Ivan 17670 Posted June 19, 2013 (edited) Sto se dizelasa tice, ne znam da li Fiat generalno vise ugradjuje taj stari 1.9 blok motora (nadaleko cuveni 1910ccm)?U ponudi je od kraja 2008. moj favorit 2.0 Multijet (1956ccm), sa razlicitim varijacijama u snazi.Za sada na 500-ku, kao sto rekose, od dizelasa idu samo slabasniji 1.3 i 1.6 Multijet druge generacije. Edited June 19, 2013 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 19, 2013 Fiat 500L Living: novi model iz porodice 500Veći ''životni prostor'' u odnosu na njegov segment: 5+2 sedišta u samo 4,35 metara. Jedini automobil u segmentu sa nosivošću od 638 litara.Prvi automobil za čitavu porodicu: jedinstveni Fiat 500 dizajn kombinovan sa najboljim odnosom prostora u unutrašnjosti i spoljnih dimenzija.Agilan i kompaktan kao automobil srednje veličine, udoban i sposoban kao karavan, prostran i funkcionalan kao MPW (magično praktičan karavan). Fiat predstavlja prve zvanične fotografije modela Fiat 500L Living, novog modela koji će svoju svetsku premijeru imati u julu, na sedmu godišnjicu postanka porodice modela ''500;;. Razvoj ove ikone je započet 2007. godine, a ovaj novi automobil je stvoren za uživanje u životu punim plućima, to je automobil koji se direktno obraća različitoj publici koja obraća pažnju na nove funkcije i koja traži ravnotežu između funkcionalnosti i dizajna, kako bi stvorili prostor za svoja mnoga interesovanja i predviđenu upotrebu bez pristajanja na kompromis kada je u pitanju stil.Novi magično praktičan karavan iz Fiat-a poseduje šarm modela 500, agilnost gradskog automobila, kompaktan je kao automobil srednje veličine, udoban i sadržajan kao karavan ili limuzina iz C segmenta, poseduje prostor i raznovrstan je kao MPV vozilo. Sve ovo su sastojci nove koncepcije automobila, koji nije zasnovan samo na tehničkim specifikacijama, već pre svega na tome kako ga doživljavaju u realnom životu: ''životni prostor'' koji određuje njegovo ime (Living) tako preuzima primat u ovom automobilu.500L Living model je stoga savršen spoj efikasne upotrebe prostora i nepogrešivog ''made in Fiat'' dizajna. Sa dodatnim trećim redom sedišta, novi automobil je najkompaktnije MPV vozlilo sa 5+2 sedišta u svom segmentu: dugačak je 435 cm, 178 cm je širok a 167 cm visok. Pored toga, uprkos tome što je 20 cm kraći od karavana iz C segmenta, Fiat 500L Living obezbeđuje izuzetne vrednosti u pogledu udobnosti, prostora i nosivosti, što je i dokazano zapreminom od 638 dm3. Ovaj novi model stoga zauzima svoju poziciju kao prvi automobil za čitavu porodicu koji se obraća kupcima, ima sposobnost da pridobije kako muškarce, zahvaljujući svojim karakteristikama funkcionalnosti i efikasnosti, tako i žene zbog njegove lepote, inteligencije i stila. A sigurno će se svideti i deci: u njihovim očima će biti privlačno ogroman. Ukratko, Fiat 500L Living model je superlativan izraz Fiatove karakteristične ingenioznosti u stvaranju vozila koja svakodnevni život čine jednostavnijim, ali i zabavnijim u isto vreme.Na lansiranju, Fiat 500L Living će biti opremljen sa dva benzinska motora – 1.4 16v sa 95 ks i 0.9 TwinAir Turbo sa 105 ks – kao i sa dva turbo dizel motora: .6 MultiJet II sa 105 ks i 1.3 MultiJet II sa 85 ks, a ovaj drugi dolazi i sa automatskim sistemom prenosa. Ova linija uključuje i dve konfiguracije (Pop Star i Lounge), obe sa 5 i 7 sedišta, 19 boja karoserije (uključujući i 11 kombinacija sa dve nijanse) i 6 setova opreme u unutrašnjosti, 15 različitih tipova alu-felni i radkapni: sveukupno , moguće su 282 kombinacije. Štaviše, novi Fiat 500L nudi opremu dostojnu višeg segmenta, što je i demonstrirano novim kožnim enterijerom, integrisanim navigacionim sistemom i zadnjom kamerom za pomoć pri manevrisanju prilikom kretanja u rikverc.Fiat 500L Living će se proizvoditi u novoj srpskoj fabrici u Kragujevcu, dok će početak primanja porudžbina biti u julu u Italiji, a nakon toga će se proširiti i u ostale zemlje u Evropi. Od FAS-a za FLCS Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted June 19, 2013 Rusi neće Fiatova vozila! Srbija se sprema da strategijski izvozni ekskluzivitet u Rusiju, umesto na izvoz hrane, spiska na jednokratan izvoz Fiatovih automobila, iako je tamo tražnja za njima ravna nuli, upozorava Glas Rusije. Fiatova vozila su prošle godine doživela fijasko veka na ruskom tržištu. Zajedno sa Chryslerom, udeo Fiata na tržištu Rusije je tek 0,29 odsto! Cela grupa Fiat – Chrysler je u Rusiji za godinu dana prodala svega 215 Fiata 500.''Ekstremno nepopularan'', glavni je opis svakog Fiatovog modela u Rusiji – navodi Glas Rusije. Upravo je beznačajna tražnja za njihovim modelima i brendovima koje kontrolišu primorala Fiat da prekine zajedničko ulaganje sa Solersom u Rusiji. Kompanija je potom sklopila novi ugovor sa Sberbankom o izgradnji postrojenja u okolini Sankt Peterburga, ali za proizvodnju džipova, adaptiranih za rusko tržište.Prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić u intervjuu Ansi ponovio je da je izvoz deset hiljada Fiatovih automobila iz Kragujevca u Rusiju tek prvi kontigent i da tu kvotu smatra samo početkom. Ali, komentariše Glas Rusije, on u izlivu optimizma ni italijanskoj ni srpskoj javnosti nije saopštio kako stvari zaista stoje.Prema pisanju ''Ekonomista'', od marta prošle godine neki od modela i brendova Fiat – Chryrslera treba da budu sklapani u pogonima ZIL-a, nedaleko do Moskve. Radi se pre svega, o SUV vozilima i, možda, lakim kamionima.I tako dok se sprema izvoz Fiatovih modela, Srbija nema objedinjenu ponudu domaćih poljoprivrednih proizvoda za rusko tržište – zaključuje Glas Rusije. auto.blog.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 19, 2013 (edited) Pisao http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54802&page=5 Totalno loša strategija, Rusija oktobar 2012. samo 721 komad.http://bestsellingca...o-7/#more-24495 Edited June 19, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 19, 2013 Glas Rusije je isto što i Glas Amerike...nema razlike jer služe za kampanju njihovih političkih administracija po drugim državama. To ne znači da se Fiat razbija od prodaje u Rusiji, ali...šta njih briga, ako niko ne kupuje 500L, Fiat će biti u nekoj vrsti problema sa tim brojem automobila.Voće mi njima možemo uvek da prodamo (ulazi u tekst sporazuma o slobodnoj trgovini koji imamo sa Rusijom), za automobile (ne ulazi u tekst tog istog sporazuma) nam treba posebna dozvola, kvota. Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted June 20, 2013 Fiat 500L predstavljen u Južnoj Americi, proizvodnja u Brazilu od 2015. godine? Kragujevački Fiat 500L je predstavljen i južnoameričkoj publici, i to na međunardonom Salonu automobila u Buenos Airesu.500L će se u prodaji na argentinskom tržištu naći u drugoj polovini ove godine, gde će kupcima (bar na početku) biti dostupan samo sa 1.4 16v benzincem sa 95KS (u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem).Zanimljive su i špekulacije pojedinih brazilskih sajtova koje kažu da bi Fiat 500L zbog sve brojnije konkurencije u segmentu na tamošnjem tržištu i niže cene možda mogao da se proizvodi u Brazilu, i to u novoj fabrici koja će početi sa radom 2015. godine. Ovo je međutim samo špekulacija pa ostaje da se vidi šta će se dalje dešavati. auto.blog.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted June 20, 2013 (edited) Stigao i u firmu jedan klot 500 l pa smo se danas malo zanimali: Slozio bih se sa dosta komentara ovde - generalno korektno sklopljen auto, tih i udoban unutra, sa dosta prostora i pregrada za dzizabidze (karakteristicno za Fiat). Visoko se sedi, prilicno pregledan, ocekivao sam da je nezgodniji za voznju unazad.Motorcic je naravno 1.4 95KS, budi se tek u obrtajima (drzimo se naravno limita) sa kracim menjacem. Nemam zamerki na samu rucicu i njen hod, kao sto vidim po komentarima. Vozio sam ga pod klimom, upitno je koliko bi se brzo izborio npr. prilikom preticanja sa jos putnika i prtljagom. Mada ne znam koliko sam merodavan da poredim, posto izlazim iz privatnih dvolitarskih turbo dizelasa sa maltene dvostruko vecim torque-om, a i uglavnom vozim dizele.Potvrdjujem moje ranije skromno misljenje sto se tice dizajna da su Zabari podbacili, narocito u enterijeru. Ali "De gustibus non est disputandum" , bitno je da je auto vrlo praktican. Iako ima sasvim dovoljno mesta (visok sam metar devedeset i kusur), takodje bih izneo zamerku za sedista, kako napred tako i pozadi, neprofilisana i deluje mi ne bas dugovecna (ovo je tako karakteristicno za vecinu nasih Fiata, tu njihovu "politiku" stvarno ne razumem). Sve u svemu - u nekoj jacoj verziji opreme sasvim korektan auto za porodicu (za sta je uostalom i namenjen), pogotovo u ovoj subvencionisanoj verziji finansiranja. Karoserijski nije tip vozila koji preferiram, ali uz neki jaci MultiJet ima solidan + sa moje strane. Pa nek je sa srecom nasem MPV Sumadincu i sto se tice prodaje po belom svetu . Edited June 20, 2013 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted June 22, 2013 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hbRKAVZBlRc Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 22, 2013 Na 0.27 i 0.44 vidi se da je GPS integrisan u uConect displej? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted June 22, 2013 znaci ima nade da cemo i mi nekada imati navigaciju, ali naravno to nam niko ne moze potvrditi kao i za mnogo toga Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 22, 2013 U kratkom katalogu je pisalo da moze da se poveze preko wireless-a na drustvene mreze, a da ce biti dostupno od leta 2013... Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted June 23, 2013 @ataKako si ga primetio, svaka ti čast Mađutim, ako bolje pogledate, u oba kadra su slike navigacije identične što znači da su nešto folirali. Verovatno zalepili sliku preko ekrana... Ali ipak ostavlja mogućnost kao što ste rekli jednog dana možda Quote Share this post Link to post Share on other sites
milkobgd 43 Posted June 23, 2013 (edited) za neka trzista onaj centralni izduv klime na k tabli je malo manji i sa leve strane stoji nosac za neku (fabricku?) navigaciju. jbt, jedva nadoh fotku a jos teze je okacih na forum Edited June 23, 2013 by milkobgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted June 23, 2013 To je "fabrička" TomTom navigacija.Ja kada sam naručio auto mislio sam da je to standardni oblik izduva sa tim proširenjem za navigaciju, međutim nije. I to me je baš razočaralo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 24, 2013 Fiat 500 L 1.6 MJ vs Opel Meriva 1.7 CDTI Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 24, 2013 Pogledajte drugi video na 9.38 - vidi se da GPS nije samo slika, da se slika na njemu pokrece i da se srednji taster ispod displeja zove NAV? Sta to znaci? Nadam se da ce moci da se izvrsi upgrade softvera naseg starog modela uConect-a, mada mislim da su male sanse... Da li neko iz fabrike zna nesto o tome, jer ako je i ovaj koga voze sklopljen u Kragujevcu trebalo bi valjda bar neko da zna nesto o tome? Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted June 24, 2013 Ata prijatelju imaš oko svaka čast. Mada je to verovatno malo drugačiji uređaj hardwerski. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikola0406 3 Posted June 25, 2013 Ameri imaju dve opcije za velicinu displeja. Verujem da je ovaj veci od naseg a samim tim verovatno ima i navigaciju. Za ovaj nas postoji prica da ce moci da se doda software ali morace da se ugradi i GPS. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deda Jung 5 Posted June 25, 2013 (edited) Ameri su izgleda toliko specifično tržište da njima treba ponuditi više za isti novac. Jači motor od 165 konja (za koji Ameri na review sajtovima pišu da je "underpowered", lol?!), veći displej infotainment sistema, bolje amortizere, rear view parking kameru... malo drugačiji dizajn eksterijera. I naravno, treba naglasiti da je to USA-only ponuda da im se nahrani ego i da se osećaju ljudi uzvišeno u odnosu na Evropljane i ostatak sveta. Uzgred, zar ne treba ova tema da se zove "Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking"? Edited June 25, 2013 by Deda Jung Quote Share this post Link to post Share on other sites
DoX 0 Posted June 30, 2013 (edited) Pogledajte drugi video na 9.38 - vidi se da GPS nije samo slika, da se slika na njemu pokrece i da se srednji taster ispod displeja zove NAV? Sta to znaci? Nadam se da ce moci da se izvrsi upgrade softvera naseg starog modela uConect-a, mada mislim da su male sanse... Da li neko iz fabrike zna nesto o tome, jer ako je i ovaj koga voze sklopljen u Kragujevcu trebalo bi valjda bar neko da zna nesto o tome?Prosto i jednostavno u USA modele se ugradjuju posebni displeji sa vise opcija kao sto su Pakring kamera, Satelitski Raido i naravno navigacija... Manji modeli ekrana za Evropsko trziste nemaju tu opciju i ne verujem da ce ih i biti jer tehnoloski nisu tako uradjeni.. Ja ih ne ugradjujem pa ne znam.. Ali sam koristio oba Edited June 30, 2013 by GTX-Steel Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 1, 2013 Prilikom ove druge posete fabrici sad 28.06.2013. stekao se utisak da je svaki treći auto na traci Living, gomila je auta sa desnim volanom, mnogo Amerikanaca...pitali smo se radi li se nešto uopšte za Evropu... Šalim se naravno, bilo je dosta auta na čijim papirima piše da idu za Italiju, Poljsku...Bio jedan tamno zeleni amerikanac...baš lepo uklopljene bolje jer, verovatno po želji vlasnika, obruč violana u braon koži, sedišta isto sa tim detaljima, baš lepo izgleda sve zajedno spolja i iznutra. Ta kombinacija daje malo premium izgleda, naravno alu felne 17-ce... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madra 41 Posted July 1, 2013 Da li neko ima grafikon krive obrtnog momenta za benzinca 1.4 i dizela 1,3, znam samo cifre kada je najveći obrtni momenat ali bih voleo da vidim kako se razvija na grafikonu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 1, 2013 Pogledaj krivu bilo kog turbo dizela i atmo benzinca.Suštinski, kod dizela je ravna od 1.500 obrtaja do nekih 4.000, onda se naglo surva dole. Kod atmo benzinaca linearno raste od lera do zone maksimalnog obrtnog momenta, onda opada, ali se ne surva kao kod turbo dizela. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 1, 2013 (edited) Za novije više ne stavljaju grafikone. Fiat 500 1.4 16v 100 KS benzin Fiat Bravo 1.6 MJ 105 i 120 ks Fiat Grande Punto 1.3 MJ 75 i 90 KS Evo iz Stila 1.9 JTD 115 KS Tu kreće kriva obrtnog momenta da strmo raste sa 1500 o/min i već na 1700 o/min dostiže 250 Nm , posle lagano raste još 5 Nm do max 255 Nm pri 2000 o/min. Zatim kreće lagani pad do 2700 o/min i 250 Nm, posle se do 4000 o/min oštrije spušta ali i dalje preko 200 Nm da bi posle još oštrije padao, oprilike i pre toga turbina gubi dah. Edited July 1, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites