Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Nije mi jasno zasto ga ljudi porede sa C3, mislim pre svega na dizajn. Oni jesu ista klasa i imaju slicne dimenzije, ali su potpuno razliciti kada je izgled u pitanju. Ja se slazem da podseca na countryman-a, ali na C3 nikako.

Pa niko ga ne poredi po dizajnu, nego po konceptu, dimenzijama, klasi..., a po svemu tome su izuzetno slicni. Osim toga, ako zanemarimo krov, s' boka dosta i lice.

Naravno, na Countryman lici najvise, to stoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma bas je sladak i simpatican ovaj veliki fica,i daj boze da se kod nas poveca standard prvi bi ga kupio.jest da malo lici na miniCountryman,al ipak je 500l originalan :unworthy:

a cena je sigurno malo veca,bar za srbiu,al kao sto je napisano dosta puta 90% proizvodnje ce se izvoziti u svet,al sa vremenom i ona ce padati

sve u svemu super auto :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć sam gledao na dnevniku da će Dinkić da bude prvi kupac :unsure:

Realno i novoj Fići je dosta jaka cena, ali kako vreme protiče ima ih na ulicama, pa će verovatno tako da bude i sa ovim, jedino što je greota što se pravi kod nas, a naš narod nema dovoljno dubok džep da ga priušti kao što je recimo slučaj sa Z10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja se sve nesto nadam da ce pocetna cena biti malo manja, recimo 12500, 13000 evra. Tih 3, 3,5 hiljade manje bi mnogo znacilo i znatno povecao broj kupaca. A sa druge strane mislim da je zaista mnogo da 16000 bude pocetna cena, ne samo u Srbiji vec genralno je mnogo za trziste kakvo je sada. Snizenja i akcije su na sve strane i ne vidim kako da privuces toliki broj kupaca sa tom cenom. A ako su tacne porognoze vezano za cenu, onda mogu da zamislim koliko ce kostati onaj model koji je prikazan na sajmu. Cenim blizu 20000 ako ne i vise. Meni se auto jako svidja, ali mislim da ce nam jos dugo biti samo misaona imenica, iako se prozivodi kod nas. Tako blizu, a tako daleko :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu, ali je na sajmu predstavljen model u najjacem kompletu opreme, na to je mislio Roske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dati 15 000 + eura za ovakav auto je previse,bar po meni... Sto je mnogo, mnogo je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tema bi imala mnogo manje postova kada bi ljudi shvatili da mi (Srbija) nismo ciljano trziste za ovaj automobil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dejan_Zr

Zašto smatraš da Fiat treba da ima najjeftiniji model u klasi small MPV? Dakle, ima trenutno najnoviji automobil u toj klasi, ali eto...smatraš da treba da bude jeftiniji od modela starih po 3, 4 godine? :whistle: Ili, su možda ostali modeli u toj istoj klasi automobila po 5 ili po 10 hiljada eura, pa sad kao Fiat odskače sa 16, 15, ili 14...koliko već bude bila zvanična cena?

Mislim, pitam sve ovo jer pokušavam da nađem neko racionalno opravdanje za tu priču oko cene, neko objektivno merilo, a ne samo subjektivno... :thumbup:

Jedna je stvar što mi teško možemo kupiti nov auto koji je i 10.000 eura, a kamoli skuplje od toga, a druga je stvar pogledati objektivno koji je to raspon cena modela u klasi MPV kojoj i Fiat 500L pripada. Očekivati da 500L bude ispod cene svih ostalih modela u toj klasi nije racionalno.

-------------------------------

-------------------------------

Fiat 500L - Pojačanje za vozne parkove državnih firmi

fiat%20500l%204.jpg

Direktori javnih preduzeća potpuno se slažu da Fiat 500L bude zvanično vozilo državnih ustanova i kompanija

Novi Fiat 500L, koji će se od maja serijski proizvoditi u Kragujevcu, mogao bi da bude zvanično vozilo mnogih državnih firmi i ustanova što bi znatno doprinelo obimu njegove proizvodnje i zastupljenosti na tržištu. Ovu ideju Press-a podržali su čelni ljudi domaćih preduzeća i institucija sa kojima smo juče razgovarali.

Veliki broj javnih preduzeća proteklih godina najviše je kupovao kragujevački Punto, a kako tvrde u ovim firmama, domaći auto se pokazao kao najjeftiniji i najbolji za održavanje. Iz istog razloga sada je sasvim logično da i Fiat 500L, koji je predstavljen u Ženevi bude nova ''nacionalna klasa''. Njegova cena će doduše biti nešto ''jača'', ali sigurno bi mogle da se omoguće pogodnosti u plaćanju i održavanju.

Direktor Pošte Goran Ćirić slaže se da novi ''fića'' treba da postane ''zvanični'' auto državnih organa.

Tako rade Francuzi i Nemci

- Ako znamo da se predsednik Francuske ili kancelar Nemačke voze isključivo u domaćim automobilima, naravno da smatram da je to dobra ideja. Sasvim je logično da ubuduće nabavljamo upravo Fiatove modele koji se prave u Kragujevcu - poručuje Ćirić, sa Biznis savetovanja na Kopaoniku. Direktor Pošte navodi da to preduzeće koristi već Zastavina vozila i da ne bi imao ništa protiv da se vozi u 500L. Ne bih imao ništa protiv ukoliko bi postojao dogovor da Poštini automobili budu modeli Fiata koji se prave u kragujevačkoj fabrici. Ne bi ni meni lično smetalo da se vozim u takvim kolima. Koliko vidim, to je izuzetan automobil i sa ponosom bih se vozio u njemu - tvrdi Ćirić.

I direktor Srbijagasa Dušan Bajatović kaže da je ova firma poslednjih godina uglavnom kupovala kragujevačka kola. - Više od 80 odsto novih vozila upravo je domaće proizvodnje jer smo na tenderima dobijali odlične uslove, veoma povoljne cene i jeftino servisiranje. Imamo dobro iskustvo sa ovim kolima i pokazalo se da su dobra na terenu - rekao je on.

Sa idejom da 500L postane zvanično vozilo državnih firmi i ustanova slaže se i direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

- Zašto da ne? Mi smo i ranije nabavljali Punto. Baš ovih dana ćemo raditi presek stanja voznog parka, a ako se radi o novoj proizvodnji, što da ne kupujemo domaća vozila - kaže Drobnjak.

EPS trenutno ima preko 100 Puntića, dok su u Elektromreži takođe najviše kupovali domaća kola. I oni nemaju ništa protiv toga da vozni park preusmere na kragujevačke automobile.

- Pre dve godine smo kupovali vozila, uglavnom za gradske potrebe, uzeli smo automobile Škode, Hjundaija i Fiatov Punto. U stvari, najviše je bio zastupljen Punto. Nemamo probleme sa njim niti što se tiče održavanja, niti što se tiče drugih stvari. Za gradsku vožnju mogli bismo da koristimo samo taj auto, jedino što bismo za rad po terenu morali ipak da uzimamo Nive i slične džipove - kažu u ovoj firmi.

Ipak, u Upravi za javne nabavke kažu da postoji zakonska prepreka da domaća vozila budu jedina koja će se kupovati na tenderima državnih firmi i ustanova.

- Postoji zakonska obaveza da se kupuje najbolji kvalitet za najnižu cenu, i zbog toga nemate osnov da ograničavate konkurenciju. Međutim, na tenderima roba domaćeg porekla ima 20 odsto prednosti u odnosu na strane. Ako je strani proizvod skuplji 19 odsto u odnosu na domaći, onda naša roba ima prednost. To jedino ne važi za proizvode iz zemalja CEFTA. Jedini uslov je da ima potvrdu o tome da se radi o robi domaćeg porekla, koju izdaje Privredna komora Srbije - objasnila je Daliborka Srećkov iz uprave.

Nisu tražili potvrdu

U PKS-u su nam juče potvrdili da bi Fiatova vozila koja se prave u Kragujevcu mogla da dobiju ovu potvrdu, ali, prema njihovim podacima, do sada je nisu tražili.

Vlasnik Sintelona Nikola Pavičić kaže da ne treba mnogo pameti da bi se videlo da bi takav potez bio potpuno logičan. Dobro vozilo kao što je novi model Fiata 500L može da posluži i najvišim zvaničnicima, pa bi mogli da ga koriste i ministri. Zašto da ne, to je veoma komforno vozilo i verujem da će ga preduzeća koristiti masovno. A svaka ovakva ideja pomaže prodaji - zaključuje naš sagovornik.

Serijska proizvodnja Fiatovog automobila 500L počeće u maju, rekao je juče generalni direktor te kompanije Antonio Ćezare Ferara.

Nemanja Nenadić: Sve na papir

Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbije kaže da treba sve staviti na papir i videti koliko se isplati ovakva odluka. Sa stanovišta ekonomske logike, treba biti svestan da to ima cenu. Takva politika donosi korist na jednoj strani, ali treba biti svestan da postoje i naše međunarodne obaveze.

preuzeto sa - Auto Blog

-------------------------------

Fiat 500L preko Bara i Salerna stiže u SAD

79239-fiat%20500%20111.jpg

Fiat je već sklopio ugovor sa Grimaldi grupom iz Napulja o prevozu brodovima 500L u SAD, piše italijanski list ''Il Denaro''. Fiat 500L ići će do Amerike preko luka u Baru i italijanskom gradu Salernu. Preko Bara će ići 90 odsto izvoza iz Kragujevca u ceo svet, a očekuje se da u prvih godinu dana ovim putem bude izvezeno oko 90.000 vozila.

Kako je Blic pisao, 500L će do Bara ići kompozicijama Železnica Srbije. Italijanski mediji navode da će Fiat u Kragujevcu sredinom sledeće godine početi proizvodnju i produžene verzije modela 500L, koji će biti duži za 20 centimetara i imaće sedam sedišta. Italijanski mediji navode da će izvoz preko luke u Baru biti kasnije povećan na 150.000 vozila, a u roku od tri godine i na svih 200.000. Prema navodima ''Il Denara'', iz Bara bi nedeljno trebalo da isplovljavaju dva-tri broda natovarena modelom 500L.

preuzeto sa - Auto Blog

-------------------------------

Američki mediji o Fiatu 500L

79249-fiat%20500%208.jpg

Mediji u SAD pišu o novom Fiatu sa napomenom da se proizvodi u obnovljenoj fabrici u Srbiji, ali ga ne dovode u vezu sa neuspešnim projektom Jugo Amerika. Vest plasiraju u kontekstu opštih kretanja u automobilskoj industriji i poteza njenih glavnih aktera.

Fiat 500L će, prema ''Njujork tajmsu'', na američko tržište stići iduće godine. Prodavaće se pod krovom Krajslera, čiji je Fiat većinski vlasnik (58 odsto), ali u posebnoj dilerskoj mreži koja se tek stvara i koja sada prodaje samo nekoliko verzija Fiata 500.

Automobil iz Kragujevca ovde je ocenjen kao ''Fiat 500 na steroidima'', koji će se nadmetati u takozvanoj MPV kategoriji (višenamenski automobili), u segmentu tržišta koje je prema oceni ''Volstrit džornala'' treće po veličini u Evropi (gde je lane prodato 1.6 miliona takvih automobila), ali koje je ''prenatrpano''.

''Usa Today'' smatra da je glavni mamac Fiata 500L njegova veličina, jer bi mogao da se kvalifikuje kao porodični automobil ''za one koji ne zakeraju zbog teskobe''.

Uprkos tome što dolazi iz Srbije, novi Fiat niko ne dovodi u vezu sa propalim projektom Jugo Amerika, što je dobro, jer bi svaka asocijacija u tom pogledu bila loš marketing. Jugo je ovde, posle neslavnog kraja zajedničkog poduhvata kontroverznog biznismena Malkolma Briklina i Zastave, sinonim za loš proizvod o kome postoji impresivna kolekcija viceva i ima reputaciju ''najgoreg auta u istoriji'' (naslov knjige o „jugu” ovde objavljene 2010).

79250-fiat%20500%2088.jpg

Povodom ženevske smotre automobila, američki mediji se bave situacijom u evropskoj automobilskoj industriji, pri čemu ih, razumljivo, najviše interesuje poslovna sreća njihovog igrača na tom terenu, GM-a, čiji su evropski brendovi Opel u Nemačkoj, i Vauxhall u Velikoj Britaniji.

Evropski biznis GM-a prošle godine je uknjižio gubitak od 700 miliona eura i pojas za spasavanje sada vidi u savezu sa PSA, postajući, sa sedam odsto uloga, drugi po veličini pojedinačni akcionar, posle porodice Pežo čiji je udeo sa 31 sveden na 25 procenata. To savezništvo je donekle pokvarilo planove Serđa Markionea, koji traži trećeg partnera za Fiat, kome takođe ne cvetaju ruže u Evropi. Profitabilnim ga održava alijansa sa Krajslerom, koji se na američkom tržištu gotovo fantastično oporavio: prošle godine je imao porast prodaje od čak 36 odsto.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste ovo sad najnovije i zaista je auto prelep kako spolja tako i unutra ali cena je zaista jaka za jedan relativno mali Fiatov auto. Mozda gresim,ali se za taj novac moze nesto ozbiljnije uzeti.

Edited by Dejan_Zr

Share this post


Link to post
Share on other sites

I, opet ista stvar... :D Onaj koji kupuje MPV, njega ne zanima C segment, ne zanima ga D segment. Kupci u normalnim tržištima pretežno kupuju auto na osnovu onoga šta im treba, tj. kakve potrebe taj auto treba da ispuni, a ne po principu imam toliko i toliko para, šta je najveće, ili najjače, ili sl.

Zbog toga logika zašto bih dao 16.000 eura i kupio Citroen C3 Picasso, ili Fiat 500L, kada za iste pare mogu da kupim npr. Bravo ili Astru, ili odlazeći model Audi A3 ne pije vodu. Kupuje se MPV zato što mu baš treba takav auto i te njegove potrebe ne može da ispuni automobil C ili D segmenta. Baš ga briga što im se preklapaju cene, jednostavno mu ne treba limuzina.

Inače, 500L uopšte nije mali auto. Stilo sa 3 vrata je duži od njega za 4 cm. Verzija 500L sa dodatnim trećim redom sedišta biće duža i od Stila sa 5 vrata kao što je tvoj. Stilo je automobil C segmenta.

Takođe, nije mi jasna logika po kojoj samo za ovih 15, 16 ili koliko već hiljada eura koje će trebati za 500L može da se kupi ''nešto ozbiljnije'', dok za ostale automobile iz iste klase gde je i 500L koji takođe koštaju 13, 15...sve do 28 hiljada eura izgleda ne može da se kupi ''nešto ozbiljnije''.

Pogrešna je logika ''nešto ozbiljnije''.

Onaj koji kupuje MPV ga kupuje ne zato što mu fali para za C segment ili limuzinu, već zato što mu baš treba MPV sa karakteristikama koje automobili te klase imaju. :thumbup:

-------------------

Ovo moje pisanje će se ionako verovatno ovako gledano sa strane shvatiti bezveze, trpati u stereotip ''vidi ga ovaj što brani Fiat'', ali zaista pokušavam objektivno da sagledam stvari.

Evo, izguglah u Srbiji najjeftiniji MPV za 12.500 eura, C3 Picasso. Najskuplji preko 28.000 eura Mini Countryman.

Usput, pogledajte cenovnik za Fiat 500 u Srbiji:

http://www.fiat-lancia.org.rs/Korisno/Cenovnici/Fiat500.pdf

12.300 do 17.700

500L mora biti skuplji od ovoga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cena je zaista jaka za jedan relativno mali Fiatov auto. Mozda gresim,ali se za taj novac moze nesto ozbiljnije uzeti.

Sta na primer?bas bih voleo da znam sta ti smatras ozviljnim automobilom,posto je 500l za tebe izgleda bezvredna igracka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste ovo sad najnovije i zaista je auto prelep kako spolja tako i unutra ali cena je zaista jaka za jedan relativno mali Fiatov auto.

Ma gde mali, pa pogledaj onaj gore snimak kolika mu je samo unutrašnjost. 500L uopšte nije mali automobil... Mislim da će se mnogi iznenaditi kada ga vide uživo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda gresim,ali se za taj novac moze nesto ozbiljnije uzeti.

Definisi "ozbiljno"...

Ako nekome treba mali MPV, Fiat 500L je prilicno ozbiljan i ne vidim da ima ozbiljniji mali MPV za iste pare.

Ako nekome ne treba mali MPV nego auto neke druge klase, Fiat 500L nije uopste ozbiljan s' obzirom da nije u nekoj drugoj klasi nego bas mali MPV.

Za 16.000€ mozes da kupis na primer Chevrolet Cruze u simpaticnom paketu opreme, koji je prilicno ozbiljan auto (necu sad da ulazim u negativne aspekte)... ali ako mi treba sedan! A mozda meni ne treba sedan... sta cemo onda?!

Nesha je lepo rekao u jednom od ranijih postova - u Srbiji ljudi pitaju "Sta je najbolje sto mogu da kupim za te pare", dok na zapadu ljudi kupuju ono sto im zaista treba.

I ja bih jako voleo da bude jeftiniji, da bude recimo 12.000€, ali moje zelje su samo moje zelje i nista drugo. Jedino sto mogu da ocekujem (mozda je bolje reci nadam se) da bude kod nas nesto jeftiniji od ostatka sveta (domaci proizvod - bez carine, smanjen porez...), ali i to je pitanje da li ce se desiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da će za jedno 6-10 godina biti dostupan i kupcima polovnjaka u Srbiji, pa kome se sviđa i treba takav auto, malo nek sačeka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videćemo kakvi će uslovi kupovine biti kod nas.

Koliko sam ranije čitao za neka druga tržišta...ima Fiat varijantu kada on sam preko svog finansijskog fonda kreditira kupovinu svojih automobila. Tu ide 0% kamate i još neke pogodnosti.

Suštinski, ne odeš da ti kredit odobri Banka koja će uzeti i kamatu kao što je normalno, nego te kreditira Fiat direktno.

Malo to, malo niža cena ako ništa drugo ono u nekom promotivnom periodu, minus troškovi transporta jer se pravi kod nas...može to da bude na kraju i povoljnije nego što nam se čini na prvu loptu. Mada, ukoliko zaista početna cena bude tih nezvaničnih 16.000...onda teško. Ne zato što je Fiat, nego zato što je naše tržište siromašno za bilo koje automobile tog cenovnog ranga.

Videćemo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za manje para može da se kupi automobil jednake funkcionalnosti, ali manje "lifestyle", pa kako ko voli. Mada, nezahvalno je raspravljati o cenama pre nego što su zvanično objavljene.

A da je velik - nije. Šta je onda Croma (da ne idem dalje)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene su ipak iznenadili sa ovim automobilom i to u pozitivnom smislu. U pocetku mi je nekako delovao "zenski" pa i nisam obracao paznju ali sve sto vise gledam sve mi je bolji :). Vise se uklapa u potrebe jacih trzista ali ne verujem da ce Fiat odustati od trzista koje mu je pred nosom tj naseg i trzista iz okruzenja. Populisticka prica kako ce se mozda i funkcioneri voziti u istom, ne pije vodu :)

Treba sacekati cenovnik, opremu... verovatno ce biti neki beli za firmu sa minimalnom opremom klima, ABS i airbag :). Pa koliko je Stilo kostao u pocetku a za koliko smo ga kupovali posle 3-4 godine starosti? :)

Jel pronasao neko masu ovog automobila sa npr 1.4 motorom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Populisticka prica kako ce se mozda i funkcioneri voziti u istom, ne pije vodu :)

A, pa niko nije rekao da ce se funkcioneri voziti u njemu :lol: ... Sluzbeni auto nije samo za funkcionere ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pomenuh gore da sam na dnevniku video da će Dinkić da bude prvi kupac, ali će to verovatno da stoji negde i neće da se vozi, pošto svi oni imaju svoje vozače, i blindirane Audije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...