Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Sto se dizelasa tice, ne znam da li Fiat generalno vise ugradjuje taj stari 1.9 blok motora (nadaleko cuveni 1910ccm)?

U ponudi je od kraja 2008. moj favorit 2.0 Multijet (1956ccm), sa razlicitim varijacijama u snazi.

Za sada na 500-ku, kao sto rekose, od dizelasa idu samo slabasniji 1.3 i 1.6 Multijet druge generacije.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L Living: novi model iz porodice 500

  • Veći ''životni prostor'' u odnosu na njegov segment: 5+2 sedišta u samo 4,35 metara.
  • Jedini automobil u segmentu sa nosivošću od 638 litara.
  • Prvi automobil za čitavu porodicu: jedinstveni Fiat 500 dizajn kombinovan sa najboljim odnosom prostora u unutrašnjosti i spoljnih dimenzija.
  • Agilan i kompaktan kao automobil srednje veličine, udoban i sposoban kao karavan, prostran i funkcionalan kao MPW (magično praktičan karavan).

post-3-0-98927300-1371649067_thumb.jpg  post-3-0-03852100-1371649143_thumb.jpg

 

Fiat predstavlja prve zvanične fotografije modela Fiat 500L Living, novog modela koji će svoju svetsku premijeru imati u julu, na sedmu godišnjicu postanka porodice modela ''500;;. Razvoj ove ikone je započet 2007. godine, a ovaj novi automobil je stvoren za uživanje u životu punim plućima, to je automobil koji se direktno obraća različitoj publici koja obraća pažnju na nove funkcije i koja traži ravnotežu između funkcionalnosti i dizajna, kako bi stvorili prostor za svoja mnoga interesovanja i predviđenu upotrebu bez pristajanja na kompromis kada je u pitanju stil.

Novi magično praktičan karavan iz Fiat-a poseduje šarm modela 500, agilnost gradskog automobila, kompaktan je kao automobil srednje veličine, udoban i sadržajan kao karavan ili limuzina iz C segmenta, poseduje prostor i raznovrstan  je kao MPV vozilo. Sve ovo su sastojci nove koncepcije automobila, koji nije zasnovan samo na tehničkim specifikacijama, već pre svega na tome kako ga doživljavaju u realnom životu: ''životni prostor''  koji određuje njegovo ime (Living) tako preuzima primat u ovom automobilu.

500L Living model je stoga savršen spoj efikasne upotrebe prostora i nepogrešivog ''made in Fiat'' dizajna. Sa dodatnim trećim redom sedišta, novi automobil je najkompaktnije MPV vozlilo sa 5+2 sedišta u svom segmentu: dugačak je 435 cm, 178 cm je širok a 167 cm visok. Pored toga, uprkos tome što je 20 cm kraći od karavana iz C segmenta, Fiat 500L Living obezbeđuje izuzetne vrednosti u pogledu udobnosti, prostora i nosivosti, što je i dokazano zapreminom od 638 dm3.

 

Ovaj novi model stoga zauzima svoju poziciju kao prvi automobil za čitavu porodicu koji se obraća kupcima, ima sposobnost da pridobije kako muškarce, zahvaljujući svojim karakteristikama funkcionalnosti i efikasnosti, tako i žene zbog njegove lepote, inteligencije i stila. A sigurno će se svideti i deci: u njihovim očima će biti privlačno ogroman. Ukratko, Fiat 500L Living model je superlativan izraz Fiatove karakteristične ingenioznosti u stvaranju vozila koja svakodnevni život čine jednostavnijim, ali i zabavnijim u isto vreme.

Na lansiranju, Fiat 500L Living će biti opremljen sa dva benzinska motora – 1.4 16v sa 95 ks i 0.9 TwinAir Turbo sa 105 ks – kao i sa dva turbo dizel motora: .6 MultiJet II sa 105 ks i 1.3 MultiJet II sa 85 ks, a ovaj drugi dolazi i sa automatskim sistemom prenosa.

 

Ova linija uključuje i dve konfiguracije (Pop Star i Lounge), obe sa 5 i 7 sedišta, 19 boja karoserije (uključujući i 11 kombinacija sa dve nijanse) i 6 setova opreme u unutrašnjosti, 15 različitih tipova alu-felni i radkapni: sveukupno , moguće su 282 kombinacije. Štaviše, novi Fiat 500L nudi opremu dostojnu višeg segmenta, što je i demonstrirano novim kožnim enterijerom, integrisanim navigacionim sistemom i zadnjom kamerom za pomoć pri manevrisanju prilikom kretanja u rikverc.

Fiat 500L Living će se proizvoditi  u novoj srpskoj fabrici u Kragujevcu,  dok će početak primanja porudžbina biti u julu u Italiji, a nakon toga će se proširiti i u ostale zemlje u Evropi.

 

post-3-0-04850300-1371649244_thumb.jpg  post-3-0-54275000-1371649346_thumb.jpg

 

Od FAS-a za FLCS

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rusi neće Fiatova vozila!
 
91887-fiat%20500l%201.jpg
 
Srbija se sprema da strategijski izvozni ekskluzivitet u Rusiju, umesto na izvoz hrane, spiska na jednokratan izvoz Fiatovih automobila, iako je tamo tražnja za njima ravna nuli, upozorava Glas Rusije. Fiatova vozila su prošle godine doživela fijasko veka na ruskom tržištu. Zajedno sa Chryslerom, udeo Fiata na tržištu Rusije je tek 0,29 odsto! Cela grupa Fiat – Chrysler je u Rusiji za godinu dana prodala svega 215 Fiata 500.
''Ekstremno nepopularan'', glavni je opis svakog Fiatovog modela u Rusiji – navodi Glas Rusije. Upravo je beznačajna tražnja za njihovim modelima i brendovima koje kontrolišu primorala Fiat da prekine zajedničko ulaganje sa Solersom u Rusiji. Kompanija je potom sklopila novi ugovor sa Sberbankom o izgradnji postrojenja u okolini Sankt Peterburga, ali za proizvodnju džipova, adaptiranih za rusko tržište.
Prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić u intervjuu Ansi ponovio je da je izvoz deset hiljada Fiatovih automobila iz Kragujevca u Rusiju tek prvi kontigent i da tu kvotu smatra samo početkom. Ali, komentariše Glas Rusije, on u izlivu optimizma ni italijanskoj ni srpskoj javnosti nije saopštio kako stvari zaista stoje.
Prema pisanju ''Ekonomista'', od marta prošle godine neki od modela i brendova Fiat – Chryrslera treba da budu sklapani u pogonima ZIL-a, nedaleko do Moskve. Radi se pre svega, o SUV vozilima i, možda, lakim kamionima.
I tako dok se sprema izvoz Fiatovih modela, Srbija nema objedinjenu ponudu domaćih poljoprivrednih proizvoda za rusko tržište – zaključuje Glas Rusije.

 

auto.blog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glas Rusije je isto što i Glas Amerike...nema razlike jer služe za kampanju njihovih političkih administracija po drugim državama. To ne znači da se Fiat razbija od prodaje u Rusiji, ali...šta njih briga, ako niko ne kupuje 500L, Fiat će biti u nekoj vrsti problema sa tim brojem automobila.

Voće mi njima možemo uvek da prodamo (ulazi u tekst sporazuma o slobodnoj trgovini koji imamo sa Rusijom), za automobile (ne ulazi u tekst tog istog sporazuma) nam treba posebna dozvola, kvota.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat 500L predstavljen u Južnoj Americi, proizvodnja u Brazilu od 2015. godine?
 
fiat%20500l%20argentina.jpg
 
Kragujevački Fiat 500L je predstavljen i južnoameričkoj publici, i to na međunardonom Salonu automobila u Buenos Airesu.
500L će se u prodaji na argentinskom tržištu naći u drugoj polovini ove godine, gde će kupcima (bar na početku) biti dostupan samo sa 1.4 16v benzincem sa 95KS (u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem).
Zanimljive su i špekulacije pojedinih brazilskih sajtova koje kažu da bi Fiat 500L zbog sve brojnije konkurencije u segmentu na tamošnjem tržištu i niže cene možda mogao da se proizvodi u Brazilu, i to u novoj fabrici koja će početi sa radom 2015. godine. Ovo je međutim samo špekulacija pa ostaje da se vidi šta će se dalje dešavati.

 

auto.blog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao i u firmu jedan klot 500 l pa smo se danas malo zanimali:

 

20062013960.jpg 20062013962.jpg

 

Slozio bih se sa dosta komentara ovde - generalno korektno sklopljen auto, tih i udoban unutra, sa dosta prostora i pregrada za dzizabidze (karakteristicno za Fiat). Visoko se sedi, prilicno pregledan, ocekivao sam da je nezgodniji za voznju unazad.

Motorcic je naravno 1.4 95KS, budi se tek u obrtajima (drzimo se naravno limita) sa kracim menjacem. Nemam zamerki na samu rucicu i njen hod, kao sto vidim po komentarima. Vozio sam ga pod klimom, upitno je koliko bi se brzo izborio npr. prilikom preticanja sa jos putnika i prtljagom. Mada ne znam koliko sam merodavan da poredim, posto izlazim iz privatnih dvolitarskih turbo dizelasa sa maltene dvostruko vecim torque-om, a i uglavnom vozim dizele.

Potvrdjujem moje ranije skromno misljenje sto se tice dizajna da su Zabari podbacili, narocito u enterijeru. Ali "De gustibus non est disputandum" ;) , bitno je da je auto vrlo praktican. Iako ima sasvim dovoljno mesta (visok sam metar devedeset i kusur), takodje bih izneo zamerku za sedista, kako napred tako i pozadi, neprofilisana i deluje mi ne bas dugovecna (ovo je tako karakteristicno za vecinu nasih Fiata, tu njihovu "politiku" stvarno ne razumem).

 

Sve u svemu - u nekoj jacoj verziji opreme sasvim korektan auto za porodicu (za sta je uostalom i namenjen), pogotovo u ovoj subvencionisanoj verziji finansiranja. Karoserijski nije tip vozila koji preferiram, ali uz neki jaci MultiJet ima solidan + sa moje strane. Pa nek je sa srecom nasem MPV Sumadincu i sto se tice prodaje po belom svetu :thumbsup: .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kratkom katalogu je pisalo da moze da se poveze preko wireless-a na drustvene mreze, a da ce biti dostupno od leta 2013... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ata

Kako si ga primetio, svaka ti čast :)

Mađutim, ako bolje pogledate, u oba kadra su slike navigacije identične što znači da su nešto folirali. Verovatno zalepili sliku preko ekrana... Ali ipak ostavlja mogućnost kao što ste rekli jednog dana možda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

za neka trzista onaj centralni izduv klime na k tabli je malo manji i sa leve strane stoji nosac za neku (fabricku?) navigaciju.

 

jbt, jedva nadoh fotku a jos teze je okacih na forum

 

fiat_500l_1_6_multijet_ii_028.jpg

Edited by milkobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je "fabrička" TomTom navigacija.

Ja kada sam naručio auto mislio sam da je to standardni oblik izduva sa tim proširenjem za navigaciju, međutim nije. I to me je baš razočaralo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 L 1.6 MJ vs Opel Meriva 1.7 CDTI

 

500_l_vs_1.jpg 500_l_vs_2.jpg 500_l_vs_3.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte drugi video na 9.38 - vidi se da GPS nije samo slika, da se slika na njemu pokrece i da se srednji taster ispod displeja zove NAV? Sta to znaci? Nadam se da ce moci da se izvrsi upgrade softvera naseg starog modela uConect-a, mada mislim da su male sanse... Da li neko iz fabrike zna nesto o tome, jer ako je i ovaj koga voze sklopljen u Kragujevcu trebalo bi valjda bar neko da zna nesto o tome?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ameri imaju dve opcije za velicinu displeja. Verujem da je ovaj veci od naseg a samim tim verovatno ima i navigaciju. Za ovaj nas postoji prica da ce moci da se doda software ali morace da se ugradi i GPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ameri su izgleda toliko specifično tržište da njima treba ponuditi više za isti novac. Jači motor od 165 konja (za koji Ameri na review sajtovima pišu da je "underpowered", lol?!), veći displej infotainment sistema, bolje amortizere, rear view parking kameru... malo drugačiji dizajn eksterijera. I naravno, treba naglasiti da je to USA-only ponuda da im se nahrani ego i da se osećaju ljudi uzvišeno u odnosu na Evropljane i ostatak sveta. 

 

Uzgred, zar ne treba ova tema da se zove "Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking"?

Edited by Deda Jung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte drugi video na 9.38 - vidi se da GPS nije samo slika, da se slika na njemu pokrece i da se srednji taster ispod displeja zove NAV? Sta to znaci? Nadam se da ce moci da se izvrsi upgrade softvera naseg starog modela uConect-a, mada mislim da su male sanse... Da li neko iz fabrike zna nesto o tome, jer ako je i ovaj koga voze sklopljen u Kragujevcu trebalo bi valjda bar neko da zna nesto o tome?

Prosto i jednostavno u USA modele se ugradjuju posebni displeji sa vise opcija kao sto su Pakring kamera, Satelitski Raido i naravno navigacija... Manji modeli ekrana za Evropsko trziste nemaju tu opciju i ne verujem da ce ih i biti jer tehnoloski nisu tako uradjeni.. Ja ih ne ugradjujem pa ne znam.. Ali sam koristio oba :)

Edited by GTX-Steel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prilikom ove druge posete fabrici sad 28.06.2013. stekao se utisak da je svaki treći auto na traci Living, gomila je auta sa desnim volanom, mnogo Amerikanaca...pitali smo se radi li se nešto uopšte za Evropu... :D

Šalim se naravno, bilo je dosta auta na čijim papirima piše da idu za Italiju, Poljsku...

Bio jedan tamno zeleni amerikanac...baš lepo uklopljene bolje jer, verovatno po želji vlasnika, obruč violana u braon koži, sedišta isto sa tim detaljima, baš lepo izgleda sve zajedno spolja i iznutra. Ta kombinacija daje malo premium izgleda, naravno alu felne 17-ce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko ima grafikon krive obrtnog momenta za benzinca 1.4 i dizela 1,3, znam samo cifre kada je najveći obrtni momenat ali bih voleo da vidim kako se razvija na grafikonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj krivu bilo kog turbo dizela i atmo benzinca.

Suštinski, kod dizela je ravna od 1.500 obrtaja do nekih 4.000, onda se naglo surva dole. Kod atmo benzinaca linearno raste od lera do zone maksimalnog obrtnog momenta, onda opada, ali se ne surva kao kod turbo dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za novije više ne stavljaju grafikone.
 
Fiat 500 1.4 16v 100 KS benzin
500_1_4_100.jpg
 
Fiat Bravo 1.6 MJ 105 i 120 ks
 
080123_F_Bravo16_MJet_21.jpg 080123_F_Bravo16_MJet_22.jpg
 
Fiat Grande Punto 1.3 MJ 75 i 90 KS
 
grande_mjet_75.jpg  grande_mjet_90.jpg 
 
 
Evo iz Stila 1.9 JTD 115 KS
 
dijagram_croop_Copy_Copy.jpg

 

 

Tu kreće kriva obrtnog momenta da strmo raste sa 1500 o/min i već na 1700 o/min dostiže 250 Nm , posle lagano raste još 5 Nm do max 255 Nm pri 2000 o/min. Zatim kreće lagani pad do 2700 o/min i 250 Nm, posle se do 4000 o/min oštrije spušta ali i dalje preko 200 Nm da bi posle još oštrije padao, oprilike i pre toga turbina gubi dah. 

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...