jovan90 9 Posted December 24, 2013 (edited) http://www.ooyyo.rs/automobili/saveti/ooyyo-savetuje-izbegnite-izbor-pogresnog-motora dobar tekst oko izbora 1.4 benzin vs 1.3 dizel multijet :-) Edited December 24, 2013 by jovan90 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted December 24, 2013 i pouzdanost 1,3 je proveren a 1,6 tek ima da se dokazuje Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted December 24, 2013 Jedno pitanje kad smo kod dizela i benzinca trakking 1,4plin ili 500l 1.6 dizel.Trekking benzinac lepše izgleda, a običan L 1.6 bolje ide. Ti moraš da odlučiš šta ti je primarnije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusko 23 0 Posted December 24, 2013 Ja nisam postavio pitanje samo u vezi motora nego izmecu trekking 1.4 plin ili 500l sa dizelo 1.6 jer su tu negde sa cenama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted December 24, 2013 Odavno sam izracunao - evo rezultata:dizel je 13.750, ucesce 4.125, ostatak 9.625, kamata 596, rata 142 eura, ukupno 14.346benzin 11.750, ucesce 3.525, ostatak 8.225, kamata 495, rata 121 eura, ukupno 12.245 Za tih 6 godina racunam da cu preci bar 60.000 km, i na tome na gorivu ustedeti 1.800 eura. Auto planiram da vozim 10 godina i da za to vreme ustedim na gorivu 3.000 eura. Platio sam 2.100 eura vise kola, ali sam ustedeo na gorivu oko 3.000 eura... Ali stednja nije glavni razlog sto sam kupio dizela. Razlike su male, zbog tih razlika ne isplati se nikom da kupuje dizela i da misli da ce ustedeti bog zna sta... Dizel se kupuje zbog sledeceg: vise obrtnog momenta, udobnija i mirnija voznja... Svojim tvrdnjama samo hocu da kazem da dizel nije skuplji nego benzin, vec da je jeftiniji, da ne plasite ljude velikim ciframa.(Ovo je odgovor na Bojanov post sa prethodne strane) Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusko 23 0 Posted December 24, 2013 Pavaobg kako si zadovoljan sa svojim motorom i konpletno autom posto se ja dvoumim izmedju trekkinga 1,4 ili 500l 1.6 dizela toliko imam parica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted December 24, 2013 (edited) Ja nisam postavio pitanje samo u vezi motora nego izmecu trekking 1.4 plin ili 500l sa dizelo 1.6 jer su tu negde sa cenama.Jasno mi je što si postavio pitanje, ali kako očekuješ da ti odgovorimo kad ne znamo tvoje navike, koliko prelaziš godišnje, da li dominantno voziš u gradu ili na otvorenom...Meni je motor bio primaran i uzeo sam najjači mogući. Trekking nisam hteo da doplaćujem jer mislim da ne vredi tih para, ali to sam samo ja i moje potrebe. EDIT Duško zadovoljan sam toliko da nisam ni jednom zažalio. U suštini jedina razlika je u motoru, ako estetiku ostavimo po strani. Motor je takav da auto ide dovoljno dobro za moje potrebe.Nema znakova tromosti i manjka snage, uvek mogu da pretičem bezbedno i bez mnogo kalkulisanja, na auto putu je dovoljno tih i udoban da nije problem peglati 150 pa čak i više. Edited December 24, 2013 by pavaobg Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted December 24, 2013 @ataE to! Pričam o cistoj cifri. Jer ja možda tih 6 godina neću da vozim auto, znači gorivo me ne zanima Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusko 23 0 Posted December 24, 2013 prelazim jako mnogo 50000 godisnje zato me i smara da menjam auto na godinu do dve da jurim i menjam polovnjake jer kad kupim auto 4 god.star presao oko 150000? i ja predjem za dve godine 100000 pocinje da se kvari sve i tad krde jurnjava za novim autom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan90 9 Posted December 24, 2013 Dusko onda dizel definitivno razmisli i o 1.3...zavisi i da li vise vozis po gradu ili otvorenom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted December 24, 2013 Da prelazim toliko ne bih se razmišljao uopšte. Dizel i to što jači. Više snage ne znači nužno više divljanja već više bezbednosti i rasterećeniji motor, ali i vozača. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusko 23 0 Posted December 24, 2013 Pa konbinovano ali vise na otvorenom Stara pazova Pancevo skoro svaki dan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted December 24, 2013 I ja ti predlazem dizelasa i to ovaj 1.6. Isplatice ti se vrlo brzo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted December 24, 2013 Za tu relativno kratku relaciju će i 1.3 biti dovoljan, ali mislim da je doplata od 1000€ za 1.6, ako se uzima na kredit relativno bezbolna, a dobija se značajno jači motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted December 24, 2013 1.3 ili 1.6 definitivno, probaj i jedan i drugi, pa koji ti se svidi vise!! Ravno je sve, ne treba ti veca snaga, sad kad Kinezi izgrade most obici ces i Beograd... to je razlog zbog cega bi ti svaki motor po snazi bio dovoljan, ali ako uzmes benzinac ubice te potrosnja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan90 9 Posted December 24, 2013 Dovoljan ce ti biti i 1.3 ali ako mozes da se ispruzis za 1.6 onda uzmi njega, samo pazi u nacionale treba da stavis i barem prvi paket koji je 850evra.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusko 23 0 Posted December 24, 2013 Bio sam u auto kucu i moj auto su procenili na 5000hiljada malo cu jos dati kesa ostatak kredit. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan90 9 Posted December 24, 2013 Ako ti je maximum 14000 uzmi 1.3 sa prvim paketom..po meni je glupo uzimati 1.6 dizel klot Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted December 24, 2013 (edited) S obzirom da vozis kromu sa 150 ks, definitivno dodaj i tih 1000e i uzmi 1.6, bice ti slab ovaj 1.3, a o benzincu necu ni da komentarisem, to bi ti bilo kao da vozis Edited December 24, 2013 by bojan dimitrijevic Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted December 24, 2013 +1... sad tek videh da si vozio 150 KS, samo 1.6 1.3 je naspram Crome slab, benzin za ovu tezinu pogotovo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusko 23 0 Posted December 24, 2013 I ja to mislim ali dok ne probam nista, ovi u auto kuci imaju za probu samo 1.3 i to im nije trenutno bio tu tako da ga nisam ni probao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan90 9 Posted December 25, 2013 pazi i zbog servisnih intervala, pre svega mislim na veliki servis jer 1.3 ima lanac a 1.6 kais...za 1.3 veliki se radi na 150 do 200 000 a za 1.6 ne znam tacno mora neko odavde da kaze...znam da je za renoov 1.5 dci koji ima kais veliki servis na 60 000 ... ako vozis 50000 godisnje to moze da pravi problem Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted December 25, 2013 Veliki servis na 1.6 se radi na 140.000 km ili 7 godina. Ako se malo bolje izanaliziraju stvari ispada je je 1.3 racionalniji izbor. Put S Pazova Pančevo je takav da su praktično svuda dve trake i nema problematičnih preticanja.Takođe takav je da nema baš mnogo prostora gde bi se drastičnije osetila snaga 1.6 motora. U suštini oba motora će tu deonicu prelaziti bez većih problema. 1.3 je jeftiniji, manje troši, jeftiniji je servis, jeftinija je registracija i praktično sve vuče na njegovu stranu. Jedino gde bi 1.6 mogao biti u prednosti je potrošnja na većim brzinama zbog rada na nižim obrtajima i postojanja 6. brzine, mada sumnjam da bi to moglo da utiče u značajnijoj meri u konkretnom slučaju. Možda bi se moglo ići i na varijantu 1.3 trekking, ali onda u priču ulaze točkovi od 17" koji ozbiljno remete finsije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted December 25, 2013 Kod 1.6 je zamena zupcastog na 140 000, a za 1.3 ne znam, valjda na 200 000, ali ko zna koliko kosta zamena lanca o sta sve ide uz to Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted December 25, 2013 Vecina vozaca obicnog nacionale paketa je vec primetila da se cuju zvukovi (lupkanja, skripanja...) kazu da je trekig kvalitetnije uradjen... da li je neko od vozaca trekinga primetio do sada gremline? Ne primeti se odmah, vec posle oko 5.000 km... ko zna kako ce se cuti posle 50.0000 godisnje? Quote Share this post Link to post Share on other sites