Jump to content
Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Fiat 500L i sa TwinAir motorom sa 105KS

79249-fiat%20500%208.jpg

Podsećanja radi, Fiat 500L je svetsku premijeru imao 6. marta na Salonu automobila u Ženevi, a tada je najavljeno da će u paleti motora biti 0.9L dvocilindrični TwinAir benzinac i četvorocilindrični 1.4L benzinac, kao i 1.3 MultiJet dizelaš. Dvocilindrični TwinAir benzinac sa 85KS se ugrađuje u više Fiatovih modela (500, Panda, Punto), a dobiće ga i kragujevački 500L. Međutim, Fiat 500L će po poslednjim vestima u ponudi imati i jači 0.9L TwinAir turbo motor sa 105KS koji će emitovati 112 grama CO2 po km (podaci o potrošnji tek slede). Fiat će inače novu Pandu ponuditi i sa TwinAir motorom sa pogonom na TNG i sa 80KS, a motor sa pogonom na TNG će takođe dobiti i 500L, i to od 2013. godine.

Sem već predstavljene verzije sa pet sedišta, Fiat 500L će se kasnije nuditi i u produženoj varijanti za sedam putnika (produženi Fiat 500L bi mogao da nosi naziv 500XL ili 500L Plus), a kasnije stižu i 500X i 500Z.

To znači da će porodica modela sa oznakom 500 obuhvatati modele 500, 500C (uključujući i Abarth verzije), 500L, 500XL, 500X i 500Z.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U današnjem (švapskom) Auto Bildu ima kratak test 500 L 1,3 MJ. Početna cena za taj model 18 000 e.

500_l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L pod lupom Top Gear ekipe

fiat%20500l%20top%20gear.jpg

Na sajtu poznate emisije o automobilima objavljena kritika novog Fiatovog modela, koji će se proizvoditi u Kragujevcu.

''Zamišljen kao stariji brat Fiata 500, ovaj auto je namenjen 'fanki' mamama dok vozaju svoju decu, a dizajneri će pokušati da vas ubede da spaja malecnu italijansku ikonu sa prostranošću i funcionalnošću. Pomislićete da to zvuči kao Fiat Panda, ali onda ćete ga videti uživo i shvatiti da je mnogo, mnogo veći'', navodi se u opisu.

''U ovaj automobil bi komotno mogao da sedne dvometraš koji na glavi nosi cilindar koji bi čak i Ejbraham Linkoln nazvao visokim. Unutra se nalazi i ''milijardu'' pregrada za odlaganje svega i svačega, a i gepek je pristojan''.

Na sajtu Top Gear navodi se da 500L, zbog visine, nije baš lak za voziti, ali da je upravljanje solidno optimizovano za gradsku vožnju.

''Fiat 500L nudi i oko 333 opcije za personalizaciju, sistem ozvučenja dizajnirao je hiphoper Dr Dre, a unutrašnjost je zaista ljupka. Ako ste pomislili da samo fali i mašina za kafu, ovaj automobil ima i to, zaista! ''Lavazza'' pravi mali espreso aparat koji se ugrađuje u pregradu suvozača. Fantastično.''

fiat%20500l%20espresso.jpg

U članku se zaključuje da bi Fiat 500L trebalo ''ozbiljno uzeti u razmatranje'' kada se bude pojavio na tržištu.

preuzeto sa - Auto Blog

-------------------------------------

-------------------------------------

Britanski Indipendent o Fiatu 500L – ''Nije loše!''

fiat%20500l%20ind.jpg

Britanski dnevnik Indipendent prenosi da je već imao priliku da na međunarodnoj prezentaciji u Torinu testira Fiat 500L, koji će se proizvoditi u Srbiji, i prvi komentar je bio: ''Nije loše!''

Fiat 500L, koji će se proizvoditi u Kragujevcu, neće stići na britansko tržište do 2013. godine, kada bi trebalo da bude dostupan i sa 1.6 dizel motorom, uz već postojeća dva benzinska motora i jednim manjim dizelašem od 1.3 litra. Iako zvanične cene još nisu poznate, ali bi kada prodaja krene novi model trebalo da košta između 14.000 i 15.000 funti.

''Mislim da će se dobro prodavati'', piše autor teksta u Indipendentu.

Fijat će britanskom tržištu ponuditi 500L sa dva benzinska motora: manji benzinac biće opremljen 0.9 litarskim dvocilindričnim Twin Air motorom, ali će zahvaljujući turbo punjaču razvijati 105 konjskih snaga, što je više od drugog benzinskog agregata, 1.4 litarskog četvorocilidraša sa 95 ks. Dizel varijanta raspolagaće 1.3 litarskim MultiJet motorom sa 85 ks.

Budući da je Fiat poznat po tome da je mnogo uspešniji u proizvodnji malih putničkih automobila, 500L predstavlja pokušaj kompanije da ispravi taj nedostatak.

Fiat je planirao da tržištu ponudi dovoljno veliko putničko vozilo koje bi od popularnog Fiata 500 preuzelo ime i određene osobenosti, uz nadu da će nešto od magije sa manjeg - preći i na veći model, zbog čega se odlučio za oznaku 500L.

Indipendent procenjuje, na osnovu uspeha koji je kompanija BMW postigla kada je na bazi malog Minija predstavio atomobil ''mini kantrimen'', da se može očekivati da će se slično dogoditi i sa modelom 500L. Britanski dnevni list prenosi da je, po dimenzijama, 500L baziran na većem Puntu, a neki stilski detalji podsećaju na drugi popularni automobil italijanske kompanije - Fiat Pandu.

Autor je posebno impresioniran multimedijalnim sistemom nazvanim UConnect, koji omogućava sve vrste povezivanja sa mobilnim telefonima, a sve to vidljivo je na LCD ekranu dijagonale pet inča (12.7 centimetara).

Ono što je u članku posebno naglašeno, što će 500L izdvojiti od drugih automobila i izazvati brojne komentare, jeste ugrađeni ''lavaca'' aparat za espreso kafu, čiji je zadatak da vozačima učini velike saobraćajne gužve malo podnošljivijim.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne volim nikada da dajem sud o izgledu nekog automobila dok ga ne vidim uzivo. Slike su varljive.

Medjutim, ono sto odma' vidim da mi se nece svideti je visina. Nisam ocekivao da je bas ovoliko visi od Countrymana.

Btw, zanimljivo mi kako su ga englezi, koji tradicionalno ne vole fiata, ocenili dosta pozitivno, dok ga nemci napljuvase (jbg, kopija "njihovog" minija)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U novom domaćem Auto Bild-u prvi kratak test. Proizvodnja krenula 4. jula a prvi primerci biće isporučeni u oktobru ? Sve što se rađa u Kragujevcu izgleda da se duuuugo porađa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve što se rađa u Kragujevcu izgleda da se duuuugo porađa.

Kao i cuveni autoput od Kragujevca do Batocine, izgleda da je tu usko grlo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švaba bi iskopao kanal KG-Dunav i napunio ga vodom dok se ovi naši sete za završe to parče autoputa. Njima je rešenje da sve prateće stave u krug fabrike inače kamioni ima da se pogube po ovoj otvori-zatvori-preusmeri BG obilaznici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još nije poznata cena za FIAT 500L na srpskom tržištu

84704-Fiat%20500L%202.jpg

Novi Fiat model 500L koji se proizvodi u Srbiji može se od ovog meseca poručiti u Italiji i na većim evropskim tržištima. Cena za to tržište 15.500 eura, a za Srbiju još nije formirana. Fabrika ''Fiat automobili Srbija'' (FAS) je najavila da će do kraja godine zaposliti u Kragujevcu još najmanje 800 radnika. Generalni direktor FAS-a Antonio Ćezare Ferara izjavio je za Tanjug da je u toj fabrici sada zaposleno oko 1.700 radnika i da svakog meseca prosečno bude primljeno oko 200 novih radnika pa bi FAS do kraja 2012. trebalo da ima najmanje 2.500 radnika. Generalni direktor Ferara je kazao da je to predviđeno i ugovorom i napomenuo da će i najveći kooperanti, koji prave svoje pogone u okviru FAS i u pogonu ''Grošnica'', zaposliti dodatnih oko 1.000 radnika. Ferara očekuje da će i ostali kooperanti u Srbiji zbog proizvodnje FIAT 500L, takođe, otvoriti nova radna mesta. Fiat je najavio da će se 500L tokom 2013. prodavati u više od 100 zemalja širom sveta, uključujući i Sjedinjene Američke Države. U Železnicama Srbije je ranije rečeno Tanjugu da bi transport novog modela 500L do Luke Bar trebalo da počne u avgustu, a prevoz vozom tih automobila od Kragujevca do Subotice i dalje ka Nemačkoj u septembru.

Serijska proizvodnja novog Fiat modela 500L u Kragujevcu je počela 4. jula i Ferara je tim povodom najavio proizvodnju oko 30.000 tih automobila do kraja godine. Na italijanskom tržištu će se 500L, kako je rekao Ferara, prodavati po ceni od 15.500 eura, a za Srbiju se u FAS još formira cena.

84705-Fiat%20500L%2022.jpg

Ferara je naveo da će prozivodnja Fiat 500L sledeće godine zavisiti od tržišta, da FAS planira da proizvode od 120.000 do 180.000 automobila, a ukoliko budu odgovarajući tržišni uslovi, do 200.000 automobila.

''Predviđamo da ćemo oko 99 odsto proizvodnje prodavati van Srbije, ali smo spremni da uvećamo procenat prodaje u Srbiji ukoliko bude veće zainteresovanosti, na primer, ukoliko državne institucije, kompanije...budu želele da u svom voznom parku imaju taj automobil'', istakao je Ferara. Generalni direktor je kazao da je Fiat u FAS do sada uložio oko milijardu i 50 miliona eura, od čega više od 350 miliona u rekonstrukciju fabrike, a ostalo u opremu.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Predviđamo da ćemo oko 99 odsto proizvodnje prodavati van Srbije, ali smo spremni da uvećamo procenat prodaje u Srbiji ukoliko bude veće zainteresovanosti, na primer, ukoliko državne institucije, kompanije...budu želele da u svom voznom parku imaju taj automobil''

Pa ovde jedino tako i mogu da prodaju nesto. A posto je naravno predvidjen za izvoz, pretpostavljam da (zbog situacije kod nas i pocetne cene) prodaja u SRB nece biti ni na nivou statisticke greske, a ne taj 1%. Bez obzira sto ce verovatno biti i nekih subvencija.

Plus sto licno mislim da nase zaostalo trziste nije ni spremno za ovakvu vrstu vozila. Nije bas za poredjenje ali mi se cini da ce, sto se prodajnih rezultata tice, kod nas proci kao npr. svojevremeno "Delta" sa Fiat Stilom (koji je jos dodatno bio apsolutno marketinski zanemaren). Ne racunam neku eventualnu vec narudzbinu 500L za drzavna preduzeca, koju gore pominju.

Bio bih najsrecniji kada bih, zbog svih nas, za godinu-dve rekao da sam se debelo zeznuo u proceni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat objavio kompletan cenovnik za 500L u Italiji

84888-fiat%20500l%20111.jpg

Dok čekamo na cene za Fiat 500L u Srbiji, italijanski proizvođač je objavio kompletan cenovnik za ovaj model u Italiji.

84701-Fiat%20500L%201111.jpg

84703-Fiat%20500L%20111111.jpg

U paleti motora su dva benzinca (0.9 Turbo TwinAir sa 105KS i 1.4 16V Fire sa 95KS) i jedan dizelaš 1.3 MultiJet 2 sa 85KS, a kupci mogu da biraju između četiri paketa opreme: Pop, Pop Star, Easy i Lounge.

Cene za Fiat 500L u Italiji:

  • 1.4 Pop 15.550 eura
  • 1.4 Pop Star 17.150 eura
  • 1.4 Easy 17.150 eura
  • 1.4 Lounge 18.750 eura
  • 0.9 TwinAir Lounge 19.850 eura
  • 1.3 MultiJet Pop 17.750 eura
  • 1.3 MultiJet Pop Star 19.350 eura
  • 1.3 MultiJet Easy 19.350 eura
  • 1.3 MultiJet Lounge 20.950 eura

Doplata za onaj već famozni Lavazza espreso aparat iznosi 250 eura.

Motori:

  • 0.9 Turbo TwinAir sa 105KS pri 5500 o/min. i 145 Nm pri 2000 o/min., najveća brzina 180 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 12.3 sekunde, potrošnja goriva po fabričkim podacima 4.8 l/100 km i emisija CO2 od 112 grama po km
  • 1.4 16v Fire sa 95KS pri 6000 o/min. i 127 Nm pri 4500 o/min., najveća brzina 170 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 12.8 sekundi, potrošnja 6.2 l/100 km, emisija CO2 od 145 g/km
  • 1.3 16v MultiJet 2 sa 85KS pri 3500 o/min. i 200 Nm pri samo 1500 o/min., najveća brzina 165 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 14.9 sekundi, potrošnja 4.2 l/100 km, emisija CO2 od 110 g/km

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li normalni su oni sa cenama ovim, hahaha. Ja mislio to oni pumpaju masu, kao fora, a oni ozbiljni. Pa ko će da kupi ovo za 17-18000e? Samo lud čovek, ili onaj ko ima mnogo para. Posle će biti "nismo uspeli da sostignemo obećanih 200.000 primeraka". Treba pogledati taj ugovor koji je potpisan, pa da se vidi koliko ja ili bilo koji drugi građanin Srbije plaća za proizvodnju tog auta.

500L je stvarno lep auto, i vidi se, veoma funkcionalan, ali brate... preskup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Opel Astra 1.4 (100 ks) 12 990 ili još bolje Insignia 1,8 (140 ks) 18 999. Svi su tu negde u cenovnom rangu ali razum.....

Ovde da ga daju za 10 000 bilo bi razmišljanja, jedino neki extra kreditni uslovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet ne razumem ovakva poređenja. Potpuno je pogrešno porediti imajući u vidu samo cenu, a ne segment (klasu). Automobili se porede unutar ISTE klase, unutar ISTOG segmenta tržišta koji pokrivaju.

Konkretno, šta briga nekog tamo kupca koliko košta automobil C segmenta (Astra) ili D segmenta (Insignia), kada njemu uopšte ne treba takav auto? Baš ga briga koliko košta, baš ga briga da li može za iste pare da kupi ili ne. Ljudi u normalnom svetu kupuju auto shodno potrebama koje taj automobil treba da im ispuni, a ne kao prosečan kupac u Srbiji...

Dakle, ako hoćete da poredite, onda npr. pogledate koliko traži Citroen za svoj C3 Picasso u Italiji, ili koliko traži Nissan za svoj model Note takođe u Italiji, ili...na kraju koliko traži Mini za svoju verziju MPV klase.

Citroen C3 Picasso:

c3_ita_01.jpg c3_ita_02.jpg c3_ita_03.jpg

Od 15.430 eura, pa do skoro 20.000 eura.

I, to sada imaju neku posebnu ponudu odnosno sniženje, jer je najjeftinija verzija do skoro koštala 17.630 eura, a najskuplja preko 22.000 eura...

--------------------

Nissan Note

početni nivo opreme, benzinac 1.4 sa 88 KS, 13.500 eura, plus lokalni porezi.

note_italia_02.jpg Note_italia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene bi svrbelo kada bi toliko para dao za auto niže klase a mogao sam da kupim višu srednju klasu. Kao što i mog komšiju svrbi a i boli, kupio GP za 10 000 i kusur evra. Pre pojeftinjenja.

A potrebe se mogu povećati. Pare su pare, gledaš da dobiješ više za manje para. Lično ne znam nikog ko bi pre uzeo 500L u odnosu na recimo Insigniju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MPV nije niža klasa automobila. To govore cene modela raznih proizvođača koji tu klasu automobila čine.

Naravno da će automobil MPV segmenta kupiti onaj kome ne treba auto od blizu 5 metara dužine, ne treba mu uopšte limuzina, ne treba mu krstarenje od 160-200 na sat autoputem, itd, itd...već mu treba automobil sa kojim može po gradu, a opet dovoljno prostran za 5 odraslih ljudi, sa gomilom prostora, sa eventualno i trećim redom sedišta, sa manjim troškovima održavanja, poreza, registracije (zbog manjeg i slabijeg motora i kubikaže), ekonomičniji, itd...itd...

Ne kupuje se auto u normalnom svetu tako što se pogleda koliko se para ima, pa se onda gleda koji BMW može za te pare...ili Mercedes.

Kupuje se na osnovu definisanih potreba koje automobil mora da ispuni, pa se onda tako dođe do MPV klase jer automobili baš tog segmenta ispunjavaju potrebe konkretnog kupca, onda taj kupac krene da poredi Fiat 500L, Nissan Note, C3 Picasso, Mini Countryman i ostale u toj klasi...i jedna od stavki na osnovu kojih ih poredi bude i njihova uporedna cena.

Inače, MPV je segment tržišta sa najbržim rastom na evropskom tržištu automobila baš zato što u jednom autu dobijaš karakteristike nekoliko drugih segmenata.

Ponovo kažem, potpuno je pogrešno porediti cene MPV automobila sa cenama automobila C ili D segmenta, jer bez obzira što su isti rasponi cena (naročito za C segment), kupci im nisu isti. Onaj koji kupi MPV nije ga kupio zato što nije imao pare za limuzinu (neki početni nivo D segmenta), nego baš zato što mu treba automobil karakteristika koje ima MPV. Kupio ga je ne zato što nije imao pare za Golf, Astru ili Bravo, nego baš zato što mu treba MPV...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema veze, iako ih ne vozimo, niti ćemo ih kupovati (jer su skupi), već smo ih platili :) Pogon za sklapanje radi, i to je bitno, 1700 ljudi je zaposleno, i sa njima oživljena Šumadija ;) A i u Evropi je kriza, isto kao i ovde, u Americi još više,. Fiat umesto da ide na kartu kvalitetno a jeftino, kao npr korejanci, on ide na varijantu dvotaktni i skup :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...