Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Doduse i sve ostalo sto se ugradjuje u USA vozila je mnogo bolje i kvalitetnije nego za bilo koju drugu verziju.

Hmm, sad si me uplašio, da li to znači da se u Nacionale ugrađuju manje kvalitetni delovi u odnosu na ostale evropske verzije? :blink:

Naravno da ne, to sve i da hoćeš nije moguće.

Ništa za USA nije kvalitetnije, nego je drugačije jer oni imaju, kao što je Vili pomenuo, drugačije standarde od Evrope...npr. kod njih automobili moraju da imaju i bočna svetla za označavanje, itd, itd...

Nema sanse. Sve i da 100% uspe akcija pricamo o maksimalno 5000 kom za godinu dana.

nije za godinu dana nego do 2015, pocetni plan do kraja ove godine je oko 800 kom. mada ce ga s obzirom na interesovanje verovatno premasiti.

Količina nije vremenski ograničena, tj. 5.000 komada ima pa do kad se proda. Realno je da to bude pre 2015. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doduse i sve ostalo sto se ugradjuje u USA vozila je mnogo bolje i kvalitetnije nego za bilo koju drugu verziju.

Hmm, sad si me uplašio, da li to znači da se u Nacionale ugrađuju manje kvalitetni delovi u odnosu na ostale evropske verzije? :blink:

Naravno da ne, to sve i da hoćeš nije moguće.

Ništa za USA nije kvalitetnije, nego je drugačije jer oni imaju, kao što je Vili pomenuo, drugačije standarde od Evrope...npr. kod njih automobili moraju da imaju i bočna svetla za označavanje, itd, itd...

Nisam mislio kvalitetnije u pravom smislu te reci nego prosto mnogo vise paznje se obraca ka detaljima, mogao bih sad da navodim primere ali nije mesto za to. Tacno je da USA ima drugacije standarde i da je to glavni razlog ali je USA model prosto bolji od bilo koje EU verzije i u smislu opreme i kompletnog kvaliteta. Sto ne znaci da su EU vozila losa, samo su delimicno drugacija. Nista za brigu uglavnom, skrenuo sam paznju samo na far koji izgleda mnogo bolje i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cxca10404.jpg

Kako prenosi Beta, ekonomista Miroslav Prokopijević ocenio je da je poslednje davanje državnih subvencija Fijatu direktno remećenje konkurencije.

"Direktnije remećenje konkurencije ne postoji, a takva vrsta vertikalne pomoći određenim kompanijama je zabranjena u Evopskoj uniji", rekao je Prokopijević na javnoj raspravi o državnoj pomoći u Evropskoj uniji i Srbiji. On je istakao da se ta vrsta pomoći države Srbije Fijatu, koja je zabranjena u EU, "zaklanja iza navodnog otvaranja radnih mesta, pa se uprkos oštrom protestu ostalih prodavaca automobila, Fijatu daje subvencija od 10.000 evra po navodno novootvorenom radnom mestu".

"Praktični efekat je da će ti automobili biti 3.000 evra jeftiniji. I onda kada pogledate šta je transakcija, transakcija je da od onih koji plaćaju carine i uvozne dažbine uzmete novac, ako su to vanevropske firme, i date Fijatu", rekao je Prokopijević.

On je rekao da misli da EU po tom pitanju neće učiniti ništa, već da će samo izraziti negodovanje, zato što ta zabrana obavezuje članice Unije i zemlje koje su otvorile pregovore.

"Pošto mi nismo ni jedno ni drugo ja mislim da će EU izraziti negodovanje i da će reći otprilike: Vi deklarište da idete ka EU, a ono što radite je suprotno od pravila same Unije", rekao je Prokopijević.

Savetnik za strana ulaganja Milan Kovačević ocenio je da je u slučaju poslednje subvencije FIAT Automobilima Srbija "očigledno da se radi o čistoj dirketnoj pomoći države kupcima automobila da bi pospešila prodaju Fijatovog automobila koji se ovde proizvodi".

"Vrlo je očito i vrlo prozirno i šteta da je tako prozirno, jer na neki način bi bila dobra ideja da domaći građani dobiji jeftinije automobile, sto su zaslužili svojim standardom", rekao je Kovacević.

Prokopijević je istakao da je ekonomski gledano politika državne pomoći firmama pogrešna, jer to znači pomaganje onoga što ne mozeda prođu tržišni test.

Prokopijević je naveo da se prosečno u zemljama Evrope državna pomoć privredi iznosi oko 0,5 odsto bruto domaćeg proizvoda, dok je u Srbiji dva do tri odsto BDP-a. Prema njegovim rečima, ta državna pomoć je i veća, jer se statisktika ne računa opraštanje poreza za koje niko ne zna koliko je, a i to spada u oblik džavne pomoći.

Prokopijević je još rekao da je 80 odsto pomoći kompanijama u EU takva da je može koristiti više kompanija i grana, a da je preostalih 20 odsto zabranjena vrsta pomoći, odnosno direktna pomoć pojedinačnim kompanijama.

Ekonomista Ljubomir Madžar je ocenio da se Vlada Srbije davanjem direktnih subvencija upustila u "direktno komuniciranje sa pojedinim kompanijama, što ne bi smela da radi".

Madžar je istakao da je poznato da subvencije ne daju kao rezultat razvoj firme koja dobija subvencije, napominjući da državna subvencija neće napraviti od propalog preduzeća uspešno.

http://auto.blog.rs/...cijama-za-FIAT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta kažu englezi, Fiat 500 L vs Mini Countryman vs Nissan Qashqai svi 1,6 D

500_1.jpg 500_2.jpg 500_3.jpg 500_4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Fiat 500XL

fiat_500_xl.jpg

Podsećanja radi, kragujevački Fiat 500L je svetsku premijeru imao 6. marta prošle godine na Salonu automobila u Ženevi, a u paleti motora na evropskom tržištu su na početku bili 0.9L dvocilindrični TwinAir benzinac sa 105KS i četvorocilindrični 1.4L benzinac sa 95KS, kao i 1.3 MultiJet dizelaš sa 85KS.

Nedavno je promovisan i Fiat 500L sa 1.6 MultiJet II dizelašem koji razvija 105KS i 320 Nm obrtnog momenta, pojavila se takođe i američka verzija sa 1.4L MultiAir benzincem sa 160KS i 250 Nm, a tu je (pro)terenska verzija 500L Trekking.

Međutim, to nije sve budući da Fiat planira još nekoliko novih verzija. Tako će se pojaviti i varijanta sa pogonom na CNG, kao i 500XL, produžena verzija (duža za 20 cm i sa prtljažnikom većim za 100 litara), koja će imati tri reda sedišta i mesta za sedam putnika.

fiat_500xl_60.jpg

Proizvodnja Fiata 500XL će u kragujevcu početi do kraja maja, a na našem i evropskom tržištu će se pojaviti do kraja jula. Dok se to ne desi, pojavila se nova špijunska slika maskiranog test vozila.

Generalni direktor FAS-a, Antonio Čezare Ferara, prošlog meseca je izjavio da je još rano govoriti o ceni po kojoj će se prodavati ovaj model, a izrazio je očekivanje da će taj automobil učestvovati sa oko 10 odsto u ukupnoj prodaji Fiata 500L.

Ferrara je takođe izjavio da će ove godine FAS proizvesti između 110.000 i 180.000 automobila, ali da će tačan broj zavisiti od zahteva tržišta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinkić: Konkurencija podmeće Fiatu

DSC_0396.jpg

Tanjug prenosi izjavu ministra finansija Mlađana Dinkić koji kaže da nije tačno da se automobil Fiat 500L može u Češkoj kupiti jeftinije nego u Srbiji. On dodao da je reč o podmetanju konkurencije, zbog dobrog prolaska kragujevačkog modela na tržištu.

Dinkić je, u Jutarnjem programu TV Pink, rekao da sve kompanije, i domaće i strane, imaju pravo na subvencije iz budžeta, ako zaposle ljude i naprave proizvodnju koja je namenjena izvozu. On je dodao da je Fiat doneo odluku da u narednih godinu i po dana zaposli još 1.400 ljudi, uz 2.400 koji već rade u Kragujevcu, i da na to imaju pravo na subvencije od 10.000 evra po novozaposlenom. Prema njegovim rečima, u tom preduzeću su odlučili da taj novac bude preusmeren srpskim građanima, kupcima, u vidu popusta od 3.000 evra po novom automobilu.

Dinkić je rekao da se to odnosi na kontingent od 4.600 automobila i da bi Fiat ove godine trebalo da proizvede između 110.000 i 150.000 automobila. Zahvaljujući Fiatu, srpski izvoz je u prva dva meseca ove godine zabeležio rast po stopi od preko 30 odsto, rekao je Dinkić i dodao da postoje solidni signali u industrijskoj proizvodnji.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat bode oči Briselu!

auto-Test-Fiat-500L.jpg

Beograd – Novi „fića nacionale“ stigao je do Brisela. Bila bi to odlična vest da danas nije 1. april, i da nije reč o reakciji evropske komisije o subvencionisanoj prodaji automobila Fiat 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu. Od kada je pre 10 dana potpisan protokol između Fiata i Ministarstva finansija o subvencionisanoj prodaji 500L, bura u javnosti se ne stišava. Sniženjem cena novog 500L za 3.000 evra kroz subvenciju države, praktično je pod lupu javnosti stavljena celokupna investicija italijanskog automobilskog giganta u Srbiji. Osim toga postavlja se i pitanje može li Dinkićev potez da preraste u ozbiljan skandal, koji preti da iskomplikuje odnose sa EU?

Sreća, sreća, radost

Naime, ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić i generalni direktor ććFiat automobila Srbijaćć Antonio Ćezare Ferara potpisali su 22. marta protokol koji građanima Srbije omogućava kupovinu automobila 500L po povoljnijoj ceni od 10.900 evra. Kako je navedeno na sajtu cene tog automobila za srpsko tržište sada se kreću između 13.490 i 18.690 evra, zavisno od opreme i verzije modela. Zanimljivo zvuči podatak da su, pre nego što je građanima Srbije obezbeđena subvencija za kupovinu tog automobila, kupci u našoj zemlji taj model plaćali skuplje nego građani u Češkoj na primer, gde košta 10.445 evra, ili u Sloveniji gde se prodaje za 12.490 evra. U Ministarstvu finansija imaju odgovor i na to, pa objašnjavaju da je 500L koji se prodaje u Srbiji skuplji jer ima kompletnu opremu.

Elem, posle potpisivanja protokola Mlađan Dinkić se, u svom već oprobanom i javnosti poznatom maniru, odmah pohvalio kako će iz budžeta biti odobreno 3.000 evra popusta po vozilu, a građani će moći da kupe automobil na kredit s rokom otplate od pet godina i godišnjom kamatom od tri odsto. Ministar finansija tada je objasnio i da se Fiat, s druge strane, obavezao da u fabrici u Kragujevcu do kraja godine zaposli još najmanje 600 radnika i još 800 u narednoj godini. Istini za volju, Dinkić je još polovinom februara najavio da bi model 500L, koji je skup za srpsko tržište, mogao kupcima u našoj zemlji da se ponudi po specijalnim popustima. I dok prvi čovek Fiata u Srbiji ocenjuje da je odluka Vlade Srbije da omogući građanima kupovinu automobila 500L po povoljnijoj ceni doneta u korist srpskih potrošača, i da Fiat nije mogao sam da snizi cenu, s obzirom na skupe komponente, Mlađan Dinkić ovih dana uverava srpsku javnost da je zapravo pojeftinjenje omogućio sam proizvođač.

Ministar finansija, naime, objašnjava kako država zapravo subvencioniše otvaranje novih radnih mesta, a kupovinu modela 500L po nižoj ceni finansira Fiat. Navodno je dogovoreno da 10.000 evra koje Fiat dobija po novom radnom mestu bude usmereno za subvencionisanje domaćeg 500L popustom od 3.000 evra, umesto da ide kompaniji.

Oštre reakcije

S odlukom Vlade Srbije i Dinkićevom idiličnom pričom, podigla se i prašina i upala pravo u oči Evropske komisije, uvoznika, ambasadora zemalja EU u Beogradu, javnosti.

Iz Evropske komisije stigao je zahtev Srbiji da preispita subvencije Fiatu. Time su se dodatno zaoštrile polemike o tome ko od državne pomoći ima koristi, građani i potencijalni kupci ili Fiat. Evropa smatra da dotacija italijanskom gigantu nije u skladu sa Prelaznim trgovinskim sporazumom. Portparol komesara za proširenje EU Peter Stano izjavio je da Evropska komisija proučava to pitanje i da je u kontaktu sa vlastima u Beogradu. ''Komisija je uočila meru kojom se subvencioniše proizvođač automobila kako bi u Srbiji mogao da ih prodaje sa popustom. U okviru Prelaznog trgovinskog sporazuma, koji je Srbija sklopila sa EU, mora se preispitati kompatibilnost te mere''. Nakon evropske komisije usledila je i reakcija francuskog ambasadora koji očekuje da Vlada Srbije ''bez odlaganja'' vrati pravu konkurenciju na automobilsko tržište. On deli zabrinutost sa evropskom komisijom jer se odlukom Vlade o subvenciji narušavaju obaveze iz trgovinskog sporazuma sa Evropskom unijom.

Fransoa-Gzavije Denio ukazao je, u prilično oštrom i istovremeno školskom primeru diplomatskog tona, da je Francuska zadovoljna što se u Srbiji razvija dinamična i moderna automobilska industrija, koja bi trebalo da doprinese pozitivnom trgovinskom bilansu zemlje. Taj sektor automobilske industrije, međutim, kako je podsetio Denio, postoji i napreduje, između ostalog, zahvaljujući trgovinskom sporazumu sa EU koji je na snazi i kojim se za srpske trgovinske proizvode otvara najveće svetsko tržište od 500 miliona potrošača.

''Automobil proizveden u Srbiji se zahvaljujući tome može izvesti na tržište na kome se svake godine proda 10 miliona novih vozila, dok potrebe srpskog tržišta trenutno iznose 20.000 novih automobila. Taj sporazum, dakle, koristi automobilskoj industriji u Srbiji, kao i radnim mestima koje ona obezbeđuje'', dodao je ambasador Denio.

Ako je tačno to što naknadno objašnjava Dinkić građanima Srbije, da je reč o subvencijama za otvaranje novih radnih mesta, postavlja se pitanje šta ga je tačno navelo da se i preko društvenih mreža i medija pohvali popustom koji navodno država omogućava građanima za kupovinu novog Fiatovog automobila. Prema ''naknadnoj pameti'' u Ministarstvu finansija i privrede sada pojašnjavaju da se Fiat pored 2.500 radnih mesta otvaranjem još 1.400 novih do kraja ove i tokom sledeće godine kvalifikovao za dobijanje podsticajne mere od države, a da je menadžment kompanije odlučio da taj novac usmeri na građane Srbije i subvencioniše kupovinu 500L, odnosno njegovu cenu umanji za 3.000 evra.

''Strategija Vlade je otvaranje novih radnih mesta i upošljavanje što više ljudi i nijedan lobi, pa ni uvoznički, ne može Vladu pokolebati u tome'', navode u Ministarstvu finansija.

U svakom slučaju, činjenice, reakcije iz Brisela, a i zdrava logika idu u prilog tome da je poslednje davanje državnih subvencija Fiatu direktno remećenje konkurencije. Takva vrsta pomoći određenim kompanijama zabranjena je u Evropskoj uniji, pa evropska komisija zbog toga i zahteva od Vlade da preispita kompatibilnost svoje odluke sa prelaznim trgovinskim sporazumom, naročito u delu pomoći države. Ekonomski stručnjaci ocenjuju da je reč o zaklanjanju iza navodnog otvaranja radnih mesta, jer je praktični efekat to što će 500L ''nacionale'' biti za 3.000 evra jeftiniji.

Ekonomista Ljubomir Madžar konstatuje da se Vlada Srbije davanjem direktnih subvencija upustila u ''direktno komuniciranje sa pojedinim kompanijama, što ne bi smela da radi''. Ministar Dinkić s druge strane ne odustaje. Procenjuje da će zahvaljujući toj poslednjoj pogodnosti ove godine biti prodato 5.000 automobila 500L nacionale. Očekuje se da će fabrika automobila u Kragujevcu ove godine od prodaje tog vozila, uglavnom na inostrana tržišta, imati prihode od 1.5 milijarde evra. Od jula prošle godine, kad je počela proizvodnja u Kragujevcu, Fiat je proizveo i izvezao 43.000 automobila tog modela. Prema rečima generalnog direktora, plan je da ove godine bude proizvedeno 110.000 do 150.000 automobila, a da li će plan biti ostvaren zavisiće od toga da li će biti ugovorena bescarinska prodaja u Ruskoj Federaciji.

Čini se da upravo u toj bescarinskoj prodaji i izlasku na rusko tržište leži zec. Interes Fiata je da svoje automobile izvozi bez carine na tržište Rusije, i to nije sporno. Srbija ima sporazum o bescarinskoj trgovini sa Rusijom, ali se on ne odnosi na izvoz automobila. Da li su poslednje i buduće posete Rusiji pokušaj lobiranja za otvaranje takve mogućnosti?

Nemoguća misija

Ministar privrede i finansija Mlađan Dinkić najavio je da će sa premijerom Ivicom Dačićem početkom narednog meseca otputovati u Moskvu, gde će sa tamošnjim zvaničnicima razgovarati o mogućnostima bescarinskog izvoza domaćih automobila u Rusiju. Radi se, naravno, o mogućnosti izvoza trenutno jedinog domaćeg automobila, modela 500L. I dok Dinkić veruje da bi Srbija uskoro mogla da dobije dozvolu za bescarinski izvoz automobila u Rusiju, premijer Ivica Dačić nešto je realniji. Prilikom nedavne posete Fiatu priznao je da će to biti teško ostvarivo, jer Rusija to nikome nije dozvolila, ali da će Vlada Srbije učiniti sve da poveća izvoz Fiatovih automobila.

Uslov za bescarinski izvoz proizvoda iz Srbije u Rusiju, na primer, jeste da je proizvod pet odsto domaćeg porekla, odnosno da je u tom procentu napravljen od ovdašnjih sirovina, ili da su u njega u tom postotku ugrađeni delovi napravljeni u Srbiji. Model Fiat 500L zadovoljava taj kriterijum, pošto se u njega već ugrađuje čak 67 odsto delova i pozicija proizvedenih u Srbiji.

Međutim, Sporazum o slobodnoj trgovini ima i poduži spisak proizvoda koji predstavljaju izuzetke iz režima slobodne trgovine sa Rusijom, a među njima su i putnički automobili i druga motorna vozila konstruisana prvenstveno za prevoz lica, uključujući i ''karavane'', kombije i vozila za trke. Dačić i Dinkić u aprilu bi mogli da razgovaraju da se automobili skinu sa liste izuzetaka, ali upućeni izvori Aktera tvrde da će Rusi teško prihvatiti tako nešto, imajući u vidu i to što je generalni direktor Fiata Serđo Marikone već potpisao sporazum o namerama sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom o izgradnji svoje fabrike u toj zemlji.

Ono na šta bi Srbija mogla da računa, kako Akter saznaje, jeste eventualni bescarinski izvoz rezervnih delova i komponenti za prvu ugradnju u automobile iz fabrika Fijatovih dobavljača. Sporazumom o slobodnoj trgovini sa Rusijom predviđeno je da delovi za automobile u Rusiju mogu da se izvoze bez carine, što kooperantima Fiata otvara mogućnost za veliki izvoz komponenti i delova ne samo na rusko tržište, nego i za ugradnju u automobile koje će u budućnosti proizvoditi.

Koliko je do danas Srbija uložila u Fiat?

Prilikom osnivanja FIATA u Srbiji država je uložila 50 miliona evra, plus imovinu u istoj vrednosti, a Fiat je u osnivački kapital uneo dvaput više – 200 miliona evra. Tu je i zajedničko garantovanje za kredit u visini od 200 miliona evra. Zajednički je i rekonstruisana fabrika, od ukupnih 250 miliona evra Srbija je dala do 75 miliona. Ostatak troškova rekonstrukcije i novu opremu platio je Fiat.

Novac se u fabriku slivao i kroz projekat zamene starih automobila za nove. Na taj način zamenjeno je 26.804 automobila, a iz državnog budžeta je za takvu subvenciju izdvojeno dve milijarde i 604 miliona dinara. To su podaci Ministarstva finansija. Prema podacima Fiata ta kompanija je do sada u Srbiji uložila 1,2 milijarde evra, od čega 350 miliona evra u rekonstrukciju i modernizaciju fabrike u Kragujevcu. Namera je da ove i iduće godine investicije budu 10 miliona evra za osavremenjivanje fabrike.

Nataša Milinković / Akter

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

...reakcije iz Brisela, a i zdrava logika idu u prilog tome da je poslednje davanje državnih subvencija Fiatu direktno remećenje konkurencije. Takva vrsta pomoći određenim kompanijama zabranjena je u Evropskoj uniji, pa evropska komisija zbog toga i zahteva...

Srbija nije član EU.

Srbija nije ni u procesu pregovora za članstvo jer iz te iste EU neće da daju datum za otpočinjanje pregovora pošto im je ''više za srce prirastao'' jedan terorista sa juga Srbije i trgovac ljudskim organima.

Drugim rečima, Srbija nije obavezna na bilo šta što postoji u EU. Dobra je volja Srbije da li nešto želi da primenjuje što postoji u EU, ili ne želi.

Francuski ambasador bolje da dovede Peugeot ili Citroen u Srbiju, pa eto para i za te fabrike. Ionako mu je unapređivanje privredne saradnje između dve države u opisu posla, a ne čitanje lekcija bilo kome.

A, druga je stvar što gomila stvari napisanih u gornjem tekstu Aktera (ne znam ni koje su to novine, sajt ili šta već) nisu tačne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ovo politika, jer ako je priča o tome šta je Srbija obavezna ili nije obavezna politika, onda treba skinuti sa foruma i sve izjave koje su povodom ove stvari davali citiranih par ekonomista, ambasadora, nekih drugih pomoćnika petog asistenta prvog zamenika evropskog podsekretara iz Brisela i sl... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delegacija EU proučava subvencije za Fiat

79249_fiat_500_8.jpg

Kako prenosi Beta, delegacija Evropske unije u Srbiji dobila je detaljna objašnjenja Ministarstva finansija i privrede Srbije o subvencijama koje dobija Fiat ."Dobili smo pismo Ministarstva finansija o subvencijama Fiatu i proučavamo ga", naveli su u delegaciji.

Ministarstvo finansija i privrede Srbije dostavilo je delegaciji EU objašnjenja o subvencijama Fiatu, nakon što su predstavnici Evropske komisije ocenili da Vlade Srbije treba da preispita da li su budžetski podsticaji toj kompaniji u skladu sa Prelaznim trgovinskim sporazumom, pre svega u delu koji se odnosi na državnu pomoć. Evropska komisija je takvom ocenom reagovala na nedavnu odluku Fabrike automobila Srbija (FAS) da kupcima u Srbiji omogući kupovinu automobila modela 500L, proizvedenog u Kragujevcu, po ceni nižoj od tržišne za 3.000 evra.

Predstavnici Evropske komisije su smatrali da je takva odluka posledica subvencije koju je Fiat dobio iz budžeta Srbije za prodaju automobila iz fabrike u Kragujevcu, koja je u zajedničkom vlasništvu Fiata i države Srbije. Objašnjenje Ministarstva finansija Srbije je da kupovinu 500L po nižoj ceni finansira Fiat, a ne država Srbija, koja je subvencionisala otvaranje novih radnih mesta u kragujevačkoj fabrici.

Fiat se, kako je objašnjeno, otvaranjem 1.400 novih radnih mesta u Kragujevcu kvalifikovao da dobije podsticajne mere od države, a menadžment kompanije je odlučio da taj novac usmeri na subvencionisanje kupovine 500L u Srbiji.

Evropskoj komisiji žalili su se uvoznici vozila u Srbiji koji smatraju da je narušena konkurencija na tržištu automobila. Oni su zatražili i mišljenje Komisije za zaštitu konkurencije Srbije.

"Svakog proizvođača automobila koji investira u domaću autoindustriju, izgradi fabriku u Srbiji i zaposli naše građane Vlada Srbije i Ministarstvo finansija i privrede podržaće na isti način i pod istim uslovima kao što je podržan dolazak Fiatove investicije", saopštilo je Ministarstvo finansija.

Preuzeto sa AutoBlog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma mogu oni sad da preispituju koliko hoće, ako to nije stopirano odmah na početku neće biti ni ubuduće ;) Čak i ako otkriju neku nepravilnost ovi će smisliti "ispravku" i vozi dalje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glavni dizajner iz Centro Stile Fiat dolazi u Beograd

fiat%20500l%20601.jpg

Kako prenosi Tanjug, glavni dizajner iz Centro Stile Fiat i jedan od autora novog modela 500L, Virgilio Fernandez, održaće predavanje na ovogodišnjoj Beogradskoj nedelji dizajna (Belgrade Design Week- BDW), koja se održava od 6. do 8. juna. Zahvaljujući novom modelu 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, Srbija polako postaje poznata širom sveta kao zemlja sa kvalitetnim i inovativnim proizvodima savremenog dizajna, navodi se u saopštenju.

Organizatori ističu da će posetioci na konferenciji BDW-a, pod nazivom ''Inovacija'', imati priliku da saznaju ''kako je legendarni Centro Stile Fiat iz Torina stvorio najznačajniji srpski industrijski proizvod 21. veka.'' Ograničeni broj ulaznica dostupan je do 15. aprila, po promotivnoj ceni od 99 evra, dok je redovna cena karte 229 evra.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, da se podsetimo sta je ministar rekao onda za razliku od onoga sto prica sada:

Mladjan Dinkic, 22.03.2013.: Popust za gradjane daje vlada. Zauzvrat Fijat zaposljava jos 1400 radnika u fabrici u Kragujevcu.

Mladjan Dinkic, 27.03.2013.: Kupovinu modela ''fijat 500 L'' po nižoj ceni ce finansirati Fijat, a ne država, koja je subvencionisala otvaranje novih radnih mesta.

Sledeci put bi mogao da razmisli malo pre nego sto se izlupeta, kako bi mogao da ostane dosledan

Desilo se jos nesto zanimljivo - ako uporedite Fiatov cenovnik u Ceskoj pre 7 dana i danas, videcete da su cene Fiata 500L dignute za oko 70.000 ceskih kruna (oko 2700€) za sve modele/pakete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja da nisam pre dve godine uzeo nov auto uzeo bi ovaj 500L u najavi. Sviđa mi se auto a i rata od 112 eura u opšte nije mnogo, pa za punta benzinca je bila rata 106 eura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Će i kod ovog mučenika da bude kad se skine tapacirung Kakva plata, takva vrata :laughing:

Edited by Sreten91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokušavam da nađem na netu slike ili video klip kako ovom Fijatu radi taj famozni Skydome -- panoramski stakleni krov ali nigde ne uspevam da iskopam bilo šta. Je l on fiksiran, ili se otvara? Ručno ili na dugme? Kako to funkcioniše. :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Će i kod ovog mučenika da bude kad se skine tapacirung Kakva plata, takva vrata :laughing:

Moze druze da pise sta hoce ali nov auto je nov auto pa makar i punto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subvencije Fiatu ne narušavaju konkurenciju

fiat%20500l%20stojanov.jpg

Ministarstvo finasnija i privrede Srbije je u odgovoru Delegaciji EU u Srbiji odbacilo navode da je dodelom subvencija Fiatu narušena konkurencija na srpskom tržištu. Kako se navodi u pismu ministarstva, podsticaje kakve je dobio Fiat može dobiti bilo koji proizvođač automobila ili investitor u Srbiji ukoliko ispuni iste uslove.

''Time se obezbeđuje ravnopravnost i ne narušava konkurencija na tržištu'', ističe Ministarstvo finansija i privrede Srbije. Fiat automobili Srbija je, uzevši u obzir relativno nisku kupovnu moć domaćeg stanovništva, odlučio da podsticaje, dobijene za zapošljavanja novih radnika i povećanje obima proizvodnje, prenese na krajnje potrošače, što je legitimna odluka te kompanije, navodi se u pismu.

Ministarstvo je podsetilo da je FAS, koja je u Srbiji već investirao više od 1.2 milijarde evra i do početka ove godine zaposlio oko 2.500 radnika i postao najveći srpski izvoznik, doneo odluku da dodatno zaposli još 1.400 radnika do kraja 2014. godine i uloži dodatnih 10 miliona evra. Na osnovu toga, dodaje se, Vlada je odlučila da FAS-u odobri podsticaje za zapošljavanje novih 1.400 radnika u iznosu od 10.000 evra po novozaposlenom, što je iznos na koji mogu da računaju i sve druge kompanije iz automobilske industrije koje investiraju u Srbiji.

Fabrika ''Fiat automobili Srbija'' je domaćim kupcima samostalno ponudio odgovarajući popust za ograničeni kontigent do 4.600 vozila u ograničenom vremenskom periodu, što je mali deo planirane proizvodnje od 110.000 do 150.000 automobila u Kragujevcu. Dodaje se da je tako nastala posebna verzija novog modela 500L za srpsko tržište, pod nazivom Nacionale.

To je u skladu sa njihovom poslovnom politikom, koja je individualna stvar svake kompanije pojedinačno, navelo je Ministarstvo finansija i privrede. Ističe se i da Vlada Srbije mora da vodi ekonomsku politiku koja je usmerena na podsticanje proizvodnje, izvoza i otvaranje novih radnih mesta. Precizira se da na osnovu Uredbe o uslovima i načinu privlačenja direktnih investicija koja je usklađena sa Zakonom o kontroli državne pomoći, svaki proizvođač koji investira u Srbiji, izgradi fabriku i zaposli naše građane može da računa na odgovarajuće finansijske podsticaje Vlade. To se odnosi kako na strane, tako i na domaće investitore, čime se obezbeđuje jednak tretman za sve u pogledu konkurencije, naglašava se u pismu.

Ističe se da je Vlada Srbije automobilsku industriju prepoznala kao jednu od strateških grana privrednog razvoja, kao što je slučaj i u velikom broju zemalja članica EU. Automobilska industrija u Srbiji tradicionalno predstavlja generator privrednog razvoja i zapošljavanja, i veoma je važan faktor ravnomernog regionalnog razvoja zemlje, a ne treba zanemariti ni značaj te industrije kao ključnog pokretača znanja i inovacija, dodaje se u pismu Minitarstva delegaciji EU, navodi se u pismu. Ministarstvo finansija i privrede Srbije je 2. aprila dostavilo Delegaciji EU objašnjenje o subvencijama Fiatu. Predstavnici Evropske komisije su ranije ocenili da Vlade Srbije treba da preispita da li su budžetski podsticaji Fijatu u skladu s Prelaznim trgovinskim sporazumom Srbije i EU, pre svega u delu koji se odnosi na državnu pomoć.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počeo izvoz Fiata 500L u Veliku Britaniju

fiat%20500l%20uk.jpg

Kako prenosi Beta, kompanija Fiat automobili Srbija (FAS) započela je izvoz 500L u Veliku Britaniju. Kako navode u toj kompaniji, proizvodnja modela 500L namenjenog tržištu Velike Britanije je počela i prva vozila su tokom marta izvezena na to tržište. Direktor Fiat automobila Srbija Antonio Ćezare Ferara 22. marta je rekao da je počela i proizvodnja automobila 500L namenjena američkom tržištu, gde bi prodaja trebalo da krene krajem juna ili početkom jula. Kako navode u toj kompaniji, početak prodaje (proširene) verzije modela 500L sa sedam sedišta predviđen je za drugu polovinu ove godine. Model sa sedam sedišta premijerno je 18. februara u fabrici u Kragujevcu predstavljen predsedniku Vlade Srbije Ivici Dačiću i ministru finansija i privrede Mlađanu Dinkiću.

U Fiatovoj fabrici automobila u Kragujevcu uvedena je i treća smena zbog povećanja proizvodnje. Kompanija Fiat automobili Srbija ranije je najavila da će zbog povećanog obima proizvodnje i planova za izvoz zaposliti više od 600 radnika. Fiat je od jula prošle godine, kad je počela proizvodnja u Kragujevcu, proizveo i izvezao 43.000 automobila 500L. Prema rečima Ferare, plan je da ove godine bude proizvedeno 110.000 do 150.000 automobola, a proizvodnja će zavisiti i od toga da li će biti ugovorena bescarinska prodaja Ruskoj Federaciji.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija će dozvoliti bescarinski uvoz određene kvote Fiatovih automobila napravljenih u Srbiji

91887-fiat%20500l%201.jpg

Kako prenosi Beta, Rusija je obećala da će dozvoliti bescarinski uvoz određene kvote Fijatovih automobila, proizvedenih u Srbiji, iako to nije njen ekonomski interes. To je izjavio premijer Dačić. U slučaju dogovora i Rusija bi dobila pravo da pod istim uslovima uveze vozila ruske proizvodnje u Srbiju, rekao je Dačić. Na kraju posete, tokom koje je razgovarao sa predsednikom i premijerom Rusije Vladimirom Putinom i Dmitrijem Medvedevom i predstavnicima Vnještorgbanke (VTB), premijer Srbije Ivica Dačić je spskim novinarima izjavio da uvoz Fiatovih automobila nije prioritet za Rusiju.

''Ona ima svoju automobilsku industriju, ima milion zaposlenih u toj industriji, koja i sama ima problema. Nelogičan je zahtev da nam oni odobre da izvoz Fijata bude pod režimom slobodne trgovine, jer imaju svoje proizvođače'', rekao je Dačić. Kazao je da je ''molio'' Putina jer više ne može da ''izdrži pritiske javnosti i ministra finansija'' Mlađana Dinkića, da pristane na bescarinski uvoz.

''Putin mi je obećao da će to da učini, da će uvesti neke male količine za početak'', rekao je Dačić.

''Ako bi se gledao ekonomski interes, oni su apsolutno protiv toga, jedino zbog tog našeg privilegovanog partnerstva, odnosno statusa koji imamo ovde (u Rusiji), oni će izaći u susret tim zahtevima. Odobriće određene kvote koje će na početku biti znatno manje od onoga što Fiat može da proizvede'', naveo je srpski premijer. Dodao je da je Srbija za početak tražila kvotu od 10.000 automobila.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...