog srafa vise lici na laparoskopsku operaciju oka kroz analni otvor.

 

Imam ja prijatelja arhitektu koji ima slicno razmisljanje - bitno je da lepo izgleda, a zab... me kako ce to napraviti i kasnije odrzavati, neka to neko drugi razmislja... rezultat je bio da su vecina njegovih dizajna finansijski promasaji....

 

Neso, bas to sto si napisao i mene zanima, ovih dana bas razmisljam da li i neki japanac npr. Honda isto tako muci svoje servisere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije njih ništa mrzelo. Namerno se projektuje tako. ;) I, nije to loše projektovanje, nego iz njihovog ugla gledanja je idealno. Smanjuje broj sklopova (jer se ide na veće celine), ubrzava proizvodnju...

Time se ''nabacuje'' posao svojoj mreži ovlašćenih servisa, time se povećava broj radnih sati koje će ti isti servisi biti dužni da naplate jer za određene intervencije treba, uprošćeno rečeno, razmontirati pola auta, umesto da intervencija traje kraće jer se moglo drugačije isprojektovati.

Npr. imaš temu na forumu o fabričkim opozivima. GM je zbog uštede na kontakt bravi morao da povlači milione automobila:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/40227-fabrički-opozivi-vozila/?p=1047032

 

A, sve zbog uštede od pola dolara po jednoj kontakt bravi:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/40227-fabrički-opozivi-vozila/?p=1052876

 

Eto dokle se ide sa proračunima. Ništa drugačije nije ni prilikom projektovanja.

To je toliko uzelo maha da je EU jednom od svojih brooojnih direktiva o svemu i svačemu morala da obaveže proizvođače da ne preteruju u tome, odnosno da ubuduće tako projektuju automobile da za osnovne stvari vlasnik ne mora da ide u servis, nego da može sam da ih uradi. Nekada čak prave posebne alate, pa onda iako je neko mesto dostupno, nemaš čime da odvrneš, skineš ili sl., jer nemaš poseban alat...a, ne može da se kupi nigde jer je namenski svaka fabrika razvijala svoj. ;)

 

Ponekada treba imati u vidu da se kod nas dosta intervencija radi onako kako fabrike nisu predvidele. Milsim pre svega na intervencije van sistema ovlašćenih servisa.

Npr. fabrika je predvidela da se po riknjavanju tog i tog dela menja ceo sklop, ali je nama to skupo. Onda su majstori morali da se ''dovijaju'' i pokušavaju da nam ipak poprave auto, ali da se ne menja ceo sklop...i eto komplikacije oko skidanja, stavljanja, itd, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj krilo ili blatobran ? Šta je trebalo dotegnuti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je u redu, sve je sredjeno, samo se sraf nalazi na uzasno nepristupacnom mestu... koliko sam dobio obavestenje (jer jos nisam bio u poseti fabrici), prvo se sklopi cela karoserija, a onda na kraju lepi staklo, tako da je za promenu blatobrana i pristup tom zavrtnju koji fiksira blatobran potrebno skinuti staklo, sto ja naravno nisam hteo.


p.s. Pa i jeste - proizvodi se vise ne prave da traju... ko je pomislio da sam pomislio na Golfa 2 - u pravu je... pomislio sam bas na njega!! ;) 

Po meni jedan veliki minus za sve ove nove... samo jos kad bi mogli da nadjemo kola kod kojih su mislili i na odrzavanje? ...yugo, uskoro cemo te od blata praviti!! :crybaby:

  :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalno neverovatno da se deo koji inače često strada toliko teško menja.

Šoferku nikad ne skidaš jer uvek u tom skidanju oštete lak-farbu oko ruba i po rubu tako da kasnije krene korozija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi hi hi... kako je mali pored cherokee-ja. E sad... jel mu nesto pomogo na kraju onaj traction+ ili nije?

 

 

edit: wow sad sam pogledao cisto informativno posto je ovaj novi cherokee,,,, skoro 70000...mnogo kume :) Pa za te pare moze i x5-ica da se pazari...

Edited by erdelja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo vidjam 500L Living na putevima zapadne Evrope, čak i u ITA.


Hi hi hi... kako je mali pored cherokee-ja. E sad... jel mu nesto pomogo na kraju onaj traction+ ili nije?

 

 

edit: wow sad sam pogledao cisto informativno posto je ovaj novi cherokee,,,, skoro 70000...mnogo kume :) Pa za te pare moze i x5-ica da se pazari...

 

Traction+ mu nije mogao pomoci na ovakvom snijegu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio na kopaoniku sa Dusterom.....al vidim da bi i treking bio u prirodnom okruzenju....i jos lepsi.....i bolji. :band:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=122486796&postcount=12423

 

 

Mi vec drugi mesec radimo skoro svaku subotu po dve smene. U februaru su omanuli, mislili su da ce manje da se prodaje, a prodalo se dosta vise. Za mart ista prica, ne znam koji im je bio plan, ali su omasili za oko 4000 auta. Dakle, 4k fića je prodato više nego sto su planirali samo u martu, radi se punom parom, po 3 voza dnevno ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l primetio neko razliku između Skydome-a u novom i starom konfiguratoru :)

 

skydome.jpg

 

Ako je sudeći po ovome, u novom modelu za 2015. izbacili su stakleni deo krova ispod antene. Sada je od lima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chicago Auto Show 2015

 

11032057_970568936287228_221821901886199

Edited by Dante Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...