Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

MobilAuto TV - Vozili smo novi Fiat 500L u Torinu

 

Nakon što je Kompanija FCA Srbija zvanično započela sa komercijalnom proizvodnjom novog modela automobila Fiat 500L u fabrici u Kragujevcu, u Torinu je organizovana test vožnja naslednika najbolje prodavanog malog višenamenskog vozila u Evropi, a o utiscima i performansama možete čuti ako pogledate reportažu sa samog događaja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/23/2017 at 9:52 PM, N.N. said:

@neshaoct

 

Kolika je cijena kod vas?

 

Novi Fiat 500L u Srbiji od 11.990 evra

 

170522_Fiat_New-500L_06.jpg

 

Kompanija ''Fiat-Krajsler Srbija'' započela je prodaju novog modela 500L na našem tržištu sa početnom cenom od 11.990 evra. Ona će biti dostupna za prvih 50 kupaca tokom manifestacije ''Noć čuda'' koja traje do danas u 17 časova.

 

170522_Fiat_New-500L_07.jpg

 

Novi ''šumadinac'' će tako u Srbiji imati i za nekoliko hiljada nižu cenu nego na tržištima Italije i Francuske, ali ipak nešto veću u odnosu na prethodni model. S druge strane, redizajnirani 500L iz fabrike u Kragujevcu je dobio više opreme u svim modelima, a Fiat za njega nudi i nekoliko modela kreditnog finansiranja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo cena do kraja juna su navodno zaključane, ako sam dobro razumeo. Skupo.

Fiat_cene_500l_novi.jpg

Edited by Sasa034

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprema je slična, ako ne i ista, ali prethodni je bio sa subvencijama za reciklažu, ovaj novi cenovnik je bez!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cene su bezobrazno skupe.na lounge verziju doplata za 7 incha uconecta sa navigacijom 500 e plus 350 e za podrsku za android i apple a za pop star sve to plus jos 350 e sto ce ukupno dati 1200 e na pop star verziju. A za mene je to mozda i najvece poboljsanje u odnosu na prethodni, nas model.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i nisu toliko visoke cene, npr. LOUNGE 1.4 95k je oko 1500 evra jeftiniji nego 2013. kada sam ja kupio auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaze mi drug koji radi u Continentalu a koji je razvijao ovaj novi u conect da bas imaju problem i da nisu sve resili a da ce resavati u hodu
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije jasno zašto se ne prebace na američku verziju UConnecta baziranu na QNX-u, a i maksimalna veličina bi onda bila 8.4".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika u ceni je oko 600eur,u odnosu na vreme kad sam ja kupovao. Npr tad je lounge bio 14 600. Koliko vidim sad ima veci ekrean,led svetla. Dok je trajala akcija Noc cuda.cena je za Lounge bila nesto ispod 13 000 eur. Zatekao sam se igrom slucaja tad u salonu. A inace taj sa cenom od 13 000 je imao kameru za voznju unazad. A i instrument tabla je sad mnogo elegantnija,kao na 500x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio danas kod Koleta pa reko da pogledam novi model kad sam vec tu.Kako mi kazu tamo sve mehanicke promene su odradjene na seriji 2 a ovde su ove vizuelne branici i kabina.Na prednjim i zadnjim branicima male promene najvise sljaste lajsne e sad pokazace vreme za sjaj kolko ce izdrzati,i led dnevna svetla,na vratima lajsne mi deluju manje nego na prethodnom modelu,unutra kao sedista malo drugacija mozda punija ,volan valjda od 500x ok je lep ali mi je stari nekako orginalniji pravljen bas za njega,cajgeri pola analogno pola digitalno lepo izgledaju,displej od radia sada 7 inca (nije znala da li je na svakom modelu tako,nemislim na najslabiji paket) meni je onaj na starom modelu od 5 inca nekako lepse uklopljen ovaj od 7 inca kao da je uguran tu na silu pa sta bude e sad verovatno to nocu sve lepse izgleda zbog velicine displeja pa sve sljasti,licno najveci utisak ostavlja srednji deo izmedju sedista naslon za ruku masivan,jak na pravom mestu visoko postavljen,menjac pomeren napred i na visljem polozaju a samim tim i rucica kraca deluje i meksa za promene brzina mada nisam vozio da tvrdim ,nisam siguran ali deluje da je i rucica sa 500x ili bar dosta slicna.U svakom slucaju izgleda lepo bar ce to nocu biti,imaju i nove boje,kao opcija dodatno zatamljena zadnja stakla pa nemora da se cima sa folijama ,nisam pitao za prednje senzore za parkiranje da li su opcija,kako ce ici prodaja zbog strajka neznaju ni oni,meni za 10 dana zadnja rata za punta(ko da sam stan otplacivao) pa videcemo ko zna mozda bude i novi 500l...

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam pre nekog vremena imao prilike da sedim u novom 500L ,spolja mi nekako nije bas legao. Mnogo su dodali hromiranog (ili bar lici na to ),vise mi je delovalao da se kaze da su nesto promenili pa mi nekako ne izgleda bas skladno.Iznutra je sasvim solidno odradjeno. Svi oni dugmici oko ekrana su sad integeisani u ekran i na touchscreen,a imaju valjda samo dva ,za jacinu muzike i onaj jos jedan tockic. I tabla mi se nekako vise svidja. A i oprema je prosirena,video sam da ima parking kameru . E sad za sedista nisam siguran. Moj 500L je serija dva ,pa su tu promenili sedista,imaju duzi sedalni deo i nekkao su "mesnatija" u odnosu na prethodnu seriju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model izložen kod Koleta je "u fulu" pitanje kakav ustisak ce ostaviti obicna verzija.Unutra je definitivno bolji -spolja ..da više nekako šminka.Nije mi se svideo zadnji branik -kad otvoriš peta vrata ko da  ide  pola metra branika pa tovarni prostor.Vozačeva pozicija  je nekako "ušuškanija" sve je nekako " bliže" a opet ima prostora .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dach@ @VladaG9

Prica o novom 500L je iz tehnickog podforuma prebacena u postojecu temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, limkom said:

Model izložen kod Koleta je "u fulu" pitanje kakav ustisak ce ostaviti obicna verzija.Unutra je definitivno bolji -spolja ..da više nekako šminka.Nije mi se svideo zadnji branik -kad otvoriš peta vrata ko da  ide  pola metra branika pa tovarni prostor.Vozačeva pozicija  je nekako "ušuškanija" sve je nekako " bliže" a opet ima prostora .

 Dodali su 3 cm naprijed, a 7 cm straga kroz nove odbojnike. Da budemo precizni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duži, ali ne u smislu povećanog međuosovinskog rastojanja, nego onako kozmetički. :) Stari je bio 4.15m dužine (4147).

Evo jednog domaćeg testa novog Fiata 500L 1.6 MJet Cross:

 

TopSpeed test: FIAT 500L Cross 1.6 MultiJet

 

fiat%20500l%20cross.jpg

 

Nosilac titule najprodavanijeg automobila u MPV B segmentu, Fiat 500L, nedavno je promovisan u novom izdanju. Restilizacija modela starog pet godina donela je 40% novih delova zajedno sa savremenom tehnologijom, uključujući autonomno kočenje i infotejment sistem na novom 7-inčnom displeju. Nakon pet godina vladavine u svom segmentu na Starom kontinentu, popularni model Fiat 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, unapređen je lepšim izgledom, bogatijom opremom, ali i novom nomenklaturom. Italijanski proizvođač se prilikom modernizacije nije fokusirao samo na estetiku, već je na novom, odnosno restilizovanom 500L izmenio 40% komponenti. Kako bi se upoznali sa brojnim poboljšanjima, na poziv kompanije FCA Srbija, otputovali smo u Torino, gde smo imali priliku da se susretnemo sa prinovom.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Na prezentaciji su nas sačekale sve tri verzije restilizovanog FIAT-a 500L - Urban, Cross (naslednik Trekkinga) i produženi Wagon (naslednik Livinga). Inovirani model vizuelno je ostao dosledan svom dosadašnjem dizajnerskom pravcu i pored izmena na prednjem i zadnjem odbojniku. Napred je primetna nova maska hladnjaka, kao i LED dnevna svetla, dok je zadnji deo dobio novu poziciju ''rikverc'' svetala i onih za maglu, koja nisu samo stilski potez, već doprinose i funkcionalnosti.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Unutrašnjost vozila je takođe doživela promene, počevši od potpuno novog kokpita koji je ulepšan logom 500 na suvozačkoj strani. Svakako, najupečatljivija izmena primetna je kod glavne intrumentizacije, koja je sada dobila i digitalni kolorni displej od 3.5 inča, između analognih pokazivača brzine i broja obrtaja. Na centralnoj konzoli stari ekran zamenjen je većim 7-inčnim touchscreen sa potpuno novim interfejsom.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Porađeno je i na ergonomiji - pozicija ručice menjača je sada postavljena više nego ranije, dok je nekadašnji ''četvrtasti'' upravljač preoblikovan po uzoru na manji model 500. Preglednost je poboljšana zahvaljujući novom A-stubu koji je drugačije zastakljen kako bi pružio bolju vidljivost iz automobila. Zapremina gepeka je i dalje vodeća u klasi i iznosi 455 litara u Urban i Cross verziji, dok Wagon raspolaže sa čak 638 litara.

 

Foto: FIAT

 

Što se tiče motorizacije, tu je već poznati, 1.4-litarski atmosferski benzinac od 95 KS, ali i T-Jet verzija iste zapremine od 120 konja, kao i malolitražni 0.9-litarski TwinAir turbo motor od 105 konjskih snaga. Dizel ponudu čine 1.3 MultiJet od 95 KS i 1.6 MultiJet od 120 konja. Pogonske jedinice koja rade na alternativna goriva takođe su dostupna, a u njih spadaju 1.4 T-Jet sa TNG (gas) sistemom i 0.9 TwinAir koji za pogon koristi CNG (metan).

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Nama se najinteresantnijom učinila Cross verzija koja sportskim detaljima i krosover stilom odražava avanturistički karakter modela 500L. Jedinstveni izgled branika, donja zaštitna ploča, 17-inčni naplaci sa dijamantskom završnicom, samo su neki od elemenata koji čine ovaj automobil dopadljivim na prvi pogled.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Off-road karakter ne prate samo stilski detalji, već i klirens koji je povećan za 25 mm u odnosu na standardnu verziju. Koliko-toliko, terenska narav je primetna i u enterijeru jer se ispod komandi za ventilaciju nalazi selektor režima rada automobila, koji se ubraja u standardni paket opreme. U zavisnosti od uslova na putu, vozač na raspolaganju ima Normal, Traction+ i Gravity Control funkcije koje pomažu da se automobil što efikasnije prilagodi uslovima u vožnji, kako na putu, tako i van asfalta.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Normal mod namenjen je svakodnevnoj vožnji gde je akcenat na udobnosti i ekonomičnosti. Režim Traction+ može se aktivirati na brzinama manjim od 30 km/h i pomaže prilikom pokretanja vozila na klizavim površinama. Funkcija Gravity Control olakšava vozaču kretanje niz strmi nagib tako što održava konstantnu brzinu automobila, ne dozvoljavajući mu da ubrza i izgubi kontrolu.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Najveći deo vremena proveli smo u osnovnom režimu, gde nas Fiat 500L Cross nije izneverio. Iako se zbog svog oblika posmatra kao pomalo nezgrapno vozilo, testirani primerak se odlično snalazio tokom vožnje po uskim italijanskim ulicima. Novi dizajn upravljača vrlo dobro ''leži u rukama'', a 1.6-litarski dizel agregat od 120 KS i 320 Nm sa lakoćom nosi karoseriju dugu 4.28 metara. Nažalost, prinova i dalje ima isti ''problem'' kao prethodna verzija. I pored preoblikovanja sedišta, sedalni deo je ostao nešto krači, što svakako ne doprinosi udbobnosti prilikom dužih vožnji.

 

Foto: FIAT

 

Sa druge strane, putnici na zadnjoj klupi nemaju za šta da se brinu, jer je njihov komfor ostao na visokom nivou. Buka tokom vožnje na autoputu je neznatna, iako je 500L Cross opremljen pneumaticima koji mogu da isprate vožnju i po grubljim terenima. U dinamičnim uslovima, 500L Cross je pokazao zadovoljavajuće karakteristike, uzimajući u obzir njegovu osnovnu namenu porodičnog automobila sa izuzetno prostranim enterijerom i prtljažnikom.

 

Foto: TopSpeed

 

S obzirom kome je automobil namenjen, Fiat nije zapostavio savremene tehnologije. One su implementirane na čitavoj liniji vozila kako bi unapredile iskustvo vožnje, udobnost i sigurnost. Svakako treba pohvaliti uvođenje funkcije autonomnog kočenja u gradskoj vožnji, gde automobil uz pomoć laserskog senzora, koji se nalazi na vrhu vetrobrana, prati poziciju vozila ispred. U slučaju iznenadnog zaustavljanja, novi 500L automatski aktivira kočnice kako bi izbegao potencijalni sudar.

 

Foto: FIAT

 

Inovacije nisu mimoišle ni multimedijalni paket sa novim 7-inčnim touchscreen displejem koji poseduje tzv. funkciju UConnect HD Live uz pomoć koje se može pristupiti glavnim aplikacijama na mobilnom telefonu. Sistem je kompatibilan sa Apple Car Play integracijom, kao i sa Android Auto funkcijom.

 

Foto: TopSpeed

 

I ovaj prvi test po ulicama Torina, bio je dovoljan da se uverimo kako su novine kod restilizovanog modela 500L pogođene i sa merom urađene. U novoj liniji posebno se ističe Cross verzija koja svojim jedinstvenim izgledom efektno spaja funkcionalnost sa avanturističkim duhom.

 

Utisak
Fiat je restilizacijom modela 500L doneo rešenja i inovacije na poljima na kojim se, vremenom, sve više zameralo kod prvobitne verzije.

 

Fotografije Aleksandar Savin/Top Speed

Tekst: Aleksandar Savin/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

sa lakoćom nosi karoseriju dugu 4.28 metara

 

Hah, ovaj novi dakle ne bi stao u moju garažu :D I ovaj stari jedva parkiram (kuća i garaža projektovani osamdesetih godina prošlog veka kada je YU standard bio originalni Fića sa svojih 3.29 m).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao vlasnik 500L moram da kazem da zavidim onima sa restilizovanom verzijom. Uzeo bih je samo zbog novog volana :D ovaj moj me uzasno nervira jer su pobrljavile komande na tockicima :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Fiat 500 L facelift

 

fiat%20500l%20dm.jpg

 

Fijat 500L teško možemo da posmatramo kao samo jedan od mnogih automobila. Koliko god se trudili, ovaj model je obeležio završetak (ili bar privremeni završetak) višedecenijske agonije Zastave, iz koje je počeo da izlazi savremen i aktuelan model. Bio sam svojevremeno u Torinu na prvoj statičnoj prezentaciji Fiat 500L, za koji se tada već uveliko znalo da će se proizvoditi u Kragujevcu, ali isto tako i da će fokus njegove prodaje biti prekookeanski, a ne samo evropski. Pokušavali su da okupljene i birane novinare ubede da je novi koncept mini MPV-a nešto bez čega se neće moći. Koliko god da smo navijali da, nas radi ovaj model uspe, ostala je doza skeptičnosti. Ipak, pokušali smo da budemo optimisti gledajući i poprilično spektakularnu premijeru upriličenu na salonu u Ženevi, kojoj je prisustvovao i tadašnji predsednik naše države, a sada čovek kojeg prozivaju zbog ugovora sa Fiatom, koji nikada nije prikazan javnosti. Sad, da li je manje štetno bilo upumpavanje novca u mastodonta zvanog Zastava, diskutabilno je, a sa testa automobila, otplovili bi smo u uzburkane političke vode.

 

DSC_5211-edit.jpg

 

E sad, skoro pet godina kasnije, kada je stiglo, pa možda i zakasnelo vreme za osvežavanje ovog modela, nije baš postao best seller u SAD, a ni u Evropi. Uprkos originalnosti, pa i konceptualnoj hrabrosti Fiata, specijaliste za male i kompaktne automobile, 500L koji je brže bolje prekršten u Šumadinca, postigao je osrednji uspeh i ostao daleko od modela za koji se čeka u redu. Češće se moglo birati sa punih lagera. Mada, realno, daleko je i od neuspešnog modela, a osvežavanje treba da mu produži ovaj status. Fiat tvrdi da je promenjeno skoro 40% delova na 500L. Ako i jeste, spolja su teško vidljivi. Dobro tu je novi, malo savremeniji gril hladnjaka, LED svetla za dnevnu vožnju, ali daleko od izmena koje će za tri koraka promeniti vizuelni utisak spoljašnjosti. Mada, ruku na srce, ovakva osvežavanja prvenstveno služe da se unapredi mehanika i tehnika, otklone sistemski nedostaci i doradi udobnost. Ponajmanje su namenjeni promeni izgleda. Tako je i sada. Ko dobro poznaje stari 500L videće razlike, a ko ga nije ni poznavao njemu će biti sve jedno. Sistemska i velika novina je da je u bogatijem Lounge paketu opreme (niži paket je Pop star), standardna oprema ogroman stakleni krov, koji Šumadincu donosi lepu dozu luksuza. Ako se ovaj panoramski krov uzima sa spiska dodatne opreme, doplata je oko 700 evra.

 

3x1.jpg

 

3x2.jpg

 

Enterijer je jedna sasvim druga priča. Dosta toga vidljivog je urađeno i unapređena i tu više nema nikakve dileme da se nalazite u osveženom 500L nov je upravljač, daleko bolje oblikovan i sa brojnim komandama na sebi. Naravno, Lounge oprema je viši i skuplji paket, pa u skladu sa tim ide i dobro osmišljen 7ćć multifunkcionalni ekran osetljiv na dodir sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama, navigacijom, pa i kvalitetnom kamerom za vožnju unazad. Izmenjena je i ručica menjača, i generalno, opšti utisak u enterijeru je dobar, a moglo bi se čak reći da interijer 500L deluje skuplje i kvalitetnije. I istrument tabla ima izmenu u vidu malog ekrana između analognih pokazivača brzine i broja obrtaja. Posebna priča je prijatno osvetljenje kroz stakleni krov. I pozadi, na stražnjoj klupi je priča dobra, i koncipiran kao porodični MPV, potpuno zadovoljava, mada i otvara neka pitanja.

 

4x3.jpg

 

Ok, prtljažnik je prostran, čak 400 litara, a kada je potreban malo veći, spušta se pod prtljažnika za desetak santimetara, a ako je potrebno, može i još jednom. Praktično, izbor je tri dubine prtljažnika. Kada je potreban još veći stražnja sedišta se cela (ne samo naslon) preklapaju u odnosu 60:40%. A to se obavi jednom rukom i bez ikakvog napora. Odlično, ali… Da bi ovo bilo moguće, stražnja sedišta se nalaze na mehanizmu, koji čak ima i hidraulični amortizer koji celu operaciju olakšava u oba smera. Samo, ceo ovaj mehanizam je poprilično glomazan i težak, a prostor koji se oslobađa preklapanjem sedišta je nepravilnog oblika, pa samim tim i ograničeno upotrebljiv. Pitam se da li je ovaj nesumnjivi dodatak praktičnosti zapravo potreban u ovako kompaktnom MPV-u, pa čak i vozilu ovog cenovnog razreda, obzirom da ceo sklop stražnjih sedišta sigurno nije jeftin. Možda je cela ova peracija preklapanja (i uzdužnog pomeranja) sedišta mogla jednostavije i jeftinije da se izvede.

 

5x3.jpg

 

Sa druge strane, ono što je imperativ 500L, a to je praktičnost, je postignut. Brojne ostavice, police i dva pretinca završavaju problem odlaganja stvarčica na putu. Fiat 500L je kratak i visok automobil, to su nepobitne činjenice. To što je dug samo 4.15 metra je dobra vest. Okretan je zgodan za parkiranje, a obzirom na ''cab forvard'' koncept sa upravnim sedenjem, u njemu ima više prostora nego u nekim znatno dužim automobilima. Sa druge strane, to što je visok preko 1.6 metara je već druga stvar. To nači da mu je težište ipak podignuto više nego kod autombila sa manjom visinom. U prvoj verziji 500L prijala mi je udobnost, ali ne i naginjanje u krivini preko granice za koju smatram da je prijatna. Očigledno se radilo po ovom pitanju pa posle restilizacije 500L ima manju tendenciju da se naginje, mada je očigledno da se Fiat ipak odlučio za laku i udobnu vožnju, na uštrb vozne dinamike. U osnovi ovo je i dobra odluka. Porodični MPV ima sasvim drugačije ciljeve od vrhunske dimanike, a 500L ih ispunjava. Upravljač je snažno pojačan što prija u gradu i pri parkiranju, a velika količina prostora koju nudi u sebi i udobnost vredeli su nešto manje izražene vozne dinamike i preciznog upravljanja. Sa druge strane, Multijet 2 dizel sa 1.6 litara, čak 120 KS i 300 Nm od 1.750 o/min na ovako malom automobilu donosi iznenađujuć temperament i veliku rezervu snage, uz potrošnju koja je na testu bez problema iznosila 4.2 litre na 100 km. Manelni menjač sa 6 brzina nema potrebe da se često koristi obzirom na elastičnost agregata.

 

DSC_5201-edit.jpg

 

Na kraju, iako je domaći proizvod, za koji dajemo jeftinu radnu snagu, a najverovatnije smo i dobro platili da se uopšte kod nas proivodi, nije jeftin. Dobro, opravdanje da testirano vozilo košta 18.000 evra može se naći u bogatoj opremi kojoj su realno nedostajala samo kožna sedišta, a ni konkurent tipa Mini Countryman-a nije ništa jeftinija nego čak i skuplja. Veća je prepreka do domaćeg kupca to što se 500L sa osnovnom opremom ne može kupiti ispod 13.400 evra. Očigledno, 500L se pravi kod nas (barem za sada), ali nije pravljen za nas (barem za sada), i neće biti dok nam se standard značajno unapredi.

 

Tekst: Aleksandar Uglješić

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekst sa par grešaka i dosta polu-informacija, više na nivou trača nego činjenica. Jedino su slike dobre. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...