Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

O da, mogli smo...
Pogledaj samo Floridu i Škodu Favorit. Iste godine su se pojavili. Al' vidiš šta je pravi izbor strateškog partnera napravio od Škode i šta je ona danas. Možemo i o Dačiji da pričamo na tu temu
Doduše, nas je i rat vratio 30 godina unazad...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nas svaki rat zakači ako nas zaobilazi mi ga dovučemo kod sebe a ako ga nema u blizini mi napravimo svoj. Zato i nije čudo zašto smo tu gde jesmo. 

 

Nažalost :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda je jedan od najstarijih proizvođača automobila na svetu. Industrija Češke je bila pojam za bilo koju državu koja je postojala na ovim našim prostorima. Prosto, Škoda sa jedne strane i Zastava automobili sa druge je neuporedivo. 

 

Svi znamo da se decenijama unazad različiti modeli automobila prave na istim platformama. Škoda danas ne pravi nijednu od njih, ne razvija ih. Pravi ih VW i onda "raspodeljuje" po grupaciji.

Motori su Škodini? Znamo svi da nisu nego su VW motori koji se opet raspodeljuju po modelima.

Ako Škoda ne pravi/ne razvija platforme, motore, menjače...šta je ona? Isto što i fabrika automobila u KG, al' sa očuvanim brendom (znakom koji stavlja na haubu), jer je tako htela Češka Vlada u vreme privatizacije kompanije, a to prihvatio VW.

 

Najveća tržišna prednost Škode danas je što sa svojim modelima "gađa" međuklase. Tako Oktavija ima najviše mesta od svih automobila C segmenta, itd, itd. Takva joj je uloga dodeljena u okviru VW grupacije.

 

Priče kako je Zastava mogla nešto sama su budalaštine. Jedna Škoda to nije mogla nego su je odmah privatizovali, a ne jedna Zastava koja nikada nije ni napravila nešto svoje, nego je ili kupovala licencu od Fiata, ili koristila projekte koje je Fiat odbacio (Florida je ustvari jedna od verzija Tipa koju je Fiat odbio).

 

Kao što ste pomenuli, Češka nije imala sankcije, Škoda nije bombardovana, i privatizovana je odmah na početku 90-tih, a ne 20 godina kasnije kada i ono što je bilo relativno zastarelo postaje apsolutno i nepovratno zaostalo.

 

Upoređivanje Škode i Zastave automobili nema osnova. Tradicija, vrednost brenda, tehnološka baza = sve ubedljivo na strani Škode.

 

Dacija je jedan od low budget brendova u vreme kada su skoro svi veliki mislili da osnuju/preuzmu jedan takav brend. Faktički jedino je Renault od svih velikih to i uradio, ostali nisu ipak otišli dalje od razmišljanja o tome.

Budućnost Dacije? Loša.

Zašto loša? Zbog kineza. :)

Oni dolaze sa gomilom svojih auta u EU u narednih plafon 5 godina. Kao nekada japanci...

Neće to opet biti modeli koji padaju na crash testovima i trule posle 2 godine. Oni sada imaju Volvo, imaju mnooooogo više znanja, iskustva, svi veliki su uslovljeni da fabriku u Kini mogu da otvore samo zajedno sa jednim od kineskih proizvođača. Tako brzo dolaze do tehnologije. Ne razvijaju se nego skaču u razvoju. :)

Preplaviće Evropu, auti će im biti dovoljno kvalitetni/bezbedni/moderni, a jeftiniji od bilo koje Dacije. Svaki proizvođač koji u Evropi dočeka kineze sa jeftinim modelima kao svojom okosnicom proizvodnje/prodaje će propasti. Neće se moći njima konkurisati u tom segmentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda može da vuče tradiciju i iz kamenog doba, ali su modeli iz Zastave '70-ih i '80-ih bili pojam za njihove. Pa uporedi Zastavu 101 sa Škodom 1000MB, ili već navedeni primer Floride i Favorita.
A eto, i EI Niš ima dužu tradiciju od Samsunga, pa to očigledno ne mora da bude presudno

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/26/2017 at 7:43 PM, neshaoct said:

 

Jeeeeeeste...svako ko ne uradi kao Hyundai je neozbiljan. :D 

Kada Hyundai bude imao najprodavaniji auto u segmentu počeće i on da prolongira vreme za njegov ''facelift'', kao i vreme za novi model jer...samo budala ulaže pare da bi napravio novi model koji će da bude šta...najprodavaniji? Pa, i postojeći je. Isto kao i sa Fiatom 500 npr. Izašao je pre 10 godina, eno ga i dalje se isti takav pravi, i dalje je najprodavaniji u segmentu, uradili mu ''facelift'' tek skoro i planiraju još da ga prodaju takvog jer tržište to želi, kupuje, a oni masno zarađuju na njemu jer je Fiat 500 oooooooodavno isplatio troškove razvoja/marketinga. NIKO (ni Hyundai) ne radi ''facelifting'' bilo kog modela samo 'nako da bi radio, niti izbacuje novi model tek 'nako da bi izbacio...nego se obe stvari rade samo i jedino kada tržište to zahteva. Kako znaš da tržište to zahteva? Onda kada tvoj model počne da posustaje sa prodajom, a naročito ako ga neki drugi model (ili modeli) počnu da prestižu po broju prodatih.

 

Fiat 500L nema problem sa konkurencijom u svom segmentu. Najprodavaniji je.

Ali, čitav taj segment vozila ''small MPV'', u koji spada 500L, nastavlja da se smanjuje po ukupnoj (svih modela zajedno) prodaji, tj. ljudi po Evropi sve manje traže auto tog segmenta, već kupuju krosovere/manje SUV modele. U prva 3 meseca ove godine čitav segment je pao za još 10%. Ovaj facelift treba da Fiatu 500L omogući još par godina prodaje do 100k komada, a tokom tih godina FCA treba da odluči hoće li praviti novi ''small MPV'', ili neki drugi segment u KG.

 

A, o lupetanjima oko subvencija ću stvaaaarno uskoro otvoriti novu temu, da bude sve na jednom mestu. :) Da u toj temi bude kako je npr. Kia došla u Slovačku, ili kako je skoro Jaguar/Land Rover odlučio da takođe izabere Slovačku kao lokaciju za svoju novu fabriku. Da vidite tek te subvencije. Isto tako, postaviću lepo iz budžeta da se vidi još jasnije koliko je to SRB uložila u ''FCA Srbija'' kako bi postalo baš tupavo lupetati više o nekakvim parama koje niko kao ne zna kolike su, ili sl. :) 

 

Ne,Neso.Neozbiljna je ovaka propaganda,ovakav spot.Ali pisanje dalje o tome bi otisli u politicke teme,sto nije cilj ove teme a ni ovog foruma.Dovoljno je sto se tu i tamo dotakne "dnevna politika" i na tome treba i da ostane.

Hyundai sam naveo kao primer,jer sam njihovo predstavljanje gledao.Da sam imao para za audi ili bmw,pezo....verovatno bih pratio njihovo predstavljanje facelifta modela koji mogu da priustim.

Svi znamo zasto se radi facelift,ne moras bar nama na auto forumu objasnjavati.To je vise za price komsijama ispred zgrade,na klupici.Onima koji voze zimske leti i misle da to tako valja,onima koji voze decu u krilu,itd...Onima kojima auto svet nije sfera interesovanja i ne vise po forumima svaki dan.

Jedino ako je tvoj trud oko tolikog pisanja o faceliftu za ove "nove klince" koji gutaju redove na forumu,da im bude lakse u razumevanju svega,onda skidam kapu na entuzijazmu i vremenu ulozenom u pisanje.

Sto se tice subvencija,prosto navodjenje izvora je samo "crno na belo".Papir,forum,tastatura trpi sve pa i zataskavanje.

Dobili su lovu i hyundai i kia i turski fiat od drzave.Normalno da su dobili.Nije problem sto su dobili,vec sta su ti proizvodjaci tamo uradili.Koliko je komada proizvodi,koliko modela itd...

Rekao sam,nisam za subvencije,Bar ne u obimu koje se daju strancima ovde,ne samo FCA,jer se one prelivaju porezima i doprinosima preko "mojih" ledja,tj ledja malih,srednjih i velikih privrednika.To nas boli jer su pritiskanja velika.Lako je biti "strani investitor" i dobiti 10000-20000 evra po zaposlenom i platiti ga 250 evra,pa posle par godina opet u krug.Uceniti drzavu premestanjem proizvodnje ako ne dobiju novu pomoc.Ali necemo u politiku.Samo malko.

Videli smo svi CRNI ugovor fiata-drzava.Pametnom dovoljno.Ako je nesto promenjeno,ako je objavljen ugovor u celini necenzurisan,ja se javno izvinjavam,nisam u toku.Spreman sam na linc.

KOliko Slovacka ili Ceska daju subvencija?Koliko dobijaju novca iz fondaova Evropske unije.MOzemo navoditi statistiku do sutra,obicnom coveku to ne treba.Dovoljan je CRNI ugovor.I opet,ako se nesto promenilo,onda ja gresim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram reci da mi je malo smesno komentarisanje Zastave... Mozda malo manje praznih prica i malo vise upoznavanja sa nekim stvarima ne bi bilo lose... Zastava je do 80ih imala sasvim ok aute, nisu bili vrh klase kao ranije ali da su bili najgori, daleko od toga, 90ih je imala snazne prototipe u smislu mehanike, na nivou svih ostalih proizvodjaca, naravno nista nije zazivelo jer su bile sankcije. U dizajn ok, nisu ulagali, kvalitet da jeste bio ocajan, mada kakve gluposti sad vidimo, ne bih se previse brinuo za kvalitet Zastave za vreme sankcija. Ono sto su pravili nakon bombardovanja jeste smesno vec naspram drugih proizvodjaca, ali to je druga stvar. Da je Zastava htela da proizvede nov model, htela je, ali drzava nije htela da da pare.

 

Neki od protitipova:

1.1 Turbo sa 90ks

1.4 Turbo sa 130ks (ovo je jedino sto je Fiat uspeo da uradi iz motora te generacije i da nakalemi 16v na 1,6 sohc generaciju motora)

1.4 atmo ITB sa 120ks

1.4 sa hidropodizacima 80ks

Mislim da ne kazem da su imali multipoint ubrizgavanje u vreme kada su se pametni Fiatovci lomili sa zahebanim singlepoint ubrizgavanjem (90ih)... Jedini SPI koji je Zastava ugradila je na 0.9 (opet prototip).

 

Imala je i nekoliko raznih sportskih prototipova koji bi se sigurno borili bez ikakvih problema sa hothecevima iz 90ih... Pre svega onaj 1.4 sa ITB i 120ks koji je imao brdo Momo opreme i oslanjanje slicno mom Yugu. 7.2s do 100, 200km/h makimalna brzina mislim da je prilicno solidno s obzirom da ima bolje performanse nego Uno Turbo 1.4 iz istog perioda. Bilo je tu jos nekih usputnih motora najvise baziranih na 1.3 sa vecim snagama od fabrickih. Bila je i Sparco edicija sa brdo Sparco opreme mada je mehanicki bio skoro standardan.

 

Mojih par recenica za isprane mozgove kapitalista, ovaj hteo sam reci demokrate.

 

EDIT: Zaboravio sam na 1.3T iz Una i Zastava je imala i servo, klimu, kabrio tih godina, jedino po pitanju kocnica su bili koma. Mada to ni Fiat sam ne proizvodi, tako da to je samo trebalo kupiti...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne dirajte mi samo Hyundai-Kiu dirati. Eno ih je neki radnik druka i morat će povuće više stotina tisuća vozila, biti će i dodatnih kasni.

 

I jedina privatna tvrtka u kapitalističkoj zemlji koja ima zaleđe kao da je komunizam. Južna Koreja kao država stoji iza njih tako da dobiju bezkamatne kredite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lako je sa ove vremenske distance pljuvati Zastavu, naročito oni koji su se rodili posle 90-tih. Prvo, Zastava je imala vrhunske inžinjere i majstore, naročito Institut za automobile, naučna ustanova u sklopu fabrike. Kao što rekoh, tu su radili vrhunski majstori svih struka, probni vozači, inžinjeri, magistri. U njihovom radu kočilo ih je mnogo toga. Stručnjaci sa Mašinskog fakulteta, sa doktorskim zvanjima koji nisu nikad ušli u fabriku, razni direktori na nivou holdinga Zastave, političari na nivou države koji su odlučivali o parama....To je sve počelo posle 1987-88, do tada su radnici imali pravo glasa, pa su znali dobro da isprozivaju takve direktore i da donose odluke za dobrobit fabrike. Sećate se onog žutog čuda što je Alvirović promovisao u SAT-u, okači se oko auta i imitira vožnju istog po ledu, kiši...To je iz Instituta. Za Floridu su trebali da se uvoze motori iz Japana, nekoliko komada je bilo ugrađeno na test vozilima, ali su ceo posao stopirali iz Saveznog izvršnog veća, jer se pobunili iz Evrope, nisu želeli Japance ovde, a FIAT je to inicirao, jer je na Zastavu uvek gledao kao na svoju sferu interesovanja i uticaja. Kada je započeta priča oko izvoza u USA, iz Zastavinog Instituta je rukovodstvu fabrike prezentovana knjiga o propasti FIATA na USA tržištu. Knjiga je bila strogo čuvana tajna FIATA, koju su naši inžinjeri nabavili u srcu FIATA u Torinu. Kako, o tome nekom drugom prilikom. To upozorenje je ignorisano od strane rukovodstva, zato što je neko uzeo debele pare iz te priče. I da, jesu oni Yugo proglasili za najgori auto koji se ikad uvozio u USA, ali ima jedna interesantna stvar : YUGO je prošao sva izuzetno stroga ispitivanja, bezbednosne provere i imao sve homologacije koje traže i zahtevaju u USA. Mnogi proizvođači nisu mogli da zadovolje stroge USA standardne i Zakone.

Da podsetim ove mlađe, Kragujevac - Kilimandžaro, etapa i domaći zadatak za neke od najboljih i najvećih proizvođača vozila 

574495_kragujevackulimandaro1_ff.jpg

Edited by Sasa034
Ne želim da komentarišem proizvode posle 1992.god, to je već neka druga priča

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko nesto slucajno pohvali iz "onog" vremena, mora da je ili pristrasan ili ispranog mozga, nema treceg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve to veze ima!? Sto je bilo dobro, bilo je dobro ali bilo nekad je kljucna rec :) Cela prica je "imala je", "bilo je", " moglo je" 70-ih... Pravili 3 ocajna auta ( kopije) i ficu (kopiju) ali dobru :D
Kolko para treba da se "nacrta" prvo jedan nov model, pa sve da se napravi sa sve novim masinama, halama...ljudi da se obuce za to.. To nema ni ova zemlja a plus sto bi taj proizvod bio 0 na trzistu u svakom smislu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne reče, je l i dalje postoji posebna verzija 500L-a za USA tržište i verzija za ostatak sveta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji jedna divna knjiga yugo-uspon i pad, obradjuje izvoz juga u USA.
Od toga ko je auto uvozio, na sta je fabrika licila u to vreme, rukovotstvo, radnici i zbog cega je posao propao. Odlicna analiza. Preporucujem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2017 at 9:08 AM, sasha015 said:

Svi znamo zasto se radi facelift,ne moras bar nama na auto forumu objasnjavati.To je vise za price komsijama ispred zgrade,na klupici.Onima koji voze zimske leti i misle da to tako valja,onima koji voze decu u krilu,itd...Onima kojima auto svet nije sfera interesovanja i ne vise po forumima svaki dan.

Jedino ako je tvoj trud oko tolikog pisanja o faceliftu za ove "nove klince" koji gutaju redove na forumu,da im bude lakse u razumevanju svega,onda skidam kapu na entuzijazmu i vremenu ulozenom u pisanje.

 

Zbog tebe sam pisao, jer kad kako kažeš znaš sve to, kako onda dođeš do pitanja ''a gde je novi 500L'', ili ''gde su novi motori...''? :) 

Kao što sam rekao, kao što svi možete da saznate sa 3 klika, 500L je najprodavaniji auto u svom segmentu, i ludost bi u ovom trenutku bila ''spucati'' pare u razvoj novog modela da bi taj novi model bio šta...najprodavaniji?!

Pa, već imaš najprodavaniji, zarađuj onda pare na njemu, nemoj trošiti pare da razviješ novi.

Ista je stvar i sa motorima. Novi motori dolaze ako postojeći neće ispunjavati strožije buduće norme za koje se unapred zna kad koja stupa na snagu, ili kada konkurencija počne da nudi jače i/ili ekonomičnije motore. Onda se mora odgovoriti na to i eto novih motora u ponudi. Ista je stvar i ako se u međuvremenu razvije čitava generacija novih motora, pa se onda oni počnu ugrađivati kroz paletu modela.

Pogledaj primer nekada sa Stilom. 1.8 16v izbačen posle restajlinga jer više nije mogao da ispuni sve strožije norme, 1.2 16v izbačen jer se pokazao preslabim, 1.6 Fiatov zamenjen sa Opelovim 1.6 iz istog razloga kao 1.8 16v, ubačen u ponudu Fiatov 1.4 16v kao zamena za 1.2 16v, ubačena u ponudu nova generacija dizela CR, tj. MultiJet 16v motori, par godina kasnije i MJet 8v motori. Sve to sa Stilom je urađeno od 2004. godine, tj. restajlinga.

Tako možeš da uzmeš i neke druge modele u proteklom periodu.

 

Za politiku, odnosno kampanju nemam šta da dodam na ono što si ti napisao o tome...samo što ja tome ne pridajem važnost jer smatram da je normalno da se političari slikaju kada je tako velika fabrika u pitanju. Slikali su se i kada je potpisivano, otvarano, kada je prvi 500L napravljen (potpisivali su ga...kasnije smo i mi sa Foruma taj isti 500L potpisivali u fabrici :D ), evo slikao se sada aktuelni i kada je restajling...i pogodi šta...slikaće se i kada bude novi model u Kragujevcu, itd, itd.

Isto kao što je politika i tvoj stav kako je loše to što je urađeno u KG sa Fiatom, i kako će to još koju godinu a onda sledi zatvaranje. Ti tako smatraš, je l da? :) 

 

-------------------------------------

 

Moparova oprema za novi Fiat 500L

 

166152-mopar%2011.jpg

 

Mopar nudi kolekciju od 92 dodatka za poboljšanje raznovrsnosti automobila, optimizovanje njegovih funkcionalnih i teretnih mogućnosti, a koje su već najbolje u svojoj kategoriji vozila, zadovoljavanje potreba porodica za bezbednošću i zaštitom, te koji pružaju rešenja za prilagođavanje izgleda i detalja novog modela 500L.

 

166151-mopar%201.jpg

 

U skladu sa raznovrsnošću modela, na raspolaganju su rešenja za uređivanje prtljažnog prostora, poput štitnika, mreža i organizatora tereta, te za povećanje transportnih mogućnosti. Mopar je kreirao i nosače za bicikle, daske za surfovanje, skije i kutije, koji se lako mogu postaviti na krovne nosače, kada god je potrebno da se ponese sve što Vam je potrebno za Vaše hobije. Praktične i odgovarajuće vešalice za kačenje kaputa, kao i ploče koje se mogu zakačiti za zadnju stranu naslona prednjeg sedišta, štitnici zadnjeg dela sedišta, organizatori prednjeg sedišta sa velikim brojem džepova i držač za tablet uređaje, predstavljaju  posebno  zgodne dodatke.

 

166153-mopar%20111.jpg

 

Mopar nudi i inovativni filter za odeljak za putnike sa anti-alergijskim funkcijama. Koristeći svojstva polifenola, novi filter može da smanji prisustvo alegrena u putničkom odeljku, što predstavlja odraz posvećenosti brenda potrebama kupaca, uključujući njihovo zdravlje i dobrobit.

 

166154-mopar%201111.jpg

 

Naposletku, uz pomoć Mopara, Fiat 500L postaje savršen izbor za porodice koje vole kućne ljubimce zahvaljujući nizu korisnih stavki za bezbedno i udobno putovanje Vaših četvoronožnih ljubimaca. Ovi dodaci obuhvataju praktičan, uklonjiv i periv zaštitni umetak za prtljažnik, štitnik prtljaga u delu prema zadnjem braniku, krut razdelnik, zadnje štitnike za sunce i praktično kućište za zadnja sedišta.

 

Moparova zaštita vozila: sigurnije, slobodnije, vrednije, u ponudi i za Fiat 500L

Program Moparove zaštite vozila obezbeđuje da servisiranje vrše visoko obučeni, specijalizovani tehničari u ovlašćenim FCA Srbija servisnim centrima, koristeći specijalizovanu opremu i alate, kao i originalne rezervne delove. Portfolio Moparovih proizvoda obuhvata širok i fleksibilan opseg produženih garancija i servisnih planova. Svaki plan nudi različite opcije, kada je reč o trajanju i kilometraži i osmišljen je tako da zadovolji različite zahteve pojedinačnih korisnika, čineći dugotrajnu upotrebu vozila što je moguće efikasnijom. U ponudi su produžetak garantnog roka MAXIMUM CARE i pretplatni servisni paket EASY CARE. Za predstavljanje na tržištu modela Fiat 500L pripremljen je novi paket koji uključuju čišćenje sistema upravljanja klimom kao i zamenu sa novim anti-alergijskim filterom za polen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahhaha... Interesantno je ovdje.

 

Ne ulazim kakav je Zastava imala know how. No činjenica je kako su većinu modela radili po licenci. Svaka posebnost kao 5. vrata na legendarnoj stojki i slično su već bila u ladicama Fiata. I onda naravno loša izvedba mehanike. Pa koliko ih znam da su imali Yuga prdne motor brzo. Uvale gotovo isti iz Una traje vječnost.

 

Doduše vjerujem da su u Zastavi stekli nekakav know how do 1990.

 

Dalje u politiku neću ulazit.

 

Isto tako mislim da je jedna Škoda par rangova iznad Zastave. Pa još Felicia je njihov inženjerski tim i njihov motor.

 

A što se tiče 500L facelifta. Očito je i da su neki alati dotrajali. Uslijed toga je došla prilika za ovaj facelift. Oni su to dobro iskoristili. Vidi se odmah da su dosta zamjerki ispravili. Cijena otišla put gore no sa razlogom. I mislim da su sa Cross modelom poentirali.

 

Zašto nema novih motora? Pa nisu ni spremni. Nova GSE familija u turbo izdanju nije predstavljena. U atmosferskom izdanju se još ni ne proizvodi u Europi.

Dizeli će se ionako morati povući krpz nekih maksimalno 24 mjeseca, možda već za 12. Razlog što dolazi Euro6c pa zatim i Euro6d norma. Koliko znam dolazi novi aluminijski 1.6 dizel sa SCR-om.

Recimo za Giuliu će na 2.2 dizelu SCR doći već ove godine za neke verzije. Te verzije će doživjeti i porast snage.

 

Inače neka vam tu Peugeot bude pokazatelj. 

Benzinac 1.2 turbo je dobio GPF. Mora radi Euro6c norme jer ima GDI. Znači benzinski filter čestica.

Dizel je sada 1.5 16v, a mijenja 1.6 8v. Ide sve do 130 KS sa jednom turbinom. Čak je dvostruki SCR da zadovolji 100% i drugu fazu Euro6d norme.

 

E da me ubijete. Mislim da je novi 1.6  JTD planiran sve do 150 KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, neshaoct said:

 

Zbog tebe sam pisao, jer kad kako kažeš znaš sve to, kako onda dođeš do pitanja ''a gde je novi 500L'', ili ''gde su novi motori...''? :) 

Kao što sam rekao, kao što svi možete da saznate sa 3 klika, 500L je najprodavaniji auto u svom segmentu, i ludost bi u ovom trenutku bila ''spucati'' pare u razvoj novog modela da bi taj novi model bio šta...najprodavaniji?!

Pa, već imaš najprodavaniji, zarađuj onda pare na njemu, nemoj trošiti pare da razviješ novi.

Ista je stvar i sa motorima. Novi motori dolaze ako postojeći neće ispunjavati strožije buduće norme za koje se unapred zna kad koja stupa na snagu, ili kada konkurencija počne da nudi jače i/ili ekonomičnije motore. Onda se mora odgovoriti na to i eto novih motora u ponudi. Ista je stvar i ako se u međuvremenu razvije čitava generacija novih motora, pa se onda oni počnu ugrađivati kroz paletu modela.

Pogledaj primer nekada sa Stilom. 1.8 16v izbačen posle restajlinga jer više nije mogao da ispuni sve strožije norme, 1.2 16v izbačen jer se pokazao preslabim, 1.6 Fiatov zamenjen sa Opelovim 1.6 iz istog razloga kao 1.8 16v, ubačen u ponudu Fiatov 1.4 16v kao zamena za 1.2 16v, ubačena u ponudu nova generacija dizela CR, tj. MultiJet 16v motori, par godina kasnije i MJet 8v motori. Sve to sa Stilom je urađeno od 2004. godine, tj. restajlinga.

Tako možeš da uzmeš i neke druge modele u proteklom periodu.

Za politiku, odnosno kampanju nemam šta da dodam na ono što si ti napisao o tome...samo što ja tome ne pridajem važnost jer smatram da je normalno da se političari slikaju kada je tako velika fabrika u pitanju. Slikali su se i kada je potpisivano, otvarano, kada je prvi 500L napravljen (potpisivali su ga...kasnije smo i mi sa Foruma taj isti 500L potpisivali u fabrici :D ), evo slikao se sada aktuelni i kada je restajling...i pogodi šta...slikaće se i kada bude novi model u Kragujevcu, itd, itd.

Isto kao što je politika i tvoj stav kako je loše to što je urađeno u KG sa Fiatom, i kako će to još koju godinu a onda sledi zatvaranje. Ti tako smatraš, je l da? :) 

 

Za facelift i sve oko toga sto si napisao se slazem 100%.Sve se na kraju svodi na dobijeno-ulozeno.Nase zelje ,cestitke i pozdravi o tome sta bi mi hteli da se pravi u FAS-u nazalsot do daljnjeg ostaju samo piskaranje na forumu.

A to sto se "aktuelni" slikao i za restajling i kako kazez,slikace se i za novi model je veci problem od samog novog modela :-))

To sto je uradjeno u Kragujevcu je uradjeno i gotovo.

Ne bih zeleo katanac bas zbog tih ljudi koji tamo rade i zive od toga.Ali bit ce ono sto uglavnom biva.Strani investitor pri kraj ugovora,tj "grejs perioda" ce traziti nove benificije i povlastice da proizvodnju ne bi spakovao i premestio u rentabilnije krajeve.Kod FAS je to tesko,ali verovatno izvodljivo.Ali nece biti,drzava ce odresiti kesu kao i uvek do sada.Nadam se da nece puno,jer rupa ima na sve strane,ne mogu se zakrpiti.

Know how  i Kragujevac na mapi sveta automobila(sa njim i Srbija)  uz dizanje Kragujevca iz mrtvih je najveci benefit.Cena kostanja tog benefita je nepoznata i mozda ne treba da se sazna nikad.Kao sto rece Nele u pesmi Pusenja:"Sto manje dete znas,to si manje nesretan"....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel je i "stari" L imao opciju otvaranja panorame, ili je bila fiksna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L facelift na probi Auto magazina

 

fiat%20500l%20am.jpg

 

Ekipa Auto magazina ima ekskluzivnu priliku da prisustvuje svetskoj prezentaciji restilizovanog "fijata 500l". Trenutno se vozimo produženom verzijom ''vagon'' opremljenom najjačim dizel motorom 1.6 MJet od 120 KS. Fiat je napravio pravi mali spektakl prilikom svetske prezentacije obnovljenog modela 500L. Novinare su okupili u staroj zgradi fabrike Lingoto. Ovo zdanje sa početka dvadesetog veka bila je fabrika automobila, ali i test centar, jer na krovu ima ovalnu pistu. Sada je pretvorena u muzej, kongresni centar i hotel.

 

magazinauto.com srbija fiat 500l 2017 promocija preview torino

 

Nakon  detaljnog brifinga oko opsežnih promena na novom modelu, počele su probne vožnje. Izabrali smo nekadašnju ''living'', a sada ''vagon'' verziju sa povećanim prtljažnikom, najjačim turbo dizel motorom 1.6 MJet 120 konja i najbogatijom opremom i uputili smo se u test vožnje po putevima u okolini Torina.

 

magazinauto.com srbija fiat 500l 2017 promocija preview torino

 

Utisak vašeg izveštača je da je Fiat želeo da malo ''zaoštri'' linije restilizovanog modela, pa je dosta elemenata preuzeto sa stare verzije ''treking'', Očigledno je da je prednji branik agresivniji, sa izraženom rešetkom sa hromiranim detaljima. Otvor na maski hladnjaka je proširen, a branik je skoro ceo redizajniran. Drugačija su i dnevna svetla koja su sada u LED tehnologiji.

 

magazinauto.com srbija fiat 500l 2017 promocija preview torino

 

Zadnji branik je takođe nov. Izmeštena su rikverc i svetla za maglu. Sve ovo daje mišićaviji izgled automobilu koji mora da se bori u sve zahtevnijem krosover segmentu. Kabina je takođe u velikoj meri izmenjena. Instrument tabla je uveliko osvežena, volan je drugačiji, a displej multimedijalnog sistema i centralna konzola su potpuno drugačiji. Tu je i novi točak upravljača koji je preuzet sa manjih modela Džipa.

 

magazinauto.com srbija fiat 500l 2017 promocija preview torino

 

Instrumeti su dobili drugačiji dizajn, a u skupljim verzijama ima veliki ekran koji može, pored ostalog da prikazuje mapu navigacionog sistema. Novi ''ukonekt HD Live'' multimedijalni sistem, sa ekranom prečnika 7 inča odlično radi i lak je za korišćenje, a takođe ga poznajemo sa manjih Jeep modela. Novi entertejnment sistem podržava Apple i Android uređaje. Eto, i ovaj izveštaj sa lica mesta šaljemo vam povezani na novi ''ukonekt''.

 

magazinauto.com srbija fiat 500l 2017 promocija preview torino

 

Fiat nije proširio svoju ponudu motora, pa i restilizovani 500L pokreću poznati 1.4 litarski 16v benzinac koji razvija 95 konja, turbo benzinac od 1.4 litra sa 120 KS, kao i dvocilindrični 0.9 Twin Air. Fiat je poznat po ponudi motora koji koriste ekološka goriva. Turbobenzinac od 1.4 litra radi na tečni naftni gas (TNG), dok dvocilindrični turbo motor koristi metan (CNG).

 

magazinauto.com srbija fiat 500l 2017 promocija preview torino

 

Na raspolaganju su vam i dva poznata dizel motora - 1.3 MJet sa 95 KS i veći 1.6 MJet snage 120 konja. Svi motori ispunjuju euro 6 standarde. Detaljnu reportažu sa svetske prezentacije novog Fiata 500L moćićete da pročitate u narednom broju Auto magazina koji će se na kioscima naći u prvoj polovini ovog meseca.

 

magazinauto.com srbija fiat 500l 2017 promocija preview torino

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo komentarisali ove nove boje, izgleda da će ovo biti standardna boja, neka plavo siva pastelna. Na slici deluje sasvim sasvim ok. 

 

Screen Shot 2017-06-07 at 09.46.49.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još kad na Suncu ''grane''... :thumbsup: 

 

Naravno, sada ide ofanziva test vožnji Fiata 500L restajling, pa evo još jedne:

 

What Car? video: Proba 2017. Fiat 500L

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...