igor0511 2881 Posted June 7, 2013 Još kad se razradi biće to i manje, ali i ovo je fascinantan rezultat za 1.4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimba 15 Posted June 7, 2013 Da tako i ostane to je ok tapatok 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 7, 2013 Kada se razradi trosice malo vise, verovatno zbog toga sto se onda malo opustenije vozi - ne pazi toliko o ubrzanjima i (jos vise) uziva u voznji, vise dodaje pun(iji) gas.Ja sam primetio da mi je potrosnja porasla za 0.2-0.3 zbog toga sto cesce pritiskam veci gas nego ranije. Kad sam preuzeo kola imao sam potrosnju kroz grad oko 5.5 a sad mi je 5.7-5.8. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted June 7, 2013 Taj 1.3mjt je neprikosnoven što se potrošnje tiče. Bukvalno troši u gradu kao neki automobili na otvorenom slične kubikaže(benzinci naravno), ako ne i manje. Kako si zadovoljan performansama? @bimba ja imam 1.4 16v motor u Opelu i za tu kubikažu je 7 litara na autoputu pravi uspeh. Ja sam uspeo i 9 litara da uhvatim autoputem bez preteranog divljanja, ali malo utiče na to i što moj ima 5 brzina pa je uvek u visokim obrtajima na preko 110km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimba 15 Posted June 7, 2013 Dok ne stigne 500l (u ponedeljak) vozim Ladu 110 1.5l 16v 91ks. Neces verovati, na autoputu, na 120 km/h vrti na 3000 rpm i trosi ispod 6l. Za moje pojmove Fićko previse trosi, ali ova dva auta po bilo kom drugom pogledu apsolutno nisu za poredjenje... Cisto iznosim podatak o potrosnji Lajke koja me je nova pre 7.5 god kostala 6500eur tapatok 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted June 7, 2013 To je odlično za 16v. Jesi siguran da ne laže bord? Nešto mi je malo 6 litara na 120 za 1.5 benzinca. Moj jtd ide malo preko 5,5 čini mi se na 120, mada ga uvek vozim 130 ili malo jače pa retko i imam priliku da pratim na duže staze koliko se vrti. Veruj mi da je za 1.4 7l na 130 jako dobar rezultat Ja sam baš zbog visokih obrtaja i potrošnje počeo mog benzinca da vozim 110km/h na autoputu i povremeno ga produvam 160-170 čisto da prodiše punim plućima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimba 15 Posted June 7, 2013 Siguran 100%. Da je Lada Fiat imala bi bord... Metoda merenja je 100% tacna, sipam uvek pun rezervoar. Mesovita voznja je 6.2 do 6.7 a nikada nije preslo 7.5. Zesce sam se presao kada sam ugradio gas pre godinu i po: potrosnja porasla i za 30% a startnost se izgubila. Vozeci druge aute nisam mogao da verujem da je Lajkin motor bolji... Ali to je proslost... Koliko dugo se razradjuje auto? Nije mi jasno da je prvi servis na 20000 (a i ostali) a sipa se nista specijalna Selenia (ko u Punta)... tapatok 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
milkobgd 43 Posted June 7, 2013 (edited) Veruj mi da je za 1.4 7l na 130 jako dobar rezultat Ja sam baš zbog visokih obrtaja i potrošnje počeo mog benzinca da vozim 110km/h na autoputu i povremeno ga produvam 160-170 čisto da prodiše punim plućimaSamo autoput pri 130 bi bio 7.2. Na 7 ga je spustilo onih 90ak km van autoputa. Pri 120 je 6.8, 6.9. 120 je negde 3000 obrtaja a 130 negde 3300, 400, 140 je oko 3600. Kao što sam već napisao brzine su jako kratke, već na 70 bord kompjuter daje savet za ubacivanje u šestu.Najveća tuga mi je što Ameri za 14-15.000e dobijaju auto u za evropu fulu sa 160ks koji verovatno troši manje. Edited June 7, 2013 by milkobgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted June 7, 2013 Standard za 16v, a verujem da 6 brzina ima još i kraći menjač. Meni je na početku bilo nepojmljivo kada sam uzeo Astru to što je motor tražio viši stepen prenosa na npr 75km/h i što je lagano na 70 mogao da krstari 5. brzinom, ali sam posle navikao. Sreća što ovaj moj nema savete za menjanje brzina inače bi me oterao u neki servis da menjam menjač Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 8, 2013 Na autoputu pri 120 km/h trosi okruglo 5 litara. U gradu kao sto sam rekao u proseku 5.7-5.8 litara. Po otvorenom putu pri 80 km/h cesto ispod 4 litre na 100 km (3.6 do 3.7 ako je ravan put - ako nije preko Fruske gore, ona malo kvari racunicu jbg.) Sto se tice snage... ima problem da povuce kada se vozi tacno 1.500 obrtaja, jer mu treba dosta da ubrza, ali pri 1.800 do 2.000 obrtaja istog trenutka cim mu pipnes gas polece, bez obzira da li je uzbrdo ili ne. Ne treba kretati u preticanje sa 1.500 obrtaja, vec sa 1.800 jer se gubi par sekundi dok ne povuce... Proslog vikenda sam isao do Indjije i usput mu testirao potrosnju. Merio sam i ranije, ali racunam da ga tek sada od kad sam presao 1.000 km normalno i opusteno vozim. Tamo sam isao autoputom, a u povratku lokalnim. Na autoputu do beske sam ga vozio 120 km/h po tempomatu sve do mosta, onda (naravno) spustio na 80 km/h, i posle prosirenja dodao gas... interesantan detalj puta - tu je ona mala dolina, gde se kod benzinske pumpe, posle suzenja od mosta prvo malo spusta, pa onda krece manji uspon... E tu sam ga nizbrdo zaleteo sa 80 do 130 km/h, onda sacekao da vidim sta ce da "kaze" kad naleti na uspon pri toj brzini... a kad sam video da ne smanjuje bitno brzinu, i da ima rezerve snage, onda mu dao gas "do prvog kolena" i bio zabezeknut kako je ubrzao. Kao sto rekoh nisam ga do sada forsirao na visokim obrtajima, tu sam mu prvi put ubrzao do 140 km/h i posle toga ostavio tu brzinu do Indjije. Na tom usponu vecina benzinaca budu zadovoljni odrzavanjem brzine skupljene nizbrdo a ovaj ubrzava. U povratku sam se vratio starim putem. Resetovao sam trip do Indjije , NS-indjija 5.0 litara (do Beske 120 km/h, posle 140 km/h, prosek po kompjuteru 105 km/h racunato od kuce - gde imam nekoliko km pre ukljucenja na autoput), povratak 3.7 litara pri 80 km/h lokalnim putem (prosek 67 km/h do kuce). Mali off - koliko cujem od 10. juna uvode naplatu autoputa na deonici NS-indjija, tako da ko posle toga bude isao tuda morace da plati putarinu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted June 8, 2013 Siguran 100%. Da je Lada Fiat imala bi bord... Metoda merenja je 100% tacna, sipam uvek pun rezervoar. Mesovita voznja je 6.2 do 6.7 a nikada nije preslo 7.5. Zesce sam se presao kada sam ugradio gas pre godinu i po: potrosnja porasla i za 30% a startnost se izgubila.Vozeci druge aute nisam mogao da verujem da je Lajkin motor bolji...Ali to je proslost...Koliko dugo se razradjuje auto? Nije mi jasno da je prvi servis na 20000 (a i ostali) a sipa se nista specijalna Selenia (ko u Punta)...tapatok 2to je kod nas interval 20000, u Evropi je 30000,a i nije obicna selenia, vec PURE ENERGY. a razradjivanja nema, svaki motor se razradjuje u fabrici, tako sto radi na stolu 24 sata u razlicitim obrtajima Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 8, 2013 Sto se lade tice, ne znam za ove nove, ali stare su zvali "srpski mercedes"! Moj otac je imao jednu '76 godiste... bila je u voznom stanju do pre par godina, kada je trampio staro za novo, sa preko 30 god starosti. Sa toliko godina palila je bolje zimi nego leti (projektovano za Sibir) ...sta je ta navukla prikolica i tereta... ali je zato trosila 12-15 po gradu... A sto se tice novih motora, jeste da ih razradjuju u fabrici, ali mislim da to nije dovoljno. Prvo ne verujem da ga razradjuju 24h:Proizveli su do sada 5.000.000 1.3 mjtd motora za 8 godina. 5.000.000 / (8*365) = 1.666 znaci da istovremeno razradjuju 1.666 motora 365 dana godisnje !!!!???? Ajd sad vi meni recite - da li je moguce da imaju postrojenje koje moze istovremeno da razradjuje 2.000 motora?? Drugo: Ranije se pricalo da je potrebno voziti min 2.000 km da bi se motor razradio. Npr. 2000 km : 30 km/h = 66h, (prosecna brzina vecine nas je 30 km/h). Moj zakljucak: Nece mu nista faliti da se umerenije vozi bar jos 1.000 km, sa laksim ubrzanima i bez velikih obrtaja... ja sam tako radio, a vi kako hocete. Bas sam pre neki dan bio sam do Stojanova (da mi stave sigurnosne srafove) - a usput popricao sa jednim od njih u vezi motora. Kazu da imaju klijente koji predju preko 400.000 km i obrnu kilometar sat (na fiatu na 399.999) bez ijednog kvara na ovom motoru - koji nisu nista drugo radili na kolima osim redovnog odrzavanja. Usput, redovno odrzavanje je kod nas spusteno na 10.000 km zbog previse sumpora u gorivu koji razredjuje ulje, a Fiat je napustio Seleniju i presao na Shell. ("...ja samo pricam onako kako cujem, a ako su lagali mene i ja lazem vas") Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted June 8, 2013 Mislim da nije fiat napustio Shell vec samo Stojanov iako jos uvek imaju i Seleniu, samo im je sada Shell primarno ulje Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 8, 2013 (edited) Test Fiat 500 L 1.3 16v Multijet 2 Popstar cena 19350 emotor 1248 ccm 85 ksmax 165.6 km/h pri 3900 o/min130 km/h pri 3050 o/minpotrošnja90 km/h - 4,29 l100 km/h - 5,00 l130 km/h - 7,40 l140 km/h - 8,40 lgrad - 6,17 lotvoreno - 5,92 lautoput - 7,24 lubrzanje0- 60 km/h - 5,9 s0-100 km/h - 14,5 s0-130 km/h - 27,4 selastičnost V brzina70- 90 km/h - 6,5 s70-100 km/h - 10,2 s70-120 km/h - 18,8 skočnice100 km/h-0 - 43,2 mkrug na stazi1 min 39, 20 (Hzundai Ix20 CRDI 1.39, 62)gume205/55 R16masa 1315 kgH 167 cmPo meni bolje da su ubacili 1,6 Mj sa 105 ks ili čak 120 ks, ipak prazan preko 1300 kg a kad se optereti bliži se 1,5 t.Ovde ima zanimljivih potrošača http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=52601&hl=%20najmanji%20%20potro%C5%A1a%C4%8Di&page=4 Edited June 8, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimba 15 Posted June 8, 2013 Slonovska potrosnja starih Lada je kompromitovala ove nove - jedva sam je prodao iako je u odlicnom stanju (niko ne veruje pa sam je bukvalno poklonio rodjaku). Fićka cu jedno 2000km, sto predjem za mesec dana, laganije voziti - kako god, ne moze da mu skodi. Sto se tice ulja, valjda proizvodjac zna sta radi i kakve servisne intervale preporucuje. Sa te strane sam veoma disciplinovan pa ne ocekujem probleme - kao i sa svim autima do sada. Ova tema je dobra prilika da razmenimo iskustva posto Fićka niko nije imao prilike da proba ranije tapatok 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted June 8, 2013 Uh po ovoj specifikaciji bi njemu bolje legao masni jtd nego 1.3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 8, 2013 Velika čeona površina i težina uzimaju danak. Da su bar stavili 150 km/h tada bi se videla razlika. 130 km/h i 150 km/h razlika 1,2 -1,5 l . http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=52601&hl=%20najmanji%20%20potro%C5%A1a%C4%8Di&page=4 Quattroroute bar ima konkretne cifre, svi ostali germanski časopisi samo žvrknu prepisanu fabričku potrošnju. I onda glava boli od realne potrošnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted June 8, 2013 Sto se lade tice, ne znam za ove nove, ali stare su zvali "srpski mercedes"! Moj otac je imao jednu '76 godiste... bila je u voznom stanju do pre par godina, kada je trampio staro za novo, sa preko 30 god starosti. Sa toliko godina palila je bolje zimi nego leti (projektovano za Sibir) ...sta je ta navukla prikolica i tereta... ali je zato trosila 12-15 po gradu... A sto se tice novih motora, jeste da ih razradjuju u fabrici, ali mislim da to nije dovoljno. Prvo ne verujem da ga razradjuju 24h:Proizveli su do sada 5.000.000 1.3 mjtd motora za 8 godina. 5.000.000 / (8*365) = 1.666 znaci da istovremeno razradjuju 1.666 motora 365 dana godisnje !!!!???? Ajd sad vi meni recite - da li je moguce da imaju postrojenje koje moze istovremeno da razradjuje 2.000 motora?? Drugo: Ranije se pricalo da je potrebno voziti min 2.000 km da bi se motor razradio. Npr. 2000 km : 30 km/h = 66h, (prosecna brzina vecine nas je 30 km/h). Moj zakljucak: Nece mu nista faliti da se umerenije vozi bar jos 1.000 km, sa laksim ubrzanima i bez velikih obrtaja... ja sam tako radio, a vi kako hocete. Bas sam pre neki dan bio sam do Stojanova (da mi stave sigurnosne srafove) - a usput popricao sa jednim od njih u vezi motora. Kazu da imaju klijente koji predju preko 400.000 km i obrnu kilometar sat (na fiatu na 399.999) bez ijednog kvara na ovom motoru - koji nisu nista drugo radili na kolima osim redovnog odrzavanja. Usput, redovno odrzavanje je kod nas spusteno na 10.000 km zbog previse sumpora u gorivu koji razredjuje ulje, a Fiat je napustio Seleniju i presao na Shell. ("...ja samo pricam onako kako cujem, a ako su lagali mene i ja lazem vas")uffffff ti i tvoji kilometarski postovi gde bre naprave 5 000 000,u koliko fabrika, posto volis brojke, verovatno znas i broj fabrika u kojim se ti automobili proizvode. ovo o razradjivanju motora je zvanicna informacija iz fabrike, pa sad ako oni lazu,... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 8, 2013 (edited) Nego napravljeno 5 000 000 malih 1.3 MJ. Lepa cifra.http://www.italiaspeed.com/http://www.automotiveworld.com/news-releases/5-million-1-3-multijet-engines-produced/ http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine http://www.autocarindia.com/News/287592,fiat-suzuki-ink-pact-for-multijet.aspx Edited June 8, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 8, 2013 (edited) Hvala Ivane za linkove! Usput, eto i ja sam pogresio, nije 8 nego 10 godina kako se proizvode. Znaci racunica je 5.000.000 / (3.650) = 1.369 motora istovremeno ...bez sekunde pauze, 365 dana, bez nedelja, praznika, vremena potrebnog za promenu motora. Voleo bih neki konkretniji dokaz da ih razradjuju 24h (osim "tako mi rekli ti i ti...") - zbog drugih, ne zbog mene... Ja sam svoj pazio 1.000 km - brzo prodje... jos malo cu izdrzati da ga ne opterecujem punim gasom, da mi posle ne bude zao, Edited June 8, 2013 by ata Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 8, 2013 Pa litru da potroše na probnom stolu to je 5 000 000 evrića, da ne računamo koliko treba probnih stolova , radnika koji će to da namontiraju itd itd. Čisto logika.Lagana i lepa razrada. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted June 8, 2013 posto ste toliko pametni da izracunate, onda verovatno znate iz kojih pobuda lazu u call centru, zar im nije lakse da kazu: AUTO MORA DA SE RAZRADI, PRVIH PAR HILJADA GA VOZITE BEZ PREVELIKOG OPTERECENJA. ne razumem!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 8, 2013 Budi pametan ko svi i sve će biti jasno i lako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimba 15 Posted June 8, 2013 Pre 20 god u IMR u Rakovici, licno sam video probnu halu u kojoj je istovremeno radilo oko 50 motora - jes' da su ih samo testirali, ali teorija o razradjivanju nije neizvodljiva... Mada, ja cu mog Fićka lagano da vozam tapatok 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted June 8, 2013 Ja iskreno ne bih ni razmišljao da li je motor razrađen. Da sam dao minimum 11000e za auto, podigao kredit i još planiram da ga vozim narednih 10ak godina šta god fabrika rekla vozio bih ga lagano do prvog malog servisa i dok se ne vidi da li negde pušta ulje, kako podnosi brzine, krivine i ostalo i dok se ne razradi motor. Ne bih nikoga da uvredim, ali ako imate potrebu da stalno vozite auto na punom gasu, očigledno niste dobar motor izabrali. Ja često brzo vozim i često sam na autoputu i idem 130+ i zbog toga sam uzeo jtd 1.9, a ne mjt 1.3 koji bi se po meni maltretirao pri tim brzinama. Takođe, kada sam isprobao 1.3 motor i 1.2 60ks par puta sam nesvesno pritisnuo pun gas ubrzavajući. Posle toga sam probao jtd i papučica je išla do pola tako da sam shvatio da mi je to prava mera da bi mi auto dugo trajao. I sa ovim mojim razrađenim motorom od "svega" 180 000km ja ne pritiskam pun gas i stisnem ga samo pri opasnijem preticanju, a u normalnoj vožnji šaltam na ~2500 obrtaja i lagano ubrzavam. Dok motor ne dođe na radnu temperaturu još sam nežniji. Quote Share this post Link to post Share on other sites