Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Da li se isti automatski menjač ugradjuje u 1.3 Trekking i Amera?

Imao sam priliku da probam Trekking sa automatikom i dosta je spor u menjanju brzina (kao da ručno menjam). Na stranu to što je motor slab.

Ako isti menjač ide i za Američko tržište onda nek im je Bog u pomoći.

 

Svi automatici koje sam u životu probao brzo menjaju brzine.

 

Nikad nisam probao poluautomatike i pilotirane menjače pa ne znam razliku.

 

Sve mi se čini kao da 500Lov menjač nije klasičan automatik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat 500L Sport

 

fiat%20500l%20s%201.jpg

 

Ma koliko izgleda čudno ideja da se pomalao nezgrapni i ni malo sportski FIAT 500L nađe na takmičarskim stazama, ljubitelji automobilizma ''širokih shvatanja'' već duže vremena razmišljaju u ovom pravcu. Ako se pak prisetimo Minijevog modela koji se takmičio u WRC-u shvatićemo da u svetu modernog marketinga ništa nije nemoguće. Ukoliko se naravno nađe dovoljno novca. Na internetu se može pronaći više idejnih rešenja modela 500L u trkačkoj varijanti a ovih dana se otišlo još jedan korak dalje.

 

fiat%20500l%20s%2011.jpg

 

Poznati srpski suvozač, Aleksandar Jeremić Jerra, sada se može pohvaliti zvanjem inženjera. Svakako uz čestitke nas više zanima tema na kojoj je Aleksandar radio u okviru svog diplomskog rada na Mašinskom fakultetu, zaštitni kavez za FIAT 500L - "Ukoliko nekome nekada zatreba svi nacrti su tu. Roll bar za FIAT 500L prošao je sve testove opterećenja zahomologaciju. Svih 42m cevi." - poručio je Jeremić. Prvi osnov bezbednosti je tu, sada su neki drugi ljudi na potezu. Razmislite o tome..

 

fiat%20500l%20s%20111.jpg

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se isti automatski menjač ugradjuje u 1.3 Trekking i Amera?

Imao sam priliku da probam Trekking sa automatikom i dosta je spor u menjanju brzina (kao da ručno menjam). Na stranu to što je motor slab.

Ako isti menjač ide i za Američko tržište onda nek im je Bog u pomoći.

 

Svi automatici koje sam u životu probao brzo menjaju brzine.

 

Nikad nisam probao poluautomatike i pilotirane menjače pa ne znam razliku.

 

Sve mi se čini kao da 500Lov menjač nije klasičan automatik.

Menjaci nisu ni slicni,taj na 1.3 se ni meni ne dopada,ali sta je tu je,moguce je menjati brzine na volanu kad on smori sa svojim kasnjenjem :D

jesi probao 1,3 sa manuelnim menjacem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni znao da imaju komande na volanu, a ni prodavac mi nije skrenuo pažnju.

Probao sam 1.3 manuelni na kratko i svidelo mi se kako ide. Nisam imao priliku da ga vozim brže od 50 km/h.

 

Kad bi na novi turbo benzinac stavili klasičan automatski menjač i još plus plin...odmah bih dizao kredit!

Edited by kpknb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas komande na volanu,a i rucicom moze da se menja takodje,mada kad se vozi lagano,po gradu,nije toliko los..

Zato i pitam,manuelni je dosta brzi od MTA.

T-jet sa plinom ce biti,a za automatik sumnjam,mada se nikad ne zna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitanje za kuburu da li je vozio mjet od 120ks i da li su poceli da ga ugracuju,vidim da hvalis benzinca od 120 ks . ja razmisljam da kupim 500l ali cu sacekati ovaj motor mjet inace vozim cromu od 150ks mjet 2008 pa mi ovi za sad motori izgledaju slabo. :ball:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugradjuje se vec neko vreme,ne znam da li ga nude na nasem trzistu.
Njega sam imao prilike da vozim malo duze (svakodnevno na test voznjama plus jednu turu od 300km) i vrlo sam zadovoljan performansama i ponasanjem,jako je elastican i prilicno prijatan za voznju. Pod to prijatan mislim da ubrzava sa niskih obrtaja sasvim dobro i da ga ne treba vracati u nize brzine da bi isao itd. E sad morao bi licno da ga isprobas da bi znao ispunjava li tvoje zahteve i zelje :)
I on je slabiji od tvoje Crome,a ako hoces dizela to je najjaca,a samim tim i najpribliznija varijanta performansam koje imas sa sadasnjim autom. T-Jet je brzi od njega,uprkos manjku obrtnog momenta sa istom snagom motora.
Ako jos nekako mogu da pomognem tu sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubura moze jos malo pomoci bio sam danas u salonu fiat i gledao sam trekking verziju 105 ks Mjet.ALI naravno probni je Mjet 85ks i jos im nije bio tu, da li ga za zamensko vozilo pa bi trbao sutra da ga probam. Mozes li mi reci kakva je razlika po tebi ova dva motora

sto se tice ovih dva jacih motora oni naravno nemaju nikakav podatak

ja sam na trekking doda automacku klimu i metalik boju prodavac me je ubedjivao za panorama krov ali se ja jos uvek razmisljam za krov da li da ga dodam,

i da li da jos malo sacekam zbog motora ali se plasim da vise nece biti sbvencije od nove godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si mislio na razliku izmedju 85ks i 105ks,motori konstrukcijski nisu ni slicni,prvi je 1.3 multijet,drugi 1.6 16v multijet. Prvi dolazi sa 5 brzina menjacem (i jedini 500L sa 5b),drugi 6.
Performanse su naravno na strani 1.6,ali ni 1.3 nije za bacanje,sasvim pristojno se ponasa,s obzirom na tezinu auta.

Razlika izmedju 105 i 120ks je minimalna,nije isti racunar i pretpostavljam da je turbina veca na 120. Sto se performansi tice,razlike naravno ima,u normalnoj gradskoj voznji nista spektakularno,ali se tih 15konja vise pokaze pod opterecenjem,na uzbrdici,u preticanju itd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi MultiJet motori druge generacije u njemu su 16v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dusko, pogledaj sta pise u mom profilu...

Ako ne citas sa racunara, nego sa telefona, da ti olaksam... bas taj motor koji ti spominjes da nema kod nas! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dusko je prvo pisao da kod nas nema u ponudi multijet II motora, i da su nam zato da lisubvencije, da se oslobode starih modela (obicnih multijetova)... tako da moj prosli post gubi smisao, tako da molim nekog od admina da ga izbrise jer ja sad ne mogu da izmenim prethodni post.


da li neko ima informciju kada ce se pojaviti kod nas ova dva jaca motora od 120ks

 

 

Dizel 1.6 koji ima 105 KS je skuplji 1.000 eura od 1.3 (i ima vise tek 15 KS), a 3.000 eura od 1.4 benzinca... vecina ljudi su srecni ako nakupe za nov auto, kakav god da je, a retki su oni koji biraju motore vrhunskih performansi.

 

Koliko sam ja primetio u Novom Sadu vec ima prilican broj Fiata 500L, na skoro svakom parkingu vec po jedan, ali jos nisam video nijednog dizelasa, svi kupuju samo benzince. Na pumpama jos uvek zbunjujem pumpadzije kad vide da uzimam dizel pistolj... ;) osim par ljudi koji su vec navikli na mene na "Maloj Pecurci", na kojoj se trudim da najcesce punim. Koliko cujem ima svega nekoliko 1.3 MJ u NS, ne znam da li ima ijedan 1.6 MJ od 105 KS... tako da mislim da je iluzorno pricati o nekom vecem udelu na trzistu snaznijih motora.

 

Toliko o nasem trzistu 500L dizelasa... :( trziste kod nas mu je malo - tako da se ne vredi uskoro nadati ni snaznijim modelima, najverovatnije ce se poceti pojavljivati za par godina - kao polovnjaci... jer za te pare... :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za našeg čoveka, sa malom godišnjom kilometražom i malom platom, razlika u ceni između benzinca i dizela je ogromna. Neko je već spominjao da razlike na zapadon tržištu nisu tolike, mislim da je dat primer Britanije gde je razlika 1700 evra naspram naših 2000. Pričamo o 1.4 i 1.3 MJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika je u stvari dosta manja - 600 eura na pocetku (sto je 30% od 2.000 eura, koliko je potrebno vise dati za ucesce), a vecu ratu kredita otplacuje manja potrosnja goriva! Tu su jos i manji izdaci za ulje, koje dizelas ne trosi i jeftinija registracija za 1.3 nego 1.4 motor... tako da nije bas sve tako crno.

Da ne bi ovaj post izazvao novu lavinu benzin vs. dizel vs. gas... novi dizel motori najverovatnije nece imati skuplje kvarove (izuzetaka uvek ima nazalost, ali to nije pravilo), gas je sve skuplji... trenutno 85 din, naspram 150 dizel... pa dolazim do zakljucka da je za one koji prelaze bar 10.000 godisnje ipak najisplatljiviji dizel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  :horse: Kako vreme odmice na kraju ces da tvrdis da ces za 6 godina ti da platis auto manje neko mi sto smo kupili benzinca. Govorim o cistoj ceni + kamata banci. A i ovo za ulje ti je cista glupost, jer ako cemo tako , tebe ce servis kostati 5000 skuplje, a ja necu da dosipam 5l ulja da godinu dana. Ali znajuci da ti racunas i isparavanje benzina, onda je svaka rasprava sa tobom suvisna :no

Edited by bojan dimitrijevic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je prva registracija za 1.3 dizel kostala 16.719 din. 

Prva registracija za 1.4 benzinac bi me kostala 21.336 din

 

razlika je 4.617 din - na tom se isplati skuplji servis (u ovlastenom servisu, koji cu najverovatnije samo jednom da uradim, do isteka garancije), a registracija se placa svake godine, bez obzira... Ulje se menja na 35.000 km na zapadu, kod nas na 20.000, nema svecica, kaisa... da ne nabrajam sve kad se skupi odrzavanje (novog) dizelasa sigurno nije skuplje nego benzinca.

 

A za ispravanje - ko vozi iskljucivo na gas zna da nije zanemarljivo isparavanje, pogotovo leti... meni je isparavalo oko 30-tak litara goriva godisnje - iako nikad nisam sagoreo u motoru ni kap od toga, jer sam uvek voleo da imam bar nekoliko litara u rezervoaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd sad! Mi nemamo filter za gorivo, i u karter nam ide 200gr ulja manje. :harhar:  A do menjanja kaisa necu sigurno da dodjem, jer za to mi treba 12 godina, a i tebi su sanse da menjas lanac male, jedino ako ne planiras da ga vozis 20 godina :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo kazem da je ono sto svi pripisaju kao manu dizelasima (skuplje odrzavanje) priblizno... za starije automobile, gde postoji veca verovatnoca otkaza delova, cena odrzavanja dizela jeste veca, tu se slazem...

 

Ono sto uporno tvrdim (i ne odustajem od toga) je da, kad se sve sabere, po ceni se ne mogu meriti novi dizelasi i benzinci. Dizel i gas jos kako tako i mogu, ali samo po ceni - tu su negde!

 

Na ovoj stranici sam samo rekao da razlika od 2.000 eura nije bas tako velika, u stvari je 560 eura, jer je i prva registracija manja!! ;):harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel 1.6 koji ima 105 KS je skuplji 1.000 eura od 1.3 (i ima vise tek 15 KS),

Biće da je razlika 20 ks, brzina više u menjaču i 120 Nm obrtnog momenta, a ta razlika u zbiru daje potpuno drugačiji auto u odnosu na 1.3 mjet po rečima svih koji su vozili oba motora. Dodaj tome i stav mnogih sa ovog foruma da je 1.6 mjet prava mera za L-a.

 

Na ovome potenciram ne zato što ja imam 1.6 motor, jer ja znam zašto sam baš njega izabrao, nego da neko neupućen ne pomisli da su ta dva motora slična po performansama.

 

Jedino gde je 1.3 u prednosti je potrošnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...